Nowe przepisy. To nie zamek

Data: 2019-10-29 20:29:18
Autor: t-1
Nowe przepisy. To nie zamek
Zakładam nowy watek, gdyż już spotkałem się z twórczymi interpretacjami kierowników.
Poprzedni wątek nadmiernie się rozrósł i dotyczy trochę innego problemu
Żeby uporządkować pojęcia "zamkiem" nie jest:
- Jazda dwoma pasami na obwodnicy lub autostrady i wpychanie się do pojedynczego zjazdu.
- Włączanie się do ruchu z drogi podporządkowanej.
Czyżbym się mylił?

Data: 2019-10-29 20:41:12
Autor: BronkL
Nowe przepisy. To nie zamek
Użytkownik "t-1" <t-1@todlaspamu.pl> napisał w wiadomości

[...]

Dyskusja ma sens, gdy jest prawomocny tekst ustawy.

Data: 2019-10-30 01:28:52
Autor: JDX
Nowe przepisy. To nie zamek
On 2019-10-29 20:29, t-1 wrote:
[...]
Żeby uporządkować pojęcia "zamkiem" nie jest:
- Jazda dwoma pasami na obwodnicy lub autostrady i wpychanie się do
pojedynczego zjazdu.
To nie jest, bo w miejscu, w którym wpychają się wpychacze pasy są
najprawdopodobniej rozdzielone linią ciągłą.

- Włączanie się do ruchu z drogi podporządkowanej.
A to IMO jest klasyczny przypadek zamka, zakładając, że masz na myśli
sytuację, gdy skręcacze z podporządkowanej skręcają w specjalnie do tego
celu stworzony pas rozbiegowy na głównej.

Data: 2019-11-06 22:15:45
Autor: BronkL
Nowe przepisy. To nie zamek.
Użytkownik "JDX" <jdx@onet.pl> napisał w wiadomości

A to IMO jest klasyczny przypadek zamka, zakładając, że masz na myśli
sytuację, gdy skręcacze z podporządkowanej skręcają w specjalnie do tego
celu stworzony pas rozbiegowy na głównej.

To nie jest zamek.
 Pas rozbiegowy należy do drogi podporządkowanej, bo jest linia
pozioma P-1.
Rozporządzenie par. 86 :
2. Znak P-1 o podwojnej szerokoEci, w ktorym kreski
i przerwy sa rowne, informuje ponadto, że wyznaczony
pas ruchu jest pasem:
3) przeznaczonym wyłacznie dla pojazdow wyjeżdżajacych
na inna drogę lub jezdnię.

Data: 2019-10-30 09:19:41
Autor: Myjk
Nowe przepisy. To nie zamek
Tue, 29 Oct 2019 20:29:18 +0100, t-1
Zakładam nowy watek, gdyż już spotkałem się z twórczymi interpretacjami kierowników.

Ja też już wczoraj spotkałem przypała. Jadę prawym pasem wjeżdżając na
wiadukt, koles mi wisi na zderzaku i się ciśnieniuje, w końcu postanawia
zjechać na lewy i wyprzedzić, ale przed nim się zaczyna klopsować, przede
mną auto i nie ma miejsca, mimo to gość wrzuca kierunek i zaczyna zjeżdżać.
Ja mu nie mam jak zrobić miejsca bo ten przede mną też zwalnia -- a koleś
zaczyna ryć klaksonem. Się więc zatrzymuję i pytam o co mu chodzi. A ten do
mnie że jeździć nie umiem i przepisów nie znam, bo teraz mam obowiązek go
wpuścić gdyż trzeba na zamek jeździć. <facepalm> Nadmienię tylko, że prawy
pas na którym byłem dalej się kończy, lewy na którym był koleś ma
kontynuację. Ręce opadają.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-10-30 15:16:20
Autor: t-1
Nowe przepisy. To nie zamek
W dniu 2019-10-30 o 09:19, Myjk pisze:
[...]

Właśnie to samo miałem.

Data: 2019-10-30 16:09:23
Autor: Myjk
Nowe przepisy. To nie zamek
Wed, 30 Oct 2019 15:16:20 +0100, t-1
Właśnie to samo miałem.

To było do przewidzenia w tym naszym chorym mentalnie kraju. Drugą sytuację miałem na Hynka, tam faktycznie się lewy pas w kierunku GM
kończy -- ja byłem na środkowym gdy gnający (można to okreslić dosadniej
ale już mi sie nie chciało kasować i pisać od nowa) lewym pasem zaczął mi
się na błotnik wpieprzać, z pretensą coś machając łapami że go nie
wpuszczam. Gdybym wpuścił to bym zdewastował płynność ruchu na moim pasie.

Oj, oj, będzie wesoło.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-10-30 16:57:49
Autor: BronkL
Nowe przepisy. To nie zamek
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:1r47zc5aqo9dl$.dlgmyjk.org...

[...]

-- Pozdor
Myjk

Przeważnie tak jest, że zwężenie jezdni "dewastuje" ruch.
Zamek jest po to, żeby kazdy mógł wjechac w zwężenie, a nie tylko
ci co są na niekończącym się pasie.

Data: 2019-10-30 17:36:26
Autor: Myjk
Nowe przepisy. To nie zamek
Wed, 30 Oct 2019 16:57:49 +0100, BronkL
Przeważnie tak jest, że zwężenie jezdni "dewastuje" ruch.
Zamek jest po to, żeby kazdy mógł wjechac w zwężenie, a nie tylko
ci co są na niekończącym się pasie.

Ale tam ruch się odbywał płynnie, tylko oczywiście zjawił się ten co
usłyszał że trzeba jeździć na zamek i że będzie miał pierwszeństwo. Wyrwał
się więc z płynnego ruchu, dał w palnik omijając 10 samochodów. Jeśli nie
widzisz w tym skrajnej głupoty i że to działanie doprowadziłoby do
zaburzenia ruchu a nie samo zwężenie, to już nic nie poradzę.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-11-02 05:05:42
Autor: BronkL
Nowe. Na zamek.

[...]

Na tym polega zamek, że jedzie się do końca wszystkimi dozwolonymi
 pasami.

Data: 2019-11-02 09:31:33
Autor: Myjk
Nowe. Na zamek.
Sat, 2 Nov 2019 05:05:42 +0100, BronkL
Na tym polega zamek, że jedzie się do końca wszystkimi dozwolonymi
 pasami.

Jeśli się jedzie a nie zapierdala na wydrę aby wyprzedzić 10 samochodów, bo
po co być dziesiątym skoro można być pierwszym.W końcu przepisy pozwalają,
a ten co zapierdalacza nie wpuści ten chuj!

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-11-02 10:03:39
Autor: Shrek
Nowe. Na zamek.
W dniu 02.11.2019 o 09:31, Myjk pisze:

Jeśli się jedzie a nie zapierdala na wydrę aby wyprzedzić 10 samochodów, bo
po co być dziesiątym skoro można być pierwszym.W końcu przepisy pozwalają,
a ten co zapierdalacza nie wpuści ten chuj!

Nie bardzo cię rozumuiem. Skoro jest pusty to nalezy nim jechać - na tym polega idea suwaka.

--
Shrek

Data: 2019-11-02 05:04:48
Autor: BronkL
Nowe. Na zamek.
[...]

Zgadza się, będzie wesoło, bo wielu opornych nie przyjmuje
do świadomości, że można jeździć na zamek.
Będą się tłumaczyć : "Gdybym go wpuścił to bym zdewastował
 płynność ruchu na moim pasie".

Data: 2019-11-02 09:32:36
Autor: Myjk
Nowe. Na zamek.
Sat, 2 Nov 2019 05:04:48 +0100, BronkL
Zgadza się, będzie wesoło, bo wielu opornych nie przyjmuje
do świadomości, że można jeździć na zamek.
Będą się tłumaczyć : "Gdybym go wpuścił to bym zdewastował
 płynność ruchu na moim pasie".

Wielu opornych to nie rozumie co się do nich pisze. Dlatego na grupach jest
wesoło. I będzie wesoło na ulicach, bo nie rozumieją do czego ta zasada
zamka się odnosi.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-11-02 11:20:23
Autor: BronkL
Nowe. Na zamek.
Sat, 2 Nov 2019 05:04:48 +0100, BronkL

Drugą sytuację miałem na Hynka, tam faktycznie się lewy pas w kierunku
GM kończy -- ja byłem na środkowym gdy gnający lewym pasem
[...]

Ty jesteś takim przykładem nie rozumiejących.
Nie wpuścisz, bo : "Gdybym go wpuścił to bym zdewastował
 płynność ruchu na moim pasie".

Data: 2019-11-04 08:53:56
Autor: Myjk
Nowe. Na zamek.
Sat, 2 Nov 2019 11:20:23 +0100, BronkL
Ty jesteś takim przykładem nie rozumiejących.
Nie wpuścisz, bo : "Gdybym go wpuścił to bym zdewastował
 płynność ruchu na moim pasie".

Dokładnie, bo zamek jest po to, aby tę płynność uzyskać. Jeśli ma prowadzić
do zaburzenia płynności, to nie jest to spójne z założeniem. Ale widać nie
ogarniasz tematu, podobnie jak znajdą się setki podobnych tobie z którymi
trzeba będzie się zmagać, bo będą sobie uzurpować pierwszeństwo w
nieadekwatnych sytuacjach zasłaniając się zasadą zamka. Jak znam życie to
będą obecni szeryfowie co do tej pory pilnowali żeby ich kończącym pasem
nie wyprzedzać.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-11-04 12:48:53
Autor: J.F.
Nowe. Na zamek.
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3io0tyekkwy4.dlg@myjk.org...
[...]

Jak zamek zacznie dzialac, to przede wszystkim nie bedzie tych zmieniajacych pas w polowie.
A jak ktos bedzie chcial zmienic 20m przed koncem ... imo dobrze robi, tylko zaraz z tylu sie znajdzie ktos, kto przyspieszy ...

J.

Data: 2019-11-04 16:59:17
Autor: Myjk
Nowe. Na zamek.
Mon, 4 Nov 2019 12:48:53 +0100, J.F.
Jak zamek zacznie dzialac, to przede wszystkim nie bedzie tych zmieniajacych pas w polowie.

Będą.

tylko zaraz z tylu sie znajdzie ktos, kto przyspieszy ...

No a co ma zrobić, zwolnić żeby na koniec koniecznie wjechać za tego co
wjechał 20m przed zwężeniem? To po co tamtem wcześniej zjeżdżał? Absurd
jakiś.

A jak ktos bedzie chcial zmienic 20m przed koncem ... imo dobrze robi,

Dlatego właśnie źle robi, a nie dobrze.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-11-04 17:47:35
Autor: J.F.
Nowe. Na zamek.
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1e3pexh5ipx4i$.dlg@myjk.org...
Mon, 4 Nov 2019 12:48:53 +0100, J.F.
Jak zamek zacznie dzialac, to przede wszystkim
nie bedzie tych zmieniajacych pas w polowie.

Będą.

Jakies znikome ilosci ...

tylko zaraz z tylu sie znajdzie ktos, kto przyspieszy ...

No a co ma zrobić, zwolnić żeby na koniec koniecznie wjechać za tego co
wjechał 20m przed zwężeniem?

Czemu zwolnic - kontynuowac jazde z te sama predkoscia  lub stanie rowno z tymi po prawej,
i wjechac ... jeden samochod za tym za ktorym stal :-)

To po co tamtem wcześniej zjeżdżał?
Absurd jakiś.

Moze nie chcial przepychanek na koncu.

A jak ktos bedzie chcial zmienic 20m przed koncem ...
imo dobrze robi,

Dlatego właśnie źle robi, a nie dobrze.

20m !   3-4 osobowki.
A jak korek z gatunku jadacych, a po prawej tiry sie trafiaja ?

I nagle sie okazuje, ze wszyscy musza stanac, bo ktos nie potrafil sie wczesniej przypasowac do wolnego pasa ...

J.

Data: 2019-11-05 08:50:15
Autor: Myjk
Nowe. Na zamek.
Mon, 4 Nov 2019 17:47:35 +0100, J.F.
Będą.
Jakies znikome ilosci ...

Wiara matką... przecież dotychczasowa sytuacja to nie był brak przepisów,
tylko mentalne dno i brak elementarnego pomyślunku. Liczenie że wszystko
zacznie działać jak należy wejściem tego przepisu to marzenia ściętej
głowy.

Czemu zwolnic - kontynuowac jazde z te sama predkoscia  lub stanie rowno z tymi po prawej,
i wjechac ... jeden samochod za tym za ktorym stal :-)

Utopia.

Moze nie chcial przepychanek na koncu.

A może ma coś z głową.

20m !   3-4 osobowki.

I po co?

A jak korek z gatunku jadacych, a po prawej tiry sie trafiaja ?

To się zwalnia i płynnie włącza pod koniec.

I nagle sie okazuje, ze wszyscy musza stanac, bo ktos nie potrafil sie wczesniej przypasowac do wolnego pasa ...

Z pewnością tak będzie.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-11-05 10:47:20
Autor: J.F.
Nowe. Na zamek.
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:827ci65wwb34$.dlg@myjk.org...
[...]

IMO - mylisz sie. Brakowalo tylko drobnego impulsu.

Poczekamy, zobaczymy - kiedy przepis wejdzie w zycie ?
Niestety - nie bardzo mam gdzie zaobserwowac zmiane obyczajow :-)

Ale jak juz korek na dwoch pasach bedzie ... to czemu mialbys zjezdzac w polowie ?

Czemu zwolnic - kontynuowac jazde z te sama predkoscia  lub stanie
rowno z tymi po prawej,
i wjechac ... jeden samochod za tym za ktorym stal :-)

Utopia.

Kultura. Albo jak kto woli - zamek.
A u nas - jedni kultury maja za duzo, a innym brak, i zamka nie ma :-P

[...]

No i tak sobie jedziesz za jakim wiekszym pojazdem typu dostawczak,
on zjezdza przed tira, a ty widzisz barierke w odleglosci 5m i kabine tira po prawej ...

I nagle sie okazuje, ze wszyscy musza stanac, bo ktos nie
potrafil sie wczesniej przypasowac do wolnego pasa ...

Z pewnością tak będzie.

A wystarczyloby sie przypasowac tych pare samochodow wczesniej i moze nawet zjechac.

J.

Data: 2019-11-02 11:20:58
Autor: Mateusz Viste
Nowe. Na zamek.
2019-11-02 o 05:04 +0100, BronkL napisał:
> [...]
do świadomości, że można jeździć na zamek.
Będą się tłumaczyć : "Gdybym go wpuścił to bym zdewastował

Kolega zapomina tutaj o fizyce. Michał jeździ ekologicznym, dwu-tonowym
miejskim SUVem 4x4 na węgiel. Takie auto nie jest w stanie zatrzymać się
w miejscu - koleś wyznający zasadę suwaka powinien o tym wiedzieć, dla
własnego dobra. Poza tym, zasada suwaka oczywiście jest słuszna, ale
obowiązuje wyłącznie kiedy na drożnym pasie nie ma już żadnego
samochodu.

Mateusz

Data: 2019-11-02 04:58:21
Autor: BronkL
Nowe.
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:10b69lz7h7au5$.dlgmyjk.org...

[...]

Może zbyt słabo się starałeś żeby zrobić mu miejsce.

Data: 2019-11-02 09:34:46
Autor: Myjk
Nowe.
Sat, 2 Nov 2019 04:58:21 +0100, BronkL
Może zbyt słabo się starałeś żeby zrobić mu miejsce.

Póki co to za słabo się starasz żeby czytać ze zrozumieniem.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-11-02 10:31:48
Autor: Cavallino
Nowe.
W dniu 02-11-2019 o 04:58, BronkL pisze:
[...]

Ale dlaczego miałby mu robić miejsce?
Zamek zapina się na końcu korka, a nie w dowolnym jego momencie.
Gdy ktoś zamarzy sobie zmienić pas w dowolnym innym miejscu korka, to może iść się bujać, a nie marzyć o pierwszeństwie.

Data: 2019-11-02 11:10:14
Autor: BronkL
Nowe.
Użytkownik "Cavallino" <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości
[...]

Bo niby chciał, ale znalazł wymówkę : "Ja mu nie mam jak zrobić miejsca".

Data: 2019-11-04 08:20:42
Autor: Myjk
Nowe.
Sat, 2 Nov 2019 11:10:14 +0100, BronkL
Bo niby chciał, ale znalazł wymówkę : "Ja mu nie mam jak zrobić miejsca".

To nie wmówka, tylko wyjaśnienie. Naucz się czytać ze zrozumieniem i nie
wtykaj mi coś czego nie napisałem. I powtórze ponownie, to nie była
sytuacja do której miało zastosowanie zasada zamka, bo pas z którego koleś
zjeżdżał (na mój pas) miał kontunuację. Ale chyba zbyt tępy jesteś aby to
pojąć dlatego jeszcze chwila i trafisz do kibla, bo szkoda na ciebie czas
marnować.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-11-04 22:43:46
Autor: BronkL
Nowe.
[...]

Napisałeś, że pas kończył się.

Data: 2019-11-05 08:44:00
Autor: Myjk
Nowe.
Mon, 4 Nov 2019 22:43:46 +0100, BronkL
Napisałeś, że pas kończył się.

Czyli nie umiesz czytać, a ze zrozumieniem to już w ogóle.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-11-02 12:03:37
Autor: BronkL
Nowe. Na zamek.
[...]

Nie ma znaczenia gdzie ktoś wjedzie na zamek.
Co za różnica, czy wjedzie w danym miejscu,
czy 20 m do przodu ?

Data: 2019-11-02 14:09:22
Autor: 'TomN'
Nowe. Na zamek.
BronkL w <news:qpjnr3$vhc$1gioia.aioe.org>:

[...]

AAAAAAAAAAA
 BBBBBBBBBBB

AAAABABABABABA
             BBBBBB

Naród jest stadny, a różnice widac powyżej.

--
'Tom N'

Data: 2019-11-02 16:03:55
Autor: Cavallino
Nowe. Na zamek.
W dniu 02-11-2019 o 12:03, BronkL pisze:
[...]

Zasadnicza - jak wjedzie 200 m od zwężenia, to nie ma pierwszeństwa, a zaraz znajdzie się 10 takich, którzy go wyprzedzą i będą chcieli wjechać 150 m od zwężenia, 120 m od zwężenia itd itp.
I zamiast wpuścić jednego musiałbyś wpuścić wszystkich 10.

Takich sytuacji należy bezwzględnie unikać, gdyż w przeciwieństwie do zamka zapinającego się prawidłowo zaburza płynność ruchu.
Nie wolno nikogo wpuszczać wcześniej niż na końcu kończącego się pasa.

Data: 2019-11-02 16:34:13
Autor: BronkL
Nowe. Na zamek.
[...]

.....;
I zamiast wpuścić jednego musiałbyś wpuścić wszystkich 10.

Wpuszczam jednego, jeżeli włączy kierunkowskaz.
Nie ma obowiązku wpuszczania wielu.

Takich sytuacji należy bezwzględnie unikać, gdyż w przeciwieństwie do
zamka zapinającego się prawidłowo zaburza płynność ruchu.
Nie wolno nikogo wpuszczać wcześniej niż na końcu kończącego się pasa.

Żadna płynność ruchu nie będzie zaburzona.
Przepustowość zależy od prędkości tych co jadą przez zwężenie.
Przed zwężeniem i tak przeważnie wszyscy zwalniają.

Nie ma takiego przepisu, że nie wolno nikogo wpuszczać wcześniej;
to zależy tylko i wyłącznie od kultury kierowcy, który może wpuścić
wcześniej, lub nie wpuścić.
Twierdzenie, że "nie wolno nikogo wpuścić" jest nieuzasadnione.

Data: 2019-11-03 06:07:50
Autor: Cavallino
Nowe. Na zamek.
W dniu 02-11-2019 o 16:34, BronkL pisze:
[...]

LOL.
Twoim zdaniem rzekomy obowiązek wpuszczenia zmienia się, jeśli 10 minut wcześniej (czyli np. 150 metrów temu) kogoś również wpuściłeś?
Albo rybki albo akwarium - jeśli uważasz, ze masz obowiązek wpuszczenia każdego, kto w dowolnym miejscu zamiga sobie kierukowskazem, to każedego i zawsze.

[...]

Weź kurtkę, spróbuj zapiąć zamek od połowy (drugiej strony kurtki) zamiast od końca i opowiedz jak Ci poszło.

Nie ma takiego przepisu, że nie wolno nikogo wpuszczać wcześniej;

Nie ma.
To wynika wyłączenie z logiki.

Natomiast masz obowiązek wpuścić jednego na końcu zamka i tyle.
Jeśli wcześniej wpuściłeś jednego, albo kilku, to nic w Twoich obowiązkach nie zmienia - tego jadącego prawidłowo do końca zwężenia musisz wpuścić.

to zależy tylko i wyłącznie od kultury kierowcy, który może wpuścić
wcześniej, lub nie wpuścić.

W tym przypadku raczej od jego głupoty i nieogarnięcia idei zamka.

Data: 2019-11-03 07:06:45
Autor: BronkL
Nowe. Na zamek.
[...]

Nie ma obowiązku wpuszczania kogokolwiek wcześniej.

[...]

Ja wiem, że nie ma obowiązku wpuszczania wcześniej
i wcześniej nigdzie nie napisałem, że.taki obowiązek jest.

Powtarzam to co napisałem parę postów wcześniej :
" Nie ma znaczenia w którym miejscu ktoś (jeden) zostanie wpuszczony
na pas nie kończący się", jeżeli włączył kierunkowskaz.
Tylko kultura kierowcy decyduje, czy wpuści go, czy nie wpuści.

Data: 2019-11-03 07:22:36
Autor: Cavallino
Nowe. Na zamek.
W dniu 03-11-2019 o 07:06, BronkL pisze:

[...]

Ty to nazywasz kulturą, ja w tym przypadku głupotą i nieogarnięciem idei zamka.

Data: 2019-11-04 08:40:59
Autor: Myjk
Nowe. Na zamek.
Sun, 3 Nov 2019 07:06:45 +0100, BronkL
Tylko kultura kierowcy decyduje, czy wpuści go, czy nie wpuści.

Nie tylko kultura, ale także sytuacja na drodze. Czyli kompletnie nie ogarniasz tematu, CBDU.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-11-04 08:34:37
Autor: Miroo
Nowe. Na zamek.
W dniu 2019-11-02 o 16:34, BronkL pisze:
[...]

Wpuszczanie wcześniej może spowodować, że nigdy nie dojedziesz do zwężenia, bo ci wpuszczeni wcześniej też będą puszczać wcześniej itd..

Pozdrawiam

Data: 2019-11-04 22:47:09
Autor: BronkL
Nowe. Na zamek.
Użytkownik "Miroo" <brak_emaila@brak.brak.i.juz> napisał w wiadomości
[...]

Przy ruchu na zamek nie będzie chętnych do wcześniejszej zmiany pasa.

Data: 2019-11-04 08:36:26
Autor: Myjk
Nowe. Na zamek.
Sat, 2 Nov 2019 16:34:13 +0100, BronkL
Wpuszczam jednego, jeżeli włączy kierunkowskaz.
Nie ma obowiązku wpuszczania wielu.

I co, wpuścisz wcześniej, dojedziesz do zwężenia i nie wpuścisz żadnego, bo
przecież już wpuściłeś wcześniej? Jak ktoś ze zwężki się wpieprzy w ciebie,
bo ma przecież pierwszeństwo, to będziesz się tłumoczył że 200m wcześniej
wpuściłeś i już nie miałeś obowiazku?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-11-07 09:39:02
Autor: BronkL
Nowe. Myjk, nie fantazjuj.
[...]

Sugerujesz, że ty tak robisz, czyli brak ci kultury kierowcy.

[...]

Sugerujesz, że ty tak robisz, czyli brak ci wiedzy o PoRD.

Nie fantazjuj.
 Im więcej pytajników, tym więcej fantastyki w twoim poście.

Data: 2019-11-07 16:42:18
Autor: BronkL
Nowe. Myjk, nie rób tego.
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości
Sat, 2 Nov 2019 16:34:13 +0100, BronkL

Wcześniej puszczam jednego, jeżeli włączy kierunkowskaz.

Robisz ze mnie durnia.
Żebyś więcej tego nie robił.

Data: 2019-11-07 21:01:39
Autor: Cavallino
Nowe. Myjk, nie rĂłb tego.
W dniu 07-11-2019 o 16:42, BronkL pisze:
[...]

Ale coś takiego sugerowałeś.
Względnie pisałeś nie na temat i takie wpuszczanie akurat z zamkiem nie ma nic wspólnego.

Data: 2019-11-08 10:39:15
Autor: BronkL
Nowe.
[...]

Nic takiego nie sugerowałem. To jest tylko fantazja Myjka.

Kopia mojego postu :
Początek :

Koniec kopii.

Data: 2019-11-08 14:38:19
Autor: Cavallino
Nowe.
W dniu 08-11-2019 o 10:39, BronkL pisze:
[...]

Ja odebrałem to identycznie.
Możliwości są dwie:
a) pisałeś nie na temat
b) sugerowałeś to co powyżej

" Nie ma znaczenia w którym miejscu ktoś (jeden) zostanie wpuszczony
na pas nie kończący się",

A w przypadku zamka ma znaczenie.
Na końcu pasa zamek obowiązuje, wcześniej NIE.

Data: 2019-11-03 16:38:13
Autor: J.F.
Nowe. Na zamek.
Dnia Sat, 2 Nov 2019 12:03:37 +0100, BronkL napisał(a):
[...]

Zeby to bylo 20m ... a jak bedzie 200 ?

A zreszta w Polsce zaraz zobaczysz, jak na tych 20m ominie was pojazd
z tylu, i sie wepcha przed was ...

J.

Data: 2019-11-04 08:34:33
Autor: Myjk
Nowe. Na zamek.
Sat, 2 Nov 2019 12:03:37 +0100, BronkL
Nie ma znaczenia gdzie ktoś wjedzie na zamek.

Weź sobie spójrz chociażby jak wygląda znak informujący o jeździe na suwaki przestań przedzić.
Co za różnica, czy wjedzie w danym miejscu,
czy 20 m do przodu ?

Dla płynności ruchu ma znaczenie jak ten suwak się odbywa, jeśli ze
zwężajacego pasa, w wyniku wcześniejszej jego zmiany, wjeżdża więcej
samochodów niż przejeżdża z pasa z kontynuacją, to pas z kontynuacją będzie
stać dłużej i płynność będzie zaburzana. To jest logiczne, ale widać nie
dla takiego tępaka jak ty.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-11-05 08:44:43
Autor: Myjk
Nowe. Na zamek.
Mon, 4 Nov 2019 22:47:51 +0100, BronkL
Przy ruchu na zamek nie będzie chętnych do wcześniejszej zmiany pasa.

Będą, tak samo jak do tej pory byli chetni do blokowania pasów.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-10-30 20:26:20
Autor: Tomasz Pyra
Nowe przepisy. To nie zamek
W dniu 2019-10-29 o 20:29, t-1 pisze:
[...]

Moim zdaniem przykłady które podałeś nie są miejscami jazdy na zamek.

Zgodnie z projektem który został przegłosowany
http://orka.sejm.gov.pl/Druki8ka.nsf/0/EFDB461CE7E5CF0CC12584940030032A/%24File/3834.pdf

W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z
więcej niż jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, w przypadku
gdy nie istnieje możliwość kontynuacji jazdy pasem ruchu z powodu
wystąpienia przeszkody na tym pasie ruchu lub jego zanikania

Czyli muszą zajść wszystkie z kryteriów:
- znacznie zmniejszenie prędkości
- więcej niż jeden pas w tym samym kierunku
- nie istnieje możliwość kontynuacji tym pasem ze względu na:
a) wystąpienie przeszkody
b) zanikanie

Więc zamek błyskawiczny z ustawy nie będzie obowiązywał przy:
- wjeżdżaniu z podporządkowanej na drogę na której jest korek
- sytuacji w której kierowcy uciekają z pasa który jest np. tylko do skrętu (a wszyscy chcą jechać prosto)
- łączenia się dwóch kierunków w jeden

Wątpliwości mam w sytuacji czy za przeszkodę należy uważać np. powoli jadący pojazd (traktor, rower) - wydaje mi się że nie.
Jeszcze więcej wątpliwości mam czy za taki należy uważać np. stojący na przystanku autobus, lub pojazdy zatrzymane ze względu na warunki ruchu - czyli np. korek na jednym pasie czekających do jakiegoś zakorkowanego skrętu.

--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl

Data: 2019-11-07 10:02:31
Autor: BronkL
Nowe przepisy. To jest zamek.
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości

[...]

Zamek będzie obowiązywał, bo kończy się pas dla wszystkich
i zaczyna pas tylko do skrętu.

- łączenia się dwóch kierunków w jeden

możesz wyjaśnić o co chodzi ?

[...]

Tak, w każdym przypadku zamek obowiązuje, bo występuje znaczne zmniejszenie
prędkości i jest więcej niż jeden pas w tym samym kierunku.

Data: 2019-11-07 21:00:32
Autor: Cavallino
Nowe przepisy. To jest zamek.
W dniu 07-11-2019 o 10:02, BronkL pisze:
[...]

Bzdura.
Pas się nie kończy, tylko jego użytkownik ma jechać tam, gdzie wybrał wcześniej, wjeżdżając na niego.

Następna bzdura.
j.w.

Data: 2019-11-08 11:40:41
Autor: BronkL
Nowe przepisy. To jest zamek.
[...]

Wcześniej jechał prawym pasem,
aż do miejsca gdzie stoi znak pionowy wyznaczający kierunki dla pasów,
czyli prawy pas skończył się do jazdy na wprost i przeznaczony jest
dla skręcających w prawo.
Zmienia pas z prawego na lewy na zasadzie zamka.

[...]

Mógłbyś uzasadnić, dlaczego tak twierdzisz ?

Data: 2019-11-08 14:36:40
Autor: Cavallino
Nowe przepisy. To jest zamek.
W dniu 08-11-2019 o 11:40, BronkL pisze:

[...]

Niech klient skręci w prawo, jak zły pas wybrał.
A potem sobie zawróci.
Drugi raz będzie wiedział...

Zmienia pas z prawego na lewy na zasadzie zamka.

Nie - na zasadzie normalnej.
Żaden pas się nie skończył.

[...]

Bo nadal pas się nie kończy, a z pasa (pasów) obok i tak nie można jechać w kierunku obowiązującym na danym pasie.
No chyba że można, to wtedy zamek jak najbardziej ma zastosowanie.

Data: 2019-11-08 23:04:03
Autor: BronkL
Nowe przepisy. To jest zamek.
[...]

Klient jeszcze nic nie wybrał.
Przed sobą widzi znak "prawy pas w prawo, lewy pas prosto".
Musi zmienić pas na lewy.
W tym miejscu mogą wystąpić warunki jazdy na zamek,
bo jego pas się kończy.

[...]

zmniejszenie prędkości, przeszkoda i jest więcej niż jeden pas w tym
samym kierunku.

[...]

Pas się nie kończy, ale jest przeszkoda na pasie
i są spełnione warunki do jazdy na zamek.

Data: 2019-11-09 02:07:03
Autor: Cavallino
Nowe przepisy. To jest zamek.
W dniu 08-11-2019 o 23:04, BronkL pisze:

[...]

Nie musi, może jechać w prawo.
A jak sobie chce zmienić, to już zupełnie inna bajka i zasady ogólne zmiany pasa.

Data: 2019-11-09 06:39:13
Autor: BronkL
Nowe przepisy. To jest zamek.
[...]

Nie może jechać w prawo, jadąc w prawo nie dojedzie tam gdzie chce.

Normalnie, to zasady ogólne, ale klient musiał znacznie zmniejszyć
prędkość, czyli są warunki do jazdy na zamek.

W tym miejscu mogą wystąpić warunki jazdy na zamek,
bo jego pas się kończy.

Bzdura.

Możesz uzasadnić dlaczego tak twierdzisz ?

Data: 2019-11-09 14:19:35
Autor: Cavallino
Nowe przepisy. To jest zamek.
W dniu 09-11-2019 o 06:39, BronkL pisze:
[...]

Ale to już jego problem, a nie tego który jedzie prawidłowym pasem.

Było, tylko Ci nie podobało.
A to już Twój problem.

Data: 2019-11-09 14:36:25
Autor: BronkL
Nowe przepisy. To jest zamek.
[...]

Jeden i drugi jedzie prawidłowym pasem. I jeden i drugi czasami
potrzebuje zmienić pas na zamek.

Pas się nie kończy, ale jest przeszkoda na pasie
i są spełnione warunki do jazdy na zamek.

Nie ma.

Możesz uzasadnić dlaczego tak twierdzisz ?

Było, tylko Ci nie podobało.

Nie, nie było.
O przeszkodzie na pasie ja nie pisałem i ty też nie pisałeś.

Zapoznaj się z PoRD art. 22.4a i art. 22.4b  jazda na zamek.

Data: 2019-11-09 14:51:10
Autor: Cavallino
Nowe przepisy. To jest zamek.
W dniu 09-11-2019 o 14:36, BronkL pisze:
[...]

Ale dlaczego akurat na zamek?
Bo tak sobie wydumałeś i już?
Bzdura, bzdura, bzdura - nie w tej sytuacji.
EOD

Data: 2019-11-09 14:58:14
Autor: BronkL
Nowe przepisy. To jest zamek.
[...]

Widzę, że tylko umiesz pisać "bzdura"
i niczego nie potrafisz uzasadnić.

Data: 2019-11-09 17:28:50
Autor: RadoslawF
Nowe przepisy. To jest zamek.
W dniu 2019-11-09 o 14:58, BronkL pisze:
[...]

W podawanym przykładzie nie kończy się pas ruchu a tylko jakiś cwaniak
chce się wepchnąć na inny bas bo ten inny bardziej mu pasuje.
W tym przypadku suwak nie obowiązuje.

"kierujący pojazdem poruszający się tym pasem ruchu jest obowiązany bezpośrednio przed miejscem wystąpienia przeszkody lub miejscem zanikania pasów ruchu umożliwić zmianę pasa ruchu jednemu pojazdowi"
A to przydatny dla idiotów którzy już zapowiadali jak się będą
wpychali do kolejki bo uznali że suwak obowiązuje tam gdzie im
to pasuje.

I będzie jak zwykle, niebiescy panowie będą nauczać za pomocą
mandatów.

Pozdrawiam

Data: 2019-11-09 17:53:05
Autor: BronkL
Nowe przepisy. Koniec pasa ruchu.
Użytkownik "RadoslawF" <user@domain.invalid> napisał w wiadomości news:5dc6ea14$0$17344$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Dlaczego uważasz, że nie kończy się pas ruchu ?
Prawy pas ruchu dla jadących na wprost kończy się w miejscu
gdzie jest znak pionowy.
Za znakiem pionowym jest pas dla skręcających w prawo
i nie jest dozwolona jazda na wprost prawym pasem.

Data: 2019-11-09 18:00:16
Autor: JaTy
W dniu 09.11.2019 o 17:53, BronkL pisze:

[...]

więcej takich "mądrych inaczej" a na pewno będzie nam się jeździło
jak w Rosji
--
JaTy

Data: 2019-11-09 23:14:52
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-11-09 o 18:00, JaTy pisze:

Dlaczego uważasz, że nie kończy się pas ruchu ?

Bo zakręt pasa nie oznacza jego końca.

Prawy pas ruchu dla jadących na wprost kończy się w miejscu
gdzie jest znak pionowy.

Koniec pasa ruchu jest sygnalizowany znakiem D-14.
O jakim znaku ty piszesz?

Za znakiem pionowym jest pas dla skręcających w prawo
i nie jest dozwolona jazda na wprost prawym pasem.

więcej takich "mądrych inaczej" a na pewno będzie nam się jeździło
jak w Rosji

Bez przesady.
Doprowadzi do kolizji wymuszając pierwszeństwo bo dla niego pas
się skończył i policja mu dopierdoli mandat a ubezpieczyciel
zmniejszenie zniżek lub nawet zwyżkę za ubezpieczenie.
Wtedy przestanie pierdolić głupoty.

Pozdrawiam

Data: 2019-11-10 02:30:58
Autor: Cavallino
W dniu 09-11-2019 o 23:14, RadoslawF pisze:
[...]

Ale jeszcze wcześniej ktoś w te głupoty uwierzy i wraz z nim będzie je stosował w praktyce.
I pogną Ci blachy w aucie w ramach swojej "interpretacji rozszerzającej".

Zastanawiam się tylko, skąd się tacy upierdliwi debile biorą?

Zamek jest tak prosty, że nie bardzo wiem, jak można próbować go tak komplikować...

Data: 2019-11-10 11:25:48
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-11-10 o 02:30, Cavallino pisze:

[...]

Komplikują go idioci którzy chcą przekonać świat że zrobiono go
dla ich wygody a nie dla łatwego omijania zablokowanego pasa ruchu.
I ja w odróżnieniu od idioty z którym dyskutowałem zacytowałem
odpowiedni fragment przepisu a ty co zacytujesz poza swoim
debilnym przekonaniem że twoja racje jest bardziej twojsza?

Pozdrawiam

Data: 2019-11-10 16:02:21
Autor: Cavallino
W dniu 10-11-2019 o 11:25, RadoslawF pisze:
[...]

Masz jakieś problemy z czytaniem i rozumieniem tekstu na który odpowiadasz, czy w ogóle nie starasz się go przeczytać?
Bo już kolejny raz mylisz rozmówców i atakujesz kogoś, kto Cię generalnie popiera.....

Zauważ wreszcie że to ktoś kto Ci odpowiada, niekoniecznie musi się z Tobą nie zgadzać, więc naprawdę nie trzeba na niego napadać, tylko i wyłącznie dlatego że odpowiedział na Twój post.

Data: 2019-11-10 16:21:13
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-11-10 o 16:02, Cavallino pisze:

[...]

Czujesz się zaatakowany faktem że przedpiscę nazywam idiotą?

Zauważ wreszcie że to ktoś kto Ci odpowiada, niekoniecznie musi się z Tobą nie zgadzać, więc naprawdę nie trzeba na niego napadać, tylko i wyłącznie dlatego że odpowiedział na Twój post.

Naprawdę poczułeś się napadniętym tymże przedpiscę nazwałem idiotą?
A może coś innego cię napadło? Napiszesz co?

Pozdrawiam

Data: 2019-11-10 17:11:43
Autor: Cavallino
W dniu 10-11-2019 o 16:21, RadoslawF pisze:
[...]

Tym tekstem:
"a ty co zacytujesz poza swoim
debilnym przekonaniem że twoja racje jest bardziej twojsza? "

Twoim zdaniem to była normalna odpowiedź do kogoś, kto poparł to co napisałeś?

Data: 2019-11-11 12:30:40
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-11-10 o 17:11, Cavallino pisze:

[...]

A przeczytaj co napisałeś i napisz z którego fragmentu wynika że
poparłeś to co napisałem?

Pozdrawiam

Data: 2019-11-11 17:49:39
Autor: Cavallino
W dniu 11-11-2019 o 12:30, RadoslawF pisze:
[...]

Tak.
I jakbyś Ty też przeczytał na co odpowiadasz, to byś też to wiedział.
Ale w zamian wolisz zawsze zęby pokazywać....
EOD

Data: 2019-11-11 19:18:08
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-11-11 o 17:49, Cavallino pisze:

[...]

Przeczytałem i nie wiem. A że ty nie potrafisz lub nie chcesz napisać
z którego fragmentu wynika to co piszesz teraz więc wychodzi ze to ty
wolisz zęby pokazywać.

Pozdrawiam

Data: 2019-11-12 19:38:21
Autor: BronkL
W dniu 2019-11-09 o 18:00, JaTy pisze:

Dlaczego uważasz, że nie kończy się pas ruchu ?

Bo zakręt pasa nie oznacza jego końca.

Zakręt pasa ???   Nie było pisane o zakręcie pasa.

Prawy pas ruchu dla jadących na wprost kończy się w miejscu
gdzie jest znak pionowy.

Koniec pasa ruchu jest sygnalizowany znakiem D-14.
O jakim znaku ty piszesz?

O znaku F-10 ,,kierunki na pasach ruchu",

Data: 2019-11-13 00:12:24
Autor: RadoslawF

Nie było pisane? A ty napisałeś:
[...]

A ten nie oznacza końca pasa więc żaden suwak nie obowiązuje.
To jest informacja że pas np. skręci/zakręci w podanym kierunku.
I tylko nie rób z siebie jełopa i nie pisz że "nie było pisane
o zakręcie pasa".

Pozdrawiam

Data: 2019-11-13 00:41:31
Autor: BronkL
[...]

"zakręt pasa " to nie jest to samo co "pas dla skręcających
w prawo".
Ty pisałeś o "zakręcie pasa", ja pisałem o "pasie
dla skręcających w prawo".

O jakim znaku ty piszesz?

O znaku F-10 ,,kierunki na pasach ruchu",

To jest informacja że pas np. skręci/zakręci w podanym kierunku.

Nie, to nie jest taka informacja.
"Znak F-10 wskazuje dozwolone, zgodnie ze
strzałkami umieszczonymi na znaku, kierunki jazdy
z poszczegolnych pasow ruchu."

Prawy pas ruchu, dla jadących na wprost, KOŃCZY się w miejscu
gdzie jest znak pionowy.
Za znakiem pionowym jest pas dla skręcających w prawo
i nie jest dozwolona jazda na wprost prawym pasem.

Ponieważ pas KOŃCZY się to mogą wystąpić warunki do jazdy
na zamek.

Data: 2019-11-13 20:03:19
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-11-13 o 00:41, BronkL pisze:

[...]

To jest to samo.
W dodatku pas nie kończy się znakiem F-10 i nie zaczyna się
kolejny za tym znakiem. A tego nie dostrzegasz.

[...]

Nieprawda.

Za znakiem pionowym jest pas dla skręcających w prawo
i nie jest dozwolona jazda na wprost prawym pasem.

Nie kończy się tylko zakręca w prawo. To jest ten sam pas.

Ponieważ pas KOŃCZY się to mogą wystąpić warunki do jazdy
na zamek.

Znak F-10 nie kończy pasa, za tym znakiem jest ten sam pas tylko
zmienia kierunek.

Pozdrawiam

Data: 2019-11-09 14:49:04
Autor: t-1
Nowe przepisy. To jest zamek.
W dniu 2019-11-09 o 06:39, BronkL pisze:

Nie może jechać w prawo, jadąc w prawo nie dojedzie tam gdzie chce.

Podobnie, to nic, że zakaz zatrzymania i postoju, skoro właśnie tu chce się zatrzymać.

Nowe przepisy. To nie zamek