Nowe ubezpieczenie OC

Data: 2017-01-15 15:14:07
Autor: Nikt
Nowe ubezpieczenie OC
On 2017-01-15 09:42, sczygiel@gmail.com wrote:
Auto staniało przez rok 300PLN - teraz wartośc ma na 10 000pln.

kiedy się wreszcie ludzie nauczą, że wartość auta wpływa na AC, a nie OC...

Data: 2017-01-15 09:19:44
Autor: Kris
Nowe ubezpieczenie OC
On 2017-01-15 09:42, sczygiel@gmail.com wrote:
> Auto staniało przez rok 300PLN - teraz wartośc ma na 10 000pln.

kiedy się wreszcie ludzie nauczą, że wartość auta wpływa na AC, a nie OC...

Pewny jesteś?

Data: 2017-01-15 18:32:24
Autor: Nikt
Nowe ubezpieczenie OC
On 2017-01-15 09:42, sczygiel@gmail.com wrote:
Auto staniało przez rok 300PLN - teraz wartośc ma na 10 000pln.

kiedy się wreszcie ludzie nauczą, że wartość auta wpływa na AC, a nie OC...

Pewny jesteś?

rozumiem, że ubezpieczycielowi robi różnicę, czy narobisz szkód na 10k autem wartym 5k, czy autem wartym 500k?

składka OC zależy od dwóch czynników
1. prawdopodobieństwo spowodowania wypadku - zależy od człowieka, jego wieku, historii i wielu innych parametrów oraz od auta, jego wieku, koloru, mocy i innych parametrów
2. jak bardzo nie umiesz się targować i dasz się skubnąć

Data: 2017-01-15 22:03:09
Autor: Tomasz Pyra
Nowe ubezpieczenie OC

On 2017-01-15 09:42, sczygiel@gmail.com wrote:
[...]

Szkody to jedno, ale bogaci klienci jeżdżą drogimi autami.
A łatwiej skubnąć tych bogatych.

Nie jestem pewien czy ubezpieczycielowi OC wolno brać pod uwagę wartość
pojazdu przy kalkulacji składki (to nie jest u nich takie do końca dowolne
- patrz "rekomendacje" KNF).
Stąd chyba dużo wyższe składki w samochodach o wyższej pojemności - jak
kogoś stać na tankowanie silnika V8, to i stać go na OC za 1000zł ;)

Data: 2017-01-16 01:14:43
Autor: Nikt
Nowe ubezpieczenie OC
On 2017-01-15 22:03, Tomasz Pyra wrote:
Szkody to jedno, ale bogaci klienci jeżdżą drogimi autami.
A łatwiej skubnąć tych bogatych.

nie do końca, znam wielu "bogatych" i wielu "biednych".
Wśród bogatych jest o wiele więcej tych, którzy będą się kłócić o każdy grosz i ostro negocjować.

Data: 2017-01-16 03:05:25
Autor: Tomasz Pyra
Nowe ubezpieczenie OC
Dnia Mon, 16 Jan 2017 01:14:43 +0100, Nikt napisał(a):

On 2017-01-15 22:03, Tomasz Pyra wrote:
[...]

Negocjować to sobie można w sprawach które nie są obowiązkowe.
Natomiast ustawa mówi że OC masz obowiązek kupić, za cenę którą
ubezpieczalnie wraz z KNF ustaliły dla Ciebie jako odpowiednią.
W razie gdybyś zbyt twardo negocjował, to dostaniesz +1000zł za pierwszy
dzień przedłużających się negocjacji, +2000zł za tydzień i +4000zł za ponad
2 tygodnie negocjacji.
Więc pozycję negocjacyjną mamy niestety dość kiepską ;)

Data: 2017-01-16 03:29:19
Autor: Nikt
Nowe ubezpieczenie OC
On 2017-01-16 03:05, Tomasz Pyra wrote:

[...]

tylko że ubezpieczalnia nie jest jedna. Przez ostatnie lata zawsze na tekst "a w firmie XXX oferują mi OC za XXX zł" cena szła w dół

Data: 2017-01-16 18:02:42
Autor: masti
Nowe ubezpieczenie OC

On 2017-01-15 22:03, Tomasz Pyra wrote:
[...]

wskażesz gdzie w rekomendacjach KNF i/lub ustawie o ubezpieczeniach są
podane ich ceny?

Data: 2017-01-18 21:44:06
Autor: neoniusz
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 15/01/2017 o 22:03, Tomasz Pyra pisze:
Stąd chyba dużo wyższe składki w samochodach o wyższej pojemności - jak
kogoś stać na tankowanie silnika V8, to i stać go na OC za 1000zł ;)

Nie jest wcale tak, ze roznice w skladkach sa bardzo duze przy duzych pojemnosciach (czy tez przy wartosciach). Przykladowo zrobilem teraz na probe kalkulacje na 2017 Lexusa LS 600h, "Wartość pojazdu na dzień 18.01.2017: 628 423,00 zł", 619 zl za OC.

Na mojego IS 250 w 2012 roku, do wtedy mi siega archiwum w allianz direct, mialem za samo OC 219 zl. W tym roku dowalili sroga kalkulacje jako nagrode za wieloletnia wspolprace (ponad 1300 zl), ale ostatniecznie wyszlo w AXA 409 zl.

Data: 2017-01-18 22:00:09
Autor: ąćęłńóśźż
Nowe ubezpieczenie OC
To chyba na jakimś największym zad..piu Polski?
Jak widać jest Polska A, Polska B i Polska OC.

-- -- -
Lexus LS 600h 619 zl za OC.
IS 250 409 zl.

Data: 2017-01-19 10:05:26
Autor: J.F.
Nowe ubezpieczenie OC
Użytkownik "neoniusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o5ok2m$eb9$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Moze im sie zmienne przepelnily od tej kwoty :-)

[...]

No to chyba mieszkasz w bardzo tanim rejonie.

Tym niemniej jak widac - roznica miedzy silnikiem 2.5 i 6.0  (?) wynosi 50%.
Chyba, ze to z innych firm.

Ale musialbys jeszcze przeprowadzic kalkulacje dla 1.0, wiele firm ma jakies kategorie pojemosci i
i np jest "2.4 i wieksze" i placisz tyle samo, albo "2.0-2.8" i "2.8 i wieksze" - tylko jedna kategoria roznicy.

J.

Data: 2017-01-15 23:45:42
Autor: Kris
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu niedziela, 15 stycznia 2017 18:32:28 UTC+1 użytkownik Nikt napisał:
rozumiem, że ubezpieczycielowi robi różnicę, czy narobisz szkód na 10k autem wartym 5k, czy autem wartym 500k?
 Co ubezpieczyciel miął na myśli tego nie wiem wiem że wychodzą różne stawki OC przy rożnych wartościach tego samego auta.

...i innych parametrów

wartosci;)

Data: 2017-01-16 10:10:59
Autor: Nikt
Nowe ubezpieczenie OC
On 2017-01-16 08:45, Kris wrote:
Co ubezpieczyciel miął na myśli tego nie wiem wiem że wychodzą różne stawki OC przy rożnych wartościach tego samego auta.

nie mówisz przypadkiem o OC+AC, jeśli masz możliwość podania wartości auta?

Data: 2017-01-16 10:23:57
Autor: Shrek
Nowe ubezpieczenie OC
On 2017-01-16 08:45, Kris wrote:
Co ubezpieczyciel miął na myśli tego nie wiem wiem że wychodzą różne
stawki OC przy rożnych wartościach tego samego auta.

nie mówisz przypadkiem o OC+AC, jeśli masz możliwość podania wartości auta?

NIc dziwnego - ja "od zawsze" ubezpieczam tylko OC a i tak w formularzach musisz wypełnić gdzie parkujesz, czy ma uszkodzenia blacharskie i inne podobne rzeczy, które wydawałoby się maja znaczenie tylko do AC.

Shrek

Data: 2017-01-16 10:27:56
Autor: J.F.
Nowe ubezpieczenie OC
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o5i3fb$b4q$4@node1.news.atman.pl...
[...]

A sprawdzales, czy maja wplyw na cene ?
Moze pojscie na latwizne programistow, moze marketing naciska, zeby klientowi zaproponowac dodatkowo AC.

J.

Data: 2017-01-16 10:33:33
Autor: Shrek
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 16.01.2017 o 10:27, J.F. pisze:

A sprawdzales, czy maja wplyw na cene ?

Nie - ale przez telefon o to nie pytają, więc sądzę, że nie ma.

Moze pojscie na latwizne programistow, moze marketing naciska, zeby
klientowi zaproponowac dodatkowo AC.

Myślę, że jedno i drugie. Po prostu mają ten sam formularz, a i jak się bawią w big data, to zawsze lepiej (przynajmniej teoretycznie) zassać więcej danych.

Shrek

Data: 2017-01-16 11:07:07
Autor: spider
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 2017-01-16 o 10:27, J.F. pisze:
formularzach musisz wypełnić gdzie parkujesz, czy ma uszkodzenia
blacharskie i inne podobne rzeczy, które wydawałoby się maja znaczenie
tylko do AC.

A sprawdzales, czy maja wplyw na cene ?

Takie parkowanie w garażu indywidualnym mogłoby mieć wpływ, zawsze to mniejsze prawdopodobieństwo że przerysujesz kogoś na parkingu przed blokiem :)

Data: 2017-01-16 18:01:56
Autor: masti
Nowe ubezpieczenie OC

On 2017-01-16 08:45, Kris wrote:
[...]

to moze zmień ubezpieczyciela?
bo mój o takie rzeczy się nie pyta

Data: 2017-01-16 21:31:56
Autor: Shrek
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 16.01.2017 o 19:01, masti pisze:

to moze zmień ubezpieczyciela?
bo mój o takie rzeczy się nie pyta

Ale w sumie czemu, skoro najtańszy?

Shrek

Data: 2017-01-16 18:17:54
Autor: ąćęłńóśźż
Nowe ubezpieczenie OC
A którym byś się podłożył Bentleyowi, żeby poszło z Twojego OC?

-- -- -
rozumiem, że ubezpieczycielowi robi różnicę, czy narobisz szkód na 10k autem wartym 5k, czy autem wartym 500k?

Data: 2017-01-17 00:09:56
Autor: PlaMa
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 2017-01-15 o 18:32, Nikt pisze:

/.../
od auta,/.../
koloru

Czemu? Czemu koloru?

Data: 2017-01-17 00:18:40
Autor: J.F.
Nowe ubezpieczenie OC
Dnia Tue, 17 Jan 2017 00:09:56 +0100, PlaMa napisał(a):
W dniu 2017-01-15 o 18:32, Nikt pisze:
/.../
od auta,/.../
koloru

Czemu? Czemu koloru?

A czemu nie ? Auto jest np "lepiej zauwazalne", nawet jesli kierowca
popelnia bledy ...

J.

Data: 2017-01-17 08:56:21
Autor: Shrek
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 17.01.2017 o 00:18, J.F. pisze:

Czemu? Czemu koloru?

A czemu nie ? Auto jest np "lepiej zauwazalne", nawet jesli kierowca
popelnia bledy ...

To może za pomarańczowy;) Za czerwony to raczej zwyżka, bo wiadomo, że czerwone są szybsze:P

Shrek

Data: 2017-01-17 13:40:01
Autor: Nikt
Nowe ubezpieczenie OC
On 2017-01-17 00:09, PlaMa wrote:
Czemu? Czemu koloru?

http://www.rp.pl/artykul/1000261-Za-czerwone-auto-drozsze-OC.html

Data: 2017-01-17 16:14:11
Autor: Maciek
Nowe ubezpieczenie OC
[...]
Czasami mogą to być zadziwiające parametry, np. czas zawierania
ubezpieczenia. I tak np. w AXA Direct jeśli zawrzesz ubezpieczenie
miesiąc przed dniem rozpoczęcia ubezpieczenia, zapłacisz ponad 100zł
mniej niż jeśli poczekasz z zawarciem umowy do samego końca.

Maciek

Data: 2017-01-17 20:17:06
Autor: PlaMa
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 2017-01-17 o 16:14, Maciek pisze:

ubezpieczenia. I tak np. w AXA Direct jeśli zawrzesz ubezpieczenie
miesiąc przed dniem rozpoczęcia ubezpieczenia, zapłacisz ponad 100zł
mniej niż jeśli poczekasz z zawarciem umowy do samego końca.

ciekawe, zapamiętam - swoją drogą można u nich przedłużać przez stronę OC? Patrzyłąm ostatnio ile by wzrosło moje OC i nakrzyczeli mnie, że skoro u nich jestem to mogę tylko przez telefon, co mi się kojarzy niefajnie z dużym ubezpieczeniem.

Swoją drogą ktoś ma jakąś rozpiskę, które kolory są bezpieczne a które wyżej oprocentowane?

Data: 2017-01-17 23:36:10
Autor: PlaMa
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 2017-01-17 o 20:17, PlaMa pisze:

Swoją drogą ktoś ma jakąś rozpiskę, które kolory są bezpieczne a które
wyżej oprocentowane?

Acha... czerwone przechlapane, niebieskie na propsie... ciekawe :)

Data: 2017-01-18 21:38:16
Autor: neoniusz
Nowe ubezpieczenie OC
W dniu 17/01/2017 o 16:14, Maciek pisze:
[...]

Przed chwila zrobilem probe. Ubezpieczenie od jutra 619, od 1 marca 669. Aha.

Nowe ubezpieczenie OC