Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Nowe wyglądające jak stare, ale któ re...? ;)

Nowe wyglądające jak stare, ale któ re...? ;)

Data: 2010-03-02 11:32:43
Autor: falco
Nowe wyglądające jak stare, ale któ re...? ;)
Siema,

jak w temacie a dokładniej mówiąc...

Wciąż nieśpiesznie rozglądam się za klasycznym sprzętem nawiązującym do pięknej linii lat 60-70, ale now(sz)ej generacji czyli produkcji z lat 90, myślałem o pojemności 250, ale zaczynam mieć ból głowy czy to jednak nie za mało, by pojechać na luzaku po PL...
Z drugiej strony od kilkunastu lat na 4oo jeżdżę tylko Garbuskami a te jak wiadomo nie są demonami prędkości (z wyjątkami) ;)

Może coś pojemności 500-600, dużo większe na pewno nie wchodzą w grę.

Cena w granicach 9 koła (czy to w ogóle możliwe...?).

Słabo rozeznaję się jeszcze na modelach, dlatego liczę na konkretne wskazówki, nawet jeśli będą trochę odbiegać cenowo, to proszę o przykłady, abym miał o czym myśleć...

Coś w stylu Kawasaki W650
http://www.classicmotorcycles.org.uk/classicbikes/cb_kawasaki_w650.htm


--
Pozdr! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa... Jawa 356 '58 175
Jagermeister 1.6+kilka koników...

Data: 2010-03-02 11:15:44
Autor: Piotr Klimek
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Dnia (Tue, 02 Mar 2010 11:32:43 +0100) ktos podajacy sie za falco
wyklawiaturowal co nastepuje:

Siema,

jak w temacie a dokładniej mówiąc...

Wciąż nieśpiesznie rozglądam się za klasycznym sprzętem nawiązującym do pięknej linii lat 60-70, ale now(sz)ej generacji czyli produkcji z lat 90, myślałem o pojemności 250, ale zaczynam mieć ból głowy czy to jednak nie za mało, by pojechać na luzaku po PL...
Z drugiej strony od kilkunastu lat na 4oo jeżdżę tylko Garbuskami a te jak wiadomo nie są demonami prędkości (z wyjątkami) ;)

Może coś pojemności 500-600, dużo większe na pewno nie wchodzą w grę.

Cena w granicach 9 koła (czy to w ogóle możliwe...?).

Słabo rozeznaję się jeszcze na modelach, dlatego liczę na konkretne wskazówki, nawet jeśli będą trochę odbiegać cenowo, to proszę o przykłady, abym miał o czym myśleć...

Coś w stylu Kawasaki W650
http://www.classicmotorcycles.org.uk/classicbikes/cb_kawasaki_w650.htm

Przyjrzyj sie Suzuki GSX750 Inazuma.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2010-03-02 11:43:54
Autor: Hinek
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Użytkownik "falco" <mfalco@wp.pl> napisał

Wciąż nieśpiesznie rozglądam się za klasycznym sprzętem nawiązującym do pięknej linii lat 60-70, ale now(sz)ej generacji czyli produkcji z lat 90, myślałem o pojemności 250, ale zaczynam mieć ból głowy czy to jednak nie za mało, by pojechać na luzaku po PL


Spraw sobie Inazume. To ladny i dobry motocykl. Wyglada wlasnie
tak jak powinien wygladac prawdziwy motocykl. No...moze jeszcze
zainteresuj sie Zephyrem, ale tym ze szprychowanymi kolami.
A jak chcesz mieć singla to moze SR 500?, ale to juz zabytek i dla
twardzieli raczej :)
Pozdr

--
Hinek
F650 K750 i inne..

Data: 2010-03-02 11:49:34
Autor: falco
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Hinek pisze:

A jak chcesz mieć singla to moze SR 500?, ale to juz zabytek i dla
twardzieli raczej :)

Tak, znam ten sprzęt, ale choć bardzo mi się podoba, to musiałem zrezygnować z poszukiwań zdrowej Japonii z lat 70 czy nawet 80, bo to jak wygrać w Totka a jednego zabytka na 2oo już mam, dlatego szukam coś w stylu "nowe retro"... ;)


--
Pozdr! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa... Jawa 356 '58 175
Jagermeister 1.6+kilka koników...

Data: 2010-03-02 16:29:56
Autor: Scyzoryk
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)

Tak, znam ten sprzęt, ale choć bardzo mi się podoba, to musiałem
zrezygnować z poszukiwań zdrowej Japonii z lat 70 czy nawet 80, bo to jak wygrać w Totka a jednego zabytka na 2oo już mam, dlatego szukam coś w stylu "nowe retro"... ;)

ale sr500 było produkowane chyba nawet do 99r.


--
Pozdr
Scyzoryk
xl 600v

Data: 2010-03-02 16:49:34
Autor: Jasio
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Użytkownik "Scyzoryk" <gradon_mWYWAL_TO@interia.pl> napisał w wiadomości news:hmjatq$6b6$1mx1.internetia.pl...

Tak, znam ten sprzęt, ale choć bardzo mi się podoba, to musiałem
zrezygnować z poszukiwań zdrowej Japonii z lat 70 czy nawet 80, bo to jak wygrać w Totka a jednego zabytka na 2oo już mam, dlatego szukam coś w stylu "nowe retro"... ;)

ale sr500 było produkowane chyba nawet do 99r.

A teraz to sr400 i to na wtrysku można sobie zażyczyć.
Bo robią znowu.


--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2010-03-02 13:30:35
Autor: Jasio
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Użytkownik "falco" <mfalco@wp.pl> napisał w wiadomości news:hmipgl$6sc$1mx1.internetia.pl...
Siema,

jak w temacie a dokładniej mówiąc...

Wciąż nieśpiesznie rozglądam się za klasycznym sprzętem nawiązującym do pięknej linii lat 60-70, ale now(sz)ej generacji czyli produkcji z lat 90, myślałem o pojemności 250, ale zaczynam mieć ból głowy czy to jednak nie za mało, by pojechać na luzaku po PL...

Cena w granicach 9 koła (czy to w ogóle możliwe...?).


Za 6999Ł to będzie taki:
http://www.autotrader.co.uk/search/used/bikes/postcode/ls184ay/radius/1500/keywords/%20Kawasaki%20W650%20676%20cc/sort/priceasc

W650 jest bardzo popularną bazą do flattrackerów jest.

Słabo rozeznaję się jeszcze na modelach, dlatego liczę na konkretne wskazówki, nawet jeśli będą trochę odbiegać cenowo, to proszę o przykłady, abym miał o czym myśleć...

Coś w stylu Kawasaki W650
http://www.classicmotorcycles.org.uk/classicbikes/cb_kawasaki_w650.htm


Czyli tak naprawdę szukasz czegoś co jest w stylu czegoś co jest w stylu. Bo Kawa miała udawać Bonneville Triumpha.
A doradzający Ci Inazumę zapomnieli powiedzieć ile KM ma silnik z GSXa 750.
Choć klasyczne zawieszenie i linia motocykla ładne - zdecydowanie "nie" przy Twoim doświadczeniu motocyklowym. Ale mogę się mylić.

Klasyczne zawieszenie na wahaczu dwuramiennym na dwa amortyzatory, okrągła lampa bez owiewki, dwie rury wydechowe i wyraźnie zarysowany zbiornik paliwa - tak, również moim zdaniem, tak wygląda prawdziwy motocykl.

PS
przejrzałem też pod tym kątem allegro i znalazłem takiego cudaka
http://www.allegro.pl/item931353151_jawa_bonneville_special_poros_customs.html


--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2010-03-02 15:08:58
Autor: Kuczu
Nowe wyglądające jak stare, ale któr e...? ;)
W dniu 2010-03-02 11:32, falco pisze:

Wciąż nieśpiesznie rozglądam się za klasycznym sprzętem nawiązującym do
pięknej linii lat 60-70, ale now(sz)ej generacji czyli produkcji z lat
90, myślałem o pojemności 250, ale zaczynam mieć ból głowy czy to jednak
nie za mało, by pojechać na luzaku po PL...
Z drugiej strony od kilkunastu lat na 4oo jeżdżę tylko Garbuskami a te
jak wiadomo nie są demonami prędkości (z wyjątkami) ;)

Może coś pojemności 500-600, dużo większe na pewno nie wchodzą w grę.

Cena w granicach 9 koła (czy to w ogóle możliwe...?).

Słabo rozeznaję się jeszcze na modelach, dlatego liczę na konkretne
wskazówki, nawet jeśli będą trochę odbiegać cenowo, to proszę o
przykłady, abym miał o czym myśleć...


Jesli nowe jak stare to Kawasaki Drifter 800 :)

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-03-02 15:22:12
Autor: Qlfon
Nowe wyglądające jak stare, ale któr e...? ;)
Kuczu pisze:

Słabo rozeznaję się jeszcze na modelach, dlatego liczę na konkretne
wskazówki, nawet jeśli będą trochę odbiegać cenowo, to proszę o
przykłady, abym miał o czym myśleć...


Jesli nowe jak stare to Kawasaki Drifter 800 :)

Albo Triumphy (bez speed triple, street triple, daytony, tigera i ST)
A moĹźe Enfield?;)

--
Qlfon, Lublin - w końcu:)

Data: 2010-03-02 16:04:49
Autor: Ivam
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Użytkownik "falco" <mfalco@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hmipgl$6sc$1@mx1.internetia.pl...
Wciąż nieśpiesznie rozglądam się za klasycznym sprzętem nawiązującym do pięknej linii lat 60-70, ale now(sz)ej generacji

kurcze, gdyby nie to:
Cena w granicach 9 koła (czy to w ogóle możliwe...?).

to bym powiedzial, ze mowisz o ducati z serii sportclassic, np:
http://www2.ducati.com/en/bikes/my2009/ModelPage.jhtml;jsessionid=YF1ER45R3HQ3YCRNCB2SFEYKFUIHUIV3?family=SportClassic&model=SCSPORT1000S-09


albo krotki link:
http://tnij.org/f1kf

--
pzdr:
Ivam

ps. wiem, ze nie pomoglem, ale piekne sa te dukaty i nie moglem sie powstrzymac:P

Data: 2010-03-02 16:25:12
Autor: Monster
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
W dniu 2010-03-02 16:04, Ivam pisze:

kurcze, gdyby nie to:
Cena w granicach 9 koła (czy to w ogóle możliwe...?).

to bym powiedzial, ze mowisz o ducati z serii sportclassic,

Wszystko fajnie,tylko CENA!!!,tak z 7 tys, ale Euro:-/


--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Data: 2010-03-02 16:23:21
Autor: Monster
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
W dniu 2010-03-02 11:32, falco pisze:
Siema,

jak w temacie a dokładniej mówiąc...

rozejrzyj się za Beemką R60,R65 R80,R90,R100...klasyczne sprzęty o wyglądzie CZ,no i nie do zaje.. Było tego sporo więc i o ładny egzemplarz stosunkowo łatwo,niestety na szprychowanych kołach w 9 tys to już ciężej się zmieścić

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Data: 2010-03-02 16:36:54
Autor: falco
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Dzięki chłopaki za szybki i konkretny odzew! ;)

Jak celnie zauważył Jasio moje "doświadczenie" jak na razie mówi stanowcze "nie" dla dużej mocy.
Dlatego choć niektóre przykłady cieszą oko, to jednak za wysokie progi na moje nogi... ;)

Wiem, że to temat rzeka, zresztą sam go nie raz poruszałem, ale cały czas nie mogę pojąć czemu jest tak mała nisza klasyków rzędu 400-500. Na większy na pewno się nie zdecyduję a 250, choć ma swoje niezaprzeczalne zalety, jednak dużo ludzi raczej odradza...

Ciężko nowicjuszowi wyczuć jak dany sprzęt się sprawdzi, zwłaszcza na początku "drogi", dlatego zgłębiam temat gdzie tylko się da... ;)
Dla mnie ogromną zaletą jest to, że 250 jest zgrabna, lekka, tania w eksploatacji, zwłaszcza przy dystrybutorze... ;)

Jazda będzie tylko w pojedynkę, bez plecaczka, co najwyżej z torbą i małym namiotem. ;)
Kręcą mnie wypady po PL dalsze i bliższe, ale nie na zasadzie wylot rano, powrót w nocy, bardziej łykendowe, jednak nie chcę typowego Turystyka, bo... tylko Klasyki mnie... kręcą... Ot, takie zboczenie... ;)

Delektowaniem się samą jazdą, ale jednak ciut sprawniej niż Babcią Jawcią, która wyciąga... 8 dyszek a przelotową ma 66 i ma prawo odmówić posłuszeństwa jak na Babcię przystało... ;)

Droga Przyjaciółko... oto niekończące się dylematy zielonego...

--
Pozdr! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa... Jawa 356 '58 175
Jagermeister 1.6+kilka koników...

Data: 2010-03-02 15:50:37
Autor: Piotr Klimek
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Dnia (Tue, 02 Mar 2010 16:36:54 +0100) ktos podajacy sie za falco
wyklawiaturowal co nastepuje:

Dzięki chłopaki za szybki i konkretny odzew! ;)

Jak celnie zauważył Jasio moje "doświadczenie" jak na razie mówi stanowcze "nie" dla dużej mocy.
Dlatego choć niektóre przykłady cieszą oko, to jednak za wysokie progi na moje nogi... ;)

Moim zdaniem majac doswiadczenie z jakiegokolwiek innego motocykla
spokojnie ogarniesz cos co ma okolo 80KM.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2010-03-02 18:23:02
Autor: KLOSZ
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Poniewaz kazda pliszka swoj ogonek chwali, to musze zapytac: No to moze sevenka (Honda CB 750 Seven Fifty)?

Co prawda nie na szprychach, ale za to spokojne jak baranek, nie trzeba wysoko krecic (co na przyklad juz jest mile widziane w Inazumie), 74 KM, elastyczne, poturystykowac mozna, klasyczny wyglad, ladnie wyeksponowany silnik. W cenie do 9 tys, pewnie bedzie cos w rocznikach I polowy '90, ale za to w tych pieniadzach mozna kupic juz egzemplarz w dobrym stanie, sprzet bezawaryjny. We wspomnianych rocznikach bedzie jeszcze ze srebrnym silnikiem - co dodaje "klasycznego" wygladu. Skoro mnie sie udalo ja ogarnac jako pierwszy "prawdziwy" w moim zyciu motocykl, to zakladam, ze czlowiek, ktory juz czyms jezdzil wczesniej tez da rade.

Pozostaje kwestia masy motocykla, i tu pytanie o krzepe i wzrost autora watku.

Zdrowko
KLOSZ
--
FJR 1300 '01 - dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - by KLOSZ
"To co widzisz to też jest patologia, tylko troche inna niż Twoja..." - tez by KLOSZ

Data: 2010-03-03 08:16:40
Autor: falco
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
KLOSZ pisze:
Poniewaz kazda pliszka swoj ogonek chwali, to musze zapytac: No to moze sevenka (Honda CB 750 Seven Fifty)?

O to właśnie mi chodzi, aby każdy ze swojego doświadczenia dorzucił "3 grosze" a ja będę mógł poszerzyć horyzonty. ;)
Jednak na razie nie zdecyduję się na większą maszynę. Może z czasem to się zmieni, ale na razie chcę coś zdecydowanie mniejszego i (bez obrazy) klasycznego. ;)

Pozostaje kwestia masy motocykla, i tu pytanie o krzepe i wzrost autora watku.

180/77-80 (zależy od bro) ;)

Ze wszystkich modeli, które proponujecie, nadal W650 bije rywali o głowę, ale dzięki za podpowiedzi!

Niestety spodziewam się dużo wyższej ceny (o znalezieniu kilku egzemplarzy do obejrzenia nawet nie wspomnę), więc na razie pewnie poczekam a z czasem może (jeszcze) parę groszy odłożę i przesiądę się na większą maszynę... ;)

--
Pozdr! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa... Jawa 356 '58 175
Jagermeister 1.6+kilka koników...

Data: 2010-03-02 16:45:45
Autor: Scyzoryk
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)

Ciężko nowicjuszowi wyczuć jak dany sprzęt się sprawdzi, zwłaszcza na
początku "drogi", dlatego zgłębiam temat gdzie tylko się da... ;)
Dla mnie ogromną zaletą jest to, że 250 jest zgrabna, lekka, tania w eksploatacji, zwłaszcza przy dystrybutorze... ;)

zobacz sobie jeszcze GN 250, może akurat taki styl Ci podpasuje

Tanie, popularne.


--
Pozdr
Scyzoryk
xl 600v

Data: 2010-03-02 16:53:07
Autor: falco
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Scyzoryk pisze:

zobacz sobie jeszcze GN 250, może akurat taki styl Ci podpasuje

Gienka oglądałem i dopóki się nie przymierzyłem, to byłem bliski decyzji, jednak okazał się dla mnie za malutki. ;)
Co do SR500, to też brałem pod uwagę, ale ze względu na praktycznie zerowy rynek wtórny odpuściłem.
Ponoć mało kto chce je odsprzedać, bo gdy już kupi, to nie ma szans na rozstanie... ;)

Z tych wszystkich, które do tej pory napotkałem najbardziej podoba mi się W650, ale też praktycznie nie do dostania...

Tak, to jest gdy ma sie gust inny niż ogólne kanony... ;)


--
Pozdr! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa... Jawa 356 '58 175
Jagermeister 1.6+kilka koników...

Data: 2010-03-02 16:50:58
Autor: Jasio
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Użytkownik "falco" <mfalco@wp.pl> napisał w wiadomości news:hmjc9c$tn7$1mx1.internetia.pl...

Z tych wszystkich, które do tej pory napotkałem najbardziej podoba mi się W650, ale też praktycznie nie do dostania...

W 9tysiącach to nie do dostania, racja.


--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2010-03-02 22:14:49
Autor: morghul
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Hinek już zdaje się wspominał o Zephyrze ale zdaje się że nie robili ze szprychami małych Zephyrów (550) a szkoda bo to też całkiem ładne choć mało popularne u nas stworzenie. 750 to już kawałek motocykla jest jednak.

--

Dawid

Data: 2010-03-03 08:19:31
Autor: falco
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
morghul pisze:
zdaje się że nie robili ze szprychami małych Zephyrów (550) a szkoda bo to też całkiem ładne choć mało popularne u nas stworzenie.

Najczęściej widywałem ogłoszenia z 750, co znów potwierdza, że mniejsze motocykle rzędu 500, są jak na lekarstwo... :( A Zephyr 550 też mi się podoba.

--
Pozdr! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa... Jawa 356 '58 175
Jagermeister 1.6+kilka koników...

Data: 2010-03-03 08:29:08
Autor: Kuczu
Nowe wyglądające jak stare, ale któr e...? ;)
W dniu 2010-03-03 08:19, falco pisze:

Najczęściej widywałem ogłoszenia z 750, co znów potwierdza, że mniejsze
motocykle rzędu 500, są jak na lekarstwo... :( A Zephyr 550 też mi się
podoba.

Kumpel sprzedal w ubieglym roku slicznego Zephyra 550 za jakies 6000 pln. I byl, ten Zephyr, w naprawde slicznym stanie.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-03-03 08:31:10
Autor: falco
Nowe wyglądające jak stare, ale któr e...? ;)
Kuczu pisze:

Kumpel sprzedal w ubieglym roku slicznego Zephyra 550 za jakies 6000 pln. I byl, ten Zephyr, w naprawde slicznym stanie.

To nie mogłeś poczekać... ;););) Może jest znów do kupienia...? ;););)

--
Pozdr! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa... Jawa 356 '58 175
Jagermeister 1.6+kilka konikĂłw...

Data: 2010-03-03 12:07:08
Autor: mmaurycy
Nowe wyglądające jak stare, ale któr e...? ;)
W dniu 2010-03-03 08:31, falco pisze:
Kuczu pisze:

Kumpel sprzedal w ubieglym roku slicznego Zephyra 550 za jakies 6000
pln. I byl, ten Zephyr, w naprawde slicznym stanie.

To nie mogłeś poczekać... ;););) Może jest znów do kupienia...? ;););)

Coś znajdziesz w interesujących Cię pieniądzach tylko spokojnie:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1620218
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1746045
http://www.allegro.pl/item943683057_kawasaki_zephyr_550.html
http://www.allegro.pl/item943981392_kawasaki_zephyr_550_1992_oryginal_bezwypadkowy.html
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1627258
http://www.allegro.pl/item939489595_w_swietnym_stanie_1998_kawasaki_zephyr_zr550.html
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1711520

więc chyba nie jest tak źle
pozdrawiam
mmaurycy
SYM HUSKY juĹź 150 :)
http://mmaurycy.googlepages.com/symhusky125

Data: 2010-03-03 17:01:56
Autor: falco
Nowe wyglądające jak stare, ale któr e...? ;)
mmaurycy pisze:

Coś znajdziesz w interesujących Cię pieniądzach tylko spokojnie:

Przeglądałem sobie oferty z Zephyrami, to chyba jeden z bardziej popularnych modeli wśród których jest nawet co wybierać. Dzięki!

P.S. TwĂłj czoperek teĹź niczego sobie! ;)


--
Pozdr! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa... Jawa 356 '58 175
Jagermeister 1.6+kilka konikĂłw...

Data: 2010-03-03 07:52:14
Autor: newrom
Nowe wyglšdajšce jak stare, ale które...? ;)
On Tue, 02 Mar 2010 16:36:54 +0100, falco <mfalco@wp.pl> wrote:

Na większy na pewno się nie zdecyduję a 250, choć ma swoje niezaprzeczalne zalety, jednak dużo ludzi raczej odradza...

Odradza bo jak nima litra to nie jedzie, nie ? :)
Sam zrobilem na 250 ponad 700km w jeden dzien, w zeszlym roku moja
kobieta zrobila rundke Krakow-Kotor-Shkoder-Krakow.
Fakt, nie jest to rakieta. Ale jest lekka, zwinna i do nauki spoko.
W dodatku estrella ma zajebisty wyglad :)

Dla mnie ogromną zaletą jest to, że 250 jest zgrabna, lekka, tania w eksploatacji, zwłaszcza przy dystrybutorze... ;)

Nie przesadzalbym, jak ja pociszniesz to lyknie ponad 6L. Ekonomicznie
sie robi jak jest wolniej :)

Tyle ze to dosc maly moturek, wiec raczej szukalbym W650 albo jak ktos
napisal starsze bmw.

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

Data: 2010-03-03 08:29:33
Autor: falco
Nowe wyglšdajšce jak stare, ale które...? ;)
newrom@spamcom.com pisze:

Odradza bo jak nima litra to nie jedzie, nie ? :)

Coś w tym jest... ;)

Sam zrobilem na 250 ponad 700km w jeden dzien...
Fakt, nie jest to rakieta. Ale jest lekka, zwinna i do nauki spoko.

Tak mi mów, tak mi mów! ;)

W dodatku estrella ma zajebisty wyglad :)

O! Tak! Od kiedy 1 raz ujrzałem na fotkach podesłanych kilka miechów temu (zresztą przez kogoś z Precla) a potem na żywo... u siebie na osiedlu (!!!), to cały czas chodzi mi po głowie. Ale... nie ma litra... ;););)

Tyle ze to dosc maly moturek, wiec raczej szukalbym W650 albo jak ktos
napisal starsze bmw.

Wielkość akurat mi odpowiada, bardziej mam obawy czy podczas swobodnej jazdy po PL jakiś TIR nie zdmuchnie mnie z drogi...
Nie wiem czy to dobre porównanie, ale wciąż nawiązuję do 4 oo gdzie na codzień czy po całej PL a także dalej w Europę jeżdżę tylko VWejami, które przelotową mają ok. 90-100, więc w porównaniu do plastików, to niczym rower. Dla mnie to żaden problem a śmigam tak już kilkanaście lat ciesząc się każdym kilometrem za kółkiem Garbuska... ;)

Może z czasem gdy nawinę sporo kilometrów na 2 kółkach, to zmieni mi się "widzimisie", ale przynajmniej na razie zupełnie nie kręcą mnie duże maszyny, choć lubię na nie popatrzeć a zwłaszcza posłuchać... ;)


--
Pozdr! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa... Jawa 356 '58 175
Jagermeister 1.6+kilka koników...

Data: 2010-03-03 09:03:26
Autor: newrom
Nowe wyglšdajšce jak stare, ale które...? ;)
On Wed, 03 Mar 2010 08:29:33 +0100, falco <mfalco@wp.pl> wrote:

Wielkość akurat mi odpowiada, bardziej mam obawy czy podczas swobodnej jazdy po PL jakiś TIR nie zdmuchnie mnie z drogi...

To nie jest motur do jezdzenia po drogach po ktorych smigaja tiry.
Srednia przelotowa to jakies 80-90, tiry leca wiecej.

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

Data: 2010-03-03 09:42:50
Autor: falco
Nowe wygl�daj�ce jak stare, ale któ re...? ;)
newrom@spamcom.com pisze:

To nie jest motur do jezdzenia po drogach po ktorych smigaja tiry.
Srednia przelotowa to jakies 80-90, tiry leca wiecej.

To jest właśnie zasadniczy argument, który cały czas daje mi ostro do myślenia...

P.S. A może ktoś z Was ma/zna motura do sprzedania, który chodzi mi po głowie "zamkniętego" w moich subiektywnych "wymogach"...? ;)
Marzenie ściętej głowy W650 stan fabryczny poniżej 10 kafli... ;););)


--
Pozdr! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa... Jawa 356 '58 175
Jagermeister 1.6+kilka konikĂłw...

Data: 2010-03-03 08:43:19
Autor: Robert Rędziak
Nowe wyglšdajšce jak stare, ale które...? ;)
On Wed, 03 Mar 2010 07:52:14 +0100, newrom@spamcom.com
<newrom@spamcom.com> wrote:

napisal starsze bmw.

 A co z Gutkami z tamtych lat?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-03-03 09:52:06
Autor: newrom
Nowe wyglšdajšce jak stare, ale które...? ;)
On Wed, 3 Mar 2010 08:43:19 +0000 (UTC), Robert Rędziak
<rekin@gm.wkurw.org> wrote:

A co z Gutkami z tamtych lat?

Nie mam pojecia, ale zaczalbym od rozgladniecia sie w kwestii
dostepnosci czesci zamiennych. pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

Data: 2010-03-02 16:42:00
Autor: Scyzoryk
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)

Wciąż nieśpiesznie rozglądam się za klasycznym sprzętem nawiązującym do
pięknej linii lat 60-70, ale now(sz)ej generacji czyli produkcji z lat 90, myślałem o pojemności 250, ale zaczynam mieć ból głowy czy to jednak nie za mało, by pojechać na luzaku po PL...


http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1727503
trochę ponad budżet

http://www.allegro.pl/item944461841_cafe_racer_kawasaki_w650_nie_norton_triumph_royal.html


--
Pozdr
Scyzoryk
xl 600v

Data: 2010-03-02 16:55:14
Autor: Jasio
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Użytkownik "Scyzoryk" <gradon_mWYWAL_TO@interia.pl> napisał w wiadomości news:hmjbkf$bbd$1mx1.internetia.pl...

Wciąż nieśpiesznie rozglądam się za klasycznym sprzętem nawiązującym do
pięknej linii lat 60-70, ale now(sz)ej generacji czyli produkcji z lat 90, myślałem o pojemności 250, ale zaczynam mieć ból głowy czy to jednak nie za mało, by pojechać na luzaku po PL...


http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1727503
trochę ponad budżet


W Polsce nadal nawet Triumph jest egzotyką, a Enfielda to się tylko na obrazku widuje. A pytający ma już klasyka z wszystkimi tego konsekwencjami.

http://www.allegro.pl/item944461841_cafe_racer_kawasaki_w650_nie_norton_triumph_royal.html


Wiesz, licytacje motocykli i aut to raczej po to, aby wzbudzić zainteresowanie, a nie żeby coś sprzedać.
Bo poniżej 15000zł to pewnie koleś nie będzie chciał sprzedać.


--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2010-03-02 22:47:31
Autor: Kuczu
Nowe wyglądające jak stare, ale któr e...? ;)
W dniu 2010-03-02 11:32, falco pisze:
Siema,

jak w temacie a dokładniej mówiąc...

Kup cokolwiek i daj mi na dwa tygodnie. Sprawie ze nowe bedzie wygladalo jak stare. W kazdym tego slowa znaczeniu.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-03-02 23:12:51
Autor: Michał V-R
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
W dniu 2010-03-02 11:32, falco pisze:

Coś w stylu Kawasaki W650
http://www.classicmotorcycles.org.uk/classicbikes/cb_kawasaki_w650.htm

Piekny sprzet, znajomy to ma, istne cudo, a rozrzad to walek krolewski :-)


--
--
Pozdrawiam
Michał V-R
gg 9409047

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
żyje się raz, potem się tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2010-03-03 09:43:29
Autor: Jasio
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Użytkownik "Michał V-R" napisał w wiadomości news:hmk2h2$i45$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2010-03-02 11:32, falco pisze:

Coś w stylu Kawasaki W650
http://www.classicmotorcycles.org.uk/classicbikes/cb_kawasaki_w650.htm

Piekny sprzet, znajomy to ma, istne cudo, a rozrzad to walek krolewski :-)


A czy mógłbyś opowiedzieć o różnicy między wałkiem królewskim a plebejskim rodzajem rozrządu?
Bo coś mi dzwoni, ale nie wiem w którym meczecie.


--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2010-03-03 10:58:58
Autor: Monster
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
W dniu 2010-03-03 10:43, Jasio pisze:

A czy mógłbyś opowiedzieć o różnicy między wałkiem królewskim a
plebejskim rodzajem rozrządu?
Bo coś mi dzwoni, ale nie wiem w którym meczecie.

taki kardan, tylko w głowicy:-)



--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Data: 2010-03-03 11:10:14
Autor: Kefir
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Elou!
"Monster" <alpy2@op.pl> wrote in message news:hmlc1q$fcd$2atlantis.news.neostrada.pl...
W dniu 2010-03-03 10:43, Jasio pisze:

A czy mógłbyś opowiedzieć o różnicy między wałkiem królewskim a
plebejskim rodzajem rozrządu?
Bo coś mi dzwoni, ale nie wiem w którym meczecie.

taki kardan, tylko w głowicy:-)

Trudno o ilepsza i krotsza defiinicje. Drogie w wykonaniu, reszta juz na plus.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

Data: 2010-03-04 19:58:45
Autor: Swiety Jimmie
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)

Użytkownik "Monster" <alpy2@op.pl> napisał w wiadomości news:hmlc1q$fcd$2atlantis.news.neostrada.pl...
W dniu 2010-03-03 10:43, Jasio pisze:

A czy mógłbyś opowiedzieć o różnicy między wałkiem królewskim a
plebejskim rodzajem rozrządu?
Bo coś mi dzwoni, ale nie wiem w którym meczecie.

taki kardan, tylko w głowicy:-)

No prawie, ale z przekłamaniem. Zwyczajowa nazwa wału Kardana bierze się tak naprawdę od przegubu Kardana. A takowego w wałku królewskim nie ma.

Pozdr
Swiety Jimmie, Lodz
IMZ "Mephisto" & XL "Black Peanut"
www.jimmie.motocykle.org

Data: 2010-03-04 20:57:04
Autor: Monster
Nowe wygl�daj�ce jak stare, ale kt� re...? ;)
W dniu 2010-03-04 19:58, Swiety Jimmie pisze:

taki kardan, tylko w gÂłowicy:-)

No prawie, ale z przekÂłamaniem. Zwyczajowa nazwa waÂłu Kardana bierze siĂŞ tak
naprawdĂŞ od przegubu Kardana. A takowego w waÂłku krĂłlewskim nie ma.

rajt,ale załapali,napisałbym dyfer też nie byłoby do końca ok:-)

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Data: 2010-03-04 21:26:19
Autor: Swiety Jimmie
Nowe wygl?daj?ce jak stare, ale kt?re...? ;)

Użytkownik "Monster" <alpy2@op.pl> napisał w wiadomości news:hmp3vv$k37$1nemesis.news.neostrada.pl...
W dniu 2010-03-04 19:58, Swiety Jimmie pisze:

taki kardan, tylko w g3owicy:-)

No prawie, ale z przek3amaniem. Zwyczajowa nazwa wa3u Kardana bierze sie tak
naprawde od przegubu Kardana. A takowego w wa3ku królewskim nie ma.

rajt,ale załapali,napisałbym dyfer też nie byłoby do końca ok:-)


No zgadza się. Bo nawet nazywanie dyfra dyfrem to w 99% przypadków błąd. Chyba, że mówimy np. o dyfrze w Dnieprze MT-16, lub BMW R75 ;-)

Pozdr,
Jimmie

Data: 2010-03-04 22:19:17
Autor: Monster
Nowe wygl?daj?ce jak stare, ale kt?re...? ;)
W dniu 2010-03-04 21:26, Swiety Jimmie pisze:

No zgadza siê. Bo nawet nazywanie dyfra dyfrem to w 99% przypadków b³¹d.
Chyba, Âże mĂłwimy np. o dyfrze w Dnieprze MT-16, lub BMW R75 ;-)

Ale w Uralu z "napędem" kosza już nie- bez mechanizmu różnicowego,rozłączany wałek kosza.
--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Data: 2010-03-03 11:43:36
Autor: Michał V-R
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
W dniu 2010-03-03 10:43, Jasio pisze:


A czy mógłbyś opowiedzieć o różnicy między wałkiem królewskim a
plebejskim rodzajem rozrządu?
Bo coś mi dzwoni, ale nie wiem w którym meczecie.

tutaj masz w pdfie plebejski rozrzad i na samym dole walek krolewski
http://www.zss.lublin.pl/html/motor/11.7%20Naped%20rozrzadu.pdf

i tu: http://yawabusa.webpark.pl/rozrzad/pb130016.jpg

i tu http://www.forumsamochodowe.pl/slownikmotoryzacyjny/zdjecia.php?ID=zdjecia_slownik/duze/walekkrolewski.jpg&sl=WA%A3EK%20KR%D3LEWSKI

--
--
Pozdrawiam
Michał V-R
gg 9409047

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
żyje się raz, potem się tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2010-03-04 09:12:57
Autor: Jasio
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Użytkownik "Michał V-R" napisał w wiadomości news:hmlegp$pr2$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2010-03-03 10:43, Jasio pisze:


A czy mógłbyś opowiedzieć o różnicy między wałkiem królewskim a
plebejskim rodzajem rozrządu?
Bo coś mi dzwoni, ale nie wiem w którym meczecie.

tutaj masz w pdfie plebejski rozrzad i na samym dole walek krolewski
http://www.zss.lublin.pl/html/motor/11.7%20Naped%20rozrzadu.pdf


Dzięki serdeczne za tego linka, nie wiedziałem o takim rozwiązaniu. Mimo, że jakieś tam podręczniki się czytało. (:
Ten z linka polecam - naprawdę przystępnym językiem opowiada o budowie silników od samych podstaw.


--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2010-03-04 10:34:50
Autor: Kefir
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)

"Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> wrote in message news:hmntis$75j$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Michał V-R" napisał w wiadomości news:hmlegp$pr2$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2010-03-03 10:43, Jasio pisze:


A czy mógłbyś opowiedzieć o różnicy między wałkiem królewskim a
plebejskim rodzajem rozrządu?
Bo coś mi dzwoni, ale nie wiem w którym meczecie.

tutaj masz w pdfie plebejski rozrzad i na samym dole walek krolewski
http://www.zss.lublin.pl/html/motor/11.7%20Naped%20rozrzadu.pdf


Dzięki serdeczne za tego linka, nie wiedziałem o takim rozwiązaniu. Mimo, że jakieś tam podręczniki się czytało. (:
Ten z linka polecam - naprawdę przystępnym językiem opowiada o budowie silników od samych podstaw.

Jasku, wskazany opis nie wyczerpuje tematu gdyz naped rozrzadu za pomoca kol zebatych ukazuje wylacznie przy rozwiazaniu OHV, pomijajac kaskade kol zebatych przy OHC/DOHC oraz rozwiazania mieszane.
Nota na benie: np starenki juz silnik Sportstera to nawet DOHV. Kuczu, zweryfikuj.
Cieszesiezemoglempomoc.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

Data: 2010-03-04 09:50:20
Autor: Jasio
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Użytkownik "Kefir" napisał w wiadomości news:hmnurq$hao$1news.onet.pl...

Jasku, wskazany opis nie wyczerpuje tematu gdyz naped rozrzadu za pomoca kol zebatych ukazuje wylacznie przy rozwiazaniu OHV, pomijajac kaskade kol zebatych przy OHC/DOHC oraz rozwiazania mieszane.

Ale rozrząd na kołach zębatych w V4 to ja oglądałem za dziecka - moje jedyne plakaty z motocyklami to były vfr 750 i cbr 1100f.
Nie wiedziałem o zastosowaniu wałka wzdłuż suwu tłoka.

W trakcie późnyych Polaków rozmów rozmawiałem na temat rozrządów ostatnio.
I nie doszliśmy do porozumienia jakie są _zalety_ popychaczy w silnikach V2, poza problematyczną długością łańcuszka czy paska.
Może ktoś mógłby coś na ten temat powiedzieć rzeczowo na preclu?


--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2010-03-04 09:55:06
Autor: Jasio
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Użytkownik "Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hmnvov$edv$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Kefir" napisał w wiadomości news:hmnurq$hao$1news.onet.pl...

Jasku, wskazany opis nie wyczerpuje tematu gdyz naped rozrzadu za pomoca kol zebatych ukazuje wylacznie przy rozwiazaniu OHV, pomijajac kaskade kol zebatych przy OHC/DOHC oraz rozwiazania mieszane.

Ale rozrząd na kołach zębatych w V4 to ja oglądałem za dziecka - moje jedyne plakaty z motocyklami to były vfr 750 i cbr 1100f.
Nie wiedziałem o zastosowaniu wałka wzdłuż suwu tłoka.

Szybko jeszcze dopiszę o ciekawostce - V2 na kołach zębatych w VTR SP-1.
Stąd ceny używanych egzemplarzy dwa razy większe od VTR. :-/


--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2010-03-04 11:30:28
Autor: KJ Siła Słów
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Jasio pisze:

W trakcie późnyych Polaków rozmów rozmawiałem na temat rozrządów ostatnio.
I nie doszliśmy do porozumienia jakie są _zalety_ popychaczy w silnikach V2, poza problematyczną długością łańcuszka czy paska.

Popychaczy w sensie ze  walek rozrzadu jest w bloku czyli OHV ?

Zalet w porownaniu do OHC nie ma.
W zamian za brak lancucha ktory sie wyciaga i ktory musi miec napinacz (ktory sie psuje) w OHV masz dlugie szklanki ktore tez potrafia sie przytrzec. OHV ma duzo elementow posuwajacych sie ruchem posuwisto-zwrotnym (nie, zboczency, okreslenie ruchem frykcyjnym nie jest wlasciwe) ktore za sprawa swojej masy ograniczaja maksymalna predkosc obrotowa silnika.

A nie, jest jedna zaleta - prowadnice OHV zajebiscie wygladaja w chromie.

KJ

Data: 2010-03-04 12:19:57
Autor: Kefir
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Elou!
"KJ Siła Słów" <KJ@noway.com> wrote in message news:hmo2q1$n74$1nemesis.news.neostrada.pl...
Jasio pisze:

W trakcie późnyych Polaków rozmów rozmawiałem na temat rozrządów ostatnio.
I nie doszliśmy do porozumienia jakie są _zalety_ popychaczy w silnikach V2, poza problematyczną długością łańcuszka czy paska.

Popychaczy w sensie ze  walek rozrzadu jest w bloku czyli OHV ?

Zalet w porownaniu do OHC nie ma.
W zamian za brak lancucha ktory sie wyciaga i ktory musi miec napinacz (ktory sie psuje) w OHV masz dlugie szklanki ktore tez potrafia sie przytrzec. OHV ma duzo elementow posuwajacych sie ruchem posuwisto-zwrotnym (nie, zboczency, okreslenie ruchem frykcyjnym nie jest wlasciwe) ktore za sprawa swojej masy ograniczaja maksymalna predkosc obrotowa silnika.

A nie, jest jedna zaleta - prowadnice OHV zajebiscie wygladaja w chromie.

Jest jeszcze pare: nizszy silnik (ten walor wykorzystana np pakujac stary naped z Renault 12 znanego takze jaki Dacia 1300 do Renault Twingo) oraz znaczne skrocenie czasu pracy walkow nierzadu z ograniczonym smarowaniem, tuz po uruchomieniu silnika. Za to obciazenie krzywek, ze wzgledu na wspomniane przez Ciebie masy i mocniejsze sprezyny zaworowe ktore dynamike tych mas musza kompensowac, jest wieksze, lecz przy nizszych predkosciach obrotowych krzywki nie musza byc 'ostre'.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

Data: 2010-03-04 12:16:00
Autor: Robert Rędziak
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
On Thu, 4 Mar 2010 12:19:57 +0100, Kefir
<kefir_spamfe_@riders.pl> wrote:

Jest jeszcze pare: nizszy silnik (ten walor wykorzystana np pakujac stary naped z Renault 12 znanego takze jaki Dacia 1300 do Renault Twingo) oraz znaczne skrocenie czasu pracy walkow nierzadu z ograniczonym smarowaniem, tuz po uruchomieniu silnika.

 I ewentualne grzebanie w silniku jest tańsze, bo do wymiany jest
 jeden wałek, a nie kilka (co niespecjalnie dotyczy takich
 nalazków jak np. HD).

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-03-04 12:32:36
Autor: Kuczu
Nowe wyglądające jak stare, ale któr e...? ;)
W dniu 2010-03-04 11:30, KJ Siła Słów pisze:

 w OHV masz dlugie szklanki ktore tez potrafia sie
przytrzec.

w OHV masz dlugie laski popychaczy a szklaneczki moga byc krotkie bo i tak siedza na dole w bloku.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-03-04 12:44:41
Autor: KJ Siła Słów
Nowe wyglądające jak stare, ale któr e...? ;)
Kuczu pisze:

w OHV masz dlugie laski popychaczy a szklaneczki moga byc krotkie bo i tak siedza na dole w bloku.

sory, mialem na mysli jedno, powiedzialem drugie.

KJ HDebil

Data: 2010-03-17 09:25:14
Autor: zbigi
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Jasio pisze:
Użytkownik "Kefir" napisał w wiadomości news:hmnurq$hao$1news.onet.pl...

Jasku, wskazany opis nie wyczerpuje tematu gdyz naped rozrzadu za pomoca kol zebatych ukazuje wylacznie przy rozwiazaniu OHV, pomijajac kaskade kol zebatych przy OHC/DOHC oraz rozwiazania mieszane.

Ale rozrząd na kołach zębatych w V4 to ja oglądałem za dziecka - moje jedyne plakaty z motocyklami to były vfr 750 i cbr 1100f.
Nie wiedziałem o zastosowaniu wałka wzdłuż suwu tłoka.

W trakcie późnyych Polaków rozmów rozmawiałem na temat rozrządów ostatnio.
I nie doszliśmy do porozumienia jakie są _zalety_ popychaczy w silnikach V2, poza problematyczną długością łańcuszka czy paska.
Może ktoś mógłby coś na ten temat powiedzieć rzeczowo na preclu?

Pojecie "zaleta" badz "wada" jest to nadanie wartosci pewnej cesze jakiegos rozwiazania. I w zaleznosci od sytuacji dana cecha moze byc wada ale zaraz potem moze stac sie zaleta :)
Wiec moze lepiej tak na to spojrzec?
OHV daje niska glowice. (No, przewaznie nizsza niz glowica OHC.) Czasem to moze byc decydujaca cecha. (Tak chyba bylo w przypadku WildStara?)
BTW ten uklad DOHV to juz w Junaku wystepowal. :) Gdzie, z kolei, glowica wcale nie byla nizsza niz gdyby zrobil ja od razu z rozrzadem OHC.

--
pozdrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

Data: 2010-03-17 10:54:18
Autor: Kuczu
Nowe wyglądające jak stare, ale któr e...? ;)
W dniu 2010-03-17 09:25, zbigi pisze:

OHV daje niska glowice. (No, przewaznie nizsza niz glowica OHC.) Czasem
to moze byc decydujaca cecha. (Tak chyba bylo w przypadku WildStara?)

Nie, w przypadku Wildstara przyczyna bylo kopiowanie z oryginalu :)

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-03-18 00:06:58
Autor: Jasio
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości news:hnq8sa$8cg$1news.onet.pl...
W dniu 2010-03-17 09:25, zbigi pisze:

OHV daje niska glowice. (No, przewaznie nizsza niz glowica OHC.) Czasem
to moze byc decydujaca cecha. (Tak chyba bylo w przypadku WildStara?)

Nie, w przypadku Wildstara przyczyna bylo kopiowanie z oryginalu :)


A w przypadku MT-01 to kopiowanie z Wild Stara?
Czy w takim razie nie chodzi o stosunek średnicy tłoka do skoku? Żeby celowo obniżyć obroty dodając momentu w dole. Tak kombinuję.
Ale czy to aż taka różnica w wysokości całego silnika jest?


--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2010-03-18 07:26:58
Autor: Kuczu
Nowe wyglądające jak stare, ale któr e...? ;)
W dniu 2010-03-18 01:06, Jasio pisze:

A w przypadku MT-01 to kopiowanie z Wild Stara?

Nie, to silnik wyjety zywcem z Wildstara i lekko zmodyfikowany.

Czy w takim razie nie chodzi o stosunek średnicy tłoka do skoku? Żeby
celowo obniżyć obroty dodając momentu w dole. Tak kombinuję.
Ale czy to aż taka różnica w wysokości całego silnika jest?

Mowimy o rozrzadzie u gory i u dolu.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-03-04 12:20:01
Autor: Tytus z fabryki
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Siemka

***"Kefir" Nota na benie: np starenki juz silnik Sportstera to nawet DOHV. Kuczu, zweryfikuj.

No chyba dosc dlugo tego sporciaka klepia - ostatnie wzmianki motoryzacyjne o DOHV to przedwojnie. Ale moge sie mylic - bo mam na mysli jakies angielskie konstrukcje czterokolowe.
Ale HD to wyjatkowa marka - przeciez OHC dotarlo do nich nie tak dawno - wiec i DOHV tez mogli klepac wiele lat.
Oddaje sprawiedliwosc - w ich silnikach nie ma po co stosowac zadnych wspolczesnych technologii. Bo ich zwykle nie widac.

--
  Pozdrawiam
Tytus z fabryki

P.S. Jest - byl jeszcze CIH - to samo co OHC ale troche z boku (stare ople)



__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4914 (20100304) __________

Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.pl lub http://www.eset.com

Data: 2010-03-04 12:30:31
Autor: Kuczu
Nowe wyglądające jak stare, ale któr e...? ;)
W dniu 2010-03-04 10:34, Kefir pisze:

Nota na benie: np starenki juz silnik Sportstera to nawet DOHV. Kuczu,
zweryfikuj.

A co to jest DOHV ? Bo ja slyszalem o OHV i takie silniki maja wszystkie powojenne HD za wyjatkiem silnika Revolution czyli z V-Roda.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-03-04 13:15:01
Autor: Kefir
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Elou!
"Kuczu" <qczu666@gmail.com> wrote in message news:hmo5l5$43i$1news.onet.pl...
W dniu 2010-03-04 10:34, Kefir pisze:

Nota na benie: np starenki juz silnik Sportstera to nawet DOHV. Kuczu,
zweryfikuj.

A co to jest DOHV ? Bo ja slyszalem o OHV i takie silniki maja wszystkie powojenne HD za wyjatkiem silnika Revolution czyli z V-Roda.

A po jakiemu mowia Harleisci bo nie wiem jak jest po niemiecku :) Double OHV. Osobne walki na ssssssanie i wydychanie.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

Data: 2010-03-04 14:18:19
Autor: Ivam
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Użytkownik "Kefir" <kefir_spamfe_@riders.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hmo888$blv$1@news.onet.pl...
A po jakiemu mowia Harleisci bo nie wiem jak jest po niemiecku :) Double OHV. Osobne walki na ssssssanie i wydychanie.

Oba w bloku silnika?

--
pzdr:
ivam

Data: 2010-03-04 15:37:20
Autor: Tytus z fabryki
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Siemka

*** "Ivam"
Oba w bloku silnika?

No tak kiedys robili - jak zawory byly wielkosci ringo i trzabylo ze na maxa rozchylic zeby zmiescily sie w komorze spalania - walki nie byly w osi a pod katem do siebie.
Pozwalalo to uzyskac nawet 20 kM z litra pojemnosci :)
no i ekologow tez wtedy nie bylo

--
  Pozdrawiam
Tytus z fabryki __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4914 (20100304) __________

Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.pl lub http://www.eset.com

Data: 2010-03-04 16:07:25
Autor: Ivam
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Użytkownik "Tytus z fabryki" <tytus1@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hmogj2$cdg$1@inews.gazeta.pl...
No tak kiedys robili - jak zawory byly wielkosci ringo i trzabylo ze na maxa rozchylic zeby zmiescily sie w komorze spalania - walki nie byly w osi a pod katem do siebie.

Czekaj, czekaj, bo sie pogubilem;)

Walki nie byly w osi czego? W osi zawrow, cylindrow, czy czego? Przeciez OHV walek tez nie jest w osi (ani cylindra, ani zaworu). Czyli DOHV to zdublowany OHV (po 2 stronach cylindrow ida popychacze)?

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-03-04 17:13:48
Autor: Tytus z fabryki
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Siemka

***"Ivam"
Czekaj, czekaj, bo sie pogubilem;) Walki nie byly w osi czego?

Nie zwizualizuje Ci tego teraz...
ale konstrukcja glowicy wymuszala dwa oddzielne walki bo nie udalo sie ich umiescic we jednej osi - a tym samym zrobic z nich jeden. Tak???

--
  Pozdrawiam
Tytus z fabryki
24 valve 5 OHC __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4915 (20100304) __________

Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.pl lub http://www.eset.com

Data: 2010-03-04 18:31:03
Autor: trud
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Dnia Thu, 4 Mar 2010 17:13:48 +0100, Tytus z fabryki napisał(a):

Siemka

***"Ivam"
Czekaj, czekaj, bo sie pogubilem;) Walki nie byly w osi czego?

Nie zwizualizuje Ci tego teraz...
ale konstrukcja glowicy wymuszala dwa oddzielne walki bo nie udalo sie ich umiescic we jednej osi - a tym samym zrobic z nich jeden. Tak???

Bardzo schematycznie:
http://img251.imageshack.us/img251/3743/ohvdohv.jpg
Przy czym w OHV są to dwa zawory jeden za drugim, równolegle do siebie. Z
uwagi na sferyczny kształt komory, siłą rzeczy musiały mieć mała średnicę.
Wprowadzając  DOHV zwiększono średnicę zaworów dzięki zamontowaniu ich tak
jak na rys.

--
pozdrawiam
trud
bj250

Data: 2010-03-04 19:33:05
Autor: Ivam
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Użytkownik "trud" <trud@onet.eu> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:silp9rwx5xsn$.2jmmkeo5yahh$.dlg@40tude.net...
Bardzo schematycznie:
http://img251.imageshack.us/img251/3743/ohvdohv.jpg

Bardzo ladnie;)

Przy czym w OHV są to dwa zawory jeden za drugim, równolegle do siebie. Z
uwagi na sferyczny kształt komory, siłą rzeczy musiały mieć mała średnicę.

Wiem, kumam - mam nawet jeden pojazd z silnikiem CVH i OHV.

Ja przypieprzylem sie do tej osi po prostu;)

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-03-04 17:55:19
Autor: Kuczu
Nowe wyglądające jak stare, ale któr e...? ;)
W dniu 2010-03-04 13:15, Kefir pisze:

A po jakiemu mowia Harleisci bo nie wiem jak jest po niemiecku :) Double
OHV. Osobne walki na ssssssanie i wydychanie.

OHV to Over Head Valve czyli silnik gornozaworowy. I tyle. O ilosci walkow nie ma wzmianki.

BTW. Wszystkie BigTwiny do 99 roku maja jeden walek rozrzadu w bloku, TwinCamy maja dwa walki, Sportstery maja 4 walki rozrzadu - po dwa na cylinder. I wszystkie maja silniki OHV a nie OHV, DOHV, QOHV.

O ilosci walkow mowa jest natomiast przy silnikach DOHC - Double Over Head Cam.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-03-04 18:28:13
Autor: Ivam
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hmoom7$n6f$1@news.onet.pl...
O ilosci walkow mowa jest natomiast przy silnikach DOHC - Double Over Head Cam.

I SOHC (czyli OHC) - Single Over Head Cam.

A do Tytusa:
Ty mi nie wizualizuj, tylko powiedz w osi czego mialby te walki byc? Ale reszte kumam.

Swoja szosa to na pojecie DOHV gugiel reaguje dziwnie. W sieci wyszukuje forum capri.pl, albo precla. Natomiast w grafice wyskakuja rozne rzeczy, min. (na koncu pierwszej strony) "Asian wife gives a...".

Jak ktos ma jakies materialy ciekawe na ten temat to bardzo prosze:)

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-03-04 10:34:57
Autor: Kefir
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
On Mar 4, 6:28 pm, "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:
Użytkownik "Kuczu" <qczu...@gmail.com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hmoom7$n6...@news.onet.pl...

> O ilosci walkow mowa jest natomiast przy silnikach DOHC - Double Over Head
> Cam.

I SOHC (czyli OHC) - Single Over Head Cam.

A do Tytusa:
Ty mi nie wizualizuj, tylko powiedz w osi czego mialby te walki byc? Ale
reszte kumam.

Swoja szosa to na pojecie DOHV gugiel reaguje dziwnie. W sieci wyszukuje
forum capri.pl, albo precla. Natomiast w grafice wyskakuja rozne rzeczy,
min. (na koncu pierwszej strony) "Asian wife gives a...".

Jak ktos ma jakies materialy ciekawe na ten temat to bardzo prosze:)

Material jest malo ciekawy: ubzduralem sobie to DOHV na bazie z SOHC/
DOHC. Moja kulpa. Po prostu nie kazdy typ rozrzadu ma swoj skrocik.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef

Data: 2010-03-03 16:52:28
Autor: falco
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Michał V-R pisze:

Piekny sprzet, znajomy to ma, istne cudo, a rozrzad to walek krolewski :-)

A jest może z Wawy...? Chętnie podjadę obejrzeć na żywca... ;)


--
Pozdr! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa... Jawa 356 '58 175
Jagermeister 1.6+kilka koników...

Data: 2010-03-03 06:09:55
Autor: AZ
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
On 2 Mar, 11:32, falco <mfa...@wp.pl> wrote:
Siema,

jak w temacie a dokładniej mówiąc...

Wciąż nieśpiesznie rozglądam się za klasycznym sprzętem nawiązującym do
pięknej linii lat 60-70, ale now(sz)ej generacji czyli produkcji z lat
90, myślałem o pojemności 250, ale zaczynam mieć ból głowy czy to jednak
nie za mało, by pojechać na luzaku po PL...
Z drugiej strony od kilkunastu lat na 4oo jeżdżę tylko Garbuskami a te
jak wiadomo nie są demonami prędkości (z wyjątkami) ;)

A co byś powiedział na to:
<http://img134.imageshack.us/img134/3157/cosd.jpg>

Klasyczny wygląd, zaznaczony zbiornik no i okrągła lampa.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-03-03 16:54:36
Autor: falco
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
AZ pisze:

A co byś powiedział na to:
<http://img134.imageshack.us/img134/3157/cosd.jpg>

;) ;) ;) Wszystko pięknie, ale jest jedno "ale"... brak bagażniczka na namiot... ;) ;) ;)


--
Pozdr! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa... Jawa 356 '58 175
Jagermeister 1.6+kilka koników...

Data: 2010-03-03 08:08:06
Autor: AZ
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
On 3 Mar, 16:54, falco <mfa...@wp.pl> wrote:
> A co byś powiedział na to:
> <http://img134.imageshack.us/img134/3157/cosd.jpg>

;) ;) ;) Wszystko pięknie, ale jest jedno "ale"... brak bagażniczka na
namiot... ;) ;) ;)

Tankbaga jakiegoś retro żeby nie profanować tutaj tekstyliami.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-03-03 20:10:34
Autor: Monster
Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
W dniu 2010-03-03 15:09, AZ pisze:

A co byś powiedział na to:
<http://img134.imageshack.us/img134/3157/cosd.jpg>

Klasyczny wygląd, zaznaczony zbiornik no i okrągła lampa.
Jednego cwajtakta przecież już ma
--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Nowe wyglądające jak stare, ale któ re...? ;)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona