Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...

Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...

Data: 2016-05-31 17:49:59
Autor: t-1
Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
W dniu 31.05.2016 o 17:02, Marek pisze:
Musiałem w tranzicie wymienić amortyzatory tył. Na stacji diagnostycznej
przed wymianą pokazywało 29% oba. Znajomy mechanik wymienił na nowe. Po
wymianie jadę na stację tak z ciekawości sprawdzić i wynik: tył prawy
12%, lewy - 29%. Jak to możliwe??
Mechanik przysięga, że to nowe oryginalne (zamienników do tego modelu
podobno nie ma). Nie mam powodów by podejrzewać mechanika, możliwe że
sprzedano mu uszkodzone?

Może stacja diagnostyczna powinna miernik wymienić?
Pojedź dla sprawdzenia na inną.
Szkoda, że wpędzili cię w koszty.
Czuć coś było przy jeździe?
Pobujać w kilku stojącego pustego Transita też by chyba się dało.

Data: 2016-05-31 18:01:31
Autor: Marek
Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
On Tue, 31 May 2016 17:49:59 +0200, t-1 <t-1@todlaspamu.pl> wrote:
Może stacja diagnostyczna powinna miernik wymienić?

Przód na tej stacji pokazuje 65%/55%. Diagnosta później sprawdził ciśnienie w oponach na tym tyle, było 3.8bar zamiast 2.7 jak fabryka nakazuje. Po redukcji ciśnienia do 2.7 wynik był 44% 29% (przy ciśnieniu 3 8 było 29% 12%).
Ile miniumum powinien pokazać nowy amorek? Kkiedyś wymieniałem w osobówce  (mazda 2) i na nowym było 85%.

Jutro pojadę na inną stację, mechanik twierdzi, że jak wezmę wydruk to będzie dobra podstawa reklamacji.

--
Marek

Data: 2016-05-31 18:42:33
Autor: Cavallino
Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
W dniu 31.05.2016 o 18:01, Marek pisze:
On Tue, 31 May 2016 17:49:59 +0200, t-1 <t-1@todlaspamu.pl> wrote:
Może stacja diagnostyczna powinna miernik wymienić?

Przód na tej stacji pokazuje 65%/55%. Diagnosta później sprawdził
ciśnienie w oponach na tym tyle, było 3.8bar zamiast 2.7 jak fabryka
nakazuje.

To jest rower czy tir?

Data: 2016-05-31 18:00:59
Autor: Budzik
Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

Może stacja diagnostyczna powinna miernik wymienić?

Przód na tej stacji pokazuje 65%/55%. Diagnosta później sprawdził
ciśnienie w oponach na tym tyle, było 3.8bar zamiast 2.7 jak fabryka
nakazuje.

To jest rower czy tir?

W jakim sensie?
W ducato koła 225/70/15 zalecane cisnienie to 4...

Data: 2016-05-31 18:48:45
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Nowe amortyzatory gorsze niĹź starsze...
W dniu .05.2016 o 18:42 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

W dniu 31.05.2016 o 18:01, Marek pisze:
On Tue, 31 May 2016 17:49:59 +0200, t-1 <t-1@todlaspamu.pl> wrote:
Może stacja diagnostyczna powinna miernik wymienić?

Przód na tej stacji pokazuje 65%/55%. Diagnosta później sprawdził
ciśnienie w oponach na tym tyle, było 3.8bar zamiast 2.7 jak fabryka
nakazuje.

To jest rower czy tir?


W mojej osobówce zalecane  przez producenta ciśnienie (z 5 osobami lub na  autostradzie) to 3,2 bara.
Opony 17".

TG

Data: 2016-05-31 19:02:37
Autor: Cavallino
Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
W dniu 31.05.2016 o 18:48, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .05.2016 o 18:42 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

W dniu 31.05.2016 o 18:01, Marek pisze:
On Tue, 31 May 2016 17:49:59 +0200, t-1 <t-1@todlaspamu.pl> wrote:
Może stacja diagnostyczna powinna miernik wymienić?

Przód na tej stacji pokazuje 65%/55%. Diagnosta później sprawdził
ciśnienie w oponach na tym tyle, było 3.8bar zamiast 2.7 jak fabryka
nakazuje.

To jest rower czy tir?


W mojej osobówce zalecane  przez producenta ciśnienie (z 5 osobami lub
na autostradzie) to 3,2 bara.
Opony 17".

Ale takie z minimalną gumą?
Bo jeszcze się nie spotkałem z tego typu ciśnieniami.

Data: 2016-05-31 19:09:58
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Nowe amortyzatory gorsze niĹź starsze...
W dniu .05.2016 o 19:02 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:


W mojej osobówce zalecane  przez producenta ciśnienie (z 5 osobami lub
na autostradzie) to 3,2 bara.
Opony 17".

Ale takie z minimalną gumą?
Bo jeszcze się nie spotkałem z tego typu ciśnieniami.

Rozmiar gumy fabryczny - normalne ciśnienie 2,5 bar - pełne obciążenie lub  autostrada 3,2
Auto ma 1760kg w dowodzie - minivan C4GP.

TG

Data: 2016-05-31 19:13:10
Autor: Cavallino
Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
W dniu 31.05.2016 o 19:09, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .05.2016 o 19:02 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:


W mojej osobówce zalecane  przez producenta ciśnienie (z 5 osobami lub
na autostradzie) to 3,2 bara.
Opony 17".

Ale takie z minimalną gumą?
Bo jeszcze się nie spotkałem z tego typu ciśnieniami.

Rozmiar gumy fabryczny


To znaczy jaki profil?

Data: 2016-05-31 19:37:46
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Nowe amortyzatory gorsze niĹź starsze...
W dniu .05.2016 o 19:13 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

W dniu 31.05.2016 o 19:09, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .05.2016 o 19:02 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:


W mojej osobówce zalecane  przez producenta ciśnienie (z 5 osobami lub
na autostradzie) to 3,2 bara.
Opony 17".

Ale takie z minimalną gumą?
Bo jeszcze się nie spotkałem z tego typu ciśnieniami.

Rozmiar gumy fabryczny


To znaczy jaki profil?

50/215/R17

TG

Data: 2016-06-01 11:58:29
Autor: Miroo
Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
W dniu 2016-05-31 o 19:37, Tomasz Gorbaczuk pisze:
To znaczy jaki profil?

50/215/R17

To faktycznie chyba rower, skoro szerokość 50 :)
Ale za to jaki profil...
MSPANC

Pozdrawiam

Data: 2016-06-01 18:30:23
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Nowe amortyzatory gorsze niĹź starsze...
W dniu .06.2016 o 11:58 Miroo <brak_emaila@brak.brak.i.juz> pisze:

W dniu 2016-05-31 o 19:37, Tomasz Gorbaczuk pisze:
To znaczy jaki profil?

50/215/R17

To faktycznie chyba rower, skoro szerokość 50 :)
Ale za to jaki profil...
MSPANC

Pozdrawiam

Czekałem aż ktoś się przyczepi :-)

oczywiście 215/50/R17

TG

Data: 2016-05-31 19:12:38
Autor: Marek
Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
On Tue, 31 May 2016 18:42:33 +0200, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
To jest rower czy tir?

Było w pierwszym poście.

--
Marek

Data: 2016-06-01 18:46:41
Autor: Cavallino
Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
W dniu 31.05.2016 o 19:12, Marek pisze:
On Tue, 31 May 2016 18:42:33 +0200, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
To jest rower czy tir?

Było w pierwszym poście.

Chodzi o to z błędem ortograficznym, a nawet dwoma?
No ok, czyli do tira bliżej niż do samochodu....

Data: 2016-06-01 20:40:31
Autor: jerzu.xyz
Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
On Tue, 31 May 2016 19:12:38 +0200, Marek <fake@fakeemail.com> wrote:

On Tue, 31 May 2016 18:42:33 +0200, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
To jest rower czy tir?

Było w pierwszym poście.

Nic nie było. Jaki Transit? 2,7 bar? To chyba Connect. Bo duży to na
99% powyżej 4 bar.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2016-06-02 11:32:06
Autor: Marek
Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
On Wed, 01 Jun 2016 20:40:31 +0200, jerzu.xyz@irc.pl wrote:
Nic nie było. Jaki Transit? 2,7 bar? To chyba Connect. Bo duży to na
99% powyżej 4 bar.

Turneo, jest 2.7 half load.

--
Marek

Data: 2016-06-02 13:54:24
Autor: Marek
Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
On Wed, 01 Jun 2016 20:40:31 +0200, jerzu.xyz@irc.pl wrote:
Nic nie było. Jaki Transit? 2,7 bar? To chyba Connect. Bo duży to na
99% powyżej 4 bar.

Connecy to maluch, to Turneo, fotka  tabliczki ciśnień:

 http://83.220.108.211/bins/fordpress.jpg

--
Marek

Data: 2016-05-31 21:43:35
Autor: Maciek
Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...

Ile miniumum powinien pokazać nowy amorek? Kkiedyś wymieniałem w
osobówce  (mazda 2) i na nowym było 85%.

U mnie tylne zużyte miały 75% no i Jan Sebastian bach - pieczątka jest. Zmienłem je dla świętego spokoju bo tył latał na dziurach jak chciał. Na kolejny rok wymienione pokazywały z tego co pamiętam podobną sprawność, przy czym tył trzymał się już jak przyklejony do asfaltu.
Także mam pogląd wyrobiony o tej całej diagnostyce.


Jutro pojadę na inną stację, mechanik twierdzi, że jak wezmę wydruk to
będzie dobra podstawa reklamacji.


Mała uwaga. Co tam masz z tyłu, resory?
Ciekawe jak się maszyny diagnostyczne zachowują podczas testu nieobciążonego zawieszenia na resorach, które z tego co wiem jest raczej twarde i ma zapewne inną charakterystykę od sprężyn w osobówkach.
Jak już tak dociekliwie testujesz, możesz też wrzucić coś ciężkiego na pakę i zobaczyć co będzie w innym zakresie pracy. A może resory mówią dość...

Data: 2016-06-01 00:08:39
Autor: Marek
Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
On Tue, 31 May 2016 21:43:35 +0200, Maciek <nospam@xxxxnospam.pl> wrote:
Mała uwaga. Co tam masz z tyłu, resory?

Tak, no ale chyba diagnosta ma pojęcie o tym jaki profil testu na linii testującej ustawić, widział, że, są resory.

--
Marek

Data: 2016-06-01 01:01:46
Autor: Tomasz Pyra
Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
Dnia Wed, 01 Jun 2016 00:08:39 +0200, Marek napisał(a):

On Tue, 31 May 2016 21:43:35 +0200, Maciek <nospam@xxxxnospam.pl> wrote:
Mała uwaga. Co tam masz z tyłu, resory?

Tak, no ale chyba diagnosta ma pojęcie

taaaa... na pewno :)

Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona