Data: 2015-10-11 10:28:28 | |
Autor: Jan Niezbędnik | |
Nowe małe z przyzwoitym silnikiem benz. | |
Dlaczego tak ciężko dzisiaj o nowy mały samochód z żwawym silnikiem benzynowym który nie będzie jednostką typu 0.9 turbo?
Chyba tylko cytryna i dacia oferuje 1.6 benzyna Chciałem kupic skode rapid a tam 1.2 75KM przecież to porażka (a może nie?) coś za <45tys z żwawą benzyną w podstawowej wersji... kiedyś punto 1.4 16V sie dało? a teraz... no chyba że suzuki swift tam podobno 1.2 94KM 16V ale nigdy nie miałem i nie wiem co to warte... |
|
Data: 2015-10-11 12:23:50 | |
Autor: Cavallino | |
Nowe małe z przyzwoitym silnikiem benz. | |
W dniu 11.10.2015 o 10:28, Jan Niezbędnik pisze:
Dlaczego tak ciężko dzisiaj o nowy mały samochód z żwawym silnikiem I jeżdżą gorzej od tego 0.9......
Alfa Romeo Mito zapewne ma 1.4 i to z turbo. Nie wiem jak w Mazda 3, ale w CX3 jest 2.0, nawet 150 konny. |
|
Data: 2015-10-11 13:03:15 | |
Autor: Jan Niezbędnik | |
Nowe małe z przyzwoitym silnikiem benz. | |
W dniu 2015-10-11 o 12:23, Cavallino pisze:
W dniu 11.10.2015 o 10:28, Jan Niezbędnik pisze: być może, ale dlaczego nie ma po prostu do wyboru, czy to jest zakazane? przecież są klienci którzy kupili by dużą - odpowiednio do wielkości samochodu - benzynę, np do punto/fabi/polo 1.4 1.6 |
|
Data: 2015-10-11 13:24:03 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Nowe ma³e z przyzwoitym silnikiem benz. | |
Dnia Sun, 11 Oct 2015 13:03:15 +0200, Jan Niezbêdnik napisa³(a):
I je¿d¿± gorzej od tego 0.9...... Nie da rady - producenci samochodów maj± kwoty na emisjê CO2, która w niewysilonych wolnoss±cych silnikach jest du¿a. Dlatego producentowi op³aca siê montowaæ silniki o wiêkszej emisji CO2 tylko w drogich modelach. No chyba ¿e kto¶ by by³ gotów dorzuciæ pewnie piêciocyfrow± kwotê za niewysilony silnik wolnoss±cy w ma³ym aucie. A jaka to ró¿nica, to pokazuje np. Dacia Logan. 1.2 75KM ma 130g/km 0.9T 90KM ma 109g/km |
|
Data: 2015-10-11 15:53:35 | |
Autor: Cavallino | |
Nowe małe z przyzwoitym silnikiem benz. | |
W dniu 11.10.2015 o 13:24, Tomasz Pyra pisze:
No chyba ¿e kto¶ by by³ gotów dorzuciæ pewnie piêciocyfrow± kwotê za Nie tylko kto¶, ale odpowiednia liczba ktosi.
A 1.6 mpi? Bo to by³by konkurent dla 0,9T. |
|
Data: 2015-10-11 18:15:09 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Nowe ma³e z przyzwoitym silnikiem benz. | |
Dnia Sun, 11 Oct 2015 15:53:35 +0200, Cavallino napisa³(a):
W dniu 11.10.2015 o 13:24, Tomasz Pyra pisze: Model 2012 1.6mpi mia³ emisjê 160gCO2/km A w tej chwili koncerny s± zobligowane do trzymania ¶redniej chyba w granicach 120-130g/km (bo z tego co widzê ró¿ne koncerny maj± ró¿nie?) Co ciekawe - spritmonitor dla 0.9 mówi o ¶rednim zu¿yciu paliwa 6.68l/100km. Dla 1.6MPI 7.81l/100km. Czyli o 17% mniejsze dla 0.9turbo - co ma takie samo prze³o¿enie na rzeczywist± emisjê CO2. A tymczasem ró¿nica w testowej emisji wynosi 47%. Wynika z tego tyle, ¿e ca³y turbo-downsizing nie jest wprowadzany dlatego ¿e te silniki mniej pal± czy mniej emituj±, a dlatego ¿e da siê nimi lepiej oszukaæ test. |
|
Data: 2015-10-11 18:20:25 | |
Autor: Cavallino | |
Nowe małe z przyzwoitym silnikiem benz. | |
W dniu 11.10.2015 o 18:15, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sun, 11 Oct 2015 15:53:35 +0200, Cavallino napisa³(a): Sandero Stepway z tym silnikiem pali³ ko³o 8 na ekspresówkach przy 120, Captur jeszcze wiêcej, wiêc to ma³o realne dane. Ale pewnie 1.6 te¿ pali odpowiednio wiêcej. Dla 1.6MPI 7.81l/100km. A to swoj± drog±. |
|
Data: 2015-10-14 12:03:56 | |
Autor: Tomek | |
Nowe ma³e z przyzwoitym silnikiem benz. | |
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:1pb641wkprrz6.1oe61x7u26b5a.dlg40tude.net... Dnia Sun, 11 Oct 2015 15:53:35 +0200, Cavallino napisa³(a): 6.68l/100km. I o to chodzi. Co innego testy w warunkach odpowiedniego programu steruj±cego a co innego program zapewniaj±cy osi±gi. Silniki benzynowe nie znosz± mieszanej ubogich- pal± siê przewlekle nad t³okiem, pal± zawory, daj± ma³± moc. Nie ma tu mo¿³iwo¶ci takiego ograniczenia emisji CO2 jak w silnikach wysokoprê¿nych. A tam znów jest emisja NOx. I firmy, kóre nie stosuj± ad-blue nie spe³ni± normy EURO-5 czy tym bardziej wy¿szej, bez dramatycznego pogorszenia osi±gów. Tomek. |
|
Data: 2015-10-11 15:52:20 | |
Autor: Cavallino | |
Nowe małe z przyzwoitym silnikiem benz. | |
W dniu 11.10.2015 o 13:03, Jan Niezbędnik pisze:
W dniu 2015-10-11 o 12:23, Cavallino pisze: Poniekąd. Dopłacisz np. 10 tys do silnika gorszego, gorzej jeżdżącego, więcej palącego, ale większego? Raczej nie. Inni też nie. A taki silnik więcej kosztuje, w sensie że ma większe emisje szkodliwych substancji i do tego wymagałby utrzymywania dwóch modeli silników zamiast jednego. Więc wycofuje się je z oferty, skoro nie ma chętnych i potencjalnie ich nie będzie,. przecież są klienci którzy kupili by dużą - odpowiednio do wielkości Gdyby były w tej samej cenie. Ale nie są i być nie mogą, bo mają problemy ze spalaniem, wskutek czego producent musiałby płącić kary. Żeby trzymały normy wypadałoby je zrobić od nowa. Nikt za to nie zapłaci. |
|
Data: 2015-10-11 13:22:10 | |
Autor: Myjk | |
Nowe małe z przyzwoitym silnikiem benz. | |
Sun, 11 Oct 2015 10:28:28 +0200, Jan Niezbędnik
Dlaczego tak ciężko dzisiaj o nowy mały samochód z żwawym silnikiem benzynowym który nie będzie jednostką typu 0.9 turbo? Widocznie dlatego, że zapotrzebowania nie ma. ;) Żona po rozbiciu złomka kupiła sobie zieloną żabę: http://emide.pl/zaba-zony.jpg Mitsubishi SpaceStar, zastąpili tym Colta -- nie wiem po jakiego grzyba, bo ze Space a tym bardziej ze Star niewiele to auto ma wspólnego. Silnik 3 cylintry, 1.2 80KM, śmiesznie popiarduje, ale przy tak małej wadze auta nawet całkiem dobrze się odpycha. Kupilimy go niecałe 3 tygodnie temu, dlatego nie było już szans pojeździć przy mocno obciążonej klimie. Podejrzewam, że w lato będzie nieźle klękać i spalanie skoczy. :P Udało się kupić nówkę (produkcja 2014) bardzo tanio (30k zł brutto z pakietem ubezpieczeń). W salonie kosztuje taka wersja około 43 tys. zł z manualną klimą, suwakami temperatury i obiegu zamkniętego. Poczuć się można jak w poldku, więc żonie się podoba, gdyż ma sentyment do tamtego auta -- to był jej pierwszy samochód po zdaniu prawka w wieku 17 lat ;) Wtedy bym się poważnie zastanowił czy wydać tyle kasy na TAKIE auto. Tak czy siak, dwie poduszki ma, 4 kurtyny, ABS i nawet ESP... Na jazdę miejską całkiem spoko. Przy 110 nawet daje się jechać normalnie, chociaż fotele to zwyczajna deska obita gąbką i materiałem. :P Za to wszystko leciutko chodzi, sprzęgło wchodzi jak w masło, kierownica leciutko chodzi (jak żona po tygodniu wsiadła do Mazdy6 to z krzykiem przyleciała, że się sprzęgło i wspomaganie popsuło, bo jakoś strasznie ciężko chodzi!) ;) -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2015-10-12 08:06:55 | |
Autor: Marcin N | |
Nowe małe z przyzwoitym silnikiem benz. | |
W dniu 2015-10-11 o 13:22, Myjk pisze:
Za to wszystko leciutko chodzi, sprzęgło wchodzi jak w masło, kierownica Może faktycznie się popsuło. Niby czemu w Maździe 6 kierownica ma chodzić ciężej niż w żabie? -- MN |
|
Data: 2015-10-12 09:20:33 | |
Autor: Myjk | |
Nowe małe z przyzwoitym silnikiem benz. | |
Mon, 12 Oct 2015 08:06:55 +0200, Marcin N
Może faktycznie się popsuło. Niby czemu w Maździe 6 kierownica ma chodzić ciężej niż w żabie? Mazdy6 GG tak mają, że kierownica ciężko chodzi (w stosunku do innych marek). -- Pozdor Myjk |
|