Nowe gumy... z silikonem? :)

Data: 2010-12-03 09:31:26
Autor: Massai
Nowe gumy... z silikonem? :)
Pszemol wrote:

Witam, założyłem dziś nowe kapcie na swoją Hondę Accord.
Samochód był przez fabrykę wyposażony również w oponki Bridgestone
model Turanza EL41. Nie było ich na stanie i postanowiłem kupić
inne...  Przy 101670 milach na liczniku kupiłem Bridgestone "Potenza
G 019 GRID".
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Bridgestone&tireModel
=Potenza+G+019+Grid

W opisie tych opon jest że:
"A package of Bridgestone technologies including UNI-T,
a silica enhanced tread compound molded into a sophisticated
directional tread pattern helps to deliver all-season traction
- in wet, dry, or snow."

I tu mam pytanie do starych grupowych wyjadaczy:
Co daje dodatek krzemu do składu gumy z jakiej zrobiona jest opona?
Spotkaliście się z tym już gdzieś?

Chyba wszystkie zimowe gumy mają większą lub mniejszą zawartość
krzemionki (silica to krzemionka, czyli dwutlenek krzemu, nie krzem).
Z tego co wiem zwiększa to elastycznośc gumy w niskich temperaturach.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-12-03 07:18:36
Autor: Pszemol
Nowe gumy... z silikonem? :)
"Massai" <tsender@wp.pl> wrote in message news:idadde$cif$1news.onet.pl...
[...]

Według opisu te opony są "all-season", czyli wielosezonowe, nie zimówki.
Niby mają literki M+S (mud and snow) wciąż są w kategorii all-season.

Nowe gumy... z silikonem? :)