[FILMY] Nowe Prawo - Rowerzysta z Prawej

Data: 2011-05-15 13:40:35
Autor: Sebastian Pawłowski
[FILMY] Nowe Prawo - Rowerzysta z Prawej
Spoty reklamowe Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przygotowane na
okazję zmian w Prawie o Ruchu Drogowym, które wchodz± w życie 21 maja 2011
 http://youtu.be/PelHj9NvrT4
 http://youtu.be/YljTSk-ScOU

Data: 2011-05-15 15:54:04
Autor: Gryngol
W dniu 2011-05-15 15:40, Sebastian  Pawłowski pisze:
[...]

zajebi¶cie, wyprzedzanie z prawej, co za geniusz wpadł na taki zajebisty pomysł??

Data: 2011-05-15 17:18:42
Autor: J.F.
On Sun, 15 May 2011 15:54:04 +0200,  Gryngol wrote:
[...]

lobby rowerowe ? Ale jak juz rowerzysta wyprzedza samochod, to znaczy ze ten prawie nie
jedzie. Tylko powinien byc w tym maly haczyk: pod warunkiem zachowania
bezpiecznej odleglosci, nie mniej niz 1 metr.
I/lub pod warukiem posiadania tabliczki rejestracyjnej i OC.

J.

Data: 2011-05-15 19:53:46
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
[FILMY] Nowe Prawo - Rowerzysta z Prawej
http://youtu.be/YljTSk-ScOU

Chwila, chwila, z tego co pamiętam to przy skręcaniu w prawo powinienem zaj±ć możliwie jak najbardziej praw± czę¶ć pasa. Analogicznie z lew± stron±.
Jak mam zaj±ć praw± stronę, je¶li mam tam zostawić miejsce dla rowerzysty?
Który przepis jest ważniejszy?
Czy stary zniesiono?

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2011-05-15 11:31:56
Autor: climbus
On May 15, 7:53 pm, Adam 'Adak' Kępiński <a...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

Jak mam zaj±ć praw± stronę, je¶li mam tam zostawić miejsce dla rowerzysty?

Zostawienie miejsca rowerzy¶cie to tylko dobra praktyka. Skręcasz w
prawo: sprawdzasz czy Cię nie wyprzedza rowerzysta, wł±czasz
kierunkowskaz, zbliżasz się do prawej i skręcasz. Jak masz wł±czony
kierunkowskaz rowerzysta nie może Cię wyprzedzić.

Data: 2011-05-15 23:35:49
Autor: Cavallino
Nowe Prawo - Rowerzysta z Prawej
Użytkownik "climbus" <climbus@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:ec2097b4-2f42-4ca5-b875-6aa7e881e5cca10g2000vbz.googlegroups.com...
> [...]

Który przepis jest ważniejszy?
Czy stary zniesiono?

Zostawienie miejsca rowerzy¶cie to tylko dobra praktyka.

Dla kogo dobra?
Dla rowerzysty chyba tylko.

Data: 2011-05-16 00:08:58
Autor: to
Nowe Prawo - Rowerzysta z Prawej
begin climbus
Zostawienie miejsca rowerzyście to tylko dobra praktyka.

Bardzo zła praktyka, bo rowerzysta ominie kilka aut stojących przed światłami, zaraz za skrzyżowaniem wszyscy kolejno będą go wyprzedzać, a na kolejnych światłach znów to samo i tak w koło macieju.

Data: 2011-05-16 02:31:49
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-15 20:31, climbus pisze:

http://youtu.be/YljTSk-ScOU
Chwila, chwila, z tego co pamiętam to przy skręcaniu w prawo powinienem
zająć możliwie jak najbardziej prawą część pasa. Analogicznie z lewą stroną.
Jak mam zająć prawą stronę, jeśli mam tam zostawić miejsce dla rowerzysty?
KtĂłry przepis jest waĹĽniejszy?
Czy stary zniesiono?
Zostawienie miejsca rowerzyście to tylko dobra praktyka. Skręcasz w
prawo: sprawdzasz czy Cię nie wyprzedza rowerzysta, włączasz
kierunkowskaz, zbliżasz się do prawej i skręcasz. Jak masz włączony
kierunkowskaz rowerzysta nie może Cię wyprzedzić.

Skup się pedalarzu - jebać praktykę. Padło pytanie o "prawo" ... kierowca "blachosmroda" nie zajmie prawej "krawędzi" - mandat .... Kumasz pojebie ?

Wkurwiające jest to, że daje się jakieś uprawnienia tumanom na rowerach nie wymagając za grosz od tych znajomości PORD, czyli zasad obowiązujących na jezdni.

Wracając - nie, nie zniesiono obowiązku trzymania się prawej krawędzi jezdni - czytaj, debile na rowerach mogą "w świetle" prawa urywać autom lusterka. I tak skończy się ta nowela - Debile z pedałami w ramach dżihadó będą urywać lusterka z buta, bo masz im zostawić miejsce, mimo tego, że nie masz prawa zostawiać miejsca.

Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
RZÓK na miarę naszych możliwości: http://rzok.wroclaw.pl/
Wspomóż RZÓKA ! Podaruj futerko, narożnik, wersalkę lub ...

Data: 2011-05-16 01:42:58
Autor: climbus
On May 16, 2:31 am, "Rafał \"SP\" Gil" <use...@motopower.pl> wrote:

Skup się pedalarzu - jebać praktykę. Padło pytanie o "prawo" ...
kierowca "blachosmroda" nie zajmie prawej "krawędzi" - mandat
... Kumasz pojebie ?

My¶lę, że ton wypowiedzi dokładnie obrazuje Twój stan psychiczny.
Człowieku, przejdĽ się na spacer pooddychaj ¶wieżym powietrzem,
wyluzuj. ¦wiat stanie się piękniejszy.

Wkurwiaj±ce jest to, że daje się jakie¶ uprawnienia tumanom na
rowerach nie wymagaj±c za grosz od tych znajomo¶ci PORD, czyli
zasad obowi±zuj±cych na jezdni.

Duża czę¶ć "tumanów" ma prawo jazdy. Mam prawo jazdy a i tak wyzywasz
mnie od "tumanów", "pedalarzy", "pojebów". Od każdego uczestnika ruchu
wymaga się znajomo¶ci przepisów.

Wracaj±c - nie, nie zniesiono obowi±zku trzymania się prawej
krawędzi jezdni - czytaj, debile na rowerach mog± "w ¶wietle"
prawa urywać autom lusterka. I tak skończy się ta nowela -
Debile z pedałami w ramach dżihadó będ± urywać lusterka z buta,
bo masz im zostawić miejsce, mimo tego, że nie masz prawa
zostawiać miejsca.

W przypływie swojej inteligencji wytłumacz mi proszę gdzie masz zapis
o dopuszczeniu do urywania lusterek z buta? I zapoznaj się z terminem
"możliwie blisko prawej krawędzi jezdni". Panie "nie tumanie" znaj±cy
przepisy i przestrzegaj±cy ich.

Zrozumcie, że tylko dobra wola z obu stron do czegokolwiek doprowadzi.
Zostaw miejsce dla rowerzysty on odpłaci ci się tym samym. Nie
wyprzedzam samochodów przed ¶wiatłami jeżeli ich jest kilka i wiem, że
zaraz będ± wyprzedzali mnie na nowo. Z drugiej strony po co wyprzedza
jak zaraz i tak będzie stał? Co¶ mu to da, że pojedzie kawałek
szybciej?

Pozdrawiam kierowców samochodów.

Data: 2011-05-16 01:49:58
Autor: Mariusz Sawicki
On 16 Maj, 02:31, "Rafał \"SP\" Gil" <use...@motopower.pl> wrote:
W dniu 2011-05-15 20:31, climbus pisze:

Skup się pedalarzu ...
... Kumasz pojebie ?

Dlaczego ubliżasz ludziom?
Wysłałe¶ chociaż jednego maila do sejmu, ministerstwa czy innej
organizacji ze swoj± opini±
czy jedyne co potrafisz to obrażać?
Mi też się to nie podoba ale żyjemy w społeczno¶ci i aglomeracji
podlegaj±cej regułom.
Nie podoba ci się to co¶ z tym zrób - darciem ryja na innych nic nie
wskórasz.

Nie wiem - masz za małego czy o co chodzi?

Data: 2011-05-16 00:09:59
Autor: to
[FILMY] Nowe Prawo - Rowerzysta z Prawej
begin Adam 'Adak' Kępiński
[...]

Ogólnie należy trzymać się możliwie blisko prawej krawędzi jezdni, nie tylko przy skręcaniu.

Data: 2011-05-20 06:37:28
Autor: wit
to <to@abc.xyz> wrote:
Ogólnie należy trzymać się możliwie blisko prawej krawędzi jezdni, nie tylko przy skręcaniu.

Zabawne jest to, że  samochodziarze z jednej strony maj± zostawiać pas dla
rowerów a z drugiej dla motocykli. Ciekawe kto na tym straci, zależy od
humoru kierowcy ;)

wit

Data: 2011-05-20 09:35:26
Autor: RoMan Mandziejewicz
[FILMY] Nowe Prawo - Rowerzysta z Prawej
Hello wit,

Friday, May 20, 2011, 8:37:28 AM, you wrote:

[...]

Ostatnio nie zostawiłem pedalarzowi miejsca z prawej na malutkim
skrzyżowaniu ze znakiem stop. Pedalarz mnie na skrzyżowaniu wyprzedza
i zajeżdża drogę... Zabiłbym go, gdybym k±tem oka nie zauważył, że się
wpieprza i nie zdj±ł nogi z gazu.

--
Best regards,

Data: 2011-05-16 03:05:00
Autor: ja
On 15.05.2011 15:40, Sebastian  Pawłowski wrote:
[...]

Dzięki, bo ostatnio na bież±co widać nie jestem. Szczerze przyznaję, że 15 lat mam prawo jazdy, a od dawna i nawet dzi¶ tak wyprzedzałem samochody rowerem. Nawet do głowy mi nie przyszło, że jeszcze przez 5 dni jest to "nielegalnie". Uprzedzaj±c pytania - tak, mam OC na rower i mam ¶wiadomo¶ć ryzyka ;).  Wła¶nie w międzyczasie, 2 żebra kończę goić na własne życzenie.

Pozdrawiam wszystkich nieutrudniaj±cych i patrz±cych w lusterka, próbuj±cych poruszać się sprawnie, zwłaszcza tych patrz±cych na ¶wiat zza obu kierownic.

Data: 2011-05-16 14:30:08
Autor: SW3
[FILMY] Nowe Prawo - Rowerzysta z Prawej
Dnia 15-05-2011 o 15:40:35 Sebastian  Pawłowski <pitagor@wytnij.gazeta..pl>  napisał(a):

http://youtu.be/PelHj9NvrT4

Czyli prawo wyprzedzania z prawej obejmuje również wyprzedzanie z prawej  strony pojazdów skręcaj±cych w prawo?

http://youtu.be/YljTSk-ScOU

To juz nie ma obowi±zku jechania mozliwie blisko prawej krawędzi jezdni?
--
SW3
-- --

Data: 2011-05-16 14:58:25
Autor: Cavallino
[FILMY] Nowe Prawo - Rowerzysta z Prawej
Użytkownik "SW3" <sw3.spam.stop@poczta.fm> napisał w wiadomo¶ci news:op.vvkqcibocjxrn1sw3.linksys...
napisał(a):

http://youtu.be/PelHj9NvrT4

Czyli prawo wyprzedzania z prawej obejmuje również wyprzedzanie z prawej strony pojazdów skręcaj±cych w prawo?

Na to wychodzi.
Debilizm (p) osłów, chc±cych na siłę zrobić dobrze pedalarzom sięgn±ł nieba.

Data: 2011-05-21 16:48:58
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 16 May 2011, SW3 wrote:

[...]

  Przepraszam, czy zgłaszasz syndrom trawniczka? ;) (i czy tłumaczyć
co to takiego).

  Poważniej:
  Nie, je¶li chodzi o pojazdy SKRĘCAJˇCE, czyli takie które faktycznie
s± w takim miejscu, że bior±c pod uwagę warunki ruchu, mog± skręcać.

  Przepis o prawie wyprzedzania to jedno.
  A przepis:
http://www.v10.pl/prawo/Kodeks,drogowy,-,Dzial,II,-,Ruch,drogowy,1.html#roz3oddzial6
+++
Art. 24.
1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się
  w szczególności, czy:

1. ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania
bez utrudnienia komukolwiek ruchu;
^^^^^^^^^^^^^^^
[...]
3. kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizował
zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa
ruchu.
-- -

.....to drugie. I ten o "prawie" nie uchyla "obowi±zku", przynajmniej
w zakresie w którym literalnie nie zrobiono wyj±tków.
  Przy czym to ostatnie zawiera regulacje szczegółowe (znaczy dalsze
ustępy art.24 uchylaj± działanie zakazu w ten sposób, że wolno
wyprzedzać po stronie *przeciwnej* do tej która wynika z sygnalizacji
kierunku jazdy przez wyprzedzanego - czyli rowerem wolno wyprzedzać
z prawej jad±cych prosto i w lewo).

BTW: ja z gatunku tych przyjmuj±cych stanowisko Climbusa.
  Kilka razy (rowerem) wyjechałem poza drogę aby sobie
TIRmani pojechali, mimo że przepis nakazuj±cy "i zatrzymać"
wbrew oburzeniu Cavallino w końcu zniesiono (piszę wła¶nie
o stanie *po* zmianie przepisów, nie *przed*).

  Jestem skłonny się zgodzić, że przyczyn± wielu problemów jest
wła¶nie "wojenne nastawienie" uczestników ruchu.
  Tak samo postrzegam rowerzystów "bo blokowanie ¶rodkiem pasa
bezpieczne jest i basta" (przyblokować chwilowo celem spowolnienia
nisko lataj±cego ¶rodka transportu to co innego niż spowodować
wleczenie się kolumny, tak gwoli wyja¶nienia, a dyskusja
o różnicy prędko¶ci przy wyprzedzaniu była - jak widziałem
w innym w±tku).

  I na deser, aby pozostać w temacie: również tak samo postrzegam
zbędne blokowanie "przyci¶nięciem do prawej" na kilka samochodów
w gł±b (znaczy, kiedy widać że poprzedzaj±ce pojazdy nie
sygnalizuj± zamiaru skrętu w prawo).
  FORMALNIE... no formalnie kierowca ma prawo raz na kilkaset razy,
akurat po spostrzeżeniu rowerzysty, przypomnieć sobie że
kierunkowskaz wł±cza się PRZED i dołożyć do tego "przyci¶nięcie",
o ile rowerzysta jest jeszcze wyraĽnie z tyłu :P
  Usiłowanie utrudniania życia innym w końcu prowadzi (jednak) do ż±dzy
odwetu, pytanie po co to komu.

http://youtu.be/YljTSk-ScOU

To juz nie ma obowi±zku jechania mozliwie blisko prawej krawędzi jezdni?

  Słowo "możliwie" i dyskusja o przypadku "wyznaczonego pasa" były tu
tak często wałkowane, że nic dodać nic uj±ć.
  Jakby policja na dowolnej drodze karała kierowców samochodów za to,
że prawe koła ich pojazdów s± (przed i po wyprzedzaniu) dalej od
krawędzi jezdni niż koła kiedy jadę moim rowerem, to nie mieliby¶my
dziury budżetowej :>
  Jad±cy wyznaczonym pasem z grubsza spełnia to wymaganie - tak
długo, jak długo na tym pasie jest *sam*.

pzdr, Gotfryd

[FILMY] Nowe Prawo - Rowerzysta z Prawej