[WAW]Nowe rowery Veturilo

Data: 2017-04-18 11:21:32
Autor: Adampio
[WAW]Nowe rowery Veturilo
Czy Waszym zdaniem tegoroczne miejskie welocypedy są bardziej nerwowe iż zeszłoroczne? Bo ja coś takiego odczuwam :(

Data: 2017-04-18 11:53:37
Autor: Piotr Majka
[WAW]Nowe rowery Veturilo
W dniu 18.04.2017 o 11:21, Adampio pisze:
Czy Waszym zdaniem tegoroczne miejskie welocypedy są bardziej nerwowe iż zeszłoroczne? Bo ja coś takiego odczuwam :(

Gryzą? Zrzucają z siodła?

P.S. P,PPNMSP :->

Data: 2017-04-20 17:09:02
Autor: Adampio
[WAW]Nowe rowery Veturilo
W dniu 2017-04-18 o 11:53, Piotr Majka pisze:
W dniu 18.04.2017 o 11:21, Adampio pisze:
Czy Waszym zdaniem tegoroczne miejskie welocypedy są bardziej nerwowe
iż zeszłoroczne? Bo ja coś takiego odczuwam :(

Gryzą? Zrzucają z siodła?

Słabiej trzymają kierunek IMHO :)

Data: 2017-04-19 15:45:35
Autor: Titus Atomicus
[WAW]Nowe rowery Veturilo
In article <58f5da9c$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>,
 Adampio <adampio@adampio.com.pl> wrote:

Czy Waszym zdaniem tegoroczne miejskie welocypedy są bardziej nerwowe iż zeszłoroczne? Bo ja coś takiego odczuwam :(

E, chyba nie.
Tylko, ze system nie przetestowany i bardziej awaryjny niz w poprzednich latach.
--
TA

Data: 2017-04-20 05:47:53
Autor: rmikke
[WAW]Nowe rowery Veturilo
On Wednesday, 19 April 2017 15:45:39 UTC+2, Titus_A...@somewhere.in.the.world  wrote:
> [...]

E, chyba nie.
Tylko, ze system nie przetestowany i bardziej awaryjny niz w poprzednich latach.

Nie stwierdzono. Jakieś przykłady?

Data: 2017-04-21 00:51:58
Autor: Titus Atomicus
[WAW]Nowe rowery Veturilo
In article <ad718e77-8221-4695-aacf-3745a498c5ce@googlegroups.com>,
 rmikke <spamcatch@mailinator.com> wrote:

On Wednesday, 19 April 2017 15:45:39 UTC+2, Titus_A...@somewhere.in.the.world  wrote:
> Tylko, ze system nie przetestowany i bardziej awaryjny niz w poprzednich > latach.

Nie stwierdzono. Jakieś przykłady?

Teraz faktycznie moze lepiej...
Ale przed swietami elektrozamki nagminnie nie zwalnialy mi rowerow. Zdarzylo mi sie tez dwa razy ze zwalnial sie inny rower niz wyswietlal terminal. A raz - wypozyczylem rower - z problemami - pote w czasie jazdyu zadzwonilem do infolinii, a oni mowia ze nie mam zadnego roweru na koncie.
Na dodatek wyraznie dluzszy niz w tamtym roku czas oczekiwania na operatora (infolinia).

--
TA

Data: 2017-04-21 02:14:58
Autor: rmikke
[WAW]Nowe rowery Veturilo
On Friday, 21 April 2017 00:52:07 UTC+2, Titus_A...@somewhere.in.the.world  wrote:
> [...]

Ale przed swietami elektrozamki nagminnie nie zwalnialy mi rowerow. Zdarzylo mi sie tez dwa razy ze zwalnial sie inny rower niz wyswietlal terminal. A raz - wypozyczylem rower - z problemami - pote w czasie jazdyu zadzwonilem do infolinii, a oni mowia ze nie mam zadnego roweru na koncie.

No to możliwe, że nie stwierdzono, bo ja skwapliwie zacząłem
wypożyczać komórką, jak tylko pojawiła się taska moźliwość
i w tym roku nawet nie zbliżyłem się do terminala.

Data: 2017-04-20 17:10:13
Autor: Adampio
[WAW]Nowe rowery Veturilo
W dniu 2017-04-19 o 15:45, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Co do systemu to się nie da wypożyczyć inaczej niż skanując telefonem :(

Data: 2017-04-25 01:42:09
Autor: Titus Atomicus
[WAW]Nowe rowery Veturilo
In article <58f8cf55$0$5164$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

> latach.

Co do systemu to się nie da wypożyczyć inaczej niż skanując telefonem :(

Ale ja nie mam netu w komorce.
--
TA

Data: 2017-04-29 02:26:34
Autor: zbrochaty
[WAW]Nowe rowery Veturilo

Ale ja nie mam netu w komorce.

44% Polakow jest bieglych w technologiach informatycznych

Data: 2017-05-10 10:28:17
Autor: Olivander
[WAW]Nowe rowery Veturilo
być biegłym w tiochnikach to jedno, a nie lubić nosić cegły to inne
smartfon jest z natury za duży
a mały telefon ma wszystko, co jest potrzebne w drodze
włączając internet, tylko nie da się dodawać apek
za to mieści się w normalnej męskiej (zawierającej też klucze itp) kieszeni i wymaga ładowania raz na tydzień

Data: 2017-05-11 14:05:46
Autor: Titus Atomicus
[WAW]Nowe rowery Veturilo
Witam
Wczoraj veturilo przyslalo mi maila z prosba o uzupelnienie danych osobowych w profilu. M.in. PESEL.
Czy to jest zgodne z Ustawa o ochronie danych osobowych?
--
TA

Data: 2017-06-19 00:45:07
Autor: zbrochaty
[WAW]Nowe rowery Veturilo
W dniu czwartek, 11 maja 2017 14:05:49 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:
[...]

moja aplikacja za kazdym wlaczeniem prosi o uzupelnienie danych profilu. Ignoruje to i pozyczam/zwracam rower. Podejrzalem profil: brakuje wlasnie pesel-u
Czy teraz Veturilo nie przyjmuje rejestracji bez pesel-u ?

Data: 2017-06-22 04:48:08
Autor: Olivander
[WAW]Nowe rowery Veturilo
pisali o tym w mediach
next peselu nie chce tylko od obcokrajowców
słodziaki, nie?

Data: 2017-04-19 15:51:47
Autor: Titus Atomicus
[WAW]Nowe rowery Veturilo
In article <58f5da9c$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>,
 Adampio <adampio@adampio.com.pl> wrote:

Czy Waszym zdaniem tegoroczne miejskie welocypedy są bardziej nerwowe iż zeszłoroczne? Bo ja coś takiego odczuwam :(

OK, te tegoroczne rowery sa chyba nieco lzejsze niz stare. Ale odnosze wrazenie, ze one byly juz rok temu na ulicach (choc wtedy bylo ich niewiele).
--
TA

Data: 2017-06-18 14:48:12
Autor: Titus Atomicus
[WAW]Nowe rowery Veturilo
I jeszcze jedno.
Wczoraj rejestrowalem znajoma w systemie
Cos szlo nie tak, zadzwonilismy na infolinie i tam nam wmawiano zeby sie logowac na stronie veturilo.pl.
Tyle ze ta strona ewidentnie nie byla zwiazana z systemem wypozyczania rowerow a ponadto zawierala dziwne przekierowania.
Coz za amatorszczyzna.

Zajrzalem tam dzisiaj.
Domena jest do kupienia.
--
TA

Data: 2017-07-03 14:04:16
Autor: Titus Atomicus
[WAW]Nowe rowery Veturilo
In article <Titus_Atomicus-70CD45.14481218062017@node2.news.atman.pl>,

[...]

Zdje sie, ze pani z infolinii byla niedoinformowana.
Strona veturilo to www.veturilo.waw.pl
A veturilo.pl faktycznie jest na sprzedaz.
--
TA

Data: 2017-07-03 14:12:45
Autor: Titus Atomicus
[WAW]Nowe rowery Veturilo
Witam,
Co pewien czas znajduje porzucone rowery veturilo.
Wiedziony obywatelska odpowiedzialnoscia zglaszalem to infolinii. Albo/i mailowo. Niestety, te zgloszenia wydaja sie niepotrzebne - mijaja kolejne dni i nikt tych rowerow nie zabiera. Obecnie mam taki na oku juz od tygodnia (stoi jeszcze conajmniej od kilka dni wczesniej). Rower stoi jakies 100 m od stacji veturilo. Eksperymentalnie pisze maila do veturilo co dwa dni i nic (poza potwierdzeniem odbioru maila z automatu). Uwazam ze dbalosc o wlasny sprzet i obieg informacji w veturilo wola o pomste do nieba.
No coz - pewnie dlatego, ze sa finansowani przez miasto i im nie zalezy.
--
TA

Data: 2017-04-20 05:47:16
Autor: rmikke
[WAW]Nowe rowery Veturilo
On Tuesday, 18 April 2017 11:21:33 UTC+2, Adampio  wrote:
Czy Waszym zdaniem tegoroczne miejskie welocypedy są bardziej nerwowe iż zeszłoroczne? Bo ja coś takiego odczuwam :(

Nerwowe - nie.
Mają większy zakres przełożeń, co akurat mi się podoba.
No i pojawiło się ich już trochę w zeszłym roku.

Podobna mi się nowa apka, chociaż nadal nie ogarnęli zgłaszania problemów
z poziomu historii wypożyczeń, co zgłaszałem im w zeszłym roku.

No i wreszcie mam stację w sensownej odległości od domu, me gusta.

Data: 2017-04-20 17:12:56
Autor: Adampio
[WAW]Nowe rowery Veturilo
W dniu 2017-04-20 o 14:47, rmikke pisze:
No i wreszcie mam stację w sensownej odległości od domu, me gusta.

To jest największy plus. Stacje powiły się w wielu bardzo pożądanych miejscach.

Data: 2017-06-22 14:07:30
Autor: cytawa
[WAW]Nowe rowery Veturilo
Adampio pisze:

Czy Waszym zdaniem tegoroczne miejskie welocypedy są bardziej nerwowe iż
zeszłoroczne? Bo ja coś takiego odczuwam :(

Tego nie odczuwam, bo w sumie ich nie uzywam. Ale uzytkownicy staja sie coraz bardziej nerwowi. Spotkalem kolege na miescie i postanowilismy pojechac do mnie rowerami. Ja mialem swoj wiec na swoje konto pozyczylem mu rower. Na poczatku zapomnialem, ze PIN jest 6 cyfrowy, choc wyswietlaja sie tylko 4 gwiazdki i zanim do tego doszedlem z 5 minut stracilem. Do domu bylo daleko wiec po drodze zmienialismy konie. Wstawialem stary rower do stojaka z na kilka sposobow ale go nie przyjal. Musialem dokonac zwrotu klikajac w smarfon i zapiac rower do stojaka za pomoca lancucha. Wtedy system przyjal zwrot. Pozyczylem nastepny rower ale stojak nie chcial go puscic. Wiec musialem go elektronicznie oddac. Zobaczylem, ze inny rower jest niezamkniety wiec go wypozyczylem bez problemu a w nastepnej stacji takoz oddalem.

chyba na te zbedne operacje stracilem w sumie z 15 minut i gdyby nie moja cierpliwosc to moglo by byc roznie. Widzialem jak inni sie mocno denerwowali walczac z systemem.

Jan Cytawa

Data: 2017-07-03 15:00:48
Autor: Titus Atomicus
[WAW]Nowe rowery Veturilo
In article <594bb305$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>,
 cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:

[...]

Ano wlasnie.
Korzystam z rowerow miejskich regularnie i takie i inne problemy pojawiaja sie przy co trzeciej czy nawet co drugiej wypozyczce.

Z ostatnih przykladow - nie bylo wolnego stojaka i nijak nie moglem zwrocic roweru. Do tego trudno jest odzyskac numer do obejmy jesli sie nie zapisalo/zapamietalo wczesniej przy wypozyczeniu.
Ostatecznie po kombinacjach (oddanie roweru w systemie, pozyczenie drugiego, wpiecie do stojaka pierwszego, przypiecie linka drugiego), okazalo sie ze nie moge formalnie zwrocic tego drugiego. Przez godzine dzwonilem pozniej do infolinii zeby wyjasnic sprawe, ale infolinia byla przeciazona i rozlaczala po slowach 'Witamy w nexbike'. Probowalem zwracac przez www, ale nie dalo sie zwrocic roweru w stacji z ktorej sie pozyczalo.
Wrocilem do stojaka a tam trafilem ekipa nextbike zaladowala wszytskie rowery na samochod. Potem w historii zobaczylem ze rower oddal sie na drugim koncu W-wy, zapewne w momencie gdy wstawili go do wolnego stojaka.
Reklamacje zlozylem dzien pozniej (bo wczesniej nie bylo z infolinia kontaktu).
Jednym slowem totalny burdel.

Kilka dni temu  - znowu - tym razem bylem swiadkiem jak dwoje rowerzystow (cudzoziemcow, na dodatek) zwracalo dwa rowery. Jeden z rowerow w czasie wstawiania do elektrozamka spowodowal zaswiecenie czerwonej lampki w stojaku. Od tej chwili nie mozna bylo roweru ani wyjac, ani zwrocic (ani przez terminal, ani przez apke). Rower wciaz byl na koncie.
Infolinia oczywiscie niedostepna.

--
TA

Data: 2017-07-03 06:32:44
Autor: zbrochaty
[WAW]Nowe rowery Veturilo
W dniu poniedziałek, 3 lipca 2017 15:00:43 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:
> [...]

Kilka dni temu  - znowu - tym razem bylem swiadkiem jak dwoje rowerzystow (cudzoziemcow, na dodatek) zwracalo dwa rowery. Jeden z rowerow w czasie wstawiania do elektrozamka spowodowal zaswiecenie czerwonej lampki w stojaku. Od tej chwili nie mozna bylo roweru ani wyjac, ani zwrocic (ani przez terminal, ani przez apke). Rower wciaz byl na koncie.

ja nie mialem az takich klopotow, korzystam z aplikacji.
nie mam potrzeby zapamietywania kodu do linki, bo ustawiam sobie ten kod na lince i lacze oba konce bez zamkniecia. Duzo ludzi tak robi, gdyz czesto kod est juz nastawiony - linka niezamknieta, ew jeden pierscien przesuniety o jedno oczko. poza tym kod jest w aplikacji.
jedyne co zauwazylem, to ze gdy oddaje rower nie dokujac, tylko przypinajac linka musze miec wlaczona goelokalizacje i wybrac te stacje, kolo ktorej jestem. ta stacja wyswietla sie w aplikacji, ale nie jest intuicyjne aby ja wybrac... No i gdy jest 19 albo 20 minuta wypozyczenia to aplikacja zwleka z potwierdzeniem zwrotu i potwierdza w 21 minucie za zaplata 1 zl oczywiscie :) Ale to mozna przebolec

Data: 2017-07-03 12:03:22
Autor: rmikke
[WAW]Nowe rowery Veturilo
On Monday, 3 July 2017 15:32:47 UTC+2, zbro...@gmail.com  wrote:
[...]

A jak masz słaby GPS, to wpadasz w pętlę:
* zwróć rower
* yyy, wybierz stację przy której jesteś
* zmieniłeś ręcznie lokalicję, na pewno jesteś przy tej stacji?
* zwróć rower
i da capo.
Ale właśnie pobrałem aplikację veturilo zamiast aplikacji nextbike, zobaczymy jak się będzie spisywać.

Data: 2017-07-04 09:02:44
Autor: cytawa
[WAW]Nowe rowery Veturilo

Z ostatnih przykladow - nie bylo wolnego stojaka i nijak nie moglem
zwrocic roweru. Do tego trudno jest odzyskac numer do obejmy jesli sie
nie zapisalo/zapamietalo wczesniej przy wypozyczeniu.

przez takie glupotki moj kolega malo kumaty z komputerami i telefonami nie jedzi mieszczuchami, choc zalozylem ku konto. Kilka razy probowal i ciagle cos nie tak.

Co do numeru szyfru to dostajesz go gdy pozyczasz rower za pomoca aplikacji w smartfonie.

Jan Cytawa

Data: 2017-07-05 03:54:24
Autor: zbrochaty
[WAW]Nowe rowery Veturilo
W dniu wtorek, 4 lipca 2017 09:02:55 UTC+2 użytkownik cytawa napisał:

> [...]

Co do numeru szyfru to dostajesz go gdy pozyczasz rower za pomoca aplikacji w smartfonie.

nr szyfru pojawia sie na ekranie stacji.
*  mozna zapamietac te 4 cyfry
*  albo wyciagnac emerycki telefon, wpisac 4 cyfry i "zadzwon" - zapamieta w "wybieranych"
*  albo jak masz pamiec dobra, ale krotka to szybko nastawiasz szyfr na lince, ktora nie rozlaczy sie mimo, ze otwarta.

Jednak uwazam, ze aplikacja jest lepsza/szybsza niz pikanie po ekranie stacji

A kolega jak taki niekumaty, to niech siedzi na lawce i saczy piwo :)
Autobusem tez niedlugo nie pojedzie, bo tylko biletomaty beda :(

Data: 2017-07-05 14:01:30
Autor: cytawa
[WAW]Nowe rowery Veturilo
zbrochaty@gmail.com pisze:

Jednak uwazam, ze aplikacja jest lepsza/szybsza niz pikanie po ekranie stacji

Oczywiscie

A kolega jak taki niekumaty, to niech siedzi na lawce i saczy piwo :)
Autobusem tez niedlugo nie pojedzie, bo tylko biletomaty beda :(

Tez bedziesz emerytem

Data: 2017-07-06 00:52:24
Autor: zbrochaty
[WAW]Nowe rowery Veturilo
> [...]

> A kolega jak taki niekumaty, to niech siedzi na lawce i saczy piwo :)
> Autobusem tez niedlugo nie pojedzie, bo tylko biletomaty beda :(

jak dozyje to bede
nie chodzilo mi o wiek tylko o stan umyslu
Znam ludzi, w wieku 70-80 lat, ktorzy ogarniaja i smartfon i komputer.
Ze smartfonem troche gorzej bo literki male i bez okularow ani rusz

[WAW]Nowe rowery Veturilo