Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Nowe auto; limuzyna kombi...?

Nowe auto; limuzyna kombi...?

Data: 2013-08-26 11:08:13
Autor: The_EaGle
Nowe auto; limuzyna kombi...?
W dniu 2013-08-19 13:33, barek74@gmail.com pisze:
Dzień Dobry, troszkę zainspirowany wątkiem "Nowe samochody a stare" doszedłem do wniosku, że czas się rozglądnąć za nowym samochodem;
1.Coś wielkości Octawia, Mondeo, Mazda 6/ lub większe;  dobre warunki podróży dla 4 dorosłych osób powyżej 175cm wzrostu i normalnej lub słusznej wagi :-)

Octavia to ten sam segment co golf,focus, megane czy corolla czyli kompakt - seg C... Jesteś  kolejny któremu skoda wmówiła że octavia to tańszy passat? Z czym w takim razie porównasz superb? Z autobusem? :)))

Dobre warunki to może mieć każde z tych aut. Tyle że benzynową octavie kupisz za 60 tys a kombi mondeo czy 6tke z silnikiem diesla już za powyżej 100tys zł... Tak wiec się ogarnij i zdecyduj co chcesz.

2.Raczej kombi, automat,

Różnica wielkości po między octavia kombi a mondeo kombi jest taka jak po między seicento a fabią  ;)

Automat czy skrzynia zautomatyzowana? Bo w samochodach takich jak octavia nie ma prawdziwych automatów. Względnie do dyskusji pozostaje DSG w VW lub PowerShift w fordzie - obie działają równie dobrze.
Tyle że to dołoży ci kolejne 10tys do rachunku i to z mocniejszymi silnikami.


3.dynamiczny silnik; benzyna czy diesel? -jeśli różnica w cenie zakupu na korzyść benzyny rzędu 8-10tyś PLN to benzyna.

Przy większych samochodach seg D zdecydowanie diesel, przy kompaktach do dyskusji. Ale najważniejsza zmienna ile km rocznie przejeżdżasz. Jeśli więcej niz 25 tys to diesel.


4.Auto ma służyć jakieś minimum 200-300tyś km, ale jak nie będzie się psuło to i dłużej, Przekłada to się na jakieś 5 lat lub więcej eksploatacji.

Czyli przejeżdżasz od 40 do 60tys km rocznie? To czemu się zastanawiasz nad silnikiem benzynowym?


5.Główny kierowca kiedyś miał ciężką nogę, ale z wiekiem łagodnieje/jeździ spokojniej, ale aktywne bezpieczeństwo jest ważne,

W segmencie C i D będziesz miał wszystko co możesz mieć a aktywnego bezpieczeństwa w standardzie.

6.Komfort jest ważny; dobre wyposażenie ma znaczenie, najlepiej jakby autko miało skórzaną tapicerkę, dobrą klimatyzację, fajne schowki, dobry system Audio, czy w ogóle dobry system multimediów z Navi.

no...zostaje tylko kangoo ;) ma fajne schowki.


7.4x4 i troszkę mocniejsze zawieszenie to może byłby dobry element, ale nie myślę o SUV-ie.
Da się taki koncert życzeń zrealizować z budgetem rzędu 60-80 tyś. PLN?
Ewentualnie ile trzeba by dołożyć?

Jest octavia 4x4 DSG z 2.0TDI kombi kosztuje wyjściowo jakieś 105 tys z dodatkami wyjdzie pewnie powyżej 110tys. Tyle że to dalej kompakt za cenę nie współmierną do tego co dostajesz. Ten napęd 4x4 nadaje się do wyciągania łódki z nabrzeża bo podczas śniegu zakopiesz się tym 3m dalej niż przednionapędowym autem. Do stabilizacji jazdy tez nic nie daje bo normalnie jest odłączony a powyżej jakieś prędkości (50km/h?) w ogóle się nie włącza. Ewentualnie będziesz mógł szybciej ruszać z kuligiem podczas zimy ;)


--
Pozdrawiam
Rafał

Data: 2013-08-26 12:09:34
Autor: Chris
Nowe auto; limuzyna kombi...?
The_EaGle nabazgrał(a):

Jest octavia 4x4 DSG z 2.0TDI kombi kosztuje wyjściowo jakieś 105 tys z dodatkami wyjdzie pewnie powyżej 110tys. Tyle że to dalej kompakt za

Dużo więcej do tego trzeba czekać parę miesięcy, kolega chciał kupić ale mu dali cenę + okres oczekiwanie to popukał się w głowę poszedł do salonu Mercedesa i za podobną kasę miał sztukę od ręki i to Merca a nie Skodę.

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

Data: 2013-08-26 22:53:29
Autor: Qlfon
Nowe auto; limuzyna kombi...?
W dniu 2013-08-26 11:08, The_EaGle pisze:

Jest octavia 4x4 DSG z 2.0TDI kombi kosztuje wyjściowo jakieś 105 tys z
dodatkami wyjdzie pewnie powyżej 110tys. Tyle że to dalej kompakt za
cenę nie współmierną do tego co dostajesz. Ten napęd 4x4 nadaje się do
wyciągania łódki z nabrzeża bo podczas śniegu zakopiesz się tym 3m dalej
niż przednionapędowym autem. Do stabilizacji jazdy tez nic nie daje bo
normalnie jest odłączony a powyżej jakieś prędkości (50km/h?) w ogóle
się nie włącza. Ewentualnie będziesz mógł szybciej ruszać z kuligiem
podczas zimy ;)
Tak się składa że jeżdżę Ocatvią właśnie w takiej wersji. nie jest to scout ale podniesione zawieszenie ma, 4x4 ma i dsg też. Wiem , że to nie subaru ale w ub. zimę mocno starałem się tym zakopać tu i ówdzie ale się nie dało. Może kwestia opon, nie wiem. 4x4 daje radę w brei pośniegowej, w śniegu czy na mokrym. Trakcja jest gdy jej potrzebuję i o to chodzi. Niestety to haldex więc opóźnienie jest i ciężko złapać kiedy się weźmie do roboty. Poszaleć bokami też nie bardzo się da bo ESP nie da się odłączyć na 100%. Ale dla kogoś kto robi 60-80 kk rocznie po południowo-wschodniej Polsce z zimami i konkretnym śniegiem, czasem po górach to taki zestaw jest lepeij niż dobry. czy cena jest adekwatna to nie wiem, nie miałem wyboru - taki dali - takim jeżdżę i jeśli się da to takim/podobnym zestawem chciałbym długo jeździć:)


--
Qlfon, Lublin

Nowe auto; limuzyna kombi...?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona