Data: 2014-11-16 01:10:08 | |
Autor: Maciek | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
Czolem, Mimo, ze zima za pasem, pytanie nie o opony. Musze pomalu zaczac myslec o pozbyciu sie starego klonkra i kupieniu nowego starego auta na codzienne dojazdy (2 x 25). Obecny antyk marki Mondeo nie psuje sie, ale korozja go zzera. Wymagania - bezawaryjny przynajmniej jak Mondeo 2 (przez 10 lat mialem 1 (jedna) powazna awarie). Mniej rdzewiejacy niz Mondeo. 5-osobowy. Gazowalna benzyna albo prosty diesel. Wiek praktycznie nie gra roli. I uwaga - cena maks. 10 tys.(plus "pakiet startowy"). -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2014-11-15 16:22:50 | |
Autor: kogutek444 | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
W dniu niedziela, 16 listopada 2014 01:10:09 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
Czolem, takiego jak Pan chce nie ma na składzie. Starego nie rdzewiej±cego samochodu z prostym silnikiem nikt normalny nie sprzeda. |
|
Data: 2014-11-16 01:36:24 | |
Autor: Maciek | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
Dnia Sat, 15 Nov 2014 16:22:50 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com
napisał(a): takiego jak Pan chce nie ma na składzie. Starego nie rdzewiej±cego samochodu z prostym silnikiem nikt normalny nie sprzeda. Ludzie sprzedaja samochody z roznych przyczyn. Poza tym ja pytam o marke i model, a nie czy jest duza podaz. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2014-11-16 01:30:00 | |
Autor: X-Man | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
"Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> wrote in message news:1bo0v5e9v76xj.19686cdx3aor3.dlg40tude.net...
Czolem, Ja bym bral Octavie I z silnikiem ASV 110KM, czesci tanie, pali malo jak zrobisz zestaw startowy czyli turbo sprzeglo swiece zarowe i przjrzysz zawieszenie powinna starczyc na kolekjne kilka lat... Pzdr Piotrek |
|
Data: 2014-11-16 01:52:12 | |
Autor: Pawel \"O'Pajak\" | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
Powitanko,
Mniej rdzewiejacy niz Mondeo. Volvo v70 lub 850. Raczej nie zardzewieje. Moj diesel ma juz 380 kkm i jak dotad regenerowalem turbinke i wymienialem swieczki zarowe. Z rzeczy psujacych sie, to dosyc czesto leca silentblocki w wahaczach przednich. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2014-11-18 09:38:42 | |
Autor: Trybun | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
W dniu 2014-11-16 o 01:52, Pawel "O'Pajak" pisze:
Powitanko, Kiedy¶ tak. Natomiast teraz... Gdy moja Vectra sie rozkraczyła Volvo był na czele listy aut na które chciałem się przesi±¶ć. Co prawda interesowały mnie tylko sedany, (czyli "s" a nie "v")i takich sprawdziłem z 30 sztuk, zarówno w komisach w Polsce jak i w Niemczech. Budżet to 20 000 zł. Jednak okazało się że za tak± sumę nie sposób dostać auta które nie byłoby przerdzewiałe. Tak, kiedy¶ blachy odporne na korozję to był atut aut tej marki, dzisiaj jest to ich najsłabszy punkt. |
|
Data: 2014-11-16 11:23:58 | |
Autor: Lewis | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
W dniu 2014-11-16 01:10, Maciek pisze:
W124 z jak najmniejszym wyposażeniem i grzechotnik 2.0 :) Ostatnio sprawiłem sobie takiego ale 3.0 M103 rdzy mniej niż na nowym :) -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2014-11-16 13:37:17 | |
Autor: abn140 | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
Dycha to za malo na takie auto z d. moze za to rozejrzec sie za w124 benzyna i zagazowac. mechaniczny wtrysk nie przeraza - dwa warsztaty w pl to robia - jak to nie wiem ale instalka jest drozsza nieznacznie niz analogiczna 4 generacji. niestety oba miejsca milcza co do technologii. zna ktos? reszta na forum LPGforum czy jakos tak. warto to rozwazyc bo takie auto dostanie za 6 + gaz i startowka - lekko przewazy te 10k ale cel osiagnie. stany techniczne benzynowych 124 sa o lata swietlne lepsze niz diesli. |
|
Data: 2014-11-16 16:36:06 | |
Autor: Lewis | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
W dniu 2014-11-16 13:37, abn140 pisze:
To fakt benzyniaki są znacznie lepiej utrzymane. A k-jet to gówno które trzeba zastąpić jakimś standalone ecu i zapomnieć o problemach związanych z tym wynalazkiem... Sam niedługo będę patroszyć K-jeta w tym mercu i wrzucać EMU. Na razie zrobiłem saaba 900 2.0 8V na DET3 i odpaliłem, jeszcze poskładać go do kupy i zestroić :) -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2014-11-17 18:28:37 | |
Autor: abn140 | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
To fakt benzyniaki s± znacznie lepiej utrzymane.hmm, to jak sie robi takie cos? dalbys znaki jak to obskoczyc? tzn po wymianie i silnik i gaz przechodza na system elektroniczny z mechanicznego? jak to sie robi? jakies kit'y sa do tego? elektronika z innego motoru? z okulara? dzieki |
|
Data: 2014-11-18 01:22:10 | |
Autor: Lewis | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
W dniu 2014-11-17 18:28, abn140 pisze:
W zależności od potrzeb kupuje się sterownik silnika tzw "Stand alone ECU" ewentualnie "piggy back".To fakt benzyniaki s� znacznie lepiej utrzymane.hmm, to jak sie robi takie cos? dalbys znaki jak to obskoczyc? Jak nie potrzebujesz uturbiania, podtrzymania turbo, procedury startu, flatshifta, flexfuel i masy innych pro bajerów wystarczy prosty DET. Podpinasz mu sygnał z czujnika położenia wału, czujnik położenia przepustnicy, czujnika temp, dorabiasz custom listwę wtryskową, wstawiasz elektroniczne wtryskiwacze, sterujesz je tym urządzonkiem i tyle. Oczywiście trzeba to zestroić zanim poprawnie wszystko zagada ale to pikuś. Koszt DETa to jakieś 500-600zł nowy i z 300 używka. Wywalasz cały szmelc od Kjeta i voila, można robić co dusza zapragnie :) -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2014-11-18 08:45:11 | |
Autor: abn140 | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
wow. fajnie! a efekt? juz co do gazowania to wiem jak to dalej idzie.... ale chodzi o sama jazde na PB. Jak to jedzie? Lepiej gorzej? tak samo? spalanie? z tego co rozumiem to zostaje tylko sama skrzynia - slupek i gora. Jesli by sie zapodalo cos silniejszego niz fabrycznie to automatycznie wzrosnie moc? Zakladajac oczywiscie ze silnik wyrobi sie z powietrzem przy bogatszym wtrysku Dobrze mysle? i jeszcze - skoro tam wlasciwie wszystko trzeba dodac, to mozna przelozyc do w124 300e graty z upadlego E320? lub nawet z w210? i prywata - jakbym kupil takie auto - ogarniesz? ile przyszykowac? |
|
Data: 2014-11-18 11:56:52 | |
Autor: Lewis | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
W dniu 2014-11-18 08:45, abn140 pisze:
wow. fajnie! Tak zostaje tylko słupek, w mercedesie pewnie trzeba też dorobić kolektor ssący i dołożyć przepustnicę ale to nie jakieś straszne kwoty. Chyba że uda się przerobić obecny ale to więcej powiem jak już się zabiorę za swoje truchło. A to pewnie za jakiś rok :) Przekładanie elektroniki stricte mercedesowej to strzał w kolano. Nie cierpię mercedesa właśnie za ich gównianą elektronikę. Dokładne wystrojenie mapy paliwa w oparciu o sondę AFR, z elektronicznymi wtryskami zamiast k-jeta w połączeniu z zestrojeniem mapy zapłonu może dać śmiało z 20KM na NoPB98 a mając do dyspozycji LPG można jeszcze dołożyć kilka stopni zapłonu i kolejne parę KM. Ciężko to wszystko wycenić ale taka konwersja może wynieść z robocizną i gratami pod 4-5kzł -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2014-11-16 13:37:20 | |
Autor: Maciek | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
Dnia Sun, 16 Nov 2014 11:23:58 +0100, Lewis napisał(a):
W124 z jak najmniejszym wyposażeniem i grzechotnik 2.0 :) Jest to jakas opcja. Jak sie jezdzi takim klekotem 2.0? Ja chyba tylko 3-litrowke prowadzilem. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2014-11-17 18:47:43 | |
Autor: Wiwo | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:yw71p6ullfca$.1660rnvkpge4o.dlg40tude.net... Jest to jakas opcja. Wolno. Baaardzo wolno... ;-) Ale i niedrogo. :-) Wiwo |
|
Data: 2014-11-16 15:56:53 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
Ostatnio sprawiłem sobie takiego ale 3.0 M103 rdzy mniej niż na nowym :) Od czasu do czasu jezdze takim 300CE w automacie, tylko ze to wiecej niz dyche kosztuje i wir w baku :) |
|
Data: 2014-11-16 16:33:46 | |
Autor: Lewis | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
W dniu 2014-11-16 15:56, Czesław Wiśniak pisze:
Ostatnio sprawiłem sobie takiego ale 3.0 M103 rdzy mniej niż na nowym :) Przesadzasz też mam automata 4biegowego i na spokojnie przy 80-100 bierze koło 10 i przy 140 bierze 12.5. I jest to megawygodne auto. Mam też 2.0 turbo saaba i ten bierze przy setupie na 320KM od 7l do 25l na 100 w trasie :) -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2014-11-16 15:46:28 | |
Autor: ToMasz | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
5-osobowy.Xsara z silnikiem HDI 90 koni. ale koniecznie silnik RHY, bo niema dwumasy fapa i paru innych badziewi. ToMasz |
|
Data: 2014-11-16 20:12:12 | |
Autor: Maciek | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
Dnia Sun, 16 Nov 2014 15:46:28 +0100, ToMasz napisał(a):
Xsara z silnikiem HDI 90 koni. ale koniecznie silnik RHY, bo niema dwumasy fapa i paru innych badziewi. A jak z nadwoziem i korozja? Jezdziles takim? Ile toto srednio pali po miescie i poza miastem? -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2014-11-16 22:15:46 | |
Autor: ToMasz | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
W dniu 16.11.2014 20:12, Maciek pisze:
Dnia Sun, 16 Nov 2014 15:46:28 +0100, ToMasz napisał(a):jednym 7 lat, aż do kolizji, drugim - drugi rok. Stara xsara rdzewiała w tych miejscach gdzie pospawali z 2 aut jedno. Tam gdzie był próg pospawany, też przeżarło. ale tylko jeden próg, w jednym miejscu, czyli napewno nie zrobili auta z nierdzewki :) Ale 14 letnie auto nie miało purchli, tarantitlów, wrzodów czy innych odmian perforacji nadwozia. Spalanie.... trudna sprawa. mała xsara dawała radę latem zej¶ć do 6 litrów w delikatnym mie¶cie, ale zim±, na krótkich trasach ponad 8. trasa, puste auto - 5 z hakiem. picasso - większa buda - plus 1 litr. ToMasz PS. W VINie musi być sekwencja RHY, bo jak nie, jak się napalisz na 110 koni, to potem będ± się z Ciebie ¶miali że kupiłe¶ auto na "F". Jak zaczniesz szukać modelu RHY, może się okazać że mało jest ofert... |
|
Data: 2014-11-16 22:35:55 | |
Autor: AL | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
On 2014-11-16 20:12, Maciek wrote:
Dnia Sun, 16 Nov 2014 15:46:28 +0100, ToMasz napisał(a):miałem dwie Xsary: Xsare II i Picasso. Rdzy zero, awarii zero. Nie widziałem też żadnego citroena po 2000r. rdzewiej±cego - je¶li gdzie¶ zobaczysz rdzę - to znak, że co¶ było grzebane. Silniki - jak napisali przedpi¶cy. |
|
Data: 2014-11-16 22:39:28 | |
Autor: Hinek | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
Użytkownik "ToMasz" napisał
Wystarczy patrzeć się na moc. 90KM HDI nie miało wynalazków ani w Xsarze zwykłej ani w Picasso. Miałem obie. Picasso była nieco bardziej wrażliwa na korozję (progi), natomiast zwykła Xsara miała 12 lat i ani grama rdzy. Przejechałem nią 60 tys km. wymieniając sprężyny z przodu i teleskopy klapy bagażnika. To był chyba najmniej kłopotliwy pojazd z tych które miałem -- Hinek |
|
Data: 2014-11-16 22:24:13 | |
Autor: Hinek | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
Użytkownik "Maciek" napisał
Za circa 7k zl kupujesz Citroena Xsare z niezajebliwym silnikiem 1.9 lub nawet 2.0 HDI. Ten ostatni, mimo że jest już w technologii common rail jest trwały i prosty prawie tak jak stare diesle. Korozja w Xsarze nie występuje. Z silnikiem 2.0 HDI lepiej jednak kupić Xsare Picasso, bo jest większa i wygodniejsza. A legendy o samochodach na F niech sobie znafcy w dupę wsadzą :) -- Hinek |
|
Data: 2014-11-16 22:30:00 | |
Autor: X-Man | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
"Hinek" <hinek@fuck.pl> wrote in message news:546915fd$0$18075$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Maciek" napisał Potwierdzam miałem przez 2 lata Xsarę 1.9D z przebiegiem 250.000 mil jak sprzedawałem miała 285 i silnik dalej cykał jak zegarek. W ciągu 2 lat wymieniłem sprzęgło, rozrząd (na samym początku) + eksploatacja czyli klocki płyny itp. aha i sprzęgło alternatora. spalanie średnio 6.5l/100km auto miało 12 lat i rdza była chyba tylko na jednym progu który został gdzieś przytarty Pzdr Piotr |
|