Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zdało 3

Data: 2013-01-23 11:56:00
Autor: LEPEK
Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zdało 3
W dniu 2013-01-22 21:49, Marcin N pisze:
W TV jakiś kretyn broniący zmian tłumaczył, że skoro ktoś nie zdał, to
znaczy, że był źle uczony i to wina szkoły. Jednak jeśli na 80 osób
zdają 3 - to pokazuje, że winny jest system i jego twórcy.

Czy testy na:
http://www.ekursy.prawojazdy.com.pl/testy2013/
to są te teraz obowiązujące?
Bo podszedłem z partyzanta i na 32 pytania miałem jeden błąd (pytanie za trzy punkty).
Jeśli to są TE testy, to jeśli zdaje 3/80, to widocznie nie nauczyli ich zdawać TYCH testów.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2013-01-23 13:58:10
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zdało 3
Hello LEPEK,

Wednesday, January 23, 2013, 11:56:00 AM, you wrote:

[...]

Uczyli zdawać na pewno stare testy. Jak ja robiłem prawo jazdy w 1995
roku, to kursu było może 5 godzin a reszta to było pisanie gotowych
testów - typowo pamięciowe podejście. Częściowo było konieczne, bo
pytania były naprawdę czasem podchwytliwe a w niektórych odpowiedziach
- według instruktorów i logiki - były wręcz błędy i mozna było wtopić
odpowiadając zgodnie z PoRD ale niezgodnie z szablonem.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-01-23 14:31:13
Autor: Tom N
RoMan Mandziejewicz w <news:3325813073$20130123135810squadack.com>:

a w niektórych odpowiedziach
- według instruktorów i logiki - były wręcz błędy i mozna było wtopić
odpowiadając zgodnie z PoRD ale niezgodnie z szablonem.

<http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Rl5xASEtQ8U#t=460s>

Ciekawe, czy tak samo to wygląda w prawdziwym egzaminie...

--
'Tom N'

Data: 2013-01-23 15:02:10
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zdało 3
Hello Tom,

[...]

Gówniane pytania - w pierwszym przypadku należy zatrzymać się już na
samym skrzyżowaniu, ponieważ przed skrzyżowaniem nie ma widoczności...
"Zatrzymanie powinno nastąpić w miejscu wyznaczonym w tym celu - znak
poziomy P-12, a w razie jego braku - w takim miejscu, w którym
kierujący może upewnić się, że nie utrudni ruchu na drodze z
pierwszeństwem."

Druga sytuacja przekombinowana - w momencie zatrzymania animacji można
było zmienić pas i dodatkowo skręcić w lewo - były jeszcze linie
przerywane. A autor pytania sobie uprościł, że niby chodzi o jazdę
dalej tym samym pasem.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-01-23 16:15:28
Autor: Marcin N
Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zdało 3

Druga sytuacja przekombinowana

Przekombinowana jest forma zadawania pytań. Film już leci, a ja nie wiem, o co pytają. Jak się dowiem, to często za późno, żeby skupić uwagę na szczegółach filmu.

--
MN

Data: 2013-01-23 16:30:07
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zdało 3
Hello Marcin,

Tak wolno czytasz?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-01-23 13:58:36
Autor: LEPEK
W dniu 2013-01-23 11:56, LEPEK pisze:

Czy testy na:
http://www.ekursy.prawojazdy.com.pl/testy2013/
to są te teraz obowiązujące?

Doczytałem - to nie są TE pytania, tylko test opracowany według nowych standardów.

Jest gdzieś jakiś (nawet okrojony) zastaw obecnych pytań dostępny?

Pozdr,

Data: 2013-01-23 15:05:18
Autor: J.F
UĹźytkownik "LEPEK"  napisał w wiadomości
Czy testy na:
http://www.ekursy.prawojazdy.com.pl/testy2013/
to są te teraz obowiązujące?
Bo podszedłem z partyzanta i na 32 pytania miałem jeden błąd (pytanie za trzy punkty).

A ja 60/74 :-(

nie wiem czy inni maja te sama kolejnosc, ale pytanie nr
8) - przejazd kolejowy. Przyznaje, mialem watpliwosci. Zapora opuszczona, brak informacji "rogatka uszkodzona",  na ile pamietam przepisy to nawet droznik nie ma wtedy mocy zezwolic na przejazd. No ale na chlopski zdrowy rozum, jesli zezwala to mozna.
  Zle wybralem, chlopski rozum zawiodl.

13) Czy w tej sytuacji kierujący jest ostrzegany o zakończeniu drogi jednokierunkowej i początku odcinka drogi dwukierunkowej?

Nie k*, droga ktora jedzie pojazd jest droga dwukierunkowa. Nie ze mna te numery, Bruner.
I blad. Ale nie moj.

.... az mnie cos tknelo i zajrzalem w rozpodzenie ... a jesli w znaczeniu tego znaku jest jednak zapisane "droga" ?
Nie, minister sie tu wykazal inteligencja.

14) Czy w tej sytuacji kierujący jest ostrzegany o zbliżaniu się do przejścia dla pieszych?
      o prosze jak latwo sie pomylic.
     Widze na poczatku znak informacyjny D-6, czy on moze ostrzegac o zblizaniu ? Raczej nie.
     Do ostrzegania sluzy znak ostrzegawczy :-) Nie z mna te numery Bruner.
     Ale film leci, znak ostrzegawczy sie pojawia, wybieram TAK ... i dziwie sie ze blad.
     Bo to jest znak "dzieci" a nie "przejscie", ech ta jazda na pamiec :-)

18) Czy widząc osobę przechodzącą przez jezdnię w miejscu niedozwolonym, kierujący pojazdem ma obowiązek zachować szczególną ostrożność?

   Kto uwaza ze TAK, proszony jest o podanie art ustawy, z ktorego ten obowiazek wynika.

27) prog zwalniajacy ... no tak, nie znamy obowiazujacych znakow, z jednym garbem prog, z dwoma garbami nierownosc.

16) Czy widoczny po prawej stronie znak D-21 szpital zobowiązuje kierujących do zachowania szczególnej ostrożności i niepowodowania nadmiernego hałasu?
     wybralem TAK i zdobylem pare punktow ... ale na jakies podstawie zobowiazuje ?
     Po sprawdzeniu stwierdzam ze zla odpowiedz.

17) Czy kierujący pojazdem, opuszczając rondo, ma obowiązek sygnalizować ten fakt prawym kierunkowskazem?

      no, widac krajowe konferencje egzaminatorow i instruktorow daly efekt, ale chetnie bym widzial jasno zapisane ...

20) Czy kierujący pojazdem, jadąc drogą z pierwszeństwem przejazdu, widząc wyjeżdżający z lewej strony samochód, powinien zachować szczególną ostrożność?
     tradycyjne pytanie o podstawe prawna, ale sie dopatrzylem ze tam skrzyzowanie.  Bo gdyby skrzyzowania nie bylo .... to co ?

28) Znak B-5 (zakaz wjazdu ciezarowych)  dotyczy kierujących: ... dawniej bym pewnie wtopil, no ale skoro teraz jedna odpowiedz jest dobra, to widac musi dotyczyc i ciagnikow :-)

Jeśli to są TE testy, to jeśli zdaje 3/80, to widocznie nie nauczyli ich zdawać TYCH testów.

29) Po zaświeceniu się w czasie jazdy tej lampki kontrolnej kierujący samochodem osobowym powinien:
      ... przyjalem ze to chodzi o temperature wody ... hm, przerwanie jazdy to nie jest recepta na wszystko,
     zmniejszenei predkosci nie zawsze moze pomoc,  otworzyc szyby i wlaczyc  ogrzewanie - to tez nieglupie :-)
     trzeba wiedziec co chca.
     a teraz tak sie patrze ... lampka oleju to moze jest ?

31) Na skutek nagłego zatrzymania krążenia dochodzi do nieodwracalnych zmian w centralnym układzie nerwowym po:
      no niby wiem ze minuta za malo, 4 minuty tak w sam raz, ale znane sa przypadki i dluzsze.
      a reanimowac kaza dluzej, to moze te 10 minut jest zgodne ze stanem nauki 2013 ?

20) Wyjazd samochodem osobowym z grząskiego śniegu można ułatwić sobie przez:
      .... no, o ile pamietam to niektorzy zalecaja dopompowac opony, bo to rzekomo bardziej sie wbija w snieg ... ale jest lepsza odpowiedz.

Tak czy inaczej - jesli te pytania sa naprawde takie, to sie nie dziwie ze nie zdali :-)

J.

Pozdr,

Data: 2013-01-23 15:24:39
Autor: Tom N
J.F w <news:50ffee20$0$26682$65785112news.neostrada.pl>:

Użytkownik "LEPEK"  napisał w wiadomości
[...]

[...]

[...]

Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas
ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.

Będziesz musiał zmienić, bo pieszy się zatrzyma, zacznie wiązać buta itd.
itp... ;P

[...]

No tu już nie mam pomysłu na "szczególną ostrożność" :D

[...]

Odpowiedź jak przy pieszym -- zmiana pasa/kierunku...

Jeśli to są TE testy, to jeśli zdaje 3/80, to widocznie nie nauczyli ich zdawać TYCH testów.

Tak czy inaczej - jesli te pytania sa naprawde takie, to sie nie dziwie ze nie zdali :-)

:P

--
'Tom N'

Data: 2013-01-23 16:03:08
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2013-01-23 15:24,  (Tom N) pisze:

> [...]
> ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
>
> Będziesz musiał zmienić, bo pieszy się zatrzyma, zacznie wiązać buta itd.

Nie jest powiedziane, że pieszy przecina w ogóle twój tor ruchu.
A jeśli nawet, to któż broni zmniejszyć prędkość lub się zatrzymać,
bez zmiany kierunku czy pasa ;)

Data: 2013-01-23 16:18:22
Autor: Tom N
Jakub Witkowski w <news:kdou3d$b3s$1news2.ipartners.pl>:

> [...]
 > itp... ;P

Nie jest powiedziane, że pieszy przecina w ogóle twój tor ruchu.

Ale na filmie widać, że przecina ;-)

A jeśli nawet, to któż broni zmniejszyć prędkość lub się zatrzymać,
bez zmiany kierunku czy pasa ;)

Oczywiście, będzie to wykonanie obowiązku zachowania szczególnej ostrożności
wynikającego z Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany
zachować szczególną ostrożność [...]
3.Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się również w razie przecinania się kierunków
ruchu poza skrzyżowaniem.

;-)

--
'Tom N'

Data: 2013-01-23 16:37:51
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2013-01-23 16:18,  (Tom N) pisze:

> [...]
> zachować szczególną ostrożność [...]
> 3.Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się również w razie przecinania się kierunków

Czyżby? Zalukajmy, co tam wyciąłeś ;)

Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność
i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo - także jadącemu
z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo.

3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się również w razie przecinania się kierunków ruchu poza skrzyżowaniem.

Przepis dotyczy wyraźnie pojazdów i ustępowaniu pierwszeństwa. I kierunki ruchu z pkt 3 również tylko tak
należy rozumieć... A szczególną ostrożność doklejono z defaultu ;)

Data: 2013-01-23 16:28:12
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zdało 3
Hello J.F,

[...]

[...]

Art. 3 i 4 - okoliczności wskazują, że pieszy nie przestrzega
przepisów.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-01-23 17:29:05
Autor: Tom N
Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zdało 3
RoMan Mandziejewicz w <news:6468719311$20130123162812squadack.com>:

Hello J.F,

[...]

[...]

przepisĂłw.

[...]

Prawie się zgadza, ale nie ma tam (w 4) nic o *szczególnej ostrożności*.
Jest tylko (w 3) "albo gdy ustawa tego wymaga – szczególną ostrożność"
                       ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^    Podobnie z tym D-21 i *szczegĂłlną ostroĹźnością* Jest co prawda w rozporządzeniu coś takiego: "§ 3. 1. Znaki ostrzegawcze uprzedzają o miejscach na drodze, w ktĂłrych
występuje lub może występować niebezpieczeństwo, oraz zobowiązują
uczestników ruchu do zachowania szczególnej ostrożności."
6. Migający lub stały sygnał żółty umieszczony na przeszkodzie albo migający
sygnał żółty nadawany przez sygnalizator ostrzegają o występującym
niebezpieczeństwie lub utrudnieniu ruchu oraz nakazują zachowanie
szczególnej ostrożności.

Ale to raczej nie pasuje, a wygląda, że nawet nie obowiązuje, bo to
rozporządzenie, a nie ustawa ;-)

--
'Tom N'

Data: 2013-01-23 21:18:19
Autor: J.F
UĹźytkownik "Tom N"  napisał w wiadomości
Prawie się zgadza, ale nie ma tam (w 4) nic o *szczególnej ostrożności*.
Jest tylko (w 3) "albo gdy ustawa tego wymaga – szczególną ostrożność"
                       ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Podobnie z tym D-21 i *szczególną ostrożnością*
Jest co prawda w rozporządzeniu coś takiego:

No wlasnie - czy w swietle powyzszego zapisu oraz innych delegacji ustawowych minister moze rozporzadzic szczegolna ostroznosc ?

"§ 3. 1. Znaki ostrzegawcze uprzedzają o miejscach na drodze, w których
występuje lub może występować niebezpieczeństwo, oraz zobowiązują
uczestników ruchu do zachowania szczególnej ostrożności."

Ale niezaleznie od wynikow powyzszych rozwazan - to i tak nie jest znak ostrzegawczy :-)

J.

Data: 2013-01-23 17:29:37
Autor: J.F
Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zdało 3
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w
Hello J.F,
[...]
[...]

Ale nadal nie ma tam nic o zachowaniu szczegolnej ostroznosci :-)

J.

Data: 2013-01-23 19:29:08
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Rozum nakazuje.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-01-23 20:40:20
Autor: J.F
Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zdało 3
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości
Hello J.F,
[...]

A to egzamin z przepisow czy z rozumu ?  Jak z rozumu to prosze o uniewaznienie paru moich mniej istotnych bledow :-)

Poza tym mamy do tego film prezentujacy calkiem niegrozna sytuacje ..... i zaraz ... dlaczego niby osoba przechodzi w miejscu niedozwolonym ?
W bardzo dozwolonym.

J.

Data: 2013-01-23 20:46:40
Autor: Tom N
J.F w <news:51003ca7$0$1223$65785112news.neostrada.pl>:

Poza tym mamy do tego film prezentujacy calkiem niegrozna sytuacje .... i zaraz ... dlaczego niby osoba przechodzi w miejscu niedozwolonym ?
W bardzo dozwolonym.

I znowu nie zdałeś, tym razem jako pieszy:

Zabrania się:
1) wchodzenia na jezdnię:
[...]
b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;

--
'Tom N'

Data: 2013-01-24 00:34:21
Autor: J.F.
Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zdało 3
Dnia Wed, 23 Jan 2013 20:46:40 +0100, Tom N napisał(a):
J.F w
[...]

Celna uwaga, ale przygladam sie ... nie widac jak wychodzi, a odstep miedzy
samochodami tam stojacymi akurat taki ze mozna sie klocic czy sie jest to
"spoza".

Ale ... powiedzmy ze stoja zaparkowane na chodniku pojazdy, pieszy
ostroznie wyglada, widzi ze ulica nic nie jedzie ... a jednak musi dralowac
do najblizszego przejscia ? Ba - czy ten samochod musi ograniczac
widocznosc, czy to sie tyczy tylko przeszkody ? Bo jak stoja same niskie
maluchy i pieszy bez ostroznego wygladania widzi ze nic nie jedzie to nadal
musi szukac przejscia ? Czy aby na pewno taka byla intencja ustawodawcy ? :-)

J.

Data: 2013-01-25 00:15:58
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 24 Jan 2013, J.F. wrote:

Bo jak stoja same niskie
maluchy i pieszy bez ostroznego wygladania widzi ze nic nie jedzie

  To znaczy, że pieszy NIE WIDZI.
  Widzi że nic nie jedzie wtedy, jak widzi jezdnię.
  A konkretnie po wszystkim ustala, czy rower poziomy który
go skosił to był najniższy model:
http://www.youtube.com/watch?v=UbFYPVPewVU
....czy są jeszcze niższe :P

  To taki przyczynek do różnicy między "nie widzę to jadę"
a "widzę że nie ma to jadę" :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-01-23 19:45:57
Autor: JK
W dniu 2013-01-23 15:05, J.F pisze:
[...]

61/74

Czy w tej sytuacji kierujący pojazdem ma obowiązek zmienić pas na prawy, aby jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni?

A jak chce odbić w lewo?

JK

Data: 2013-01-23 20:24:36
Autor: J.F
Użytkownik "JK"  napisał w wiadomości grup
Czy w tej sytuacji kierujący pojazdem ma obowiązek zmienić pas na prawy, aby jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni?

A jak chce odbić w lewo?

Mozna chyba zalozyc ze jakby cos by napisali gdyby mial chciec skrecic w lewo.

Poza tym ... przeciez widzisz - nie ma w lewo, jest tylko prosto :-)

Zachodzi wiec pytanie po co trzy pasy, skoro wszyscy maja jechac prawym :-)

J.

Data: 2013-01-23 20:40:35
Autor: Tom N
J.F w <news:510038f7$0$1212$65785112news.neostrada.pl>:

Poza tym ... przeciez widzisz - nie ma w lewo, jest tylko prosto :-)

Zachodzi wiec pytanie po co trzy pasy, skoro wszyscy maja jechac prawym :-)

Przecież widzisz, że prawy jest pusty, i nie ma pytania o wszyscy, tylko o
ten konkretny pojazd w tych konkretnych warunkach ;P

--
'Tom N'

Data: 2013-01-23 23:32:54
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Wed, 23 Jan 2013 19:45:57 +0100, JK napisał(a):

[...]

Skrajny prawy na tym filmie skręca w prawo.
Nie wiadomo czy pytający pisząc prawy ma na myśli skrajny prawy, czy tylko
o jeden pas w prawo w stosunku do tego którym jedzie.

Data: 2013-01-24 12:47:55
Autor: Miroo
W dniu 2013-01-23 19:45, JK pisze:
[...]

68/74

Ale ja miałem łatwiej, bo od około 10 pytania przestały mi się wyświetlać filmy, dzięki czemu mogłem dawać odpowiedzi intuicyjne, niezasugerowane niejasną sytuacją na drodze :)

Pozdrawiam

Data: 2013-01-23 23:56:40
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Wed, 23 Jan 2013 15:05:18 +0100, J.F napisał(a):

[...]

Ja tylko na szlabanie poległem.

Nie wiemy czy to te same pytania co na egzaminie (czy chociaż ten sam styl
- ten sam układający).

Te niejasne o których piszesz zazwyczaj da się "oszukać" zgadując która
odpowiedź jest najbardziej edukacyjna i pro-bezpieczna.
Nie udało mi się tylko na tym szlabanie w którym w sumie nadal nie wiem o
co chodzi - dróżnik ma prawo kierować ruchem na przejeździe, ale w treści
pytania jest "tylko".
A nie tylko dróżnik ma prawo kierowania ruchem - może to robić np.
policjant.
Jeszcze inna sprawa że przejazd wygląda tak że sam dróżnik to jeszcze mało
- choćby kazali to tego szlabanu nie objedziesz...

[...]

Ja tu kombinowałem tak, że dużo mówiono że teraz testy będą "życiowe", a
nie szczegółowe i to właśnie będzie ta życiowość.

W sumie sama kwintesencja tego testu - widzę odpowiedź złą i dobrą,
zaznaczam złą, bo zakładam że autor tekstu nie wiedział że jest zła. No
chyba że wiedział że jest zła i celowo zrobił pytanie żebym pomyślał że on
nie wiedział że odpowiedź jest zła i zaznaczył złą ;)

... az mnie cos tknelo i zajrzalem w rozpodzenie ... a jesli w znaczeniu tego znaku jest jednak zapisane "droga" ?

Tu pamiętałem że chodzi o jezdnie.
Ale to kiedyś przypadkiem sam sprawdziłem :)

     Bo to jest znak "dzieci" a nie "przejscie", ech ta jazda na pamiec :-)

No to pytanie też kretyńskie... Co to ma wspólnego z bezpieczeństwem?

27) prog zwalniajacy ... no tak, nie znamy obowiazujacych znakow, z jednym garbem prog, z dwoma garbami nierownosc.

Tu prawdę mówiąc strzelałem :)
Ale na zdjęciu był próg to stawiałem na próg.

[...]

To czy zła czy dobra w tym teście jest nieistotne.
Tu zaznacza się odpowiedź "edukacyjną" ;)

28) Znak B-5 (zakaz wjazdu ciezarowych)  dotyczy kierujących: ... dawniej bym pewnie wtopil, no ale skoro teraz jedna odpowiedz jest dobra, to widac musi dotyczyc i ciagnikow :-)

To było proste :)

[...]

Lampka od wody, ale gdybym miał się zatrzymywać za każdym razem, to żadnego
rajdu bym nie wygrał Cinquecento :)

Ale jeden kolega cisnął dalej, okazało się że najsłabszy element układu
chłodzenia to był króciec przy nagrzewnicy, a zalanie wrzącym glikolem nie
było miłe (nowy telefon nie przeżył).

[...]

Eeee... ciągle mówią o tych 4 minutach jako czasie w którym trzeba
rozpocząć reanimację żeby wymusić krążenie właśnie żeby mózg nie umarł.
A potem to już reanimować można długo, bo krążenie się podtrzymuje.

Tak czy inaczej - jesli te pytania sa naprawde takie, to sie nie dziwie ze nie zdali :-)

Parę głupich, parę niejednoznacznych, pare błędnych.
Lipa.

Data: 2013-01-24 08:42:54
Autor: LEPEK
W dniu 2013-01-23 23:56, Tomasz Pyra pisze:

Ja tylko na szlabanie poległem.

Ja właśnie też.

Nie wiemy czy to te same pytania co na egzaminie (czy chociaż ten sam styl
- ten sam układający).

Z opisu na stronie wynika, że nie te same, tylko wygląd i sposób przeprowadzania testu zgodny z nowymi regulacjami.

[...]

Ja sobie pomyślałem, że dróżnik podnosi szlaban, więc można jechać tylko, jak dróżnik zezwoli (podniesieniem szlabanu) :)

Pozdr,

Data: 2013-01-24 12:55:34
Autor: J.F
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup
27) prog zwalniajacy ... no tak, nie znamy obowiazujacych znakow, z
jednym garbem prog, z dwoma garbami nierownosc.

Tu prawdę mówiąc strzelałem :)
Ale na zdjęciu był próg to stawiałem na próg.

Na innym zdjeciu, tzn filmie, jest samochod jadacy srodkowym pasem, a pytaja czy nalezy zjechac na prawy, wiec to tak nie dziala .... i nie powinno dzialac :-)

[...]

W kazdym badz razie - stanac i wylaczyc silnik ... nie zawsze madre.
Stanac i nie wylaczac silnika - generalnie glupie,
zwolnic ... jak sie jechalo z pedalem w podlodze po plaskiej autostradzie to owszem - zwolnic, ale jak np pod gorke, to nie pomoze, najlepiej zawrocic :-)

[...]

A jak ktos opatrznie zrozumie i po 4 minutach reanimacje przerwie, bo skoro zmiany zaszly to juz nie ma sensu ?
To nie jest edukacyjne ani pro-bezpieczne :-)

J.

Data: 2013-01-24 12:22:00
Autor: Dominik & Co
Dnia 24.01.2013 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:

A jak ktos opatrznie zrozumie i po 4 minutach reanimacje przerwie, bo skoro zmiany zaszly to juz nie ma sensu ?

Może nie tyle przerwie, co nie podejmie, bo skoro upłynęły już te magiczne 4 minuty, to znaczy, że i tak nie pomoże...

A czasem to może być 4 minuty, czasem 7, a czasem przy
sprzyjających wartunkach dużo więcej.

To nie jest edukacyjne ani pro-bezpieczne :-)

To jest po prostu głupie. Niestety.

--
Dominik & kąpany (via slrn)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

Data: 2013-01-24 08:48:39
Autor: LEPEK
[...]

Byś się wstydził :p
A sens tego znaku się różni o tyle, że dzieciaki mogą wyskoczyć zewsząd i nie koniecznie na przejściu (nawet, jak są barierki przy jezdni).

27) prog zwalniajacy ... no tak, nie znamy obowiazujacych znakow, z
jednym garbem prog, z dwoma garbami nierownosc.

Byś się wstydził ^2 :p

Pozdr,