Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy juĹź jest max k omfort?

Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy juĹź jest max k omfort?

Data: 2014-12-06 13:57:20
Autor: Olekx
Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy juĹź jest max k omfort?
W poliftingowym A6 można znaleźć w konfiguratorze opcję szyb akustycznych:

> Szyby dźwiękoszczelne (z wyłączeniem szyby tylnej dla Avanta) 5780zł <

Pytanie:
Zawsze mówiło się że Merc S klasy ma *wszystkie* szyby grube i podwójne.

Może wiecie, czy w tym A6 mamy już takie prawdziwe szyby, które nie są gorsze od najlepszych montowanych w limuzynach (A8, S), w sensie tłumienia akustycznego ? (niekoniecznie akurat grube, chodzi mi o jakość tłumienia, bo nie wiem co dokładnie jest w nowym S..)

Data: 2014-12-06 14:29:48
Autor: Tomasz Pyra
Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy juĹź jest max k omfort?
Dnia Sat, 06 Dec 2014 13:57:20 +0100, Olekx napisał(a):

W poliftingowym A6 można znaleźć w konfiguratorze opcję szyb akustycznych:

 > Szyby dźwiękoszczelne (z wyłączeniem szyby tylnej dla Avanta) 5780zł <

Pytanie:
Zawsze mówiło się że Merc S klasy ma *wszystkie* szyby grube i podwójne.

Może wiecie, czy w tym A6 mamy już takie prawdziwe szyby, które nie są gorsze od najlepszych montowanych w limuzynach (A8, S), w sensie tłumienia akustycznego ? (niekoniecznie akurat grube, chodzi mi o jakość tłumienia, bo nie wiem co dokładnie jest w nowym S..)

Jeśli chodzi o szyby samochodowe, to tu chyba nie ma żadnej innej metody na
izolacje akustyczną niż klejenie jak najgrubszych tafli (z jakąś tam teorią
dotyczącą grubości poszczególnych tafli szkła).

Czyli pewnie spokojnie można założyć że szyba im grubsza, tym lepiej tłumi
dźwięk.

Bo w oknach budynków to można jeszcze robić puste przestrzenie między
taflami szkła, ale w samochodach to by było chyba mało efektywne.

Data: 2014-12-06 14:52:06
Autor: J.F.
Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy juĹź jest max k omfort?
Dnia Sat, 06 Dec 2014 13:57:20 +0100, Olekx napisał(a):
W poliftingowym A6 można znaleźć w konfiguratorze opcję szyb akustycznych:
 > Szyby dźwiękoszczelne (z wyłączeniem szyby tylnej dla Avanta) 5780zł <

Pytanie:
Zawsze mówiło się że Merc S klasy ma *wszystkie* szyby grube i podwójne.

W jakim sensie podwojne ? Dwie osobne, czy dwie warstwy szkla sklejone folia ?

J.

Data: 2014-12-06 16:47:20
Autor: Tomasz Pyra
Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy juĹź jest max k omfort?
Dnia Sat, 6 Dec 2014 14:52:06 +0100, J.F. napisał(a):

Dnia Sat, 06 Dec 2014 13:57:20 +0100, Olekx napisał(a):
W poliftingowym A6 można znaleźć w konfiguratorze opcję szyb akustycznych:
 > Szyby dźwiękoszczelne (z wyłączeniem szyby tylnej dla Avanta) 5780zł <

Pytanie:
Zawsze mówiło się że Merc S klasy ma *wszystkie* szyby grube i podwójne.

W jakim sensie podwojne ? Dwie osobne, czy dwie warstwy szkla sklejone folia ?

W samochodach to chyba sklejone tafle.
Skrzynkowych okien w samochodzie to jeszcze nie widziałem ;)

Data: 2014-12-06 18:48:20
Autor: J.F.
Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy juĹź jest max k omfort?
Dnia Sat, 6 Dec 2014 16:47:20 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sat, 6 Dec 2014 14:52:06 +0100, J.F. napisał(a):
Dnia Sat, 06 Dec 2014 13:57:20 +0100, Olekx napisał(a):
Pytanie:
Zawsze mówiło się że Merc S klasy ma *wszystkie* szyby grube i podwójne.

W jakim sensie podwojne ? Dwie osobne, czy dwie warstwy szkla sklejone folia ?

W samochodach to chyba sklejone tafle.
Skrzynkowych okien w samochodzie to jeszcze nie widziałem ;)

Klejona szyba przednia jest standardem we wszystkich pojazdach.
Tylna chyba tez. Boczne niekoniecznie ... a moze juz tez.

Wiec przewaga Mercedesa nie jest jakas znaczaca.

J.

P.S. Nie o halas chodzi, tylko o bezpieczentwo przy stluczeniu.

Data: 2014-12-06 19:48:51
Autor: Olekx
Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy już jest max komfort?
Ale oficjalnie się mówi o akustycznych szybach (keljonych).

Tylko jak się dowiedzieć o dokładnych parametrach w A6, dalej poza textami rekalmowymi nie wiem czy są = S.. Pewnie się nie da.

Data: 2014-12-06 22:29:00
Autor: Adam
Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy już jest max komfort?
W dniu 2014-12-06 18:48, J.F. pisze:
Dnia Sat, 6 Dec 2014 16:47:20 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sat, 6 Dec 2014 14:52:06 +0100, J.F. napisał(a):
Dnia Sat, 06 Dec 2014 13:57:20 +0100, Olekx napisał(a):
Pytanie:
Zawsze mówiło się że Merc S klasy ma *wszystkie* szyby grube i podwójne.

W jakim sensie podwojne ?

Dwie osobne, czy dwie warstwy szkla sklejone folia ?

W samochodach to chyba sklejone tafle.
Skrzynkowych okien w samochodzie to jeszcze nie widziałem ;)

Klejona szyba przednia jest standardem we wszystkich pojazdach.
Tylna chyba tez.
Boczne niekoniecznie ... a moze juz tez.

Wiec przewaga Mercedesa nie jest jakas znaczaca.

J.

P.S. Nie o halas chodzi, tylko o bezpieczentwo przy stluczeniu.


Podwójne. Wyjeżdżają dwie szyby, oddzielone powietrzem.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W140

Nawet swego czasu Adam Kornacki pokazywał w którymś ze swoich programów.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-12-07 08:39:20
Autor: Dariusz K. Ładziak
Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy juĹź jest max komfort?
J.F. pisze:
Dnia Sat, 6 Dec 2014 16:47:20 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sat, 6 Dec 2014 14:52:06 +0100, J.F. napisał(a):
Dnia Sat, 06 Dec 2014 13:57:20 +0100, Olekx napisał(a):
Pytanie:
Zawsze mówiło się że Merc S klasy ma *wszystkie* szyby grube i podwójne.

W jakim sensie podwojne ?

Dwie osobne, czy dwie warstwy szkla sklejone folia ?

W samochodach to chyba sklejone tafle.
Skrzynkowych okien w samochodzie to jeszcze nie widziałem ;)

Klejona szyba przednia jest standardem we wszystkich pojazdach.
Tylna chyba tez.
Boczne niekoniecznie ... a moze juz tez.

Wiec przewaga Mercedesa nie jest jakas znaczaca.

J.

P.S. Nie o halas chodzi, tylko o bezpieczentwo przy stluczeniu.

Boczne szyby w samochodzie nie powinny być klejone - to się dopuszcza jedynie w pojazdach specjalnego przeznaczenia (np. opancerzonych).

W normalnym samochodzie klejone szyby boczne i tylna to radykalne _zmniejszenie_ bezpieczeństwa w razie wypadku - bo oznacza to zawsze zamknięcie dodatkowej drogi ewakuacji. Klejonej nie wybijesz szybko, a tym bardziej nie usuniesz szybko jej resztek do stanu w którym nie będą groziły poważnymi skaleczeniami. Drobnorozpryskową tłuczesz dowolnym twardym przedmiotem, wygarniasz resztki ręka owiniętą w szmatę a pokaleczyć to niśą można gołą skórę, ale tylko płytko...

--
Darek

Data: 2014-12-07 15:51:48
Autor: Tomasz Pyra
Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy już jest max komfort?
Dnia Sun, 07 Dec 2014 08:39:20 +0100, Dariusz K. Ładziak napisał(a):

J.F. pisze:
Dnia Sat, 6 Dec 2014 16:47:20 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sat, 6 Dec 2014 14:52:06 +0100, J.F. napisał(a):
Dnia Sat, 06 Dec 2014 13:57:20 +0100, Olekx napisał(a):
Pytanie:
Zawsze mówiło się że Merc S klasy ma *wszystkie* szyby grube i podwójne.

W jakim sensie podwojne ?

Dwie osobne, czy dwie warstwy szkla sklejone folia ?

W samochodach to chyba sklejone tafle.
Skrzynkowych okien w samochodzie to jeszcze nie widziałem ;)

Klejona szyba przednia jest standardem we wszystkich pojazdach.
Tylna chyba tez.
Boczne niekoniecznie ... a moze juz tez.

Wiec przewaga Mercedesa nie jest jakas znaczaca.

J.

P.S. Nie o halas chodzi, tylko o bezpieczentwo przy stluczeniu.

Boczne szyby w samochodzie nie powinny być klejone - to się dopuszcza jedynie w pojazdach specjalnego przeznaczenia (np. opancerzonych).

W normalnym samochodzie klejone szyby boczne i tylna to radykalne _zmniejszenie_ bezpieczeństwa w razie wypadku - bo oznacza to zawsze zamknięcie dodatkowej drogi ewakuacji.

Wypchnięcie szyby klejonej, to nie jest jakiś wielki problem.
Owszem, sama nie wypadnie, ale jak już zrobi się pająk, to dobre pchnięcie
i wysunie się z uszczelki. I tu zaleta jest taka że wypada cała, a nie
zostawia na brzegach ostrych krawędzi.

W sporcie samochodowym boczne szyby obowiązkowo muszą być minimum oklejone
folią samoprzylepną, albo właśnie klejone. I to właśnie ze względów
bezpieczeństwa.

Data: 2014-12-09 01:07:29
Autor: przemek.jedrzejczak
Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy już jest max komfort?
tu jest artykuł (po niemiecku), szczególnie polecam ten fragment o większym młotku :-)
http://www.autoglas-reifenberger.de/infowissen/verbundglas-auch-fur-seitenscheiben
w skrócie:
+redukcja hałasu
+redukcja UV
+utrudnienie włamania poprzez wybicie szyby
-większy ciężar
-utrudnienie akcji ew. ratunkowej
-wytłumienie dźwięków z zewnątrz np sygnał karetki
IMHO ogólnie zbyt wiele minusów choć w jakiś specjalnych zastosowaniach może się sprawdzi ... poza tym pytanie ile można zyskać na tych szybach ? 5% czy 50% ?

tu koleś wpakował trochę kasy w wyciszenie auta i jest parę wartości ...
http://www.motor-talk.de/forum/seitenscheiben-aus-verbundglas-t4394329.html?page=1

Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy juĹź jest max k omfort?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona