Nowe przepisy na Slowacji

Data: 2009-03-04 09:57:30
Autor: silvestre
Nowe przepisy na Slowacji
Ostatnio na Słowacji robią fajne promocje dla Polaków, np. Tatrzańska Łomnica czy Chopok przy zakupie karnetu na 1 dzien, drugi dzien gratis :-)

pzdr
silvestre

Data: 2009-03-04 12:05:22
Autor: yawitkow
Nowe przepisy na Slowacji
silvestre <silvestr_xxxx@gazeta.pl> wrote:
Ostatnio na Słowacji robią fajne promocje dla Polaków, np. Tatrzańska Łomnica czy Chopok przy zakupie karnetu na 1 dzien, drugi dzien gratis :-)

Zmniejszenie dochodu z wyciagow zrekompensuja sobie
podwyzszonymi bardzo znacznie mandatami za wykroczenia
drogowe. Maksymalny mandat za przekroczenie predkosci
o 80 km/godz. moze wyniesc nawet 1300 euro (z mozliwoscia
zamiany na roboty publiczne - nie podaja przelicznika).

Wiecej informaci o zmianach przepisow od 1 lutego br
na stronie:

http://moto.onet.pl/1529987,2217,artykul.html

Warto poczytac.

W.W.

--
 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
| Witold Witkowski          yawitkow@cyf-kr.edu.pl |

Data: 2009-03-05 00:49:03
Autor: Titus Atomicus
Nowe przepisy na Slowacji
In article <golqq2$mol$1@srv.cyf-kr.edu.pl>,
 yawitkow@cyf-kr.no.spam.edu.pl wrote:

> [...]

o 80 km/godz. moze wyniesc nawet 1300 euro (z mozliwoscia
zamiany na roboty publiczne - nie podaja przelicznika).

Bez jaj. To tam wyciagi naleza do Skarbu Panstwa?

I czy jezdzacych zgodnie z przepisami tez beda karac?
I dlaczego podajesz takie drastyczne przyklady? Przekroczenie predkosci o 80km/h to na prawde jest powazna sprawa...

TA

Data: 2009-03-05 07:40:38
Autor: yawitkow
Nowe przepisy na Slowacji
> [...]

> zamiany na roboty publiczne - nie podaja przelicznika).
> Bez jaj. To tam wyciagi naleza do Skarbu Panstwa?

Wyciagi zapewne naleza do prywatnych firm, ale Skarb
Panstwa Slowacji straci spore pieniadze z tytulu podatku VAT.
Ponadto Slowacy zainwestowali w zeszlym roku olbrzymie pieniadze
(ok. 50 mln euro) w rozwoj infrastruktury narciarskiej.
Pieniadze pochodzily z kredytow i wczesniej czy pozniej
banki upomna sie o pozyczone pieniadze. Jesli Polacy
z powodu upadku zlotowki opuszcza slowackie stoki na dluzej,
to perspektywa upadku ich osrodkow nie jest nieprawdopodobna.
Sami slowaccy narciarze ich nie utrzymaja, gdyz po pierwsze jest ich zbyt malo, a po drugie wyposazeni w mocna walute
zaczna czesciej wybierac Alpy.
I czy jezdzacych zgodnie z przepisami tez beda karac?
I dlaczego podajesz takie drastyczne przyklady? Przekroczenie predkosci o 80km/h to na prawde jest powazna sprawa...

Podalem rzeczywiscie drastyczny przyklad b. wysokiego mandatu
za b. powazne przekroczenie przepisow ruchu drogowego.
Jednak Polak potrafi. W ta niedziele po godz. 20 przechodzilem ulica Bora-Komorowskiego w Krakowie i bylem swiadkiem przemkniecia
bolidu z predkoscia przynajmniej 150 km/godz (ograniczenie do 80).
Kiedys na tej samej ulicy obserwowalem popisy
motocyklistow ujezdzajacych swe rumaki na jednym tylnym
kole z rownie zawrotna predkoscia.

W.W.

--
 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2009-03-05 16:40:25
Autor: Andrzej Ozieblo
Nowe przepisy na Slowacji

I dlaczego podajesz takie drastyczne przyklady? Przekroczenie predkosci o 80km/h to na prawde jest powazna sprawa...

Nie za bardzo. 3-4 lata temu jechalem z Krakowa do Lublina. Gdzies w okolicach Kielc przekroczylem predkosc o prawie 70 km/h. Wg. policjantow, ktorzy mnie zlapali byl to obszar zabudowany. Tak naprawde zas byla to szeroka, pusta o tej porze dnia szosa. Typowa pulapka. Zaplacilem tylko 400 zl, a nie 1000 Euro. :)

Andrzej

Data: 2009-03-05 18:11:03
Autor: Harnaœ
Nowe przepisy na Slowacji
On Thu, 05 Mar 2009 16:40:25 +0100, Andrzej Ozieblo
<andrzej.ozieblo@autograf.pl> wrote:

[...]

W krajach o bardziej zwartej zabudowie takie sytuacji się raczej nie
zdarzą. Jakoś na Słowacji, czy Austrii nie mam problemu za zachowaniem
nawet ograniczenia 40 km/h. Po prostu jest gęsta zabudowa i rozumiem
zasadność tego  ograniczenia, które zresztą się szybko skończy i można
będzie szybciej jechać.
W Polsce niestety są niekończące się wsie, do tego ograniczenia na
zasadzie: zdarzył się tragiczny wypadek, bo ktoś jechał 160km/h, to
stawiają ograniczenie do 70. Dalej zdarzają się wypadki? To się da
ograniczenie do 50km/h i nikt nie patrzy, że ci którzy je powodują
jeżdżą powyżej 100km/h.

--
Harnaś

Data: 2009-03-06 18:41:51
Autor: gajowy
Nowe przepisy na Slowacji
"Harnaú" wrote:

(...)
[...]

Wydaje mi się, że często scenariusz jest taki
- brakuje nam czegoś do budżetu gminy?
- to dajmy kolejny fotoradar

W jakiejś wsi koło Sanoka (nawet nie pamiętam nazwy), pusta
drugorzędna droga, raczej nic co skłaniało by mnie do zwolnienia,
choć szczegółów nie pamiętam to gdyby były powody to bym zwolnił :)
No i trafił mnie fotoradar (od tyłu w dodatku!) - niestety ponad
50 przekroczenia :( Mandat po kilku miesiącach itd.

Najlepsze jest to, że potem sprawdziłem i okazało się że w tymże
siole są 3 (sł. trzy!) fotoradary - w miejscu gdzie pewnie jest
max. kilkuset mieszkańców :)

   gajowy

....carve diem

Data: 2009-03-08 15:32:07
Autor: Harnaœ
Nowe przepisy na Slowacji
On Fri, 06 Mar 2009 18:41:51 +0100, gajowy
<studiografit_cut@cut_poczta.onet.pl> wrote:

"Harnaú" wrote:

(...)
[...]

Tak też jest, ale akurat miałem na myśli kilka miejsc, gdzie
fotoradarów nie ma, a wprowadzono przesadne ograniczenia prędkości,
których NIKT nie przestrzega, no chyba, że akurat się policja zaczaja.
--
Harnaś

Nowe przepisy na Slowacji