Nowe zasady zaokrąglania podatku od odsetek (2012)

Data: 2011-06-17 03:09:30
Autor: Villgefortz
Nowe zasady zaokrąglania podatku od odsetek (2012)
MF opublikowało założenia do projektu zmiany Ordynacji podatkowej w
zakresie opodatkowania odsetek:
http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=6&dzial=634&id=257923

Data: 2011-06-17 10:39:27
Autor: Konfabulator
Nowe zasady zaokrąglania podatku od odsetek (2012)
Villgefortz <isengrim.faoiltiarna@gmail.com> napisał(a):
MF opublikowa=B3o za=B3o=BFenia do projektu zmiany Ordynacji podatkowej w
zakresie opodatkowania odsetek:
http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=3D6&dzial=3D634&id=3D257923

Cała nadzieja w mediach, że zrobią z tego aferę i tylcem się wycofają, inaczej
będziemy Belkować. Niby nic, a Rostowski już mojego głosu nie dostanie, tak
samo jak PO-Belkowe SLD.

Data: 2011-06-17 04:24:39
Autor: neterr
Nowe zasady zaokrąglania podatku od odsetek (2012)
On 17 Cze, 12:39, "Konfabulator" <kredycik-i-...@NOSPAM.gazeta.pl>
wrote:
Villgefortz <isengrim.faoiltia...@gmail.com> napisa (a):

> MF opublikowa=B3o za=B3o=BFenia do projektu zmiany Ordynacji podatkowej w
> zakresie opodatkowania odsetek:
>http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=3D6&dzial=3D634&id=3D257923

Ca a nadzieja w mediach, e zrobi z tego afer i tylcem si wycofaj , inaczej
b dziemy Belkowa . Niby nic, a Rostowski ju mojego g osu nie dostanie, tak
samo jak PO-Belkowe SLD.

Spokojnie ... nie zapominaj że Czarnecki ma TU Europa, zamienimy po
prostu nasze lokaty na polisy - może nawet będzie się to dało jednym
kliknięciem zrobić.
W ślad za nim pójdą inne baki/ubezpieczyciele...

Data: 2011-06-17 11:32:49
Autor: Konfabulator
Nowe zasady zaokrąglania podatku od odsetek (2012)
neterr <siecradiowa@gmail.com> napisał(a):
Spokojnie ... nie zapominaj =BFe Czarnecki ma TU Europa, zamienimy po
prostu nasze lokaty na polisy - mo=BFe nawet b=EAdzie si=EA to da=B3o jedny=

Ale UFG nie płaci tak dobrze jak BFG...

Data: 2011-06-18 19:53:31
Autor: JanKo
Nowe zasady zaokrąglania podatku od odsetek (2012)
Agent Konfabulator nadaje:
Ale UFG nie płaci tak dobrze jak BFG...

Komu ostatnio BFG cokolwiek zapłaciło?

Data: 2011-06-17 18:03:02
Autor: Arek
<0c004769-a5ad-4f46-be88-a9a67d707077@z37g2000yqb.googlegroups.com>...
wrote:
> [...]

b dziemy Belkowa . Niby nic, a Rostowski ju mojego g osu nie dostanie, tak

Nie sądzę, żeby PSL albo PiS chiał zlikwidować/zawiesić ten podatek.
Gorzej - była nawet propozycja doliczać odsetki do podstawy opodatkowania PIT!
Słyszałem kiedyś jakiegoś ich mądralę (nie pamiętam nazwiska), żeby ew.
zwolnić/zwracać podatek przy długoterminowych lokatach (podobo praktykowane
w którymś unijnym kraju?) albo też zwolnić pewną kwotę odsetek z podatku
(kolejna ulga i komplikacja przepisów) albo odsetki od pewnego kapitału lokat
(w sensie sumy lokat klienta we wszystkich bankach). To ostatnie o tyle paskudne,
że potrzebna byłaby imienna baza danych nt. lokat klientów - totalna kontrola.
Zmniejszanie/zrównanie stawek do likwidacji pod. dochodowych włącznie proponuje
chyba tylko WiP/UPR vel Nowa Prawica (czy jakoś tak).

[...]

A odpowiedzią rządzących będzie kolejna zmiana przepisów.

Arek

Data: 2011-06-17 11:45:33
Autor: witek
On 6/17/2011 11:03 AM, Arek wrote:
Gorzej - była nawet propozycja doliczać odsetki do podstawy opodatkowania PIT!

Nie głupi pomysł.
Dostawałbyś z banku coś a'la  pit-11 i wpisywałbyś to w pit-37 jako dochód i czesc.

Data: 2011-06-17 18:50:39
Autor: MarekZ
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:itg0id$5l3$14@inews.gazeta.pl...
[...]

Najwyraźniej oszalałeś. :D

Data: 2011-06-17 19:13:47
Autor: !sp

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:itg0id$5l3$14inews.gazeta.pl...
Nie głupi pomysł.
Dostawałbyś z banku coś a'la  pit-11 i wpisywałbyś to w pit-37 jako dochód i czesc.

Porąbany pomysł
Jestem za upraszczaniem podatków, a nie tworzeniem kolejnej pożywki dla armii pasożytów

Data: 2011-06-17 13:25:43
Autor: witek
On 6/17/2011 12:13 PM, !sp wrote:

[...]

ale to jest właśnie uproszczenie.
zrzucenie całej roboty na banki i klientów.
roboty dla urzędników nie ma żadnej.

Data: 2011-06-17 21:51:53
Autor: Grzexs
[...]

Ktoś to musiałby kontrolować, nadzorować.

Każdy podatek jest złem dla płacącego.

--
Grzexs

Data: 2011-06-17 16:24:57
Autor: witek
On 6/17/2011 2:51 PM, Grzexs wrote:
[...]

tak samo jak teraz kontrolują pit. nic wiecej nic mniej.

Każdy podatek jest złem dla płacącego.

nieprawda. kwestia znalezienia złotego środka.

Data: 2011-06-17 23:51:41
Autor: XYZ
On 17.06.2011 18:45, witek wrote:
[...]

Kapitalny pomysł. Można by wtedy łatwo oszacować ilość zdeponowanej przez petentów gotówki no i wszcząć masę postępowań z tym związanych.

Data: 2011-06-18 11:03:17
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-06-17, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

[...]

Gorzej - była nawet propozycja doliczać odsetki do podstawy opodatkowania PIT!

Nie głupi pomysł.
Dostawałbyś z banku coś a'la  pit-11 i wpisywałbyś to w pit-37 jako dochód i czesc.

Przedsiębiorcy już tak mają (a i oprocentowanie lepsze jak się jest na skali). Papierków nie odstają, sami se liczą. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-06-18 20:09:02
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Sat, 18 Jun 2011 11:03:17 +0000 (UTC), Wojciech Bancer napisał(a):

[...]

 Z ciekawości - jak to wygląda u ryczałtowców? "Nieklasyfikowane przychody"
wpadają w 20%?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-06-18 23:23:28
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-06-18, Borys Pogoreło <borys@pl.edu.leszno> wrote:
[...]

Sam ma KPiR, to nie wiem, ale:
http://podatki.gazetaprawna.pl/wywiady/107509,odsetki_na_rachunkach_firmowych_sa_przychodem.html
Podstawa prawna do sprawdzenia, bo artykuł ma 2 lata, ale wygląda że jednak mniej.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-06-17 19:50:50
Autor: xbartx
Dnia Fri, 17 Jun 2011 18:03:02 +0200, Arek napisał(a):

[...]
imienna baza danych nt. lokat klientĂłw - totalna kontrola.
Zmniejszanie/zrównanie stawek do likwidacji pod. dochodowych włącznie
proponuje chyba tylko WiP/UPR vel Nowa Prawica (czy jakoś tak).

Po kiego oni się tak męczą. Nie lepiej uchwalić, że odsetki od lokat idą w całości do kasy Państwa aby Polska w siłę rosła? Wtedy lokat by mało było, ludzie by wszystko przeżerali na dzień dobry czyli konsumpcja rośnie, wyniki rosną, PKB rośnie - normalnie raj na ziemi! ;)

Data: 2011-06-17 16:24:01
Autor: witek
Nowe zasady zaokrÂąglania podatku od odse tek (2012)
On 6/17/2011 2:50 PM, xbartx wrote:
[...]

błedne założenie

nie przeżeraliby, a lokowali poza granicami lub w coś innego niż gotówka.

Data: 2011-06-17 15:45:59
Autor: Krzysiek
On 17 Cze, 23:24, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:

błedne założenie
nie przeżeraliby, a lokowali poza granicami lub w coś innego niż gotówka.
to można tego zabronić i zorganizować odpowiednia biurokrację tego
pilnującą.
Także sądy nie musiałyby się tak nudzić jak teraz.
:P

Data: 2011-06-17 18:35:23
Autor: witek
On 6/17/2011 5:45 PM, Krzysiek wrote:
[...]

ja proponuję unię z białorusią. oni tam mają doświadczenie.

Data: 2011-06-18 00:28:43
Autor: XYZ
On 17.06.2011 12:09, Villgefortz wrote:
MF opublikowało założenia do projektu zmiany Ordynacji podatkowej w
zakresie opodatkowania odsetek:
http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=6&dzial=634&id=257923

W porównaniu do dokumentu z lutego, usunęli propozycję okresu przejściowego. Na pewno chcą uniknąć problemu zakwalifikowania umów na lokaty z codzienną kapitalizacją zawartych na dłuższy okres. Były by wątpliwości, czy je także dotyka zmina przepisów, czy nie, jeśli trwałyby na przełomie roku.

Nowe zasady zaokrąglania podatku od odsetek (2012)