Nowe w KK Citi

Data: 2011-09-01 22:50:24
Autor: RobertS
Nowe w KK Citi

Tak pastrze, ze mi raptem 6KK zostanie (liczac z DC). Chyba trzeba sie
znowu rozejrzec i odnowic kolekcje. Gdzie te czasy, kiedy sie mialo 12KK...

a ja wymówiłem kk z OF, miałem ze sporym niewykorzystywanym limitem i jak chciałem inną to wszędzie dostawałem negaty, bo przekredytowany jestem

trzeba będzie biznesowe kk brać ich w BIK nie widać ;-)

RobertS

Data: 2011-09-01 21:11:34
Autor: Wojciech Bancer
Nowe w KK Citi
On 2011-09-01, RobertS <bob75@xpostx.pl> wrote:

[...]

Tak pastrze, ze mi raptem 6KK zostanie (liczac z DC). Chyba trzeba sie
znowu rozejrzec i odnowic kolekcje. Gdzie te czasy, kiedy sie mialo 12KK...
a ja wymówi³em kk z OF, mia³em ze sporym niewykorzystywanym limitem i jak chcia³em inn± to wszêdzie dostawa³em negaty, bo przekredytowany jestem

trzeba bêdzie biznesowe kk braæ ich w BIK nie widaæ ;-)

A swoj± drog±, wie kto¶ dlaczego tak jest?
Czy firmy nie mog± byæ niesolidnymi d³u¿nikami? :)

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2011-09-02 07:11:34
Autor: Michał 'Amra' Macierzyński
Nowe w KK Citi
On 2011-09-01, RobertS<bob75@xpostx.pl>  wrote:

[...]

[...]

A swojÄ… drogÄ…, wie ktoÅ› dlaczego tak jest?
Czy firmy nie mogą być niesolidnymi dłużnikami? :)

Prawo bankowe, rekomendacje nadzoru, zapewne tez podatkowo rowniez...
Dwa rozne segmenty rynku, mimo ze chodzi czesto o jedna osobe ;) (w przypadku DG). Badanie zdolnosci kredytowej teoretycznie na innej filozofii oparte. Problem w tym, ze zycie nie jest takie latwe - i stad ten problem ;) Bo oczywiscie wiekszosc firm to DG, gdzie mmy tlko jedna osobe. Dla banku to sa obroty firmy, ma prowadzona ksiegowosc, etc.

Bank sprawdza przychody, koszty, zysk, podatek, etc. Na podstawie tego bada zdolnosc teaktujac Firme Jana Kowalskiego jako jeden podmiot, a Jana Kowalskiego jako drugi. Mamy w koncu dwa rozne podmioty. Firma to firma, to ze osobowa, a nie kapitalowa, nie ma w tym przypadku zadnego znaczenia. Mimo, ze w DG odpowiadamy calym swoim majatkiem ;) Jedne DG to duze, kilkunasto (i wiecej) firmy, wiekszosc to pojedczy specjalista na swoim. Generalnie trudny rynek.

Traktowanie inaczej (czyli nie wpisywanie do BIKu i traktowanie tego jako zobowiazania firmy, a nie osoby fizycznej to jedno. drugie to w ogole przyznawanie kredytow firmom).
Osobiscie wskazalbm na wciaz stosunkowo wczesny etap rozwoju oferty kredytowej dla MSP. Do tej pory bardziej oplacalo sie sprzedawacwac wystandaryzowane produkty consumer finance + hipoteki, niz bawic w kredyty dla MSP - wolumenty wcale nie takie wielkie, liczba firm przeciez ograniczona do 1,7 mln miniej wiecej (mowa o tych najmniejszych), wiec generalnie zainteresowanie bylo gdzie indziej.

Banki traktuja jednoosobowe DG jak firmy, w oderwaniu od osoby fizycznej. Mimo, ze w praktyce jest to jednosc, a pieniadze sa przekazywane z lewej do prawej kiszeni tych samych spodni (zysk w DG to pensja).

No i mamy problem - o ile dla osob masz latwo dostepny scoring aplikacyjny (wiek, adres zamieszkania, zwod, etc) lub behawioralny, to w przypadku firm juz tak latwo nie ma - dobrego silnika nie kupisz, kazda firma troche inn a jest, po PKD firme trudno wlasciwie rozpoznac, bo wszyscy wpisuja ile wlezie, nawet jak wpisza 3 glowne dzialalnosci, to i tak roznie to w praktyce wyglada, wiekszosc firm zamyka sie po 2 latach, a po 5 to juz istatnija ostatki, wiec generalnie udzielanie kredytow jest bardzo trudne.

Do tego wszystkiego bank bada zdolnosc firmy (czyli tez jednoosobweoj dzialalnosci gospodarczej) - a ta nie jest osoba fizyczna, ktora jest w BIK.

No i dochodzimy do paradoksow. Musisz prowadzic DG co najmniej 2 lata, zeby dostac kredyt (jakikolwiek wiekszy). Jako osoba fizyczna nie dostaniesz tez zadnego kredytu - bo pracujesz w swojej DG, ktora moze upasc ;)

Ale jak zatrudnisz czlowieka na umowe o prace, to ten czlowiek... kredyt dostanie od reki. Mimo, ze ma wieksze ryzyko ;)

Jednym slowem ze wzgledu na bardzo skomplikowana sytuacje, a przeciez scoring to czysta matematyka, w procesie przyznawania kredytow dla MSP musi byc zaangazowany czlowiek - to podraza i wydluza koszt. Do tego bnkom trudno szacowac ryzyko... Na wszelki wypadek oddzielaja te linie biznesowe.

Chociaz powoli sie to zaczyna zmieniac - zwlaszcza wsrod specjalistycznych instytucji. Robiac scoring malej firmy mozna siegnac po scoring jana kowalskiego. Wszystko zalezy wlasciwie od apetytu na ryzyko (czyli ceny kredytu) i zabezpieczenia.

--
Zapraszam na http://www.bankowymokiem.pl - blog PKO Banku Polskiego
Zobacz jak wygladaja Szkolne Kasy Oszczednosci http://www.szkolneblogi.pl

Data: 2011-09-01 23:09:36
Autor: Michał 'Amra' Macierzyński
Nowe w KK Citi
On 11-09-01 22:50, RobertS wrote:
a ja wymówiłem kk z OF, miałem ze sporym niewykorzystywanym limitem i
jak chciałem inną to wszędzie dostawałem negaty, bo przekredytowany jestem

trzeba będzie biznesowe kk brać ich w BIK nie widać ;-)

No ten grace period jest sporym atutem w przypadku OF ;)

W PKO, Inteligo i Meritum mozna sobie zamowic raport BIK on line w kilka sekund - wlasnie swoje 90 stron kilka dni temu przegladalem (stad mnie tak wzielo na kasowanie tych KK). Co ciekawe Tesco KK w BIKu caly czas nie mam ;)

W Citi mnie troche zalatwili, bo chcialem na druga karte maly limit, a dali dosc spory - musze chyba go zmniejszyc, tyle ze nie przerabialem takiej operacji jeszcze.

Nowych bankow brak, wiec nie ma gdzie zakladac RORow nowych ;) Ostatni w Idea banku otworzylem ;)

Data: 2011-09-02 18:38:20
Autor: Michał
Nowe w KK Citi
Osoba nazywajaca sie Michał 'Amra' Macierzyński w liscie z dnia 2011-09-01 23:09 napisala nastepujace slowa:

W Citi mnie troche zalatwili, bo chcialem na druga karte maly limit, a
dali dosc spory - musze chyba go zmniejszyc, tyle ze nie przerabialem
takiej operacji jeszcze.

Dzwon na citiphone... Robia to od reki.

--
michal

Data: 2011-09-02 19:56:16
Autor: RobertS
Nowe w KK Citi

[...]

w Meritum coś się za to płaci? dawno sobie takiego raportu nie zamawiałem, ostatnio dowiedziałem się w Multi, że jestem "przekredytowany" i dlatego musiałem skasować kk z OF, nawet doradca, który do mnie zadzwonił ze zrozumieniem przyjął moją decyzję o zamknięciu tej karty

Nowych bankow brak, wiec nie ma gdzie zakladac RORow nowych ;) Ostatni w
Idea banku otworzylem ;)

a z cashbacku z IB korzystasz? jako prowadzący DG mógłbyś dostać 2% od wszystkich transakcji bez żadnych limitów ;-)

RobertS

Data: 2011-09-03 09:54:31
Autor: Michał 'Amra' Macierzyński
Nowe w KK Citi
On 11-09-02 19:56, RobertS wrote:

[...]

1.
Opłata za udostępnienie Raportu PLUS w polskiej wersji językowej
27,00 zł
2.
Opłata za udostępnienie Raportu PLUS w angielskiej wersji językowej
36,00 zł
3.
Opłata za udostępnienie Raportu PLUS z Informacją o Ocenie Punktowej w polskiej wersji językowej
32,00 zł
4.
Opłata za udostępnienie Raportu PLUS z Informacją o Ocenie Punktowej w angielskiej wersji językowej
40,00 zł
5.
Opłata za udostępnienie Raportu PLUS w angielskiej i polskiej wersji językowej
50,00 zł
6.
Opłata za udostępnienie Raportu PLUS z Informacją o Ocenie Punktowej w angielskiej i polskiej wersji językowej
55,00 zł
7.
Opłata za wysyłkę Raportu PLUS Pocztą Polską
10,00 zł

tyle ze tam vat 22% byl - trudno znalezc w sumie - przez googla szukalem :)

Data: 2011-09-03 10:42:01
Autor: RobertS
Nowe w KK Citi

[...]

już sobie wyguglałem, bo na stronie banku ciężko znaleźć...zamówię sobie za 32 zł plusa, długo się na pdf czeka?

to tylko 2 zł więcej niż raport zamówiony bezpośrednio w BIK, a zobaczę co tam mam ;-)

RobertS

Data: 2011-09-03 12:35:51
Autor: Michał 'Amra' Macierzyński
Nowe w KK Citi
On 11-09-03 10:42, RobertS wrote:

to tylko 2 zł więcej niż raport zamówiony bezpośrednio w BIK, a zobaczę
co tam mam ;-)>

Tylko w ipko zamawialem. wlasciwie on-line - przychodzi sms i raport jest do pobrania w systemie transakcyjnm...

Data: 2011-09-06 20:58:04
Autor:
Nowe w KK Citi
RobertS <bob75@xpostx.pl> napisa³(a):
to tylko 2 zł więcej niż raport zamówiony bezpośrednio w BIK, a zobaczę co tam mam ;-)

BIK'o'maniacy? ;) Jak jest sens zamawiania raportu z BIK czê¶ciej ni¿ raz na
pó³ roku? ;) Bezp³atna 'informacja ustawowa' wprost z BIK  - dawnej tzw.
Raport Standard nie wystarcza? ;) Te¿ potrafi mieæ kilkadziesi±t stron ;p

A mo¿e chodzi o 'scoring' (cokolwiek to znaczy ; )))

Data: 2011-09-07 06:41:55
Autor: Michał 'Amra' Macierzyński
Nowe w KK Citi
On 11-09-06 22:58, newsroomy.SKASUJ@gazeta.pl wrote:
RobertS<bob75@xpostx.pl>  napisaÅ‚(a):

to tylko 2 z� wi�cej niş raport zamówiony bezpo�rednio w BIK, a zobacz�
co tam mam ;-)

BIK'o'maniacy? ;) Jak jest sens zamawiania raportu z BIK częściej niż raz na
pół roku? ;) BezpÅ‚atna 'informacja ustawowa' wprost z BIK  - dawnej tzw.
Raport Standard nie wystarcza? ;) Też potrafi mieć kilkadziesiąt stron ;p

A może chodzi o 'scoring' (cokolwiek to znaczy ; )))

Zlikwidowalem 3 KK + zmnejszylem mocno limity na 2KK - i teraz moge sobie za chwile sprawdzic, czy wszystkie te banki poza zamknieciem rachunku kredytowego, rowniez poinformowaly BIK o tym. Kiedys mialem w jednym banku (zreszta jego KK zlikwidowalem wlasnie), ze mi tego z BIKu nie wycieli, tlumaczac sie, ze owszem karte zamkneli, ale limitu do niej nie, bo trzeba zlozyc pisemna rezygnacje...

Data: 2011-09-04 21:24:44
Autor: Michał 'Amra' Macierzyński
Nowe w KK Citi
On 11-09-02 19:56, RobertS wrote:
a z cashbacku z IB korzystasz? jako prowadzący DG mógłbyś dostać 2% od
wszystkich transakcji bez żadnych limitów ;-)

No ja juz "jak Pan Bog przykazal" etatowiec ;)