Nowe opłaty za drogi publiczne? WTF?

Data: 2011-01-25 18:42:08
Autor: kamil d
Nowe opłaty za drogi publiczne? WTF?
http://tiny.pl/hcpfl - Onet

Od stycznia 2012 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad uruchamia elektroniczny system obsługi płatności za przejazd *drogami publicznymi dla aut osobowych* – informuje "Puls Biznesu".

Jak podaje Puls Biznesu wstępnie za każdy przejechany kilometr zapłacimy 20-23 gr. Ilość przejechanych kilometrów mają kontrolować specjalne urządzenia – małe pudełeczko przyklejane za wstecznym lusterkiem.

Dziennikarzyna o czymś zapomniał czy znowu jest przejeb***? Na prawdę chodzi o wszystkie drogi publiczne?

--
kamil d

Data: 2011-01-25 18:51:50
Autor: J.F.
On Tue, 25 Jan 2011 18:42:08 +0100,  kamil d wrote:
[...]

Jeszcze sie nie nauczyles ? Dziennikarska rzetelnosc czyli zabawa w
gluchy telefon

http://logistyka.pb.pl/2357749,43917,za-rok-ruszy-e-myto-dla-aut-osobowych

A teraz trzeba szukac u zrodla o co chodzi.

Zakladam ze "Portal jest adresowany do przewoźników ciężarowych,
którzy od lipca zamiast kupować winiety, będą płacić e-myto. Kierowcy
aut osobowych też zaczną płacić na państwowych autostradach, ale na
bramkach. Za rok i oni będą mogli skorzystać z systemu
elektronicznego"

Choc w dalszej perspektywie kto wie. Kiedys ktos dojdzie ze najlepiej
byloby opodatkowac kazdy przejechany kilometr i przekazac
sprawiedliwie: na ZUS, na KRUS i na gornikow :-)

J.

Data: 2011-01-25 19:22:09
Autor: Krzysiek Kielczewski
Nowe opÂłaty za drogi publiczne? WTF?
On 2011-01-25, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Czyli tutaj:
http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/projekty_aktow_prawnych/projekty_rozporzadzen/rozp_autostrady_i_drogi_krajowe/wykaz_drog_na_ktorych_pobiera_sie_oplate_i_wysokosc_stawek/px_rozporzadzenie_ws__drog_krajowych_i_wysokosci_stawek__26_11_.pdf

Choc w dalszej perspektywie kto wie. Kiedys ktos dojdzie ze najlepiej
byloby opodatkowac kazdy przejechany kilometr i przekazac
sprawiedliwie: na ZUS, na KRUS i na gornikow :-)

Skrót z wykazu dróg objętych systemem:
A1, A2, A4, A6, A8, A18, S1, S3, S5, S6, S7, S8, S10, S11, S22, S69
oraz: DK4, DK6, DK7, DK77, DK81, DK92 i DK94. Jak już zbudują drogi i
system poboru opłat to nie pozwolą mu się marnować na obsługę jedynie TIRów... A docelowo pewnie będzie na wszystkich autostradach,
ekspresówkach, drogach krajowych i będzie dotyczyć wszystkich pojazdów.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-01-25 19:33:05
Autor: Dysiek
Nowe op3aty za drogi publiczne? WTF?

A docelowo pewnie będzie na wszystkich autostradach,
ekspresówkach, drogach krajowych i będzie dotyczyć wszystkich pojazdów.

Jak dla mnie spoko - niech naliczaja podatek akcyzowy i drogowy od faktycznie przejechanych km a nie litra benzyny.

Dysiek

Data: 2011-01-25 19:44:03
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Nowe op3aty za drogi publiczne? WTF?
W dniu 2011-01-25 19:33, Dysiek pisze:
A docelowo pewnie bĂŞdzie na wszystkich autostradach,
ekspresĂłwkach, drogach krajowych i bĂŞdzie dotyczyĂŚ wszystkich pojazdĂłw.

Jak dla mnie spoko - niech naliczaja podatek akcyzowy i drogowy od
faktycznie przejechanych km a nie litra benzyny.

Jakby jeszcze przeznaczyć ten podatek "drogowy" na drogi....
Ech, rozmarzyłem się...

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2011-01-25 19:52:06
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-01-25, Dysiek <brak@brak.pl> wrote:

[...]

Od litra jest lepszy: po pierwsze nie pozwala gromadzić informacji kto
gdzie jeździ, po drugie premiuje oszczędniejsze samochody, po trzecie
wprowadzenie nowej opłaty wcale nie jest tożsame z likwidacją starszych.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-01-25 20:01:00
Autor: Dysiek
Nowe op3aty za drogi publiczne? WTF?
Od litra jest lepszy: po pierwsze nie pozwala gromadzić informacji kto
gdzie jeździ,

I tak zyjemy w erze wielkiego brata, wiec rybka mi to czy beda wiedziec czy pojechalem do pracy czy moze dalem w palnik :-)

po drugie premiuje oszczędniejsze samochody,

A jaki interes ma rzad w oszczedniejszych autach? Emisji CO2 nie licze przy 95% energii pochodzacej z elektrowni weglowych.

po trzecie
wprowadzenie nowej opłaty wcale nie jest tożsame z likwidacją starszych.

I tylko tego sie obawiam.

Dysiek

Data: 2011-01-25 20:13:08
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-01-25, Dysiek <brak@brak.pl> wrote:
Od litra jest lepszy: po pierwsze nie pozwala gromadziĂŚ informacji kto
gdzie jeÂździ,

I tak zyjemy w erze wielkiego brata, wiec rybka mi to czy beda wiedziec czy pojechalem do pracy czy moze dalem w palnik :-)

A mi nie, zwłaszcza że system będą obsługiwać konkretni ludzie.
Chciałbyś, żeby można było kupić informację w stylu "ten facet co
tydzień wyjeżdża na cały weekend i dom stoi pusty"?

po drugie premiuje oszczĂŞdniejsze samochody,

A jaki interes ma rzad w oszczedniejszych autach? Emisji CO2 nie licze przy 95% energii pochodzacej z elektrowni weglowych.

My mamy. Samochody jednak trują, a zasobów ropy nie przybywa.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-01-25 20:30:51
Autor: Dysiek
Nowe op3aty za drogi publiczne? WTF?
A mi nie, zwłaszcza że system będą obsługiwać konkretni ludzie.
Chciałbyś, żeby można było kupić informację w stylu "ten facet co
tydzień wyjeżdża na cały weekend i dom stoi pusty"?

Ok, argument nie jest zly.

A jaki interes ma rzad w oszczedniejszych autach? Emisji CO2 nie licze przy
95% energii pochodzacej z elektrowni weglowych.

My mamy. Samochody jednak trują, a zasobów ropy nie przybywa.

Ja nie mam. Umre za plus minus 40-50, dzieci miec nie chce a do tego czasu ropa sie nie skonczy :-)

Dysiek

Data: 2011-01-25 21:32:41
Autor: ToMasz
Dysiek pisze:
A mi nie, zwłaszcza że system będą obsługiwać konkretni ludzie.
Chciałbyś, żeby można było kupić informację w stylu "ten facet co
tydzień wyjeżdża na cały weekend i dom stoi pusty"?

Ok, argument nie jest zly.
pudło. bo policja będzie miała dostęp do informacji jakie auto i kiedy
było przed jego domem. to działa w 2 strony. gdyby wszyscy mieli kamery
i gpsy byłoby lepiej czy gorzej? GORZEJ! dla kombinatorów, złodzieji, i
innych krętaczy.

ToMasz

Data: 2011-01-25 22:07:43
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-01-25, ToMasz <twitek4@> wrote:

[...]

Gorzej. Dla każdego normalnego człowieka. Lepiej by było właśnie dla
kombinatorów i złodziei.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-01-25 22:21:33
Autor: LEPEK
W dniu 2011-01-25 21:32, ToMasz pisze:
 GORZEJ! dla kombinatorów, złodzieji, i
innych krętaczy.

Argument na poziomie: "uczciwy nie ma się czego bać". Otóż niestety nie - akurat uczciwy MA się czego bać, bo nie prowadząc "prewencji" będzie na straconej pozycji...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2011-01-25 22:21:50
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Tue, 25 Jan 2011 21:32:41 +0100, ToMasz napisał(a):

pudło. bo policja będzie miała dostęp do informacji jakie auto i kiedy
było przed jego domem. to działa w 2 strony
A jak zlodzien przybedzie i wybedzie per pedes? :)

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-01-26 13:05:58
Autor: Massai
ToMasz wrote:

Dysiek pisze:
> [...]
było przed jego domem. to działa w 2 strony. gdyby wszyscy mieli
kamery i gpsy byłoby lepiej czy gorzej? GORZEJ! dla kombinatorów,

Się nie bój, złodzieje błyskawicznie wymyślą sposób jak takie
ustrojstwo czasowo zdezaktywować.

Zresztą... jakoś czuję że się zaraz pojawią odpowiedniki "magnesy
neodymowe, uwaga nie zbliżać do liczników bo się zatrzymują".

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-01-26 22:38:55
Autor: ToMasz
Massai pisze:
ToMasz wrote:

Dysiek pisze:
[...]

odopwiadam wszystkim. przez ponad 100 lat nie było polski na mapie, i
jesteśmy z dziada pradziada kombinatorami i szukamy teroii spiskowych.
(30% oskarża rosjan o wypadek, bez najmniejszych dowodów, bez
zastanowienia nad konsekwencjami)
Na dzień dzisiejszy, wszelkie informajce o nas są dostępne. WSZYSTKIE.
Nie twierdze ze jest to łatwe, ale można i tyle. Niestety jest to
kwestia jedynie pieniedzy i znajomości. fakt, ze w 99% uzyskanie tych
informacji przewyższa koszt z ich użycia. jednak dzisiaj znając zły stan
zdrowia człowieka, nie mozna go nie ubezpieczyc! w prawdzie mozna go nie
zatrudnic, ale tak samo mozna zwolnić po zatrudnieniu.

Myślicie ze u nas będzie lepiej? nie mylicie sie. bedzie. ale nie
dlatego ze nagle jako naród staniemy sie lepsi, tylko dlatego ze kamer
będzie wiecej. Kamer które w 99% będą nas chronić, w 1% bedą słuzyły do
podglądania jak sikamy i dłubiemy w nosie.

wcale mnie nie dziwi ze ta grupa sie nie zgadza z moim przekonaniem, ale
spójrzcie na samych siebie przez ekran kalkulatora. ile mieliśmy
podwyżek paliwa a ile zmian(propozycji) ograniczeń prędkości, radarów,
uprawnień straży miejskiej, zielonych itd. paliwo - jakoś to będzie,
prędkośc i inne - larmo na 130 linijek 3 wątki w tygodniu. Komu to
przeszkadza? paliwo - wszyscy kupują - rzadko ktoś płacze. prędkość?
oficjalnie nikt nieprzekracza - a płacze 90% grupy.

Weźcie pod uwagę, ze gdyby tak naprawdę wszyscy jeździli zgodnie z
przepisami, ale tak dynamicznie, równo, praktycznie górna granica, ile
by było mniej wypadków? moze inaczej ile by było mniej tragicznych
wypadków? ja myśle ze dużo. wtedy była by podstawa do podniesienia
ograniczeń prędkości na wielu drogach. a tak : 5 dobrze 2 za wolno 1
pirat! jak trafi na tych 2 za wolnych - tragedia gotowa. kolejny czarny
punkt, 50km/h na dwupasmówce...

ToMasz

Data: 2011-01-25 23:01:25
Autor: Marcin Stankiewicz
Nowe op3aty za drogi publiczne? WTF?
Dnia Tue, 25 Jan 2011 20:13:08 +0100, Krzysiek Kielczewski na
pl.misc.samochody napisał(a):

A mi nie, zwłaszcza że system będą obsługiwać konkretni ludzie.
Chciałbyś, żeby można było kupić informację w stylu "ten facet co
tydzień wyjeżdża na cały weekend i dom stoi pusty"?

A skąd niby mieliby wiedzieć, że to akurat ten facet ? Hint: system
pre-paid, bez rejestracji.

"Pieniądz jest bezwonny, ale się ulatnia. Lec Stanisław Jerzy"

Data: 2011-01-25 23:14:24
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-01-25, Marcin Stankiewicz <e-mail@w.sigu.invalid> wrote:

[...]

Z obserwacji. Dwa-trzy wieczory i bez problemów skojarzysz samochód z
mieszkaniem. Na osiedlu domków jednorodzinnych jeszcze łatwiej.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-01-26 01:23:44
Autor: Gonia
Nowe op3aty za drogi publiczne? WTF?
On 25 Sty, 23:14, Krzysiek Kielczewski
On 2011-01-25, Marcin Stankiewicz <e-m...@w.sigu.invalid> wrote:

> [...]

Z obserwacji. Dwa-trzy wieczory i bez problemów skojarzysz samochód z
mieszkaniem. Na osiedlu domków jednorodzinnych jeszcze łatwiej.

Poczytajcie Projekt
Rozporzadzenia
Rady Ministrów
z dnia ...............................2010 r.
w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera sie
opłate
elektroniczna oraz wysokosci stawek opłaty elektronicznej
Nie ma tam nic o samochodach osobowych

Data: 2011-01-26 09:33:30
Autor: Marcin Stankiewicz
Nowe op3aty za drogi publiczne? WTF?
Dnia Tue, 25 Jan 2011 23:14:24 +0100, Krzysiek Kielczewski na

On 2011-01-25, Marcin Stankiewicz <e-mail@w.sigu.invalid> wrote:

[...]

Ale co będą obserwowali ? Mieszkanie/dom czy bramki ? Bo jak dom, to i bez
systemu opłat mogą to zrobić. A jak bramki, to w przypadku systemu pre-paid
skąd niby będą mieli wiedzieć ktoś ty ? Tak więc ? --
"Język kłamie głosowi, a głos myślom kłamie. Adam Mickiewicz (1798 - 1855)"

Data: 2011-01-26 14:21:50
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-01-26, Marcin Stankiewicz <e-mail@w.sigu.invalid> wrote:

[...]

Wystarczy raz pojechać za delikwentem i tylko sprawdzić, jaki numer
identyfikacyjny się zgłosi na pierwszej bramce. A potem w parę sekund
można uzyskać np. historę z ostatniego pół roku.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-01-26 15:56:08
Autor: Marcin Stankiewicz
Nowe op3aty za drogi publiczne? WTF?
Dnia Wed, 26 Jan 2011 14:21:50 +0100, Krzysiek Kielczewski na
pl.misc.samochody napisał(a):

Wystarczy raz pojechać za delikwentem i tylko sprawdzić, jaki numer
identyfikacyjny się zgłosi na pierwszej bramce. A potem w parę sekund
można uzyskać np. historę z ostatniego pół roku.

Pomyśl chwilę. Skoro jadą za nim, to w konkretnym celu. Nie wybierają go na
chybił-trafił, tylko przeprowadzają obserwację wcześniej. Więc i tak wiedzą
jakie ma przyzwyczajenia. Historia nic im nie da, bo co ? W ciemno pojadą w
najbliższą sobotę na włam, bo "przecież przez ostatnie pół roku" wyjeżdzał
co tydzień ? Złamanie i odszyfrowanie transmisji też nie jest takie proste - myślisz, że
ktoś zainwestuje w to konkretne pieniądze w celu losowego badania historii
;-) ?

Pozostaje jeszcze kwestia czynnika ludzkiego - myślisz, że np. w takiej
Erze to wszyscy mają dostęp do informacji nt. wykonywanych połączeń ?

"Gdy bieda wejdzie drzwiami, miłość uleci oknem. C.E. Weigall: Światło w
mroku"

Data: 2011-01-26 17:01:05
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-01-26, Marcin Stankiewicz <e-mail@w.sigu.invalid> wrote:

[...]

Dokładnie tak. Do tego jeśli wtykę mają wystarczająco blisko
administrowania systemu to mogą na bieżąco wiedzieć gdzie jest samochód.

[...]

Nie myślę, wiem, że nie wszyscy. Jak również wiem ile czasu mi zajęło
namierzenie miejsca logowania skradzionego SIMa.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-01-26 23:08:20
Autor: Marcin Stankiewicz
Nowe op3aty za drogi publiczne? WTF?
Dnia Wed, 26 Jan 2011 17:01:05 +0100, Krzysiek Kielczewski na
pl.misc.samochody napisał(a):

Dokładnie tak. Do tego jeśli wtykę mają wystarczająco blisko
administrowania systemu to mogą na bieżąco wiedzieć gdzie jest samochód.

Jasne. A świstak dalej siedzi i zawija. W państwie najbardziej policyjnym
na świecie, i z najbardziej rozwiniętym systemem elektronicznego poboru
opłat, żadna służba nie ma dostępu do tych danych, a Ty próbujesz mi
wmówić, że złodziejaszki z polszy będą to wykorzystywać do włamu :)

Dalej pozostaje kwestia odkodowania transmisji - myślisz, że zainwestują
odpowiednio dużo, czy wolą jednak postawić kogoś na obserwacji, a drugi
samochód wysłać za "klientem" ?

Nie myślę, wiem, że nie wszyscy. Jak również wiem ile czasu mi zajęło
namierzenie miejsca logowania skradzionego SIMa.

Rozumiem, że zrobiłeś to oficjalnie. Tak ? Czy nie ? No. To teraz szybko
donos obywatelski na siebie - nieuprawniony dostęp do informacji czy jakoś
tak :)

"My jesteśmy tanie dranie. Dranie tanie niesłychanie. Jeremi Przybora (ur.
1915)"

Data: 2011-01-26 23:43:35
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-01-26, Marcin Stankiewicz <e-mail@w.sigu.invalid> wrote:

[...]

A u nas służby się danymi wymieniają.

Dalej pozostaje kwestia odkodowania transmisji - myślisz, że zainwestują
odpowiednio dużo, czy wolą jednak postawić kogoś na obserwacji, a drugi
samochód wysłać za "klientem" ?

A po co bawić się w odkodowywanie (zresztą pewnie dość proste) skoro
można dane wyciągnąć bezpośrednio z systemu?

[...]

Uważasz, że nie wolno mi się dowiedzieć gdzie znajduje się mój telefon z
moją kartą SIM?

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-01-27 09:11:28
Autor: Marcin Stankiewicz
Nowe op3aty za drogi publiczne? WTF?
Dnia Wed, 26 Jan 2011 23:43:35 +0100, Krzysiek Kielczewski na
pl.misc.samochody napisał(a):

A u nas służby się danymi wymieniają.

Systemem będzie zawiadowała służba :) ? Czy firma prywatna ... ?

A po co bawić się w odkodowywanie (zresztą pewnie dość proste) skoro
można dane wyciągnąć bezpośrednio z systemu?

Po raz kolejny - jakie dane, skoro będziesz miał opcje pre-paid ?
Uważasz, że nie wolno mi się dowiedzieć gdzie znajduje się mój telefon z
moją kartą SIM?

Wolno. Zanim zrobiłbyś to oficjalnie to telefon dawno byłby zezłomowany.
Więc ... ?

"Najwięcej zielonych świateł jest na drodze do piekła."

Data: 2011-01-27 12:06:43
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-01-27, Marcin Stankiewicz <e-mail@w.sigu.invalid> wrote:

A u nas służby się danymi wymieniają.

Systemem będzie zawiadowała służba :) ? Czy firma prywatna ... ?

Bez większej różnicy.

A po co bawić się w odkodowywanie (zresztą pewnie dość proste) skoro
można dane wyciągnąć bezpośrednio z systemu?

Po raz kolejny - jakie dane, skoro będziesz miał opcje pre-paid ?

Dane gdzie jest konkretny samochód. Jak powiązać id czytnika z konkretną
osobą to już pisałem.

Uważasz, że nie wolno mi się dowiedzieć gdzie znajduje się mój telefon z
moją kartą SIM?

Wolno. Zanim zrobiłbyś to oficjalnie to telefon dawno byłby zezłomowany.
Więc ... ?

Więc mam do nich prawo. A który pracownik operatora może mieć dostęp do
danych to już zmartwienie operatora.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-01-27 13:35:50
Autor: Marcin Stankiewicz
Nowe op3aty za drogi publiczne? WTF?
Dnia Thu, 27 Jan 2011 12:06:43 +0100, Krzysiek Kielczewski na
pl.misc.samochody napisał(a):

Dane gdzie jest konkretny samochód. Jak powiązać id czytnika z konkretną
osobą to już pisałem.

Taniej, szybciej i zdecydowanie efektywniej będzie podczepić GPS pod
zdarzak. :) Albo puścić czujkę za delikwentem. Próbujesz na siłę dorobić ideologię do narzędzia. Juz Ci napisałem, że w
USA, gdzie ludzie mają fijoła na punkcie prywatności jakoś nikt nie podnosi
tej sprawy.
Więc mam do nich prawo. A który pracownik operatora może mieć dostęp do
danych to już zmartwienie operatora.

To, że masz do nich prawo, nie oznacza, że możesz je zdobyć w sposób
nieuprawniony. I tyle. To co? Piszesz donos ?

Data: 2011-01-27 13:48:18
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-01-27, Marcin Stankiewicz <e-mail@w.sigu.invalid> wrote:

[...]

Jak dla mnie to nawet mogą skakać do góry z radości, że na lotniskach
muszą się rozbierać. Również mogą sobie sami zamontować kamerki w
kiblach i w sypialniach. Ale nie życzę sobie być inwigilowany.

[...]

A jakie to sposoby są według Ciebie uprawnione?

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-01-27 15:07:57
Autor: Marcin Stankiewicz
Dnia Thu, 27 Jan 2011 13:48:18 +0100, Krzysiek Kielczewski na pl.misc.samochody napisał(a):

Ale nie życzę sobie być inwigilowany.

Primo - nie musisz korzystać z tego systemu. Secundo - proponuję wyjazd do państw 3 świata - wsżędzie indziej jesteś inwigilowany jak płacisz kartą, korzystasz z bankomatu, włączasz telefon, itd.

A jakie to sposoby są według Ciebie uprawnione?

Prawo Telekomunikacyjne, USTAWA z dnia 16 lipca 2004 r., (Dz. U. z dnia 3 sierpnia 2004 r.) i późniejsze zmiany. Zaczynasz lekko trolować zbaczając z wątku "niesamowitego ułatwienia przestępcom obrabiania miszkań/domów" na "nie życzę sobie inwigilacji".

Jak dla mnie to EOT.

"Prawdziwy problem życiowy w dzisiejszych czasach: mieć dość czasu na myślenie. Edward Heath."

Data: 2011-01-25 22:24:18
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Tue, 25 Jan 2011 20:01:00 +0100, Dysiek napisał(a):

A jaki interes ma rzad w oszczedniejszych autach? Emisji CO2 nie licze
przy 95% energii pochodzacej z elektrowni weglowych.
Poprawa bilansu handlowego z takimi milym sasiadem jak FR, mniejsze wspieranie jego pomyslow na leczenie porozpadowego kaca. Taki Kaczynski gotow podpisac ustawe (jak juz spelni sie jego drugie marzenie) nakazujaca osiagniecie <2l/100km z tego powodu :)

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-01-25 20:19:46
Autor: zinek
Nowe op3aty za drogi publiczne? WTF?

Użytkownik "Dysiek" <brak@brak.pl> napisał w wiadomoœci news:ihn513$lop$1inews.gazeta.pl...

[...]

no - spoko - tylko niech najpierw zdejma 2 pln PODATKOW z kazdego litra paliwa...

Data: 2011-01-25 20:38:04
Autor: Michał Gut
Nowe op3aty za drogi publiczne? WTF?
no - spoko - tylko niech najpierw zdejma 2 pln PODATKOW z kazdego litra paliwa...

tia, i zaczna nam jeszcze doplacac....

zapowiada sie ciekawie. szczerze mowiac z mila checia placilbym 100 czy od biedy 200pln rocznie za winiete i uzywanie bez dodatkowych oplat wszystkich drog w polsce. opcje jak planowane czy obecne oplaty za autostrady sa dla mnie do dupy. przyklad dobry wroclawia(nie pamietam ktore to miasto) ktory mial miec obwodnice bezplatna a okazalo sie ze dupa zbita.

Data: 2011-01-25 21:26:14
Autor: J.F.
On Tue, 25 Jan 2011 20:38:04 +0100,  Michał Gut wrote:
no - spoko - tylko niech najpierw zdejma 2 pln PODATKOW z kazdego litra paliwa...
tia, i zaczna nam jeszcze doplacac....

zwracac ! z naleznymi odsetkami :-)

[...]

Hej, to tylko troche inny sposob liczenia.
No dobra - zakladam ze punkt siedzenia masz taki ze na bramkach
wydajesz 100zl tygodniowo :-)

Tak gwoli scislosci - zakladajac ze przejezdzasz 15kkm rocznie i
spalasz przy tym ~1200l paliwa, to placisz rocznie ok 1800zl + VAT.
To chyba tez ci sie naleza autostrady ? No dobra, przyjmijmy ze to za malo komfort jazdy po drogach i
autostradach musi kosztowac 1900zl, za 1800 absolutnie nie starczy :-)

Nie doczekasz sie. Juz widac kierunek - winiety dla ciezarowek zbyt
drogo rzad kosztuja, wprowadzi sie elektroniczne oplaty za autostrady,
ekspresowki i kilka glownych drog.
Przy okazji da sie osobowkom mozliwosc placic elektronicznie i znikna
kolejki na bramkach. I wszyscy beda zadowoleni :-)

No chyba zeby inny rzad wybrac - ale na to sie nie zanosi.
Andrew wroc ? Samoobrona kierowcow ? :-)

przyklad dobry wroclawia(nie pamietam ktore to miasto) ktory mial miec obwodnice bezplatna a okazalo sie ze dupa zbita.

Jeszcze nic sie nie okazalo i przez ladnych pare miesiecy pewnie nie
okaze. A od 2012 bedzie platna elektronicznie :-)

J.

Data: 2011-01-25 21:50:35
Autor: Michał Gut
Nowe op3aty za drogi publiczne? WTF?
Hej, to tylko troche inny sposob liczenia.
No dobra - zakladam ze punkt siedzenia masz taki ze na bramkach
wydajesz 100zl tygodniowo :-)
wrecz przeciwnie
praktycznie nie korzystam teraz. mze jak zrobia jakas blize wwy to moze...
nie chce natomiast sie glowic jechac autostrada czy omijac...

Data: 2011-01-26 00:21:50
Autor: J.F.
On Tue, 25 Jan 2011 21:50:35 +0100,  Michał Gut wrote:
[...]

No to musisz zapisac sie na terapie, zeby zdusic tego weza co Cie dusi
:-)

Co za roznica czy zaplacisz 100-200zl za winietke, czy np cztery razy
w roku zostawisz 40zl na bramkach ? A wiem - masz nadzieje ze autostrad przybedzie - nadmierny optymizm
chyba tez da sie wyleczyc :-)

J.

Data: 2011-01-25 23:34:29
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 26 Jan 2011 00:21:50 +0100, J.F. napisał(a):

Co za roznica czy zaplacisz 100-200zl za winietke, czy np cztery razy
w roku zostawisz 40zl na bramkach ?

Różnica jest kolosalna - nikogo nie będzie kusiło, żeby akurat dziś
zaoszczędzić jadąc inną trasą, wiec autostrady zaczną spełniać swoją rolę,
odkorkowując inne trasy.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-01-26 00:46:54
Autor: J.F.
On Tue, 25 Jan 2011 23:34:29 +0000,  Waldek Godel wrote:
[...]

A skad wiesz jaka ma byc ta rola - moze maja umozliwic przyjemna jazde
149km/h a nie stanie w korku :-)

J.

Data: 2011-01-26 12:01:59
Autor: Michał Gut
Nowe op3aty za drogi publiczne? WTF?
Różnica jest kolosalna - nikogo nie będzie kusiło, żeby akurat dziś
zaoszczędzić jadąc inną trasą, wiec autostrady zaczną spełniać swoją rolę,
odkorkowując inne trasy.

właśnie do tego piję. chcę mieć ten komfort psychiczny ze jadac gdzies bede mogl wjechac bez zastanowienia na autostrade i wrocic sie 200km bo zapomnialem dlugopisu;) bez doplacania 2x.
nawet jak to bedzie wiecej niz wynika z biletow u mnie rocznie - to wole jedna stala stawke niz takie rzeźbienie.

Data: 2011-01-26 13:11:48
Autor: J.F.
On Wed, 26 Jan 2011 12:01:59 +0100,  Michał Gut wrote:
[...]

No popatrz jaka masz podwojna osobowosc - 40zl za autostrade cie
przeraza, o 50zl za benzyne nawet nie wspomnisz :-)

nawet jak to bedzie wiecej niz wynika z biletow u mnie rocznie - to wole jedna stala stawke niz takie rzeźbienie.

Ba, ktoz nie chce korzystac i nie placic, albo placic mniej :-)

J.

Data: 2011-01-27 12:47:04
Autor: Michał Gut
Nowe op3aty za drogi publiczne? WTF?
No popatrz jaka masz podwojna osobowosc - 40zl za autostrade cie
przeraza, o 50zl za benzyne nawet nie wspomnisz :-)

ta ale tak bedzie 50 zamiast 50+40:)

Data: 2011-01-26 07:46:29
Autor: Samotnik
Dnia 25.01.2011 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:
[...]

Na razie w Europie jest jakaś taka prawidłowość, że winietka na rok ==
kilkaset km w kraju, gdzie się płaci od odcinka. Zatem 'modelowy' kierowca
przejeżdża tylko kilkaset km rocznie po autostradach? Oj myślę, że jeśli
odejmie się tych, którzy w ogóle nosa poza miasto nie wystawiają, to
średnio wyjdzie jednak zdecydowanie więcej. Czy to czasem nie wiąże się magicznie z tym, że tam, gdzie są winietki, to autostrady są zasadniczo publiczne, a tam, gdzie się płaci na bramkach, to zasadniczo prywatne? Oddanie infrastruktury w prywatne ręce z reguły kończy się źle.
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2011-01-26 11:22:30
Autor: J.F.
On Wed, 26 Jan 2011 07:46:29 +0000 (UTC),  Samotnik wrote:
[...]

Ja to wiem i dlatego tez chce winietki rocznej (a najlepiej
bezplatnych :-). No ale ja mam 400km autostrady do dyspozycji, a Michal "praktycznie
nie korzystam" i juz sie glowi jak jechac :-)

Czy to czasem nie wiąże się magicznie z tym, że tam, gdzie są winietki, to autostrady są zasadniczo publiczne, a tam, gdzie się płaci na bramkach, to zasadniczo prywatne?

Zasadniczo masz oczywiscie racje - model bramkowy umozliwia placenie
za konkretna droge, tam gdzie wszystkie autostrady od dawna byly
panstwowe wystarczaja winietki.

Oddanie infrastruktury w prywatne ręce z reguły kończy się źle.

Z tym by mozna polemizowac, szczegolnie u nas w kraju, ale szukasz
problemu w zlym miejscu. Tak naprawde to on powstaje w deficycie
budzetowym panstwa. J.

Data: 2011-01-26 11:26:13
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

Deficyt to tylko skutek, problem powstaje gdzie indziej.

Data: 2011-01-25 20:47:56
Autor: Dysiek
Nowe op3aty za drogi publiczne? WTF?
no - spoko - tylko niech najpierw zdejma 2 pln PODATKOW z kazdego litra paliwa...

O tym wlasnie mowie - akcyza i paliwowy niech bedzie od przejechanych km.

Dysiek

Data: 2011-01-25 21:13:23
Autor: spammtrapp
[...]

Eee nieee, to bedzie dodatkowa opłata :)

Data: 2011-01-25 21:56:46
Autor: Samotnik
Nowe op??aty za drogi publiczne? WTF?
Dnia 25.01.2011 Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał/a:
[...]

E, to przyszłość i niepewna. Ale rzeczywistością jest to, że już
przeznaczono odcinek DK1 między Częstochową a Piotrkowem na przekształcenie
na płatną autostradę! Czyli ze Śląska do stolycy tylko za kasę. Ludzie,
przecież to jest hucpa, to jest przekręt stulecia, zaraz po OFE! Czemu my
do cholery nie protestujemy na ulicach? Jak bardzo trzeba nas upodlić, żeby
w końcu pękło?
--
Samotnik

Data: 2011-01-25 23:07:08
Autor: Cavallino
Użytkownik "Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> napisał w wiadomości news:slrnijuhov.kq8.samotniklocalhost.localdomain...
[...]

I tak długo mieliście za friko, darmowe A4 i A2 zabrano już dawno.

Data: 2011-01-25 22:18:09
Autor: Samotnik
Dnia 25.01.2011 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał/a:
[...]

Ale zupełnie co innego wybudować autostradę, przez jakiś czas udostępniać
za darmo i wprowadzić opłaty, a zupełnie coś innego przywłaszczyć sobie
publiczną drogę wybudowaną 40 lat temu (jedyną sensowną w okolicy i jedyną
łączącą 5mln region ze stolicą i północą kraju), wylać warstwę ścieralną, postawić barierki i zacząć kasować!
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2011-01-25 23:38:34
Autor: Cavallino
[...]

Mówię o odcinkach A2 Września-Konin i A4 Katowice-Kraków, które powstały dokładnie tak samo jak gierkówka.
Były państwowe i darmowe, teraz są prywatne i płatne.

Data: 2011-01-25 22:40:58
Autor: Samotnik
[...]

W sumie tak. Ale powstawały od początku jako autostrada. A tutaj chcą wziąć
normalną drogę!
--
Samotnik

Data: 2011-01-25 23:44:31
Autor: Cavallino
Użytkownik "Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> napisał w wiadomości news:slrnijukbq.ms7.samotniklocalhost.localdomain...
[...]

A co to za różnica?
Kiedy powstawały, to o płaceniu za autostrady nikt nawet nie myślał.

I taka normalna to gierkówka nie jest - to co zostanie obok będzie praktycznie tym samym co DK92.

Data: 2011-02-12 11:32:54
Autor: jerzu
Nowe op??aty za drogi publiczne? WTF?
On Tue, 25 Jan 2011 23:44:31 +0100, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

I taka normalna to gierkówka nie jest - to co zostanie obok będzie praktycznie tym samym co DK92.

Odcinek DK91 Piotrków Trybunalski- Radomsko - Częstochowa też ma być
płatny. Czyli nie będziesz miał żadnej alternatywy.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-02-12 12:07:58
Autor: J.F.
On Sat, 12 Feb 2011 11:32:54 +0100,  jerzu wrote:
[...]

Czekaj czekaj - ale chyba dla ciezarowych ?

Przynajmniej na razie.

J.

Data: 2011-02-12 12:36:36
Autor: jerzu
Nowe op??aty za drogi publiczne? WTF?
On Sat, 12 Feb 2011 12:07:58 +0100, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Czekaj czekaj - ale chyba dla ciezarowych ?

Dzisiaj tak. Ale jutro?

Przynajmniej na razie.

No właśnie.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-02-12 15:11:39
Autor: J.F.
On Sat, 12 Feb 2011 12:36:36 +0100,  jerzu wrote:
On Sat, 12 Feb 2011 12:07:58 +0100, J.F.
Czekaj czekaj - ale chyba dla ciezarowych ?
Dzisiaj tak. Ale jutro?

Jutro to pewnie wszystkie beda platne.
Ale macie wybor, macie glos :-)

Jak sie domyslam to na razie rzad robi co moze - placic beda
ciezarowki na kilku drogach, bo na wiekszy elektroniczny system nas
nie stac. Osobowe chwilowo maja stac na bramkach autostrad.
Ale co roku drog objetych nadzorem bedzie przybywac, az w koncu ktos
pomysli ze jest jeszcze z 15 mln podatnikow  :-)

J.

Data: 2011-02-12 19:43:16
Autor: jerzu
Nowe op??aty za drogi publiczne? WTF?
On Sat, 12 Feb 2011 15:11:39 +0100, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Ale macie wybor, macie glos :-)

Dupa. "Tylko człowiek bez prawa jazdy może stawiać fotoradary" - kto
to powiedział? I co teraz mamy?

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-02-12 19:51:50
Autor: Cavallino
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:o0ldl6l1lu2k2d38cbt0fe9ppgk8qgoi0j4ax.com...
[...]

Dokładnie o to chodzi.
Też mnie szlag trafia, na kogo byś nie głosował i tak po paru latach będzie wolał postawić fotoradary, a budowę dróg zawiesić.

Data: 2011-02-12 20:07:49
Autor: niusy.pl
Nowe op??aty za drogi publiczne? WTF?

Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

Czekaj czekaj - ale chyba dla ciezarowych ?
Dzisiaj tak. Ale jutro?

Jutro to pewnie wszystkie beda platne.
Ale macie wybor, macie glos :-)

Glosujemy na ludzi a nie koncepcje. Jesli wybierzemy takich, co zapewnia darmowe drogi to nadal bedziemy musieli placic na reszte glupot jakie w glowie maja.

Data: 2011-02-12 19:40:20
Autor: jerzu
Nowe op??aty za drogi publiczne? WTF?
On Sat, 12 Feb 2011 18:34:28 +0100, "Cavallino"
[...]

Była taka mapa, ktoś linka podawał. Tam zaznaczone były jako płatne
A1, idąca po sldzie gierkówki, oraz alternatywna DK91. Zresztą DK92
też ma być płatna. Na razie dla ciężarowych.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-02-12 19:50:49
Autor: Cavallino
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:vtkdl65emmm6kq4nh46pjb00i8i18oehfr4ax.com...
[...]

Tak jak większość krajówek, nic się tu nie zmienia, tyle że do tej pory były to winiety, a teraz/kiedyś będzie inaczej.
Podałeś to tak, jakby miałyby to być drogi płatne dla wszystkich.

Data: 2011-02-12 20:48:23
Autor: jerzu
Nowe op??aty za drogi publiczne? WTF?
On Sat, 12 Feb 2011 19:50:49 +0100, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Tak jak większość krajówek, nic się tu nie zmienia, tyle że do tej pory były to winiety, a teraz/kiedyś będzie inaczej.

Tak. Na razie odnosi się to od ciężarówek.

Podałeś to tak, jakby miałyby to być drogi płatne dla wszystkich.

Ja Ci nie jestem w stanie zagwarantować, że kolejny rząd (jaki by nie
był) nie wprowadzi opłat dla wszystkich.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-02-12 20:27:48
Autor: Samotnik
Dnia 12.02.2011 jerzu <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał/a:
Podałeś to tak, jakby miałyby to być drogi płatne dla wszystkich.

Ja Ci nie jestem w stanie zagwarantować, że kolejny rząd (jaki by nie
był) nie wprowadzi opłat dla wszystkich.

Ja chętnie zapłacę w postaci winiety nawet jeżdżąc głównie po drogach nieekspresowych, tylko po to, żeby każdy, kto jedzie gdzieś dalej, mógł bez problemu jechać za koszt tej samej winiety szybką drogą, dzięki czemu nie będzie blokować mi lokalnej drogi z jednego miasteczka do drugiego, którą codziennie dojeżdżam do pracy. To tak naprawdę jedyne sensowne rozwiązanie na pobieranie opłat - kasować za drogi ekspresowe/autostrady winietami.
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2011-02-13 14:05:03
Autor: niusy.pl
[...]

O co chodzi ? Publiczne drogi już zostały sfinansowane przez społeczeństwo.

Data: 2011-02-13 15:06:03
Autor: J.F.
On Sun, 13 Feb 2011 14:05:03 +0100,  niusy.pl wrote:
[...]

Nie bardzo - zostana jak spolecenstwo splaci obligacje.
No chyba ze inaczej: zostaly juz dawno splacone w akcyzie od paliw

A post Samotnika - prosze jak latwo zmanipulowac, powiedzcie
spoleczenstwu ze bedzie placic za kilometr, to zaraz powiedza ze chca
winietki :-)

J.

Data: 2011-02-13 14:19:08
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 13 Feb 2011 15:06:03 +0100, J.F. napisał(a):

A post Samotnika - prosze jak latwo zmanipulowac, powiedzcie
spoleczenstwu ze bedzie placic za kilometr, to zaraz powiedza ze chca
winietki :-)

ja zawsze chciałem winietki, jeszcze za (głu-) Pola.
Tylko byłem za pierwszą wersją, która miała obejmować również autostrady.
Czyli  miało byc jak w Czechach. Wszyscy się buldoczyli aż im piana leciała, a ja już wtedy twierdziłem, że
to lepsze rozwiązanie. A teraz większość powinna iść przeprosić Pola.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-02-13 15:35:40
Autor: J_K_K
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:hmo6ch5extt3$.dlglepper.institute.com...
Czyli  miało byc jak w Czechach.

Tyle, że w Czechach kosztowała wtedy ~100 PLN na rok,
a u nas chcieli 180 PLN.

Pzdr

JKK

Data: 2011-02-13 15:45:24
Autor: J.F.
On Sun, 13 Feb 2011 15:35:40 +0100,  J_K_K wrote:
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości
Czyli  miało byc jak w Czechach.

Tyle, że w Czechach kosztowała wtedy ~100 PLN na rok,
a u nas chcieli 180 PLN.

I w Czechach to jest za autostrady i ekspresowki, Pol chcial za
wszystkie drogi, gdy w kraju bylo 50 km autostrady w srednim stanie.
I dlaczego mamy Pola przepraszac ? Sasiadow trzeba przepraszac za
pozniejsze glosowania :-)

Chociaz - wtedy sie mowilo ze po co jakies winietki, lepiej wliczyc w
paliwo, niech placa ci co jezdza .. teraz sie nie podoba :-)
A Pol na drogi wydawal zaledwie 1/3 wplywow z akcyzy.

J.

Data: 2011-02-13 15:07:41
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 13 Feb 2011 15:45:24 +0100, J.F. napisał(a):

[...]

A sprawia ci jakąś istotną różnicę czy zapłacisz, powiedzmy 150 zł za
autostrady i ekspresówki, czy 150 zł za autostrady, ekspresówki, krajowe,
powiatowe, miejskie, wiejskie i osiedlowe?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-02-13 16:17:08
Autor: J_K_K
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:18k70dvtcjl6l$.dlglepper.institute.com...
[...]

Jak się nie jeździ po autostradach i ekspresówkach to sprawia.
Plus ilość potencjalnych kierowców w Czechach vs w Polsce.
A autostrad to raczej więcej u nich, niż u nas.

Pzdr

JKK

Data: 2011-02-13 16:19:16
Autor: J.F.
On Sun, 13 Feb 2011 15:07:41 +0000,  Waldek Godel wrote:
[...]

Mnie nie. Ale zyli wtedy ludzie ktorzy mieli 500km do najbliszej
autostrady. Mnie moze i tez, gdyby plytostrada A4 byla bezplatna, bo niby jakim
prawem za to placic - powinna byc ulga podatkowa :-)

J.

Data: 2011-02-13 16:34:29
Autor: Samotnik
Dnia 13.02.2011 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:
[...]

Rzeczywistość jest taka, że niemal wszędzie się płaci, a ja jeżdżę dużo i
wolę płacić winietką :)
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2011-02-13 20:51:37
Autor: niusy.pl
[...]

Mówiłeś, że wolałbyś by inni płacili hurtem (w praktyce winietką) by nie unikali szybkich dróg w efekcie czego Tobie jeździłoby się lepiej "polnymi" kiedy nie musisz jechać szybkimi. I to jest ok pod warunkiem, że nie polega na zwykłym dojeniu ludzi, bo przecież jak te szybkie są ważniejsze to należy przeznaczyć na nie więcej z podatków. Z opłat tyle tylko może być, że mimo płacenia podatków za jakiś czas będziesz płacił za wszystkie drogi także a może przede wszystkim za te lokalne. Masz już opłaty parkingowe i klimatyczne właśnie lokalne...

Data: 2011-02-13 20:39:32
Autor: niusy.pl
[...]

Jak kredyt państwo wzięlo to ciągle państwa kredyt, który może spłacać z normalnych podatków czy jest to droga gminna, krajowa czy autostrada.

Data: 2011-02-13 22:19:17
Autor: J.F.
On Sun, 13 Feb 2011 20:39:32 +0100,  niusy.pl wrote:
[...]

Oczywiscie, ale ale spoleczenstwo jeszcze ich nie sfinansowalo,
dopiero to zrobi :-)

J.

Data: 2011-02-12 18:41:17
Autor: Samotnik
[...]

Nawet jeśli nie będzie płatny, to co kilometr będzie bramka mierząca
średnią prędkość od ostatniej bramki i będziemy jechali maks 90km/h, ze
średnią 50km/h. --
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2011-01-26 00:13:15
Autor: J.F.
On Tue, 25 Jan 2011 22:40:58 +0000 (UTC),  Samotnik wrote:
[...]

Na jedno wychodzi.

Roznica tak naprawde jest tylko w tym czy jest jakas alternatywna
droga bezplatna. Co zreszta tez nie jest takie istotne, bo przeciez wszyscy wiedza ze
jezdzenie samochodem musi kosztowac :-P

A ze gierkowka to moze byc najlepszy kandydat na autostrade to sie nie
ma co dziwic - gotowa lokalizacja, dostosowany do niej uklad innych
drog. Moze byc tylko troche ciasno.
No i jak tu robic platna autostrade jesli obok jest wygodna
ekspresowka ? Ilez to pieniedzy trzeba by wydac na fotoradary :-)

Wiec cala sprawa kryje sie w przyszlych wyborach, a to juz blisko.

J.

Data: 2011-01-25 23:10:48
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-01-25, Samotnik <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> wrote:

[...]

Metoda małych kroków i dobrego PR niestety wygrywa, nie pęknie :-(

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Nowe opłaty za drogi publiczne? WTF?