Nowe zastosowanie dla OC?

Data: 2011-10-25 05:57:20
Autor: Marcin Kiciński
Nowe zastosowanie dla OC?
Właśnie czytam, że sąd prznał odszkodowanie z tytułu polisy OC
dziecku, którego matka przyszarżowała i zaliczyła drzewo. Zawsze
myślałem, że na taką okoliczność jest NNW, ale jak widać z OC też
można skubać. No to teraz każdy poszkodowany w wypadku pasażer może
się domagać kasy z OC.

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,10533648,Odszkodowanie_od_PZU_musial_sciagac_komornik.html

Pozdrawiam
MK

Data: 2011-10-25 15:48:09
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nowe zastosowanie dla OC?
Hello Marcin,

Tuesday, October 25, 2011, 2:57:20 PM, you wrote:

[...]

A mi się zawsze wydawało, że osoba bliska nie może otrzymać
odszkodowania z OC...

--
Best regards,

Data: 2011-10-25 15:49:56
Autor: Yogi\(n\)
Nowe zastosowanie dla OC?

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1842802714.20111025154809@pik-net.pl...
A mi się zawsze wydawało, że osoba bliska nie może otrzymać
odszkodowania z OC...

Osoba bliska sędziemu zawsze może...
--
Yogi(n)

Data: 2011-10-25 15:52:58
Autor: Jarek Andrzejewski
Nowe zastosowanie dla OC?
On Tue, 25 Oct 2011 15:48:09 +0200, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl> wrote:

A mi się zawsze wydawało, że osoba bliska nie może otrzymać
odszkodowania z OC...

to chyba raczej chodziło o współwłaściciela, czyli np. małżonka
kierowcy, jeśli auto nie było odrębnym majątkiem kierowcy.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-10-25 15:59:35
Autor: nazgul
Nowe zastosowanie dla OC?
No to teraz każdy poszkodowany w wypadku pasażer może
się domagać kasy z OC.

sprawa nie taka nowa
są już firmy które specjalizują się w odsysaniu kasy z OC
np. ktoś ci wjechał pół roku temu w bagażnik
a dziś przypominasz sobie, że cię szyja boli.
Jak masz jakąś tam dokumentację powypadkową
to firma za procent (np. 50%)
występuje w Twoim imieniu o odszkodowanie.
kiedyś się z tym spotkałem, ale brali się tylko za duże firmy np. PKP teraz już eksploatują każdego kto OC posiada.
skutek będzie łatwy do przewidzenia.

Data: 2011-10-25 16:39:03
Autor: TheWarAgainstTerror
Nowe zastosowanie dla OC?
W dniu 2011-10-25 15:59, nazgul pisze:
[...]

czyli hameryka panie hameryka powoli...

Data: 2011-10-25 20:14:52
Autor: radekp@konto.pl
Nowe zastosowanie dla OC?
Tue, 25 Oct 2011 05:57:20 -0700 (PDT), w
<562ddcf9-4aea-4217-9aec-95988e29b3c8@k35g2000yqh.googlegroups.com>, Marcin
Kiciński <mmkicinski@gmail.com> napisał(-a):

No to teraz każdy poszkodowany w wypadku pasażer może
się domagać kasy z OC.

Zawsze tak było. Z tym, że było jakieś "ale", jeżeli była to osoba bliska.

Data: 2011-11-02 15:36:16
Autor: radekp@konto.pl
Nowe zastosowanie dla OC?
Tue, 25 Oct 2011 20:14:52 +0200, w
<94vda750rn5ij26oi5nr9a0ulhsmjikvj4@4ax.com>, "radekp@konto.pl"
<radekp@konto.pl> napisał(-a):

> [...]

> się domagać kasy z OC.

Zawsze tak było. Z tym, że było jakieś "ale", jeżeli była to osoba bliska.

Aha, link do poczytania:
http://www.gu.com.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=20521&Itemid=230

Data: 2011-10-25 22:46:26
Autor: raBar-bar
Nowe zastosowanie dla OC?

Użytkownik "Marcin Kiciński" <mmkicinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:562ddcf9-4aea-4217-9aec-95988e29b3c8k35g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

Hej
Zakres OC reguluje art. 34 ust. 1 Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych
"Z ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych przysługuje odszkodowanie, jeżeli posiadacz lub kierujący pojazdem mechanicznym są obowiązani do odszkodowania za wyrządzoną w związku z ruchem tego pojazdu szkodę, której następstwem jest śmierć, uszkodzenie ciała, rozstrój zdrowia bądź też utrata, zniszczenie lub uszkodzenie mienia"

Wyłączenia są wskazane w art. 38 (tutaj najbardziej zbliżony byłby ust. 1 pkt. 1)
"Zakład ubezpieczeń nie odpowiada za szkody polegające na uszkodzeniu, zniszczeniu lub utracie mienia, wyrządzone przez kierującego posiadaczowi pojazdu mechanicznego (...)"
Zwrócić uwagę trzeba na fakt, że to wyłączenie dotyczy mienia, a nie szkód na osobie. No i dotyczy posiadacza pojazdu, a nie dziecka posiadacza, czy innych osób bliskich.

pozdrawiam
raB

Data: 2011-10-25 22:57:32
Autor: Jakub Witkowski
Nowe zastosowanie dla OC?
W dniu 2011-10-25 22:46, raBar-bar pisze:

[...]

Ano właśnie. Czyli Tu przejmuje zobowiązanie - płaci odszkodowanie zamiast
kierującego - w sytuacji w której tenże kierujący jest do odszkodowania obowiązany.
Ale czy tu się ww stosuje?
Czy matka jest obowiązana do wypłacania odszkodowania własnemu dziecku?

Data: 2011-10-25 23:11:23
Autor: Cavallino
Nowe zastosowanie dla OC?
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:

Czy matka jest obowiązana do wypłacania odszkodowania własnemu dziecku?

A co to roślina, że swoich praw nie posiada?

Data: 2011-10-25 21:19:48
Autor: kogutek
Nowe zastosowanie dla OC?
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:

> Czy matka jest obowiązana do wypłacania odszkodowania własnemu dziecku?

A co to roślina, że swoich praw nie posiada?
Idź w dzień do parku i wytnij drzewo.

Data: 2011-10-26 11:30:12
Autor: Jakub Witkowski
Nowe zastosowanie dla OC?
W dniu 2011-10-25 23:11, Cavallino pisze:
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:

Czy matka jest obowiązana do wypłacania odszkodowania własnemu dziecku?

A co to roślina, że swoich praw nie posiada?

A tak w praktyce, to matka jako sprawczyni miałaby wypłacić te pieniądze prawnej
opiekunce dziecka czyli zapewne sobie samej?

Data: 2011-10-26 17:31:33
Autor: Cavallino
Nowe zastosowanie dla OC?
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:j88jv4$1sa$1news2.ipartners.pl...
[...]

Niby dlaczego?
Że jak dziecko ma prawnego opiekuna, to nie posiada własnego majątku?

Data: 2011-10-26 22:54:50
Autor: J.F.
Nowe zastosowanie dla OC?
Dnia Wed, 26 Oct 2011 11:30:12 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):
[...]

Ale jest tytul, rodzice sie rozwioda, a placic nadal trzeba.

W wersji najciekawszej - dziecko ma zasadzone odszkodowanie, a rodzice
obciazeni regresem.

J.

Data: 2011-10-26 06:11:41
Autor: Marcin Kiciński
Nowe zastosowanie dla OC?

[...]

No i to mnie zdziwiło. Ja po to kupuję NNW, żeby moi pasażerowie (w tym rodzina) byli ubezpieczeni. Wiem, że w porównaniu do OC to są śmieszne grosze, ale zawsze. Z tego wyroku zaś wynika, że NNW jest dublowaniem OC, które i tak obejmuje wszystkich jadących ze mną.

Wygląda też, że PZU się chyba nie mogło po tym wyroku pozbierać - zwykle wypłacają zasądzone kwoty bez udziału komornika.

Marcin Kiciński
Grande Punto 360° 1.4 77KM

Data: 2011-10-26 08:41:50
Autor: tck
Nowe zastosowanie dla OC?

Użytkownik "Marcin Kiciński" <m.kicinski@op.pl> napisał w wiadomości news:j8819v$q2j$1news.onet.pl...

[...]

nnw obejmie tez ciebie, oc  nie

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2011-11-02 15:38:49
Autor: radekp@konto.pl
Nowe zastosowanie dla OC?
Wed, 26 Oct 2011 06:11:41 +0200, w <j8819v$q2j$1@news.onet.pl>, Marcin Kiciński
<m.kicinski@op.pl> napisał(-a):

Z tego wyroku zaś wynika, że NNW jest dublowaniem OC, które i tak obejmuje wszystkich jadących ze mną.

Tak. Przecież trzeba jakoś doić nieświadomych kierowców :).

Data: 2011-10-26 22:19:12
Autor: Jawi
Nowe zastosowanie dla OC?
W dniu 2011-10-25 22:46, raBar-bar pisze:

Hej
Zakres OC reguluje art. 34 ust. 1 Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych
raB

A sposób odpowiedzi na posty reguluje netykieta...

Data: 2011-10-26 08:05:18
Autor: J.F
Nowe zastosowanie dla OC?
Użytkownik "Marcin Kiciński"  napisał w wiadomości
[...]

Kazdy pasazer zawsze mogl, za wyjatkiem "najblizszej rodziny". Dla niej wlasnie bylo NNW.
Inni to ... wyrzadziles szkode, wiec PZU placi.

Z zona/mezem sprawa w miare jasna, bo sa wspolwlascicielami samochodu - sami sobie placic nie beda.
Choc w uzasadnionych przypadkach ...

J.

Nowe zastosowanie dla OC?