Nowe SKO p.Macierzyńskiego NIELEGALNE?

Data: 2011-07-09 15:09:59
Autor: bastek72WYTNIJTO
Nowe SKO p.Macierzyńskiego NIELEGALNE?
czytam i pomysł aby dzieci od 6 do 13 rż. miały "swoje" konta bankowe podoba mi się.

Ale ciekawi mnie, jak wygl±da legalno¶ć tego interesu

Przecież człowiek poniżej 13 rż. ma zdolno¶ć prawn±, ale
nie ma w ogóle żadnej zdolno¶ci do _czynno¶ci_ prawnych.

Czynno¶ci prawne _musi_ dokonywać przedstawiciel ustawowy
którym jest zazwyczaj rodzic. Zakładaj±c że dziecko nie
wpłaci tam miliona złotych tylko jakie¶ drobiazgi, chyba
nie trzeba zgody s±du rodzinnego (bo nie ma przekroczenia
zwykłego zarz±du), ale dziwi± mnie słowa p. Macierzyńskiego
że organizować maj± nauczyciele. W±tpliwo¶ć dotyczy tego, że
nauczyciel nie może dokonywac czynno¶ci prawnych w imieniu
nie swoich dzieci. A gdyby rodzice mieli dać nauczycielowi
pisemne pełnomocnictwa, to chyba łatwiej jakby sami podpisali się na umowie rachunku bankowego.

Ciekawi mnie, jak bank PKO BP rozwi±zał tę kwestię prawn±.

Data: 2011-07-09 17:50:27
Autor: Michał 'Amra' Macierzyński
On 11-07-09 15:09, bastek72WYTNIJTO@onet.pl wrote:
czytam i pomysł aby dzieci od 6 do 13 rż.
miały"swoje" konta bankowe podoba mi się.

Ale ciekawi mnie, jak wygląda legalność tego interesu

Przecież człowiek poniżej 13 rż. ma zdolność prawną, ale
nie ma w ogóle żadnej zdolności do _czynności_ prawnych.

Czynności prawne _musi_ dokonywać przedstawiciel ustawowy
którym jest zazwyczaj rodzic. Zakładając że dziecko nie
wpłaci tam miliona złotych tylko jakieś drobiazgi, chyba
nie trzeba zgody sÄ…du rodzinnego (bo nie ma przekroczenia
zwykłego zarządu), ale dziwią mnie słowa p. Macierzyńskiego
że organizować mają nauczyciele. Wątpliwość dotyczy tego, że
nauczyciel nie może dokonywac czynności prawnych w imieniu
nie swoich dzieci. A gdyby rodzice mieli dać nauczycielowi
pisemne pełnomocnictwa, to chyba łatwiej jakby sami
podpisali siÄ™ na umowie rachunku bankowego.

Ciekawi mnie, jak bank PKO BP rozwiązał tę kwestię prawną.

Hej.
Moze dlatego wlasnie do tej pory zaden bank nie zaproponowal produktu dla dzieciakow? :)
PKO Bank Polski bedzie pierwszy - pewnie w przypadku SKO jedyny (bo jest duza bariera wejscia, BS raczej nie dadza rany poniesc kosztow po stronie IT), ale zaraz po tym wdrozeniu juz mam w glowie dwa kolejne "dzieciece" produkty, ktore mozna wlasciwie skopiowac.

Kluczem do rozwiazania Twojego dylematu jest samo SKO (prawo bankowe) oraz zapis w kodekscie cywilnym, gdzie mamy drobne biezace sprawy zycia codziennego.

Inaczej bylby problem, bo dzieciak w podstawowce gumy do zucia nie moglby kupic ;)

A co do podpisania sie na umowe rachunku przez rodzica - bylby problem np z tajemnica bankowa zeby przekazac dzieciakowi, a dzieciaka nie mozna zrobic pelnomocnikiem, bo... nie ma zdolnosci do czynnosci prawnej ;)

--
http://macierzynski.blip.pl/

Nowe SKO p.Macierzyńskiego NIELEGALNE?