Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Nowe stare auto dojazdowe

Nowe stare auto dojazdowe

Data: 2014-11-16 11:23:58
Autor: Lewis
Nowe stare auto dojazdowe
W dniu 2014-11-16 01:10, Maciek pisze:

Czolem,

Mimo, ze zima za pasem, pytanie nie o opony.
Musze pomalu zaczac myslec o pozbyciu sie starego klonkra i kupieniu nowego
starego auta na codzienne dojazdy (2 x 25). Obecny antyk marki Mondeo nie
psuje sie, ale korozja go zzera.

Wymagania - bezawaryjny przynajmniej jak Mondeo 2 (przez 10 lat mialem 1
(jedna) powazna awarie).
Mniej rdzewiejacy niz Mondeo.
5-osobowy.
Gazowalna benzyna albo prosty diesel.
Wiek praktycznie nie gra roli.
I uwaga - cena maks. 10 tys.(plus "pakiet startowy").


W124 z jak najmniejszym wyposażeniem i grzechotnik 2.0 :)
Ostatnio sprawiłem sobie takiego ale 3.0 M103 rdzy mniej niż na nowym :)

--
Pozdrawiam
Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl

Data: 2014-11-16 13:37:17
Autor: abn140
Nowe stare auto dojazdowe


W124 z jak najmniejszym wyposa¿eniem i grzechotnik 2.0 :)
Ostatnio sprawi³em sobie takiego ale 3.0 M103 rdzy mniej ni¿ na nowym :)

Dycha to za malo na takie auto z d.
moze za to rozejrzec sie za w124 benzyna i zagazowac. mechaniczny wtrysk nie przeraza - dwa warsztaty w pl to robia - jak to nie wiem ale instalka jest drozsza nieznacznie niz analogiczna 4 generacji.
niestety oba miejsca milcza co do technologii.
zna ktos?
reszta na forum LPGforum czy jakos tak.
warto to rozwazyc bo takie auto dostanie za 6 + gaz i startowka - lekko przewazy te 10k ale cel osiagnie.
stany techniczne benzynowych 124 sa o lata swietlne lepsze niz diesli.

Data: 2014-11-16 16:36:06
Autor: Lewis
Nowe stare auto dojazdowe
W dniu 2014-11-16 13:37, abn140 pisze:

W124 z jak najmniejszym wyposa�eniem i grzechotnik 2.0 :)
Ostatnio sprawi�em sobie takiego ale 3.0 M103 rdzy mniej ni� na nowym :)

Dycha to za malo na takie auto z d.
moze za to rozejrzec sie za w124 benzyna i zagazowac. mechaniczny wtrysk nie
przeraza - dwa warsztaty w pl to robia - jak to nie wiem ale instalka jest
drozsza nieznacznie niz analogiczna 4 generacji.
niestety oba miejsca milcza co do technologii.
zna ktos?
reszta na forum LPGforum czy jakos tak.
warto to rozwazyc bo takie auto dostanie za 6 + gaz i startowka - lekko
przewazy te 10k ale cel osiagnie.
stany techniczne benzynowych 124 sa o lata swietlne lepsze niz diesli.

To fakt benzyniaki sÄ… znacznie lepiej utrzymane.
A k-jet to gówno które trzeba zastąpić jakimś standalone ecu i zapomnieć
o problemach zwiÄ…zanych z tym wynalazkiem...

Sam niedługo będę patroszyć K-jeta w tym mercu i wrzucać EMU.
Na razie zrobiłem saaba 900 2.0 8V na DET3 i odpaliłem, jeszcze poskładać go do kupy i zestroić :)


--
Pozdrawiam
Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl

Data: 2014-11-17 18:28:37
Autor: abn140
Nowe stare auto dojazdowe

To fakt benzyniaki s± znacznie lepiej utrzymane.
A k-jet to gówno które trzeba zast±piæ jakim¶ standalone ecu i zapomnieæ
o problemach zwi±zanych z tym wynalazkiem...

hmm, to jak sie robi takie cos? dalbys znaki jak to obskoczyc?
tzn po wymianie i silnik i gaz przechodza na system elektroniczny z mechanicznego?
jak to sie robi? jakies kit'y sa do tego? elektronika z innego motoru? z okulara?
dzieki

Data: 2014-11-18 01:22:10
Autor: Lewis
Nowe stare auto dojazdowe
W dniu 2014-11-17 18:28, abn140 pisze:
To fakt benzyniaki s� znacznie lepiej utrzymane.
A k-jet to g�wno kt�re trzeba zast�pi� jakim� standalone ecu i zapomnie�
o problemach zwi�zanych z tym wynalazkiem...

hmm, to jak sie robi takie cos? dalbys znaki jak to obskoczyc?
tzn po wymianie i silnik i gaz przechodza na system elektroniczny z
mechanicznego?
jak to sie robi? jakies kit'y sa do tego? elektronika z innego motoru? z
okulara?
dzieki


W zależności od potrzeb kupuje się sterownik silnika tzw "Stand alone ECU" ewentualnie "piggy back".
Jak nie potrzebujesz uturbiania, podtrzymania turbo, procedury startu, flatshifta, flexfuel i masy innych pro bajerów wystarczy prosty DET.

Podpinasz mu sygnał z czujnika położenia wału, czujnik położenia przepustnicy, czujnika temp, dorabiasz custom listwę wtryskową, wstawiasz elektroniczne wtryskiwacze, sterujesz je tym urządzonkiem i tyle. Oczywiście trzeba to zestroić zanim poprawnie wszystko zagada ale to pikuś.

Koszt DETa to jakieś 500-600zł nowy i z 300 używka.
Wywalasz cały szmelc od Kjeta i voila, można robić co dusza zapragnie :)



--
Pozdrawiam
Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl

Data: 2014-11-18 08:45:11
Autor: abn140
Nowe stare auto dojazdowe


Koszt DETa to jakie¶ 500-600z³ nowy i z 300 u¿ywka.
Wywalasz ca³y szmelc od Kjeta i voila, mo¿na robiæ co dusza zapragnie :)



wow. fajnie!
a efekt? juz co do gazowania to wiem jak to dalej idzie.... ale chodzi o sama jazde na PB.
Jak to jedzie? Lepiej gorzej? tak samo? spalanie?
z tego co rozumiem to zostaje tylko sama skrzynia - slupek i gora. Jesli by sie zapodalo cos
silniejszego niz fabrycznie to automatycznie wzrosnie moc? Zakladajac oczywiscie ze silnik wyrobi  sie z powietrzem przy bogatszym wtrysku
Dobrze mysle?
i jeszcze - skoro tam wlasciwie wszystko trzeba dodac, to mozna przelozyc do w124 300e graty z upadlego E320? lub nawet z w210?
i prywata - jakbym kupil takie auto - ogarniesz? ile przyszykowac?

Data: 2014-11-18 11:56:52
Autor: Lewis
Nowe stare auto dojazdowe
W dniu 2014-11-18 08:45, abn140 pisze:

Koszt DETa to jakie� 500-600z� nowy i z 300 u�ywka.
Wywalasz ca�y szmelc od Kjeta i voila, mo�na robi� co dusza zapragnie :)



wow. fajnie!
a efekt? juz co do gazowania to wiem jak to dalej idzie.... ale chodzi o
sama jazde na PB.
Jak to jedzie? Lepiej gorzej? tak samo? spalanie?
z tego co rozumiem to zostaje tylko sama skrzynia - slupek i gora. Jesli by
sie zapodalo cos
silniejszego niz fabrycznie to automatycznie wzrosnie moc? Zakladajac
oczywiscie ze silnik wyrobi  sie z powietrzem przy bogatszym wtrysku
Dobrze mysle?
i jeszcze - skoro tam wlasciwie wszystko trzeba dodac, to mozna przelozyc do
w124 300e graty z upadlego E320? lub nawet z w210?
i prywata - jakbym kupil takie auto - ogarniesz? ile przyszykowac?



Tak zostaje tylko słupek, w mercedesie pewnie trzeba też dorobić kolektor ssący i dołożyć przepustnicę ale to nie jakieś straszne kwoty. Chyba że uda się przerobić obecny ale to więcej powiem jak już się zabiorę za swoje truchło. A to pewnie za jakiś rok :)

Przekładanie elektroniki stricte mercedesowej to strzał w kolano. Nie cierpię mercedesa właśnie za ich gównianą elektronikę.
Dokładne wystrojenie mapy paliwa w oparciu o sondę AFR, z elektronicznymi wtryskami zamiast k-jeta w połączeniu z zestrojeniem mapy zapłonu może dać śmiało z 20KM na NoPB98 a mając do dyspozycji LPG można jeszcze dołożyć kilka stopni zapłonu i kolejne parę KM.

Ciężko to wszystko wycenić ale taka konwersja może wynieść z robocizną i gratami pod 4-5kzł

--
Pozdrawiam
Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl

Data: 2014-11-16 13:37:20
Autor: Maciek
Nowe stare auto dojazdowe
Dnia Sun, 16 Nov 2014 11:23:58 +0100, Lewis napisa³(a):

W124 z jak najmniejszym wyposa¿eniem i grzechotnik 2.0 :)
Ostatnio sprawi³em sobie takiego ale 3.0 M103 rdzy mniej ni¿ na nowym :)

Jest to jakas opcja.
Jak sie jezdzi takim klekotem 2.0? Ja chyba tylko 3-litrowke prowadzilem.


--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2014-11-17 18:47:43
Autor: Wiwo
Nowe stare auto dojazdowe

U¿ytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:yw71p6ullfca$.1660rnvkpge4o.dlg40tude.net...

Jest to jakas opcja.
Jak sie jezdzi takim klekotem 2.0? Ja chyba tylko 3-litrowke prowadzilem.

Wolno. Baaardzo wolno... ;-)
Ale i niedrogo. :-)


Wiwo

Data: 2014-11-16 15:56:53
Autor: Czesław Wiśniak
Nowe stare auto dojazdowe
Ostatnio sprawiłem sobie takiego ale 3.0 M103 rdzy mniej niż na nowym :)

Od czasu do czasu jezdze takim 300CE w automacie, tylko ze to wiecej niz dyche kosztuje i wir w baku :)

Data: 2014-11-16 16:33:46
Autor: Lewis
Nowe stare auto dojazdowe
W dniu 2014-11-16 15:56, Czesław Wiśniak pisze:
Ostatnio sprawiłem sobie takiego ale 3.0 M103 rdzy mniej niż na nowym :)

Od czasu do czasu jezdze takim 300CE w automacie, tylko ze to wiecej niz
dyche kosztuje i wir w baku :)

Przesadzasz też mam automata 4biegowego i na spokojnie przy 80-100 bierze koło 10 i przy 140 bierze 12.5.
I jest to megawygodne auto.

Mam też 2.0 turbo saaba i ten bierze przy setupie na 320KM od 7l do 25l na 100 w trasie :)

--
Pozdrawiam
Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl

Nowe stare auto dojazdowe

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona