Nowe taśmy Neumanna w TVP Info. "PO wskazuje tego człowieka i w d... mamy, czy on się nadaje, Q1|AĚňž'ś

Data: 2019-10-11 16:37:23
Autor: Lord Donald
Nowe taśmy Neumanna w TVP Info. "PO wskazuje tego człowieka i w d... mamy, czy on się nadaje, Q1|AĚňž'ś
Nowe taśmy Neumanna w TVP Info. "PO wskazuje tego człowieka i w d... mamy, czy on się nadaje, czy nie"

  Sławomir Neumann wywierał presję na tczewskich działaczy PO i zmuszał ich do wyboru Adama Korola na szefa tczewskiej Platformy - podają TVP Info i "Wiadomości" TVP. "Jak wygramy wybory samorządowe, to będzie dużo do dzielenia" - mówią na opublikowanych nagraniach politycy PO.

Chodzi o to, "żeby mieć wpływ na miasto", "mamy dwa miejsca do rady nadzorczej", "jak wygramy wybory samorządowe, to będzie dużo do dzielenia" - mówią ówczesny szef klubu PO i politycy Platformy Obywatelskiej we fragmentach nagrań, opublikowanych we wtorek przez TVP Info i "Wiadomości" TVP. Według stacji nagrania te "odsłaniają kulisy obsadzania politycznych stanowisk w mieście i podległych mu spółkach".

TVP Info i "Wiadomości" cytują fragmenty anonimowych wypowiedzi byłego lokalnego działacza PO z Tczewa, według którego Sławomir Neumann - działając wbrew statutowi partii i demokratycznym zasadom - wywierał presję na tczewskich działaczach PO i zmuszał ich do wyboru Adama Korola, b. ministra sportu i turystyki rządu PO-PSL, na przewodniczącego ugrupowania w Tczewie. "Kartą przetargową miała być obietnica stanowisk w powyborczej układance" - twierdzi TVP Info.

I, k...a, będziemy my wskazywać wiceprezydenta, a nie tego, co Mirek (Pobłocki, prezydent Tczewa - przyp. red.) sobie chce. I o to chodzi, k...a, o to chodzi. Będziemy mieli, k...a, radnych w powiecie i my będziemy, k...a, w grze i możemy ustawić powiat. O to chodzi. Nie o to dzisiaj, kto gdzie będzie - mówi w opublikowanym nagraniu Neumann. Nie jest planem Adama (Korola - przyp. red.) siedzieć w Tczewie do końca życia - ma w d...e to. Mówię ci całkiem szczerze: tylko wygraj wybory i zostań szefem Platformy wtedy po Adamie - wtedy, bo on się wycofa - dodaje.

Ja nie mam żadnych ambicji w Tczewie, ja jestem gdańszczaninem i jeżeli mam jakieś ambicje to ewentualnie z Gdańskiem - mówi z kolei Adam Korol". "Bo ja wiem, że Tczew nie zasłużył na Korola. Korol nie jest z Tczewa. Ja to wiem - zauważa w innym fragmencie Neumann.

Z rozmowy, jak podaje TVP Info, ma wynikać, że kandydatura Adama Korola miała być tylko "wyborczą sztuczką", a Korol przekonywał, że jego kandydatura na szefa lokalnych struktur daje szanse na wygranie wyborów, a to będzie wiązało się z dużą liczbą stanowisk do obsadzenia. Musisz to zrozumieć, jak wygramy wybory samorządowe, to będzie dużo do dzielenia - to wszystko - mówi na nagraniach Adam Korol. Pyta, czy chodzi o to, żeby "gdzieś tam na końcu ktoś został dyrektorem?". Nie oszukujmy się - o to chodzi, czy nie - dodaje.

Według TVP Info cytowani politycy PO "nie ukrywali, że kompetencje kandydatów przy obsadzaniu stanowisk nie mają żadnego znaczenia - liczy się tylko przynależność partyjna".

Platforma wskazuje tego człowieka i nie ma dyskusji o tym, czy on jest dobry, czy nie, tak jak dzisiaj. Czy się nadaje czy nie. Czy się nadaje do takiej spółki czy nie. W d...pie to mamy - cytuje Neumanna TVP Info.

Ja uważam, że na końcu wygra Pobłocki w sondażach i trzeba będzie go poprzeć. Co nie oznacza, że tak jak w Gdyni kombinujemy, żeby wystawić kandydata, nawet w przedbiegach, żeby na końcu on się wycofał, żeby było czym handlować - tego nie wykluczam też w Tczewie. Tak jak w Słupsku - to inny cytat z publikacji TVP Info.

https://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/609776,tvp-info-neumann-tasmy-po-tczew-kampania-wybory-polityka.html

Nowe taśmy Neumanna w TVP Info. "PO wskazuje tego człowieka i w d... mamy, czy on się nadaje, Q1|AĚňž'ś