Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   [PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?

[PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?

Data: 2011-03-22 23:14:51
Autor: megrims
[PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?
W dniu 2011-03-22 22:17, J_K_K pisze:
http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/nowy-rewolucyjny-akumulator-kiedy-trafi-pod-maski,1613315,415


Pzdr

JKK

Najbardziej podoba mi się ładowanie akumulatora w notebooku
w 5 minut. Jeśli taki aku 3500 mAh to normalnie czas ładowania
wynosi co najmniej 4 godziny. Aby to skrócić do godziny, to
do aku musi płynąć 14A jak skrócimy do 6 minut, to 140A przez
6 minut. I to tylko bateria od Notebook'a.

Aby taki samochodowy akumulator do napędu załadował się w pare
minut, to chyba prąd musiał by płynąć kablem grubości węża
strażackiego. Natężenia prądu szło by w kilo ampery.

Fajnie jak się czasem jakiś naukowiec odezwie i o czymś fajnym
napiszą. Ale pewnie można by takie akumulatory ładować od
piorunów i tu jest rynek.

Data: 2011-03-22 23:23:40
Autor: Tomasz Pyra
[PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?
W dniu 2011-03-22 23:14, megrims pisze:

Aby taki samochodowy akumulator do napędu załadował się w pare
minut, to chyba prąd musiał by płynąć kablem grubości węża
strażackiego. Natężenia prądu szło by w kilo ampery.

Ogniwa można też łączyć szeregowo i wtedy kiloampery już nie muszą być potrzebne.

Natomiast sam artykuł to raczej fikcja literacka :)

Data: 2011-03-23 17:30:12
Autor: megrims
[PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?
W dniu 2011-03-22 23:23, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2011-03-22 23:14, megrims pisze:

Aby taki samochodowy akumulator do napędu załadował się w pare
minut, to chyba prąd musiał by płynąć kablem grubości węża
strażackiego. Natężenia prądu szło by w kilo ampery.

Ogniwa można też łączyć szeregowo i wtedy kiloampery już nie muszą być
potrzebne.

Natomiast sam artykuł to raczej fikcja literacka :)

Jak połączysz szeregowo to wtedy napięcie idzie w kV.
Akumulatorownie w serwerowniach są łączone szeregowo.
I tam są wysokie napięcia i wysokie prądy. :D

Jeśli chcemy ładować w 5 minut akumulator w samochodzie,
który będzie mógł jeździć przez 2 godziny z mocą średnio
oddawaną 40 kW to oznacza, że musimy do niego dostarczyć
w czasie 24 krótszym moc 24 razy większa.

Czyli ładujemy w 5 minut aku mocą 960 kW to prawie 1 MW
1.000.000 Watów przez 5 minut.

Do wyboru:
10.000A @    100V
  1 000A @  1.000V
    100A @ 10.000V
     10A @100.000V

Moc jest Moc i mamy na przesłanie 5 minut.

W elektrowni Dolna Odra są 2 bloki po 220MW czyli jeden
blok mógłby naładować 220 takich aut w 5 minut.

Przyłączenie lub odłączenie nagle odbioru o takiej mocy
wpływa na bilans mocy czynnej w całym systemie.

Nagłe włączenie/odłączenie 1 MW? To jest prąd zwarciowy
prawie.

Do rozwiązania: kwestia przesyłu, zasilacza, który
"wyprostuje" 50Hz w coś do akumulatora z taką mocą.

Stacje radarowe pracuj z mocą idącą w MW, ale to
jest w impulsie.

A tu ma być ciągła moc 1 MW.

Z technicznego punktu widzenia kiepsko widzę ładowanie
akumulatorów samochodowych trakcyjnych w kilka minut
do dalszej jazdy.

to podobnie jak z kopiowaniem dużych plików.
Chociaż były by komputery połączone łączem Fibre Chanel 8gbit.
To jak masz do skopiowania 100TB danych to w 5 minut tego
nie zrobisz.


pzdr.
Megrims

Data: 2011-03-23 18:38:25
Autor: Karolek
[PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?
W dniu 2011-03-23 17:30, megrims pisze:

Jak połączysz szeregowo to wtedy napięcie idzie w kV.
Akumulatorownie w serwerowniach są łączone szeregowo.
I tam są wysokie napięcia i wysokie prądy. :D

Jeśli chcemy ładować w 5 minut akumulator w samochodzie,
który będzie mógł jeździć przez 2 godziny z mocą średnio
oddawaną 40 kW to oznacza,

Do utrzymania 100km/h wystarczy 15-20kWh.
Takze 40kW biorac pod uwage, ze to bedzie silnik elektryczny, to bedzie zrywac asfalt ;>

że musimy do niego dostarczyć
w czasie 24 krótszym moc 24 razy większa.

Czyli ładujemy w 5 minut aku mocą 960 kW to prawie 1 MW
1.000.000 Watów przez 5 minut.

Do wyboru:
10.000A @ 100V
1 000A @ 1.000V
100A @ 10.000V
10A @100.000V

Moc jest Moc i mamy na przesłanie 5 minut.


Mi tam wychodzi, ze potrzebne bedzie minimum 40kWh, zeby miec jako taki zasieg i tyle tez trzeba bedzie potem doladowac.
Wiec powiedzmy 400V i 100A i w godzine jest naladowany... a przy 400V i 1000A w 6 minut ;> i mamy prad na kolejne 2h jazdy.
Ale przeciez mozna isc na kompromis i ladowac 15 czy 20 minut.



--
Karolek

Data: 2011-03-23 19:15:05
Autor: megrims
[PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?
W dniu 2011-03-23 18:38, Karolek pisze:
W dniu 2011-03-23 17:30, megrims pisze:

Jak połączysz szeregowo to wtedy napięcie idzie w kV.
Akumulatorownie w serwerowniach są łączone szeregowo.
I tam są wysokie napięcia i wysokie prądy. :D

Jeśli chcemy ładować w 5 minut akumulator w samochodzie,
który będzie mógł jeździć przez 2 godziny z mocą średnio
oddawaną 40 kW to oznacza,

Do utrzymania 100km/h wystarczy 15-20kWh.
Takze 40kW biorac pod uwage, ze to bedzie silnik elektryczny, to bedzie
zrywac asfalt ;>

że musimy do niego dostarczyć
w czasie 24 krótszym moc 24 razy większa.

Czyli ładujemy w 5 minut aku mocą 960 kW to prawie 1 MW
1.000.000 Watów przez 5 minut.

Do wyboru:
10.000A @ 100V
1 000A @ 1.000V
100A @ 10.000V
10A @100.000V

Moc jest Moc i mamy na przesłanie 5 minut.


Mi tam wychodzi, ze potrzebne bedzie minimum 40kWh, zeby miec jako taki
zasieg i tyle tez trzeba bedzie potem doladowac.
Wiec powiedzmy 400V i 100A i w godzine jest naladowany... a przy 400V i
1000A w 6 minut ;> i mamy prad na kolejne 2h jazdy.
Ale przeciez mozna isc na kompromis i ladowac 15 czy 20 minut.



Racja.
Generalnie fizyka jest bezlitosna.
pzdr.

Data: 2011-03-23 21:11:01
Autor: Irek N.
[PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?


Fajnie jak się czasem jakiś naukowiec odezwie i o czymś fajnym
napiszą. Ale pewnie można by takie akumulatory ładować od
piorunów i tu jest rynek.


No to policz sobie _siłę pierona_, zdziwisz się mocno jak sądzę.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2011-03-24 08:34:33
Autor: Artur\(m\)
[PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?

Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:imb70o$1ef$1usenet.news.interia.pl...

Najbardziej podoba mi się ładowanie akumulatora w notebooku
w 5 minut. Jeśli taki aku 3500 mAh to normalnie czas ładowania
wynosi co najmniej 4 godziny. Aby to skrócić do godziny, to
do aku musi płynąć 14A

Mnie w godzinę wyszło ~10Ah ja kCi wyszło 3500mAh?

jak skrócimy do 6 minut, to 140A przez
6 minut. I to tylko bateria od Notebook'a.

Po co Ci do akumulatora 3,5Ah wpompować 14Ah?

Artur(m)

[PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona