Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zda³o 3

Data: 2013-01-23 09:54:39
Autor: Budzik
Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zda³o 3
Osobnik posiadaj±cy mail marcin5.usun.wykasuj@onet.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

W TV jaki¶ kretyn broni±cy zmian t³umaczy³, ¿e skoro kto¶ nie zda³, to znaczy, ¿e by³ ¼le uczony i to wina szko³y. Jednak je¶li na 80 osób zdaj± 3 - to pokazuje, ¿e winny jest system i jego twórcy.

Nie widzia³em testów, wiêc wypowiadam siê ogólnie.
Podobno obecnie nie idzie nauczyæ siê odpowiedzi na pamiêc bo jest ich za du¿o, trzeba po prostu rozumieæ krzy¿ówki itp.
Mo¿e dlatego?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")

Data: 2013-01-23 11:23:26
Autor: Maciek
Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zda³o 3
Dnia Wed, 23 Jan 2013 09:54:39 +0000 (UTC), Budzik napisa³(a):

Nie widzia³em testów, wiêc wypowiadam siê ogólnie.
Podobno obecnie nie idzie nauczyæ siê odpowiedzi na pamiêc bo jest ich za du¿o, trzeba po prostu rozumieæ krzy¿ówki itp.
Mo¿e dlatego?

No i bardzo dobrze, bo kierowca musi to rozumiec i szybko reagowac. Problem
w tym, ze to przychodzi z praktyka - nauczenie sie tego z ksiazki jest moim
zdaniem trudno wykonalne. No ale zobaczymy jak sie sytuacja rozwinie.

--
Maciek

Karkulowsia³ zwartusia³
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-01-23 14:23:05
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-01-23 11:23, Maciek pisze:
[...]

Dlatego nieg³upim pomys³em jest zwiêkszenie ilo¶ci godzin jazd. I nie chodzi o jazdy z instruktorem, bo to s± zbêdne koszty, ale tak jak w niektórych krajach - naklejka na samochód, bierzesz ojca z prawem jazdy, sadzasz go na siedzeniu pasa¿era, a sam je¼dzisz po mie¶cie.

--
Liwiusz

Data: 2013-01-23 14:54:31
Autor: Budzik
Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zda³o 3
Osobnik posiadaj±cy mail lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

[...]

bardzo m±dra rzecz - przyznajê, ¿e sam te¿ zda³em w ten sposób egzamin.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Jako¶æ wewnêtrznego monologu przez ca³e ¿ycie to jest charakter"
Karol Irzykowski

Data: 2013-01-23 16:07:13
Autor: Marcin N
W dniu 2013-01-23 14:23, Liwiusz pisze:

[...]

Pomys³ oczywi¶cie bardzo dobry i od lat o tym mówiê.
Niestety - nie przynosi pieniêdzy skarbowi pañstwa wiêc jest "be".

--
MN

Data: 2013-01-23 18:03:39
Autor: J.F
Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zda³o 3
U¿ytkownik "Marcin N"  napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

No ale jak - ojciec bez uprawnien instruktora, a samochod bez wyposazenia dodatkowego ?
To jak on ma zapobiec nieszczesciu w sytuacji zagrozenia ?

J.

Data: 2013-01-23 17:14:16
Autor: X-Man
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:510017ee$0$1227$65785112news.neostrada.pl...
[...]

ma niedopu¶ciæ do takiej sytuacji (a jak siê boi to najpierw kilka lekcji u profesjonalnego instruktora w samochodzie do nauki jazdy) jak ma sprawn± kierownicê i rêczny to sobie poradzi, jako¶ w innych krajach to funkcjonuje ca³kiem dobrze

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-01-23 18:30:40
Autor: Tom N
X-Man w <news:kdp5rr$12a$1speranza.aioe.org>:

[...]

Ale w PL to bêdzie pojazd u¿ywany do nauki jazdy, kierowany przez osobê
poni¿ej x lat (+500% do OC). Oczywi¶cie, gdy siê ju¿ ustawowo obejdzie problem kierowania przez osobê bez
uprawnieñ...

--
'Tom N'

Data: 2013-01-23 17:31:58
Autor: Robert Rędziak
Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zda?o 3
On Wed, 23 Jan 2013 18:03:39 +0100, J.F
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

No ale jak - ojciec bez uprawnien instruktora, a samochod bez wyposazenia dodatkowego ?
To jak on ma zapobiec nieszczesciu w sytuacji zagrozenia ?

 Nie jestem fanem tego rozwi±zania, ale np. w AU siê da.
 Natomiast s³abo widzê rozliczalno¶æ takiego sposobu w polskich
 warunkach.

 r.
robert rêdziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2013-01-23 20:54:59
Autor: J.F
Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zda?o 3
U¿ytkownik "RobertRêdziak"  napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

Tam to sie da i 6 przyczepami jechac :-)

W USA tez to jakos rzezni na drogach nie powoduje, ale moze tam mniej pieszych i same automaty ..

Natomiast s³abo widzê rozliczalno¶æ takiego sposobu w polskich
warunkach.

No, po wyjezdzeniu obowiazkowych 24h na kursie i po otrzymaniu zaswiadczenia od instruktora ze opanowal sztuke prowadzenia mozna by na to zezwolic.
Aczkolwiek preferuje nieco odwrotniej - PJ od 16/17 lat, a po egzaminie mozna prowadzic tylko pod opieka osoby doroslej, do ukonczenia 18 lat ..

J.

Data: 2013-01-24 14:51:04
Autor: ddddddd
W dniu 2013-01-23 20:54, J.F pisze:

[...]

no ale co to da - ja zrobi³em PJ w wieku 17 lat, ale w wieku lat 18 mój styl jazdy siê nie zmieni³. W zasadzie to zm±drza³em maj±c jakie¶ 22?/23 lata (oko³o) i nie dlatego ¿e tyle lat mia³em czy z ojcem je¼dzi³em - a dlatego ¿e je¼dzi³em sam, a paliwo by³o tanie - przez co zrobi³em trochê km i nabra³em do¶wiadczenia
A z ojcem je¼dzi³em maj±c lat na¶cie (pierwszy raz posadzi³ mnie samego za kierownic± jak mia³em chyba 10 lat, ale wtedy to na wie¶ policja nie doje¿d¿a³a nigdy, wiêc mo¿na by³o poæwiczyæ) Nawyków faktycznie mo¿na dobrych nabraæ, co nie zmienia faktu ¿e konieczno¶æ  jazdy z kim¶ starszym po zdobyciu PJ wydaje mi siê g³upia - bo do¶wiadczenie zdobywa siê _je¿d¿±c_, a ciê¿ko by mi by³o wyci±gn±æ wtedy ojca na przeja¿d¿kê nad wodê 250km w jedn± stronê tylko po to by godzinê pop³ywaæ...

Lukasz

Data: 2013-01-24 14:59:54
Autor: Marcin N
W dniu 2013-01-24 14:51, ddddddd pisze:
[...]

Dobrych nawyków naby³em na pocz±tku studiów - graj±c w symulatory. By³ to pocz±tek lat 90-tych, ale ówczesny symulator Formu³a1 wystarczy³, ¿eby nauczyæ siê naprawdê wielu warto¶ciowych elementów jazdy.

Spêdzaj±c dziesi±tki godzin przed komputerem - sta³em siê znacznie lepszym kierowc± w realnym ¿yciu.

Dzisiejsze symulatory - to naprawdê potê¿ne narzêdzia, które w ogóle nie s± wykorzystywane w szkoleniu kierowców. Szkoda.

--
MN

Data: 2013-01-24 15:15:46
Autor: J.F
Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zda?o 3
U¿ytkownik "ddddddd"  napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

Da dodatkowe kilkadziesiat/kilkaset  godzin jazdy pod opieka osoby doswiadczonej.
Ktora niekoniecznie musi lapac za kierownice, ale chocby podpowie - synu, deszcz pada zwolnij.

A z ojcem je¼dzi³em maj±c lat na¶cie (pierwszy raz posadzi³ mnie samego za kierownic± jak mia³em chyba 10 lat, ale wtedy to na wie¶ policja nie doje¿d¿a³a nigdy, wiêc mo¿na by³o poæwiczyæ)

Coraz wiecej osob mieszka jednak w miastach z duzym ruchem, gdzie nie bardzo sobie wyobrazam nauki jazdy z tatusiem w zwyklym samochodzie.

[...]

No, niektorzy ojcowie sami jezdza. Nad wode, na wczasy, do rodziny ... a chocby i do sklepu.
Przy czym zauwaz ze ja zasadniczo nie proponuje takiego obowiazku dla pelnoletnich, tylko proponuje taka mozliwosc dla niepelnoletnich :-)

Mlody czlowiek nie bardzo dysponuje pieniedzmi na samochod, wiec obecnie to sie podobnie odbywa, tylko troche pozniej.
A dzieki temu moze mlodzi pelnoletni kierowcy bez nadzoru byliby bardziej doswiadczeni.

J.

Data: 2013-01-24 17:03:46
Autor: ddddddd
W dniu 2013-01-24 15:15, J.F pisze:
[...]

no ale ten niezwyk³y mia³by siê ró¿niæ tylko naklejk±

No, niektorzy ojcowie sami jezdza. Nad wode, na wczasy, do rodziny ... a
chocby i do sklepu.

zgadza siê... ale samemu zawsze mo¿na wiêcej (ja robi³em 20-30tys km mimo ¿e by³em studentem i zarabia³em sporadycznie wiêc i nie du¿o)

Przy czym zauwaz ze ja zasadniczo nie proponuje takiego obowiazku dla
pelnoletnich, tylko proponuje taka mozliwosc dla niepelnoletnich :-)

jestem za, tylko zmieni³bym przedzia³ wiekowy.
PJ od 13r.¿., ale do 17r.¿. jazda tylko pod opiek± osoby doros³ej.

Mlody czlowiek nie bardzo dysponuje pieniedzmi na samochod, wiec obecnie
to sie podobnie odbywa, tylko troche pozniej.

z tego co widzê na ulicach to nastolatków staæ na lepsze auto ni¿ mnie :)

A dzieki temu moze mlodzi pelnoletni kierowcy bez nadzoru byliby
bardziej doswiadczeni.

no jakby kto¶ zrobi³ prawko w wieku 13 lat, to przez te 4 lata faktycznie by nabra³ do¶wiadczenia i rozumu ¿eby w wieku 17 lat je¼dziæ samodzielnie

Lukasz

Data: 2013-01-23 21:38:57
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-01-23 18:03, J.F pisze:
[...]

Nie wiem. Spytaj siê kierowców w pañstwach,  których taki system dzia³a. Na przyk³ad w Szwecji.

--
Liwiusz

Data: 2013-01-24 07:59:28
Autor: Marcin N
[...]

Mnie uczył dziadek maluchem, jak tylko sięgałem nogami do pedałów. Gdy miałem 13 lat ogarniałem samochód na drogach z malutkim ruchem, gdy poszedłem na prawko w wieku 17 lat (rok 1990) - na placu wywijałem tak, że inni kursanci nie mogli uwierzyć, że też się dopiero uczę.

Kto staranniej podejdzie do nauki własnego dziecka niż rodzic? Oczywiście nie każdy umie uczyć, chce, czy lubi - ale nie zabraniajmy wszystkim.

--
MN

Data: 2013-01-23 11:38:29
Autor: J.F
Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zda³o 3
U¿ytkownik "Budzik"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
Nie widzia³em testów, wiêc wypowiadam siê ogólnie.
Podobno obecnie nie idzie nauczyæ siê odpowiedzi na pamiêc bo jest ich za
du¿o, trzeba po prostu rozumieæ krzy¿ówki itp.
Mo¿e dlatego?

Akurat starych tez nie bardzo szlo sie "nauczyc na pamiec".
Trzeba rozumiec krzyzowki, a wczesniejsze trenowanie pozwala zrozumiec haczyki tkwiace w krzyzowkach.

Podobnie z calego kodeksu pozwalal wychwycic rzeczy o  ktore pytaja, i ktore trzeba zapamietac, bo inaczej to trzeba ustawe co do przecinka zapamietac :-)

No i ostatnie testy byly dosc dwuznaczne, wiec czasem pozwalo zapamietac "co poeta mial na mysli".

J.

Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zda³o 3