Data: 2014-11-16 11:23:58 | |
Autor: Lewis | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
W dniu 2014-11-16 01:10, Maciek pisze:
W124 z jak najmniejszym wyposażeniem i grzechotnik 2.0 :) Ostatnio sprawiłem sobie takiego ale 3.0 M103 rdzy mniej niż na nowym :) -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2014-11-16 13:37:17 | |
Autor: abn140 | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
Dycha to za malo na takie auto z d. moze za to rozejrzec sie za w124 benzyna i zagazowac. mechaniczny wtrysk nie przeraza - dwa warsztaty w pl to robia - jak to nie wiem ale instalka jest drozsza nieznacznie niz analogiczna 4 generacji. niestety oba miejsca milcza co do technologii. zna ktos? reszta na forum LPGforum czy jakos tak. warto to rozwazyc bo takie auto dostanie za 6 + gaz i startowka - lekko przewazy te 10k ale cel osiagnie. stany techniczne benzynowych 124 sa o lata swietlne lepsze niz diesli. |
|
Data: 2014-11-16 16:36:06 | |
Autor: Lewis | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
W dniu 2014-11-16 13:37, abn140 pisze:
To fakt benzyniaki są znacznie lepiej utrzymane. A k-jet to gówno które trzeba zastąpić jakimś standalone ecu i zapomnieć o problemach związanych z tym wynalazkiem... Sam niedługo będę patroszyć K-jeta w tym mercu i wrzucać EMU. Na razie zrobiłem saaba 900 2.0 8V na DET3 i odpaliłem, jeszcze poskładać go do kupy i zestroić :) -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2014-11-17 18:28:37 | |
Autor: abn140 | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
To fakt benzyniaki s± znacznie lepiej utrzymane.hmm, to jak sie robi takie cos? dalbys znaki jak to obskoczyc? tzn po wymianie i silnik i gaz przechodza na system elektroniczny z mechanicznego? jak to sie robi? jakies kit'y sa do tego? elektronika z innego motoru? z okulara? dzieki |
|
Data: 2014-11-18 01:22:10 | |
Autor: Lewis | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
W dniu 2014-11-17 18:28, abn140 pisze:
W zależności od potrzeb kupuje się sterownik silnika tzw "Stand alone ECU" ewentualnie "piggy back".To fakt benzyniaki s� znacznie lepiej utrzymane.hmm, to jak sie robi takie cos? dalbys znaki jak to obskoczyc? Jak nie potrzebujesz uturbiania, podtrzymania turbo, procedury startu, flatshifta, flexfuel i masy innych pro bajerów wystarczy prosty DET. Podpinasz mu sygnał z czujnika położenia wału, czujnik położenia przepustnicy, czujnika temp, dorabiasz custom listwę wtryskową, wstawiasz elektroniczne wtryskiwacze, sterujesz je tym urządzonkiem i tyle. Oczywiście trzeba to zestroić zanim poprawnie wszystko zagada ale to pikuś. Koszt DETa to jakieś 500-600zł nowy i z 300 używka. Wywalasz cały szmelc od Kjeta i voila, można robić co dusza zapragnie :) -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2014-11-18 08:45:11 | |
Autor: abn140 | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
wow. fajnie! a efekt? juz co do gazowania to wiem jak to dalej idzie.... ale chodzi o sama jazde na PB. Jak to jedzie? Lepiej gorzej? tak samo? spalanie? z tego co rozumiem to zostaje tylko sama skrzynia - slupek i gora. Jesli by sie zapodalo cos silniejszego niz fabrycznie to automatycznie wzrosnie moc? Zakladajac oczywiscie ze silnik wyrobi sie z powietrzem przy bogatszym wtrysku Dobrze mysle? i jeszcze - skoro tam wlasciwie wszystko trzeba dodac, to mozna przelozyc do w124 300e graty z upadlego E320? lub nawet z w210? i prywata - jakbym kupil takie auto - ogarniesz? ile przyszykowac? |
|
Data: 2014-11-18 11:56:52 | |
Autor: Lewis | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
W dniu 2014-11-18 08:45, abn140 pisze:
wow. fajnie! Tak zostaje tylko słupek, w mercedesie pewnie trzeba też dorobić kolektor ssący i dołożyć przepustnicę ale to nie jakieś straszne kwoty. Chyba że uda się przerobić obecny ale to więcej powiem jak już się zabiorę za swoje truchło. A to pewnie za jakiś rok :) Przekładanie elektroniki stricte mercedesowej to strzał w kolano. Nie cierpię mercedesa właśnie za ich gównianą elektronikę. Dokładne wystrojenie mapy paliwa w oparciu o sondę AFR, z elektronicznymi wtryskami zamiast k-jeta w połączeniu z zestrojeniem mapy zapłonu może dać śmiało z 20KM na NoPB98 a mając do dyspozycji LPG można jeszcze dołożyć kilka stopni zapłonu i kolejne parę KM. Ciężko to wszystko wycenić ale taka konwersja może wynieść z robocizną i gratami pod 4-5kzł -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|
Data: 2014-11-16 13:37:20 | |
Autor: Maciek | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
Dnia Sun, 16 Nov 2014 11:23:58 +0100, Lewis napisa³(a):
W124 z jak najmniejszym wyposa¿eniem i grzechotnik 2.0 :) Jest to jakas opcja. Jak sie jezdzi takim klekotem 2.0? Ja chyba tylko 3-litrowke prowadzilem. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2014-11-17 18:47:43 | |
Autor: Wiwo | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
U¿ytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:yw71p6ullfca$.1660rnvkpge4o.dlg40tude.net... Jest to jakas opcja. Wolno. Baaardzo wolno... ;-) Ale i niedrogo. :-) Wiwo |
|
Data: 2014-11-16 15:56:53 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
Ostatnio sprawiłem sobie takiego ale 3.0 M103 rdzy mniej niż na nowym :) Od czasu do czasu jezdze takim 300CE w automacie, tylko ze to wiecej niz dyche kosztuje i wir w baku :) |
|
Data: 2014-11-16 16:33:46 | |
Autor: Lewis | |
Nowe stare auto dojazdowe | |
W dniu 2014-11-16 15:56, Czesław Wiśniak pisze:
Ostatnio sprawiłem sobie takiego ale 3.0 M103 rdzy mniej niż na nowym :) Przesadzasz też mam automata 4biegowego i na spokojnie przy 80-100 bierze koło 10 i przy 140 bierze 12.5. I jest to megawygodne auto. Mam też 2.0 turbo saaba i ten bierze przy setupie na 320KM od 7l do 25l na 100 w trasie :) -- Pozdrawiam Lewis https://www.facebook.com/turbolaabpl |
|