Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy juĹź jest max k omfort?

Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy juĹź jest max k omfort?

Data: 2014-12-06 14:52:06
Autor: J.F.
Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy juĹź jest max k omfort?
Dnia Sat, 06 Dec 2014 13:57:20 +0100, Olekx napisał(a):
W poliftingowym A6 można znaleźć w konfiguratorze opcję szyb akustycznych:
 > Szyby dźwiękoszczelne (z wyłączeniem szyby tylnej dla Avanta) 5780zł <

Pytanie:
Zawsze mówiło się że Merc S klasy ma *wszystkie* szyby grube i podwójne.

W jakim sensie podwojne ? Dwie osobne, czy dwie warstwy szkla sklejone folia ?

J.

Data: 2014-12-06 16:47:20
Autor: Tomasz Pyra
Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy juĹź jest max k omfort?
Dnia Sat, 6 Dec 2014 14:52:06 +0100, J.F. napisał(a):

Dnia Sat, 06 Dec 2014 13:57:20 +0100, Olekx napisał(a):
W poliftingowym A6 można znaleźć w konfiguratorze opcję szyb akustycznych:
 > Szyby dźwiękoszczelne (z wyłączeniem szyby tylnej dla Avanta) 5780zł <

Pytanie:
Zawsze mówiło się że Merc S klasy ma *wszystkie* szyby grube i podwójne.

W jakim sensie podwojne ? Dwie osobne, czy dwie warstwy szkla sklejone folia ?

W samochodach to chyba sklejone tafle.
Skrzynkowych okien w samochodzie to jeszcze nie widziałem ;)

Data: 2014-12-06 18:48:20
Autor: J.F.
Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy juĹź jest max k omfort?
Dnia Sat, 6 Dec 2014 16:47:20 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sat, 6 Dec 2014 14:52:06 +0100, J.F. napisał(a):
Dnia Sat, 06 Dec 2014 13:57:20 +0100, Olekx napisał(a):
Pytanie:
Zawsze mówiło się że Merc S klasy ma *wszystkie* szyby grube i podwójne.

W jakim sensie podwojne ? Dwie osobne, czy dwie warstwy szkla sklejone folia ?

W samochodach to chyba sklejone tafle.
Skrzynkowych okien w samochodzie to jeszcze nie widziałem ;)

Klejona szyba przednia jest standardem we wszystkich pojazdach.
Tylna chyba tez. Boczne niekoniecznie ... a moze juz tez.

Wiec przewaga Mercedesa nie jest jakas znaczaca.

J.

P.S. Nie o halas chodzi, tylko o bezpieczentwo przy stluczeniu.

Data: 2014-12-06 19:48:51
Autor: Olekx
Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy już jest max komfort?
Ale oficjalnie się mówi o akustycznych szybach (keljonych).

Tylko jak się dowiedzieć o dokładnych parametrach w A6, dalej poza textami rekalmowymi nie wiem czy są = S.. Pewnie się nie da.

Data: 2014-12-06 22:29:00
Autor: Adam
Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy już jest max komfort?
W dniu 2014-12-06 18:48, J.F. pisze:
Dnia Sat, 6 Dec 2014 16:47:20 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sat, 6 Dec 2014 14:52:06 +0100, J.F. napisał(a):
Dnia Sat, 06 Dec 2014 13:57:20 +0100, Olekx napisał(a):
Pytanie:
Zawsze mówiło się że Merc S klasy ma *wszystkie* szyby grube i podwójne.

W jakim sensie podwojne ?

Dwie osobne, czy dwie warstwy szkla sklejone folia ?

W samochodach to chyba sklejone tafle.
Skrzynkowych okien w samochodzie to jeszcze nie widziałem ;)

Klejona szyba przednia jest standardem we wszystkich pojazdach.
Tylna chyba tez.
Boczne niekoniecznie ... a moze juz tez.

Wiec przewaga Mercedesa nie jest jakas znaczaca.

J.

P.S. Nie o halas chodzi, tylko o bezpieczentwo przy stluczeniu.


Podwójne. Wyjeżdżają dwie szyby, oddzielone powietrzem.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W140

Nawet swego czasu Adam Kornacki pokazywał w którymś ze swoich programów.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-12-07 08:39:20
Autor: Dariusz K. Ładziak
Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy juĹź jest max komfort?
J.F. pisze:
Dnia Sat, 6 Dec 2014 16:47:20 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sat, 6 Dec 2014 14:52:06 +0100, J.F. napisał(a):
Dnia Sat, 06 Dec 2014 13:57:20 +0100, Olekx napisał(a):
Pytanie:
Zawsze mówiło się że Merc S klasy ma *wszystkie* szyby grube i podwójne.

W jakim sensie podwojne ?

Dwie osobne, czy dwie warstwy szkla sklejone folia ?

W samochodach to chyba sklejone tafle.
Skrzynkowych okien w samochodzie to jeszcze nie widziałem ;)

Klejona szyba przednia jest standardem we wszystkich pojazdach.
Tylna chyba tez.
Boczne niekoniecznie ... a moze juz tez.

Wiec przewaga Mercedesa nie jest jakas znaczaca.

J.

P.S. Nie o halas chodzi, tylko o bezpieczentwo przy stluczeniu.

Boczne szyby w samochodzie nie powinny być klejone - to się dopuszcza jedynie w pojazdach specjalnego przeznaczenia (np. opancerzonych).

W normalnym samochodzie klejone szyby boczne i tylna to radykalne _zmniejszenie_ bezpieczeństwa w razie wypadku - bo oznacza to zawsze zamknięcie dodatkowej drogi ewakuacji. Klejonej nie wybijesz szybko, a tym bardziej nie usuniesz szybko jej resztek do stanu w którym nie będą groziły poważnymi skaleczeniami. Drobnorozpryskową tłuczesz dowolnym twardym przedmiotem, wygarniasz resztki ręka owiniętą w szmatę a pokaleczyć to niśą można gołą skórę, ale tylko płytko...

--
Darek

Data: 2014-12-07 15:51:48
Autor: Tomasz Pyra
Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy już jest max komfort?
Dnia Sun, 07 Dec 2014 08:39:20 +0100, Dariusz K. Ładziak napisał(a):

J.F. pisze:
Dnia Sat, 6 Dec 2014 16:47:20 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sat, 6 Dec 2014 14:52:06 +0100, J.F. napisał(a):
Dnia Sat, 06 Dec 2014 13:57:20 +0100, Olekx napisał(a):
Pytanie:
Zawsze mówiło się że Merc S klasy ma *wszystkie* szyby grube i podwójne.

W jakim sensie podwojne ?

Dwie osobne, czy dwie warstwy szkla sklejone folia ?

W samochodach to chyba sklejone tafle.
Skrzynkowych okien w samochodzie to jeszcze nie widziałem ;)

Klejona szyba przednia jest standardem we wszystkich pojazdach.
Tylna chyba tez.
Boczne niekoniecznie ... a moze juz tez.

Wiec przewaga Mercedesa nie jest jakas znaczaca.

J.

P.S. Nie o halas chodzi, tylko o bezpieczentwo przy stluczeniu.

Boczne szyby w samochodzie nie powinny być klejone - to się dopuszcza jedynie w pojazdach specjalnego przeznaczenia (np. opancerzonych).

W normalnym samochodzie klejone szyby boczne i tylna to radykalne _zmniejszenie_ bezpieczeństwa w razie wypadku - bo oznacza to zawsze zamknięcie dodatkowej drogi ewakuacji.

Wypchnięcie szyby klejonej, to nie jest jakiś wielki problem.
Owszem, sama nie wypadnie, ale jak już zrobi się pająk, to dobre pchnięcie
i wysunie się z uszczelki. I tu zaleta jest taka że wypada cała, a nie
zostawia na brzegach ostrych krawędzi.

W sporcie samochodowym boczne szyby obowiązkowo muszą być minimum oklejone
folią samoprzylepną, albo właśnie klejone. I to właśnie ze względów
bezpieczeństwa.

Data: 2014-12-09 01:07:29
Autor: przemek.jedrzejczak
Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy już jest max komfort?
tu jest artykuł (po niemiecku), szczególnie polecam ten fragment o większym młotku :-)
http://www.autoglas-reifenberger.de/infowissen/verbundglas-auch-fur-seitenscheiben
w skrócie:
+redukcja hałasu
+redukcja UV
+utrudnienie włamania poprzez wybicie szyby
-większy ciężar
-utrudnienie akcji ew. ratunkowej
-wytłumienie dźwięków z zewnątrz np sygnał karetki
IMHO ogólnie zbyt wiele minusów choć w jakiś specjalnych zastosowaniach może się sprawdzi ... poza tym pytanie ile można zyskać na tych szybach ? 5% czy 50% ?

tu koleś wpakował trochę kasy w wyciszenie auta i jest parę wartości ...
http://www.motor-talk.de/forum/seitenscheiben-aus-verbundglas-t4394329.html?page=1

Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy juĹź jest max k omfort?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona