Nowe przepisy na krsie prawa jazdy

Data: 2009-11-25 13:40:07
Autor: Kapsel
Nowe przepisy na krsie prawa jazdy
Wed, 25 Nov 2009 13:22:27 +0100, Marcin N napisał(a):

Podobno szkoły jazdy zgrzytają zębami, bo spodziewają się, że nawet 90% kursantów zniknie.

Dla nich to faktycznie może oznaczać koniec biznesu, więc nie dziwne że im
się to nie podoba.

Natomiast sam po sobie wiem, że niektórzy z instruktorów w ośrodku gdzie
się szkoliłem byli naprawdę fajni i pokazywali różne ciekawostki i kruczki,
których sam bym pewnie nie opanował. Nie wydaje mi się więc, żeby to był szczególnie dobry pomysł...
teoretycznie OK, ale w praktyce poruszanie się w kraju, gdzie non stop na
drodze jakieś problemy i fantazyjne rozwiązania usiane tysiącem znaków i
dookoła nieustająco wkurwieni kierowcy, samodzielna nauka może być naprawdę
trudna :|

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2009-11-25 16:20:51
Autor: to
Kapsel wrote:

Natomiast sam po sobie wiem, że niektórzy z instruktorów w ośrodku gdzie
się szkoliłem byli naprawdę fajni i pokazywali różne ciekawostki i
kruczki, których sam bym pewnie nie opanował.

A ja przez cały kurs wykonałem JEDEN manewr wyprzedzania. --
cokolwiek

Data: 2009-11-25 20:09:43
Autor: Kazik
[...]

Heh, ja ani jednego. Kurs jakies 2 lata temu.
Wyprzedzalem dopiero po zdaniu egzaminu.

Natomiast instruktor pokazal mi wiele miejsc w ktorych 'koszą' na
egzaminach i powiedzial jak mam sie w tych miejscach zachowac zeby zdac.

Data: 2009-11-25 17:51:55
Autor: Bydlę
Kapsel wrote:
> Natomiast sam po sobie wiem, że niektórzy z instruktorów w ośrodku gdzie
> się szkoliłem byli naprawdę fajni i pokazywali różne ciekawostki i kruczki

Kruczki jak czytać ustawę czy znaki?
Dziwni instruktorzy...

--
Bydlę

Data: 2009-11-25 20:09:24
Autor: freewolny

Użytkownik "Bydlę" <bydle@bydle.com> napisał w wiadomości news:hejnc5$8om$1cougar.axelspringer.pl...
Kapsel wrote:
> [...]
się szkoliłem byli naprawdę fajni i pokazywali różne ciekawostki i kruczki

Niekoniecznie ustawa, czy znaki. Jest pewna trasa w Krakowie(zjazd na osiedle Dywizjony 303, może część Krakusów wie), gdzie manewr zawracania, od czasu do czasu stosowany przez panów egazminatorów, wykonało by błędnie 99% kierowców tej grupy włącznie ze mną (manerw zazwyczaj kończy się jazdą pod prąd).

Damian

Data: 2009-11-26 04:02:46
Autor: Skiraz
Nowe przepisy na krsie prawa jazdy
>(manerw
zazwyczaj kończy się jazdą pod prąd).
A można wiedzieć gdzie konkretnie, jest to miejsce?

Data: 2009-11-26 22:27:23
Autor: freewolny

Użytkownik "Skiraz" <pabloniusy@op.pl> napisał w wiadomości news:hekr4f$l5o$1news.onet.pl...
>(manerw
zazwyczaj kończy się jazdą pod prąd).
A można wiedzieć gdzie konkretnie, jest to miejsce?

http://maps.google.pl/maps?hl=pl&ie=UTF8&ll=50.084221,20.000964&spn=0.000855,0.002411&t=k&z=19

Wjazd od Stella-Sawickiego, zawracanie na Włodarczyka i z powrotem na Stella.

Damian

Data: 2009-11-26 16:38:17
Autor: Bydlę
freewolny wrote:

> Użytkownik "Bydlę" <bydle@bydle.com> napisał w wiadomości

> Niekoniecznie ustawa, czy znaki.

Koniecznie, jeśli masz się w domu przygotować do egazminu.
W tym kontekście opis instruktorów brzmi dziwnie.
:-)
(nie zakładasz chyba, że ustawa zezwoli poruszać się pojazdami bez stosownych uprawnień?)

Bo źle oznakowany?

--
Bydlę

Data: 2009-11-26 19:55:19
Autor: Kapsel
Wed, 25 Nov 2009 17:51:55 +0100, Bydlę napisał(a):

> [...]
 > się szkoliłem byli naprawdę fajni i pokazywali różne ciekawostki i kruczki

Jak nic nie pisałem o czytaniu ustawy. Chodziło mi o samo prowadzenie samochodu, dobre nawyki i takie tam.

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2009-11-26 20:20:41
Autor: Bydlę
Kapsel wrote:

> Jak nic nie pisałem o czytaniu ustawy.
> Chodziło mi o samo prowadzenie samochodu, dobre nawyki i takie tam.

Sądzisz, że zmiana w prawie oznacza, że "samodzielne przygotowanie się do egzaminu" będzie polegało na samodzielnej, bez uprawnień, jeździe samochodem?

A nie na samodzielnym wykuciu teorii?

--
Bydlę

Data: 2009-11-27 10:39:19
Autor: Kapsel
Thu, 26 Nov 2009 20:20:41 +0100, Bydlę napisał(a):

Sądzisz, że zmiana w prawie oznacza, że "samodzielne przygotowanie się do egzaminu" będzie polegało na samodzielnej, bez uprawnień, jeździe samochodem?

A nie na samodzielnym wykuciu teorii?

Ach, no chyba że tak. To ja jestem nawet "za", bo na wykłady nie bardzo
chciało mi się chodzić i się w domu nauczyłem wszystkiego "teoretycznego".

Natomiast są kraje (USA bodaj), gdzie faktycznie uczysz się sam pod okiem
kogoś z prawem jazdy i potem jak uznasz, że umiesz to idziesz na egzamin i
tyle ;)

Z rowerami w sumie u nas też tak było (jest?), jeździłem z tatą po ulicach,
a potem egzamin był z panem policjantem :)

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2009-11-27 17:15:51
Autor: Bydlę
Kapsel wrote:

> Ach, no chyba że tak. To ja jestem nawet "za",

I ja też - powinno to odsiać dyslektyków.
;-)

> Natomiast są kraje (USA bodaj), gdzie faktycznie uczysz się sam pod okiem
> kogoś z prawem jazdy i potem jak uznasz, że umiesz to idziesz na egzamin i
> tyle ;)

Tak, ale u nas takie zapisy spowodowałyby pewnie zarzucenie starań o papierek - delikwent zeznawałby, że właśnie się uczy ;-)))

> Z rowerami w sumie u nas też tak było

Ja pamiętam miasteczka rowerowe do nauki - pod okiem milicjanta.

--
Bydlę

Data: 2009-11-26 14:08:42
Autor: neelix

Użytkownik "Kapsel" <kapsulskiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1df3kt4f5hu9n.dlgkapselek.net...
[...]

A który pomysł PO jest dobry? Żaden. Nikomu myślącemu nie podoba się to co robi i zamierza zrobić PO. Nawet po 30 godzinach nauki pod okiem instruktora wielu nadal nie potrafi jeździć. Kto więc miałby ich nauczyć? Tatuś i mamusia, którzy sami nie potrafią bo nawet przepisów nie znają lub nie sznują? Dla mnie to jest kolejny temat zastępczy odwracający uwagę od tego co dzieje się za rządów PO.
neelix

Data: 2009-11-26 16:16:02
Autor: J.F.
Nowe przepisy na krsie prawa jazdy
Użytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl> napisał
A który pomysł PO jest dobry? Żaden. Nikomu myślącemu nie podoba się to co robi i zamierza zrobić PO.

Widac w kraju wiekszosc jest niemyslaca, bo poparcie ciagle maja wysokie.

Nawet po 30 godzinach nauki pod okiem instruktora wielu nadal nie potrafi jeździć. Kto więc miałby ich nauczyć? Tatuś i mamusia, którzy sami nie potrafią bo nawet przepisów nie znają lub nie sznują?

Ale maja wiecej czasu :-)

W USA ten model sie sprawdza.  Chociaz .. google twierdzi ze Driving School tam nie brakuje :-)
Czyzby cos sie zmienilo ?

J.

Data: 2009-11-26 18:46:28
Autor: neelix

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hem63d$spc$1news.onet.pl...
[...]

Bo tak podają peowskie cebosy i inne misiakowe sondażownie?

[...]

Na przekazanie złych nawyków i starych przepisów? To dopiero by się działo! Stara szkoła(ta sprzed 2002) mówi, że ten z prawej na gruntowej ma pierwszeństwo. Skoro wolna amerykanka to na kwestie sporne potrzebne będą colty . :-)

W USA ten model sie sprawdza.  Chociaz .. google twierdzi ze Driving School tam nie brakuje :-)
Czyzby cos sie zmienilo ?

Polska to specyficzna kraj. :-) My musimy, podobnie zresztą jak inne kraje, wypracować własne sposoby i wzorce. Kopiowanie i wklejanie nie sprawdza się.
neelix

Nowe przepisy na krsie prawa jazdy