Nowe auto rejestrowane na salon

Data: 2012-10-11 19:19:03
Autor: Yogi\(n\)
Nowe auto rejestrowane na salon
Użytkownik "SERG" <marcin_netNOSPAM@pocza.fm> napisał w wiadomości news:k56uc6$110$1usenet.news.interia.pl...
Witam

Rozglądam się za nowym samochodem. Zwiedzając salony napotkałem dziwną rzecz. Mianowicie część samochodów nowych jest rejestrowana na dilera i takie auta są sprzedawane w niższej cenie czyli kupując je stajemy się de facto drugim właścicielem, mimo iż przebieg takiego autka to 10km.
Jaki sens jest rejestrować takie auta stojące w salonie?
Czy kupując takie zarejestrowane auto na salon muszę opłacić podatek od kupna "używanego" samochodu? Pytanie takie zadałem pani w salonie i ona stwierdziła, iż żadnego podatku płacić nie muszę, ale jej twarz wyrażała w tym co mówi niepewność?

Może ktoś z Szanownych grupowiczów zna odpowiedzi na te pytania :)

Jeżeli dadzą Ci fakturę, a zapewne dadzą, to nie będziesz płacił podatku. Ale celu takiej rejestracji niestety nie znam. Może mają jakiś limit sprzedaży i wolą kupić i sprzedać (może nie ze stratą, ale z mniejszym zyskiem), niż np. stracić koncesję?

--
Yogi(n)

Data: 2012-10-12 18:25:48
Autor: Cezary Daniluk
W dniu 2012-10-11 19:19, Yogi(n) pisze:
[...]

Cel jest jeden jedyny.
Przychodzi klient z kasą i chce kupić samochód - jak wykłąda kasę to od razu wyjeżdża z salonu samochodem. Prosta sprawa.
Nie płaci kasy, nie bierze FV, nie idzie do WK i nie rejestruje - i dopiero po tym możę wyjechać z salonu samochodem. A tak bierze FV, wyjeżdża i ma 30 dni na przerejestrowanie :)

Pozdro !

Data: 2012-10-13 23:03:59
Autor: Jarek Andrzejewski
Nowe auto rejestrowane na salon
On Fri, 12 Oct 2012 18:25:48 +0200, Cezary Daniluk
<czarek@nospamcedaniluk.com> wrote:

dopiero po tym mo¿ê wyjechaæ z salonu samochodem. A tak bierze FV, wyje¿d¿a i ma 30 dni na przerejestrowanie :)

nie na przerejestrowanie a na zg³oszenie nabycia (je¶li nic siê przez
ostatnie 2 lata nie zmieni³o).
A zg³oszenie mo¿na wys³aæ poczt±.

Nowe auto rejestrowane na salon