Nowe taryfy Ery

Data: 2010-05-19 23:47:33
Autor: krzysztofsf
Nowe taryfy Ery
Zbliza mi sie przedluzenie abonamentu i zainteresowalem sie ponownie
kosztami odnowienia.

Wlasnie, gdy juz mialem poczynione "przymiarki" , wczoraj zmienili
taryfy, z NoweJ Ery, na Ere Rodzinna.

Wedlug mnie jest to pewne pogorszenie kosztow dotychczasowych uslug
dla mojego "profilu", mieszczacego sie zqwsze w minutach
abonamentowych, polepszenie dotyczy  wiekszego limitu internetowego za
5 zl dla przedluzajacych (naturalnie umowy z nowym aparatem - umowy
bez aparatu sa wg mnie smieszne...), dodanie MMS do wymienialnosci za
minute abonamentu na takich samych zasadach jak SMS oraz wymiany dla
wszytkich taryf polaczen do UE  na stacjonarne w stosunku 1;1 za
minute.. Minuta poza pakietem tanieje za wyjatkiem Play.

Polaczenia do Play wypadaja z pakietow "bezplatnych" abonamentowych
minut, ogolnie pakiet dodany za staz zmniejsza sie  znacznie. SMS-y
wymieniane beda jeden sms za jedna minute rozmowy.

Tak jak poprzednio przymierzalem sie do ponowienia posiadanego pakietu
Nowa Era 40 z pakietem 200 minut do 5 osob (placilbym nie 40 jak
obecnie, ale 45 zl, mialbym jednak nie obecna 70 a 100 minut w
abonamencie do wszystkich sieci) , tak obecnie musze zapewne
zdecydowac sie na Era Rodzinna 20 za 30 zl + 3 wybrane osoby za 16 zl.
(co prawda 1000 minut, ale dwa numery mniej, ewentualnie 250 minut na
era+stacjonarne w tej samej cenie - i chyba jednak to wybiore)  - w
sumie 46 zl

Ogolnie nie jestem zachwycony (wczesniej tez nie bylem) - 40 zl uwazam
za optymalna cene za to co korzystam, obecnie zaplace o 6 zl wiecej,
ryzykujac dodatkowe koszty za polaczenia z Play. jest to wyzej niz
wskaznik inflacji za te 2 lata od poprzedniej umowy.

Poniewaz zapewne skusze sie rowniez na 100 mega za 5 zl, ogolna oplata
wzrosnie mi do 51 zl

Data: 2010-05-20 09:17:28
Autor: mz
Nowe taryfy Ery
Zgadza sie, tez sledze to teraz ze wzgledu na przedluzenie umowy. Do tego co piszesz dochodzi jeszcze cena telefonów. Kosmiczne te ceny maja. W Play (abonament za 49 zl) telefon, który mnie interesuje kosztuje 1 zl, w Orange(abo 59 zl)  69 zl a w Erze (abo 55 zl) chca za niego 299 zl

Jak nic nie zmienia to pewnie ja ich zmienie na Orange bo tam do abo dodaja 200 MB i za przejscie 200 MB w Play niby taniej ale nie maja MB w abonamencie.

Data: 2010-05-20 01:00:06
Autor: krzysztofsf
Nowe taryfy Ery
On 20 Maj, 09:17, "mz" <22051976.wyt...@wp.pl> wrote:
[...]

Ja musialbym zmienic rodzinnie - syn Tak Tak, zona Era Fon, czy jakos
tak.

Co jakis czas doladowuje synowi  karte za 50 zl za punkty era-premia
(w sumie chyba 3-4 razy na dwa lata wychodzi, celuje w okresy gdy ma
podwojenia minut z doladowan).
Zastanawialem sie na era rodzinna, ale to byloby 55 zl + 5 zl ten
pakiet internetowy.
Wszelkie opcje z Era rodzinna z jednym numerem w erze sa nieoplacalne
dla mnie - bo rozmowy z drugim zezra mi limit, a z kolei jesli np. syn
wzialby za 4 zl comiesiac tani numerek, to znowu place 15+4 zl do tych
30 -  i dodatkowo czekam az syn oddzwoni po strzalce :). Zona w
"fonie" nie ma takiego taniego numerka, a w dodatku by nie oddzwaniala
na czas :)))))))))

Data: 2010-05-20 10:06:32
Autor: mz
Nowe taryfy Ery
U mnie zona i córka tez maja Ere abo. Córce konczy sie w lutym 2011, zonie w czerwcu 2011. Mi co prawda w wrzesniu 2010 ale juz mi cos proponuja wiec zaczynam sie zastanawiac.
W najgorszym wypadku przejdziemy do Orange lub Play ale pewnie do Orange.

Data: 2010-05-20 10:09:42
Autor: zumaszedszyjmiedwiezonok
Nowe taryfy Ery
Ja musialbym zmienic rodzinnie - syn Tak Tak, zona Era Fon, czy jakos

Ja mialem 6 osób w domu w Erze.
Wszystko przenioslem do Playa. w tym jeden byl abo i 2 fony.
Wrzeszcie nie musze mylsec o cholertnych numerkach i promocjach, a koszty spadly o ponad polowe

marek

Data: 2010-05-21 01:15:10
Autor: krzysztofsf
Nowe taryfy Ery
On 20 Maj, 10:09, "zumaszedszyjmiedwiezonok"
<zumaszedszyjmiedwieżo...@USUNBusaba.com> wrote:
> [...]

Wszystko przenioslem do Playa. w tym jeden byl abo i 2 fony.
Wrzeszcie nie musze mylsec o cholertnych numerkach i promocjach, a koszty

Do mnie zadzwonili z idiotyczna oferta 5 minut po tym, jak zalogowalem
sie na swoje konyo w Erze i sprawdzilem, ze brak oferty, jedynie
pisze, ze "przygotowana" - widocznie jakis "alrm" sie wlaczyl. Tak
przy okazji,w  nocy dostalem maila od Play z propozycja przejscia -
widocznie w Erze jakies "pokorne ciele dwie matki ssie".

Zaproponowali kompletny idiotyzm, dwa razy drozszy niz mam obecnie, ze
standardowej  oferty bez zadnych bonusow poza tym, co na stronach.

Podziekowalem......

Poniewaz musze w tym roku wymienic telefon, porownalem sobie koszty
abonamentow erowych bez telefonu (uwzgledniajac dokupienie i
rozkaldajac cene na 24 miesiace) i z telefonem (uwzgledniajac koszt
doplaty 50 zl rowniez na 24 miesiace - planuje Nokia 2700 clasic)

Wyszlo mi, ze mimo, ze dodatkowe 40 minut kosztuje prawie tyle co w
standardowych rozmowach poza limitem (placimy 15 zl i mamy 40 minut,
placimy 30 zl i mamy 80 minut w taryfir z telefonem), to biorac te
same pakiety i dokupujac telefon za 250 zl zaoszczedzilbym na 24
miesiace okolo 2 zl miesiecznie, ale dysponujac tylko 40-a minutami
abonamentowymi.

W efekcie planuje sobie cos takiego:

Taryfa rodzinna za 30 zl (80 minut) do tego za 5 zl 100 mega internetu
miesiecznie i korzystam przez pol roku z bezplatnej sieci rodzinnej z
jednym numerem. - Place 35 zl plus ewentualne korzystanie z rozmow
pozabonamentowych. Moze wezme 100 minut na era i stacjonarne na 6
miesiecy za 8 zl - wtedy 43 zl.

Po pol roku nrezygnuje z rodzinnego gdyz konczy mi sie bezplatnosc i
biore Era i stacjionarne 250 minut za 16 zl - place wtedy 51 zl
miesiecznie. Ewentualnie pozostane przy 100 minutach natomiast u syna
na Tak-Tak uruchomie za 4 zl miesiecznie rozmowy ze mna po 3 gr za
minute. Wtedy 47 zl miesiecznie calosc - kalkulacja wyjdzie po pol
roku bezplatnych rozmow z synem i w ramach pakietu z zona i innymi
osobami.
Oszczednosci moze smieszne - 80 zl na czas calej umowy, ale nie lubie
byc dymany przez sprzedawcow uslug (zwlaszcza banki i teleoperatorow)
i nawet dla zasady staram sie uzyskaj jak najwiecej najmniejszym
kosztem.

Nowe taryfy Ery