[Multibank][Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach

Data: 2009-12-23 09:21:40
Autor: MK
[Multibank][Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach
Jak informuje KIR nastapilo wdrozenie nowych uslug w Multibanku i Millennium, ciekawe aczkolwiek lista firm korzystajacych z rozwiazania bardzo krotka...

MK

      Faktury elektroniczne w Banku Millennium
      Bank Millennium udostępnił swoim Klientom nową usługę - faktury elektroniczne. Dzięki temu praktycznemu rozwiązaniu, faktury, rachunki i załączniki do nich wysyłane są bezpośrednio na rachunek Klienta w systemie transakcyjnym Millenet.

      Korzystanie z faktur lub płatności za rachunki jest dostępne dla wszystkich Klientów Banku Millennium, którzy aktywowali dostęp do systemu bankowości internetowej Millenet. Dzięki nowej funkcjonalności, Klienci Banku mogą w wygodny i szybki sposób regulować płatności za rachunki za pośrednictwem swojego konta w systemie transakcyjnym.

      http://www.kir.com.pl/main.php?p=85920&s=301156 2009-12-22
      Rachunki łatwiej płacić z domu
      MultiBank udostępnił Klientom usługę BILIX - nową funkcjonalność umożliwiającą sprawne regulowanie faktur i rachunków on-line, bez wychodzenia z domu.

      Operatorem usługi BILIX jest Krajowa Izba Rozliczeniowa, która pośredniczy w przekazywaniu elektronicznych faktur i rachunków pomiędzy usługodawcą a Klientem, przesyłając je bezpośrednio do bankowego serwisu transakcyjnego. Klienci MultiBanku mogą akceptować otrzymane faktury i realizować płatności jednym kliknięciem, bez potrzeby wypełniania danych odbiorcy.

      http://www.kir.com.pl/main.php?p=85920&s=300915 2009-12-21

Data: 2009-12-23 10:43:24
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
[Multibank][Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach
Hello,

MK pisze:
Jak informuje KIR nastapilo wdrozenie nowych uslug w Multibanku i Millennium, ciekawe aczkolwiek lista firm korzystajacych z rozwiazania bardzo krotka...

A ja już kiedyś o tym pisałem i powtórzę: Zupełnie nie rozumiem po co wyważają otwarte drzwi. Przecież istnieje Polecenie Zapłaty - i co ważniejsze: PZ już jest i działa. I to dosyć powszechnie działa. I bardzo sprawnie działa. Nowe rozwiązanie w zasadzie duplikuje to, co już jest, a jedynym dodatkiem jest otrzymywanie faktur bezpośrednio do banku. Jak dla mnie to faktury mogę dostawać mailem, nie potrzebuję do tego banku... Zwłaszcza, że nie koniecznie chciałbym by bank znał treść moich faktur...

--
MiCHA

Data: 2009-12-23 02:09:25
Autor: BK
[Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach
On Dec 23, 10:43 am, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl>
wrote:
Hello,

MK pisze:

> [...]

banku. Jak dla mnie to faktury mogę dostawać mailem, nie potrzebuję do
tego banku... Zwłaszcza, że nie koniecznie chciałbym by bank znał treść

Sorry PZ jest pozbawione jednej waznej funkcjonalnosci, ktora ma
BILIX. PZ schodzi Ci z konta automatycznie, w BILIXIE musisz kliknac,
ze akceptujesz ta platnosc. Dla klienta wazna rzecz, dla dostawcow
niekoniecznie.

Data: 2009-12-23 21:34:45
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
BK pisze:

[...]

Za to w PZ klikasz, jak *nie* chcesz wykonać przelewu. Dla mnie różnica
jest kosmetyczna.

--
MiCHA

Data: 2009-12-23 11:10:55
Autor: Brzezi
śro, 23 gru 2009 o 10:43 GMT, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

[...]

Ale to sa dwa rozne podejscia,

PZ sciaga kase autoamtycznie, i wtedy kiedy firma sobie tego zazyczy
A w ten nowej usludze, placisz kiedy chcesz, nie wtedy kiedy fima chce,
tylko kiedy  bedziesz mial na to ochote, kiedy bedziesz mial srodki i
plynnosc finansowa, mozesz przetrzymac czy opoznic platnosc, masz pelna
kontrole, duzo wiecej mozliwosci...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-12-23 11:33:03
Autor: RobertS
[...]

chetnie zamienilbym moje PZ na nowy system, moglbym widziec f-re przed terminem i zaplacic wtedy kiedy uznalbym to za stosowne, PZ t automat, ktory nie dziala jak na koncie nie ma srodkow (czasem zapomne zapewnic) i wtedy jest problem...

RobertS

Data: 2009-12-23 11:35:07
Autor: RobertS
[Multibank][Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach
dostępność usługi jest bardziej niż skromna:
[Multibank]

Usługodawcy dostępni aktualnie w usłudze Bilix:

     *
       PGE Zakłady Energetyczne Warszawa-Teren S.A.,
     *
       PGE Zakłady Energetyczne Okręgu Radomsko-Kieleckiego S.A.
     *
       ITI Neovision Sp. z o.o. – operator telewizji nowej generacji “n”
     *
       Link4 TU S.A. – ubezpieczenia direct

RobertS

Data: 2009-12-23 02:44:05
Autor: BK
On Dec 23, 11:35 am, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
[...]

No i tak naprawde to jest problem. Bo po stronie uslugodawcow brak
jest wartosci dodanej. Jaki maja miec interes we wdrozeniu BILIX? :)

Data: 2009-12-23 11:55:14
Autor: Paweł
BK wrote:

[...]

pgnig, enion, oni wciaz wysylaja miliony listow, ktore tanie nie sa,
ale znajac awersje tych firm do nowych technologii, to ani bilix,
ani zadna inna forma e-faktury nam nie grozi.

z drugiej strony, czesc firm, ma juz wdrozone swoje systemy e-faktur,
np. era, czy upc. oni tez juz nie maja interesu robic tego drugi raz,
bo koszty wysylki poczty juz obnizyli.

Data: 2009-12-23 14:46:05
Autor: Rafał
W dniu 09-12-23 11:55, Paweł pisze:
pgnig, enion, oni wciaz wysylaja miliony listow, ktore tanie nie sa,
ale znajac awersje tych firm do nowych technologii, to ani bilix,
ani zadna inna forma e-faktury nam nie grozi.

Tu nie chodzi o awersję do nowych technologii, tylko o te biedne panie drukujące faktury i je wysyłające. Nikomu nie zależy, żeby ze związkami zadzierać.

Inna sprawa, że odnoszę wrażenie że ani KIR ani banki się nie starają za bardzo w celu popularyzacji tego całego systemu. A jak nikomu nie zależy to ja nie wiem po co to wprowadzono. Przetestuje tak n-kę, ale z ciekawości raczej niż z potrzeby.

--
Raf

Data: 2009-12-23 15:43:57
Autor: Valdi
[Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach
"Rafał" news:hgt73i$i6a$1atlantis.news.neostrada.pl

Tu nie chodzi o awersję do nowych technologii, tylko o te biedne panie
drukujące faktury i je wysyłające. Nikomu nie zależy, żeby ze związkami
zadzierać.

Mi nie zależy na związkach zawodowych ani pracownikach firm państwowych (do
jednych ani drugich nie przynależę i zamierzać jako pracownik nie zamierzam
przynależeć, po za tym chyba bez znajomości nikt się tam nie dostaje) -
monopoli energetycznych i gazowniczych. Nie podoba się pakowanie faktur do
kopert (nie ma co k...esko męcząca praca) to niech się zwolni i po krzyku.
Dlaczego kosztem etatu dla Pani Krysi, która nie potrafi się mentalnie się
przestawić z PRLu na jako tako kapitalizm ja mam się mocować z
papierkologią, opóźnionymi fakturami za energię elektryczną itp.
Do teraz elektroniczna faktura za prąd stanowi dla nich (enion) abstrakcję,
o poleceniu zapłaty nawet nie warto wspominać - nie  było, nie ma i nie
będzie. Dlaczego - bo nie. Jeżeli słyszy się taką odpowiedź to nie wiadomo
czy się śmiać czy płakać.

Data: 2009-12-23 12:38:24
Autor: Valdi
[Multibank][Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach
"RobertS" news:hgsrou$240f$2opal.icpnet.pl

[...]

Wow! Od tej ilości aż dostaję oczopląsu ;) Ja rozumiem, że projekt BILIX
jako tako jest nowy, ale panowie i panie - z czym do ludzi? 4 podmioty, z
których tylko jeden - dwa (N oraz Link4) są dostępne na terenie całego
kraju?
A gdzie nasz gazowy monopolista?
A gdzie inni dystrybutorzy energii? - gdzie jest ten "nowoczesny" Vattenfall
i kilku innych energetycznych molochĂłw?
Gdzie operatorzy telekomunikacyjni - stacjonarni & komĂłrkowi?
Gdzie operatorzy kablĂłwek?
Gdzie jest spółdzielnia mieszkaniowa, gdzie mieszkają moi rodziciele? ;)
(wiem, wiem za duĹźo wymagam)
Gdzie inni operatorzy satek (C+ oraz CP)

Potenciał i założenia tego systemu są ogromne. Dla większości chyba w
pierwszej kolejności przydały by się główne media tj. prąd i gaz, ale
dostępne z/na terenie całego kraju (każdy ZEK). Ile trzeba będzie na to
czekać?

Data: 2009-12-23 09:22:48
Autor: Clegan
On 23 Gru, 12:38, "Valdi" <Va...@valdi.pl> wrote:

Gdzie inni operatorzy satek (C+ oraz CP)
CP (co do C+ to się nie orientuję) ma własny system internetowy, gdzie
jest możność wykupienia (prócz usługi na którą jest podpisana umowa)
kanałów dodatkowych - wszystko za pomocą płatności elektronicznych. W
porównaniu z tym Bilix nie jest jakimś nadzwyczajnym ulepszeniem.

Zresztą odechciewa sie nowinek w naszym kraju kiedy czytam coś
takiego:
http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/374574,faktury_on_line_nie_daja_prawa_do_ulgi_internetowej.html

Data: 2009-12-23 18:41:44
Autor: Pete
W dniu 23.12.09 18:22, Clegan pisze:

Zresztą odechciewa sie nowinek w naszym kraju kiedy czytam coś
takiego:
http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/374574,faktury_on_line_nie_daja_prawa_do_ulgi_internetowej.html

No ale o co chodzi?
Wymagania dot. faktur VAT (w tym  elektronicznej postaci) są znane od dawna, więc nie wiem, o co to bicie piany.

--
Pete

Data: 2009-12-23 21:25:54
Autor: RobertS
[Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach

No ale o co chodzi?
Wymagania dot. faktur VAT (w tym  elektronicznej postaci) są znane od dawna, więc nie wiem, o co to bicie piany.

a o to, że przepis można b.łatwo ominąć, poza tym kto indywidualnie zainwestuje w certyfikat, aby móc przyjmować f.elektroniczne?

RobertS

Data: 2009-12-23 22:05:00
Autor: Pete
W dniu 23.12.09 21:25, RobertS pisze:

No ale o co chodzi?
Wymagania dot. faktur VAT (w tym elektronicznej postaci) są znane od
dawna, więc nie wiem, o co to bicie piany.

a o to, że przepis można b.łatwo ominąć,

A jak niby?
"Fałszując" dokument i składając nieprawdziwe oświadczenie?

Równie dobrze możesz sobie podrukować f-ry z sufitu i poodliczać od podatku - taki sam skutek.

poza tym kto indywidualnie
zainwestuje w certyfikat, aby móc przyjmować f.elektroniczne?

Do przyjmowania f. nie jest potrzebny żaden certyfikat.

--
Pete

Data: 2009-12-24 09:27:50
Autor: RobertS
[Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach

A jak niby?
"Fałszując" dokument i składając nieprawdziwe oświadczenie?

przykre, no nie?

Równie dobrze możesz sobie podrukować f-ry z sufitu i poodliczać od podatku - taki sam skutek.

nie, nie taki sam - to już jest oszustwo podatkowe

poza tym kto indywidualnie
zainwestuje w certyfikat, aby móc przyjmować f.elektroniczne?

Do przyjmowania f. nie jest potrzebny żaden certyfikat.

jak to nie, czytałeś rozporządzenie? certyfikat muszą mieć dwie strony

RobertS

Data: 2009-12-24 09:07:16
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-12-24, RobertS <bob75@xpostx.pl> wrote:

[...]

Do przyjmowania f. nie jest potrzebny żaden certyfikat.
jak to nie, czytałeś rozporządzenie? certyfikat muszą mieć dwie strony

A możesz wskazać przepis konkretny, bo nie kojarzę przypadku "ogólnego"?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-12-24 23:17:24
Autor: RobertS
[Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach

A możesz wskazać przepis konkretny, bo nie kojarzę przypadku "ogólnego"?

Zgodnie z par. 4 rozporządzenia MF z 14 lipca 2005 r. faktury mogą być wystawiane, przesyłane i przechowywane w formie elektronicznej, pod warunkiem że autentyczność ich pochodzenia i integralność ich treści będą zagwarantowane:
1) bezpiecznym podpisem elektronicznym w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy z 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, lub
2) poprzez wymianę danych elektronicznych (EDI) zgodnie z umową w sprawie europejskiego modelu wymiany danych elektronicznych, jeżeli zawarta umowa, dotycząca tej wymiany, przewiduje stosowanie procedur gwarantujących autentyczność pochodzenia faktury i integralność danych.

Oznacza to, że jeśli takie zabezpieczenia są posiadane i spełnione inne warunki określone w rozporządzeniu to przekazywanie faktur drogą elektroniczną jest poprawne - takie faktury nie podlegają jednak drukowaniu.
Jeśli natomiast procedury w zakresie zabezpieczenia nie są dopełnione to taki sposób przekazywania faktur jest niedopuszczalny. Wypowiadał się w tej materii między innymi Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach,( Interpretacja IBPP1/443-187/08/PK/KAN-1062/08 z dnia 31 marca 2008), który stwierdził, że wydrukowanie faktury VAT w otrzymanej uprzednio pocztą elektroniczną formie pliku PDF nie zapewnia gwarancji niekwestionowanej autentyczności pochodzenia faktury od podmiotu, który ją wystawił oraz gwarancję integralności i nienaruszalności zawartości jej treści. Tym samym nie można takiej faktury uznać za tożsamą z fakturą wystawioną w formie papierowej.

cały tekst znajdziecie tutaj:
http://rachunkowoscdlapraktykow.pl/index.php?m=docs&i=31_28&idd=97&a=View

RobertS

Data: 2009-12-25 00:06:06
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-12-24, RobertS <bob75@xpostx.pl> wrote:

[...]

[...]

No ale to nie jest odpowiedź na moje pytanie. Twierdzisz, że obie strony muszą
owy certyfikat posiadać, a to IMHO jest nieprawda. Certyfikat musi posiadać
wystawca, musi ową fakturę podpisać.

Odbiorca musi jedynie posiadać oprogramowanie weryfikujące czy podpis jest prawidłowy (darmowe), a w razie żądania Urzędu Skarbowego musi przekazać faktury wraz z podpisem, w sposób elektroniczny.

Skąd wywodzisz obowiązek posiadania własnego certyfikatu przez odbiorcę?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-12-29 20:31:54
Autor: Pete
W dniu 24.12.09 09:27, RobertS pisze:

A jak niby?
"Fałszując" dokument i składając nieprawdziwe oświadczenie?

przykre, no nie?

YPB?

Równie dobrze możesz sobie podrukować f-ry z sufitu i poodliczać od
podatku - taki sam skutek.

nie, nie taki sam - to już jest oszustwo podatkowe

taki sam.

[...]

Bezedura.

--
Pete

Data: 2009-12-23 18:42:36
Autor: Valdi
[Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach
"Clegan"

Zresztą odechciewa sie nowinek w naszym kraju kiedy czytam coś
takiego:
http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/374574,faktury_on_line_nie_daja_pra
wa_do_ulgi_internetowej.html

I bądź tu człowieku mądry i pisz wiersze... Jedne urzędy/urzędnicy akceptują
i nie robią z tym problemów dla innych elektroniczna faktura za bardzo "pali
w łapy" (na pohybel biurwie!).
Sytuacja przedstawia z tymi fakturami jak drukowanymi potwierdzeniami
wykonania przelewów - jeszcze kilka lat temu niektórzy urzędnicy patrzyli na
człowieka jak na debila kiedy pokazywał im kartkę potwierdzającą dokonanie
przelewu np. z mBanku :)

Data: 2009-12-23 18:50:14
Autor: RobertS
[...]

wszystko przez te podpisy elektroniczne i certyfikaty, US nie honorują przesłanych emilem faktur, gdyż wymagają stosowania ww.

jednak f-ra wydrukowana i przesłana listem zwykłym oraz taka przesłana pdf-em NICZYM się nie różnią, czyli jeżeli US poprosi o udokumentowanie podstawy do ulgi to można im zanieść f-ry z pdf'a tylko NIE MOŻNA przyznać się, że samodzielnie się je wydrukowało...taki nasz absurd

z drugiej strony od 1 stycznia chyba już wszystkie PITy będzie można wypełnić i przesłać elektronicznie ;-)
czyli idziemy w dobrym kierunku, więcej info macie tutaj:
http://rachunkowoscdlapraktykow.pl/index.php?m=docs&i=29_28

RobertS

Data: 2009-12-23 19:02:49
Autor: MK
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:hgtl8n$2vhu$1opal.icpnet.pl...

wszystko przez te podpisy elektroniczne i certyfikaty, US nie honorują przesłanych emilem faktur, gdyż wymagają stosowania ww.

Niektore firmy stosuja podpis elektroniczny inne udostepniaja faktury przez WWW, gdzie jest certyfikat :).

[...]

Dokladnie.

[...]

Ja tam juz PIT wyslalem lelektronicznie w tym roku :). Teraz zastanawiam sie jak odpowiednio zabezpieczyc dysk twardy ;).

MK

Data: 2009-12-23 21:24:52
Autor: RobertS
[Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach

Ja tam juz PIT wyslalem lelektronicznie w tym roku :). Teraz zastanawiam sie jak odpowiednio zabezpieczyc dysk twardy ;).

MK

ja swojego jeszcze wysłać nie mogłem, ale teraz już jest nadzieja ;-)

RobertS

Data: 2009-12-23 22:07:14
Autor: Pete
W dniu 23.12.09 19:02, MK pisze:
[...]

AFAIR to potwierdzenie złożenia PITu nic nie znaczy.
Jak trzeba będzie wykazać się dochodem za te lata, to biegiem do US i za drobną opłatą dostaniesz potwierdzenie :P

--
Pete

Data: 2009-12-23 23:37:11
Autor: MK
Użytkownik "Pete" <nobody@nowhere.com> napisał w wiadomości news:hgu0pr$ue$2news.dialog.net.pl...

AFAIR to potwierdzenie złożenia PITu nic nie znaczy.
Jak trzeba będzie wykazać się dochodem za te lata, to biegiem do US i za drobną opłatą dostaniesz potwierdzenie :P

Oczywiscie, ze znaczy, bo masz potwierdzenie i jego skrot jest umieszczony na formularzu. Mozesz go sobie wydrukowac. Nazywa sie to Urzedowe Poswiadczenie Odbioru.

MK

Data: 2009-12-29 20:32:39
Autor: Pete
W dniu 23.12.09 23:37, MK pisze:
[...]

I żaden bank na jego podstawie nie udzieli Ci kredytu.
Tyle toto jest warte.

--
Pete

Data: 2009-12-29 20:59:01
Autor: MK
Użytkownik "Pete" <nobody@nowhere.com> napisał w wiadomości news:hhdlg8$rfa$2news.dialog.net.pl...

I żaden bank na jego podstawie nie udzieli Ci kredytu.
Tyle toto jest warte.

A ktory bank udziela kredytow na podstawie stempla?
BTW w ilu bankach pracujesz, ze jestes taki pewien?

MK

Data: 2009-12-29 21:12:12
Autor: Pete
W dniu 29.12.09 20:59, MK pisze:
Użytkownik "Pete" <nobody@nowhere.com> napisał w wiadomości

I żaden bank na jego podstawie nie udzieli Ci kredytu.
Tyle toto jest warte.

A ktory bank udziela kredytow na podstawie stempla?

Każdy.

BTW w ilu bankach pracujesz, ze jestes taki pewien?

Ty za to jesteś pewien, że żaden bank nigdy nie wymaga kopii zeznania.

LOL.

--
Pete

Data: 2009-12-29 21:45:07
Autor: MK
[Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach
Użytkownik "Pete" <nobody@nowhere.com> napisał w wiadomości news:hhdnqd$scu$1news.dialog.net.pl...

Każdy.

Kazdy to udziela na podstawie wyliczonej zdolnosci kredytowej, a nie stempla, chocby to byla pieczec samego Papieza.

MK

Data: 2009-12-29 22:04:29
Autor: Pete
W dniu 29.12.09 21:45, MK pisze:
Użytkownik "Pete" <nobody@nowhere.com> napisał w wiadomości

Każdy.

Kazdy to udziela na podstawie wyliczonej zdolnosci kredytowej, a nie
stempla, chocby to byla pieczec samego Papieza.

Ale czasem jeden ze stempli jest niezbedny.
ICMPZ.

--
Pete

Data: 2009-12-29 21:23:20
Autor: Kamil Jońca
"MK" <macka@interia.pl> writes:

[...]

Chyba większość. W każdym razie, jak się starałem o kredyt hipoteczny,
to ważna była "prezentata" US. Taki sam pit wysłany pocztą się nie
liczył.
KJ

--
A lady is one who never shows her underwear unintentionally.
                -- Lillian Day

Data: 2009-12-29 21:46:44
Autor: MK
Użytkownik "Kamil "Jońca"" <kjonca@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:87skatsf5z.fsfalfa.kjonca...

Chyba większość. W każdym razie, jak się starałem o kredyt hipoteczny,
to ważna była "prezentata" US. Taki sam pit wysłany pocztą się nie
liczył.

A ja znam od lat wykorzystywana metode PIT (wyslany chocby poczta) + dowod zaplaty/zwrotu podatku.

MK

Data: 2009-12-29 21:59:18
Autor: Kamil Jońca
"MK" <macka@interia.pl> writes:

[...]

No to mamy inne doświadczenia. Może dlatego, że nie mam UoPNCN
W moim przypadku nawet nie chciano o tym słyszeć.
KJ

--
The world is coming to an end.  Please log off.

Data: 2009-12-29 22:04:57
Autor: Pete
W dniu 29.12.09 21:46, MK pisze:
[...]

Ktory bank i jaki kredyt?

--
Pete

Data: 2010-03-17 10:03:15
Autor: MK
[Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach
Do uslugi Bilix przystapil takze Citi. Czyzby Direct Debit moglo czuc sie zagrozone?

MK

Data: 2010-03-17 10:10:44
Autor: Kamil Jońca
"MK" <macka@interia.pl> writes:

Do uslugi Bilix przystapil takze Citi. Czyzby Direct Debit moglo czuc
sie zagrozone?
A ile firm to stosuje?
KJ

The world is coming to an end ... SAVE YOUR BUFFERS!!!

Data: 2010-03-17 18:55:56
Autor: Paweł
Kamil Jońca wrote:

"MK" <macka@interia.pl> writes:

Do uslugi Bilix przystapil takze Citi. Czyzby Direct Debit moglo czuc
sie zagrozone?
A ile firm to stosuje?

odkad pamietam to cale 4, ale strasza, ze w 2010 beda kolejne wdrozenia :)

Data: 2010-03-18 05:35:04
Autor: krzysztofsf
Paweł pisze:
Kamil Jońca wrote:

"MK" <macka@interia.pl> writes:

Do uslugi Bilix przystapil takze Citi. Czyzby Direct Debit moglo czuc
sie zagrozone?
A ile firm to stosuje?

odkad pamietam to cale 4, ale strasza, ze w 2010 beda kolejne wdrozenia :)

Billix ma ta wade dla stosujacej go firmy, ze  (z tego co wywnioskowalem z czytanego kiedys opisu uslugi) klient sam podejmuje decyzje kiedy puscic platnosc.

Data: 2010-03-18 10:43:17
Autor: Valdi
[Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach
"krzysztofsf" news:hnsahp$25h$1news.onet.pl

Billix ma ta wade dla stosujacej go firmy, ze  (z tego co wywnioskowalem
z czytanego kiedys opisu uslugi) klient sam podejmuje decyzje kiedy
puscic platnosc.

no ale przecież jest termin płatności, po którym firma, która wystawiła
rachunek nalicza sobie odpowiednie odseteki za zwłokę.
Podobny mechanizm przecież występuje w przypadku standardowego opłacania
rachunków przez net (zwykły przelew). Masz termin do którego masz się
wyrobić a jeżeli nie to będzie to o czym napisałem powyżej.
Np. do zakładu energetycznego zawsze przelewam w ostatnim dniu płatności -
najwięksi bandyci jak najkrócej powinni obracać moim groszem, który płacę za
cholernie drogą usługę. (bo chyba nie powiecie, że dostaję rachunki, w
których opłata za prąd wynosi 0 PLN a inne opłaty stanowią kilkadziesiąt
złotych... śmiać się czy płakać).

Data: 2010-03-18 10:53:03
Autor: Paweł
krzysztofsf wrote:

Paweł pisze:
Kamil Jońca wrote:

"MK" <macka@interia.pl> writes:

Do uslugi Bilix przystapil takze Citi. Czyzby Direct Debit moglo czuc
sie zagrozone?
A ile firm to stosuje?

odkad pamietam to cale 4, ale strasza, ze w 2010 beda kolejne wdrozenia
:)

Billix ma ta wade dla stosujacej go firmy, ze  (z tego co wywnioskowalem
z czytanego kiedys opisu uslugi) klient sam podejmuje decyzje kiedy
puscic platnosc.

normalnie tez klient podejmuje decyzje kiedy puscic przelew liczac
sie oczywiscie z odsetkami za zwloke.

Data: 2010-03-18 21:12:44
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Kamil Jońca pisze:

[...]

A w przypadku PZ niekoniecznie  (trzeba sprawić, by zabrakło na koncie)

Nie trzeba. Wystarczy po prostu kliknąć "odwołaj" i środki magicznie
wracają na rachunek. :-)

--
MiCHA

Data: 2010-03-19 01:45:07
Autor: krzysztofsf
Kamil Jońca pisze:
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> writes:

Kamil Jońca pisze:

[...]

Fakt. Zapomniałem. KJ

Niektore banki, o ile dobrze pamietam, licza oplate za PZ, ktory nie wykonal sie z braku srodkow (moge sie mylic, ale chba gdzies widzialem cos podobnego)

Wyzszosc Billixu nad zwyklym PZ (dla klienta) widac np, w bankach z nioprocentowanym kontem podstawowym. Nie trzeba zamrazac tam srodkow pod przewidywana platnosc, a po prostu przelac z konta oszczednosciowego w dniu, gdy chcemy zatwierdzic platnosc.

Data: 2010-03-19 22:03:36
Autor: kashmiri
[Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach
krzysztofsf <krzysztofsf@op.pl> had the courage to write:
/ciach/
[...]

Teraz dopiero widzę, jak zaawansowany system ma... Gruzja :)   WSZYSTKIE możliwe rachunki dostawców w Tbilisi (1/3 narodu) - telefon, internet, komórki, media, mandaty karne itd - są do podglądu z poziomu konta bankowego, gdzie można samemu sprawdzić bieżące zadłużenie i zapłacić - albo ustawić direct debit na określony dzień miesiąca. Na ulicach nawet stoją takie automaty przyjmujące gotówkę - dla ludzi, którzy nie używają internetu albo banku.

Cały system można też obsługiwać... bez konta bankowego. Tutaj: www.georgiancard.ge.

Można wpisywać numery tel. różnych firm i instytucji i sprawdzać wysokość rachunku...

k.

Data: 2010-03-19 19:41:45
Autor: Valdi
[Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach
"kashmiri" news:ho0e9m$u5b$1news.onet.pl

[...]

będę wulgarny i napiszę tylko tyle: ZAJEBISTE!
W PL chyba nie prędko to będzie albo nie będzie wcale. Obstawiam ten drugi
wariant. :(

Data: 2010-03-20 09:20:16
Autor: krzysztofsf
kashmiri pisze:
[...]

Startowali do bankowosci elektronicznej pozniej niz Polska a jednoczesnie panuje tam wiekszy zamordyzm w relacjach panstwo - firma/obywatel

Objasniam :)
Polska ma bardzo dobre rozwiazania bankowe, przelewy dochodzace ze zwyklego konta na inne w przeciagu jednego dnia itp, z powodu tego, ze rozwiazania byly wprowadzane od zera, bez koniecznosci uwzgledniania juz istniejacych i stosowanych. Dopiero teraz dogania nas reszta Europy, jesli chodzi o sprawnosc internetowych kont osobistych i szybkosci przelewow.

Gruzja wystarowala pozniej - mogla rozpoczynac z wyzszego pulapu, oraz moglo byc latwo narzucic wskazanym podmiotom gospodarczym, aby informatyzujac sie dokonaly podlaczenia do opisanego systemu platnosci.

Przy okazji - jest to wspaniale dla Wielkiego Brata - calosc informacji o obywatelu do uzyskania jednym zapytaniem skierowanym w jedno miejsce.

Data: 2010-03-22 04:20:37
Autor: kashmiri
kashmiri pisze:
[...]

Ależ skąd. Państwo interesuje *tylko i wyłącznie*, czy płacisz podatki na czas. Dalej jest wolna amerykanka (i oczywiście znajomości na wysokich stołkach). Oficjalnie Gruzja plasuje się bodaj na 9. miejscu na świecie pod względem łatwości prowadzenia działalności gospodarczej.
Obywatel - nie zauważyłem zamordyzmu. Jak wspomniałem, państwo jest tylko zainteresowane, jak od obywatela wziąć jak najwięcej, dając jak najmniej.

[...]

Z tego co obserwuję, nie ma administracyjnego przymusu przystąpienia do systemu - nowe firmy przystępują z własnej woli. Po prostu działa prawo rynku: Georgian Card posiada sieć terminali płatniczych, poprzez które spora część narodu reguluje zobowiązania.

Przy okazji - jest to wspaniale dla Wielkiego Brata - calosc informacji o obywatelu do uzyskania jednym zapytaniem skierowanym w jedno miejsce.

Niby tak - ale jakie to informacje? Zużycie gazu czy prądu? Do tego nigdy nie wiadomo, czy właściciel mieszkania nie wynajął, bo takich faktów nie zgłasza się Wielkiemu Bratu, coby nie przywalił podatku od wynajmu...

Data: 2010-03-22 11:20:42
Autor: kashmiri
[Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach
kashmiri (<nie.ma@nigdzie.com>) ma odwage pisac:
krzysztofsf <krzysztofsf@op.pl> had the courage to write:
/ciach/

Aktualizacja: www.ipay.ge - to jest właściwa strona ze wszystkimi usługodawcami (ta poprzednia nie jest aktualizowana). Telefony publiczne obsługuje w większości przypadków United Telecom (Silknet). Przykładowo, wysokość rachunku za luty 2010 miejscowego biura ONZ (tel. 251129) wynosi ponad 1211,63 GEL (ok. 2,200 PLN).

Znakomite źródło informacji o rachunkach tel. różnych firm, ministerstw, ambasad... Wielki Brat czuwa - ale KTÓRY?

Pzdr.
k.

Data: 2010-03-22 12:10:40
Autor: Valdi
[Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach
"kashmiri" news:ho75oi$kjb$1news.onet.pl

Znakomite źródło informacji o rachunkach tel. różnych firm, ministerstw,
ambasad... Wielki Brat czuwa - ale KTÓRY?

to nie jest takie głupie - chętnie bym poznał ile z naszych podatków
przeznaczamy na komórki posłów.

Data: 2009-12-24 12:56:09
Autor: owp
[...]

No Vattenfall daje taką możliwość, że wysyła faktury mailem i można płacić przez internet. Nie wiem, czym to się różni od tego BILIKSA...
owp

Data: 2009-12-24 13:39:51
Autor: Valdi
[Multibank][Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach
"owp" news:hgvksv$1s8$1inews.gazeta.pl

No Vattenfall daje taką możliwość, że wysyła faktury mailem i można płacić
przez internet. Nie wiem, czym to się różni od tego BILIKSA...

Mea Caulpa - PGE popierdasiło mi się z Vattenfalem :)

Data: 2009-12-23 14:34:02
Autor: MacGregor
[Multibank][Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach
Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> napisał w wiadomości news:hgsosj$flg$1atlantis.news.neostrada.pl...
Hello,
MK pisze:
[...]

Ja też już o tym kiedyś pisałem ;-), ale to jest roziązanie alternatywne.
Przy PZ to wierzyciel decyduje kiedy zabrać Ci z konta kasę, przy BILIX to dłużnik decyduje kiedy zapłaci.
O ile ma się na koncie nadwyżkę, to PZ jest OK. Jeżeli miewa się niewystarczające środki ;-) to za niezrealizowanie PZ (a konkretnie za powiadomienie o tym) banki potrafią skasować kilka zł, a przelew trzeba zrobić później samemu.
Przy BILIX* masz tą możliwość, że możesz zapłacić w ciągu bodajże 3 miesięczy od dostarczenia rachunku.

*) za Chiny Ludowe nie mam pojęcia czy tą nazę się odmienia. :-)

--
Pozdrawiam,
MacGregor

Data: 2009-12-24 20:28:07
Autor: aceJacek
Dnia Wed, 23 Dec 2009 14:34:02 +0100, MacGregor napisal:
Przy BILIX* masz tą możliwość, że możesz zapłacić w ciągu bodajże 3 miesięczy od dostarczenia rachunku.

*) za Chiny Ludowe nie mam pojęcia czy tą nazę się odmienia. :-)

Chyba, jak Linux: Linuksie, Linuksowi, linuksowy

wesołych, aceJacek

--
http://olewaczers.eu.org
                               ...a na zewnatrz jest 3.4 st.C

Data: 2009-12-23 10:43:52
Autor: xbartx
Dnia Wed, 23 Dec 2009 09:21:40 +0100, MK napisał(a):

Jak informuje KIR nastapilo wdrozenie nowych uslug w Multibanku i
Millennium, ciekawe aczkolwiek lista firm korzystajacych z rozwiazania
bardzo krotka...

Jakby to się rozwinęło i można większość płatności przez to puszczać to IMO, bardzo przydatna i wygodna usługa.

Data: 2009-12-23 12:38:49
Autor: Valdi
[Multibank][Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach
"xbartx" news:hgss98$gu0$4inews.gazeta.pl

Jakby to się rozwinęło i można większość płatności przez to puszczać to
IMO, bardzo przydatna i wygodna usługa.

doĹźyjemy tego? ;)

Data: 2009-12-23 04:21:33
Autor: BK
On Dec 23, 12:38 pm, "Valdi" <Va...@valdi.pl> wrote:
"xbartx"news:hgss98$gu0$4inews.gazeta.pl

> Jakby to się rozwinęło i można większość płatności przez to puszczać to
> IMO, bardzo przydatna i wygodna usługa.

dożyjemy tego? ;)

Dozyjemy, wszystko sie powoli rozkreca :)

Data: 2009-12-23 14:15:27
Autor: Valdi
[Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach
"BK" news:9b050682-72d7-4199-a14e-b1cde2d7fed3m26g2000yqb.googlegroups.com

Dozyjemy, wszystko sie powoli rozkreca :)

No to pozostaje cierpliwie czekać :) Oby tylko "pobór" z góry się o mnie nie
upomniał za nim się BILIXem pobawię he he he ;)

[Multibank][Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach