Data: 2012-04-15 21:01:33 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Nowe i nowsze!!! | |
W dniu 2012-04-15 15:02, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
w 2010 roku w Polsce samochody w wieku 16 lat i starsze stanowiły Dziwi mnie, że nikt tutaj nie spróbował nawet powalczyć z debilizmami w tym doniesieniu, a zaczęła się licytacja o wieku samochodów i ich stanie. <cite> Europejski trend tworzenia tzw. stref ekologicznych dotarł do Krakowa. W centrum miasta ma obowiązywać zakaz poruszania się samochodami starszymi niż 20 lat. Dla kierowców może to oznaczać spore problemy. Moto.pl podaje, że w 2010 roku w Polsce samochody w wieku 16 lat i starsze stanowiły prawie połowę wszystkich samochodów jeżdżących po kraju (44,8 proc.), podczas gdy samochody nowe (do dwóch lat) zaledwie 4,2 proc. Podobne zasady wprowadzono już w prawie 200 europejskich miastach. Przykładowo Berlin kontroluje emisję szkodliwych substancji, w Londynie wjazd do centrum jest płatny dla wszystkich. W Niemczech samochody są oznaczane naklejkami w trzech kolorach - czerwonym, żółtym i zielonym. Oznaczają one, jaką klasę "czystości" samochód spełnia. </cite> Niech mi ktoś wskaże, gdzie w Europie zakazuje się jazdy samochodami pow. 20 lat? Owszem, są opłaty za wjazd do centrum miasta, są strefy ekologicznie itd., tylko nijak ma się to ograniczenia wiekowego pojazdu. W Niemczech np. kolor zielony mają wszystkie samochody z Euro 1 (wystarczy katalizator) - diesle tak dobrze nie mają i to całkiem nowe. Może Kraków (a może cała Polska) zainteresuje się stanem samochodów i wiarygodnymi badaniami technicznymi, a nie zakazem dla 20 latków? |
|