Nowe metody logowania - wrażenia

Data: 2019-09-14 16:30:39
Autor: Wojciech Bancer
Nowe metody logowania - wrażenia
No to po kolei:

1) mBank, tu mam dwa numer "klienta" (jeden po mBanku [A], drugi po Multi [B]).

Pierwsze logowanie przebiegło ok, dodałem sobie urządzenie
do zaufanych w [A], wylogowałem, ponownie zalogowałem i już nic nie chciało.
Z numerem klienta [B] było gorzej, tu już pozwoliło jedynie na jednorazowe
logowanie, bez zapamiętania urządzenia. Co gorsza po zalogowaniu, wypięło
mnie z zaufanego urządzenia w [A] i musiałem je sobie dodać na nowo...

Więc jak ktoś ma kilka kont, albo komputer jest używany w kilka osób,
to z wygodnego logowania raczej nici. Nie widzę też listy zaufanych urządzeń, więc nie mam jak sobie usunąć starych, niepotrzebnych.

Co ciekawe pojawiła się też apka tylko do tokenów, czyli jak ktoś
nie chce mieć w telefonie "wszystkiego" (salda, przelewów, blika itp.) a tylko autoryzację, to ma taką możliwość teraz.

2) Citibank

Na dzień dobry zażądał ode mnie nr rachunku (tia, już widzę jak wszyscy pamiętają takie rzeczy) oraz nr pesel (o.O), dopiero w drugim kroku loginu i hasła, w trzecim SMS. Po wylogowaniu i zalogowaniu
ponownym znowu poprosił o SMS, chociaż informują że niby raz na 90 dni...
Za trzecim razem też chciał SMSa, więc coś im tu nie "stykło".

3) Alior bank

Tutaj pojawił się checkbox o dodaniu urządzenia do zaufanych.
Wylogowanie i zalogowanie po dodaniu działa bez SMSa.
Mam też opcję włączenia autoryzacji mobilnej, ale aplikacja nie reaguje
na pusha (tzn. aplikacja Alior Banku się włącza, loguje, ale ie ma
ani ekranu operacji do zatwierdzenia, ani samej operacji). Na razie
zostają więc mi SMSy.

4) iPKO

Tu chyba temat olali, działa mi po prostu login + hasło i nie chciało
nic więcej. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-09-15 19:55:52
Autor: Wojtek
Nowe metody logowania - wrażenia
On 14/09/2019 11:30, Wojciech Bancer wrote:
No to po kolei:
2) Citibank

Nie mam konta tylko sama KK i po prostu poprosilo o kod z SMS.

3) Alior bank

I kantor i tmup poprosilo o kod sms, nie bylo nigdzie pola dodania
urzadzenia do zaufanych.

Data: 2019-09-17 18:35:04
Autor: Slavekk
W dniu 2019-09-16 o 00:55, Wojtek pisze:
On 14/09/2019 11:30, Wojciech Bancer wrote:

3) Alior bank

I kantor i tmup poprosilo o kod sms, nie bylo nigdzie pola dodania
urzadzenia do zaufanych.

Nieprawda.
Przegapiłeś "Zapisz przeglądarkę jako zaufaną na 90 dni i pomiń ten krok w przyszłości" na drugim ekranie logowania.

Sławek

Data: 2019-09-18 11:46:06
Autor: AS
W dniu 17.09.2019 o 18:35, Slavekk pisze:
[...]

U mnie w kantorze była opcja zapamiętania przeglądarki, choć w pierwszej chwili jej nie zauważyłem.

W którym miejscu w TMUB (T-Mobile) miałeś opcję zapamiętania? Ja jej nie widzę, a na dodatek po zalogowaniu ciągle nęka mnie okienkiem żeby włączyć potwierdzanie aplikacją..

Data: 2019-09-18 12:51:30
Autor: Wojtek
On 17/09/2019 13:35, Slavekk wrote:
[...]

Hmm, nie widzę (w drugim kroku) ani w kantorze ani w tmub.

W tmub mam tylko haslo + ponizej ikonke oka i klawiatury. Przeszukujac
stronę i kod strony nie widzę nigdzie wzmianki "zapisz".

Najnowszy Firefox na macOS. Safari też nie oferuje dodatkowych opcji.

w.

Data: 2019-09-18 10:53:15
Autor: Dawid Rutkowski
Nowe metody logowania - wrażenia
W kantorze w TRZECIM kroku (czyli przy wpisywaniu hasła SMS).

Data: 2019-09-16 12:44:08
Autor: Mirek Ptak
On 2019-09-16 00:55, Wojtek wrote:
2) Citibank
Nie mam konta tylko sama KK i po prostu poprosilo o kod z SMS.

Kredytówka i konto - też tylko SMS.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2019-09-17 11:52:28
Autor: Michał Jankowski
Nowe metody logowania - wrażenia
Citek zaktualizował mi aplikację w telefoniku.

Aplikacja:

1. nie oferuje już logowania odciskiem palca

2. zachęca do aktywowania "citi mobile token" ale po próbie nadania pinu wyrzuca "tymczasowy błąd"

Moje kondolencje.

   MJ
PS. I pomyśleć, że wybrałem kiedyś citka, (m.in.) dlatego, że miał prawdziwe oddziały...

Data: 2019-09-17 13:17:23
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-09-17, Michał Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> wrote:

[...]

PS. I pomyśleć, że wybrałem kiedyś citka, (m.in.) dlatego, że miał prawdziwe oddziały...

To z naciskiem chyba na miał ;)

W Poznaniu to teraz chyba tylko "oddziały" galeriane oferujące jakieś walizki
za karty + 1 oddział Citi Gold w Bałtyku, który chyba jest do obsługi Tylko Poważnych Klientów.

Wygodnie z oddziałami to chyba tylko PKO BP, który (o dziwo) ma całkiem
sprawny interfejs www oraz apkę. Ale nie patrzyłem w taryfy prowizji.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-09-17 13:33:43
Autor: Michał Jankowski

W dniu 17.09.2019 o 13:17, Wojciech Bancer pisze:
> On 2019-09-17, Michał Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> wrote:
>
> [...]
>
> To z naciskiem chyba na miał ;)

Z naciskiem. Za to mbank nie miał oddziałów a ma. :)

> Wygodnie z oddziałami to chyba tylko PKO BP, który (o dziwo) ma całkiem
> sprawny interfejs www oraz apkę. Ale nie patrzyłem w taryfy prowizji.

PKO też mam od zawsze i system ma spoko, ale przecież jeszcze nie dostosowali do dyrektywy, więc strach się bać.

   MJ

Data: 2019-09-17 14:21:11
Autor: J.F.
On 2019-09-17, Michał Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> wrote:
[...]

> [...]

PKO też mam od zawsze i system ma spoko, ale przecież jeszcze nie dostosowali do dyrektywy, więc strach się bać.

A prowizje? Zerwalem z nimi, gdy wszysci obnizali oplaty, a oni podnosili.
No i w tych oddzialach jakos za duze kolejki - nawet raz na rok, to za dlugo bylo.

I wycieli mi raz numer, a niby juz po zerwaniu ... oj, nie lubie ich.

Maja jeszcze Inteligo, z tego jestem zadowolny, ale tam oddzialow nie ma.

J.

Data: 2019-09-23 16:48:32
Autor: ąćęłńóśźż
Nowe metody logowania - wrażenia
No niestety ręce opadają, historia rachunku lub karty starsza niż 90 dni wymaga... podania kodu ze zdrapki (lub czegośtam z aplikacji IKO, nie ma mowy o SMS-ie), no tylko jakaś informatyczna qrwa mogła to wymyśleć, to chyba jedna sztuka karty zdrapek na jedno porządne szukanie czegoś w historii pójdzie!!

-- -- -
PKO też mam od zawsze i system ma spoko, ale przecież jeszcze nie dostosowali do dyrektywy

Data: 2019-09-23 19:39:32
Autor: J.F.
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d88db41$1$505$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

a) widac tak ma byc, pretensje do Unii,
b) archowizwowac sobie wyciagi,
c) przejsc na hasla SMS :-)

-- -- -

Data: 2019-10-24 13:45:29
Autor: ąćęłńóśźż
Nowe metody logowania - wrażenia
Obejście:
Historia przelewów wykonanych do odbiorców zaufanych nie wymaga dodatkowej autoryzacji.
Z kolei upierdliwe są co najwyżej 2-letnie okresy wyszukiwania transakcji (można rolować, np. 15-03-2011 -> 15-03-2013, ale to czas zajmuje).

Data: 2019-09-27 09:09:43
Autor: bankomaniacy.pl
W dniu poniedziałek, 23 września 2019 16:48:37 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
[...]

na 100% działa z kodem SMS. może nie masz ich podpiętych/aktywnych SMS?
ustawienia -> autoryzacja -> kody SMS -> status narzędzia -> aktywny
tak jest u mnie i przy próbie przeglądania historii przychodzi SMS ...

Data: 2019-09-30 09:23:21
Autor: ąćęłńóśźż
Nowe metody logowania - wrażenia
Czyli nadal qrestwo informatyczne.

-- -- -
i przy próbie przeglądania historii przychodzi SMS.

Data: 2019-09-18 07:52:07
Autor: Heniek
Nowe metody logowania - wrażenia
Może mieli awarię, że wywalalo.
Przed chwilą się logowalem, apka proponowała token lub palec.. Wybrałem palec, przy okazji trzeba utworzyć nowe hasło, 6 cyfr. W ustawieniach należy wybrać sposób logowania. I działa.

Data: 2019-09-19 10:09:09
Autor: mariusz
Nowe metody logowania - wrażenia

"Wojciech Bancer" <wojciech.bancer@gmail.com> wrote in message news:slrnqnpucf.1oo1.wojciech.bancerpl-test.org...
No to po kolei:

1) mBank

u mnie codziennie rano muszę dodawać urządzenie do zaufanych, wtedy mam dostęp na cały dzień, kolejny dzień i znów muszę dodawać urządzenie (komputer PC) do zaufanych, tylko pod inną nazwą i  mam całodzienny dostep, i to sie powtarza.....

Data: 2019-09-19 02:51:21
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 19 września 2019 10:09:14 UTC+2 użytkownik mariusz napisał:

[...]

A napisałeś o tym mBąkowi?

Data: 2019-09-25 19:08:05
Autor: z
Nowe metody logowania - wrażenia
Data: 2019-09-19 12:38:37
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-09-19, mariusz <mariuszsz@interia.pl> wrote:

[...]

[...]

Może masz jakieś ustawienia czyszczące cookie po całym dniu?

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-09-19 14:47:14
Autor: Miroo
On 2019-09-19, mariusz <mariuszsz@interia.pl> wrote:

[...]

[...]

Ogólnie głupie jest zapisywać to ustawienie w cookiesach, skoro do banku powinno się wchodzić w "oknie prywatnym".
A tego debila, co wymyślił wymóg wyświetlania powiadomienia o używaniu cookiesów za jaja bym powiesił. W oknie prywatnym za każdym razem trzeba to klikać, bo nie zapamięta.

Pozdrawiam

Data: 2019-09-19 07:00:30
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 19 września 2019 14:47:23 UTC+2 użytkownik Miroo napisał:

A tego debila, co wymyślił wymóg wyświetlania powiadomienia o używaniu cookiesów za jaja bym powiesił. W oknie prywatnym za każdym razem trzeba to klikać, bo nie zapamięta.

No bo to, że kliknąłeś, jest zapisywane przy pomocy cookiesa. A jak niby inaczej?

Data: 2019-09-20 08:05:36
Autor: Miroo
[...]

No właśnie. Dlatego mam podejrzenia, że to nie była głupota, ale cwaniactwo - wymuszenie na ludziach, aby mieli włączone i nie usuwane między sesjami cookiesy.

Pozdrawiam

Data: 2019-09-19 15:40:20
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Thu, 19 Sep 2019 14:47:14 +0200, Miroo napisał(a):

Ogólnie głupie jest zapisywać to ustawienie w cookiesach, skoro do banku powinno się wchodzić w "oknie prywatnym".

W jakim konkretnie celu? Jeśli masz wirusa, to jemu raczej wszystko jedno,
czy używasz trybu prywatnego. Nie chcesz mieć strony banku w historii
przeglądania?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2019-09-20 07:41:41
Autor: Miroo
W dniu 2019-09-19 o 15:40, Borys Pogoreło pisze:
[...]

W takim celu, żeby wszelkie poinstalowane w przeglądarce dodatki nie miały dostępu do strony banku. Poza tym przeglądarka nie zapisze (mam nadzieję) w cache żadnych pobieranych danych, a jeśli zapisze, to usunie (mam nadzieję).

<PARANOJA>
Teoretycznie do korzystania z banku lepiej mieć oddzielny komputer z bootowalnym z płyty linuksem i "gołą" przeglądarką open-source ;)
</PARANOJA>

Ale z lenistwa używam tylko trybu prywatnego.

Pozdrawiam

Data: 2019-09-20 09:28:28
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-09-20, Miroo <brak_emaila@brak.brak.i.juz> wrote:

[...]

[...]

Do tego w zupełności wystarczy osobny profil, który nie ma zainstalowanych
tych dodatków.

Poza tym przeglądarka nie zapisze (mam nadzieję) w cache żadnych pobieranych danych, a jeśli zapisze, to usunie (mam nadzieję).

I bez sensu pobierasz ponownie te megabajty obrazków, css i js.
Same strony (te które widzisz) wysyłają dyrektywę no-cache i nie są
przechowywane niezaleznie od tego jaki tryb wybierzesz.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-09-23 08:42:32
Autor: Miroo
Nowe metody logowania - wrażenia
I bez sensu pobierasz ponownie te megabajty obrazków, css i js.

Jestem gotów na to poświęcenie :)

Same strony (te które widzisz) wysyłają dyrektywę no-cache i nie są
przechowywane niezaleznie od tego jaki tryb wybierzesz.

Trust no one.

Pozdrawiam

Data: 2019-09-23 10:23:16
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-09-23, Miroo <brak_emaila@brak.brak.i.juz> wrote:

[...]

[...]

Czyli wierzysz twórcom przeglądarki, że respektują brak cache w trybie
incognito, ale jednocześnie tym samym twórcom nie wierzysz, że działają
zgodnie ze standardami protokołu?

Można i tak. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-09-23 10:47:40
Autor: Miroo
On 2019-09-23, Miroo <brak_emaila@brak.brak.i.juz> wrote:

[...]

[...]

To taki odpowiednik założenia dwóch gumek: jest dodatkowy dyskomfort, ale człowiek spokojniejszy ;)

Pozdrawiam

Data: 2019-09-19 16:00:34
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-09-19, Miroo <brak_emaila@brak.brak.i.juz> wrote:

[...]

[...]

Nie, niespecjalnie.

A tego debila, co wymyślił wymóg wyświetlania powiadomienia o używaniu cookiesów za jaja bym powiesił. W oknie prywatnym za każdym razem trzeba to klikać, bo nie zapamięta.

Zdaje się unijny :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-09-19 16:31:12
Autor: J.F.
Użytkownik "Miroo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d8378d9$0$514$65785112@news.neostrada.pl...
On 2019-09-19, mariusz <mariuszsz@interia.pl> wrote:
[...]

No ale inaczej sie nie da. Albo tryb prywatny, albo cos zapamietuje.
Trzeba do programistow pisac, zeby zrobili tryb dedykowany - obsluguje tylko strony jednego banku, pamieta cookies, ale osobno.
Tylko co banki na to, one cos lubialy fejsbuka itp ..

A tego debila, co wymyślił wymóg wyświetlania powiadomienia o używaniu cookiesów za jaja bym powiesił. W oknie prywatnym za każdym razem trzeba to klikać, bo nie zapamięta.

A to musisz do swojego europosla pisac.
Tylko co - maja zapisywac cookie i nie pytac, czy maja nie zapamietywac danych, zeby nie musiec ostrzegac ? :-)

J.

Data: 2019-09-20 02:04:14
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Thu, 19 Sep 2019 16:31:12 +0200, J.F. napisał(a):

No ale inaczej sie nie da. Albo tryb prywatny, albo cos zapamietuje.
Trzeba do programistow pisac, zeby zrobili tryb dedykowany - obsluguje tylko strony jednego banku, pamieta cookies, ale osobno.

Programiści już dawno to zrobili:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/multi-account-containers/

--
Borys Pogoreło

[...]