Nowe zasady kontroli policyjnej

Data: 2020-04-16 12:58:19
Autor: boukun
Nowe zasady kontroli policyjnej
-- Liczymy na odpowiedzialność Polaków i przestrzeganie nowych przepisów. W razie wątpliwości dokonujący kontroli policjant będzie mógł jednak wylegitymować każdego pasażera samochodu - stwierdza podinsp. Radosław Kobryś z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji. -- Jeśli adresy w dokumentach nie będą się zgadzały, policjant może wypisać mandat. Oczywiście jeśli podróżni nie zgadzają się z karą, mają prawo do odmowy przyjęcia mandatu. W takim przypadku zostaną oni wezwani do złożenia wyjaśnień pod rygorem karnym, a policjanci będą zasięgać informacji na temat zamieszkania danych osób u dzielnicowych. Podkreślam jednak, że policja działa dla wspólnego dobra i ambicją funkcjonariuszy nie jest nakładanie jak największej liczby mandatów - dodaje Radosław Kobryś.

Jednocześnie podczas kontroli należy przestrzegać również wcześniejszych zaleceń dotyczących zachowania się w takiej sytuacji. Nie należy wysiadać z auta. Po zatrzymaniu się i zbliżeniu policjanta kierowca powinien uchylić okno w jak najmniejszym stopniu - tylko tyle, aby możliwa była komunikacja słowna. W związku z zagrożeniem ze strony wirusa SARS-CoV-2 nie należy również podawać funkcjonariuszowi dokumentów. O ile w grę nie wchodzi zatrzymanie prawa jazdy, wystarcza pokazanie dokumentu przez szybę tak, by funkcjonariusz mógł sprawdzić zawarte na nim dane i spisać je.

Ze względu na pandemię policja zrezygnowała również z używania alkomatów bezustnikowych. Słynne żółte urządzenia (Alco Blow) uznano za bardziej niebezpieczne niż alkomaty z wymiennymi ustnikami. Ograniczenie liczby urządzeń, którymi posługuje się policja, z pewnością przełoży się na mniejszą liczbę wykonywanych testów, ale kierowcy, których zachowanie budzi podejrzenia, a także uczestnicy stłuczek i wypadków są badani.

Nakaz zakrywania ust i nosa obowiązuje do odwołania. To samo dotyczy nowych zasad zachowania się podczas policyjnej kontroli drogowej.

https://autokult.pl/37216,kontrola-policyjna-po-wprowadzeniu-nakazu-noszenia-masek

Data: 2020-04-16 05:00:50
Autor: Bruno Brunowski
W dniu czwartek, 16 kwietnia 2020 12:58:25 UTC+2 użytkownik boukun napisał:
[...]

Może ktoś uświadomić podinspektora, że w dowodzie osobistym nie ma już rubryki pt. adres zameldowania?

--
Bruno

Data: 2020-04-16 14:38:36
Autor: boukun
Użytkownik "Bruno Brunowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Może ktoś uświadomić podinspektora, że w dowodzie osobistym nie ma już rubryki pt. adres zameldowania?
Bruno

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

W moim jest, DO z 2014 roku.

boukun

Data: 2020-04-16 06:14:12
Autor: Bruno Brunowski
W dniu czwartek, 16 kwietnia 2020 14:38:42 UTC+2 użytkownik boukun napisał:
[...]

A w nowych nie ma. W 2017 dostałem już bez.
W nowych prawkach, wydawanych od zeszłego roku, też nie ma adresu..

--
Bruno

Data: 2020-04-16 06:18:42
Autor: Bruno Brunowski
W dniu czwartek, 16 kwietnia 2020 15:14:14 UTC+2 użytkownik Bruno Brunowski napisał:
> Bruno
W nowych prawkach, wydawanych od zeszłego roku, też nie ma adresu.

A co do starych, to wg. wyroku TK z 2018 wymiana po zmianie miejsca zamieszkania jest bezzasadna.

--
Bruno

Data: 2020-04-17 16:19:25
Autor: Arek
Bruno Brunowski napisał(a) w wiadomości:
<0e903551-28f1-4c20-b301-5fc5d34c8213@googlegroups.com>...
[...]

  W których dokumentach, dowodzie i prawie jazdy kierowcy? Nie widzę
związku z wirusem.
  Czy dowodach kierowcy i pasażerów?
A  jeżeli w ogóle są adresy (w nowych dokumentach nie ma) i są różne
a wszyscy w "maseczkach"?
Mogą chyba łączyć się bazą danych (tam są adresy?) ale którą: wszystkich
po Peselu czy tylko z Cepikiem? Pasażer nie musi mieć prawa jazdy.

Arek

Data: 2020-04-16 18:04:07
Autor: Runt
W dniu 2020-04-16 o 12:58, boukun pisze:
[...]

Nie jest? BBuuuuuuhahahhahahhahaaaa!

--
Runt

All's well that ends well!