Nowe restrykcje w sprawie covid a prawo...

Data: 2020-10-26 05:57:38
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Nowe restrykcje w sprawie covid a prawo...
W dniu 2020.10.24 o 22:31, Zbynek Ltd. pisze:
Elo

Szukam i nie mogę znaleźć przepisów.
Różni politycy bajdurzą o tym co będzie zabronione. Przejrzałem kilka
oficjalnych stron, kilka serwisów informacyjnych, ale nigdzie nie było
choćby napisane jakiej rangi to mają być przepisy. Że nie wspomnę już o
linku do stron rządowych. Więc nie wiem gdzie ich szukać. Bo bajdurzenie
ostatnio w modzie i tweety stanowią w tym Bantustanie "prawo".
Ktoś pomoże?

Co mnie zainteresowało, to wykluczenia z noszenia namordników (ooo, jest
takie słowo, skoro korektor Thunderbirda nie podkreślił jego na czerwono
:-D )

Mianowicie w różnych szmatławcach piszą:
1)
"Maseczki nie trzeba zakładać w lesie, parku, zieleńcu, ogrodzie
botanicznym czy zabytkowym, na działce albo plaży..."
Zainteresowałem się definicją zieleńca. Chyba jedyna oficjalna jest na
stronie GUS:
https://stat.gov.pl/metainformacje/slownik-pojec/pojecia-stosowane-w-statystyce-publicznej/663,pojecie.html

W skrócie: trawnik z krzakami i jakąś ławką :-) Także przyblokowy. I
nie, nie musi być tabliczka z napisem "Zieleniec".

ale jesli zieleniec nie jest wyznaczony do rekreacji, to mandat należy
się za jego deptanie:

Art. 144. § 1. Kto na terenach przeznaczonych do użytku publicznego
niszczy lub uszkadza roślinność lub też dopuszcza do niszczenia
roślinności przez zwierzęta znajdujące się pod jego nadzorem albo na
terenach przeznaczonych do użytku publicznego depcze trawnik lub
zieleniec w miejscach innych niż wyznaczone dla celów rekreacji przez
właściwego zarządcę terenu,
podlega karze grzywny do 1000 złotych albo karze nagany.

Nowe restrykcje w sprawie covid a prawo...