Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?

Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?

Data: 2014-03-18 20:23:00
Autor: Jacot
Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
"Tmek" <Tmek@dom.ek> wrote:

Z jednej strony stare sa dopasowane, ale pewnie juz po 30 kilku latach usiadly. Jak z zywotnoscia nowych nie wiem.
Ale bardziej zastanawiam sie czy jest sens wkladac je przy tym owalu, czyli czy sie dotra?
Z drugiej strony jak bede czyscic tloki to pewnie tez przekrece stare pierscienie i tez beda w innej pozycji niz w tej w ktorej pracowaly.

Starzy mechanicy mawiali, ze jak sie wyjmuje pierscien z cylindra to
juz sie drugi raz go nie zaklada. --
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://stokrotka.grejt.pl/

Data: 2014-03-18 20:29:08
Autor: Kuczu
Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
W dniu 2014-03-18 20:23, Jacot pisze:

Starzy mechanicy mawiali, ze jak sie wyjmuje pierscien z cylindra to
juz sie drugi raz go nie zaklada.


Jak sie go zdejmie z tloka. Zdjecie cylindra i jego zalozenie skutkuje niczym strasznym.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2014-03-18 20:44:28
Autor: Tmek
Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?

Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:lga6pr$43q$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2014-03-18 20:23, Jacot pisze:

Starzy mechanicy mawiali, ze jak sie wyjmuje pierscien z cylindra to
juz sie drugi raz go nie zaklada.


Jak sie go zdejmie z tloka. Zdjecie cylindra i jego zalozenie skutkuje niczym strasznym.

No dobrze. A konfiguracja stary tlok i cylinder i nowe pierscienie?
Czy sobie podarowac ten tamt o odlozyc je na gorsze czasy.

Przerwa pierscieni w cylindrze jest taka sama nowych i starych, i miesci sie w fabrycznej tolerancji.

Tmek

Data: 2014-03-18 21:19:30
Autor: Kuczu
Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
W dniu 2014-03-18 20:44, Tmek pisze:

No dobrze. A konfiguracja stary tlok i cylinder i nowe pierscienie?
Czy sobie podarowac ten tamt o odlozyc je na gorsze czasy.

jesli tlok i cylinder mieszcza sie w tolerancji to same pierscienie moga pomoc. Czasami na krotko, czasami na dluzej.


Przerwa pierscieni w cylindrze jest taka sama nowych i starych, i miesci sie
w fabrycznej tolerancji.

skoro to samo to po co zmieniac ?


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2014-03-19 07:45:51
Autor: WOJO
Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
No dobrze. A konfiguracja stary tlok i cylinder i nowe pierscienie?
Czy sobie podarowac ten tamt o odlozyc je na gorsze czasy.

Przerwa pierscieni w cylindrze jest taka sama nowych i starych, i miesci sie w fabrycznej tolerancji.
Jak już kupiłe¶, to maj± leżeć?
Przy następnym rozbieraniu silnika będziesz zapewne potrzebował nadwymiarowych pier¶cieni, więc obecne nominalne dalej będ± niepotrzebne?
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-03-19 11:22:16
Autor: Tmek
Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?

Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomo¶ci news:lgbeet$9jb$1node2.news.atman.pl...
Jak już kupiłe¶, to maj± leżeć?
Przy następnym rozbieraniu silnika będziesz zapewne potrzebował nadwymiarowych pier¶cieni, więc obecne nominalne dalej będ± niepotrzebne?

Ten silnik nie jest jedyny, wiec jesli teraz pierscienie fabryczne sa ok, to te nowe przydadza sie do innego ewentualnie.

Tmek

Data: 2014-03-18 21:03:19
Autor: WOJO
Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
Starzy mechanicy mawiali, ze jak sie wyjmuje pierscien z cylindra to
juz sie drugi raz go nie zaklada.

Jak sie go zdejmie z tloka. Zdjecie cylindra i jego zalozenie skutkuje niczym strasznym.
Przekornie zapytam - dlaczego? :)
Niech zostanie odrobina wiedzy dla potomnych.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-03-18 21:21:28
Autor: __Maciek
Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
Tue, 18 Mar 2014 21:03:19 +0100 "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe>
napisał:

Przekornie zapytam - dlaczego? :)

Może np. jeżeli założysz go odwrotnie niż był, albo w inny rowek to
inaczej pracuje i co¶ może być nie tak? Albo może dlatego że używany
pier¶cień, po naprężeniu spowodowanym rozci±gnięciem go przy demontażu
i ponownym montażu może w czasie pracy silnika popękać?
Ale zgaduję tylko.

Data: 2014-03-18 21:23:23
Autor: Kuczu
Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
W dniu 2014-03-18 21:21, __Maciek pisze:
Tue, 18 Mar 2014 21:03:19 +0100 "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe>
napisał:

Przekornie zapytam - dlaczego? :)

Może np. jeżeli założysz go odwrotnie niż był, albo w inny rowek to
inaczej pracuje i coś może być nie tak?

mozna je sobie pooznaczac

Albo moĹĽe dlatego ĹĽe uĹĽywany
pierścień, po naprężeniu spowodowanym rozciągnięciem go przy demontażu
i ponownym montażu może w czasie pracy silnika popękać?

popekac nie popeka ale juz nigdy nie ulozy sie tak samo.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2014-03-19 00:52:47
Autor: Jacot
Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
"WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> wrote:

Przekornie zapytam - dlaczego? :)
Niech zostanie odrobina wiedzy dla potomnych.

Teoria byla taka, ze one pozniej maja wieksza sklonnosc do obracania
sie.  Osobiscie tego nie sprawdzalem... bo zasadniczo w ogole nie
zdejmuje cylindrow bez powodu a jak juz zdejmuje to zwykle i
pierscienie ida nowe;)
--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://stokrotka.grejt.pl/

Data: 2014-03-19 11:34:18
Autor: Tmek
Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?

Uzytkownik "Jacot" <jacot@bez_riders.pl> napisal w wiadomosci news:drmhi91hf6rc45qbsuc2ta6on979cvlrvu4ax.com...
"WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> wrote:

Przekornie zapytam - dlaczego? :)
Niech zostanie odrobina wiedzy dla potomnych.

Teoria byla taka, ze one pozniej maja wieksza sklonnosc do obracania
sie.  Osobiscie tego nie sprawdzalem... bo zasadniczo w ogole nie
zdejmuje cylindrow bez powodu a jak juz zdejmuje to zwykle i
pierscienie ida nowe;)

Az z ciekawosci sprawdzilem.
Cylinder zdjety po 34 latach, wczesniej nikt tego nie sciagal.
Przebieg szacuje po porownaniu z innym na ok 30-50tys.

Sa 4 pierscienie, w tym 2 cienkie do olejowego. Kazdy powinien byc zakladany z rowkiem umiejscowionym w innej cwiartce okregu tloka.

Obecnie w jednym wszystkie przerwy sa z przodu, w drugim 3/4 a jedna z boku.

pzdr
Tmek

Data: 2014-03-19 11:55:20
Autor: Kuczu
Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
W dniu 2014-03-19 11:34, Tmek pisze:

Sa 4 pierscienie, w tym 2 cienkie do olejowego. Kazdy powinien byc zakladany
z rowkiem umiejscowionym w innej cwiartce okregu tloka.

Obecnie w jednym wszystkie przerwy sa z przodu, w drugim 3/4 a jedna z boku.

Ale wiesz ze pierscienie w czterosuwie obracaja sie w rowkach same i nie jest to nic dziwnego ? Dlatego mniedzy innymi dwusuwy maja zabezpieczenia w tloku. Tam obrot pierscienia moglby doprowadzic do kolizji zamka z oknem w cylindrze.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2014-03-19 12:46:36
Autor: Tmek
Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?

Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:lgbt2f$r52$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2014-03-19 11:34, Tmek pisze:

Ale wiesz ze pierscienie w czterosuwie obracaja sie w rowkach same i nie jest to nic dziwnego ? Dlatego mniedzy innymi dwusuwy maja zabezpieczenia w tloku. Tam obrot pierscienia moglby doprowadzic do kolizji zamka z oknem w cylindrze.

Ok, to logiczne.
Wiec w takim razie watek o zwiekszonej sklonnosci do obracania o ktorej pisze Jacot co zmieni?
Luz w rowku, mniejsza szcelnosc? Luz powstaje w wyniku pracy.


Tmek

Data: 2014-03-21 22:18:34
Autor: Jacot
Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
"Tmek" <Tmek@dom.ek> wrote:

Wiec w takim razie watek o zwiekszonej sklonnosci do obracania o ktorej pisze Jacot co zmieni?
Luz w rowku, mniejsza szcelnosc? Luz powstaje w wyniku pracy.

Wisz, pelniejsza teoria pierscieniowa jest taka, ze one sie nie
obracaja, i to akurat potwierdza praktyka;)
A jesli sie obracaja to zuzywaja sie rowki no i zamki moga sie
ustawiac w sposob zupelnie niekorzystny.
Przed obracaniem jakoby powstrzymuja je "mikroprowadzenia"  ktore sie
wytworzyly w czasie docierania pierscieni do cylindra, i to moze byc
prawda, bo idealnie gladki cylinder nie istnieje a jesli nawet
wystepuja tam jakies "sily obracajace" to raczej sa znikome.
No to takie rozne starodawne teorie;) W przypadku klsycznej
technologii to sie raczej sprawdzalo, nie mam pojecia czy i jak w
przypadku wspolczesnych ambitnych rozwiazan zarowno powierzchni
cylindrow jak i dzisiejszych pierscieni.

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://stokrotka.grejt.pl/

Data: 2014-03-21 23:49:40
Autor: Tmek
Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?

Uzytkownik "Jacot" <jacot@bez_riders.pl> napisal w wiadomosci news:i6api9do5d59901vphsiepjf36mab5k3m24ax.com...
"Tmek" <Tmek@dom.ek> wrote:

Przed obracaniem jakoby powstrzymuja je "mikroprowadzenia"  ktore sie
wytworzyly w czasie docierania pierscieni do cylindra, i to moze byc
prawda, bo idealnie gladki cylinder nie istnieje a jesli nawet
wystepuja tam jakies "sily obracajace" to raczej sa znikome.
No to takie rozne starodawne teorie;) W przypadku klsycznej
technologii to sie raczej sprawdzalo, nie mam pojecia czy i jak w
przypadku wspolczesnych ambitnych rozwiazan zarowno powierzchni
cylindrow jak i dzisiejszych pierscieni.

Nie wiem czy japonia sprzed ponad 30 lat, z technologia pewnie sprzed 40, zalicza sie do klasyki czy juz tych nowszych.

Konfrontacja z praktyka pokazuje, ze jakies tam sily sa i powoduja, ze prawie wszystkie piersienie ustawily sie zamkami w kierunku jazdy.
Ale to, ze sie ustawily rowniez nie oznacza ze sie kreca. Bo skoro jakas wypadkowa spowodowala, ze wszystkie ustawily sie w ten sam sposob, to znalazy optimum z ktorego juz nie wychodza.

A tak teoretyzujac o silach. Na mysl przychoodzi mi chocby owal cylindra powstajacy po pewnym czasie.

pozdro
Tmek

Data: 2014-03-22 00:12:37
Autor: Kuczu
Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
W dniu 2014-03-21 23:49, Tmek pisze:

A tak teoretyzujac o silach. Na mysl przychoodzi mi chocby owal cylindra
powstajacy po pewnym czasie.

owal tloka, nie cylindra.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2014-03-22 02:11:32
Autor: WOJO
Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
A tak teoretyzujac o silach. Na mysl przychoodzi mi chocby owal cylindra
powstajacy po pewnym czasie.
owal tloka, nie cylindra.
Zawsze i jedynie tłoka?
Pozdrawiam.
WOJO

Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona