Nowe gumy... z silikonem? :)

Data: 2010-12-02 20:38:01
Autor: Pszemol
Nowe gumy... z silikonem? :)
Witam, założyłem dziś nowe kapcie na swoją Hondę Accord.
Samochód był przez fabrykę wyposażony również w oponki Bridgestone
model Turanza EL41. Nie było ich na stanie i postanowiłem kupić inne...
Przy 101670 milach na liczniku kupiłem Bridgestone "Potenza G 019 GRID".
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Bridgestone&tireModel=Potenza+G+019+Grid

W opisie tych opon jest że:
"A package of Bridgestone technologies including UNI-T,
a silica enhanced tread compound molded into a sophisticated
directional tread pattern helps to deliver all-season traction
- in wet, dry, or snow."

I tu mam pytanie do starych grupowych wyjadaczy:
Co daje dodatek krzemu do składu gumy z jakiej zrobiona jest opona?
Spotkaliście się z tym już gdzieś?

Data: 2010-12-03 08:00:20
Autor: kml
Nowe gumy... z silikonem? :)

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
[...]

Spotkaliśmy się z czytaniem ze zrouzumieniem. Przynajmniej w PL. Producent napisał w swoim marketingowym bełkocie co ma to dawać więc doprecyzuj o co dokładnie chodzi.

kml

Data: 2010-12-06 23:19:14
Autor: DoQ
Nowe gumy... z silikonem? :)
W dniu 2010-12-03 08:00, kml pisze:

Spotkaliśmy się z czytaniem ze zrouzumieniem. Przynajmniej w PL.
Producent napisał w swoim marketingowym bełkocie co ma to dawać więc
doprecyzuj o co dokładnie chodzi.

Niedługo odkryje oponę radialną :)

Pozdrawiam
Paweł
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-12-03 08:06:22
Autor: MiKhau
Nowe gumy... z silikonem? :)
Witam

Co daje dodatek krzemu do składu gumy z jakiej zrobiona jest opona?
Spotkaliście się z tym już gdzieś?

W każdej gumie jest dodatek piasku jako wypełniacza (obok sadzy itp).
Tu zostało to przekute w bełkocie marketingowym na uszlachetnianie...

Pzdrr
Ja

Data: 2010-12-03 07:15:57
Autor: Pszemol
Nowe gumy... z silikonem? :)
"MiKhau" <Jjjou@wp.pl> wrote in message news:ida4tb$2eh$1node1.news.atman.pl...
[...]

Czyli żadna rewelacja :-) OK.

Data: 2010-12-03 08:16:52
Autor: Andrzej Lawa
Nowe gumy... z silikonem? :)
W dniu 03.12.2010 08:06, MiKhau pisze:
Witam

[...]

Przy "marketspeak" orwellowska nowomowa wysiada ;)

Data: 2010-12-03 09:31:26
Autor: Massai
Nowe gumy... z silikonem? :)
Pszemol wrote:

[...]

Chyba wszystkie zimowe gumy mają większą lub mniejszą zawartość
krzemionki (silica to krzemionka, czyli dwutlenek krzemu, nie krzem).
Z tego co wiem zwiększa to elastycznośc gumy w niskich temperaturach.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-12-03 07:18:36
Autor: Pszemol
Nowe gumy... z silikonem? :)
"Massai" <tsender@wp.pl> wrote in message news:idadde$cif$1news.onet.pl...
[...]

Według opisu te opony są "all-season", czyli wielosezonowe, nie zimówki.
Niby mają literki M+S (mud and snow) wciąż są w kategorii all-season.

Data: 2010-12-03 13:07:35
Autor: J.F.
Nowe gumy... z silikonem? :)
[...]

Nie krzemu, nie silikonu, a krzemionki (SiO2), czyli czegos od pasty do zebow do piasku kwarcowego.

Wszyscy dodaja juz od paru lat, i reklamuja jakie to swietne cudo ... a ja prywatnie zauwazam ze od tego czasu letnie opony na sniegu sie coraz gorzej zachowuja.

A swoja droga - pylica to nie grozi osobom przebywajacym przy drogach ?

J.

Data: 2010-12-03 07:20:15
Autor: Pszemol
Nowe gumy... z silikonem? :)
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:idami5$dqp$1news.onet.pl...
[...]

A jak oceniasz to zachowanie na śniegu? Na oko?
Czy masz jakieś naukowe metody?
Bo według producenta ma to pomagać właśnie na śnieg.

A swoja droga - pylica to nie grozi osobom przebywajacym przy drogach ?

:-) Tylko wtedy gdy oddychasz :-)

Data: 2010-12-06 23:14:39
Autor: DoQ
Nowe gumy... z silikonem? :)
W dniu 2010-12-03 14:20, Pszemol pisze:

A jak oceniasz to zachowanie na śniegu? Na oko?
Czy masz jakieś naukowe metody?
Bo według producenta ma to pomagać właśnie na śnieg.

O, Pszemol ledwo zdążył zapytać, a już rozpoczyna polemikę w eksperckim stylu.

Data: 2010-12-07 09:39:36
Autor: DoQ
Nowe gumy... z silikonem? :)
W dniu 2010-12-07 09:15, kml pisze:

"I tu mam pytanie do starych grupowych wyjadaczy:
Co daje dodatek krzemu do składu gumy z jakiej zrobiona jest opona?
Spotkaliście się z tym już gdzieś? "

Tylko czekać aż zrobi nam naukowy wykład:)

Data: 2010-12-07 14:29:02
Autor: Pszemol
Nowe gumy... z silikonem? :)
"DoQ" <pawel.doq@gmail.com> wrote in message news:idks6m$lsq$2mx1.internetia.pl...
[...]

Dajcie sobie jeszcze buzi w czółko, co braciszkowie z kółka wzajemnej adoracji?

Data: 2010-12-07 22:30:44
Autor: DoQ
Nowe gumy... z silikonem? :)
W dniu 2010-12-07 21:29, Pszemol pisze:

Tylko czekać aż zrobi nam naukowy wykład:)
Dajcie sobie jeszcze buzi w czółko, co braciszkowie z kółka wzajemnej
adoracji?

Ojej, a ciebie nikt nie lubi biedaczku?

Data: 2010-12-08 13:47:02
Autor: Pszemol
Nowe gumy... z silikonem? :)
"DoQ" <pawel.doq@gmail.com> wrote in message news:idm9cj$9kj$2mx1.internetia.pl...
[...]

Nie mówimy tu o lubieniu się tylko o wzajemnym wazelinowaniu tyłków.

Data: 2010-12-08 22:33:05
Autor: kml
Nowe gumy... z silikonem? :)

[...]

Niewątpliwie tutaj mógłbyś napisać _samodzielnie_ flame'a.

kml

Data: 2010-12-07 14:27:55
Autor: Pszemol
Nowe gumy... z silikonem? :)
"DoQ" <pawel.doq@gmail.com> wrote in message news:idjnit$plu$2mx1.internetia.pl...
[...]

Gdzie tu widzisz polemikę?? Weź Ty sprawdź w słowniku
znaczenie słów abyś nie używał słów których nie rozumiesz.

Data: 2010-12-07 22:28:01
Autor: DoQ
Nowe gumy... z silikonem? :)
W dniu 2010-12-07 21:27, Pszemol pisze:

Gdzie tu widzisz polemikę?? Weź Ty sprawdź w słowniku
znaczenie słów abyś nie używał słów których nie rozumiesz.

Lepiej zaaplikuj czopeczek na wstrzymanie bo krzemionki nie utrzymasz.

Data: 2010-12-08 13:47:53
Autor: Pszemol
Nowe gumy... z silikonem? :)
"DoQ" <pawel.doq@gmail.com> wrote in message news:idm97g$9kj$1mx1.internetia.pl...
[...]

No więc gdzie tam była polemika? Przywidzenia masz?

Data: 2010-12-07 14:28:18
Autor: Pszemol
Nowe gumy... z silikonem? :)
"kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote in message news:idkqfi$d6q$1inews.gazeta.pl...
Wszystko zaczęło się od:

"I tu mam pytanie do starych grupowych wyjadaczy:
Co daje dodatek krzemu do składu gumy z jakiej zrobiona jest opona?
Spotkaliście się z tym już gdzieś? "

Co "wszystko" się zaczęło? Zresztą, czy ktoś tu ma sklerozę?
Po co przypominasz wątek który jest w całości na serwerze?
Każdy sobie może kliknąć i sobie przeczytać...

Data: 2010-12-04 00:40:41
Autor: Jaroslaw Berezowski
Nowe gumy... z silikonem? :)
Dnia Thu, 02 Dec 2010 20:38:01 -0600, Pszemol napisał(a):

W opisie tych opon jest Ĺźe:
"A package of Bridgestone technologies including UNI-T, a silica
enhanced tread compound molded into a sophisticated directional tread
pattern helps to deliver all-season traction - in wet, dry, or snow."
Silica to krzemionka, nie silikon :)

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Nowe gumy... z silikonem? :)