Nowe Lumie: 820 i 920

Data: 2012-09-07 12:28:19
Autor: Salata
Nowe Lumie: 820 i 920
On 2012-09-05 19:38, atm wrote:

Witam,
Taki jest trend na rynku, ze wyswietlacze musza byc coraz wieksze mimo, ze nie uzywa sie takich wygodnie. Ja posiadajac dosyc dlugie palce, juz praca z SGS2 nie nalezala do najprzyjemniejszych. Po przygodach z Androidem naprawde liczylem, ze nastepca Lumi 800 bedzie posiadal ekran maksymalnie 4". Niestety sie przeliczylem i 820 nie posiada takze tego fantastycznego designu co miala Lumia 800 lub Nokia N9. Prawda, ze telefonu nie kupuje sie dla wygladu, ale nie wyobrazam sobie codziennego uzytkowania smartfonu, ktorego design mi sie nie podoba. To tak jak codzienne wsiadanie do samochodu, ktorego wygladu sie nienawidzi.

Sam nie wiem co teraz wybiore na nastepny telefon, bo ubsluga telefonu za pomoca dwoch rak mi sie nie podoba, a sam ekosystem WP mi sie podoba. Gdyby nie pare niedoskonalosci WP7.5 pewnie juz bym poszedl do sklepu kupic Lumie 800. Nie mam nic do platformy MS, a jej glowna wada jest to, ze mimo sporego doswiadczenia na rynku PDA nadal system cierpi na choroby wieku dzieciecego. Czekam na WP8, ale jak na razie nikt nie mowi o dacie premiery i obawiam sie, ze po premierze iP5 bedzie bardzo ciezko zdobyc wiekszy kawalek tortu mobilnych OS. Android tez przechodzi ewolucje. Liczylem na nastepce Lumi 800, a teraz mysle o RAZR M i iP5.

Pojawily sie plotki na temat cen nowych Lumi. N920 ma kosztowac prawie 600 Euro, a Lumia 820 - 450. Jezeli to prawda, to bedzie cena zaporowa. Telefon bedzie skierowany tylko do entuzjastow. Entuzjasci posiadaja juz topowe modele z androidem, a parametry sprzetowe nowych nokii nie powalaja, chociaz wiadomo, ze sprzet to nie wszystko.
Co do Pureview w telefonie, to nie jestem fanem. Mam swoja lustrzanke, zona ma niezly kompakt, wiec z dostepnoscia aparatu nie jest najgorzej, a kazdy z nich robi lepsze zdjecia niz bedzie robic Lumia. Teraz okazalo sie, ze film byl krecony profesjonalna kamera, a zdjecia robione profesjonalna lustrzanka. Zreszta po tym jak wyszly fakty na jaw, ze film nie byl krecony Lumia wiedzialem, ze tak samo bedzie ze zdjeciami. Marketing, psia jego mac. Najsmieszniejsze jest to, ze pewnie nowa 920 obronilaby sie sama.

Najgorzej Nokii / WP8 bedzie na rynku biznesowym, bo tu Apple zadomowilo sie bardzo sprawnie, dzieki blednym posunieciom RIM i nieobecnosci systemow MS na urzadzeniach mobilnych.

> Zaokraglone plecki w 920 rowniez nie pomagaja
> korzystac z np kalkulatora gdy telefon lezy na plaskiej powierzchni.

ROTFL.

> Wnetrznosci sa jednak calkiem fajne, mysle ze WP w koncu stanie sie
> realna konkurencja na rynku:

Nie sam sprzet jest najwazniejszy, a oprogramowanie co potrafi z niego
korzystac. Dla mnie mogl byc nawet procesor jednordzeniowy, aby interfejs tylko byl odpowiednio responsywny. Na moim starym Duronie 600Mhz Windows XP dzialal wyjatkowo sprawnie. HTC7 Mozart dzialal sprawniej od mojego SGS2. Kwestia optymalizacji. Teraz telefony z androidem maja 4 rdzenie po 1,5GHz. Tylko po co?

Niestety, co obecnie okresla uzytecznosc smartfona to jego programy. Apple stoi najlepiej na rynku, ale ma ograniczenia. Na androida nie oplaca sie pisac ze wzgledu na piractwo i fragmentacje systemu. Jakosc programow nie stoi na najwyzszym poziomie, ale i tak jest pare programow, do ktorych tesknie. WP nie posiada w ofercie wielu podstawowych aplikacji. Na niekorzysc WP rowniez dziala fakt, ze data premery nie zostala okreslona, a ja jako konsument nie bede czekal w nieskonczonosc. Poki co trzymam sie swojej starej E52, ktorej funkcjonalnie niczego nie brakuje, a nawet w standardzie ma wiecej niz obecnie prawie kazdy nowy smartfon.

To tak w kwesti przywitania ;).

--
regards
Salata

Data: 2012-09-07 13:21:26
Autor: J.F
Nowe Lumie: 820 i 920
UĹĽytkownik "Salata"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
Taki jest trend na rynku, ze wyswietlacze musza byc coraz wieksze mimo, ze nie uzywa sie takich wygodnie.

Jak potrzebujesz "zwyklego telefonu" to po co ci smartfon, a jak potrzebujesz smartfona, to szybko sie okazuje ze jeszcze mniej wygodnie uzywa sie takich z malym ekranem :-)

Ja posiadajac dosyc dlugie palce, juz praca z SGS2 nie nalezala do najprzyjemniejszych. Po przygodach z Androidem naprawde liczylem, ze nastepca Lumi 800 bedzie posiadal ekran maksymalnie 4".

No ale przeciez masz wybor - wiekszy i mniejszy ekran, trzeba wybrac 920.
Ona co prawda i tak wieksza ... widac jestes nietypowym klientem :-)

[...]

A tam - ile spogladasz na samochod w czasie wsiadania ? Wazniejsze to co w srodku, a jeszcze wazniejsza wygoda i funkcjonalnosc.
A jak widok bardzo przeszkadza ... mozna wykrecic w garazu zarowke, mozna bylo nie kupowac :-)

Pojawily sie plotki na temat cen nowych Lumi. N920 ma kosztowac prawie 600 Euro, a Lumia 820 - 450. Jezeli to prawda, to bedzie cena zaporowa.

Podobna cena jest chyba na wszystkie topowe nowosci.

Telefon bedzie skierowany tylko do entuzjastow. Entuzjasci posiadaja juz topowe modele z androidem, a parametry sprzetowe nowych nokii nie powalaja, chociaz wiadomo, ze sprzet to nie wszystko.

Pole popisu dla operatorow. Moze kosztowac zlotowke.

Najgorzej Nokii / WP8 bedzie na rynku biznesowym, bo tu Apple zadomowilo sie bardzo sprawnie, dzieki blednym posunieciom RIM i nieobecnosci systemow MS na urzadzeniach mobilnych.

Moze latwo odzyskac pozycje, bo rynek biznesowy ciagle korzysta z ms office.

Na niekorzysc WP rowniez dziala fakt, ze data premery nie zostala okreslona, a ja jako konsument nie bede czekal w nieskonczonosc.

Za dwa lata znow ci zaoferuja telefon za zlotowke, chyba ze do tego czasu staniesz sie zagorzalym zwolennikiem Androida lub Appla :-)

Poki co trzymam sie swojej starej E52, ktorej funkcjonalnie niczego nie brakuje, a nawet w standardzie ma wiecej niz obecnie prawie kazdy nowy smartfon.

To moze jeszcze poczekasz i na premiere i na spadek cen :-)

J.

Data: 2012-09-07 14:08:43
Autor: Salata
Nowe Lumie: 820 i 920
On 2012-09-07 13:21, J.F wrote:

Jak potrzebujesz "zwyklego telefonu" to po co ci smartfon, a jak
potrzebujesz smartfona, to szybko sie okazuje ze jeszcze mniej wygodnie
uzywa sie takich z malym ekranem :-)

Jakos na wygode podczas pracy z 4" nie narzekam i tam znajde wszystko co potrzeba. Nawet pewnie 3,7" spisywaloby sie znakomicie. wszystko powyzej 4 cali to glownie do ogladania filmow.

No ale przeciez masz wybor - wiekszy i mniejszy ekran, trzeba wybrac 920.
Ona co prawda i tak wieksza ... widac jestes nietypowym klientem :-)

Tylko ja tak mam? Ja chce 4" ale zarazem wydajnego telefonu i funkcjonalnego zarazem. Nie chce np iP5 to co mi zostanie. Jaki telefon np z androidem jest w stanie mi to zapewnic poza Galaxy Advance, ktorego zywotnoc na baterii jest nizsza niz SGS2?

A jak widok bardzo przeszkadza ... mozna wykrecic w garazu zarowke,
mozna bylo nie kupowac :-)

W sumie mozna budzic sie w nocy isc do garazu po ciemku, do samochodu i przespac w nim ostatnie 2 godziny, aby go rano nie ogladac. Mozna telefon obslugiwac z zamknietymi oczami. Czasami nie ma wyboru, ale jak jak juz ma sie do wydania troche pieniedzy to czlowiek oczekuje pewnej jakosci, milej formy i funkcjonalnosci.
Jeden lubi jak mu kwiaty pachna, a drugi jak mu stopy smierdza. Kwestia gustu. Ja spora uwage rowniez przykladam do formy.

Podobna cena jest chyba na wszystkie topowe nowosci.

Co nie zmienia faktu, ze dla posiadaczy topowych maszynek spod znaku A&A, parametry telefonu nie beda usprawiedliwiac ceny nowej Lumii.

Pole popisu dla operatorow. Moze kosztowac zlotowke.

Tylko, ze w odpowiednim abonamencie i tak pewnie zaplacisz za telefon wiecej. Wapie, ze pojawi sie w planach nizszych niz 150 zl. Ja tam lubie sie nie wiazac i telefon preferuje kupic w sklepie bez umowy i tym bardzie bez brandingu operatora.

Moze latwo odzyskac pozycje, bo rynek biznesowy ciagle korzysta z ms
office.

Och office to nie wszystko. Wazne sa takze dodatkowe aplikacje czesto dedykowane dla danej firmy. Znam pare, ktore sie tym zajmuja i po wspomnieniu o WP8, mowia, ze zastanowia sie nad pisaniem oprogranmowania, kiedy system sie pojawi i bedzie odpowiednia ilosc klientow na tej platformie.

Za dwa lata znow ci zaoferuja telefon za zlotowke, chyba ze do tego
czasu staniesz sie zagorzalym zwolennikiem Androida lub Appla :-)

Tyle ze za dwa lata moze byc jeszcze trudniej na rynku dla MS i Nokii. Kibicuje tym 2 firmom, bo konkurencja na rynku nikomu nie zaszkodzila. Tym bardziej dzialania jablka mniej lub bardziej uzasadnione nie przekonuja mnie do zakupu telefonu tej marki. Poza tym kwestia prywatnosci takze pozostawia wiele do zyczenia, ale w tym przypadku to tylko Meego najmniej mozna wytkac a reszta inwigiluje uzytkownika na kazdym kroku.

To moze jeszcze poczekasz i na premiere i na spadek cen :-)

Tyle, ze ja nie lubie czekac. Tak mam, ze jak na jakis czas nie kupie sobie nowej zabawki to choruje. Nadal jestem chlopcem, ale z wiekiem robie sie wyhatkowo wygodnym.

--
regards
Salata

Nowe Lumie: 820 i 920