Data: 2014-12-06 14:52:06 | |
Autor: J.F. | |
Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy juĹź jest max k omfort? | |
Dnia Sat, 06 Dec 2014 13:57:20 +0100, Olekx napisał(a):
W poliftingowym A6 można znaleźć w konfiguratorze opcję szyb akustycznych: W jakim sensie podwojne ? Dwie osobne, czy dwie warstwy szkla sklejone folia ? J. |
|
Data: 2014-12-06 16:47:20 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy juĹź jest max k omfort? | |
Dnia Sat, 6 Dec 2014 14:52:06 +0100, J.F. napisał(a):
Dnia Sat, 06 Dec 2014 13:57:20 +0100, Olekx napisał(a): W samochodach to chyba sklejone tafle. Skrzynkowych okien w samochodzie to jeszcze nie widziałem ;) |
|
Data: 2014-12-06 18:48:20 | |
Autor: J.F. | |
Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy juĹź jest max k omfort? | |
Dnia Sat, 6 Dec 2014 16:47:20 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sat, 6 Dec 2014 14:52:06 +0100, J.F. napisał(a): Klejona szyba przednia jest standardem we wszystkich pojazdach. Tylna chyba tez. Boczne niekoniecznie ... a moze juz tez. Wiec przewaga Mercedesa nie jest jakas znaczaca. J. P.S. Nie o halas chodzi, tylko o bezpieczentwo przy stluczeniu. |
|
Data: 2014-12-06 19:48:51 | |
Autor: Olekx | |
Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy już jest max komfort? | |
Ale oficjalnie się mówi o akustycznych szybach (keljonych).
Tylko jak się dowiedzieć o dokładnych parametrach w A6, dalej poza textami rekalmowymi nie wiem czy są = S.. Pewnie się nie da. |
|
Data: 2014-12-06 22:29:00 | |
Autor: Adam | |
Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy już jest max komfort? | |
W dniu 2014-12-06 18:48, J.F. pisze:
Dnia Sat, 6 Dec 2014 16:47:20 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Podwójne. Wyjeżdżają dwie szyby, oddzielone powietrzem. http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W140 Nawet swego czasu Adam Kornacki pokazywał w którymś ze swoich programów. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2014-12-07 08:39:20 | |
Autor: Dariusz K. Ĺadziak | |
Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy juĹź jest max komfort? | |
J.F. pisze:
Dnia Sat, 6 Dec 2014 16:47:20 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Boczne szyby w samochodzie nie powinny być klejone - to się dopuszcza jedynie w pojazdach specjalnego przeznaczenia (np. opancerzonych). W normalnym samochodzie klejone szyby boczne i tylna to radykalne _zmniejszenie_ bezpieczeństwa w razie wypadku - bo oznacza to zawsze zamknięcie dodatkowej drogi ewakuacji. Klejonej nie wybijesz szybko, a tym bardziej nie usuniesz szybko jej resztek do stanu w którym nie będą groziły poważnymi skaleczeniami. Drobnorozpryskową tłuczesz dowolnym twardym przedmiotem, wygarniasz resztki ręka owiniętą w szmatę a pokaleczyć to niśą można gołą skórę, ale tylko płytko... -- Darek |
|
Data: 2014-12-07 15:51:48 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy już jest max komfort? | |
Dnia Sun, 07 Dec 2014 08:39:20 +0100, Dariusz K. Ładziak napisał(a):
J.F. pisze: Wypchnięcie szyby klejonej, to nie jest jakiś wielki problem. Owszem, sama nie wypadnie, ale jak już zrobi się pająk, to dobre pchnięcie i wysunie się z uszczelki. I tu zaleta jest taka że wypada cała, a nie zostawia na brzegach ostrych krawędzi. W sporcie samochodowym boczne szyby obowiązkowo muszą być minimum oklejone folią samoprzylepną, albo właśnie klejone. I to właśnie ze względów bezpieczeństwa. |
|
Data: 2014-12-09 01:07:29 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy już jest max komfort? | |
tu jest artykuł (po niemiecku), szczególnie polecam ten fragment o większym młotku :-)
http://www.autoglas-reifenberger.de/infowissen/verbundglas-auch-fur-seitenscheiben w skrócie: +redukcja hałasu +redukcja UV +utrudnienie włamania poprzez wybicie szyby -większy ciężar -utrudnienie akcji ew. ratunkowej -wytłumienie dźwięków z zewnątrz np sygnał karetki IMHO ogólnie zbyt wiele minusów choć w jakiś specjalnych zastosowaniach może się sprawdzi ... poza tym pytanie ile można zyskać na tych szybach ? 5% czy 50% ? tu koleś wpakował trochę kasy w wyciszenie auta i jest parę wartości ... http://www.motor-talk.de/forum/seitenscheiben-aus-verbundglas-t4394329.html?page=1 |