Nowe auto - dwa typy i dylemat co wybrać.

Data: 2017-07-03 00:28:56
Autor: piotrll
Nowe auto - dwa typy i dylemat co wybrać.
Auto nowe, kwota do 60-65 tyś, rodzinka 2+2.

Wiadomo każdy chciałby SUV-a ;-) ale w tej cenie wychodzi mi tylko klasa B+ czyli auta pokroju Mokka, Captur itp. A więc pomyślałem, duży kompakt, tu najtaniej wychodzi Astra sedan - bazowo nieco ponad 50 tyś zł. Jednak w przypadku astry grzechem było by nie dopłacić do silnika 1.4 turbo, a jak silnik 1.4 turbo no to grzechem było by nie wziąć wersji z LPG, a jak wersja LPG no to grzechem było by nie dopłacić do promocyjnego w tej wersji pakietu Upgrade II. Dorzucając lakier metalik z małym rabatem kwota pewnie zamknie się w okolicach 65 tyś. Czyli w budżecie ale, no właśnie, auto nudne, pospolite, kolory nadwozia jakieś mdłe. Krótko mówiąc technicznie i ekonomicznie ok. ale za serce nie porywa. Drugi typ Hyundai Elantra 1.6 MPI wersja Comfort. Tu sprawa ma się z goła inaczej, auto piękne stylistycznie, technicznie również ok. ale słabsze, bez LPG  no i droższe, budżet znacznie przekroczony. Co wybrać, rozum czy serce ;-) a może macie jakiś inny rozsądny typ?
Ewentualnie dobry handlowiec z Hyundaia poszukiwany w celu negocjacji ceny :)

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2017-07-03 09:37:51
Autor: Cavallino

W dniu 03-07-2017 o 09:28, piotrll@gmail.com pisze:
[...]

A i30/kia ceed nie jest tańszy?
Bo wymieniłeś auta z różnych segmentów, więc porównanie ma średni sens.

Data: 2017-07-03 02:13:02
Autor: piotrll
Nowe auto - dwa typy i dylemat co wybrać.
A i30/kia ceed nie jest tańszy?
Bo wymieniłeś auta z różnych segmentów, więc porównanie ma średni sens.

Segment ten sam Astra-Elantra, to kompakt i to kompakt, oba w sedanie.
Co do i30 (nowy model) i Kia ceed droższe po doposażeniu i ciaśniejsze od Elantry i do tego silniki z bezp. wtryskiem więc ewentualny LPG wykluczony.

Data: 2017-07-03 10:07:06
Autor: Maciek
Dnia Mon, 3 Jul 2017 00:28:56 -0700 (PDT), piotrll@gmail.com napisał(a):

Co wybrać, rozum czy serce ;-) a może macie jakiś inny rozsądny typ?

Astra kombi - ładniejsza :)
Z nowych suv-ów w tej cenie to chyba tylko Duster, za to będzie full-wypas.
Jakoś nie słychac narzekań na Dacie, więc może to nie takie złe wyjście.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-07-03 02:18:26
Autor: piotrll
[...]

Chciałem dużego kompakta a nie podwyższone Clio 2 z logiem Dacii :)
No i sporo jeżdżę po trasie więc coś stabilniejszego przy wyższych prędkościach.

Data: 2017-07-03 02:31:27
Autor: przemek.jedrzejczak
Nowe auto - dwa typy i dylemat co wybrać.
Kompaktowy sedan dla 2+2 ? Te 12 KM różnicy naprawdę gra rolę ? Jeździłem astra z tym silnikiem i to był dramat :-)

Data: 2017-07-03 02:43:03
Autor: piotrll
Nowe auto - dwa typy i dylemat co wybrać.
Kompaktowy sedan dla 2+2 ? Te 12 KM różnicy naprawdę gra rolę ? Jeździłem astra z tym silnikiem i to był dramat :-)

Dramat, mówisz o Astrze 1.4 turbo 140 KM? No wiadomo że karku nie złamie ale dramat? :)

Data: 2017-07-03 07:28:16
Autor: przemek.jedrzejczak
Nowe auto - dwa typy i dylemat co wybrać.
Tam jest turbodziura i to w kilku miejscach, dla mnie jeżdżącego głównie TDI i CDTI to dramat. Nawet skoda octavia w wersji monster czyli 1.2 105 KM lepiej się zbiera. Nie wiem na ile to wina ASB ale w ruchu miejskim do 60 km/h i lekko powyżej 120 km/h jest buczenie i dopiero potem jazda. Pod maską siedzi mały silniczek tak że wiatr hula ale wyciszenie słabe. Uwaga mowa jest o poprzednim modelu. Ta nowa astra miała być odchudzona ale i tak jazda Elantra obowiązkowa.

Data: 2017-07-04 22:51:04
Autor: Maciek
Nowe auto - dwa typy i dylemat co wybrać.
Dnia Mon, 3 Jul 2017 07:28:16 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
napisał(a):

Tam jest turbodziura i to w kilku miejscach

Jak może być w kilku miejscach? --
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-07-03 12:51:10
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 3 lipca 2017 11:18:28 UTC+2 użytkownik pio....@gmail.com napisał:
No i sporo jeżdżę po trasie więc coś stabilniejszego przy wyższych prędkościach.

To po kiego sie wyglądem i kolorem przejmujesz?

Data: 2017-07-03 18:54:40
Autor: cef
W dniu 2017-07-03 o 11:18, piotrll@gmail.com pisze:

No i sporo jeżdżę po trasie więc coś stabilniejszego przy wyższych prędkościach.

To sobie kup coś wygodnego co się nie psuje.
Żadna linia nadwozia i kolor nie rekompensują problemów
z użytkowaniem. Z takim budżetem, to jednak musiałbyś celować w  używane.

Data: 2017-07-03 19:36:22
Autor: 007
cef w <news:595a76d1$0$5152$65785112news.neostrada.pl>:

W dniu 2017-07-03 o 11:18, piotrll@gmail.com pisze:

No i sporo jeżdżę po trasie więc coś stabilniejszego przy wyższych prędkościach.

To sobie kup coś wygodnego co się nie psuje.

Proszę zapodajesz ze trzy modele :)

Z takim budżetem, to jednak musiałbyś celować w  używane.

Hmm, ale wiesz, że on ma dwa problemy ;P

Jeden to upakowac rodzine 2+2 od czasu do czasu, a drugi to wygodnie jechać
na pann/ tfu do roboty z dużą prędkością.

Ja to rozwiązałem swego czasu bardzo prosto, dwa/trzy samochody (bo baba od
czasu do czasu musiała podjechać z gamoniami do lekarza).
Nubira II była dla mnie do jazdy do roboty -- się cholera nie psuła przez 6
lat, a baba dostała mało używanego Matiza (bez wspomagania) i musiała z tym
żyć, ale dzieci nie robiły poruty ;P
Nubire II wymieniłem na III (czyli Chevrolet Lacetti aka Suzuki Forenza), po
jakmis czasie Matiz się zrobił za mały, więc baba dostała Lacettiego --
jebane zaciski hamulców przednich do dzisiaj się objawiają, przewęglone
przewody i zjebane wtyczki do poduszek -- (ma skubany już 13 lat, i trochę
ruda prawe drzwi przy progu bierze, a ja se wtedy Lancera zapodałem (no już
7 lat będzie niedługo).

I może podsumuję: Nubira II kombi 180kkM (i poszedł na wymiankę za
Lacettiego, bo mnie wkurwiła miękkim pedałem hamulca i musieli mnie zwozić
lawetą), Matiz (30-100kkm --   dróżki po okolicach do 100km dziennie w
robocie to nim robiłem), Lacetti 155kkm (dlaczego zmieniłem na kolejny jest
wyżej), Lancer 175kkm, ale na nie takich oponach, więc ma 160kmm
rzeczywistego przebiegu -- dziś mnie rano po tygodniu nieużywania wkurwił i
pokazał że cos nie tak z ABS/ESP/TCS -- po przejechaniu 200 metrów,
zatrzymaniu, wyłączeniu, "pocmokaniu" i ponownym uruchomieniu brak błędu.
Więcej nie napiszę, bo się stara za bardzo internetu nauczyła.

Nie mam zamiaru sprzedawać Lacettiego, ani Mitsu, ale tez nie mam zamiaru
kupować używanego (Matiz był jedynym, ale z pierwszej ręki -- serio, od
dziadka, który na działkę nim jeżdził [wiem kiedy kupiony, ze cztery razy na
tej działce przez 3 lata byłem, ot kolega z roboty])

Więc ponowie pytanie:

To sobie kup coś wygodnego co się nie psuje.

Proszę zapodajesz ze trzy modele :)

 --
'Tom N'

Data: 2017-07-03 20:59:24
Autor: Pszemol
007 <news@intf.dyndns.org.invalid> wrote:
[...]

Ty o własnej żonie z takim szacunkiem i o własnych dzieciach?? Ale z Ciebie
kupa chama i prostaka!

Data: 2017-07-04 22:03:07
Autor: 007
Pszemol w <news:ojeb7c$cbs$1dont-email.me>:

[...]

LOL

kto ci gamoniu powiedział, że żona własna, i dzieci własne?

Masz problemy, które się w wyniku twoich wypocin pojawiają, postaraj się im
zaradzić... Nie próbuj tropów mylić, bo zostaniesz skarcony, znowu... --
'Tom N'

Data: 2017-07-04 06:50:01
Autor: cef
W dniu 2017-07-03 o 19:36, 007 pisze:
cef w

W dniu 2017-07-03 o 11:18, piotrll@gmail.com pisze:

No i sporo jeżdżę po trasie więc co? stabilniejszego przy wyższych prędko?ciach.

To sobie kup co? wygodnego co się nie psuje.

Proszę zapodajesz ze trzy modele :)

Więc ponowie pytanie:

To sobie kup co? wygodnego co się nie psuje.

Proszę zapodajesz ze trzy modele :)

Każdy ma inne definicje pojęcia "nie psuje się"
Zawsze się trafi ktoś komu nawaliła ta własnie marka i po temacie.
Jak bym ja miał wybierać, to Japończyki: Honda, Toyota i inne,
niektóre niemieckie.
Jemu zaproponowałbym Zafirę (ma tylko słaby stosunek mocy do masy,
ale do turlania się autostradowo jest OK)

Data: 2017-07-04 06:54:12
Autor: cef
W dniu 2017-07-04 o 06:50, cef pisze:
[...]

Aha, gość sam nie wie czego chce, bo albo jest to co on potrzebuje i "nuda"
albo jak on chce "porywa za serce", ale też szarpie za portfel.
Z tych jego propozyjcji brałbym opla - najlepiej kombi.

Data: 2017-07-05 00:55:28
Autor: 007
cef w <news:595b1e7b$0$15200$65785112news.neostrada.pl>:

Jak bym ja miał wybierać, to Japończyki: Honda, Toyota i inne,
niektóre niemieckie.
Jemu zaproponowałbym Zafirę (ma tylko słaby stosunek mocy do masy,
ale do turlania się autostradowo jest OK)

Czyli Mitsu, a ten Zafir, to po prostu sie pomyliłeś z producentem :)

--
'Tom N'

Data: 2017-07-05 06:56:10
Autor: cef
W dniu 2017-07-05 o 00:55, 007 pisze:
[...]

No na pewno nie jest to francuski ani włoski samochód :-)

Data: 2017-07-04 22:41:19
Autor: Cavallino
W dniu 03-07-2017 o 11:18, piotrll@gmail.com pisze:
Astra kombi - ładniejsza :)
Z nowych suv-ów w tej cenie to chyba tylko Duster, za to będzie full-wypas.
Jakoś nie słychac narzekań na Dacie,

Jak to nie słychać?
Mogę całą litanie wymienić.
Całe szczęście że na wakacje pojechałem Sportage, a nie Dusterem.....

Data: 2017-07-04 22:49:27
Autor: Endriu
Nowe auto - dwa typy i dylemat co wybrać.

Mogę całą litanie wymienić.

Dawaj, Cavalino, chętnie posłucham.

Endriu

Data: 2017-07-03 11:21:04
Autor: J.F.
Użytkownik  piotrII napisał w wiadomości
Auto nowe, kwota do 60-65 tyś, rodzinka 2+2.
Wiadomo każdy chciałby SUV-a ;-)

A te SUV to jakies lepsze ?

Inna sprawa ze w porownaniu z duzym kompaktem to moze i lepsze.
A moze jednak jakies kombi ?

J.

Data: 2017-07-03 02:28:05
Autor: piotrll
Nowe auto - dwa typy i dylemat co wybrać.

A te SUV to jakies lepsze ?

Inna sprawa ze w porownaniu z duzym kompaktem to moze i lepsze.
A moze jednak jakies kombi ?

Chętnie, ale jakie w tej cenie z sensownym silnikiem, wyposażeniem, aut. klimą, alufelgami?

Data: 2017-07-03 13:14:54
Autor: Chris
W dniu 2017-07-03 o 11:21, J.F. pisze:
Użytkownik  piotrII napisał w wiadomości
Auto nowe, kwota do 60-65 tyś, rodzinka 2+2.
Wiadomo każdy chciałby SUV-a ;-)

A te SUV to jakies lepsze ?

Wygodniejsze dla ludzi wysokich mających problemy z kręgosłupem, zdecydowanie wygodniej wsiada i wysiada się do aut podwyższonych typu SUV.

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2017-07-03 13:18:48
Autor: T.
W dniu 2017-07-03 o 09:28, piotrll@gmail.com pisze:
[...]

Zarzuć sobie samar.pl i porównywarkę nowych aut. Mozesz tam wybrać różne parametry, które Cię interesują. W zasadzie napisałeś tylko o jednym - niewysokiej cenie. No a kwestia koloru czy nudności - to sprawa gustu.
T.

Data: 2017-07-03 14:06:05
Autor: nadir
[...]

Potrzebujesz pojazdu do przemieszczania się czy obiektu do podziwiania?
Bo jak to drugie to kup sobie "Damę z łasiczką" czy jakiegoś Picassa.
Ze środka i tak nie widać jaki samochód ma kolor albo czy linie nadwozia są nudne. No chyba że to sąsiedzi mają podziwiać Twój wóz?

Co wybrać, rozum czy serce ;-)

Nie pytaj się nas tylko żony. Ty jesteś głową rodziny, ale to ona decyduje.
:D

Data: 2017-07-03 15:40:50
Autor: Pszemol
<piotrll@gmail.com> wrote:
Auto nowe, kwota do 60-65 tyś, rodzinka 2+2.

Wiadomo każdy chciałby SUV-a ;-) ale w tej cenie wychodzi mi tylko klasa
B+ czyli auta pokroju Mokka, Captur itp.

A czemu nowe? Patrzyles na ceny 2-3 latków? Prawie jak nowe, wciąż na
gwarancji...

Data: 2017-07-03 18:51:01
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .07.2017 o 09:28 <piotrll@gmail.com> pisze:

Co wybrać, rozum czy serce ;-) a może macie jakiś inny rozsądny typ?
Ewentualnie dobry handlowiec z Hyundaia poszukiwany w celu negocjacji  ceny :)

Zainteresuj się autami demo (lub "pracowniczymi") w Kia i Hyundai. Może  się okazać, że w tym budżecie będziesz miał auto z wyższego segmentu lub  full wypas niższego.
Jak rozmawiałem z handlowcami w tych markach, to mówili że praktykują  zapisy na auta demo, których nie mają jeszcze w salonie (są w produkcji).  Klient czeka wtedy prawie pół roku na auto ale tańsze o dwa rabaty: na  auto demo i rabat na auto z poprzedniego roku.

TG

Data: 2017-07-03 22:36:56
Autor: Yogi\(n\)

Użytkownik <piotrll@gmail.com> napisał w wiadomości news:393ccee1-8a25-4229-a4e4-f854c08581e5googlegroups.com...
Auto nowe, kwota do 60-65 tyś, rodzinka 2+2.

Dorzuć trzy kafle:
http://www.mitsubishi.pl/cennik/ASX-2017

--
Yogi(n)

Data: 2017-07-05 06:47:50
Autor: uciu
Nowe auto - dwa typy i dylemat co wybrać.
Berlingo???
Za 60 masz 1,6 hdi 120km w fajnej wersji :-)

Dla rodziny zajebiste auto
Dla oka.... mniej ładne :-)

uciu

Nowe auto - dwa typy i dylemat co wybrać.