Nowe konto Polbanku - antybela!

Data: 2009-08-14 21:28:32
Autor: Valdi.Pavlack
Nowe konto Polbanku - antybela!
Nie wiem czy było:
http://polbank.pl/konta-lokaty/konto-mocno-oszczedzajace/index.html

Jak widać Polbank wchodzi również w segment antybelkowy (w przeciwieństwie
do getinu wrrrrr!). Szkoda tylko, że to Polbank.

Pozdrawiam.

Data: 2009-08-14 21:40:57
Autor: eg
Nowe konto Polbanku - antybela!
czy zakladajac to konto trzeba miec tez rachunek osobisty (np. eurobank wymaga zalozenia)? czy w umowie o prowadzenie rachunku jest rowniez oswiadczenie o bankowym tytule egzekucyjnym?

Data: 2009-08-14 21:50:13
Autor: Valdi.Pavlack
Nowe konto Polbanku - antybela!
"eg" news:h64eju$lsc$1news.wp.pl

czy zakladajac to konto trzeba miec tez rachunek osobisty (np. eurobank
wymaga zalozenia)? czy w umowie o prowadzenie rachunku jest rowniez
oswiadczenie o bankowym tytule egzekucyjnym?

Niestety jeszcze nie posiadłem takie wiedzy :) Ot informacja nt. nowego
konta w Polbanku uzyskana od znajomego, który coś tam dzisiaj u nich
załatwiał i m. in. miał oferowany ww. produkt.

Data: 2009-08-14 22:15:16
Autor: eg
[...]

swoja droga to wyjatkowo nie fair - zakladasz w banku lokate (bo w koncu konto oszczednosciowe jest odpowiednikiem takiej lokaty) i bank kaze ci podpisac oswiadczenie o poddaniu sie egzekucji na podstawie bankowego tytulu egzekucyjnego! super! :(

Data: 2009-08-14 22:35:06
Autor: RobertS
[...]
to bardzo nie fair, ale skoro nikt tego bankowi nie zabronił to stosuje takie regulacje,
za każdym razem jak zdarza mi się zakładać lokatę i muszę podpisać zgodę na BTE to pytam po co? jeszcze mi żaden bankowy pracownik sensownie nie odp...

RobertS

Data: 2009-08-16 23:35:47
Autor: Arek

RobertS napisał(a) w wiadomości: ...

[...]

  Pracownik na pierwszej linii ma wzór umowy i zdaje się nie jest władny
wykreślić tego zapisu z umowy. Nawet przyznali mi rację i co z tego.
Niestety do menadżerów-czubków nie ma dostępu.
  Teoretycznie egzekucja z BTE w przypadku lokaty ci nie grozi (kara za
jej zerwanie musiałaby przekroczyć jej kwotę - chyba niemożliwe), ale to
kwestia zasad i tępienia rozrostu biurokracji w postaci bezsensownych
zapisów.
  Powyższe oraz niemożliwość odbierania wyciągów w oddziale i maniakalny
upór w sprawie kserowania dowodu były przyczynami dla których nie założyłem
konta w Polbanku. Napisałem w tych sprawach na ich e-mail - żadnej odpowiedzi.

Arek

Data: 2009-08-17 08:45:41
Autor: RobertS
[...]

Ale tak jest w wielu (większości? wszystkich?) bankach. Zakładasz lokatę i musisz się zgodzić na BTE, bo inaczej się nie da ;-(

[...]

Wiem, że nie grozi...w takim razie po co?

[...]
Nie lubisz jak wyciągi przychodzą na adres korespondencyjny?

Na reklamacje, emaile...oni nie reagują, a jak już to wklejają jakąś std. odp. (często zupełnie niezwiązaną z probleme) i to wszystko ;-(

RobertS

Data: 2009-08-15 19:49:21
Autor: jureq
Nowe konto Polbanku - antybela!

Data: 2009-08-15 22:03:29
Autor: zlotowinfo
Nowe konto Polbanku - antybela!

Data: 2009-08-15 22:29:51
Autor: Jaroslaw Berezowski
Nowe konto Polbanku - antybela!

Data: 2009-08-14 21:59:06
Autor: MK
"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote in message news:h64cng$tvr$1news.interia.pl...
[...]

A TOiP widzial? Kazdy przelew co najmniej 4 PLN, tylko pierwsza wyplata w placowce za 0 PLN. Jak dlugo trzeba oszczedzac zeby miec o 4 pln wiecej niz w eurobanku? ;)

MK

Data: 2009-08-14 22:07:56
Autor: szary móżyn
MK napisał:

A TOiP widzial? Kazdy przelew co najmniej 4 PLN, tylko pierwsza wyplata w placowce za 0 PLN. Jak dlugo trzeba oszczedzac zeby miec o 4 pln wiecej niz w eurobanku? ;)

4 zł za każdy przelew wewnętrzny przez internet to trochę drogo. Można to potraktować jako cos w rodzaju lokaty z opłatą za zerwanie 4 zł. Nie jest źle, przynajmniej jakaś konkurencja dla EB. No chyba, że znajdą się kolejne haczyki :)

Data: 2009-08-14 22:14:18
Autor: Mithos
szary móżyn pisze:
4 zł za każdy przelew wewnętrzny przez internet to trochę drogo.

Polbank i przelew przez internet.

:D

--
Mithos

Data: 2009-08-14 23:04:53
Autor: Valdi.Pavlack
Nowe konto Polbanku - antybela!
"szary móżyn" news:00ca0780$0$15622$c3e8da3news.astraweb.com

[...]

Też tak odbieram tą ofertę. Bardziej należy to traktować jako lokatę
antybelkową ze zmiennym oprocentowaniem o dowolnie ustalonym przez klienta
czasie trwania :)

Data: 2009-08-14 22:09:41
Autor: MK
Nowe konto Polbanku - antybela!
Jak dlugo trzeba oszczedzac zeby miec o 4 pln wiecej niz w eurobanku? ;)

Sam obliczylem... po 24 dniach jestemy do przodu, ale... ;)

MK

Data: 2009-08-14 22:36:54
Autor: RobertS
Nowe konto Polbanku - antybela!

Jak dlugo trzeba oszczedzac zeby miec o 4 pln wiecej niz w eurobanku? ;)

Sam obliczylem... po 24 dniach jestemy do przodu, ale... ;)

MK

....ale to POlbank ;-(

6,5% tylko do 20kzł....

RobertS

Data: 2009-08-14 23:14:11
Autor: MK
Nowe konto Polbanku - antybela!
"RobertS" <bob75@xpostx.pl> wrote in message news:h64hto$1364$2opal.icpnet.pl...

6,5% tylko do 20kzł....

Ale to chyba limit dla jednego konta, a mozesz otworzyc 3. Oczywiscie zeby obronic sie przed podatkiem nalezy miec nieco ponizej 14tys na rachunku...

MK

Data: 2009-08-14 23:17:54
Autor: RobertS
[...]

czyli można mieć 3 x ok.14kzł i belki nie płącic?

RobertS

Data: 2009-08-14 23:29:52
Autor: Valdi.Pavlack
Nowe konto Polbanku - antybela!
"RobertS" news:h64kak$14je$5opal.icpnet.pl

czyli można mieć 3 x ok.14kzł i belki nie płącic?

Jak by nie patrzeć na tą ofertę to tak wychodzi... jeżeli się mylę to bardzo
proszę o sprostowanie.

Dobranoc i miłego weekendu! :)

Data: 2009-08-15 19:47:56
Autor: jureq
Nowe konto Polbanku - antybela!

Data: 2009-08-16 00:06:26
Autor: glaukonWYTNIJTO
Nowe konto Polbanku - antybela!

Data: 2009-08-16 06:08:44
Autor: jureq
Nowe konto Polbanku - antybela!
Dnia Sun, 16 Aug 2009 00:06:26 +0200, glaukonWYTNIJTO napisał(a):

"Oszczędzające zwykłe" zostanie w ofercie?

Tak

Data: 2009-08-16 11:04:19
Autor: glaukonWYTNIJTO
Nowe konto Polbanku - antybela!

> "OszczÄ&#65533;dzajÄ&#65533;ce zwykĹ&#65533;e" zostanie w ofercie?

Tak

Czy jest też darmowy podgląd stanu konta w internecie?

Data: 2009-08-16 11:13:42
Autor: Ya
Użytkownik <glaukonWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości
Czy jest też darmowy podgląd stanu konta w internecie?

Jest. I wszystko jest napisane na stronie Polbanku. Wystarczy chociażby zajrzeć tu: http://polbank.pl/download/tabela_oplat_i_prowizji_dla_klientow_indywidualnych.pdf
No chyba, że masz blokadę na polbankowe strony? ;-)

Data: 2009-08-19 00:49:11
Autor: Krzysiek
Nowe konto Polbanku - antybela!
On 16 Sie, 08:08, jureq <ju...@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

Tak
ale obnizyli oprocentowanie do 4.5% z 5% tym sposobem, dla mnie,
lepsze jest aliorowe 4% bez belki (mocno oszczedzajacego nie chce dla
niewielkiej kwoty jaka teraz mam, reszta i tak jest juz na lokatach i
w innych miejscach..).
Tym sposobem to co bylo  jeszcze w Polbanku wlasnie wypłyneło, została
niewielka kwota na spłatę karty.
Alior dla podrecznych srodkow jest z reszta wygodniejszy (niby
oczywiste) ale wlasciwie na Polbank nie narzekałem a oprocentowanie
było lepsze.
Tylko ciekawe czy we wrzesniu Alior zmieni % no i z koncem roku konczy
mi sie bezplatna karta debetowa w Aliorze - jeszcze nie wiem czy jej
wtedy nie zlikwiduje..

Data: 2009-08-16 11:11:41
Autor: Ya
Użytkownik "jureq" <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości
A TOiP widzial? Kazdy przelew co najmniej 4 PLN, tylko pierwsza wyplata
w placowce za 0 PLN.

Warto jeszcze dodać, że wypłaty gotówkowe w placówce powyżej 15.000 zł wymagają zgłoszenia na 3 dni robocze przed jej wypłatą. A to takie dodatkowe drobne "polbankowe usprawnienie" dla klientów. :D

Data: 2009-08-16 21:41:23
Autor: RobertS
[...]

Czyli jak ktoś założy 3 lokaty na ok. 40kzł to aby nie zapłacić tych 4 zł musi:
1. zgłosić 3 dni wcześniej chęć wypłaty gotówkowej,
2. odebrać kasę i ww. od razu wpłacić na zwykłe konto, z którego można wykonać przelew za 0 zł (ile wynosi standardowy limit przelewów?)

już widzę zdziwienie pracownika jak składam ww. dyspozycję, człowiek liczy i wydaje mi kasę, a ja jej nawet nie dotykam i proszę o przyjęcie wpłaty na konto osobiste...

zrobiłem kiedyś taki cyrk w Multi i było wiele radości

ps
czy aby założyć te konta mocno oszczędzające konieczna jest wizyta w placówce?

RobertS

Data: 2009-08-16 23:55:07
Autor: Ya
[...]

hehe, standardowy dzienny limit przelewu to... 5 tys. zł
ale można to w Placówce zmienić - tylko trzeba dobrze trafić, bo nie każdy doradca to potrafi :D

czy aby założyć te konta mocno oszczędzające konieczna jest wizyta w placówce?

obawiam się, ba! jestem przekonany, że tak - w końcu to jest Polbank! :D
tu nic nie dzieje się łatwo i po myśli klienta

Biorąc pod uwagę, że to Polbank, zastanawiam się jak rozwiązują problem naliczania odsetek, skoro do 20tys. zł jest to 6,5% a powyżej - 5,5% (z dziennym naliczaniem odsetek). Gdy ktoś wpłaci na rachunek 20tys., następnego dnia dopiszą mu odsetki ~3,56zł (około, gdyż tu nic nie jest pewne), to ciekawi mnie jak będą liczyć odsetki za kolejny dzień... czy od 20tys. 6,5% a od 3,56zł 5,5%?
Zna ktoś wiarygodną odpowiedź na to pytanie? :-)

Data: 2009-08-17 05:50:30
Autor: jureq
Nowe konto Polbanku - antybela!
Dnia Sun, 16 Aug 2009 23:55:07 +0200, Ya napisał(a):

BiorÂąc pod uwagĂŞ, Âże to Polbank, zastanawiam siĂŞ jak rozwiÂązujÂą problem
naliczania odsetek, skoro do 20tys. zÂł jest to 6,5% a powyÂżej - 5,5% (z
dziennym naliczaniem odsetek). Gdy ktoÂś wpÂłaci na rachunek 20tys.,
nastĂŞpnego dnia dopiszÂą mu odsetki ~3,56zÂł (okoÂło, gdyÂż tu nic nie jest
pewne), to ciekawi mnie jak bĂŞdÂą liczyĂŚ odsetki za kolejny dzieĂą... czy
od 20tys. 6,5% a od 3,56z³ 5,5%? Zna kto¶ wiarygodn± odpowiedŒ na to
pytanie? :-)

Nie odrobiłeś pracy domowej - nie przeczytałeś regulaminu. Odsetki są dopisywane do rachunku gotówkowego lub oszczędzającego a nie do mocno oszczędzającego. I akurat moim zdaniem tak jest korzystniej dla wielu klientów.

Data: 2009-08-17 08:26:59
Autor: Tomek
Użytkownik "jureq" <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości news:h6ar36$shi$1news.onet.pl...
[...]

W którym punkcie regulaminu można znaleźć ten zapis?

Tomek

Data: 2009-08-17 06:53:08
Autor: jureq
Nowe konto Polbanku - antybela!
Dnia Mon, 17 Aug 2009 08:26:59 +0200, Tomek napisał(a):

Odsetki sÂą
dopisywane do rachunku gotĂłwkowego lub oszczĂŞdzajÂącego a nie do mocno
oszczĂŞdzajÂącego.

W którym punkcie regulaminu mo¿na znaleŒæ ten zapis?

Wyraźnie muszę odszczekać. Czytałem regulamin w piątek i tak mi wychodziło. Czytam dziś i wychodzi inaczej. Musiałem coś poknocić.

Data: 2009-08-17 09:40:28
Autor: Tomek
Użytkownik "jureq" <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości news:h6auok$4qe$1news.onet.pl...
Dnia Mon, 17 Aug 2009 08:26:59 +0200, Tomek napisał(a):
W którym punkcie regulaminu mo?na znaleOa ten zapis?

Wyraźnie muszę odszczekać. Czytałem regulamin w piątek i tak mi
wychodziło. Czytam dziś i wychodzi inaczej. Musiałem coś poknocić.

;-)

Tomek

Data: 2009-08-17 08:47:35
Autor: RobertS
[...]

tak jest korzystniej, gdyż nie zdarzy się sytuacja, w której wartość odsetek przekroczy magiczne 2,49 zł dziennie

RobertS

Data: 2009-08-17 06:56:27
Autor: jureq
Dnia Mon, 17 Aug 2009 08:47:35 +0200, RobertS napisał(a):

tak jest korzystniej, gdyż nie zdarzy się sytuacja, w której wartość
odsetek przekroczy magiczne 2,49 zł dziennie

Jak piszę w sąsiednim poście, pomyliłem się.

Dodatkowy problem, to dopisywanie odsetek za weekend hurtem w następnym dniu roboczym. Zapewne Urzędy Skarbowe będą za tym aby opodatkować też łączną sumę odsetek z 3 dni.

Data: 2009-08-17 09:14:42
Autor: RobertS
Nowe konto Polbanku - antybela!

tak jest korzystniej, gdyż nie zdarzy się sytuacja, w której wartość
odsetek przekroczy magiczne 2,49 zł dziennie

Jak piszę w sąsiednim poście, pomyliłem się.

to w takim razie gdzie trafiają odsetki?
kapitalizowane czy na inny rachunek?

RobertS

Data: 2009-08-17 09:18:55
Autor: RobertS
Nowe konto Polbanku - antybela!
to w takim razie gdzie trafiają odsetki?
kapitalizowane czy na inny rachunek?

juĹź wiem:
1. rachunek tylko osobiście w placówce,
2. odsetki są kapitalizowane...

RobertS

Data: 2009-08-17 12:34:03
Autor: glaukonWYTNIJTO
Nowe konto Polbanku - antybela!

Jak piszÄ&#65533; w sÄ&#65533;siednim poĹ&#65533;cie, pomyliĹ&#65533;em siÄ&#65533;.

Dodatkowy problem, to dopisywanie odsetek za weekend hurtem w nastÄ&#65533;pnym dniu roboczym. Zapewne UrzÄ&#65533;dy Skarbowe bÄ&#65533;dÄ&#65533; za tym aby opodatkowaÄ&#65533; teĹź Ĺ&#65533;Ä&#65533;cznÄ&#65533; sumÄ&#65533; odsetek z 3 dni.

Skąd wiesz, że odsetki będą dopisywane hurtem w poniedziałek, a nie codziennie
jak w EB?

Właśnie sobie założyłem, podgląd internetowy mi nie działa, ale podobno
wieczorem ma działac.

Data: 2009-08-17 10:46:47
Autor: jureq
Dnia Mon, 17 Aug 2009 12:34:03 +0200, glaukonWYTNIJTO napisał(a):

Skąd wiesz, że odsetki będą dopisywane hurtem w poniedziałek, a nie
codziennie jak w EB?

Zajrzyj do tabeli oprocentowania na stronie Polbanku

Data: 2009-08-17 12:44:00
Autor: glaukonWYTNIJTO
Nowe konto Polbanku - antybela!

Skąd wiesz, że odsetki będą dopisywane hurtem w poniedziałek, a nie codziennie
jak w EB?

Już wiem, stąd:
http://www.polbank.pl/download/tabela_oprocentowania_dla_klientow_indywidualnych.pdf

Data: 2009-08-24 10:24:19
Autor: jureq
Dnia Mon, 17 Aug 2009 06:56:27 +0000, jureq napisał(a):

Dodatkowy problem, to dopisywanie odsetek za weekend hurtem w następnym
dniu roboczym. Zapewne Urzędy Skarbowe będą za tym aby opodatkować też
łączną sumę odsetek z 3 dni.

Minął właśnie weekend. Czy czyta nas ktoś komu suma odsetek za te 3 dni wyniosła ponad 2,49? Jeśli jest, to niech napisze jaki naliczyli od tego podatek.

Data: 2009-08-24 12:38:00
Autor: glaukonWYTNIJTO
Nowe konto Polbanku - antybela!

Minął właśnie weekend. Czy czyta nas ktoś komu suma odsetek za te 3 dni wyniosła ponad 2,49? Jeśli jest, to niech napisze jaki naliczyli od tego podatek.

Zdaje się, że o północy z piątku na sobotę naliczyli za piątek, za sobotę i
niedzielę jeszcze nie ma, pewnie naliczą razem z poniedziałkiem o północy.

Data: 2009-08-25 01:21:57
Autor: glaukonWYTNIJTO
Nowe konto Polbanku - antybela!

Minął właśnie weekend. Czy czyta nas ktoś komu suma odsetek za te 3 dni wyniosła ponad 2,49? Jeśli jest, to niech napisze jaki naliczyli od tego podatek.

No więc wygląda to tak:

data księgowania-data transakcji: kwota wpłaty

17-18: 2,20
18-19: 2,20
19-20: 2,20
20-21: 2,20
21-22: 2,20
24-24: 2,20
24-24: 2,20
24-25: 2,20

Ostatnie trzy pozycje naliczają się koło 1 w nocy pn/wt

Data: 2009-08-15 10:15:59
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:h64cng$tvr$1news.interia.pl...
[...]

ja już konto w tym gówniatym banku zamknąłem
no cóż szkoda trochę teraz, ale nerwów też szkoda

--
http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

Nowe konto Polbanku - antybela!