Nowe przepisy na Slowacji

Data: 2009-02-27 05:43:24
Autor: gajowy
Nowe przepisy na Slowacji
Jako że nigdzie nie trafilem na to info wcześniej,
a przejazd na/przez Słowację dotyczy wielu z nas - to się dzielę:
http://www.slovakia.travel/entitaview.aspx?l=5&llt=3&idp=61359

Najważniejsze nowe przepisy od 1.02 to: ograniczenie do 50km/h
w terenie zabudowanym (było 60), światła cały rok.

PS.
Przy okazji, bo temat Słowacji, euro itp przewija się tu i tam:
http://wyborcza.pl/1,88975,6312498,Pustki_po_Polakach.html

   gajowy

....carve diem

Data: 2009-02-26 23:17:38
Autor: jbrzoz
Nowe przepisy na Slowacji
Dodam do tego że drastycznie wzrosły tam ceny mandatów za wykroczenia
drogowe.
Pusto na stokach, byłem na Vratnej i Vielkiej Raczy wyraźnie mniej
Polaków ale cóż się dziwić 25 euro całodzienny karnet.
Wcześniej byłem  w okresie przed sylwestrem na stokach Stuhlek i
Semmering w Austri i wyraźnie było widać, że dominująca grupą
narodowościową byli właśnie Słowacy.
No cóż zostaliśmy z tyłu i nie wiadomo kiedy się wygrzebiemy. Nie chcę
pisać o polityce bo nie miejsce na to ale szlag mnie trafia na tych co
do tego doprowadzili.
Pozdrowienia
Jurek

Data: 2009-02-27 09:30:39
Autor: J.F.
Nowe przepisy na Slowacji
Użytkownik <jbrzoz@zke.com.pl> napisał w wiadomości news:346ca8d9-7bb2-454f-bc2b-7e7f5c065deed19g2000yqb.googlegroups.com...
No cóż zostaliśmy z tyłu i nie wiadomo kiedy się wygrzebiemy. Nie chcę
pisać o polityce bo nie miejsce na to ale szlag mnie trafia na tych co
do tego doprowadzili.

Jesli masz na mysli to ze jeszcze nie mamy Euro, to po pierwsze wcale nie jestem pewien czy obecnie to wielka wada - owszem, zarobki rodakow relatywnie spadly, ale tez moze dzieki temu mamy jeszcze prace i nie spadly do zera.

O widzisz - slowacki sklep bankrutuje, slowacka restauratorka stracila pewnie polowe zarobkow a nie 1/3, a polski rzad sie pewnie ucieszy, bo wplywy z akcyzy wzrosna..

J.

Data: 2009-02-27 09:36:10
Autor: J.F.
Nowe przepisy na Slowacji
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:go88be$f3$1news.onet.pl...
Jesli masz na mysli to ze jeszcze nie mamy Euro, to po pierwsze

No i zapomnialem po drugie dopisac - czy to w ogole byloby mozliwe ?

Tam jakies rozne kryteria trzeba spelnic wczesniej, i nawet zakladajac ze 4 lata temu wybralismy chetny ku temu rzad, to nie wiem czy dalibysmy rade.
Czechy nie chcialy, czy tez nie mogly ?

No i trzeba pamietac o Sorosu - jesli przed laty wygral z cala Wielka Brytania, to co zrobilby z nami ?

J.

Data: 2009-02-28 16:41:30
Autor: Chris
Nowe przepisy na Slowacji
Dnia Fri, 27 Feb 2009 09:36:10 +0100, J.F. napisał(a):

[...]

Nie mieliśmy żadnych szans na spełnienie wymaganych kryteriów, ze
względu na gigantyczny deficyt budżetowy.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-02-28 20:40:49
Autor: J.F.
Nowe przepisy na Slowacji
On Sat, 28 Feb 2009 16:41:30 +0100,  Chris wrote:
[...]

Hm, byc moze jest klopot metoda liczenia, ale nasz deficyt nie byl
wcale taki gigantyczny ... w porownaniu do reszty.

J,

Data: 2009-02-28 21:08:09
Autor: ADAM
Nowe przepisy na Slowacji
Hm, byc moze jest klopot metoda liczenia, ale nasz deficyt nie byl
wcale taki gigantyczny ... w porownaniu do reszty.

W szczególności porównując z Francją, gdzie dług publiczny rośnie w tempie 2 tys euro na sek. :)
Większość krajów "starej unii" w zeszłym roku (włącznie z Niemcami) nie miałaby szans wejść do tej strefy...

Weźmy całą aferę z pomocą polskiego rządu dla stoczni. Ile nasz uszarpali? Teraz sami pompują niebotyczne kwoty w system bankowy i ubezpieczeniowy...

To są typowe ale oczywiście nie jedyne przykłady hipokryzji i arogancji.
Już się nie odzywam :)
-- -- -- -- -- -- --
Adam

Data: 2009-02-27 10:04:39
Autor: Andrzej Ozieblo
Nowe przepisy na Slowacji
J.F. pisze:

[...]

Na pewno zle sie stalo, ze nie przyjelismy Euro, rzecz dla wszystkich myslacych jest bezdyskusyjna, ale specjalnie nikogo nie winie. Trudno bylo przewidziec taka sytuacje jak dzis wlacznie z dolujacych zlotym. Przypuszczam, ze gdyby zamiast niechetnym Euro Kaczynskim, do wladzy przyszla formacja euroentuzjastow, tez bysmy dzis jeszcze Euro nie mieli. Zle sie rowniez stalo, ze kryzys pojawil sie wlasnie wtedy, gdy Slowacy, pod pewnymi wzgledami kraj podobny do naszego, przyjeli Euro. Bylby swietny eksperyment: oni przyjeli, my nie. Zobaczylibysmy rezultaty np. po roku. A tak, bez wzgledu na wynik, eksperyment jest zafalszowany wlasnie przez kryzys. I dalej nie dowiemy sie czy Slowacy zrobili dobrze czy swietnie. ;)

Swoja droga szkoda, ze Slowacja mocno zdrozala. Bardzo lubilem krotkie wyjazdy na Slowacje, glownie na Kubinska Hole. Ale za 2-3 lata, jak dobrze pojdzie, znow wszystko powinno wrocic do jakiej takiej normy. I o ile zdrowie pozwoli...

Andrzej

Data: 2009-02-27 02:50:56
Autor: mucher
Nowe przepisy na Slowacji
On Feb 27, 10:04 am, Andrzej Ozieblo <ypozi...@cyf-kr.edu.pl> wrote:

[...]

Z 2 strony widzę, że miejsami robi się z tego desperacja niemal - np.
na Chopoku pojawiły się oferty typu zapłać za 1-dniowy karnet, a
dostaniesz karnet na dwa dni.

mucher

Data: 2009-02-27 10:25:15
Autor: Jacek Bronowski
Nowe przepisy na Slowacji
[...]

IMHO problemem Slowacji nie jest to, ze przyjeli Euro, tylko to, ze przyjeli je sami w regionie. Duzo lepiej dla nich (a suma sumarum dla wszystkich) byloby, gdyby na Euro przeszli na raz wszyscy w regionie, albo chociaz wiekszosc - np. Slowacy, my, Czesi, Wegrzy, Litwini...
A tak musza sie meczyc ze znacznym zmniejszemiem konkurencyjnosci w stosunku do sasiadow.
Dla nas pocieszeniem jest chociaz to ze small-business przygraniczny dostaje zastrzyk pomocy antykryzysowej od Slowakow :-)

pozdr.
Jacek Bronowski
--
Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - foto@foto-baza.pl
Aktualnie 12 533 zdjęcia z 19 krajów.

Data: 2009-02-27 14:19:09
Autor: J.F.
Nowe przepisy na Slowacji
Użytkownik "Jacek Bronowski" <foto@risp.pl> napisał w wiadomości news:go8bld$kcp$1atlantis.news.neostrada.pl...
IMHO problemem Slowacji nie jest to, ze przyjeli Euro, tylko to, ze przyjeli je sami w regionie.

Problemem Slowacji zasadniczo rzecz biorac nie jest euro, tylko zmiana kursu zlotego w wyniku swiatowego kryzysu.
Jakby dzis euro bylo po 3 zl, to by nie mieli powodow narzekac.

Duzo lepiej dla nich (a suma sumarum dla wszystkich) byloby, gdyby na Euro przeszli na raz wszyscy w regionie, albo chociaz wiekszosc - np. Slowacy, my, Czesi, Wegrzy, Litwini...

Litwini to maja daleko, a narciarsko to Czesi maja chyba swoje gory,
a oni i Wegrzy do Austrii tez maja blisko. Tu Slowacy moga konkurowac wylacznie cena.

J.

Data: 2009-02-27 18:03:39
Autor: Jacek Bronowski
Nowe przepisy na Slowacji
[...]

Ale nie tylko zlotego! Wlasciwie wszystkich walut w regionie! I forinta, i czeskiej korony, nie mowiac o hrywnie... Dlatego tak jak pisalem problemem slowakow jest to, ze tylko oni maja w regionie euro, a wszystkie inne waluty leca ostro w dol. I z prawie najtanszego miejsca zrobilo sie prawie najdrozsze! (mam na mysli nasz region).

[...]

Polacy tez maja swoje gory, a Wegrzy i Czesi wczesniej tez mieli blisko do Austrii... Ale wielu z nich jezdzilo na Slowacje bo bylo fajnie i tanio (czesi tez z sentymenu i do rodziny). A teraz przestali, bo juz nie jest tak tanio.
I to wszystko dlatego ze tylko Slowacy maje euro, a wszyscy inni swoje, coraz slabsze waluty.

IMHO do czasu uspokojenia rynku walutowego w regionie - jedyna nadzieja dla Slowakow, ze przyjedzie wiecej wschodnich niemcow - bo dla nich nie podrozalo tak wyraznie, a sa mniejsze kolejki i nie maja problemu z wymiana walut...

pozdr.
Jacek Bronowski

Data: 2009-02-27 14:22:54
Autor: J.F.
Nowe przepisy na Slowacji
Użytkownik "Andrzej Ozieblo" <ypoziebl@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:go8a2k$nnc$1srv.cyf-kr.edu.pl...
J.F. pisze:
[...]

Hm .. spory ten obecny kryzys, a zauwaz pierwsze ciekawe jaskolki - niektore firmy przenosza produkcje do Polski.
Polska sila robocza znow potaniala..

Wiec tak w obliczu tego kryzysu trudno powiedziec czy zle sie stalo.

[...]

Zdaje sie ze mamy jednak 6-9 miesiecy niezafalszowanych obserwacji, i calkiem dobrze to Slowakom poszlo.

J.

Data: 2009-02-27 14:53:16
Autor: pmolski
Nowe przepisy na Slowacji
On 27 Lut, 10:04, Andrzej Ozieblo <ypozi...@cyf-kr.edu.pl> wrote:

Na pewno zle sie stalo, ze nie przyjelismy Euro, rzecz dla wszystkich
myslacych jest bezdyskusyjna, ale specjalnie nikogo nie winie.
Tez  mi tak sie wydawalo, dopoki nie trafilem gdzies w sieci na
wypowiedzi eurosceptykow. Padl tam argument niskiego lub wrecz
ujemnego wzrostu (o ile wzrost moze byc ujemny) PKB krajow strefy euro
i wysokiego wzrostu PKB krajow z walutami narodowymi. Nie jestem
ekonomista wiec trudno mi ocenic takie argumenty - ale daje to do
myslenia.
Co do Slowacji - dali ciala przechodzac na euro jako jedyni w
regionie.
Mozna prosic o jakis link do tych super ofert na skipasy na Chopoku?
Chodzi o to?
http://www.jasna.sk/cenniki/skipassy/chopok-ponoc-poudnie/pl/zima/
62 zl za dzien jazdy przy karnecie 7 dni do konca sezonu (nie musza
byc po kolei)

Aha, zeby nie bylo NTG to wlasnie wrocilem ze Szczyrku. Zdjecia Gosi z
sasiedniego watku
http://groups.google.pl/group/pl.rec.sport.zimowe/browse_thread/thread/90c6a514bf65db6d#
nie robia na mnie wrazenia  - moj snieg byl glebszy ;) ;) ;) :)
Znalazlem swietna trase Skrzyczne - Ondraszek - ul. Olimpijska ;) . Po
drodze jest 20-40 metrowa scianka na ktorej mozna sie zabic (duzo na
lewo od zasypanej koparki). Snieg po uszy :)
pozdr
Piotr

Data: 2009-02-28 05:55:50
Autor: gajowy
Nowe przepisy na Slowacji
pmolski@ant.pl wrote:

[...]

O to chodzi - wczoraj dawałem ale proszę :)
http://www.jasna.sk/admin/wiadomosci/1-dzien-gratis/pl/zima/
http://www.vt.sk/do-pozornosti/1-dzien-gratis-1/pl/zima/

....czemu wątki tak szybko "zdychają"?

   gajowy

....carve diem

Data: 2009-02-28 15:43:43
Autor: Andrzej Ozieblo
Nowe przepisy na Slowacji
pmolski@ant.pl pisze:

[...]

No coz, zaluje, ze sie odezwalem. Wydawalo mi sie, ze teraz, po tym co sie stalo, po tych wszystkich spekulacjach na naszej walucie narodowej, sprawa przyjecia lub nie Eura powinna byc dla wszystkich oczywista. Widac nie jest.

Tez nie jestem ekonomista, choc tematem sie mocno interesuje od kilku lat i sporo czytam. No i mam znajomych i krewnych, niektorych z nich wysoko postawionych bankowcow. Zreszta lepiej nie wymieniac. :) Mysle, ze kazdy sam powinien sobie wyrobic wlasne zdanie. I moze to latwo zrobic. W prasie mozna sie naczytac ile wlezie. Od najlepszych fachowcow. Musimy tylko poczynic dwa zalozenia. Trzymac sie zdala od politykow i ich opinii w tym temacie. Oni maja w tym swoj polityczny interes, graja na emocjach, naszej latwowiernosci, uprzedzeniach i w ogolnosci graja nieczysto. W mniejszym lub wiekszym stopniu wszyscy z nich. I po drugie, odrzucic emocje, urazy, zaangazowac chlodne myslenie, bo kazdy z nas dysponuje rozumem.

Mysle, ze temat jest mocno NTG, choc jak widac nie do konca z uwagi na pobliska Slowacje, ktora mocno liczyla sie w moim narciarskim zyciu. Na przelomie lat 80 - 90-tych duzo jezdzilem w Alpy, bo mieszkalem we Francji, ale potem, przez kilka ladnych lat, gdzie w latach 90-tych co roku spedzalem wraz z rodzina narciarski tydzien a to na Chopoku, a to w Ruzomberku czy Zubercu, a to wreszcie w Donovaly. I niezle bylo. Potem znow zaczalem jezdzic w Alpy, ale na Slowacje czesto wyskakiwalem na jednodniowe wypady. Znam osobiscie i lubie kilku Slowakow.

Andrzej

Data: 2009-03-01 11:41:26
Autor: J.F.
Nowe przepisy na Slowacji
On Sat, 28 Feb 2009 15:43:43 +0100,  Andrzej Ozieblo wrote:
[...]

Bo to zalezy czy ma sie kredyt we frankach, czy zarabia w Londynie na
mieszkanie w Polsce :-)

J.

Data: 2009-02-27 16:49:40
Autor: ADAM
Nowe przepisy na Slowacji
rezultaty np. po roku. A tak, bez wzgledu na wynik, eksperyment jest zafalszowany wlasnie przez kryzys. I dalej nie dowiemy sie czy Slowacy zrobili dobrze czy swietnie. ;)

Pytanie powinno brzmiec, czy Slowacy zrobili zle czy bardzo zle.
To jest chyba oczywiste dla kazdego myslacego czlowieka.

-- -- --
Adam

Data: 2009-02-27 18:07:36
Autor: Jacek Bronowski
Nowe przepisy na Slowacji
J.F.:
Na pewno zle sie stalo, ze nie przyjelismy Euro, rzecz dla wszystkich myslacych jest bezdyskusyjna

Adam: Pytanie powinno brzmiec, czy Slowacy zrobili zle czy bardzo zle.
To jest chyba oczywiste dla kazdego myslacego czlowieka.

:-)
Piekne!
Jak ja lubie, gdy ktos uwaza, ze jego zdanie jest jedynie sluszne i na pewno wszyscy mysla tak samo (tylko moze sie nie przyznaja :-)

pozdr.
Jacek Bronowski

Data: 2009-02-27 18:40:19
Autor: ADAM
Nowe przepisy na Slowacji
Piekne!
Jak ja lubie, gdy ktos uwaza, ze jego zdanie jest jedynie sluszne i na pewno wszyscy mysla tak samo (tylko moze sie nie przyznaja :-)

Pewnie nie zauważyłeś, ze parafrazowałem kolegę Andrzeja.
Rozumiem także, ze dla Ciebie wszelkie poglądy odbiegające od jedynie poprawnych politycznie są be.
Polecam samodzielne myślenie, a nie jedynie powtarzanie telewizyjno-prasowej mantry.
Kwestie ekonomiczne pominę gdyż jest to zbyt rozległy temat, ale warto w naszym kraju zacząć przypominać ludziom co to jest patriotyzm, bo zupełnie zapomnieli co to słowo oznacza. Jedyną uznawaną w tej chwili wartością jest kasa.
W ramach przypomnienia: w Polsce na początku XVI wieku Mikołaj Kopernik reformował politykę monetarną i po raz pierwszy w historii, począwszy od 1526 roku, wprowadził "złotego" jako monetę polską. Co doprowadziło w rezultacie do wzmocnienia polskiej państwowości i dobrobytu obywateli.
Trzy lata wczesniej slawny ksiądz, reformator i filozof, Erazm z Rotterdamu, po skrytykowaniu korupcji społecznej we Francji i państewkach niemieckich tak napisał o Polsce: "Gratuluję temu państwu... które może rywalizować z wszystkim przodującymi i wielkimi państwami w naukach, wymiarze sprawiedliwości, moralności i religii, jak i w tym wszystkim, co różni nas od barbaryzmu".

Przypominam także, ze zrzekając sie polskiego pieniądza zatracamy cześć własnej tożsamości narodowej i niepodległości.

Na koniec przypomnę dla przykładu, że we wszystkich badaniach społecznych w Niemczech na pytanie czy chcieliby powrotu Marki około 80% ludzi odpowiada tak.

-- -- -- -- -- -- -- -
Adam

Data: 2009-02-27 18:59:10
Autor: Jacek Bronowski
Nowe przepisy na Slowacji
Pewnie nie zauważyłeś, ze parafrazowałem kolegę Andrzeja.
Rozumiem także, ze dla Ciebie wszelkie poglądy odbiegające od jedynie poprawnych politycznie są be.

Sorry, ale to pewnie Ty nie zauwazyles, ze zacytowalem obie wypowiedzi i komentarzem odnioslem sie obu... No i nie rozumiem, ktory z nich jest niby poprawny, a ktory nie? Bo dla mnie oba sa rownie smieszne...

pozdr.
Jacek Bronowski

Data: 2009-02-28 16:49:14
Autor: Chris
Nowe przepisy na Slowacji
Dnia Fri, 27 Feb 2009 18:59:10 +0100, Jacek Bronowski napisał(a):

Sorry, ale to pewnie Ty nie zauwazyles, ze zacytowalem obie wypowiedzi i komentarzem odnioslem sie obu...

Z Twoich komentarzy wcale to nie wynika. Na artykuł Andrzeja
odpowiedziałeś po 21 minutach i wówczas stwierdzenie "To jest chyba
oczywiste dla każdego myślącego człowieka" jakoś Ci nie przeszkadzało,
natomiast zaczęło przeszkadzać w 8 godzin później, gdy ponownie użył go
ADAM.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-02-28 17:56:22
Autor: Jacek Bronowski
Nowe przepisy na Slowacji
[...]

Rany, co ma do tego czas??? A jak bym odpowiedzial 10 min. pozniej to znaczy ze bym sie odniosl do sytuacji politycznej w Gruzji, czy do wojny a Afganistanie?

Zacytowalem OBIE wypowiedzi i je OBIE skomentowlem. Nie jedna, nie druga tylko obie...

pozdr.
Jacek Bronowski

Data: 2009-03-01 01:08:15
Autor: Chris
Nowe przepisy na Slowacji
Dnia Sat, 28 Feb 2009 17:56:22 +0100, Jacek Bronowski napisał(a):

Rany, co ma do tego czas???

Jest dosyć istotny.
Gdybyś oba komentarze napisał w odstępie 10 minut, można by uwierzyć, że
drugi z nich dotyczy faktycznie zarówno komentarza Andrzeja, jak i
ADAMA.
Ale tak nie było. O godz, 10:25 jeszcze Ci zwrot o "wszystkich
myślących" nie przeszkadzał, nie wspomniałeś o nim ani słowem. Zaczął Ci
przeszkadzać dopiero 8 godzin później, po użyciu go przez ADAMA. --
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-03-01 11:35:40
Autor: Jacek Bronowski
Nowe przepisy na Slowacji
Jest dosyć istotny.
Gdybyś oba komentarze napisał w odstępie 10 minut, można by uwierzyć, że
drugi z nich dotyczy faktycznie zarówno komentarza Andrzeja, jak i

Naprawde az trudno mi uwierzyc, ze mozna miec takie problemy ze zrozumieniem tego co sie czyta...
Rozumiesz znaczenie slow takich jak:
-OBIE
- DWIE
- NIE JEDNA NIE DRUGA TYLKO DWIE NA RAZ
- itd
?

Poza tym co tu jest do "uwierzenia"? Zacytowalem OBIE wypowiedzi w moim poscie - pod nimi napisalem komentarz.

Moze Ty masz zdolnosci przewidywania przyszlosci - ja nie.  I dlatego nie moglem skomentowac OBU wypowiedzi zanim OBIE wypowiedzi nie ukazaly sie na grupie...
Z mojej strony EOT.

pozdr.
Jacek Bronowski

Data: 2009-03-01 12:51:38
Autor: Chris
Nowe przepisy na Slowacji
Dnia Sun, 1 Mar 2009 11:35:40 +0100, Jacek Bronowski napisał(a):

[...]

Szkoda tylko, że żadnego z tych słów  nie użyłeś w swojej wypowiedzi z
godz. 18:07, bo wtedy tej całej dyskusji by nie było.

Poza tym co tu jest do "uwierzenia"? Zacytowalem OBIE wypowiedzi w moim poscie - pod nimi napisalem komentarz.

Zacytowałeś obie wypowiedzi, ale podwieszając swój krytyczny komentarz
pod post ADAMA, zaadresowałeś go nie do tego, kto pisząc z pełną powagą
omawianego zwrotu użył jako pierwszy, ale do tego, kto go z ironią
powtórzył.

Moze Ty masz zdolnosci przewidywania przyszlosci - ja nie.  I dlatego nie moglem skomentowac OBU wypowiedzi zanim OBIE wypowiedzi nie ukazaly sie na grupie...

Co potwierdza moja tezę, że ten zwrot zaczął Ci przeszkadzać dopiero od
godz. 16:49.

Z mojej strony EOT.

Z mojej również.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-02-27 19:07:52
Autor: Jacek Bronowski
Nowe przepisy na Slowacji
W ramach przypomnienia: w Polsce na początku XVI wieku Mikołaj Kopernik reformował politykę monetarną i po raz pierwszy w historii, począwszy od 1526 roku, wprowadził "złotego" jako monetę polską.
[...]
Przypominam także, ze zrzekając sie polskiego pieniądza zatracamy cześć własnej tożsamości narodowej i niepodległości.

Sorry, ale od takich napompowanych "patriotyzmem" wypowiedzi niebezpiecznie blisko mi juz do nacjonalizmu i hasel "Polska dla Polakow" i "Żydzi do gazu".
Bez obrazy, nie twierdze, ze Ty tak mysisz - tylko ze to juz za blisko, i jak takie poglady jak Twoje padaja na "(nie)odpowiedni" grunt to kielkuja lysi w glanach i mlodzi koledzy Pana Giertycha...
I na koniec uwaga bardziej ogolna - uwazam, ze umiar i wywazenie w kazdej dziedzinie zycia jest lepsze niz kazda skrajnosc i nietolerancja.

pozdr.
Jacek Bronowski

Data: 2009-02-27 15:16:24
Autor: pmolski
Nowe przepisy na Slowacji
On 27 Lut, 19:07, "Jacek Bronowski" <f...@risp.pl> wrote:

Sorry, ale od takich napompowanych "patriotyzmem" wypowiedzi
niebezpiecznie
blisko mi juz do nacjonalizmu i hasel "Polska dla Polakow" i "Żydzi do
gazu".
Bez urazy, ale - sorry, BARDZO przeginasz. Wypowiedz ADAMA jest daleka
od nacjonalizmu i antysemityzmu. Nie ma potrzeby slowa patriotyzm
pisac w cudzyslowie.
Nie ma nic zdroznego w tym, ze dbamy o interesy Polski i Polakow.
Pamietajmy o tym, ze duza czesc miedzynarodowych firm/korporacji  ma
swoja tozsamosc narodowa. Braun, Springer (i wiele innych) to nazwiska
rodzin, ktore sa zwiazane ze swoja ojczyzna. Bardzo bym chcial, zeby w
swiecie wielkiego biznesu zaczely sie pojawiac polskie nazwiska - o
ile to jeszcze mozliwe.

Z naszego podworka i z naszych czasow - ostatnio  amerykanski fundusz
(?), firma (?), wlasciciel KFC wrogo przejal calkiem dobrze rozwinieta
POLSKA siec restauracji Sfinksa. "Wrogosc" polegala na manipulowaniu
kursem akcji, itp. Dlatego - KURCZAKOM Z KFC  MOWIMY ZDECYDOWANE
"NIE"!!! ;) ;) ;)

Albo Goldman-Sachs ktory dyma nas jak moze manipulujac kursem zlotowki/
dolara. Pare miesiecy temu posunal sie nawet do wydania negatywnego
ratingu naszej gospodarki, zeby zarobic na skoku wartosci akcji
polskich przedsiebiorstw. Skurwysy....

pozdr
Piotr

Data: 2009-02-28 11:39:39
Autor: Jacek Bronowski
Nowe przepisy na Slowacji
Bez urazy, ale - sorry, BARDZO przeginasz. Wypowiedz ADAMA jest daleka
od nacjonalizmu i antysemityzmu. Nie ma potrzeby slowa patriotyzm
pisac w cudzyslowie.

Wiem, ze przeginam - robie to celowo. Ale uwazam, ze przegiencie z mojej stronu nie jest wieksze niz przegiencie wynikajace z wypowiedzi ADAMA - "wprowadzenie euro to utrata niepodleglosci"
I uwazam, co zreszta napisalem wyraznie, ze wypowiedz nie jest sama w sobie nacjonalistyczna, ale bardzo latwo by takie wypowiedzi w podatnych osobac/srodowiskach prowadzily do kielkowania nacjonalizmu...

abo Goldman-Sachs ktory dyma nas jak moze manipulujac kursem zlotowki/
olara. Pare miesiecy temu posunal sie nawet do wydania negatywnego
atingu naszej gospodarki, zeby zarobic na skoku wartosci akcji
olskich przedsiebiorstw. Skurwysy....

Zgadzam sie ze sku.....
Ale nie masz wrazenia, ze gdybysmy mieli euro, to nie mieli by szansy na takie sku....kie spekulacje?

Nie twierdzoe, ze euro jest super itd. Nie wiem do konca - nie jestem ekonomista ani politologiem. Ja bym wolal zebysmy mieli euro i moze nawet bardziej - zeby euro bylo w wiekszosci krajow regionu. Z prostej przyczyny - wygoda podczas podrozy. I rozumiem, ze ktos ma inne zdanie. Byle nie probowal swego zdania ubierac w zbyt "napompowana" ideologi w dodatku uwazajac, ze jest ona jedynie sluszna...

I chyba zeczyisci EOT bo zrobilo sie dramatycznie NTG :-)

pozdr.
Jacek Bronowski

Data: 2009-02-27 19:38:01
Autor: ADAM
Nowe przepisy na Slowacji
Sorry, ale od takich napompowanych "patriotyzmem" wypowiedzi niebezpiecznie blisko mi juz do nacjonalizmu i hasel "Polska dla Polakow" i "Żydzi do gazu".

Bez obrazy, ale lecisz z klucza jak pies Pawłowa: hasło-odzew. To jest właśnie brak toleracji.
Moja wypowiedź nie była ani napompowana patriotyzmem i to jeszcze w "", ani nie miała nic wspólnego z nacjonalizmem.

Bez obrazy, nie twierdze, ze Ty tak mysisz
Ja się nie obrażam, po prostu proszę nie wkładaj w moje usta treści od których mi daleko.

Z mojej strony EOT

-- -- --
Adam

P.S. Pisalem do Ciebie na priv - bez odpowiedzi...

Data: 2009-02-28 11:18:25
Autor: Jacek Bronowski
Nowe przepisy na Slowacji
Bez obrazy, ale lecisz z klucza jak pies Pawłowa: hasło-odzew. To jest właśnie brak toleracji.
Moja wypowiedź nie była ani napompowana patriotyzmem i to jeszcze w "", ani nie miała nic wspólnego z nacjonalizmem.

Sorry, ale absolutnie nie wiem co ma do tego pies Pawlowa... Mozna to
dokladnie odwrocic - lecisz z klucza jak pies Pawłowa: hasło-odzew:
wprowadzenie euro - utrata niepodleglosci...

Bez obrazy, nie twierdze, ze Ty tak mysisz
Ja się nie obrażam, po prostu proszę nie wkładaj w moje usta treści od których mi daleko.

No to przeczytaj raz jeszcze co napisalem. Nic Ci nie wkladam w usta. Uwazam
tylko, ze takie poglady zbyt czesto trafiajac a podtny gtunt ewoluuja w
strone nacjonalizmu i ksenofobii. Ichyba wyraznie napisalem, ze nie pisze o
Tobie...

P.S. Pisalem do Ciebie na priv - bez odpowiedzi...

Przykro mi - nic nie dostalem.

pozdr.
Jacek Bronowski

Data: 2009-02-28 13:31:08
Autor: ADAM
Nowe przepisy na Slowacji
Sorry, ale absolutnie nie wiem co ma do tego pies Pawlowa... Mozna to
dokladnie odwrocic - lecisz z klucza jak pies Pawłowa: hasło-odzew:
wprowadzenie euro - utrata niepodleglosci...
Nie chcem ale muszem :))
Znowu przeinaczasz moja wypowiedz, proszę oto cytat:
"Przypominam także, ze zrzekając się polskiego pieniądza zatracamy cześć
własnej tożsamości narodowej i niepodległości."
Wyraźnie napisałem - część.
Może nie mam racji? Pytanie retoryczne.

[...]
Jesteś inteligentny więc proszę nie ściemniaj. Zastosowałeś najprostszy chwyt NLP mający na celu wywołanie u czytającego określonego efektu, zgoła odmiennego od moich intencji. Z tego powodu musiałem zareagować aby nie być postrzeganym przez pryzmat czyichś fobii.

Faktycznie proponuje definitywnie zakończyć ten wątek gdyż poszedł za daleko. Jeżeli chcesz chętnie przejdę na priv.

-- -- -- -- -- -
Adam

Data: 2009-02-28 09:07:30
Autor: MichałG
Nowe przepisy na Slowacji
ADAM napisał(a):
[...]

Pozwole sobie zauważyc, że stało się tak dlatego że był to 'dobry złoty' (tj nieudający, że jest wiecej wart niż w rzeczywistości- niefałszowany) a juz niekoniecznie dlatego, że był to 'polski złoty'....
Jedno nie wyklucza drugiego, ale implikacja polski=>dobry nawet wtedy nie była automatyczna.....
A my tu o nartach,..... ;-)))

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-02-28 09:30:11
Autor: ADAM
Nowe przepisy na Slowacji
Pozwole sobie zauważyc, że stało się tak dlatego że był to 'dobry złoty' (tj nieudający, że jest wiecej wart niż w rzeczywistości- niefałszowany) a juz niekoniecznie dlatego, że był to 'polski złoty'....
Wróć :) Właśnie dla tego, że polski złoty miał pokrycie w złocie był dobrym pieniądzem.
Polecam dorwać przekład książki "Monetae Cudendae Ratio" Mikołaja Kopernika - rozprawy traktującej o stabilizacji polskiego pieniądza, wiele treści w niej zawartych jest aktualna i dzisiaj.
Kiedyś taką walutą był dolar amerykański, niestety w XX wieku stał się pieniądzem fiducjarnym jak i cała reszta... To jest nieszczęście i podstawowa przyczyna dzisiejszego zresztą rozdmuchanego "kryzysu". No ale ktoś musi zarabiać :)

Jedno nie wyklucza drugiego, ale implikacja polski=>dobry nawet wtedy nie była automatyczna.....
Patrz powyżej :)

A my tu o nartach,..... ;-)))
A no - sorry :)

-- -- -- -- --
Adam

Data: 2009-03-11 14:38:38
Autor: J.F.
Nowe przepisy na Slowacji
Użytkownik "Jacek Bronowski" <foto@risp.pl> napisał w wiadomości news:go96oi$pcr$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Tak OT grupy ale nawiazujac do dyskusji

http://gospodarka.pl.msn.com/gospodarka/3249782,33181,6367729,Gilowska__to_przez_PO_Polska_nie_weszla_do_strefy.html

Czyli jak odwrocic kota ogonem :-)

Jak poznac ze polityk klamie ?
..
..
..
..
..
Usta ma otwarte - oni zawsze klamia.

J.

Data: 2009-02-27 08:53:09
Autor: reme.k
Nowe przepisy na Slowacji
Przy okazji, bo temat Słowacji, euro itp przewija się tu i tam:
http://wyborcza.pl/1,88975,6312498,Pustki_po_Polakach.html

Głupawe są takie artykuły niczym szefowa restauracji Goral.
Skoro ludzie nie chcą jeść u niej to niech obniży cenę.

Data: 2009-02-27 12:06:13
Autor: Titus Atomicus
Nowe przepisy na Slowacji
In article <2201.00000086.49a79be5@newsgate.onet.pl>, reme.k@vp.pl wrote:

> [...]

Głupawe są takie artykuły niczym szefowa restauracji Goral.
Skoro ludzie nie chcą jeść u niej to niech obniży cenę.

Mhm. Ale co jej z tego przyjdzie?

TA

Data: 2009-02-27 12:07:34
Autor: reme.k
Nowe przepisy na Slowacji

> Skoro ludzie nie chcą jeść u niej to niech obniży cenę.

Mhm. Ale co jej z tego przyjdzie?

Nie wiem, może klienci się pojawią?

Data: 2009-02-27 12:55:22
Autor: MichałG
Nowe przepisy na Slowacji
reme.k@vp.pl napisał(a):
[...]

no i?

;-)

pozdrawiam
Michał

Data: 2009-02-27 12:59:00
Autor: reme.k
Nowe przepisy na Slowacji
reme.k@vp.pl napisał(a):

no i?

Wydawać by się mogło że restauracja jest po to aby przychodzili do niej konsumenci?

Data: 2009-02-27 13:42:27
Autor: MichałG
Nowe przepisy na Slowacji
reme.k@vp.pl napisał(a):
reme.k@vp.pl napisał(a):
[...]

Wydawać by sie mogło...... ;-) Ale tak naprawdę jest po to, by na niej zarabiać. Przynajmniej troche... ;-)

pozdrawiam
Michał

Data: 2009-02-27 13:02:33
Autor: Titus Atomicus
Nowe przepisy na Slowacji
In article <2201.000000b4.49a7c976@newsgate.onet.pl>, reme.k@vp.pl wrote:

Nie wiem, może klienci się pojawią?

A po co jej klienci, skoro zysku nie bedzie?

TA

Data: 2009-02-27 13:04:27
Autor: reme.k
Nowe przepisy na Slowacji

A po co jej klienci, skoro zysku nie bedzie?

Dlaczego nie będzie?
A bez klientów jest?

Data: 2009-02-27 13:44:53
Autor: Titus Atomicus
Nowe przepisy na Slowacji
In article <2201.000000bb.49a7d6cb@newsgate.onet.pl>, reme.k@vp.pl wrote:

Dlaczego nie będzie?
A bez klientów jest?

1. jacys tam klienci sa.
2. o ile wg ciebie mozna obnizyc te ceny? 12zl za zupe + gulasz to calkiem dobra cena.
3. jak zamiast 5 klientow dziennnie bedzie 10 przy zysku per capita o polowe nizszym, to i tak nic to zmieni. A roboty wiecej. Get real!
Myslisz, ze cena detaliczna = zysk?

TA

Data: 2009-02-27 13:56:58
Autor: reme.k
Nowe przepisy na Slowacji

> [...]

3. jak zamiast 5 klientow dziennnie bedzie 10 przy zysku per capita o polowe nizszym, to i tak nic to zmieni. A roboty wiecej. Get real!

ad. 1. kobita mówi że nie ma
ad. 2. cena jest dobra dla kogo?
ad. 3. kapuję o co chodzi tylko że ta kobieta twierdzi: niema ludzi = nie ma kasy.

Zatem albo niech poszuka innego targetu, albo obniży ceny żeby stary target
wrócił, albo niech zamknie budę w diabły i po krzyku.

Data: 2009-02-27 15:49:23
Autor: Titus Atomicus
Nowe przepisy na Slowacji
In article <2201.000000c4.49a7e31a@newsgate.onet.pl>, reme.k@vp.pl wrote:

> [...]
> 3. jak zamiast 5 klientow dziennnie bedzie 10 przy zysku per capita o > polowe nizszym, to i tak nic to zmieni. A roboty wiecej. Get real!

Mowi, ze bylo 7 Polakow przez weekend. Bo rozmowa byla o Polakach.

ad. 2. cena jest dobra dla kogo?

No nie wiem. 12 zl za obad (zupa+drugie)? To nie sa ceny 'unijne'. Tyle to ja place w bufecie w pracy. Podobnie jest w polskich barach mlecznych.

ad. 3. kapuję o co chodzi tylko że ta kobieta twierdzi: niema ludzi = nie ma kasy.

Zatem albo niech poszuka innego targetu, albo obniży ceny żeby stary target
wrócił, albo niech zamknie budę w diabły i po krzyku.

Wciaz zle kapujesz. Klienci, z ktorych nie ma zysku to zadni klienci.
A zamknac lokal?
Wtedy, to bys sie czepial ze na Slowacji nie ma infrastruktury.
Masz jeszcze jakis fajne rady?

TA

Data: 2009-02-27 17:02:42
Autor: reme.k
Nowe przepisy na Slowacji
A zamknac lokal?
Otwierać dla siedmiu osób?

Data: 2009-02-27 18:20:27
Autor: Titus Atomicus
Nowe przepisy na Slowacji
In article <1a16.00000002.49a80ea2@newsgate.onet.pl>, reme.k@vp.pl wrote:

> A zamknac lokal?
Otwierać dla siedmiu osób?

Przeciez juz jest otwarty.
Sorry, ale z toba cos jest chyba nie tak. Ale to dla ciebie za trudne do zrozumienia. Jakbym z Cavallino rozmawial.

EOT

TA

Data: 2009-03-04 09:57:30
Autor: silvestre
Nowe przepisy na Slowacji
Ostatnio na Słowacji robią fajne promocje dla Polaków, np. Tatrzańska Łomnica czy Chopok przy zakupie karnetu na 1 dzien, drugi dzien gratis :-)

pzdr
silvestre

Data: 2009-03-04 12:05:22
Autor: yawitkow
Nowe przepisy na Slowacji
silvestre <silvestr_xxxx@gazeta.pl> wrote:
Ostatnio na Słowacji robią fajne promocje dla Polaków, np. Tatrzańska Łomnica czy Chopok przy zakupie karnetu na 1 dzien, drugi dzien gratis :-)

Zmniejszenie dochodu z wyciagow zrekompensuja sobie
podwyzszonymi bardzo znacznie mandatami za wykroczenia
drogowe. Maksymalny mandat za przekroczenie predkosci
o 80 km/godz. moze wyniesc nawet 1300 euro (z mozliwoscia
zamiany na roboty publiczne - nie podaja przelicznika).

Wiecej informaci o zmianach przepisow od 1 lutego br
na stronie:

http://moto.onet.pl/1529987,2217,artykul.html

Warto poczytac.

W.W.

--
 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
| Witold Witkowski          yawitkow@cyf-kr.edu.pl |

Data: 2009-03-05 00:49:03
Autor: Titus Atomicus
Nowe przepisy na Slowacji
In article <golqq2$mol$1@srv.cyf-kr.edu.pl>,
 yawitkow@cyf-kr.no.spam.edu.pl wrote:

> [...]

o 80 km/godz. moze wyniesc nawet 1300 euro (z mozliwoscia
zamiany na roboty publiczne - nie podaja przelicznika).

Bez jaj. To tam wyciagi naleza do Skarbu Panstwa?

I czy jezdzacych zgodnie z przepisami tez beda karac?
I dlaczego podajesz takie drastyczne przyklady? Przekroczenie predkosci o 80km/h to na prawde jest powazna sprawa...

TA

Data: 2009-03-05 07:40:38
Autor: yawitkow
Nowe przepisy na Slowacji
> [...]

> zamiany na roboty publiczne - nie podaja przelicznika).
> Bez jaj. To tam wyciagi naleza do Skarbu Panstwa?

Wyciagi zapewne naleza do prywatnych firm, ale Skarb
Panstwa Slowacji straci spore pieniadze z tytulu podatku VAT.
Ponadto Slowacy zainwestowali w zeszlym roku olbrzymie pieniadze
(ok. 50 mln euro) w rozwoj infrastruktury narciarskiej.
Pieniadze pochodzily z kredytow i wczesniej czy pozniej
banki upomna sie o pozyczone pieniadze. Jesli Polacy
z powodu upadku zlotowki opuszcza slowackie stoki na dluzej,
to perspektywa upadku ich osrodkow nie jest nieprawdopodobna.
Sami slowaccy narciarze ich nie utrzymaja, gdyz po pierwsze jest ich zbyt malo, a po drugie wyposazeni w mocna walute
zaczna czesciej wybierac Alpy.
I czy jezdzacych zgodnie z przepisami tez beda karac?
I dlaczego podajesz takie drastyczne przyklady? Przekroczenie predkosci o 80km/h to na prawde jest powazna sprawa...

Podalem rzeczywiscie drastyczny przyklad b. wysokiego mandatu
za b. powazne przekroczenie przepisow ruchu drogowego.
Jednak Polak potrafi. W ta niedziele po godz. 20 przechodzilem ulica Bora-Komorowskiego w Krakowie i bylem swiadkiem przemkniecia
bolidu z predkoscia przynajmniej 150 km/godz (ograniczenie do 80).
Kiedys na tej samej ulicy obserwowalem popisy
motocyklistow ujezdzajacych swe rumaki na jednym tylnym
kole z rownie zawrotna predkoscia.

W.W.

--
 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2009-03-05 16:40:25
Autor: Andrzej Ozieblo
Nowe przepisy na Slowacji

I dlaczego podajesz takie drastyczne przyklady? Przekroczenie predkosci o 80km/h to na prawde jest powazna sprawa...

Nie za bardzo. 3-4 lata temu jechalem z Krakowa do Lublina. Gdzies w okolicach Kielc przekroczylem predkosc o prawie 70 km/h. Wg. policjantow, ktorzy mnie zlapali byl to obszar zabudowany. Tak naprawde zas byla to szeroka, pusta o tej porze dnia szosa. Typowa pulapka. Zaplacilem tylko 400 zl, a nie 1000 Euro. :)

Andrzej

Data: 2009-03-05 18:11:03
Autor: Harnaœ
Nowe przepisy na Slowacji
On Thu, 05 Mar 2009 16:40:25 +0100, Andrzej Ozieblo
<andrzej.ozieblo@autograf.pl> wrote:

[...]

W krajach o bardziej zwartej zabudowie takie sytuacji się raczej nie
zdarzą. Jakoś na Słowacji, czy Austrii nie mam problemu za zachowaniem
nawet ograniczenia 40 km/h. Po prostu jest gęsta zabudowa i rozumiem
zasadność tego  ograniczenia, które zresztą się szybko skończy i można
będzie szybciej jechać.
W Polsce niestety są niekończące się wsie, do tego ograniczenia na
zasadzie: zdarzył się tragiczny wypadek, bo ktoś jechał 160km/h, to
stawiają ograniczenie do 70. Dalej zdarzają się wypadki? To się da
ograniczenie do 50km/h i nikt nie patrzy, że ci którzy je powodują
jeżdżą powyżej 100km/h.

--
Harnaś

Data: 2009-03-06 18:41:51
Autor: gajowy
Nowe przepisy na Slowacji
"Harnaú" wrote:

(...)
[...]

Wydaje mi się, że często scenariusz jest taki
- brakuje nam czegoś do budżetu gminy?
- to dajmy kolejny fotoradar

W jakiejś wsi koło Sanoka (nawet nie pamiętam nazwy), pusta
drugorzędna droga, raczej nic co skłaniało by mnie do zwolnienia,
choć szczegółów nie pamiętam to gdyby były powody to bym zwolnił :)
No i trafił mnie fotoradar (od tyłu w dodatku!) - niestety ponad
50 przekroczenia :( Mandat po kilku miesiącach itd.

Najlepsze jest to, że potem sprawdziłem i okazało się że w tymże
siole są 3 (sł. trzy!) fotoradary - w miejscu gdzie pewnie jest
max. kilkuset mieszkańców :)

   gajowy

....carve diem

Data: 2009-03-08 15:32:07
Autor: Harnaœ
Nowe przepisy na Slowacji
On Fri, 06 Mar 2009 18:41:51 +0100, gajowy
<studiografit_cut@cut_poczta.onet.pl> wrote:

"Harnaú" wrote:

(...)
[...]

Tak też jest, ale akurat miałem na myśli kilka miejsc, gdzie
fotoradarów nie ma, a wprowadzono przesadne ograniczenia prędkości,
których NIKT nie przestrzega, no chyba, że akurat się policja zaczaja.
--
Harnaś

Nowe przepisy na Slowacji