Nowe samochody a stare.

Data: 2013-08-15 13:06:35
Autor: nom
Nowe samochody a stare.

Użytkownik "megrims" <merimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:kui1d2$pg6$1usenet.news.interia.pl...
Na czym zależy ludziom, którzy kupują nowe auta.

Na czasie, a czas to pieniÄ…dz. :-)
Bogatych ludzi nie stać na to, żeby jeździć po komisach, giełdach i szukać samochodu. Później sprawdzanie (picowników nie brakuje), diagnostyka, itd.
A tak to idą do salonu, jazda próbna i albo się podoba albo nie.
Jeżeli ktoś zarabia kilkanaście tys. zł miesięcznie nie będzie tracił cennego czasu na poszukiwanie sprawnego, bezwypadkowego samochodu. :-)
Pierwszy samochód jaki miałem to Fiat 126p, który miałem 23 lata, po czym sprzedałem, teraz mam od nowości Skodę Fabię 11 lat i dalej śmigam. :-)
Samochód znam od "podszewki", nigdy mi nie stanÄ… na Å›rodku skrzyżowania  i siÄ™ rozkraczyÅ‚. Wiem co mu dolega i co mam zrobić. Å»adnych niespodzianek, przewidywalny do znudzenia. ;-)

Data: 2013-08-15 14:14:19
Autor: PiteR
Nowe samochody a stare.
na  ** p.m.s **  nom pisze tak:

Je¿eli kto¶ zarabia kilkana¶cie tys. z³ miesiêcznie nie bêdzie
traci³ cennego czasu na poszukiwanie sprawnego, bezwypadkowego
samochodu. :-)

a jezeli zarabia 4 ty¶ miesiêcznie? :)

60 ty¶ / 2 ty¶ = 30 miesiêcy do namys³u i na poszukiwanie.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2013-08-15 15:19:34
Autor: nom
Nowe samochody a stare.

U¿ytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:XnsA21D90D826B7Eelektroniklocalhost.net...
na  ** p.m.s **  nom pisze tak:

[...]

Wtedy instaluje LPG, w moim przypadku po 10 latach je¿d¿±c na LPG zaoszczêdzi³em (15z³/100km) ³±cznie jakie¶ 22 tys. z³. Sprzedam Fabiê za 7 tys. z³, do³o¿ê 5 tys. z³ i mam now± Fabiê. ;-)

Data: 2013-08-15 15:24:30
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-15 15:19, nom pisze:
Wtedy instaluje LPG, w moim przypadku po 10 latach je¿d¿±c na LPG
zaoszczêdzi³em (15z³/100km) ³±cznie jakie¶ 22 tys. z³.

A ile z tego trafi³o na konto? :)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2013-08-15 17:28:35
Autor: gadacz
Nowe samochody a stare.

na  ** p.m.s **  nom pisze tak:

[...]

sratatata...
a ile wp³aci³ na konto?:>

gadacz

Data: 2013-08-15 17:50:28
Autor: WOJO
Nowe samochody a stare.
a ile wp³aci³ na konto?:>

To ma oszczêdzaæ On czy banki <na Jego pieni±dzach> ?
Lokata bankowa jest obecnie najgorsz± mo¿liw± lokat± kapita³u...
:)
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2013-08-15 12:51:42
Autor: kogutek444
Nowe samochody a stare.
W dniu czwartek, 15 sierpnia 2013 17:50:28 UTC+2 u¿ytkownik WOJO napisa³:
> [...]

To ma oszczêdzaæ On czy banki <na Jego pieni±dzach> ?

Lokata bankowa jest obecnie najgorsz± mo¿liw± lokat± kapita³u....

Id¼ do banku i powiedz ¿e masz 5 milionów z³otych. I chêtnie lokatê zrobisz. Zdziwisz siê jakie odsetki zaproponuj±. Sporo ponad 10% rocznie na start powiedz±. Jak krêciæ nosem to do³o¿±.

Data: 2013-08-15 22:09:56
Autor: Liwiusz
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-15 21:51, kogutek444@gmail.com pisze:
Zdziwisz siê jakie odsetki zaproponuj±. Sporo ponad 10% rocznie na start powiedz±. Jak krêciæ nosem to do³o¿±.

Bajki prawisz.

--
Liwiusz

Data: 2013-08-16 01:26:52
Autor: Micha³
Nowe samochody a stare.
On 8/15/2013 9:51 PM, kogutek444@gmail.com wrote:
Id¼ do banku i powiedz ¿e masz 5 milionów z³otych. I chêtnie lokatê zrobisz.
> Zdziwisz siê jakie odsetki zaproponuj±. Sporo ponad 10% rocznie na start powiedz±.
> Jak krêciæ nosem to do³o¿±.

Nic takiego nie zrobi±, mowy nie ma - nie tak to dzia³a

Data: 2013-08-22 19:50:49
Autor: Andrzej Kubiak
Nowe samochody a stare.
Dnia Thu, 15 Aug 2013 12:51:42 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
napisa³(a):

Id¼ do banku i powiedz ¿e masz 5 milionów z³otych. I chêtnie lokatê zrobisz. Zdziwisz siê jakie odsetki zaproponuj±. Sporo ponad 10% rocznie na start powiedz±. Jak krêciæ nosem to do³o¿±.

Drób, ty o samochodach masz takie pojêcie, jak o bankowo¶ci?

Data: 2013-08-23 15:37:47
Autor: Gotfryd Smolik news
Nowe samochody a stare.
On Thu, 15 Aug 2013, kogutek444@gmail.com wrote:

Id¼ do banku i powiedz ¿e masz 5 milionów z³otych.
I chêtnie lokatê zrobisz.
Zdziwisz siê jakie odsetki zaproponuj±.

  Racja, zdziwi siê.

Sporo ponad 10% rocznie na start powiedz±.

  Mo¿esz przypomnieæ, ile wynosi aktualnie stopa lombardowa NBP?
  Gdzie¶ tu trzeba szukaæ:
http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/dzienne/stopy.htm

  No chyba ¿e bank przekroczy³ "próg ostro¿no¶ciowy" kwoty
zastawu i w sumie jest wiarygodny niczym Amber Gold.

Jak krêciæ nosem to do³o¿±.

  Jasne. Batem przy wyrzucaniu za drzwi? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-23 20:46:42
Autor: J.F.
Nowe samochody a stare.
Dnia Fri, 23 Aug 2013 15:37:47 +0200, Gotfryd Smolik news napisa³(a):
[...]

O nie, doloza. I wyjdzie klient zadowolony, z polisolokata i funduszem, i bedzie
musial placic do konca zycia  :-)

J.

Data: 2013-08-23 22:33:24
Autor: Gotfryd Smolik news
Nowe samochody a stare.
On Fri, 23 Aug 2013, J.F. wrote:

O nie, doloza.
I wyjdzie klient zadowolony, z polisolokata i funduszem, i bedzie
musial placic do konca zycia  :-)

  Przeoczy³em ten drobiazg.
  Przepraszam ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-16 12:34:22
Autor: Mirek Ptak
Nowe samochody a stare.
Dnia 2013-08-15 15:19, *nom* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

Wtedy instaluje LPG, w moim przypadku po 10 latach je¿d¿±c na LPG
zaoszczêdzi³em (15z³/100km) ³±cznie jakie¶ 22 tys. z³

Ile z tego trafi³o na konto? ;)
BPNMSP :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2013-08-16 23:36:05
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-16 12:34, Mirek Ptak pisze:
[...]

Co¶ Ci nadmiernie opó¼nia zap³on! Napraw to!

Data: 2013-08-19 08:48:35
Autor: Mirek Ptak
Nowe samochody a stare.
Dnia 2013-08-16 23:36,  *Marcin "Kenickie" Mydlak* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
[...]

Wakacje - pó¼niej zauwa¿y³em kilka odpowiedzi w tym samym stylu :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2013-08-17 08:43:36
Autor: Cavallino
Nowe samochody a stare.

U¿ytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:520cd566$0$1446$65785112@news.neostrada.pl...

na  ** p.m.s **  nom pisze tak:

[...]

A ile z tego posz³o na konto? ;-)

Data: 2013-08-15 23:28:49
Autor: ToMasz
Nowe samochody a stare.
W dniu 15.08.2013 13:06, nom pisze:

Pierwszy samochód jaki miałem to Fiat 126p, który miałem 23 lata

takie czasy były
, po
czym sprzedałem, teraz mam od nowości Skodę Fabię 11 lat i dalej śmigam.
:-)
czyli zapłaciłeś w salonie fortunę. ile kosztowała Cię bańka oleju z wlaniem? 500? 1000? Po 3 latach straciłeś połowę wartości.....
Samochód znam od "podszewki", nigdy mi nie staną na środku skrzyżowania
i się rozkraczył. Wiem co mu dolega i co mam zrobić. Żadnych
niespodzianek, przewidywalny do znudzenia. ;-)
Wszystko zależy od tego w jakim stanie kupujemy STARE auta. Mimo wszystko jak nie trafisz na "minę" - starym się będzie jeździło duuuuzo taniej.

ToMasz

Data: 2013-08-16 08:44:36
Autor: nom
Nowe samochody a stare.

Użytkownik "ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:520d480f$0$1461$65785112news.neostrada.pl...
Wszystko zależy od tego w jakim stanie kupujemy STARE auta. Mimo wszystko jak nie trafisz na "minę" - starym się będzie jeździło duuuuzo taniej.

No nie wiem, trzebaby notować wydatki i potem to porównać. Kolega kupił używany samochód za 15 tys. zł, a że jest skrupulatny to notował wydatki, po roku na doprowadzenie tego samochodu do stanu używania wydał 10 tys. zł. przez dwa lata.
Poza tym 5 letni samochód nie jedzie tak samo jak nowy z salony, wiem, bo miałem nowy i mam porównanie. ;-)
Wolę prześmgać 10 lat jednym samochodem niż mieć w tym okresie dwa używane pięciolatki. :D
Takie mam zboczenie, że kupuję nowe rzeczy, w sumie to nie kupiłem jeszcze nic używanego, zawsze to nowa pralka, lodówka, telewizor, komputer. :-)
Jakoś wolę mieć nową Fabię niż 10 lenie BMW za tą cenę.

Data: 2013-08-16 09:16:41
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-16 08:44, nom pisze:

Jakoś wolę mieć nową Fabię niż 10 lenie BMW za tą cenę.

Zawsze ten sam, głupi argument. Jakby poza Fabią i BMW nie było nic pomiędzy. A za cenę nowej, dziadowskiej Fabii w podstawowej wersji, można mieć samochód 3-letni, o klasę lub dwie wyżej, którego komfort i bezpieczeństwo jest nieporównywalnie wyższe niż w Fabii.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2013-08-16 09:32:06
Autor: Franc
Nowe samochody a stare.
Dnia Fri, 16 Aug 2013 09:16:41 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa³(a):

Zawsze ten sam, g³upi argument. Jakby poza Fabi± i BMW nie by³o nic pomiêdzy. A za cenê nowej, dziadowskiej Fabii w podstawowej wersji, mo¿na mieæ samochód 3-letni, o klasê lub dwie wy¿ej, którego komfort i bezpieczeñstwo jest nieporównywalnie wy¿sze ni¿ w Fabii.

Nie wiem dlaczego zak³adasz, ¿e ludzie sprzedaj± dobre 3. letnie samochody.
Na zdrowy rozs±dek nikt nie sprzeda 3 latka, kótry dopiero co wyszed³ z
gwarancji i w³a¶nie jest wart 30% ceny nowego. --
Franc

Data: 2013-08-16 10:20:01
Autor: hisjusz
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-16 09:32, Franc pisze:
[...]

¯eby mieæ komfort psychiczny ¿e nowy siê nie bêdzie psu³, ¿e nie rozkraczy siê w podró¿y, ¿e nikt nie powie ¿e go staæ tylko na stary z³om.
Na zdrowy rozs±dek kto by kupowa³ samochód z 5 litrowym silnikiem?! No kto! Kto by kupowa³ samochód za 500 000 z³ i pru³ siê co miesi±c ¿eby zap³aciæ kolejn± ratê leasingow±?!

Data: 2013-08-17 12:57:32
Autor: ddddddd
Nowe samochody a stare.
[...]

sprzedaj± bo chc± nastêpne :)
ja kupi³em 3-latka z przebiegiem 170.000km i do 260.000km siê praktycznie nie zepsu³, przy 260kkm sprzeda³em 5-latka - w idealnym stanie technicznym i dobrym wizualnym (nie przeszkadzaj± mi rysy na plastikowym zderzaku) - oczywi¶cie auto które dawno powinno byæ zez³omowane - 2.0TDI z dwumas±...
Sprzeda³em, bo chcia³em inne auto (kupno 3-letniego auta nauczy³o mnie, ¿e lepiej mieæ 10-letnie auto z wy¿szej klasy ni¿ 'nowego' trzylatka :)

£ukasz

Data: 2013-08-17 15:46:40
Autor: hisjusz
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-17 12:57, ddddddd pisze:
[...]

Czyli jak w ¿yciu. Jedni maj± szczê¶cie, inni nie.Takim co maj± na bakier ze szczê¶ciem zepsuje siê nawet taki samochód co dwa tygodnie temu opu¶ci³ salon.

Data: 2013-08-17 16:07:09
Autor: ddddddd
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-17 15:46, hisjusz pisze:

Czyli jak w ¿yciu. Jedni maj± szczê¶cie, inni nie.Takim co maj± na
bakier ze szczê¶ciem zepsuje siê nawet taki samochód co dwa tygodnie
temu opu¶ci³ salon.

dok³adnie tak.
Jedni kupi± u¿ywane, bo ich nie staæ na nowe, inni nowe, bo ich nie staæ na u¿ywane...

£ukasz

Data: 2013-08-18 13:31:43
Autor: The_EaGle
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-17 16:07, ddddddd pisze:
[...]

Ja my¶lê ze kwestia staæ czy nie staæ jest wtedy kiedy mamy np do 20-30tys do wydania na samochód i nic wiêcej. W tej cenie nic sensownego nowego nie kupimy, musimy wiec wybieraæ u¿ywki. Nie zawsze jednak tak jest. Ostatnio znajomy kupi³ volvo v70 R AWD z 2007 roku za 60-65tys z³. Czy uwa¿asz ¿e kupi³ u¿ywane bo nie staæ go by³o na nowe? Jego zona je¼dzi now± fiest±, ale on nie chcia³ dupowozu (jego zdaniem) ale samochód który bêdzie dla niego. Moim zdaniem to bardzo dobrze ¿e s± tacy ludzie - inaczej by by³o nudno.

Szczerze mówi±c maj±c do wydania np 65-70tys na samochód nie muszê niczego udowadniaæ. Mogê kupiæ to na co mam ochotê w tej kwocie. Je¿eli wolê komfort i presti¿ to kupi³bym np 3-4 letniego mercedesa klasy E, je¿eli mia³ bym ¿y³kê sportowca pewnie BMW z wiêkszym silnikiem, ale je¿eli samochód s³u¿y mi do pracy wtedy rozs±dnego 2 letniego diesla z seg D z gwarancja z ASO.

Nie ma co stygmatyzowaæ ludzi. Niech je¿d¿± tym co chc±. Ka¿dy ma inne potrzeby.

Rafa³

Data: 2013-08-19 08:20:31
Autor: ddddddd
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-18 13:31, The_EaGle pisze:
[...]

no pewnie tak, zgadujê ¿e nowe takie Volvo to koszt >150.000z³ - wiêc go nie staæ (nawet je¶li ma tyle pieniêdzy to nie wyobra¿a sobie wydaæ je na auto)

  Jego zona
je¼dzi now± fiest±, ale on nie chcia³ dupowozu (jego zdaniem) ale
samochód który bêdzie dla niego. Moim zdaniem to bardzo dobrze ¿e s±
tacy ludzie - inaczej by by³o nudno.

Wcale siê nie dziwiê- kupi³em 3-letni± Octaviê za 35.000z³ (bo nie wyda³bym prawie 80.000z³ na nowe takie auto) i nauczy³o mnie to tylko tego, ¿e lepiej kupiæ 4x starsze auto, wyjdzie taniej i wygodniej... ale ja mam specyficzn± pracê, do¶æ du¿o czasu spêdzam w aucie i chcê siê tam czuæ tak dobrze, jak moja ¿ona w ¶wie¿o wyremontowanej kuchni (kto jest przed remontem ten bêdzie wiedzia³ o co chodzi ;)

£ukasz

Data: 2013-08-19 22:27:12
Autor: The_EaGle
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-19 08:20, ddddddd pisze:

[...]

Nowy V70 R kosztowa³ bli¿ej 300tys z³, za 150tys to kupisz wersje podstawow± a nie z silnikiem 300KM.

- wiêc go
nie staæ (nawet je¶li ma tyle pieniêdzy to nie wyobra¿a sobie wydaæ je
na auto)

Nie kupi³by auta za 300tys to pewnie fakt. W tym sensie go nie staæ na wydanie 300tys za auto, natomiast nie mo¿esz napisaæ ¿e go nie staæ na nowe auto. Staæ go tyle ¿e za te same pieni±dze mo¿e przeznaczyæ na cos z charakterem zamiast na auto golfa 1.6 TDI... za 80tys...

[...]

Taniej na pewno. Wygodniej na pewno nie. Nowe auto zawsze bêdzie lepsze od u¿ywanego tej samej klasy.

[...]

Teraz to dorabiasz ju¿ jak±¶ idelogiê, w twoim przypadku nie mia³e¶ wyj¶cia wyda³e¶ 35 tys na auto bo w tej cenie mia³by¶ auto z seg B bez wyposa¿enia. Wtedy faktycznie nie ma co kombinowaæ. Natomiast maj±c ju¿ np 50tys masz wyj¶cie - mo¿esz kupiæ np podstawow± wersjê ceeda albo cruze a te auta w porównaniu do 3 letniej octavii bêd± lepsze.

Rafa³

Data: 2013-08-20 08:13:51
Autor: ddddddd
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-19 22:27, The_EaGle pisze:
[...]

no i w³a¶nie to samo napisa³em :)

[...]

sêk w tym, ¿e taniej wyjdzie kupno auta wy¿szej klasy- a wtedy i taniej i wygodniej

[...]

nie wiem co bêdzie w nich lepszego (za diesla musia³bym daæ na pewno powy¿ej 60.000z³). Jak bym mia³ wydaæ 60.000z³ to na pewno nie kupi³bym nowego auta- kupi³bym jakie¶ u¿ywane za 2/3 tej kwoty - ale ja nie je¿d¿ê codziennie za granicê wiêc usterka w trasie mi nie przeszkadza (w ci±gu ostatnich kilku lat na chyba 10 samochodów mia³em tak± jedn± usterkê (nie nie zmieniam aut co 3 tygodnie, po prostu ca³y czas na stanie mam 3 sztuki i co jaki¶ czas je zmieniam)

Lukasz

Data: 2013-08-22 19:14:53
Autor: The_EaGle
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-20 08:13, ddddddd pisze:

[...]

Bêdzie nowy, wiec nie bêdzie zu¿yty. Dlatego bêdzie lepszy ni¿  3 letnie auto. Orientacyjny przebieg auta do powiedzmy jego 80% zu¿ycia to jakie¶ 300tys km. Samochody seg D lub E w wieku 3 lat maj± czêsto po 150-180tys przebiegu a wiec s± w ponad 50% zu¿yte choæ tego na pierwszy rzut oka nie widaæ.

Jak bym mia³ wydaæ 60.000z³ to na pewno nie kupi³bym
nowego auta- kupi³bym jakie¶ u¿ywane za 2/3 tej kwoty

Ja kupi³em nowy i kupowa³em u¿ywane wiec mam porównanie - nowy samochód to kompletnie inna liga. Je¿eli mia³bym znów je¼dziæ 6-7 lat autem to kupi³bym znów nowe auto. Szukanie dobrego auta 3 letniego ostatnio zajê³o mi 3 miesi±ce! Kupno nowego zajê³o mi tydzieñ.

- ale ja nie
je¿d¿ê codziennie za granicê wiêc usterka w trasie mi nie przeszkadza

Nie no w ogóle usterka w trasie ci nie przeszkadza... ;) Co tam 500km od domu i holowanko do warsztatu to zupe³na normalka dla Ciebie? ;)

[...]

I wg Ciebie utrzymywanie 3 samochodów jest tañsze ni¿ jednego porz±dnego? :)))

Trzy samochody s± OK jak jest trzech kierowców i ka¿dy potrzebuje auta o innej porze - wtedy rozumiem ale jak sam je¼dzisz to brak tu racjonalnego uzasadnienia...

Rafa³

Data: 2013-08-22 19:46:47
Autor: ddddddd
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-22 19:14, The_EaGle pisze:
[...]

w 90% przypadków jestem nie dalej ni¿ 200km od domu, wiêc odleg³o¶æ holowania to ¶rednio 100km :)

I wg Ciebie utrzymywanie 3 samochodów jest tañsze ni¿ jednego
porz±dnego? :)))

nie trzymam 3 samochodów bez powodu - napisa³em to ¿eby pokazaæ ¿e usterka uniemo¿liwiaj±ca jazdê jest naprawdê rzadko
Tak naprawdê 3 samochody maj± 3 kierowców, przy czym trzecim jest ¿ona i je¶li jeden z dwóch trzeba oddaæ do warsztatu, to ona zostaje bez auta, bo nie jest jej na co dzieñ niezbêdny

Trzy samochody s± OK jak jest trzech kierowców i ka¿dy potrzebuje auta o
innej porze - wtedy rozumiem ale jak sam je¼dzisz to brak tu
racjonalnego uzasadnienia...

trzy samochody ³±cznie w ci±gu ostatnich 5 lat zrobi³y hmm... 400, mo¿e 500.000km (auto ¿ony ma³o je¼dzi, ale dwa pozosta³e po kilkadziesi±t tysiêcy rocznie). Wszystkie u¿ywane, minimalny przebieg przy zakupie 170.000km, pozosta³e pewnie powy¿ej 300.000km (w przypadku 2 aut którymi teraz je¿d¿ê przypuszczam ¿e w okolicach 500.000km, VW T4 którego mia³em - pewnie ok. 800.000km). Stanê³o w trasie (i nie da³o siê od rêki naprawiæ, bo usterki typu uszkodzona opona czy zerwany pasek alternatora który mo¿na naprawiæ od rêki u dowolnego mechanika nie liczê) tylko jedno auto, Audi A6 - bo stwierdzi³em ¿e te narzekania na 2,5V6TDI to ¶ciema i je kupi³em :)
Je¿eli wiêc u¿ywane auta nie s± gorsze od nowych, to po co przep³acaæ :)
Ale ja te¿ inaczej do tego podchodzê i rozumiem rozterki innych: jak robisz 15.000km rocznie i w ci±gu roku masz w³o¿yæ w naprawê auta 3000z³ (bo np. zepsuje siê pompa wtryskowa) to jest to spory koszt (20gr/km); jak mi siê taka pompa zepsuje to ja tego tak nie odczujê - dziel±c to przez 60.000km kosztuje mnie to 4xmniej ni¿ ciebie...
Wliczaj±c inne wydatki które i tak muszê ponie¶æ (rozrz±d prawie co rok, opony, zawieszenie, oleje itp.) koszt takich dodatkowych wydatków staje siê niewielki.
£ukasz

Data: 2013-08-22 19:51:42
Autor: Cavallino
Nowe samochody a stare.

U¿ytkownik "ddddddd" <brak@email.com> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:kv5i

[...]

Nie ka¿dy ocenia gorszo¶æ auta ilo¶ci± przypadków niedojechania do domu.

Data: 2013-08-22 20:18:53
Autor: ddddddd
Nowe samochody a stare.
W dniu 2013-08-22 19:51, Cavallino pisze:

[...]

wiem, nie ka¿dy te¿ ocenia "gorszo¶æ" dat± produkcji

£ukasz

Data: 2013-08-22 20:14:15
Autor: ddddddd
Nowe samochody a stare.
[...]

jeszcze jedno - w dzisiejszych autach faktycznie tak. Bo monta¿ np. plastikowej zêbatki w przepustnicy powietrza na któr± napiera sprê¿yna wiêc wiadomo ¿e siê wyrobi, to celowe zagranie producenta, aby produkt nie by³ trwa³y. Lakier grubo¶ci kilku nm te¿ (tak zgadujê, bo na 10-letnim aucie mam nieliczne odpryski na lakierze od kamyków, a na 3-letnim du¿o wiêcej)
Niestety chyba faktycznie z tego wzglêdu zmuszeni bêdziemy do zakupu nowszych aut...
Jak sprzedawa³em VW T4 z pocz±tku lat '90 to niedaleko mojego domu sta³ podobny z przebiegiem 690.000km. Mój by³ du¿o bardziej zu¿yty, a praktycznie siê nie psu³. Auta które mam teraz (z koñca lat '90) maj± pewnie ko³o pó³ miliona i je¿d¿±. Nie mówiê ¿e naprawiaæ ich nie trzeba, ale du¿ej czê¶ci z tych napraw i tak gwarancja by nie pokry³a.

£ukasz

Data: 2013-08-16 21:43:34
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nowe samochody a stare.
Hello Marcin,

Friday, August 16, 2013, 9:16:41 AM, you wrote:

Jako¶ wolê mieæ now± Fabiê ni¿ 10 lenie BMW za t± cenê.
[...]

Tylko dlaczego kto¶ siê pozbywa samochodu w momencie najwiêkszej
utraty warto¶ci? Skoro 3-letnie samochody s± takie cudowne, to
dlaczego kto¶ takie sprzedaje? A mo¿e to jaka¶ fabryka produkuje te
wspania³e okazje?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-08-18 13:38:28
Autor: The_EaGle
Nowe samochody a stare.
[...]

Ale¿ takich ludzi jest sporo. Po pierwsze to firmy pozbywaja siê samochodów jak koñczy siê leasing czyli czêsto po 3 latach.
Po drugie ludziom zmienia siê rzeczywisto¶æ np kto¶ kupi³ 3d civica a po 3 latach sta³ siê statecznym mê¿em z ¿on± w ci±¿y i 2 letnim dzieckiem - zmiana priorytetów - czas na kombi.
Po trzecie s± ludzie którzy lubi± je¼dziæ nowym modelem - chc± i zmieniaj± na nowszy.
Po czwarte jest masa ludzi pracuj±cych na ro¿nych kontraktach - samochód wrzucaj± w koszty a po 3 latach mog± wzi±æ nastêpny.
Po pi±te - samochód to co raz czê¶ciej to zabawka któr± siê zmienia jak siê znudzi - co raz wiêcej ludzi na to staæ.

Wreszcie gdyby wszyscy my¶leli tylko o tym co siê komu op³aca to pewnie ka¿dy je¼dzi³ by fabia HTP albo 1.4 TDI ;)

Rafa³

Data: 2013-08-19 08:14:01
Autor: Jan Koval
Nowe samochody a stare.

U¿ytkownik "The_EaGle" <theeagle@tenbit.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:kuqbns$8va$1news.task.gda.pl...
[...]

Bez obrazy ale dlaczego  kto¶ stal siê statecznym mê¿em z ¿on±
w ci±¿y po trzech latach a nie wcze¶niej? ;-)

Albo kiedy nowe auto przestaje byæ nowe? Po trzech latach?

To takie tam pytania....

J.

Data: 2013-08-17 08:45:11
Autor: Cavallino
Nowe samochody a stare.

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <mojnick@onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kukjl0$lsb$1@news.dialog.net.pl...
[...]

Taaa, swego czasu sprzedawałem dobre, 3 letni Megane.
Było o klasę wyżej i nie w podstawowej wersji....

Data: 2013-08-16 21:04:07
Autor: ToMasz
Nowe samochody a stare.
[...]
No to kupił "minę". W starej xsarze (7lat) kupionej za 13 tyś, za całe jej życie (właśnie rozbita) zmieniłem 2 razy kompletne hamulce, sprzęgło rozrząd z pompą pompę paliwa w baku opony gumy w zawieszeniu tłumik olej i filtry. razem.... max 5 tyś? NIe za doprowadzenie tylko użytkowanie. Na OC+AC wybuliłem więcej!
Teraz kupiłem kolejną xsarę, już mnie straszą umierającą pompą CR, ale jeśli nawet to znowu AC+OC będzie droższe!
ToMasz

Data: 2013-08-17 03:19:17
Autor: _Michał
Nowe samochody a stare.
On 8/16/2013 9:04 PM, ToMasz wrote:
[...]

http://www.youtube.com/watch?v=LG0eJY_1470

taka to była ? do zapiernicznia 200 po lesie ?

i zejdźcie z tego AC !!!!

Nowe samochody a stare.