Nowe ubezpieczenie OC

Data: 2017-01-15 00:42:19
Autor: sczygiel
Nowe ubezpieczenie OC
Zeszły rok 384 PLN
Ten rok 560PLN.
Brak szkód. Auto staniało przez rok 300PLN - teraz wartośc ma na 10 000pln.

To w sumie podwyżka o 45%.

AC mi staniało o 30pln - auto 10 letnie.

Tak niezobowiązująco donoszę...

Data: 2017-01-15 11:23:32
Autor: Yogi\(n\)
Nowe ubezpieczenie OC

Użytkownik <sczygiel@gmail.com> napisał w wiadomości news:e4513710-605e-47f7-92c1-a3ea3853d25bgooglegroups.com...
[...]

W moim wypadku mbank (axa) OC z 330 na ponad 480. Ale AC potaniało o 180, dlatego całość AC+OC wyszło bardzo podobnie jak rok temu. Wartość ok. 25 KPLN (auto ośmioletnie), nie pamiętam niestety wartości sprzed roku.

--
Yogi(n)

Data: 2017-01-15 15:14:07
Autor: Nikt
Nowe ubezpieczenie OC
On 2017-01-15 09:42, sczygiel@gmail.com wrote:
Auto staniało przez rok 300PLN - teraz wartośc ma na 10 000pln.

kiedy się wreszcie ludzie nauczą, że wartość auta wpływa na AC, a nie OC...

Data: 2017-01-15 09:19:44
Autor: Kris
Nowe ubezpieczenie OC
On 2017-01-15 09:42, sczygiel@gmail.com wrote:
> Auto staniało przez rok 300PLN - teraz wartośc ma na 10 000pln.

kiedy się wreszcie ludzie nauczą, że wartość auta wpływa na AC, a nie OC...

Pewny jesteś?

Data: 2017-01-15 18:32:24
Autor: Nikt
Nowe ubezpieczenie OC
On 2017-01-15 09:42, sczygiel@gmail.com wrote:
Auto staniało przez rok 300PLN - teraz wartośc ma na 10 000pln.

kiedy się wreszcie ludzie nauczą, że wartość auta wpływa na AC, a nie OC...

Pewny jesteś?

rozumiem, że ubezpieczycielowi robi różnicę, czy narobisz szkód na 10k autem wartym 5k, czy autem wartym 500k?

składka OC zależy od dwóch czynników
1. prawdopodobieństwo spowodowania wypadku - zależy od człowieka, jego wieku, historii i wielu innych parametrów oraz od auta, jego wieku, koloru, mocy i innych parametrów
2. jak bardzo nie umiesz się targować i dasz się skubnąć

Data: 2017-01-15 22:03:09
Autor: Tomasz Pyra
Nowe ubezpieczenie OC

On 2017-01-15 09:42, sczygiel@gmail.com wrote:
[...]

Szkody to jedno, ale bogaci klienci jeżdżą drogimi autami.
A łatwiej skubnąć tych bogatych.

Nie jestem pewien czy ubezpieczycielowi OC wolno brać pod uwagę wartość
pojazdu przy kalkulacji składki (to nie jest u nich takie do końca dowolne
- patrz "rekomendacje" KNF).
Stąd chyba dużo wyższe składki w samochodach o wyższej pojemności - jak
kogoś stać na tankowanie silnika V8, to i stać go na OC za 1000zł ;)

Data: 2017-01-16 01:14:43
Autor: Nikt
Nowe ubezpieczenie OC
On 2017-01-15 22:03, Tomasz Pyra wrote:
Szkody to jedno, ale bogaci klienci jeżdżą drogimi autami.
A łatwiej skubnąć tych bogatych.

nie do końca, znam wielu "bogatych" i wielu "biednych".
Wśród bogatych jest o wiele więcej tych, którzy będą się kłócić o każdy grosz i ostro negocjować.

Data: 2017-01-16 03:05:25
Autor: Tomasz Pyra
Nowe ubezpieczenie OC
Dnia Mon, 16 Jan 2017 01:14:43 +0100, Nikt napisał(a):

On 2017-01-15 22:03, Tomasz Pyra wrote:
[...]

Negocjować to sobie można w sprawach które nie są obowiązkowe.
Natomiast ustawa mówi że OC masz obowiązek kupić, za cenę którą
ubezpieczalnie wraz z KNF ustaliły dla Ciebie jako odpowiednią.
W razie gdybyś zbyt twardo negocjował, to dostaniesz +1000zł za pierwszy
dzień przedłużających się negocjacji, +2000zł za tydzień i +4000zł za ponad
2 tygodnie negocjacji.
Więc pozycję negocjacyjną mamy niestety dość kiepską ;)

Data: 2017-01-16 03:29:19
Autor: Nikt
Nowe ubezpieczenie OC
On 2017-01-16 03:05, Tomasz Pyra wrote:

[...]

tylko że ubezpieczalnia nie jest jedna. Przez ostatnie lata zawsze na tekst "a w firmie XXX oferują mi OC za XXX zł" cena szła w dół

Data: 2017-01-16 18:02:42
Autor: masti
Nowe ubezpieczenie OC

On 2017-01-15 22:03, Tomasz Pyra wrote:
[...]

wskażesz gdzie w rekomendacjach KNF i/lub ustawie o ubezpieczeniach są
podane ich ceny?

Data: 2017-01-18 21:44:06
Autor: neoniusz
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 15/01/2017 o 22:03, Tomasz Pyra pisze:
Stąd chyba dużo wyższe składki w samochodach o wyższej pojemności - jak
kogoś stać na tankowanie silnika V8, to i stać go na OC za 1000zł ;)

Nie jest wcale tak, ze roznice w skladkach sa bardzo duze przy duzych pojemnosciach (czy tez przy wartosciach). Przykladowo zrobilem teraz na probe kalkulacje na 2017 Lexusa LS 600h, "Wartość pojazdu na dzień 18.01.2017: 628 423,00 zł", 619 zl za OC.

Na mojego IS 250 w 2012 roku, do wtedy mi siega archiwum w allianz direct, mialem za samo OC 219 zl. W tym roku dowalili sroga kalkulacje jako nagrode za wieloletnia wspolprace (ponad 1300 zl), ale ostatniecznie wyszlo w AXA 409 zl.

Data: 2017-01-18 22:00:09
Autor: ąćęłńóśźż
Nowe ubezpieczenie OC
To chyba na jakimś największym zad..piu Polski?
Jak widać jest Polska A, Polska B i Polska OC.

-- -- -
Lexus LS 600h 619 zl za OC.
IS 250 409 zl.

Data: 2017-01-19 10:05:26
Autor: J.F.
Nowe ubezpieczenie OC
Użytkownik "neoniusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o5ok2m$eb9$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Moze im sie zmienne przepelnily od tej kwoty :-)

[...]

No to chyba mieszkasz w bardzo tanim rejonie.

Tym niemniej jak widac - roznica miedzy silnikiem 2.5 i 6.0  (?) wynosi 50%.
Chyba, ze to z innych firm.

Ale musialbys jeszcze przeprowadzic kalkulacje dla 1.0, wiele firm ma jakies kategorie pojemosci i
i np jest "2.4 i wieksze" i placisz tyle samo, albo "2.0-2.8" i "2.8 i wieksze" - tylko jedna kategoria roznicy.

J.

Data: 2017-01-15 23:45:42
Autor: Kris
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu niedziela, 15 stycznia 2017 18:32:28 UTC+1 użytkownik Nikt napisał:
rozumiem, że ubezpieczycielowi robi różnicę, czy narobisz szkód na 10k autem wartym 5k, czy autem wartym 500k?
 Co ubezpieczyciel miął na myśli tego nie wiem wiem że wychodzą różne stawki OC przy rożnych wartościach tego samego auta.

...i innych parametrów

wartosci;)

Data: 2017-01-16 10:10:59
Autor: Nikt
Nowe ubezpieczenie OC
On 2017-01-16 08:45, Kris wrote:
Co ubezpieczyciel miął na myśli tego nie wiem wiem że wychodzą różne stawki OC przy rożnych wartościach tego samego auta.

nie mówisz przypadkiem o OC+AC, jeśli masz możliwość podania wartości auta?

Data: 2017-01-16 10:23:57
Autor: Shrek
Nowe ubezpieczenie OC
On 2017-01-16 08:45, Kris wrote:
Co ubezpieczyciel miął na myśli tego nie wiem wiem że wychodzą różne
stawki OC przy rożnych wartościach tego samego auta.

nie mówisz przypadkiem o OC+AC, jeśli masz możliwość podania wartości auta?

NIc dziwnego - ja "od zawsze" ubezpieczam tylko OC a i tak w formularzach musisz wypełnić gdzie parkujesz, czy ma uszkodzenia blacharskie i inne podobne rzeczy, które wydawałoby się maja znaczenie tylko do AC.

Shrek

Data: 2017-01-16 10:27:56
Autor: J.F.
Nowe ubezpieczenie OC
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o5i3fb$b4q$4@node1.news.atman.pl...
[...]

A sprawdzales, czy maja wplyw na cene ?
Moze pojscie na latwizne programistow, moze marketing naciska, zeby klientowi zaproponowac dodatkowo AC.

J.

Data: 2017-01-16 10:33:33
Autor: Shrek
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 16.01.2017 o 10:27, J.F. pisze:

A sprawdzales, czy maja wplyw na cene ?

Nie - ale przez telefon o to nie pytają, więc sądzę, że nie ma.

Moze pojscie na latwizne programistow, moze marketing naciska, zeby
klientowi zaproponowac dodatkowo AC.

Myślę, że jedno i drugie. Po prostu mają ten sam formularz, a i jak się bawią w big data, to zawsze lepiej (przynajmniej teoretycznie) zassać więcej danych.

Shrek

Data: 2017-01-16 11:07:07
Autor: spider
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 2017-01-16 o 10:27, J.F. pisze:
formularzach musisz wypełnić gdzie parkujesz, czy ma uszkodzenia
blacharskie i inne podobne rzeczy, które wydawałoby się maja znaczenie
tylko do AC.

A sprawdzales, czy maja wplyw na cene ?

Takie parkowanie w garażu indywidualnym mogłoby mieć wpływ, zawsze to mniejsze prawdopodobieństwo że przerysujesz kogoś na parkingu przed blokiem :)

Data: 2017-01-16 18:01:56
Autor: masti
Nowe ubezpieczenie OC

On 2017-01-16 08:45, Kris wrote:
[...]

to moze zmień ubezpieczyciela?
bo mój o takie rzeczy się nie pyta

Data: 2017-01-16 21:31:56
Autor: Shrek
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 16.01.2017 o 19:01, masti pisze:

to moze zmień ubezpieczyciela?
bo mój o takie rzeczy się nie pyta

Ale w sumie czemu, skoro najtańszy?

Shrek

Data: 2017-01-16 18:17:54
Autor: ąćęłńóśźż
Nowe ubezpieczenie OC
A którym byś się podłożył Bentleyowi, żeby poszło z Twojego OC?

-- -- -
rozumiem, że ubezpieczycielowi robi różnicę, czy narobisz szkód na 10k autem wartym 5k, czy autem wartym 500k?

Data: 2017-01-17 00:09:56
Autor: PlaMa
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 2017-01-15 o 18:32, Nikt pisze:

/.../
od auta,/.../
koloru

Czemu? Czemu koloru?

Data: 2017-01-17 00:18:40
Autor: J.F.
Nowe ubezpieczenie OC
Dnia Tue, 17 Jan 2017 00:09:56 +0100, PlaMa napisał(a):
W dniu 2017-01-15 o 18:32, Nikt pisze:
/.../
od auta,/.../
koloru

Czemu? Czemu koloru?

A czemu nie ? Auto jest np "lepiej zauwazalne", nawet jesli kierowca
popelnia bledy ...

J.

Data: 2017-01-17 08:56:21
Autor: Shrek
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 17.01.2017 o 00:18, J.F. pisze:

Czemu? Czemu koloru?

A czemu nie ? Auto jest np "lepiej zauwazalne", nawet jesli kierowca
popelnia bledy ...

To może za pomarańczowy;) Za czerwony to raczej zwyżka, bo wiadomo, że czerwone są szybsze:P

Shrek

Data: 2017-01-17 13:40:01
Autor: Nikt
Nowe ubezpieczenie OC
On 2017-01-17 00:09, PlaMa wrote:
Czemu? Czemu koloru?

http://www.rp.pl/artykul/1000261-Za-czerwone-auto-drozsze-OC.html

Data: 2017-01-17 16:14:11
Autor: Maciek
Nowe ubezpieczenie OC
[...]
Czasami mogą to być zadziwiające parametry, np. czas zawierania
ubezpieczenia. I tak np. w AXA Direct jeśli zawrzesz ubezpieczenie
miesiąc przed dniem rozpoczęcia ubezpieczenia, zapłacisz ponad 100zł
mniej niż jeśli poczekasz z zawarciem umowy do samego końca.

Maciek

Data: 2017-01-17 20:17:06
Autor: PlaMa
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 2017-01-17 o 16:14, Maciek pisze:

ubezpieczenia. I tak np. w AXA Direct jeśli zawrzesz ubezpieczenie
miesiąc przed dniem rozpoczęcia ubezpieczenia, zapłacisz ponad 100zł
mniej niż jeśli poczekasz z zawarciem umowy do samego końca.

ciekawe, zapamiętam - swoją drogą można u nich przedłużać przez stronę OC? Patrzyłąm ostatnio ile by wzrosło moje OC i nakrzyczeli mnie, że skoro u nich jestem to mogę tylko przez telefon, co mi się kojarzy niefajnie z dużym ubezpieczeniem.

Swoją drogą ktoś ma jakąś rozpiskę, które kolory są bezpieczne a które wyżej oprocentowane?

Data: 2017-01-17 23:36:10
Autor: PlaMa
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 2017-01-17 o 20:17, PlaMa pisze:

Swoją drogą ktoś ma jakąś rozpiskę, które kolory są bezpieczne a które
wyżej oprocentowane?

Acha... czerwone przechlapane, niebieskie na propsie... ciekawe :)

Data: 2017-01-18 21:38:16
Autor: neoniusz
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 17/01/2017 o 16:14, Maciek pisze:
[...]

Przed chwila zrobilem probe. Ubezpieczenie od jutra 619, od 1 marca 669. Aha.

Data: 2017-01-15 17:07:45
Autor: Tomasz Pyra
Nowe ubezpieczenie OC
Dnia Sun, 15 Jan 2017 00:42:19 -0800 (PST), sczygiel@gmail.com napisał(a):

[...]

Pytanie czy OC bez AC kosztowałoby tyle samo (no chyba że masz je w różnych
firmach).

Inna sprawa że AC na 10 letni samochód to w sumie oszustwo ubezpieczalni -
zdajesz sobie sprawę jak to działa i że najdrobniejsza stłuczka to "szkoda
całkowita" i grosze do wypłaty?

Data: 2017-01-15 21:10:54
Autor: Maciek
Nowe ubezpieczenie OC
Dnia Sun, 15 Jan 2017 17:07:45 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

Inna sprawa że AC na 10 letni samochód to w sumie oszustwo ubezpieczalni -
zdajesz sobie sprawę jak to działa i że najdrobniejsza stłuczka to "szkoda
całkowita" i grosze do wypłaty?

Można się sądzić.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-01-15 21:54:20
Autor: Tomasz Pyra
Nowe ubezpieczenie OC
Dnia Sun, 15 Jan 2017 21:10:54 +0100, Maciek napisał(a):

[...]

Raczej nie można, bo to wszystko jest jak najbardziej napisane w umowie
którą klient podpisał. A że kupił sobie produkt ubezpieczeniowy który z
grubsza jest bez sensu - a kto bogatemu zabroni?

No chyba że sądzić się "po amerykańsku", czyli że klient biedny,
niepiśmienny, kupił AC i uważa że mu się należy, niezależnie od tego co
napisano w umowie.

W każdym razie w każdej umowie AC którą widziałem napisane było że każdą
szkodę wycenia się wg. pełnego wariantu serwisowego (a więc wszystko na
nowych częściach z najdroższego cennika detalicznego ASO).
W tym momencie w samochodzie który ma 10 lat prawie zawsze oznacza to
szkodę całkowitą, a więc do wypłaty będzie wartość pojazdu przed szkodą,
minus wartość "wraku" - w praktyce dobrze jak się okaże, że oddali chociaż
równowartość składki AC.

Data: 2017-01-16 20:28:51
Autor: 007
Nowe ubezpieczenie OC
Tomasz Pyra w <news:vc8uy3o31pl8$.fp5b4pd1ongw$.dlg40tude.net>:

[...]

[...]
W każdym razie w każdej umowie AC którą widziałem napisane było

I na tej podstawie twierdzisz jak wyżej?
że każdą szkodę wycenia się wg. pełnego wariantu serwisowego (a więc wszystko na
nowych częściach z najdroższego cennika detalicznego ASO).

No to klient za takie AC dopłacił, i to grubo, więc na sąd go stać raczej..

W tym momencie w samochodzie który ma 10 lat prawie zawsze oznacza to
szkodę całkowitą,

Hmm,
a więc do wypłaty będzie wartość pojazdu przed szkodą,
minus wartość "wraku" - w praktyce dobrze jak się okaże, że oddali chociaż
równowartość składki AC.

ale co możesz napisać o wypłaconych z AC odszkodowaniach dla pojazdów
starszych niż 3 lata? Obawiam się, ze nic sensownego ;P

--
'Tom N'

Data: 2017-01-18 00:18:36
Autor: Tomasz Pyra
Nowe ubezpieczenie OC
Dnia Mon, 16 Jan 2017 20:28:51 +0100, 007 napisał(a):

[...]

Sprawdziłem z 10 największych towarzystw i wszędzie to wyglądało
identycznie.
Więc może inaczej - czy znasz jakąś ofertę AC gdzie warunku "szkody
całkowitej" nie określa w oparciu o wycenę wariantu serwisowego, a w
oparciu o wybraną opcję ubezpieczenia?

że każdą szkodę wycenia się wg. pełnego wariantu serwisowego (a więc wszystko na
nowych częściach z najdroższego cennika detalicznego ASO).

No to klient za takie AC dopłacił, i to grubo, więc na sąd go stać raczej..

Za co dopłacił?
Każda umowa AC w ten sam sposób zaczyna szacowanie szkody - od tego jaka
jest najwyższa możliwa cena usunięcia awarii w wariancie serwisowym, na
nowych częściach w ASO.
Oczywiście nie pomyśl sobie, że ktoś Ci będzie w ten sposób naprawiał
samochód.

[...]

W trzylatku jest dość spora szansa że uszkodzisz samochód w taki sposób, że
naprawa w wariancie serwisowym nie przekroczy kwoty szkody całkowitej i w
takiej sytuacji będzie możliwość skorzystania faktycznie z AC.

W przypadku samochodów starszych, jeśli jest to szkoda bardziej poważna niż
zadrapanie jednego elementu, to okaże się że szkoda jest całkowita, a
różnica wartości "wraku" i samochodu przed szkodą jakaś taka żałośnie mała.

No takie życie - zresztą dlatego AC na stare auta jakieś takie niedrogie.
Bo ludzie kupują bez świadomości że tak naprawdę i tak nic nie dostaną.

Data: 2017-01-18 17:31:23
Autor: Cavallino
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 18-01-2017 o 00:18, Tomasz Pyra pisze:

No takie życie - zresztą dlatego AC na stare auta jakieś takie niedrogie.
Bo ludzie kupują bez świadomości że tak naprawdę i tak nic nie dostaną.

AC jest również, a może przede wszystkim, na przypadki w których naprawdę stracisz samochód.
Kradzież, kasacja itd.

Data: 2017-01-18 23:44:40
Autor: Tomasz Pyra
Nowe ubezpieczenie OC
Dnia Wed, 18 Jan 2017 17:31:23 +0100, Cavallino napisał(a):

[...]

No i taki sens owszem pozostaje.

Ale to co sądzi większość posiadaczy AC - że w razie jakieś średniej
stłuczki ktoś im naprawi samochód, to nie jest prawda.
A jeszcze ubezpieczyciel często-gęsto wciska ubezpieczającemu "wariant
serwisowy" - i opowiada jak to mu w ASO będą na nowych częściach jego auto
naprawiali ;)

Data: 2017-01-20 00:02:41
Autor: Przyjazny
Nowe ubezpieczenie OC
On 2017-01-18 16:31, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
[...]

Można kupić samo KR. AC jako ubezpieczenie od naprawdę całkowitej szkody
ma mało sensu jak składka kosztuje ponad 10% wartości rocznie
(chociaż czasem ma sens).

Data: 2017-01-20 16:10:40
Autor: J.F.
Nowe ubezpieczenie OC
Użytkownik "Przyjazny"  napisał w wiadomości
On 2017-01-18 16:31, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
[...]

A potem skasowac auto na drzewie czy tirze ?

AC jako ubezpieczenie od naprawdę całkowitej szkody
ma mało sensu jak składka kosztuje ponad 10% wartości rocznie
(chociaż czasem ma sens).

Malo sensu ma tez rozbicie auta wartego np 100 tys zl  :-)

J.

Data: 2017-01-22 19:02:41
Autor: Przyjazny
Nowe ubezpieczenie OC
On 2017-01-18 16:31, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
[...]

Dla starego samochodu to wbrew pozorom zazwyczaj _nie_ jest tak duża
strata jak się wydaje - można dużo względnie tanio naprawić i różnica
między wartością wraku a całego samochodu nie musi być bardzo duża.

Natomiast KR zapewnia trochę komfortu psychicznego typu zostawianie w
"złych miejscach". Przy wypadkach ten komfort nie musi być rzeczą
pozytywną.

Data: 2017-04-08 20:48:33
Autor: Shrek
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 22.01.2017 o 20:02, Przyjazny pisze:

[...]

Przy starych samochodach AC jest bez sensu, gdyż składka stanowi 1/6 wartości auta, a KR jest bez sensu, bo nikt nie będzie kradł auta które legalnie jest warte 6kPLN, a części są bez problemu ze szrotów.

Shrek

Data: 2017-04-09 09:21:21
Autor: J.F.
Nowe ubezpieczenie OC
Dnia Sat, 8 Apr 2017 20:48:33 +0200, Shrek napisał(a):
Przy starych samochodach AC jest bez sensu, gdyż składka stanowi 1/6 wartości auta, a KR jest bez sensu, bo nikt nie będzie kradł auta które legalnie jest warte 6kPLN, a części są bez problemu ze szrotów.

Albo na odwrot - ukradna, bo na czesciach zarobia wiecej.

J.

Data: 2017-04-09 09:56:13
Autor: Shrek
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 09.04.2017 o 09:21, J.F. pisze:
[...]

Dalej bez sensu - zarobią mniej niż na dwulatku - do których części ze szrotu jeszcze nie ma i są droższe.

Po co kraść dwunastolatka i zarobić na tym 3kPLN jak można dwulatka i powiedzmy 10kPN, a ryzyko takie same?

Shrek

Data: 2017-01-18 19:27:29
Autor: mk4
Nowe ubezpieczenie OC
On 2017-01-18 00:18, Tomasz Pyra wrote:
Dnia Mon, 16 Jan 2017 20:28:51 +0100, 007 napisał(a):

No ale ja w umowie jest, ze naprawa w oparciu o zamienniki i dodatkowo występuje amortyzacja części to co? Tez liczą w oparciu o ceny oryginałów bez amortyzacji w ASO?

Bo to by chyba było coś bez sensu...

Chyba wycena powinna być robiona zgodnie z tym jak to by miało być naprawiane.

--
mk4

Data: 2017-01-18 23:41:29
Autor: Tomasz Pyra
Nowe ubezpieczenie OC
Dnia Wed, 18 Jan 2017 19:27:29 +0100, mk4 napisał(a):

On 2017-01-18 00:18, Tomasz Pyra wrote:
[...]

Tak dokładnie jest.
Ile kosztowałaby naprawa w oparciu o detaliczne cenniki ASO, oraz ceny
części wg. wariantu serwisowego (czyli nowe z ASO).
I jeśli kosztowałaby za dużo, to będzie "szkoda całkowita".

W przypadku samochodu który ma 10 lat zazwyczaj wystarczy lekko puknąć.

Bo to by chyba było coś bez sensu...

No sens jest taki że kupa ludzi płaci z przyzwyczajenia i nie zauważyła że
przestało to mieć sens.

Chyba wycena powinna być robiona zgodnie z tym jak to by miało być naprawiane.

No ale nie jest.

Pierwsze z brzegu PZU:
https://www.pzu.pl/c/document_library/get_file?uuid=0504e8ac-bff2-47a9-bb88-28f41469ff59&groupId=10172

paragraf 18

Data: 2017-01-19 21:19:44
Autor: mk4
Nowe ubezpieczenie OC
On 2017-01-18 23:41, Tomasz Pyra wrote:

[...]

No ok to po 1-sze:

Czy to nie są jakieś klauzule zabronione? Przecież jawnie kantują. Zwłaszcza zapis jak wyceniają uszkodzenia jeśli chodzi o szkodę całkowita a zaraz poniżej ze ta wycena nie jest podstawa do kwoty odszkodowania. Toć to jakiś totalny cyrk. Takie coś w ogóle jest dozwolone?

No a po 2-gie:

Co do roboczogodziny to trudno - biorą ASO. No ale jeśli chodzi o te części to piszą:

"cen  części  zamiennych  zawartych  w  systemie  Audatex  lub
Eurotax ustalonych według wariantu serwisowego"

Czyli co autor miał na myśli z tym wariantem serwisowym?
Czy tu zależnie od ubezpieczenia nie wchodzą zamienniki i ewentualnie amortyzacja? Zresztą jest chyba o tym w paragrafie 17.

Czyli co? Paradoksalnie dla starszego pojazdu lepiej wziąć taki wariant z amortyzacja bo trudniej wjechać na szkodę całkowitą? Jeśli tak to zupełne kuriozum.

I po 3-cie:

Czy jeśli władujemy się już w szkodę całkowitą z AC i ubezpieczyciel chce nas wydymać to czy możemy się domagać od niego żeby spieniężył wrak za kwotę na jaką go wycenił? Czy zostajemy z drobnymi na wódkę i jakąś kupą metalu z którą nie bardzo wiadomo co zrobić?

--
mk4

Data: 2017-01-19 23:44:28
Autor: Tomasz Pyra
Nowe ubezpieczenie OC

On 2017-01-18 23:41, Tomasz Pyra wrote:

[...]

No jawnie kantować niby lepiej niż niejawnie.
W umowie jest dość wyraźnie napisane.
A że się to nie opłaca to już inna sprawa.

Ogólnie ubezpieczenia z założenia się nie opłacają :)

Zwłaszcza zapis jak wyceniają uszkodzenia jeśli chodzi o szkodę całkowita a zaraz poniżej ze ta wycena nie jest podstawa do kwoty odszkodowania. Toć to jakiś totalny cyrk. Takie coś w ogóle jest dozwolone?

Dozwolone w sumie jest - OWU są chyba pod kontrolą jakiś nazdorów.
W każdym razie taka jest powszechna praktyka.

Natomiast ciekawie wygląda oferta tego Aviva co wspomniał LEPEK.
Tam faktycznie jest jakiś inaczej i trzeba by to przeanalizować - może być
bardziej sensownie.

[...]

Wariant serwisowy to nowe, brandowane logiem marki części kupione w ASO
(paragraf 3, punkt 6), ceny z podstawowego cennika detalicznego.

Czyli co? Paradoksalnie dla starszego pojazdu lepiej wziąć taki wariant z amortyzacja bo trudniej wjechać na szkodę całkowitą? Jeśli tak to zupełne kuriozum.

Wjechać tak samo łatwo, bo niezależnie jaki masz wariant likwidacji szkody,
to sprawdzenie czy jest to szkoda całkowita będzie zrobione po cenach z
wariantu serwisowego.

Dopiero jak w ten sposób nie załapiesz się na szkodę całkowitą, to wtedy
wycena zostanie przeprowadzona w oparciu o wybrany wariant likwidacji.

[...]

Możesz negocjować, albo się sądzić.
Automatu żadnego nie ma.

Data: 2017-01-20 04:00:39
Autor: Budzik
Nowe ubezpieczenie OC
Użytkownik Tomasz Pyra hellfire@spam.spam.spam ...

[...]

Ostatnio miałem szkode całkowita z OC.
Ubezpieczyciel wycenił wrak pojazdu na 6kpln i zaproponował posrednictwo w odkupie tegoz wraku.
Oni ponoc wystawiaja jakies aukcje i ten ceny to sa realne ceny zaproponowanego odkupu.
TU Uniqqa

--
Pozdrawia... Budzik
"Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

Data: 2017-01-20 00:01:07
Autor: Przyjazny
Nowe ubezpieczenie OC
On 2017-01-19 20:19, mk4 <mk4@dev.null> wrote:
On 2017-01-18 23:41, Tomasz Pyra wrote:

[...]

To trochę zależy od towarzystwa itp., ale te kwoty niekoniecznie są
abstrakcyjne i coponiektórzy sami oferują że mogą to załatwić. Tani
samochód i tak jest często więcej warty jako części niż w całości...

Data: 2017-01-16 09:46:40
Autor: Shrek
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 15.01.2017 o 17:07, Tomasz Pyra pisze:

Inna sprawa że AC na 10 letni samochód to w sumie oszustwo ubezpieczalni -
zdajesz sobie sprawę jak to działa i że najdrobniejsza stłuczka to "szkoda
całkowita" i grosze do wypłaty?

Poza jakimiś wyjątkami (typu youngtimer) to w ogóle sam pomysł AC takiego auta jest bez sensu (nawet jakby rzeczywiście coś oddawali). Samochód nastoletni, wart jakieś 8 tysi. Jak się poważnie zepsuje  (tak że nie jedzie), to parkujesz z boku, wyciągasz co ważniejsze graty z bagażnika, kluczyki kładziesz na kole i jedziesz do domu komunikacją miejską czy innym pksem. Potem w googlu sprawdzasz, kto ci go tam zezłomuje, dzwonisz i ci pocztą zaświadczenie przyślą.

Żartowałem - wiem, że za dużo papierologii i aż tak prosto się nie da.

Shrek/

Data: 2017-01-18 09:35:40
Autor: Poldek
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 2017-01-15 o 17:07, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Jak nie masz AC i rozwalisz auto z własnej winy, albo ci ukradną, to zero do wypłaty. A taka składka za AC, to półdarmo. Za gołe OC płacę więcej. Więc cudów na kiju nie będzie.

Data: 2017-01-17 14:29:40
Autor: Poldek
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 2017-01-15 o 09:42, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Jaka firma, jaka miejscowość?
Rok temu płaciłem 480 coś za samo OC, a teraz 930 za to samo. Warszawa, auto 13-letnie 1.8 benzyna, brak szkód od ponad 10 lat, 60% zniżki Allianz direct.

Data: 2017-01-20 00:24:55
Autor: tck
Nowe ubezpieczenie OC

Użytkownik "Poldek" <pugilares@interia.eu> napisał w wiadomości news:o5l683$lqt$1node1.news.atman.pl...
[...]

ja właśnie dostałem propozycję
poprzdnio 379 teraz 569, Uniqua, 60% zniżki, brak szkód, nastoletni pojazd specjalny (zwyżka na dostawczaku)

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2017-01-18 23:12:51
Autor: Dudzik
Nowe ubezpieczenie OC
Użytkownik wrote:
[...]

Moje auto jest rownie stare, 60% i od zawsze link4 - za OC/AC (zmienniki, amortyzacja itp) place 580zl. Pytalem o samo OC - 900zl (SAMO OC), pytam co to za robienie k... z logiki. A bo w pakiecie taniej i ma pan przedluzenie to tez taniej.
Czyli za pozbycie sie ryzyka AC chca wiecej o 400zl.

Nie wiem co mi daje to AC, na pewno wymienili mi darmowo szybe a tak to nawet nie wiem ile bym oszczedzil placac tylko OC.

OC w mBanku (Axa?) 900zl - ten sam pojazd, te same dane. A tu AC +OC 580.

Data: 2017-04-08 17:15:54
Autor: cef
Nowe ubezpieczenie OC
[...]

Odkopałem ten wątek, bo niezobowiązująco dostałem
propozycję przedłużenia OC z AXA (mbank) na 1557zł
a było 720zł (auto 2litry, ON, Wrocław, tylko OC, skladka jednorazowo)
  Nadal jest to najtańsza opcja (chyba tylko Aviva daje taniej o 100zł)
a reszta rynku ocipiała zupełnie - polisy zaczynają się od 2000zł.

Jest to zmiana ponad 100% - nieźle :-)

Chyba już wszystko sprawdziłem w tych wyszukiwarkach - można jeszcze
nałgać, że mniejszy przebieg bedzie i zobaczyć jak to wpłynie

PS
Chyba dopiero teraz uwzględnili mi stłuczkę - z mojej winy-
a miało to miejsce w ostatni dzień obowiązywania starej polisy
i ta ostatnia polisa (od maja 2016 do maja 2017) już była wygenerowana bez uwzględniania tego faktu.

Data: 2017-04-08 19:32:24
Autor: Miller Artur
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 2017-04-08 o 17:15, cef pisze:

[...]

z wczoraj - u mnie z 440zł wzroslo do 570. kupiona przez telefon, gdy oddzwonili, z jakimś magicznym kodem promocyjnym, bo na stronie kalkulator pokazał prawie 700.
AXA, stara Astra G 1.6.

a.

Data: 2017-04-08 20:03:39
Autor: sirapacz
Nowe ubezpieczenie OC

[...]

Skromnie masz. U mnie doblo 1.9 2007 -60% z ok 430pln na 489pln AXA proponuje przez ich direct. Link4 proponuje mi przedłużenie ok 664pln za oc z jakimś smartcasco które mi powiewa.
W poniedziałek dzwonię negocjować:)

hint: zobacz inną wersję tego samego samochodu (wyposażenia)

Data: 2017-04-08 23:36:42
Autor: cef
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 2017-04-08 o 20:03, sirapacz pisze:

[...]

To już testowałem, bo nigdy nie wiem jaki typ wybrać.
Ponad stówkę można ugrać deklarując mniejszy przebieg roczny
(ja jeżdżę ok 20 tys i tyle deklaruję), nie ma innych kierowców,
prawko od tak dawna, że w niektórych kalkulatorach nie wyświetla się ten rok,
bo obliczają to od daty urodzenia i mechanizmy nie wiedzą, że kiedyś mogłem zrobić mając 16 lat :-)

Data: 2017-04-09 12:37:40
Autor: sirapacz
Nowe ubezpieczenie OC

[...]

to czemu masz takie wściekle wysokie składki a ja tak niskie? miałeś więcej niż jednego dzwona? to i tak różnica tylko 10% AFAIK - nie tracisz wszystkich zniżek od razu.
Może masz jakiś pechowy furak? Kup coś, czym jeźdżą kapelusze :)

Data: 2017-04-09 12:58:25
Autor: cef
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 2017-04-09 o 12:37, sirapacz pisze:

[...]

Tego właśnie nie wiem. Może kod pocztowy, może przebieg auta,
może brak małych dzieci, może prowadzenie DG, choć auto nie jest z nią związane.
  Z mojego OC przez 20 lat posiadania polisy była tylko ta jedna szkoda w maju 2016.

Jak wpisałem, że nie było szkód w ogóle, to z LINK4 mam ofertę niższą o 500zł
niż w pierwszym ruchu ale niektóre wyszukiwarki mówią, że jest niezgodność danych w UFG i pobierają aktualne dane. Nie wiem kiedy ta szkoda wisi na moim koncie, bo była na styku. Klepnąłem kilka telefonów do doradców i zobaczymy co zaproponują.

Data: 2017-04-09 13:02:30
Autor: Liwiusz
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 2017-04-09 o 12:58, cef pisze:

[...]

Aha. Czyli kilku niezależnie ma robić robotę, za którą nic nie dostaną, albo dostaną może ze 20-50zł brutto. Na takich klientów jak ty się mówi, że "szukają zająca", który za nich będzie skakał :) Oczywiście nie licz na jakiś wysiłek ze strony tych doradców, OC to najmniej dochodowe ubezpieczenie dla nich, a pracy jest przy tym dużo (jeśli by chcieć porównać naprawdę w wielu ubezpieczalniach, to godzina najmarniej).

--
Liwiusz

Data: 2017-04-09 13:10:35
Autor: cef
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 2017-04-09 o 13:02, Liwiusz pisze:
[...]

No pewnie. Chodzi mi o to, że jak podawałem jakie szkody, to i tak mówiły
mi niektóre wyszukiwarki, że jest niezgodność.
Szkoda była w ostatni dzień ważności polisy i już była wygenerowana polisa
za kolejny rok z pełną zniżką. Czyli nie miałem jak gdyby uwzględnionej zwyżki
w polisie na ten rok. Nie szukam żadnego zająca, tylko miałem polisę za ok 700zł
(uważam, że wcale nie tanią) i nawet jeśli utraciłem 10% zniżki
i ogólnie polisy podrożały o 30%, to powinny oferty oscylować wokół 1000-1100zł
a nie zaczynać się od 2000zł.
Gdyby przysłali mi kontynuacji 1000-1200zł uznałbym to za normę i nawet bym sobie głowy nie zawracał klikaniem w rankomaty, bo zawsze mbankowe OC było najtańsze na rynku.

Data: 2017-04-09 13:14:43
Autor: Liwiusz
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 2017-04-09 o 13:10, cef pisze:
[...]

Chodzi mi o to, że zatrudniłeś do tego celu kilku doradców, a w najlepszym przypadku weźmiesz tylko od jednego - czyli kilku pozostałych wykona tę samą robotę za darmo i bezcelowo.

--
Liwiusz

Data: 2017-04-09 13:24:16
Autor: cef
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 2017-04-09 o 13:14, Liwiusz pisze:
[...]

Była opcja, że w celu poznania wartości ubezpieczenia od tych firm muszę kliknąć.
Wynik w wyszukiwarce był tylko umiejscowiony wg wartości w drabince.
Czyli sami się prosili, żeby kontaktować się z doradcą.
Jeśli na pierwszym miejscu wyświetla się AVIVA, ale nie wiem jaka
jest wartość polisy, to żeby decydować muszę wiedzieć czy oferują złotówkę mniej czy 300zł mniej. Dalej uważasz, że kogoś wykorzystuję?

Co więcej byłem kiedyś klientem AVIVY (miałem tam OC i AC), więc
  jest to odzyskanie klienta. Ja bym dał stawkę preferencyjną takiemu klientowi, który chce wrócić. Do tego klient małoszkodowy i statystycznie też teraz z mniejsza szansą :-)

Data: 2017-04-09 13:41:01
Autor: sirapacz
Nowe ubezpieczenie OC

Chodzi mi o to, że zatrudniłeś do tego celu kilku doradców, a w
najlepszym przypadku weźmiesz tylko od jednego - czyli kilku pozostałych
wykona tę samą robotę za darmo i bezcelowo.

i ten ktory zrobi to lepiej (czytaj: znajdzie taniej) zdobedfzie klienta.
tak samo jak z przetargami. 10 firm poswieci kilkadziesiat rh na stworzenie ofert a i tak wygra jeden oferent:)

Data: 2017-04-10 13:59:16
Autor: J.F.
Nowe ubezpieczenie OC
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ocd53e$mp8$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Skoro maja taka skomplikowana procedure, to niech ponosza koszty :-)

J.

Data: 2017-04-09 14:00:51
Autor: Budzik
Nowe ubezpieczenie OC
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

[...]

Klient nie powinien pytać o cene tylko braćw ciemno :)

--
Pozdrawia... Budzik
Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

Data: 2017-04-09 13:02:40
Autor: cef
Nowe ubezpieczenie OC
[...]

Tak, tak - bo paskiem to dresiarze jeżdżą i zapierd....
to i szkody się same robią ;-)

Data: 2017-04-09 13:42:06
Autor: sirapacz
Nowe ubezpieczenie OC
  Kup coś, czym jeźdżą kapelusze :)

Tak, tak - bo paskiem to dresiarze jeżdżą i zapierd....
to i szkody się same robią ;-)

nie dresiarze a janusze;) widac auto popularne wsrod niemot;)

Data: 2017-04-09 14:00:51
Autor: Budzik
Nowe ubezpieczenie OC
Użytkownik sirapacz newsy@sircomp.pl ...

[...]

Przestańcie się łudzić ze sa jakies znizki, jakies 10% etc.
Nie ma.
Ja w tym roku dostałem wznowienie ze składki 300zł na 1300 i to z informacją ze nadal mam 70% znizki.
Oczywiście zadnego dzwona nie było.

 --
Pozdrawia... Budzik
"Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

Data: 2017-04-09 16:19:36
Autor: cef
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 2017-04-09 o 16:00, Budzik pisze:
[...]

No to my dostaliśmy takie oferty. Ale działa jakaś reguła skoro inni otrzymują oferty
dwukrotnie tańsze. Trzeba się tylko w nią wpasować.
Może jakieś dziecko dorobić, albo na wieś się przeprowadzić?

Data: 2017-04-09 15:00:52
Autor: Budzik
Nowe ubezpieczenie OC
Użytkownik cef cezfar@interia.pl ...

[...]

Ano własnie - jest jedna reguła - jakby tu klienta oskubać. I nic wiecej.
Wszystkie inne procenty to bzdury.

--
Pozdrawia... Budzik
"Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

Data: 2017-04-09 18:54:51
Autor: sirapacz
Nowe ubezpieczenie OC

Ano własnie - jest jedna reguła - jakby tu klienta oskubać. I nic wiecej.
Wszystkie inne procenty to bzdury.

pytanie do ciebie i cefa

miasto czy wieś i ile dzieci

ja mam wieś i 2 - składki na doblasa ub rok 430 obecnie zaproponowane 660 ale stanie na 500 coś czuje;)
punto van bodaj 550 - firmowy

Data: 2017-04-09 19:50:19
Autor: cef
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 2017-04-09 o 18:54, sirapacz pisze:

[...]

I ta wieś czyniła zawsze cuda. Dziecko mam jedno, ale już dorosłe i samodzielne
i sprawdzałem to już kiedyś ile dzieci bym nie podał składka się u mnie nie zmienia -
bardziej decyduje wiek kierowcy.

Data: 2017-04-11 22:29:42
Autor: cef
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 2017-04-09 o 19:50, cef pisze:
[...]

Nie mogłem dłużej czekać, bo potem zapomnę i albo zostanę ze starą polisą,
albo w ostatniej chwili coś kupię zapomnę wypowiedzieć i będę miał dwie :-)

Zdecydowałem się na Avivę, ale powiem szczerze, że nie rozumiem ich polityki.
Zaproponowali mi 1480zł, więc stwierdziłęm, że dla 70zł, to chyba mi się nie chce nic ruszać. Ale miła Pani oznajmiła, że jak zapłacę kartą, to daje mi jeszcze 100zł taniej.
A to już było ok 180zł mniej czyli prawie 12% róznicy i w tym jakieś asistanse, których nie było w AXA. Więc zapłaciłem.

Zazwyczaj kartą życzą sobie więcej o 2% a tu takie coś.
O co tutaj chodzi?

Data: 2017-04-11 22:00:46
Autor: Budzik
Nowe ubezpieczenie OC
Użytkownik cef cezfar@interia.pl ...

Zazwyczaj kartą życzą sobie więcej o 2% a tu takie coś.
O co tutaj chodzi?

Moze nie chciała ci powiedziec wprost ze dobrze negocjujesz albo jej klient do planu brakował i dala rabat ubierajac go w słowa ze to za płatnosc karta?

--
Pozdrawia... Budzik
"Stanęliśmy na skraju przepaści,

Data: 2017-04-12 08:49:27
Autor: J.F.
Nowe ubezpieczenie OC
Dnia Tue, 11 Apr 2017 22:00:46 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
[...]

I wybrala droge, ktora ubezpieczyciela kosztuje dwa rabaty ?
Nie, to by glupie bylo :-)

J.

Data: 2017-04-12 09:30:55
Autor: sirapacz
Nowe ubezpieczenie OC

I wybrala droge, ktora ubezpieczyciela kosztuje dwa rabaty ?
Nie, to by glupie bylo :-)

może miałą jeszcze spore widełki negocjacyjne i chciała ciebie przekonać ostatecznie, byś nie poszedł szukać dalej?

Data: 2017-04-11 23:22:35
Autor: J.F.
Nowe ubezpieczenie OC
Dnia Tue, 11 Apr 2017 22:29:42 +0200, cef napisał(a):
[...]

Sam jestem ciekaw. Nie oni jedni tak maja, ale od pewnego czasu
zaczeli ukrywac mozliwosc zaplaty karta. Jak jednak spytac, to i zaplacic mozna, i rabat sie znajdzie.

Cos mi chodzi po glowie, ze karty moga jakos partycypowac w
ubezpieczeniu. Np zapewniaja ubezpieczenie na wycieczkach kupowanych
kartami.

J.

Data: 2017-04-09 20:00:49
Autor: Budzik
Nowe ubezpieczenie OC
Użytkownik sirapacz newsy@sircomp.pl ...

Ano własnie - jest jedna reguła - jakby tu klienta oskubać. I nic
wiecej. Wszystkie inne procenty to bzdury.

pytanie do ciebie i cefa

Akurat to auto o którym pisałem to:
Poznań
dwóch wspolwłascicieli, ojciec około 70 plus syn około 40.
Co do dzieci to nie wiem jak to było podane w TU.
juz samo pytanie o ilosc dzieci w przypadku OC wydaje mi się absurdalne.

miasto czy wieś i ile dzieci

ja mam wieś i 2 - składki na doblasa ub rok 430 obecnie zaproponowane 660 ale stanie na 500 coś czuje;)
punto van bodaj 550 - firmowy

To masz super ceny wobec tego co mi ostatnio proponują. --
Pozdrawia... Budzik
Jaki jest szczyt odwagi???
Chodzić w turbanie na Manhatanie :-))

Data: 2017-04-09 22:36:17
Autor: sirapacz
Nowe ubezpieczenie OC

To masz super ceny wobec tego co mi ostatnio proponują.

Dlatego próbuję ustalić czemu mam aż tak dobrze (nie żebym narzekał). Wychodzi na to, że miastowi dostali po dupie najbardziej.

Data: 2017-04-09 22:58:44
Autor: Shrek
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 09.04.2017 o 22:36, sirapacz pisze:

To masz super ceny wobec tego co mi ostatnio proponują.

Dlatego próbuję ustalić czemu mam aż tak dobrze (nie żebym narzekał).
Wychodzi na to, że miastowi dostali po dupie najbardziej.

Zawsze mnie to zastanawiało, dlaczego miastowy ma wysokie OC, a podmiejski ma tanie - skoro dojeżdzają w to samo miejsce do pracy, tylko podmiejski jedzie jeszcze jak już miastowy zaparkuje i otworzy browarka po pracy dodatkowe 10 czy 20 kilometrów dalej.

Shrek

Data: 2017-04-09 23:25:07
Autor: RadoslawF
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 2017-04-09 o 22:58, Shrek pisze:

[...]

Nie wszyscy do pracy jadą do miasta.

Pozdrawiam

Data: 2017-04-10 13:52:44
Autor: Shrek
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 09.04.2017 o 23:25, RadoslawF pisze:

[...]

Ale w okolicach większych miast 80% tych, co są gdzieś zatrudnieni.

Shrek

Data: 2017-04-10 17:35:15
Autor: J.F.
Nowe ubezpieczenie OC
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ocfrm1$421$3@node1.news.atman.pl...
[...]

Obserwacja porannych i popoludniowych korkow tak sugeruje ... z drugiej strony teraz to i "za miastem" wyrastaja fabryki.
I czesto w nich "miastowi" pracuja.

J.

Data: 2017-04-10 21:07:32
Autor: Shrek
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 10.04.2017 o 17:35, J.F. pisze:

[...]

Więc to miastowi powinni miec zniżki za jazdę w przeciwpotoku w szczycie:P

Shrek

Data: 2017-04-10 17:45:16
Autor: sirapacz
Nowe ubezpieczenie OC

ja mam wieś i 2 - składki na doblasa ub rok 430 obecnie zaproponowane
660 ale stanie na 500 coś czuje;)
punto van bodaj 550 - firmowy

To masz super ceny wobec tego co mi ostatnio proponują.

Punto 1.2 benzyna 2003 żony, 15% zniżki w AXA 3 rok OC bez szkody(tzn. 3 lata oc a szkody nigdy nie miała) - było 560 rok temu teraz przegapilem termin na 'negocjacje' i przedłużyła się na na 761pln

Może fiaty tak mają?

Data: 2017-04-10 19:00:48
Autor: Budzik
Nowe ubezpieczenie OC
[...]

Akurat ta zwyzka z 300 na 1300 to jest citroen :)

Tam gdzie mam szkode, a nawet 2, składki na razie podwyzszyły mi się x 2, aczkolwiek juz ostatnio było tak, ze jedna firma proponowała 1300 a wszystkie inne około 3000... Kpina. --
Pozdrawia... Budzik
Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

Data: 2017-04-11 09:23:20
Autor: sirapacz
Nowe ubezpieczenie OC

Tam gdzie mam szkode, a nawet 2, składki na razie podwyzszyły mi się x 2,
aczkolwiek juz ostatnio było tak, ze jedna firma proponowała 1300 a
wszystkie inne około 3000... Kpina.

przy takich stawkach może ci się opłacać wynajęcie u chłopa pokoju i zameldowanie się tam ;)
a na serio przy takich kwotach pogoniłbym samochód który nie jest niezbędny.

Data: 2017-04-11 01:40:20
Autor: Kris
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu wtorek, 11 kwietnia 2017 09:23:48 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:

przy takich stawkach może ci się opłacać wynajęcie u chłopa pokoju i zameldowanie się tam ;)

Robiąc kalkulację u jakiegoś ubezpieczyciela(a może u kilku?) nie było pytania o "kod pocztowy zamieszkania" tylko kod pocztowy gdzie samochód będzie parkowany najczęściej.
Po wpisaniu kodu pocztowego okolicznej wiochy składka spadła o ok 100zł w porównaniu z kodem pocztowym 35tys miasta.
A że w tej wiosce akurat mam rodzinę to mógłbym tam parkować auto;)

Data: 2017-04-11 20:08:31
Autor: 007
Nowe ubezpieczenie OC
Kris w <news:a7bcc425-8270-4886-8fc5-eb71d642b46fgooglegroups.com>:

[...]

A ja nie nakłamałem, podałem nawet, że jest współwłaściciel i:

bez szkód w LINK4 kole 550 (580 jak zaznaczyłem DG)
z jedną szkoda w zeszłym roku link4 1100
z pięcioma szkodami w zeszłym roku link4 1100

I pojechałem "po bandzie", czyli Warszawa 00-970, kupa współwłaścicieli, i
kierujących "świeżaków", 5 szkód w poprzednim roku

I pomijając Allianz, MTU proponuje 1700

rankomat

--
'Tom N'

Data: 2017-04-11 21:20:17
Autor: Przyjazny
Nowe ubezpieczenie OC
On 2017-04-11 18:08, 007 <news@intf.dyndns.org.invalid> wrote:
[...]

00-970 to nie jest na bogato, tylko na Pradze. Weź 00-001 albo 00-003
;-).

Data: 2017-04-11 19:00:46
Autor: Budzik
Nowe ubezpieczenie OC
[...]

Znalazłem za 500 ale rzeczywiście bede sie z nim powoli zegnał bo to typowe auto zastepcze.

--
Pozdrawia... Budzik
Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

Data: 2017-04-10 13:50:03
Autor: J.F.
Nowe ubezpieczenie OC
Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ocd317$ri9$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
to czemu masz takie wściekle wysokie składki a ja tak niskie? miałeś więcej niż jednego dzwona? to i tak różnica tylko 10% AFAIK - nie tracisz wszystkich zniżek od razu.

To chyba od firmy zalezy - w jednej stracisz 10%, w innej wszystkie.
I to tak naprawde przez lata bedzie drozej.

Ale ... firmy juz nie zmienisz, bo inne zaraz sprawdza "o, byla szkoda" :-)

J.

Nowe ubezpieczenie OC