Nowe samochody a stare.

Data: 2013-08-15 09:53:02
Autor: megrims
Nowe samochody a stare.
Na czym zale偶y ludziom, kt贸rzy kupuj膮 nowe auta.

Na gwarancji?
Na niezawodno艣ci?
Na mniejszym spalaniu?
Na funkcjonalno艣ci?
Na wygl膮dzie?

Mo偶e s膮 po prostu znudzeni dotychczasowym autem.

Data: 2013-08-15 09:59:51
Autor: WOJO
Nowe samochody a stare.
[...]

By zaspokoi膰 swoja pr贸偶no艣膰.
WOJO

Data: 2013-08-15 22:55:32
Autor: Ghost
Nowe samochody a stare.

U偶ytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisa艂 w wiadomo艣ci news:kui1pj$1dl$1node2.news.atman.pl...
[...]

Jedzenie tez?

Data: 2013-08-15 10:23:03
Autor: mappl
Nowe samochody a stare.
Na czym zale偶y ludziom, kt贸rzy kupuj膮 nowe auta.

Wiesz... kupuj膮, bo ich po prostu na takowe sta膰. Tak samo, jak ludzi kupuj膮cych nowe telewizory, pralki, czy lod贸wki.

Data: 2013-08-15 10:26:12
Autor: RadoslawF
Nowe samochody a stare.
Dnia 2013-08-15 09:53, U縴tkownik megrims napisa:
Na czym zale縴 ludziom, kt髍zy kupuj nowe auta.

Na gwarancji?
Na niezawodno禼i?
Na mniejszym spalaniu?
Na funkcjonalno禼i?
Na wygl眃zie?

Mo縠 s po prostu znudzeni dotychczasowym autem.

Na gwarancji bo maj nadziej 縠 nie b阣 mieli awarii i
na fakcie ze jest nowe, mo縩a na wi阫szo舵 s眘iad體 i koleg體
w pracy popatrze z g髍y bo masz nowe a oni w tym momencie nie.

Pozdrawiam

Data: 2013-08-15 10:58:14
Autor: ToMasz
Nowe samochody a stare.
W dniu 15.08.2013 09:53, megrims pisze:
[...]

moja mama kupi艂a nowe auto, bo mia艂a do艣膰 problem贸w ze starym. w nowym aucie, okaza艂o si臋 偶e wysz艂o wiele problem贸w "wieku dzieci臋cego". Co wysz艂o w pierwszym roku, - to si臋 uda艂o - naprawili na gwarancji. co wysz艂o potem - sory winetou - trzeba by艂o naprawia膰 samemu. Stukaj膮ca skrzynia bieg贸w, nie wchodz膮cy wsteczny - te typy tak maj膮 - jak si臋 nie podoba to do s膮du. Gwarancja 6 lat na lakier - fikcja, bo wszystkie szkody powsta艂y w wyniku uderze艅 kamieni. (nawet te z ty艂u). ceny przegl膮d贸w - zb贸jectwo. Roboczogodzina dro偶sza ni偶 praca zespo艂u doktora Religi podczas przeszczepu.
Plusy. auto nie stan臋艂o nigdy, przez 17 lat. Wygl膮da艂o 艂adnie, pachnia艂o 艣wie偶o艣ci膮, nie 艣ci膮ga艂o, r贸wno hamowa艂o, na pocz膮tku ma艂o pali艂o.
Serwisy gwarancyjne w pierwszych 150 ty艣 poch艂on臋艂y wi臋cej kasy, ni偶 auto kt贸re par臋 dni temu kupi艂em. Ubezpieczenia 10% warto艣ci nowego auta, poch艂on臋艂y w jednym roku tyle co ja zap艂ac臋 przez 8-10 lat.

Gdyby moj膮 mam臋 by艂o sta膰, kupi艂a by kolejne nowe, z fapem, dwumas膮, awaryjnym komputerem pok艂adowym.... Taka mentalno艣膰....

ToMasz

Data: 2013-08-15 21:57:19
Autor: J.F.
Nowe samochody a stare.
Dnia Thu, 15 Aug 2013 10:58:14 +0200, ToMasz napisa(a):
Ubezpieczenia 10% warto禼i nowego auta, poch硂n瓿y w jednym roku tyle co ja zap砤c przez 8-10 lat.

A tu akurat moze byc inaczej - na nowe dostaniesz promocyjny pakiet i
zaplacisz tyle samo co za starsze.

Gdyby moj mam by硂 sta, kupi砤 by kolejne nowe, z fapem, dwumas, awaryjnym komputerem pok砤dowym.... Taka mentalno舵....

Przeciez auto jezdzilo 17 lat, wiec dobre bylo, i jakies obce slowa
decyzji nie zmienia :-)

J.

Data: 2013-08-15 23:23:37
Autor: ToMasz
Nowe samochody a stare.
W dniu 15.08.2013 21:57, J.F. pisze:
[...]

tak te by硂. przez trzy lata, na firm leasingow. potem okaza硂 si 縠 trzeba za ac+oc zap潮ci 3.7 ty. by p砤cz i zgrzytanie z阞體.
[...]

Wszystko zale縴 od punktu widzenia, nie do kalkulatora. a szkoda

ToMasz

Data: 2013-08-16 01:16:12
Autor: Micha
Nowe samochody a stare.
On 8/15/2013 11:23 PM, ToMasz wrote:
[...]

A na choler to AC w starym aucie ?

[...]

zgodz si

Data: 2013-08-16 06:02:45
Autor: Marek Dyjor
Nowe samochody a stare.
_Micha wrote:
[...]

masz racj jak jest warte <5000 to nei warto :)

a jak warte 15000 to?

Data: 2013-08-16 10:12:57
Autor: hisjusz
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-16 01:16, _Micha pisze:
[...]

痚by nie chodzi na piechot po dzwonie.

Data: 2013-08-17 03:11:41
Autor: Micha
Nowe samochody a stare.
On 8/16/2013 10:12 AM, hisjusz wrote:

A na choler to AC w starym aucie ?

痚by nie chodzi na piechot po dzwonie.

禼iema jaka... 縠by sobie psychologicznie wyt硊maczy
palenie pieni阣zy (i to niestety nie dos硂wne, nie w benzynie)

Data: 2013-08-17 10:51:37
Autor: A.L.
Nowe samochody a stare.
On Thu, 15 Aug 2013 10:58:14 +0200, ToMasz
<news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> wrote:

[...]

moja mama kupi砤 nowe auto, bo mia砤 do舵 problem體 ze starym. w nowym aucie, okaza硂 si 縠 wysz硂 wiele problem體 "wieku dzieci阠ego". Co wysz硂 w pierwszym roku, - to si uda硂 - naprawili na gwarancji. co wysz硂 potem - sory winetou - trzeba by硂 naprawia samemu. Stukaj眂a skrzynia bieg體, nie wchodz眂y wsteczny - te typy tak maj - jak si nie podoba to do s眃u. Gwarancja 6 lat na lakier - fikcja, bo wszystkie szkody powsta硑 w wyniku uderze kamieni. (nawet te z ty硊). ceny przegl眃體 - zb骿ectwo. Roboczogodzina dro縮za ni praca zespo硊 doktora Religi podczas przeszczepu.
Plusy. auto nie stan瓿o nigdy, przez 17 lat. Wygl眃a硂 砤dnie, pachnia硂 秝ie縪禼i, nie 禼i眊a硂, r體no hamowa硂, na pocz眛ku ma硂 pali硂.
Serwisy gwarancyjne w pierwszych 150 ty poch硂n瓿y wi阠ej kasy, ni auto kt髍e par dni temu kupi砮m. Ubezpieczenia 10% warto禼i nowego auta, poch硂n瓿y w jednym roku tyle co ja zap砤c przez 8-10 lat.

Gdyby moj mam by硂 sta, kupi砤 by kolejne nowe, z fapem, dwumas, awaryjnym komputerem pok砤dowym.... Taka mentalno舵....

ToMasz

To pewnie jakis europejski sziajs. Ja jezde Honda od 30 lat i NIGDY
NIC mi sie nei zepsulo. Scisle rzecz biorac, razy dwa, bo mam dwie
Hondy rownolegle.

Jak mialem VW Golfa (nowego zreszta) to w ciagu kilku lat poszy 4 razy
pzreguby, a raz stanela pompa oleju i zatarl sie silnik. Podobnego
gowna nie widzialem.

Ile razy jestem na przyjeciu w Polsce, panowie nei rozmawiaja o niczym
innym tylko o tym co im sie w samochodach zepsulo

Zreszta, wiekszosc europejskich wyrobow jest podobnej, gowiennej
jakosci. Mialem neiostroznosc kupic spzrety domowe Bosch - zmywarke,
pralke i suszarke. Po dwoch latach, koszty naprawy zaczely zblizac sie
do kosztow nowych urzadzen. Wystawilem na zlom i kupilem amerykanskie.
Do dzis dzialaja bez najmniejszego problemu

A.L.

Data: 2013-08-17 18:51:52
Autor: J.F.
Nowe samochody a stare.
Dnia Sat, 17 Aug 2013 10:51:37 -0500, A.L. napisa(a):
To pewnie jakis europejski sziajs. Ja jezde Honda od 30 lat i NIGDY
NIC mi sie nei zepsulo. Scisle rzecz biorac, razy dwa, bo mam dwie
Hondy rownolegle.

Ale twoja najstarsza honda ile lat miala, trzy ? Poza tym kazde nowe auto ma jakas usterke, sa na to amerykanskie
statystyki :-)

Jak mialem VW Golfa (nowego zreszta) to w ciagu kilku lat poszy 4 razy
pzreguby, a raz stanela pompa oleju i zatarl sie silnik. Podobnego
gowna nie widzialem.

miliony Niemcow tym jezdza i jeszcze na caly swiat sprzedaja, wiec
ciekaw jestem o co tu chodzi. Przeguby miales z meksyku (lub Kanady), czy ten samochod dobrze znosi silnik 1.9 a nie 2.8 :-)

Ile razy jestem na przyjeciu w Polsce, panowie nei rozmawiaja o niczym
innym tylko o tym co im sie w samochodach zepsulo

Ale jaki przebieg maja ich samochody, a jakie twoje ? A o czym sie rozmawia na amerykanskich przyjeciach ?
[...]

No coz, kiedys mielismy porzadne marki, a teraz jest tam taki maly
dopisek "made in china".

Ale w Ameryce tego nie ma ? Cos nie wierze. Juz przeciez kiedys tak bylo ze te porzadne amerykanskie samochody
przestaly byc porzadne przy japonskich, a zmywarke to o ile dobrze
pamietam kupiles koreanska :-)

J.

Data: 2013-08-17 12:49:22
Autor: A.L.
Nowe samochody a stare.
On Sat, 17 Aug 2013 18:51:52 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Pierwsza Honda byla uzywana, 3 letnia. Jezelilem 3 lata. {Potem
kupowalem nowe, jezilem srednio 5 lat

[...]

Golfa kupilem a Wustriim w 1980 roku. Nowego zupelnie. Wiec raczej nie
mial pzregubow z meksyku. Jezdzilem nim po Polsce

Ile razy jestem na przyjeciu w Polsce, panowie nei rozmawiaja o niczym
innym tylko o tym co im sie w samochodach zepsulo

Ale jaki przebieg maja ich samochody, a jakie twoje ?

To byla i jest dyskusja o NOWYCH samochodac. Przedmowca pisal jak to
sie jego mamie nowe samochody psuly. Proponuje pojechac po watku w
gore

A o czym sie rozmawia na amerykanskich przyjeciach ?

O dupie Maryni. Ale nie o samochodach. Samochod to taki sam
interesujacy pzredmiot jak stol lub widelec. jakbym zaczal opowiadac o
samochodzie, wzietoby mnei za idiote.

A jak idzie o dzentelmenow z Polski, to maja jeszcze dwa tematy:
zegarki i komorki. Jestem ogolnie pogardzany bo zegarek mam za 20
dolarow z mydlarni, a telefon za 20 zlotych. Kupilem cos 5 lat temu.

[...]

Moje mialy napisy made in Germany, i wlasnei na to spzredawca mnie
zlapal. Byc moze to bylo oszustwo.

Ale w Ameryce tego nie ma ? Cos nie wierze. Juz przeciez kiedys tak bylo ze te porzadne amerykanskie samochody
przestaly byc porzadne przy japonskich, a zmywarke to o ile dobrze
pamietam kupiles koreanska :-)

Zmywarke mam Kenmore. Made in Tennessee. Pralka jest za to Samsung.

Amerykanskie samochody, po rozpedzeniu zwiazkow zawodowych i
przycisniete do muru konkurencja zaczely byc OK. Kryzys w pzremysle
samochodowym bardzo sie przydal

A.L.

Data: 2013-08-17 20:09:06
Autor: J.F.
Nowe samochody a stare.
Dnia Sat, 17 Aug 2013 12:49:22 -0500, A.L. napisa(a):
[...]

Rozumiem ze nie byl 2.8, ciekawa sprawa.

Bo teraz golfy w Ameryce to chyba sa made in Mexico.

Ile razy jestem na przyjeciu w Polsce, panowie nei rozmawiaja o niczym
innym tylko o tym co im sie w samochodach zepsulo
Ale jaki przebieg maja ich samochody, a jakie twoje ?
To byla i jest dyskusja o NOWYCH samochodac.

Ale zszedles na panow przy stole, wiec ustalmy czym oni jezdza :-)

Hm, ta grupa ma chyba najwiekszy ruch w polskim usenecie - wiec to
chyba swiadczy o popularnosci tematow samochodowych :-

[...]

Wiec pytam sie co jest interesujace. Dupa ... ale ktorej Maryni ? :-)

Przyznaj sie - mowicie komu sie jaka kosiarka, pralka i zmywarka
popsuly :-)

A jak idzie o dzentelmenow z Polski, to maja jeszcze dwa tematy:
zegarki i komorki. Jestem ogolnie pogardzany bo zegarek mam za 20
dolarow z mydlarni, a telefon za 20 zlotych. Kupilem cos 5 lat temu.

No coz, wybor kolejnej komorki ... ciezki temat. Na dluzsza dyskusje.

Zegarki, no coz, jedyna ozdoba mezczyzny :-)

Amerykanskie samochody, po rozpedzeniu zwiazkow zawodowych i
przycisniete do muru konkurencja zaczely byc OK. Kryzys w pzremysle
samochodowym bardzo sie przydal

I to jest ciekawe - ze w dobie kryzysu finansowego stac ich bylo na
polepszenie.

No chyba ze na tym to polega - wywalic polowe, a druga polowa zacznie
pracowac starannie.

J.

Data: 2013-08-18 20:08:36
Autor: Artur Ma秎眊
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-17 20:09, J.F. pisze:
Dnia Sat, 17 Aug 2013 12:49:22 -0500, A.L. napisa(a):
(...)
[...]

Chrzanisz - popularno舵 'temat體 samochodowych' ma si nijak do
ustalania kto i czym je糳zi. Tak patrz眂 po tematach 'w眛kotw髍czych'
to s to w wi阫szo禼i zagadnienia zwi眤ane z prawnymi aspektami
ruchu drogowego (i okolic), a nie stanem posiadania itd.

Data: 2013-08-15 11:38:09
Autor: Marek Dyjor
Nowe samochody a stare.
megrims wrote:
[...]

jak kupi艂em kiedy艣 nowego.

u偶ywany jak sie go da do solidnego czyszczenia te偶 pachnie nowo艣ci膮, szczeg贸lnie jak go kto艣 nie ciora艂 na maksa.

Data: 2013-08-16 01:20:04
Autor: _Micha艂
Nowe samochody a stare.
On 8/15/2013 11:38 AM, Marek Dyjor wrote:
megrims wrote:
[...]

ja bym rozdzieli艂 na 4 rodzaje u偶ywanych:

-takie co zar偶ni臋te wszystko i 藕le wygl膮da
  (nie lubi臋)

-takie co w 艣rodku bardzo ok, tylko auto na przyk艂ad skaka艂o
  (lubi臋)

-odwrotnie, czyli 艣rodek s艂aby ale mechanika ok
  (nie lubi臋)

-wszystko ok
  (nie widz臋 takich du偶o ;) ale lubi臋)

Data: 2013-08-15 12:18:33
Autor: Myjk
Nowe samochody a stare.
Thu, 15 Aug 2013 09:53:02 +0200, megrims
Na czym zale偶y ludziom, kt贸rzy kupuj膮 nowe auta.

Jako 偶e do tej pory mia艂em trzy samochody w tym dwa nowe to odpowiem:

Na gwarancji?

Nie.

Na niezawodno艣ci?

Tak. Kupi艂em auto 5 lat temu, poza wymian膮 oleju i lania paliwa, oraz ostatnio
wymiany 艂o偶yska nic wi臋cej nie dotyka艂em. U偶ywane to zupe艂na niewiadoma a
ja nie mam czasu i ochoty na s艂uchanie i szukanie co i gdzie mi stuka oraz
czy w zwiazku z tym mi ko艂o albo t艂umik podczas jazdy nie odpadnie, a turbo
nie wyzionie ducha gdzie艣 na autostradzie we Francji.

Na mniejszym spalaniu?

Nie.

Na funkcjonalno艣ci?

Te偶.

Na wygl膮dzie?

Te偶.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-08-15 12:59:06
Autor: PiteR
Nowe samochody a stare.
na  ** p.m.s **  megrims pisze tak:

Na czym zale縴 ludziom, kt髍zy kupuj nowe auta.

z tego co s硑sza砮m od 60 latka

縠by mie jakis czas spok骿 (2 lata) i nadziej 縠 si nie zepsuje
(nast阷ne 2 lata)

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2013-08-15 13:35:59
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nowe samochody a stare.
Hello PiteR,

Thursday, August 15, 2013, 12:59:06 PM, you wrote:

Na czym zale縴 ludziom, kt髍zy kupuj nowe auta.
z tego co s硑sza砮m od 60 latka
縠by mie jakis czas spok骿 (2 lata) i nadziej 縠 si nie zepsuje
(nast阷ne 2 lata)

Kupi砮m nowy samoch骴 w znacznie m硂dszym wieku. Mam go ju ponad 14
lat. I nadal jestem zadowolony. Okres bezstresowy trwa znacznie
d硊縠j ni 4 lata.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-08-15 17:15:16
Autor: z
Nowe samochody a stare.
Kupi砮m nowy samoch骴 w znacznie m硂dszym wieku. Mam go ju ponad 14
lat. I nadal jestem zadowolony. Okres bezstresowy trwa znacznie
d硊縠j ni 4 lata.

To by硑 inne czasy. Spr骲uj to teraz powt髍zy :-)

Data: 2013-08-15 19:15:25
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nowe samochody a stare.
Hello z,

Thursday, August 15, 2013, 5:15:16 PM, you wrote:

Kupi砮m nowy samoch骴 w znacznie m硂dszym wieku. Mam go ju ponad 14
lat. I nadal jestem zadowolony. Okres bezstresowy trwa znacznie
d硊縠j ni 4 lata.
To by硑 inne czasy. Spr骲uj to teraz powt髍zy :-)

Ale jak kupowa砮m, to lakier mia oble兼 po tygodniu a reszta rozpa舵
si po max 30kkm. Samoch骴 ma przejechane 260kkm i nadal je糳zi.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-08-15 20:45:46
Autor: z
Nowe samochody a stare.
Ale jak kupowa砮m, to lakier mia oble兼 po tygodniu a reszta rozpa舵
si po max 30kkm. Samoch骴 ma przejechane 260kkm i nadal je糳zi.

Lata mijaj a post阷 w dziedzinie celowego postarzania produktu nast阷uje. Do tego nowe obowi眤kowe "systemy"...

Ci眊le mi siedzi w g硂wie ko硂 z阞ate "zintegrowane" z wa砮m korbowym w 2.0 TDI
Ka縟y m硂kos po technikum mechanicznym wie 縠 to si b阣zie szybko zu縴wa.

Data: 2013-08-16 07:37:48
Autor: ZIWK
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-15 20:45, z pisze:
[...]

Ciekawe, 縠 inni producenci silnik體 potrafi wykona 砤馽uchowy nap阣 pompy oleju jako bezobs硊gowy - przez pierwszy milion kilometr體...
I jeszcze dostarcza ko硂 nap阣zaj眂e jako oddzielny element zamienny za ca砶iem "ludzk" cen...

Ale polactwo znaczkowi TDi bije na kl阠zkach pok硂ny :)

--
/\    Wojciech Smagowicz - Krak體      /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

Data: 2013-08-16 10:14:33
Autor: hisjusz
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-16 07:37, ZIWK pisze:
W dniu 2013-08-15 20:45, z pisze:
[...]

Bo si ma硂 p砤ci za tankowanie. P砤cz zaczyna si przy awarii;/

Data: 2013-08-17 08:41:46
Autor: Cavallino
Nowe samochody a stare.

U縴tkownik "hisjusz" <hisjusz@wp.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:520ddf6e$0$1263$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2013-08-15 20:45, z pisze:
[...]

Bo si ma硂 p砤ci za tankowanie.

Tak jakby przy dieslach konkurencji (ta駍zych) p砤ci硂 si wi阠ej....

Data: 2013-08-21 08:39:55
Autor: ZIWK
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-17 08:41, Cavallino pisze:

Ale polactwo znaczkowi TDi bije na kl阠zkach pok硂ny :)

Bo si ma硂 p砤ci za tankowanie.

Tak jakby przy dieslach konkurencji (ta駍zych) p砤ci硂 si wi阠ej....

Z definicji...

Przecie jak wujek (co to ma passata - jak herr doktor Muhamed sprzedawa to p砤ka) na imieninach opowiada jak to mu pali tylko 2,5 litra na setk... i w og髄e "rozumeszpan nie pali ani kropelki oleju"...

p.s. w秗骴 rodziny passat wujka jest nazywany "b酬kitn chmur, ops chcia砮m powiedzie b酬kitn strza潮"

:)

Data: 2013-08-16 12:25:59
Autor: Jan Koval
Nowe samochody a stare.

U縴tkownik "ZIWK" <wsmag@o2.pl> napisa w wiadomo禼i news:kukdr1$c6r$1dont-email.me...
[...]
A czy mi si wydaje, 縠 w F125 i polonezie pompa by砤 nap阣zana wa砶iem rozrz眃u?

J.

Data: 2013-08-28 11:24:46
Autor: robot
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-16 07:37, ZIWK pisze:

Ale polactwo znaczkowi TDi bije na kl阠zkach pok硂ny :)

Widzia砮m fiata, na kt髍ym chyba w celu podniesienia presti縰, by przyczepiony z ty硊 znaczek TDI :)

--
pozdro

Data: 2013-08-15 21:17:16
Autor: J.F.
Nowe samochody a stare.
Dnia Thu, 15 Aug 2013 19:15:25 +0200, RoMan Mandziejewicz napisa(a):
Hello z,
[...]

Ale przyznaj ze stresa z tym lakierem miales :-)

si po max 30kkm. Samoch骴 ma przejechane 260kkm i nadal je糳zi.

Uzywana sierra z nieokreslonym przebiegiem stowke dodatkow przejechala
bez wiekszych przygod :-)

J.

Data: 2013-08-16 03:45:38
Autor: sczygiel
Nowe samochody a stare.
W dniu czwartek, 15 sierpnia 2013 17:15:16 UTC+2 u縴tkownik z napisa:

> Kupi砮m nowy samoch骴 w znacznie m硂dszym wieku. Mam go ju ponad 14

> lat. I nadal jestem zadowolony. Okres bezstresowy trwa znacznie

> d硊縠j ni 4 lata.

To by硑 inne czasy. Spr骲uj to teraz powt髍zy :-)

No to jestem drugi czy trzeci taki ufok jak RoMan.
Jedno auto od nowosci jezdzi juz 90-ty tysi眂 i tylko 硂zysko oporowe po prawej z przodu bylo wymienione. reszta w normie. Auto na F.
Drugie robi ju 250-ty tysi眂. Ma 6 lat. Kupilem jak mia硂 uczciwe 190kkm. Jezdze juz dwa lata. Wymianilem ostatnio tylko tarcze na wszystkich ko砤ch. Reszta w normie. Dwumasa, turbo, sprzeglo w normie.
Wymieni砮m tez rure miedzy turbo i intercoolerem.
Odpala bez problemu nawet w 25 stopniowe mrozy.
Maj眛ek straszny...

Ide odpuka w m骿 spodek bo mo縠 zapeszy砮m...
A i to drugie auto to tez na F.

Data: 2013-08-16 23:36:55
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-16 12:45, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

?esz kanalio! Przecie wszyscy wiedz, 縠 te na F, to tylko 砤dnie w reklamach tv wygl眃aj, jako zamaskowane test體ki ju si biodegraduj, a w ulotkach przedsprzeda縩ych producenta s ju praktycznie zutylizowane!

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc砤w, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2013-08-15 21:34:29
Autor: J.F.
Nowe samochody a stare.
Dnia Thu, 15 Aug 2013 13:35:59 +0200, RoMan Mandziejewicz napisa(a):
Kupi砮m nowy samoch骴 w znacznie m硂dszym wieku. Mam go ju ponad 14
lat. I nadal jestem zadowolony. Okres bezstresowy trwa znacznie
d硊縠j ni 4 lata.

A w przypadku Nubiry tylko 3 lata. Po 3 latach darmowe assistance sie konczylo, i konczylo tez
bezstresowe wzywanie lawety :-P

J.

Data: 2013-08-16 00:18:27
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nowe samochody a stare.
Hello J.F.,

Thursday, August 15, 2013, 9:34:29 PM, you wrote:

[...]

A wystarczy硂 cewk immobilisera wymieni :P

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-08-17 00:14:51
Autor: J.F.
Nowe samochody a stare.
Dnia Fri, 16 Aug 2013 00:18:27 +0200, RoMan Mandziejewicz napisa(a):
Hello J.F.,
[...]

Zadne ASO na to nie wpadlo. Wolaly naprawiac.

Poza tym to nie tylko immobilizer - bylo pare drobnych usterek, ale
nie znajac auta - konczylo sie na lawecie.

No i w standardzie dostawales zerwanie paska rozrzadu przed planowa
wymiana przy 90kkm :-) Gdyby tak ktos mniej jezdzil i przestal po
gwarancji aso odwiedzac ... wot przykrosc.

J.

Data: 2013-08-17 00:29:25
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nowe samochody a stare.
Hello J.F.,

Saturday, August 17, 2013, 12:14:51 AM, you wrote:

[...]

Naprawia? "Sprawdzono, sprawne". Pod潮czenie komputera - 200PLN.
U mnie wymienili na moje wyra糿e 勘danie.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-08-18 22:15:29
Autor: BAREK
Nowe samochody a stare.

偶eby mie膰 jakis czas spok贸j (2 lata) i nadziej臋 偶e si臋 nie zepsuje
(nast臋pne 2 lata)
Kupi艂em nowy samoch贸d w znacznie m艂odszym wieku. Mam go ju偶 ponad 14
lat. I nadal jestem zadowolony. Okres bezstresowy trwa艂 znacznie
d艂u偶ej ni偶 4 lata.

NO bo jak si臋 kupuje nowe auto i o nie dba to si臋 bardzo d艂ugo je藕dzi, i pewnie ju偶 po jaki艣 5-7 latach wychodzi to wcale nie drogo, a jak si臋 naprawd臋 dba, to i ponad 10 lat je藕dzi膰 mo偶na.
Tylko ciekawe jak z obecnymi wypustami jest; te downsizingi, komputery i inne komponenty zintegrowane....

Data: 2013-08-17 08:40:35
Autor: Cavallino
Nowe samochody a stare.

U縴tkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:XnsA21D84175B686elektronik@localhost.net...
na  ** p.m.s **  megrims pisze tak:

Na czym zale縴 ludziom, kt髍zy kupuj nowe auta.

z tego co s硑sza砮m od 60 latka

縠by mie jakis czas spok骿 (2 lata) i nadziej 縠 si nie zepsuje
(nast阷ne 2 lata)

Jak dobrze wybierzesz, to mo縠 mie tak na 5 lat.
Czasem sie udaje, czasem zupe硁ie nie (dwa moje ostatnie przypadki).
Ze starymi nie udaje si nigdy (wszystkie moje przypadki z autami u縴wanymi).

Data: 2013-08-15 13:06:35
Autor: nom
Nowe samochody a stare.

U偶ytkownik "megrims" <merimsNOSPAM@interia.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:kui1d2$pg6$1usenet.news.interia.pl...
Na czym zale偶y ludziom, kt贸rzy kupuj膮 nowe auta.

Na czasie, a czas to pieni膮dz. :-)
Bogatych ludzi nie sta膰 na to, 偶eby je藕dzi膰 po komisach, gie艂dach i szuka膰 samochodu. P贸藕niej sprawdzanie (picownik贸w nie brakuje), diagnostyka, itd.
A tak to id膮 do salonu, jazda pr贸bna i albo si臋 podoba albo nie.
Je偶eli kto艣 zarabia kilkana艣cie tys. z艂 miesi臋cznie nie b臋dzie traci艂 cennego czasu na poszukiwanie sprawnego, bezwypadkowego samochodu. :-)
Pierwszy samoch贸d jaki mia艂em to Fiat 126p, kt贸ry mia艂em 23 lata, po czym sprzeda艂em, teraz mam od nowo艣ci Skod臋 Fabi臋 11 lat i dalej 艣migam. :-)
Samoch贸d znam od "podszewki", nigdy mi nie stan膮 na 艣rodku skrzy偶owania  i si臋 rozkraczy艂. Wiem co mu dolega i co mam zrobi膰. 呕adnych niespodzianek, przewidywalny do znudzenia. ;-)

Data: 2013-08-15 14:14:19
Autor: PiteR
Nowe samochody a stare.
na  ** p.m.s **  nom pisze tak:

Je縠li kto zarabia kilkana禼ie tys. z miesi阠znie nie b阣zie
traci cennego czasu na poszukiwanie sprawnego, bezwypadkowego
samochodu. :-)

a jezeli zarabia 4 ty miesi阠znie? :)

60 ty / 2 ty = 30 miesi阠y do namys硊 i na poszukiwanie.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2013-08-15 15:19:34
Autor: nom
Nowe samochody a stare.

U縴tkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisa w wiadomo禼i news:XnsA21D90D826B7Eelektroniklocalhost.net...
na  ** p.m.s **  nom pisze tak:

[...]

Wtedy instaluje LPG, w moim przypadku po 10 latach je縟勘c na LPG zaoszcz阣zi砮m (15z/100km) 潮cznie jakie 22 tys. z. Sprzedam Fabi za 7 tys. z, do硂筷 5 tys. z i mam now Fabi. ;-)

Data: 2013-08-15 15:24:30
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-15 15:19, nom pisze:
Wtedy instaluje LPG, w moim przypadku po 10 latach je縟勘c na LPG
zaoszcz阣zi砮m (15z/100km) 潮cznie jakie 22 tys. z.

A ile z tego trafi硂 na konto? :)

Data: 2013-08-15 17:28:35
Autor: gadacz
Nowe samochody a stare.

na  ** p.m.s **  nom pisze tak:

[...]

sratatata...
a ile wp砤ci na konto?:>

gadacz

Data: 2013-08-15 17:50:28
Autor: WOJO
Nowe samochody a stare.
a ile wp砤ci na konto?:>

To ma oszcz阣za On czy banki <na Jego pieni眃zach> ?
Lokata bankowa jest obecnie najgorsz mo縧iw lokat kapita硊...
:)
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2013-08-15 12:51:42
Autor: kogutek444
Nowe samochody a stare.
W dniu czwartek, 15 sierpnia 2013 17:50:28 UTC+2 u縴tkownik WOJO napisa:
> [...]

To ma oszcz阣za On czy banki <na Jego pieni眃zach> ?

Lokata bankowa jest obecnie najgorsz mo縧iw lokat kapita硊....

Id do banku i powiedz 縠 masz 5 milion體 z硂tych. I ch阾nie lokat zrobisz. Zdziwisz si jakie odsetki zaproponuj. Sporo ponad 10% rocznie na start powiedz. Jak kr阠i nosem to do硂勘.

Data: 2013-08-15 22:09:56
Autor: Liwiusz
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-15 21:51, kogutek444@gmail.com pisze:
Zdziwisz si jakie odsetki zaproponuj. Sporo ponad 10% rocznie na start powiedz. Jak kr阠i nosem to do硂勘.

Bajki prawisz.

--
Liwiusz

Data: 2013-08-16 01:26:52
Autor: Micha
Nowe samochody a stare.
On 8/15/2013 9:51 PM, kogutek444@gmail.com wrote:
Id do banku i powiedz 縠 masz 5 milion體 z硂tych. I ch阾nie lokat zrobisz.
> Zdziwisz si jakie odsetki zaproponuj. Sporo ponad 10% rocznie na start powiedz.
> Jak kr阠i nosem to do硂勘.

Nic takiego nie zrobi, mowy nie ma - nie tak to dzia砤

Data: 2013-08-22 19:50:49
Autor: Andrzej Kubiak
Nowe samochody a stare.
Dnia Thu, 15 Aug 2013 12:51:42 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
napisa(a):

Id do banku i powiedz 縠 masz 5 milion體 z硂tych. I ch阾nie lokat zrobisz. Zdziwisz si jakie odsetki zaproponuj. Sporo ponad 10% rocznie na start powiedz. Jak kr阠i nosem to do硂勘.

Dr骲, ty o samochodach masz takie poj阠ie, jak o bankowo禼i?

Data: 2013-08-23 15:37:47
Autor: Gotfryd Smolik news
Nowe samochody a stare.
On Thu, 15 Aug 2013, kogutek444@gmail.com wrote:

Id do banku i powiedz 縠 masz 5 milion體 z硂tych.
I ch阾nie lokat zrobisz.
Zdziwisz si jakie odsetki zaproponuj.

  Racja, zdziwi si.

Sporo ponad 10% rocznie na start powiedz.

  Mo縠sz przypomnie, ile wynosi aktualnie stopa lombardowa NBP?
  Gdzie tu trzeba szuka:
http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/dzienne/stopy.htm

  No chyba 縠 bank przekroczy "pr骻 ostro縩o禼iowy" kwoty
zastawu i w sumie jest wiarygodny niczym Amber Gold.

Jak kr阠i nosem to do硂勘.

  Jasne. Batem przy wyrzucaniu za drzwi? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-23 20:46:42
Autor: J.F.
Nowe samochody a stare.
Dnia Fri, 23 Aug 2013 15:37:47 +0200, Gotfryd Smolik news napisa(a):
[...]

O nie, doloza. I wyjdzie klient zadowolony, z polisolokata i funduszem, i bedzie
musial placic do konca zycia  :-)

J.

Data: 2013-08-23 22:33:24
Autor: Gotfryd Smolik news
Nowe samochody a stare.
On Fri, 23 Aug 2013, J.F. wrote:

O nie, doloza.
I wyjdzie klient zadowolony, z polisolokata i funduszem, i bedzie
musial placic do konca zycia  :-)

  Przeoczy砮m ten drobiazg.
  Przepraszam ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-16 12:34:22
Autor: Mirek Ptak
Nowe samochody a stare.
Dnia 2013-08-15 15:19, *nom* napisa, a mnie co podkusi硂, 縠by odpisa:

Wtedy instaluje LPG, w moim przypadku po 10 latach je縟勘c na LPG
zaoszcz阣zi砮m (15z/100km) 潮cznie jakie 22 tys. z

Ile z tego trafi硂 na konto? ;)
BPNMSP :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2013-08-16 23:36:05
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-16 12:34, Mirek Ptak pisze:
[...]

Co Ci nadmiernie op蠹nia zap硂n! Napraw to!

Data: 2013-08-19 08:48:35
Autor: Mirek Ptak
Nowe samochody a stare.
Dnia 2013-08-16 23:36,  *Marcin "Kenickie" Mydlak* napisa, a mnie co podkusi硂, 縠by odpisa:
[...]

Wakacje - p蠹niej zauwa縴砮m kilka odpowiedzi w tym samym stylu :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2013-08-17 08:43:36
Autor: Cavallino
Nowe samochody a stare.

U縴tkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:520cd566$0$1446$65785112@news.neostrada.pl...

na  ** p.m.s **  nom pisze tak:

[...]

A ile z tego posz硂 na konto? ;-)

Data: 2013-08-15 23:28:49
Autor: ToMasz
Nowe samochody a stare.
W dniu 15.08.2013 13:06, nom pisze:

Pierwszy samoch贸d jaki mia艂em to Fiat 126p, kt贸ry mia艂em 23 lata

takie czasy by艂y
, po
czym sprzeda艂em, teraz mam od nowo艣ci Skod臋 Fabi臋 11 lat i dalej 艣migam.
:-)
czyli zap艂aci艂e艣 w salonie fortun臋. ile kosztowa艂a Ci臋 ba艅ka oleju z wlaniem? 500? 1000? Po 3 latach straci艂e艣 po艂ow臋 warto艣ci.....
Samoch贸d znam od "podszewki", nigdy mi nie stan膮 na 艣rodku skrzy偶owania
i si臋 rozkraczy艂. Wiem co mu dolega i co mam zrobi膰. 呕adnych
niespodzianek, przewidywalny do znudzenia. ;-)
Wszystko zale偶y od tego w jakim stanie kupujemy STARE auta. Mimo wszystko jak nie trafisz na "min臋" - starym si臋 b臋dzie je藕dzi艂o duuuuzo taniej.

ToMasz

Data: 2013-08-16 08:44:36
Autor: nom
Nowe samochody a stare.

U偶ytkownik "ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:520d480f$0$1461$65785112news.neostrada.pl...
Wszystko zale偶y od tego w jakim stanie kupujemy STARE auta. Mimo wszystko jak nie trafisz na "min臋" - starym si臋 b臋dzie je藕dzi艂o duuuuzo taniej.

No nie wiem, trzebaby notowa膰 wydatki i potem to por贸wna膰. Kolega kupi艂 u偶ywany samoch贸d za 15 tys. z艂, a 偶e jest skrupulatny to notowa艂 wydatki, po roku na doprowadzenie tego samochodu do stanu u偶ywania wyda艂 10 tys. z艂. przez dwa lata.
Poza tym 5 letni samoch贸d nie jedzie tak samo jak nowy z salony, wiem, bo mia艂em nowy i mam por贸wnanie. ;-)
Wol臋 prze艣mga膰 10 lat jednym samochodem ni偶 mie膰 w tym okresie dwa u偶ywane pi臋ciolatki. :D
Takie mam zboczenie, 偶e kupuj臋 nowe rzeczy, w sumie to nie kupi艂em jeszcze nic u偶ywanego, zawsze to nowa pralka, lod贸wka, telewizor, komputer. :-)
Jako艣 wol臋 mie膰 now膮 Fabi臋 ni偶 10 lenie BMW za t膮 cen臋.

Data: 2013-08-16 09:16:41
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-16 08:44, nom pisze:

Jako艣 wol臋 mie膰 now膮 Fabi臋 ni偶 10 lenie BMW za t膮 cen臋.

Zawsze ten sam, g艂upi argument. Jakby poza Fabi膮 i BMW nie by艂o nic pomi臋dzy. A za cen臋 nowej, dziadowskiej Fabii w podstawowej wersji, mo偶na mie膰 samoch贸d 3-letni, o klas臋 lub dwie wy偶ej, kt贸rego komfort i bezpiecze艅stwo jest niepor贸wnywalnie wy偶sze ni偶 w Fabii.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc艂aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2013-08-16 09:32:06
Autor: Franc
Nowe samochody a stare.
Dnia Fri, 16 Aug 2013 09:16:41 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa(a):

Zawsze ten sam, g硊pi argument. Jakby poza Fabi i BMW nie by硂 nic pomi阣zy. A za cen nowej, dziadowskiej Fabii w podstawowej wersji, mo縩a mie samoch骴 3-letni, o klas lub dwie wy縠j, kt髍ego komfort i bezpiecze駍two jest niepor體nywalnie wy縮ze ni w Fabii.

Nie wiem dlaczego zak砤dasz, 縠 ludzie sprzedaj dobre 3. letnie samochody.
Na zdrowy rozs眃ek nikt nie sprzeda 3 latka, k髏ry dopiero co wyszed z
gwarancji i w砤秐ie jest wart 30% ceny nowego. --
Franc

Data: 2013-08-16 10:20:01
Autor: hisjusz
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-16 09:32, Franc pisze:
[...]

痚by mie komfort psychiczny 縠 nowy si nie b阣zie psu, 縠 nie rozkraczy si w podr罂y, 縠 nikt nie powie 縠 go sta tylko na stary z硂m.
Na zdrowy rozs眃ek kto by kupowa samoch骴 z 5 litrowym silnikiem?! No kto! Kto by kupowa samoch骴 za 500 000 z i pru si co miesi眂 縠by zap砤ci kolejn rat leasingow?!

Data: 2013-08-17 12:57:32
Autor: ddddddd
Nowe samochody a stare.
[...]

sprzedaj bo chc nast阷ne :)
ja kupi砮m 3-latka z przebiegiem 170.000km i do 260.000km si praktycznie nie zepsu, przy 260kkm sprzeda砮m 5-latka - w idealnym stanie technicznym i dobrym wizualnym (nie przeszkadzaj mi rysy na plastikowym zderzaku) - oczywi禼ie auto kt髍e dawno powinno by zez硂mowane - 2.0TDI z dwumas...
Sprzeda砮m, bo chcia砮m inne auto (kupno 3-letniego auta nauczy硂 mnie, 縠 lepiej mie 10-letnie auto z wy縮zej klasy ni 'nowego' trzylatka :)

kasz

Data: 2013-08-17 15:46:40
Autor: hisjusz
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-17 12:57, ddddddd pisze:
[...]

Czyli jak w 縴ciu. Jedni maj szcz甓cie, inni nie.Takim co maj na bakier ze szcz甓ciem zepsuje si nawet taki samoch骴 co dwa tygodnie temu opu禼i salon.

Data: 2013-08-17 16:07:09
Autor: ddddddd
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-17 15:46, hisjusz pisze:

Czyli jak w 縴ciu. Jedni maj szcz甓cie, inni nie.Takim co maj na
bakier ze szcz甓ciem zepsuje si nawet taki samoch骴 co dwa tygodnie
temu opu禼i salon.

dok砤dnie tak.
Jedni kupi u縴wane, bo ich nie sta na nowe, inni nowe, bo ich nie sta na u縴wane...

kasz

Data: 2013-08-18 13:31:43
Autor: The_EaGle
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-17 16:07, ddddddd pisze:
[...]

Ja my秎 ze kwestia sta czy nie sta jest wtedy kiedy mamy np do 20-30tys do wydania na samoch骴 i nic wi阠ej. W tej cenie nic sensownego nowego nie kupimy, musimy wiec wybiera u縴wki. Nie zawsze jednak tak jest. Ostatnio znajomy kupi volvo v70 R AWD z 2007 roku za 60-65tys z. Czy uwa縜sz 縠 kupi u縴wane bo nie sta go by硂 na nowe? Jego zona je糳zi now fiest, ale on nie chcia dupowozu (jego zdaniem) ale samoch骴 kt髍y b阣zie dla niego. Moim zdaniem to bardzo dobrze 縠 s tacy ludzie - inaczej by by硂 nudno.

Szczerze m體i眂 maj眂 do wydania np 65-70tys na samoch骴 nie musz niczego udowadnia. Mog kupi to na co mam ochot w tej kwocie. Je縠li wol komfort i presti to kupi砨ym np 3-4 letniego mercedesa klasy E, je縠li mia bym 縴砶 sportowca pewnie BMW z wi阫szym silnikiem, ale je縠li samoch骴 s硊縴 mi do pracy wtedy rozs眃nego 2 letniego diesla z seg D z gwarancja z ASO.

Nie ma co stygmatyzowa ludzi. Niech je縟勘 tym co chc. Ka縟y ma inne potrzeby.

Rafa

Data: 2013-08-19 08:20:31
Autor: ddddddd
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-18 13:31, The_EaGle pisze:
[...]

no pewnie tak, zgaduj 縠 nowe takie Volvo to koszt >150.000z - wi阠 go nie sta (nawet je秎i ma tyle pieni阣zy to nie wyobra縜 sobie wyda je na auto)

  Jego zona
je糳zi now fiest, ale on nie chcia dupowozu (jego zdaniem) ale
samoch骴 kt髍y b阣zie dla niego. Moim zdaniem to bardzo dobrze 縠 s
tacy ludzie - inaczej by by硂 nudno.

Wcale si nie dziwi- kupi砮m 3-letni Octavi za 35.000z (bo nie wyda砨ym prawie 80.000z na nowe takie auto) i nauczy硂 mnie to tylko tego, 縠 lepiej kupi 4x starsze auto, wyjdzie taniej i wygodniej... ale ja mam specyficzn prac, do舵 du縪 czasu sp阣zam w aucie i chc si tam czu tak dobrze, jak moja 縪na w 秝ie縪 wyremontowanej kuchni (kto jest przed remontem ten b阣zie wiedzia o co chodzi ;)

kasz

Data: 2013-08-19 22:27:12
Autor: The_EaGle
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-19 08:20, ddddddd pisze:

[...]

Nowy V70 R kosztowa bli縠j 300tys z, za 150tys to kupisz wersje podstawow a nie z silnikiem 300KM.

- wi阠 go
nie sta (nawet je秎i ma tyle pieni阣zy to nie wyobra縜 sobie wyda je
na auto)

Nie kupi砨y auta za 300tys to pewnie fakt. W tym sensie go nie sta na wydanie 300tys za auto, natomiast nie mo縠sz napisa 縠 go nie sta na nowe auto. Sta go tyle 縠 za te same pieni眃ze mo縠 przeznaczy na cos z charakterem zamiast na auto golfa 1.6 TDI... za 80tys...

[...]

Taniej na pewno. Wygodniej na pewno nie. Nowe auto zawsze b阣zie lepsze od u縴wanego tej samej klasy.

ale
ja mam specyficzn prac, do舵 du縪 czasu sp阣zam w aucie i chc si tam
czu tak dobrze, jak moja 縪na w 秝ie縪 wyremontowanej kuchni (kto jest
przed remontem ten b阣zie wiedzia o co chodzi ;)

Teraz to dorabiasz ju jak倍 idelogi, w twoim przypadku nie mia砮 wyj禼ia wyda砮 35 tys na auto bo w tej cenie mia砨y auto z seg B bez wyposa縠nia. Wtedy faktycznie nie ma co kombinowa. Natomiast maj眂 ju np 50tys masz wyj禼ie - mo縠sz kupi np podstawow wersj ceeda albo cruze a te auta w por體naniu do 3 letniej octavii b阣 lepsze.

Rafa

Data: 2013-08-20 08:13:51
Autor: ddddddd
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-19 22:27, The_EaGle pisze:
[...]

no i w砤秐ie to samo napisa砮m :)

[...]

s阫 w tym, 縠 taniej wyjdzie kupno auta wy縮zej klasy- a wtedy i taniej i wygodniej

[...]

nie wiem co b阣zie w nich lepszego (za diesla musia砨ym da na pewno powy縠j 60.000z). Jak bym mia wyda 60.000z to na pewno nie kupi砨ym nowego auta- kupi砨ym jakie u縴wane za 2/3 tej kwoty - ale ja nie je縟筷 codziennie za granic wi阠 usterka w trasie mi nie przeszkadza (w ci眊u ostatnich kilku lat na chyba 10 samochod體 mia砮m tak jedn usterk (nie nie zmieniam aut co 3 tygodnie, po prostu ca硑 czas na stanie mam 3 sztuki i co jaki czas je zmieniam)

Lukasz

Data: 2013-08-22 19:14:53
Autor: The_EaGle
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-20 08:13, ddddddd pisze:

[...]

B阣zie nowy, wiec nie b阣zie zu縴ty. Dlatego b阣zie lepszy ni  3 letnie auto. Orientacyjny przebieg auta do powiedzmy jego 80% zu縴cia to jakie 300tys km. Samochody seg D lub E w wieku 3 lat maj cz阺to po 150-180tys przebiegu a wiec s w ponad 50% zu縴te cho tego na pierwszy rzut oka nie wida.

Jak bym mia wyda 60.000z to na pewno nie kupi砨ym
nowego auta- kupi砨ym jakie u縴wane za 2/3 tej kwoty

Ja kupi砮m nowy i kupowa砮m u縴wane wiec mam por體nanie - nowy samoch骴 to kompletnie inna liga. Je縠li mia砨ym zn體 je糳zi 6-7 lat autem to kupi砨ym zn體 nowe auto. Szukanie dobrego auta 3 letniego ostatnio zaj瓿o mi 3 miesi眂e! Kupno nowego zaj瓿o mi tydzie.

- ale ja nie
je縟筷 codziennie za granic wi阠 usterka w trasie mi nie przeszkadza

Nie no w og髄e usterka w trasie ci nie przeszkadza... ;) Co tam 500km od domu i holowanko do warsztatu to zupe硁a normalka dla Ciebie? ;)

(w
ci眊u ostatnich kilku lat na chyba 10 samochod體 mia砮m tak jedn
usterk (nie nie zmieniam aut co 3 tygodnie, po prostu ca硑 czas na
stanie mam 3 sztuki i co jaki czas je zmieniam)

I wg Ciebie utrzymywanie 3 samochod體 jest ta駍ze ni jednego porz眃nego? :)))

Trzy samochody s OK jak jest trzech kierowc體 i ka縟y potrzebuje auta o innej porze - wtedy rozumiem ale jak sam je糳zisz to brak tu racjonalnego uzasadnienia...

Rafa

Data: 2013-08-22 19:46:47
Autor: ddddddd
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-22 19:14, The_EaGle pisze:
[...]

w 90% przypadk體 jestem nie dalej ni 200km od domu, wi阠 odleg硂舵 holowania to 秗ednio 100km :)

I wg Ciebie utrzymywanie 3 samochod體 jest ta駍ze ni jednego
porz眃nego? :)))

nie trzymam 3 samochod體 bez powodu - napisa砮m to 縠by pokaza 縠 usterka uniemo縧iwiaj眂a jazd jest naprawd rzadko
Tak naprawd 3 samochody maj 3 kierowc體, przy czym trzecim jest 縪na i je秎i jeden z dw骳h trzeba odda do warsztatu, to ona zostaje bez auta, bo nie jest jej na co dzie niezb阣ny

Trzy samochody s OK jak jest trzech kierowc體 i ka縟y potrzebuje auta o
innej porze - wtedy rozumiem ale jak sam je糳zisz to brak tu
racjonalnego uzasadnienia...

trzy samochody 潮cznie w ci眊u ostatnich 5 lat zrobi硑 hmm... 400, mo縠 500.000km (auto 縪ny ma硂 je糳zi, ale dwa pozosta砮 po kilkadziesi眛 tysi阠y rocznie). Wszystkie u縴wane, minimalny przebieg przy zakupie 170.000km, pozosta砮 pewnie powy縠j 300.000km (w przypadku 2 aut kt髍ymi teraz je縟筷 przypuszczam 縠 w okolicach 500.000km, VW T4 kt髍ego mia砮m - pewnie ok. 800.000km). Stan瓿o w trasie (i nie da硂 si od r阫i naprawi, bo usterki typu uszkodzona opona czy zerwany pasek alternatora kt髍y mo縩a naprawi od r阫i u dowolnego mechanika nie licz) tylko jedno auto, Audi A6 - bo stwierdzi砮m 縠 te narzekania na 2,5V6TDI to 禼iema i je kupi砮m :)
Je縠li wi阠 u縴wane auta nie s gorsze od nowych, to po co przep砤ca :)
Ale ja te inaczej do tego podchodz i rozumiem rozterki innych: jak robisz 15.000km rocznie i w ci眊u roku masz w硂縴 w napraw auta 3000z (bo np. zepsuje si pompa wtryskowa) to jest to spory koszt (20gr/km); jak mi si taka pompa zepsuje to ja tego tak nie odczuj - dziel眂 to przez 60.000km kosztuje mnie to 4xmniej ni ciebie...
Wliczaj眂 inne wydatki kt髍e i tak musz ponie舵 (rozrz眃 prawie co rok, opony, zawieszenie, oleje itp.) koszt takich dodatkowych wydatk體 staje si niewielki.
kasz

Data: 2013-08-22 19:51:42
Autor: Cavallino
Nowe samochody a stare.

U縴tkownik "ddddddd" <brak@email.com> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:kv5i

[...]

Nie ka縟y ocenia gorszo舵 auta ilo禼i przypadk體 niedojechania do domu.

Data: 2013-08-22 20:18:53
Autor: ddddddd
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-22 19:51, Cavallino pisze:

[...]

wiem, nie ka縟y te ocenia "gorszo舵" dat produkcji

kasz

Data: 2013-08-22 20:14:15
Autor: ddddddd
Nowe samochody a stare.
[...]

jeszcze jedno - w dzisiejszych autach faktycznie tak. Bo monta np. plastikowej z阞atki w przepustnicy powietrza na kt髍 napiera spr昕yna wi阠 wiadomo 縠 si wyrobi, to celowe zagranie producenta, aby produkt nie by trwa硑. Lakier grubo禼i kilku nm te (tak zgaduj, bo na 10-letnim aucie mam nieliczne odpryski na lakierze od kamyk體, a na 3-letnim du縪 wi阠ej)
Niestety chyba faktycznie z tego wzgl阣u zmuszeni b阣ziemy do zakupu nowszych aut...
Jak sprzedawa砮m VW T4 z pocz眛ku lat '90 to niedaleko mojego domu sta podobny z przebiegiem 690.000km. M骿 by du縪 bardziej zu縴ty, a praktycznie si nie psu. Auta kt髍e mam teraz (z ko馽a lat '90) maj pewnie ko硂 p蟪 miliona i je縟勘. Nie m體i 縠 naprawia ich nie trzeba, ale du縠j cz甓ci z tych napraw i tak gwarancja by nie pokry砤.

kasz

Data: 2013-08-16 21:43:34
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nowe samochody a stare.
Hello Marcin,

Friday, August 16, 2013, 9:16:41 AM, you wrote:

Jako wol mie now Fabi ni 10 lenie BMW za t cen.
[...]

Tylko dlaczego kto si pozbywa samochodu w momencie najwi阫szej
utraty warto禼i? Skoro 3-letnie samochody s takie cudowne, to
dlaczego kto takie sprzedaje? A mo縠 to jaka fabryka produkuje te
wspania砮 okazje?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-08-18 13:38:28
Autor: The_EaGle
Nowe samochody a stare.
[...]

Ale takich ludzi jest sporo. Po pierwsze to firmy pozbywaja si samochod體 jak ko馽zy si leasing czyli cz阺to po 3 latach.
Po drugie ludziom zmienia si rzeczywisto舵 np kto kupi 3d civica a po 3 latach sta si statecznym m昕em z 縪n w ci笨y i 2 letnim dzieckiem - zmiana priorytet體 - czas na kombi.
Po trzecie s ludzie kt髍zy lubi je糳zi nowym modelem - chc i zmieniaj na nowszy.
Po czwarte jest masa ludzi pracuj眂ych na ro縩ych kontraktach - samoch骴 wrzucaj w koszty a po 3 latach mog wzi辨 nast阷ny.
Po pi眛e - samoch骴 to co raz cz甓ciej to zabawka kt髍 si zmienia jak si znudzi - co raz wi阠ej ludzi na to sta.

Wreszcie gdyby wszyscy my秎eli tylko o tym co si komu op砤ca to pewnie ka縟y je糳zi by fabia HTP albo 1.4 TDI ;)

Rafa

Data: 2013-08-19 08:14:01
Autor: Jan Koval
Nowe samochody a stare.

U縴tkownik "The_EaGle" <theeagle@tenbit.pl> napisa w wiadomo禼i news:kuqbns$8va$1news.task.gda.pl...
[...]

Bez obrazy ale dlaczego  kto stal si statecznym m昕em z 縪n
w ci笨y po trzech latach a nie wcze秐iej? ;-)

Albo kiedy nowe auto przestaje by nowe? Po trzech latach?

To takie tam pytania....

J.

Data: 2013-08-17 08:45:11
Autor: Cavallino
Nowe samochody a stare.

U偶ytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <mojnick@onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:kukjl0$lsb$1@news.dialog.net.pl...
[...]

Taaa, swego czasu sprzedawa艂em dobre, 3 letni Megane.
By艂o o klas臋 wy偶ej i nie w podstawowej wersji....

Data: 2013-08-16 21:04:07
Autor: ToMasz
Nowe samochody a stare.
[...]
No to kupi艂 "min臋". W starej xsarze (7lat) kupionej za 13 ty艣, za ca艂e jej 偶ycie (w艂a艣nie rozbita) zmieni艂em 2 razy kompletne hamulce, sprz臋g艂o rozrz膮d z pomp膮 pomp臋 paliwa w baku opony gumy w zawieszeniu t艂umik olej i filtry. razem.... max 5 ty艣? NIe za doprowadzenie tylko u偶ytkowanie. Na OC+AC wybuli艂em wi臋cej!
Teraz kupi艂em kolejn膮 xsar臋, ju偶 mnie strasz膮 umieraj膮c膮 pomp膮 CR, ale je艣li nawet to znowu AC+OC b臋dzie dro偶sze!
ToMasz

Data: 2013-08-17 03:19:17
Autor: _Micha艂
Nowe samochody a stare.
On 8/16/2013 9:04 PM, ToMasz wrote:
[...]

http://www.youtube.com/watch?v=LG0eJY_1470

taka to by艂a ? do zapiernicznia 200 po lesie ?

i zejd藕cie z tego AC !!!!

Data: 2013-08-15 13:38:09
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nowe samochody a stare.
Hello megrims,

Thursday, August 15, 2013, 9:53:02 AM, you wrote:

Na czym zale縴 ludziom, kt髍zy kupuj nowe auta.

Kto musi kupowa nowe - fabryki nie produkuj samochod體 u縴wanych.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-08-15 15:21:41
Autor: nom
Nowe samochody a stare.

U偶ytkownik "megrims" <merimsNOSPAM@interia.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:kui1d2$pg6$1usenet.news.interia.pl...

Mo偶e s膮 po prostu znudzeni dotychczasowym autem.

Do u偶ywanego samochodu ci膮gle trzeba dok艂ada膰, nikt nie sprzedaje samochodu z wymienionymi klockami, tarczami, amortyzatorami, paskiem rozrz膮du, oponami itd.
Przy nowym 5-6 lat jest spokoju. :-)

Data: 2013-08-15 16:19:17
Autor: RadoslawF
Nowe samochody a stare.
Dnia 2013-08-15 15:21, U縴tkownik nom napisa:

Mo縠 s po prostu znudzeni dotychczasowym autem.

Do u縴wanego samochodu ci眊le trzeba dok砤da, nikt nie sprzedaje samochodu z wymienionymi klockami, tarczami, amortyzatorami, paskiem rozrz眃u, oponami itd.
Przy nowym 5-6 lat jest spokoju. :-)

Taniej wychodzi do硂縠nie do starego ni utrata warto禼i w nowym.
No ale jak wida nie ka縟y to zauwa縜.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2013-08-15 16:53:34
Autor: megrimsNO@interia.pl
Nowe samochody a stare.
On 08/15/2013 04:19 PM, RadoslawF wrote:
[...]

Drogie auta po roku trac minimum 30% warto禼i

Data: 2013-08-15 22:16:54
Autor: Tomasz Pyra
Nowe samochody a stare.
Dnia Thu, 15 Aug 2013 16:53:34 +0200, megrimsNO@interia.pl napisa(a):

Drogie auta po roku trac minimum 30% warto禼i

Zak潮daj眂 縠 ktokolwiek kupuje drogie auto, a po roku je sprzedaje.
Oczywi禼ie nie dotyczy sytuacji, kiedy w ci眊u tego roku, dach mu si
zetkn背 z pod硂g.

Data: 2013-08-15 23:19:23
Autor: Marek Dyjor
Nowe samochody a stare.
Tomasz Pyra wrote:
[...]

ale jakby chcia kupi takie auto po 3 latach to zap砤cisz jakie 50%... za praktycznie now bryk...

100 000  50%    p砤cisz 50 000  za丑縨y 縠 poprzednik zar縩背 silnik zap砤cisz za remonto to 5 czy 7 tysiak體 i jeste dalej do przodu.

Data: 2013-08-16 09:35:21
Autor: Franc
Nowe samochody a stare.
Dnia Thu, 15 Aug 2013 23:19:23 +0200, Marek Dyjor napisa(a):

ale jakby chcia kupi takie auto po 3 latach to zap砤cisz jakie 50%... za praktycznie now bryk...
Jasne, 3 letnie auto jest prawie jak nowe - ale to prawie to...

100 000  50%    p砤cisz 50 000  za丑縨y 縠 poprzednik zar縩背 silnik zap砤cisz za remonto to 5 czy 7 tysiak體 i jeste dalej do przodu.
Do tego musia砨y wymieni po硂w wn阾rza, da do lakiernika-blacharza itp.
Skoro kto potrafi w 3 lata zar縩辨 silnik, to jest o wiele wi阠ej min w
takim aucie. Mo縠 by po wypadku posk砤dane z kilku innych, mo縠 mie
wystrzelone poduchy, mog硂 by prostowane itp.

--
Franc

Data: 2013-08-16 10:27:51
Autor: hisjusz
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-16 09:35, Franc pisze:
[...]

Renault Trafic zatar si mojemu koledze silnik po 2 tygodniach od wyjazdu z salonu. Wi阠 jak w 縴ciu, kwestia szcz甓cia.

Data: 2013-08-25 22:50:00
Autor: The_EaGle
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-16 10:27, hisjusz pisze:

Renault Trafic zatar si mojemu koledze silnik po 2 tygodniach od
wyjazdu z salonu. Wi阠 jak w 縴ciu, kwestia szcz甓cia.

No tak, bo jak si jednemu na 10tys sztuk co takiego przytrafi tzn 縠 mo縩a por體nywa stare do nowego ;)))

R罂nica jeszcze polega na tym 縠 jak si co takiego stanie w nowym to dostaniesz za chwile nowy silnik o ile nie  by砤 to wina kierowcy a w starym zostajesz Ty i zatarty silnik gdzie na drodze ;) Pozostanie ci jeszcze  szukanie ze szrota silnika na allegro i poszukiwanie pana Gienka kt髍y jak mu si uda przek砤dka to b阣zie dopiero cud...

-- -
Pozdrawiam
Rafa

Data: 2013-08-16 10:25:00
Autor: hisjusz
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-15 22:16, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Kwestja kogo na co sta, ile ma czasu na korzystanie z nabytku i jak mu si zmieni 秝iatopogl眃 przez ten rok.Sp骿rz ile aut z du縜 pojemno禼i jest na allegro

http://allegro.pl/porsche-carrera-4s-400km-991-mod-2013-fvat-i3445311953.html
http://allegro.pl/porsche-panamera-4s-ceramika-burmaster-yachting-fv-i3458433905.html
http://allegro.pl/porsche-cayenne-3-0-2012-panorama-bose-fvat-i3455720685.html
http://allegro.pl/bmw-750xd-long-2012-lift-3xtv-nowy-750-000-pln-i3445311950.html

Trzy kliki i wsio roczne samochodziki. Czemu i po co nie wiem i nie b阣 dorabia filozofii.

Data: 2013-08-16 10:54:56
Autor: RadoslawF
Nowe samochody a stare.
Dnia 2013-08-16 10:25, U縴tkownik hisjusz napisa:
[...]

Zacznijmy od tego 縠 s to pojazdy sprowadzana z zagranicy i nie
ma pewno禼i czy aby na pewno jest ju sprowadzony. Mo縠 si okaza
縠 na kupca czeka w kraju sprzedaj眂ego a po秗ednicy wystawiaj
go na aukcjach w ca硑m cywilizowanym 秝iecie.
Znajd taki roczny od krajowego u縴tkownika kt髍y przed kupnem
mog obejrze, pomaca i przetestowa.

Pozdrawiam

Data: 2013-08-16 11:22:04
Autor: hisjusz
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-16 10:54, RadoslawF pisze:
[...]

Prosz bardzo
http://allegro.pl/jedyne-audi-a1-s-line-5d-2012-salon-pl-fv23-xenon-i3472845685.html PL widzisz na tabliczce?
http://allegro.pl/nowa-avensis-2-0-152aut-top-wersja-salon-polskahit-i3476232043.html widzisz na tabliczce?
http://allegro.pl/beetle-2-0-tsi-dsg-bogato-wyposazony-i3468621231.html
PL widzisz na tabliczce?
http://allegro.pl/bmw-320d-50-000-km-diesel-sliczna-czarna-i3454853228.html
http://allegro.pl/lamborghini-aventador-ceramika-kamera-od-reki-f-v-i3469602068.html
http://allegro.pl/bmw-530-d-komforty-went-fotele-hi-fi-kamera-s-pl-i3469603024.html Widzisz w 秗oku Ferrari na Polskich Rejestracjach?

Data: 2013-08-16 13:30:05
Autor: RadoslawF
Nowe samochody a stare.
Dnia 2013-08-16 11:22, U縴tkownik hisjusz napisa:

[...]

I znowu od po秗ednika a cz甓 wbrew temu co piszesz nie zarejestrowana.
Ale podobno s i mo縩a je pomaca, to plus.
Ten za 160 tysi阠y jest trzy letni, a reszta poza lamborgini jest
z ca砶iem innego przedzia硊 cenowego ni te z poprzednich link體.

Pozdrawiam

Data: 2013-08-16 22:19:24
Autor: hisjusz
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-16 13:30, RadoslawF pisze:
[...]

No i co 縠 od po秗ednika? Jak kogo sta na takie auta to si nie b阣zie bawi w marnotrawienie czasu na marudy, musi zarabia konkretne pieni眃ze! Pierwsze audi z brzegu nr 1 link masz polsk rejestracj na zdj阠iu, wi阠 o co Ci chodzi?
Drugi link Avensis masz 2012r kupowan na Bielanach Wroc砤wskich czyli polska rejestracja ale tobie te to nie pasuje, czemu?!
Trzeci New Beetle "Zarejstrowany i ubezpieczony w kraju" 2012 r. Czy ty nie umiesz czyta czy prowokujesz do awantury?

Data: 2013-08-17 03:08:31
Autor: Tomasz Pyra
Nowe samochody a stare.
Dnia Fri, 16 Aug 2013 10:25:00 +0200, hisjusz napisa(a):

[...]

Nadal to nie eliminuje IMO najcz甓ciej spotykanych takich okazji na prawie
nowy samoch骴 - albo spotkanie si dachu z pod硂g, albo czasami s takie
egzemplarze 縠 12 miesi阠y po zakupie, z czego 7 sta w serwisie i nadal
nie wiadomo o co chodzi, a w砤禼icielowi chodzi o to 縠by si ich pozby
nim gwarancja minie.

Tzn. jest jeszcze ta opowie舵 o niemieckich zwi眤kach zawodowych i o tym 縠
ka縟a sprz眛aczka zatrudninona w Mercedesie, raz do roku otrzymuje S-klas
z pe硁ym wyposa縠niem i po roku wystawia auto na sprzeda za p蟪 ceny, ale
to te chyba co w stylu "dawno i nie prawda".

Data: 2013-08-16 02:40:23
Autor: John Ko砤lsky
Nowe samochody a stare.

U縴tkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>

[...]

Jeszcze taniej wychodzi je縟縠nie autobusem, ale jak wida nie ka縟y to zauwa縜 :-)

Data: 2013-08-16 10:56:46
Autor: RadoslawF
Nowe samochody a stare.
Dnia 2013-08-16 02:40, U縴tkownik John Ko砤lsky napisa:

[...]

Bo komfort jazdy autem u縴wanym odbiega od komfortu jazdy autobusem
a nie odbiega od komfortu jazdy autem nowym, ale jak wida nie ka縟y
to zauwa縜.

Pozdrawiam

Data: 2013-08-16 11:18:59
Autor: John Ko砤lsky
Nowe samochody a stare.

[...]

Wi阠 w砤秐ie komfort jazdy nowym autem odbiega od jazdy starym, ale jak wida nie ka縟y to zauwa縜.

Data: 2013-08-16 13:34:36
Autor: RadoslawF
Nowe samochody a stare.
Dnia 2013-08-16 11:18, U縴tkownik John Ko砤lsky napisa:

[...]

Nie koniecznie, 縜den problem wymieni resory i spr昕yny a wtedy
zostaje ci tylko rado舵 z jazdy nowym a nie trzyletnim.
R罂nica mi阣zy klimatyzowanym autem gdzie jedziesz sam lub
z rodzin czy przyjaci蟪mi a poceniem si w autobusie mi阣zy
obcymi lud糾i jest jednak sporo wi阫sza. Jak tego nie rozumiesz
czy nie dostrzegasz tonie mamy o czym rozmawia.

Pozdrawiam

Data: 2013-08-17 10:23:54
Autor: The_EaGle
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-16 13:34, RadoslawF pisze:
[...]

Mo縠 r罂nica w je糳zie nowym a 3 letnim nie b阣zie du縜 szczeg髄nie jak to 3 letnie przejecha硂 50-70tys km. Je秎i jednak wiek b阣zie r髎 to niestety nie zu縴waj si w aucie tylko spr昕yny ale wszystko, uszczelki, t硊miki, amory, silentblocki, siedzenia , tapicerka itd. Generalnie starsze auto zawsze z czasem b阣zie co raz g硂秐iejsze, co raz mniej wygodne i co raz wi阠ej rzeczy wypada硂 by wymieni. Tylko jak warto舵 tego auta b阣zie spada to ju nie wymieni si uszczelek, wszystkich silnetblock體, reflektor體 (kt髍e z czasem 秝iec co raz s砤biej) itd itd W efekcie po wielu latach r罂nica jest znaczna. Dlatego w砤秐ie 縠 nie wymieniasz wszystkiego co si starzeje i godzisz si na mniejszy komfort u縴tkowanie u縴wki jest ta駍ze...

Najbardziej sensowne z ekonomicznego punktu widzenia jest moim zdaniem zakupienie w砤秐ie 3 letniego auta po najwi阫szym spadku warto禼i z ma硑m przebiegiem za 50% warto禼i nowego. Niestety takich aut jest ma硂 i nie wszystkich marek.

Rafa

Data: 2013-08-17 15:57:43
Autor: John Ko砤lsky
Nowe samochody a stare.

[...]

Ty rozumiesz, 縠 maj眂 nowe auto nie zajmujesz si takimi pierdo砤mi jak zapachy w autobusie i wymiana resor體 ?!

Data: 2013-08-17 19:48:13
Autor: RadoslawF
Nowe samochody a stare.
Dnia 2013-08-17 15:57, U縴tkownik John Ko砤lsky napisa:

[...]

Spr昕 si, zar骲, kup nowe i nie stosuj por體na do autobus體.

Pozdrawiam

Data: 2013-08-18 12:48:16
Autor: RadoslawF
Nowe samochody a stare.
Dnia 2013-08-17 22:26, U縴tkownik John Ko砤lsky napisa:

[...]

Tak, ale odnosz wra縠nie ze ty ju nie bardzo.

Pozdrawiam

Data: 2013-08-19 10:08:50
Autor: RadoslawF
Nowe samochody a stare.
Dnia 2013-08-18 18:52, U縴tkownik John Ko砤lsky napisa:

[...]

W bardziej uprzejmy spos骲 tego nie potrafisz potwierdzi ?

Pozdrawiam

Data: 2013-08-17 08:48:21
Autor: Cavallino
Nowe samochody a stare.

U縴tkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:kukpgf$ocu$2@node2.news.atman.pl...
[...]

Zdaniem tych co starymi je縟勘.
Ja r罂nic zauwa縜m kolosaln, jak mam jecha starym autem, to czasem wi阫szy komfort jest w PKP.

Data: 2013-08-17 11:56:07
Autor: RadoslawF
Nowe samochody a stare.
Dnia 2013-08-17 08:48, U縴tkownik Cavallino napisa:

[...]

Tylko czasem i tylko dlatego 縠 w PKP mo縠sz wsta i si przespacerowa
do toalety. A rozmowa dotyczy砤 por體nania miedzy autem nowym a
trzyletnim a nie starym.

Pozdrawiam

Data: 2013-08-17 08:46:13
Autor: Cavallino
Nowe samochody a stare.

U縴tkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:kuio15$f3g$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Ale nawet jak do硂縴sz do starego, to dalej masz stare.

Data: 2013-08-15 23:17:03
Autor: Marek Dyjor
Nowe samochody a stare.
nom wrote:
[...]

to teraz policz ile zap艂acisz za ten staryt samoch贸d, dolicz te naprawy i mat eksploatacyjne i oka偶e sie 偶e nawet jakby艣 musia艂 robi膰 generalke silnika to i tak jest kup臋 kasy do przodu.

Niestety ale nowy samoch贸d po wyje藕dzie z salonu od reki traci ju偶 na warto艣ci.

Data: 2013-08-16 10:11:45
Autor: hisjusz
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-15 23:17, Marek Dyjor pisze:
nom wrote:
[...]

Do wszystkiego trzeba dok艂ada膰. Do siebie te偶 codziennie dok艂adasz jedzenie, kosmetyki. Materia ma to do siebie 偶e si臋 zu偶ywa.

[...]

To jest inwestycja 偶e ma zyskiwa膰?
Widzia艂e艣 kiedy艣 przeliczenie koszt贸w naprawy samochodu po wypadku? Widzia艂e艣 偶e do艣膰 cz臋sto jak uszkodzi si臋 kilka cz臋艣ci, chc膮c naprawia膰 na oryginalnych cz臋艣ciach, wychodzi warto艣膰 kilku takich samych u偶ywanych samochod贸w? Samoch贸d z nowych cz臋艣ci kosztuje kilkakrotnie wi臋cej od z艂o偶onego samochodu. Wyje偶d偶aj膮c z salonu cz臋艣ci zaczynaj膮 sw贸j cykl 偶ycia, zaczynaj膮 si臋 zu偶ywa膰 jak pasta do z臋b贸w, papier toaletowy. Korzystasz z komfortu nowo艣ci, obs艂ugi mi艂ego pana w garniturze, to te偶 kosztuje.

Data: 2013-08-16 11:00:19
Autor: RadoslawF
Nowe samochody a stare.
Dnia 2013-08-16 10:11, U縴tkownik hisjusz napisa:

Do u縴wanego samochodu ci眊le trzeba dok砤da, nikt nie sprzedaje
samochodu z wymienionymi klockami, tarczami, amortyzatorami, paskiem
rozrz眃u, oponami itd.

Do wszystkiego trzeba dok砤da. Do siebie te codziennie dok砤dasz jedzenie, kosmetyki. Materia ma to do siebie 縠 si zu縴wa.

Przy nowym 5-6 lat jest spokoju. :-)

Kup sobie nowy to si przekonasz.

to teraz policz ile zap砤cisz za ten staryt samoch骴, dolicz te naprawy
i mat eksploatacyjne i oka縠 sie 縠 nawet jakby musia robi generalke
silnika to i tak jest kup kasy do przodu.

Niestety ale nowy samoch骴 po wyje糳zie z salonu od reki traci ju na
warto禼i.

To jest inwestycja 縠 ma zyskiwa?

Nie, ale ma generowa jak najni縮ze koszty.

Widzia砮 kiedy przeliczenie koszt體 naprawy samochodu po wypadku? Widzia砮 縠 do舵 cz阺to jak uszkodzi si kilka cz甓ci, chc眂 naprawia na oryginalnych cz甓ciach, wychodzi warto舵 kilku takich samych u縴wanych samochod體? Samoch骴 z nowych cz甓ci kosztuje kilkakrotnie wi阠ej od z硂縪nego samochodu. Wyje縟縜j眂 z salonu cz甓ci zaczynaj sw骿 cykl 縴cia, zaczynaj si zu縴wa jak pasta do z阞體, papier toaletowy. Korzystasz z komfortu nowo禼i, obs硊gi mi砮go pana w garniturze, to te kosztuje.

Ale chyba nie chcesz nas przekona 縠 kto kupi pojazd w kt髍ym
wszystkie cz甓ci by硑 do wymiany ? i dodatkowo upar si aby te
cz甓ci kupi z mar勘 narzucan przez oficjalnego przedstawiciela
danej marki ?

Pozdrawiam

Data: 2013-08-16 11:25:13
Autor: Franc
Nowe samochody a stare.
Dnia Fri, 16 Aug 2013 11:00:19 +0200, RadoslawF napisa(a):

Do wszystkiego trzeba dok砤da. Do siebie te codziennie dok砤dasz jedzenie, kosmetyki. Materia ma to do siebie 縠 si zu縴wa.
Przy nowym 5-6 lat jest spokoju. :-)
Kup sobie nowy to si przekonasz.

Mam taki - sko馽zy 4 lata w czerwcu. I to o zgrozo auto na "F" (Citroen
C4).

Z koszt體 to:
- ubezpieczenie OC + AC - to norma. Jak kupisz 3. letnie auto to te kupisz
oba.
- przegl眃y serwisowe - to extra koszt, kt髍ego nie masz w takim samym
wymierze w aucie u縴wanym, ale nie musisz tego robi w ASO 縠by nie straci
gwarancji. - klocki + tarcze + olej itp. - typowe koszty zwi眤ane z u縴tkowaniem
samochodu. Nowy czy stary - to te si wymienia.

Innych extra koszt體 nie notuj.

Chyba 縠 chcesz doliczy do moich "utracone korzy禼i" z powodu spadku
warto禼i samochodu. Auto to nie antyk, 縠 ma trzyma warto舵.
 --
Franc

Data: 2013-08-16 13:43:19
Autor: RadoslawF
Nowe samochody a stare.
Dnia 2013-08-16 11:25, U縴tkownik Franc napisa:

[...]

Mam starego lanosa.
Jego koszt to ubezpieczenia, olej klocki i ok砤dziny bo tarcz i
b阞n體 nie wymienia砮m, przegl眃y serwisowa w ASO nie obowi眤uj
mnie od wielu lat. Ekstra koszt wymiana butli od LPG rok temu bo
starej  sko馽zy砤 si wa縩o舵.
W podsumowaniu: koszty mia砮m sporo ni縮ze, spadek warto禼i
te mia砮m sporo ni縮zy ale oczywi禼ie kreatywni ksi阦owi
zaraz wylicz 縠 nowy jest ta駍zy.

Pozdrawiam

Data: 2013-08-16 14:13:20
Autor: Franc
Nowe samochody a stare.
Dnia Fri, 16 Aug 2013 13:43:19 +0200, RadoslawF napisa(a):

[...]

Kolego, czy Ty chcesz na sil砮 udowodni, 縠 co nie zosta硂 udowodnione.
"Nowe" ma by ta駍ze wzgl阣em czego?

Usi硂wa砮 udowoni鎖, 縠 jak kupi nowy samochodu to nie b阣 mia spokoju
przez 5-6 lat. No to masz pechunia - chocia縝y na moich przyk砤dzie. Bardzo nie lubi, jak kto pisze "blablabla, ale oczywi禼ie ...." -
zawchowaj ten protekcyjny ton dla innych.

--
Franc

Data: 2013-08-18 17:29:11
Autor: Aleksander
Nowe samochody a stare.

"RadoslawF"  wrote in message news:kul38q$2jf$1node2.news.atman.pl...
[...]
[...]

Nikt niczego nie b阣zie wylicza.

Nowy oczywi禼ie jest dro縮zy.

Tak samo, jak dro縮ze s produkty 秝ie縠, od tych z ko馽z眂ym
si terminem przydatno禼i... itd.

Jasne, 縠 mo縩a je糳zi byle czym, ubiera si i je舵 byle co.

W podsumowaniu, oblicz jeszcze jaki mia砮 spadek warto禼i
swojego 縴cia ;) ...

Data: 2013-08-16 11:26:29
Autor: hisjusz
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-16 11:00, RadoslawF pisze:
[...]

Kwestia szcz甓cia.

[...]

Widzia砮m ostatnio podliczenie Renault Scenic po dzwonie. Warto舵 rynkowa pojazdu 20 000 z warto舵 napraw z cz甓ciami z wylicze ASO 80 000 z. Co mnie przedstawiciel? Ja jad do ASO i oni mi licz ile mnie b阣zie kosztowa. Czy kupuj眂 majtki zastanawiasz ile kosztuje u producenta zakup 500 000 sztuk?

Data: 2013-08-17 08:50:05
Autor: Cavallino
Nowe samochody a stare.

U縴tkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:kukpn5$ocu$3@node2.news.atman.pl...
[...]

No ja si przekona砮m, by硂 dok砤dnie jak napisa.
I co teraz powiesz?

Niestety ale nowy samoch骴 po wyje糳zie z salonu od reki traci ju na
warto禼i.

To jest inwestycja 縠 ma zyskiwa?

Nie, ale ma generowa jak najni縮ze koszty.

Kto tak powiedzia?

Ale chyba nie chcesz nas przekona 縠 kto kupi pojazd w kt髍ym
wszystkie cz甓ci by硑 do wymiany ?

Je秎i producentem by硂 Renault i auto by硂 po gwarancji to mog硂 tak by...

Data: 2013-08-15 21:51:41
Autor: J.F.
Nowe samochody a stare.
Dnia Thu, 15 Aug 2013 09:53:02 +0200, megrims napisa(a):
Na czym zale縴 ludziom, kt髍zy kupuj nowe auta.

Ale nowe nowe czy nowe uzywane ?
Na gwarancji?
Na niezawodno禼i?

Niektorym na pewno tez. A pozniej ... roznie z tym bywa :-)

Na mniejszym spalaniu?

Watpie. Oszczednosci nie zrekompensuja ceny ... chociaz ... stare auto
tez traci na wartosci.

Na funkcjonalno禼i?

Chyba nielicznym. No, po ostatnich upalach zwolennikow klimy przybylo,
Na wygl眃zie?

Czesciowo zapewne tak, ale mysle ze wlasnie czesciowo. Jak komus tak zalezy to i poprzednie auto kupil ladne :-)

Mo縠 s po prostu znudzeni dotychczasowym autem.

Ale to nie wymaga zakupu nowki z salonu.

Wiekszosc to mysle ze sprzedaje stare auto bo sie boi ze sie zacznie
psuc. A jak sie sprzedaje stare, to trzeba kupic nowe (lub nowsze).

Niektorzy sie boja wcisniecia zloma, inni jakiegos kradzionego, jeszcze inni jak nie kupuja uzywanych gaci, tak i nie uznaja uzywanych
samochodow - i ida do salonu. Zle doswiadczenie z mechanikami moze
pomoc.

Niektorzy sa z gatunku "zastaw sie a postaw sie" - fura ma byc duza,
nowa i lsniaca.

J.

Data: 2013-08-15 23:10:44
Autor: slavo65
Nowe samochody a stare.
W dniu czwartek, 15 sierpnia 2013 09:53:02 UTC+2 u縴tkownik megrims napisa:
[...]

Jeszcze z dziesi赕 lat rozwoju techniki motoryzacyjnej i na zachodzie Europy samochody si b阣zie powszechnie leasingowa czyli je糳zi nowym przez trzy lata p砤c眂 co miesi眂 jak倍 kwot a potem wymienia na nowe.
W PL masowo dojrzejemy do tego dopiero za 15 lat.

Data: 2013-08-15 23:30:56
Autor: asasa
Nowe samochody a stare.
U縴tkownik "megrims" <merimsNOSPAM@interia.pl> napisa w wiadomo禼i news:kui1d2$pg6$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Od 2-3 lat na spokojnie szukam/szukalem dla siebie auta. Glownie ogladalem uszkodzone na allegro - ale generalnie ceny sa takie, ze po naprawie rzadko kiedy udaje sie uzyskac roznice ok. 10k pomiedzy niby bezywpadkowym a naprawianym. Mieszkam w lodzi i para razy bylem w polsce ogladac uszkodzone auta; wiekszosc aut w rzeczywistosci byla inna niz na zdjeciach - oczywiscie na fotach wygladaly znacznie lepiej. Na miejscu podczas ogledzin okazywalo sie, ze auto mialo znacznie wiecej uszkodzen - np. nie byly widoczne wgniecenia dachu, drzwi itp.

Poza tym, zasada jest taka, ze po kupnie auta trzeba wymienic rozrzad, swiece, oleje, paski, filtry itp. Czasami opony tez pozostawiaja wiele do zyczenia, wiec +1k za nowy komplet.

Wiec w koncowym efekcie, zmeczony poszukiwaniami zamowilem se w salonie nowa Skode Rapid, podstawowy model bez bajerow. Nowy, chyba nie bity, nie zarzniety, bez przebiegu, bez koniecznosci wymiany opon i wymiany w/w rzeczy, z gwarancja itd itd itd itd.

Data: 2013-08-16 00:27:34
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-15 23:30, asasa pisze:

[...]

To teraz sprawd藕, czy nie sta艂 na placu, kt贸ry natura przerobi艂a na basen. ;)

Data: 2013-08-16 10:00:21
Autor: Franc
Nowe samochody a stare.
Dnia Thu, 15 Aug 2013 09:53:02 +0200, megrims napisa(a):

Na czym zale縴 ludziom, kt髍zy kupuj nowe auta.

Na gwarancji?
Na pewno tak.

Na niezawodno禼i?
Na mniejszym spalaniu?
Na funkcjonalno禼i?
Na wygl眃zie?
Mo縠 s po prostu znudzeni dotychczasowym autem.

Przede wszystkim zale縴 na czasie (pisz na swoim przyk砤dzie). Nie
wyobra縜m sobie, 縠 b阣 p蟪 roku je糳zi i szuka po Polsce auta - a i tak
na ko馽u oka縠 si, 縠 to truch硂. Nie jestem mechanikiem, nie potrafi
rozpozna na pierwszy rzut oka naprawianego truch砤. Dodatkowo 縴cie przy ka縟ej okoliczno禼i pokazuje, 縠 jak b阣 mogli (ONI -
wszyscy) to b阣 starali si mnie oszuka, or縩辨 zwyczajnie, urwa par
st體ek itp. Na codzie cz硂wiek 縴je w du縴m napi阠iu i czujno禼i 縠by si
nie da, to jak mam wyda dziesi眛 tysi阠y to wol ten komfort nowego
samochodu. --
Franc

Data: 2013-08-19 06:56:57
Autor: Jan Koval
Nowe samochody a stare.

U縴tkownik "Franc" <wp@wp.pl> napisa w wiadomo禼i news:1m8rzmkea7y40$.71w0i2dklox9.dlg40tude.net...
[...]

Jak pokazuje 縴cie w salonie te mo縩a kupi samoch骴 po remocie bo akurat spad z lawety.

J.

Data: 2013-08-17 10:08:35
Autor: The_EaGle
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-15 09:53, megrims pisze:
[...]

Ja kupi艂em nowe auto i nim przejecha艂em prawie 300tys km w 7 lat. W tym czasie wymieni艂em po za standardow膮 eksploatacja:
- ko艂o dwumasowe ze sprz臋g艂em za oko艂o 2500z艂
- 艂o偶ysko podpory p贸艂osi na gwarancji
- podgrzewanie lusterka - na gwarancji
- modu艂 do zarz膮dzania elektronik膮  - po gwarancji oko艂o 700z艂 w ASO
- czy艣ci艂em rozrusznik i wymieni艂 tulejki - oko艂o 150z艂
- akumulator do forda - oko艂o 350z艂
- musia艂em zabezpieczy膰 pocz膮tki korozji na tylnej klapie - oko艂o 300z艂
-
tyle...

Nie dotyka艂em si臋 do zawieszenia - zawiecha do samego ko艅ca by艂a OK - nawet amory by艂y super na testach.

Generalnie z focusa MK I 1.8tdci z 2004 by艂em bardzo zadowolony.

Dlatego po focusie kupi艂em mondeo MK4 i teraz mam 150tys i dos艂ownie nic si臋 nie dzieje - nooo t艂umik tylny rdzewieje raz go ju偶 艂ata艂em za 50-60z艂 i b臋de my艣la艂 pewnie w zimie o wymianie.

Tak wiec jak kupisz nowe auto masz wzgl臋dy spok贸j na d艂u偶szy czas.
Nowe auto jest tez dobre dla os贸b kt贸re du偶膮 je偶d偶膮 poniewa偶 przez d艂u偶szy czas nie my艣l膮 o jego wymianie.  Dla mnie graniczny wiek auta to 7-8 lat i nie chce starszymi autami je藕dzi膰. Jak bym kupi艂 5 letnie to za dwa lata musia艂bym wymienia膰...to bez sensu. Po za tym jak ja pokonuje 40tys rocznie to auto 5 letnie bedzie mia艂o min. 150tys a diesel mo偶e miec realnie ponad 200tys wiec w 2 lata mia艂bym ju偶 300tys a wiec sens takiego zakupu jest zerowy. Co p贸藕niej zrobi膰 z takim autem?

Rafa艂

Data: 2013-08-17 16:04:15
Autor: ddddddd
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-17 10:08, The_EaGle pisze:
[...]

no jak to co? skr臋ci膰 do 200.000 :)
samoch贸d sprzedasz z ka偶dym przebiegiem, za kilka tysi臋cy mniej ni偶 inne kupi go od ciebie handlarz i sam przekr臋ci licznik

艁ukasz

Data: 2013-08-19 22:31:16
Autor: The_EaGle
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-17 16:04, ddddddd pisze:
[...]

Ja sprzeda艂em focusa z przebiegiem niemal 300tys km ale o blisko 30% taniej ni偶 rynkowa cena. Pomimo tego 偶e auto nie mia艂o wypadku (raz potr膮ci艂em psa) i by艂o w 100% sprawne. Tymczasem auta z przebiegami 150-180tys na pewno nie by艂y mniej wyeksploatowane, przynajmniej z wygl膮du.

Rafa艂

Data: 2013-08-20 09:55:22
Autor: ddddddd
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-19 22:31, The_EaGle pisze:
[...]

a ja sprzeda艂em 5-letni膮 octavie z przebiegiem >260kkm, 艣lad贸w zu偶ycia wewn膮trz praktycznie brak (na pewno mniejsze ni偶 tych z 180.000...) i dosta艂em za ni膮 cen臋 blisk膮 rynkowej (ni偶sz膮, ale mia艂a 艣lady u偶ytkowania typu rysy na zderzaku, czy zarysowany boczek przez poprzedniego u偶ytkownika wi臋c trzeba sprzeda膰 taniej ni偶 te z odpicowanym lakierem i dopiero ci zdj臋tymi pokrowcami)

艁ukasz

Data: 2013-08-17 16:09:50
Autor: ddddddd
Nowe samochody a stare.
[...]

Ty mia艂e艣 chyba i nowe i u偶ywane?
No to jak to oceniasz? na czym zale偶a艂o ci przy kupnie nowego? no i dlaczego maj膮c kiedy艣 nowe auto kupi艂e艣 stare BMW? :)

Lukasz

Data: 2013-08-18 22:42:38
Autor: BAREK
Nowe samochody a stare.
[...]

Spok贸j i spok贸j.
Brak czasu i wiedzy, 偶eby kupi膰 tanio, bo okazje to mo偶e s膮 DLA handlarzy, ale nie U handlarzy...
Nowe auto, dbane i szanowane to jakie艣 200 do 300 tys km normalnej eksploatacji; czyli serwisy i zu偶ycie eksploatacyjne.
Wed艂ug mnie wi臋ksze znaczenie maj膮 kilometry pokonywane a nie wiek.
I przeznaczenie auta, czy to musi by膰 pewne auto do pracy, czy do domowego u偶ytku, wtedy mo偶e by膰 bardziej zawodne mo偶e ciut.
Wiesz co masz pod ty艂kiem i co pod butem.
Kupno u偶ywanego to ju偶 los na loterii i tych zdecydowanie wygrywaj膮cych los贸w jest ma艂o, wi臋kszo艣膰 to mniej lub bardziej przegrane losy, albo co najwy偶ej kolejnej szansy...

Aczkolwiek ka偶dy ma swoj膮 w艂asn膮 ekonomie i kalkulacje czego oczekuje i co mu si臋 op艂aca, a co nie.

Ja ostatnio zastanawiam si臋, czy jakby odpowiednio spr贸bowa膰 zestawi膰 auta u偶ywane o podobnych parametrach r贸偶nych producent贸w to po 5 i 10 latach jak膮 maj膮 utrat臋 warto艣ci, to ciekawy jestem czy w liczbach bezwzgl臋dnych i w uj臋ciu procentowym to jednak marki bardzo drobie w zakupie chyba szybciej trac膮 ni偶 takie pogardliwie traktowane ulubie艅ce flotowe, kt贸re broni膮 si臋 w艂a艣nie mo偶e trwa艂o艣ci膮?

Nowe samochody a stare.