Nowela prawa farmaceutycznego

Data: 2019-04-17 14:14:48
Autor: u2
Nowela prawa farmaceutycznego
https://wpolityce.pl/polityka/433593-ziobro-ustawa-jest-wymierzona-w-tzw-mafie-lekowa

Rząd przyjął projekt noweli prawa farmaceutycznego. Minister Ziobro: Jest wymierzona w tzw. mafię lekową

opublikowano: 12 lutego ? aktualizacja: 12 lutego

Rząd przyjął projekt noweli prawa farmaceutycznego, która jest wymierzona w tzw. mafię lekową - powiedział we wtorek minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro. Jak mówił, refundowane leki były wyprowadzone poza granice Polski i sprzedawane z zyskiem.

     Rząd przyjął bardzo ważną ustawę, ustawę, która jest wymierzona w tzw. mafię lekową, która powoduje poważne zagrożenie dla setek tysięcy Polaków, którzy potrzebują leków ratujących zdrowie i życie

-- powiedział Ziobro na konferencji prasowej w resorcie sprawiedliwości. Jak zaznaczył, wiele z tych leków jest refundowanych przez państwo.

     Grupy przestępcze wyprowadzają je w różny sposób poza granice kraju i sprzedają z zyskiem kosztem polskich pacjentów

-- wskazał Ziobro.

Dodał, że straty z tego tytuły mogą sięgać wielu milionów złotych.

     Polacy byli pozbawiani leczenia, co stwarzało realne zagrożenie dla ich życia i zdrowia. Polskie państwo, aby mogło w sposób skuteczny zapobiegać tego rodzaju przestępczości przyjęło dzisiaj przez decyzję rządu projekt zmian w ustawie prawo farmaceutyczne, które - w naszym przekonaniu - zmieni tę sytuację, tak, że będziemy mogli w sposób bardziej skuteczny chronić interesy polskich pacjentów

-- powiedział Ziobro.

Szef MS podkreślił, że ,,poprzednia koalicja rządząca złagodziła odpowiedzialność karną w części, jeżeli chodzi o tego rodzaju przestępczość, czym ułatwiła w naszej ocenie ten proceder przestępczy".

Projekt noweli prawa farmaceutycznego autorstwa Ministerstwa Sprawiedliwości zmienia przepisy dotyczące penalizacji nielegalnego wytwarzania i dystrybucji produktów leczniczych oraz skupu produktów leczniczych z rynku detalicznego w celu ich sprzedaży i wywozu za granicę. Chodzi m.in. o wprowadzenie instrumentów prawnych, dzięki którym możliwe będzie skuteczne przeciwdziałanie procederowi tzw. odwróconego łańcucha dystrybucji deficytowych produktów leczniczych. Projekt systematyzuje także przepisy dotyczące zasad prowadzenia kontroli przez Państwową Inspekcję Farmaceutyczną.

mly/PAP

autor: Zespół wPolityce.pl

--
George Orwell :

Data: 2019-04-17 14:17:13
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-04-17 o 14:14, u2 pisze:
[...]

Mimo szczerej chęci, nie jestem w stanie doszukać się w takich czynnościach niczego złego (jeśli dotyczą leków nierefundowanych).

--
Liwiusz

Data: 2019-04-17 14:20:25
Autor: u2
W dniu 17.04.2019 o 14:17, Liwiusz pisze:
Mimo szczerej chęci, nie jestem w stanie doszukać się w takich czynnościach niczego złego (jeśli dotyczą leków nierefundowanych).

źle, bo polski budżet traci, a setki milionów zarabia mafia lekowa:)

--
George Orwell :

Data: 2019-04-17 14:27:03
Autor: Miroo
W dniu 2019-04-17 o 14:21, Liwiusz pisze:
[...]

Podatników, którzy chorują i umierają bez tych leków.

Pozdrawiam

Data: 2019-04-17 14:31:37
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-04-17 o 14:27, Miroo pisze:
[...]

W normalnej gospodarce rynkowej na zwiększony popyt odpowiada się zwiększoną podażą. Równie dobrze (czytaj: błędnie) można by twierdzić, że eksport jabłek za granicę powoduje śmierć głodową Polaków.

--
Liwiusz

Data: 2019-04-17 13:59:54
Autor: Budzik
Nowela prawa farmaceutycznego
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

[...]

Tylko ze z ta podaza jest problem, bo firmy produkujace leki wiedza ze one wyjezdzaja za granice a te firmy tego nie chca bo same chca tam sprzedawac drozej.

Cały bajzel wział się z tego ze producenci leca w kulki sprzedajac ten sam po całej Europie w totalnie roznych cenach... (i niech mi ktos powie ze cena jest powiwzana w tym przypadku z kosztami wytworzenia...)

--
Pozdrawia... Budzik
"Obdarowany mówi dziękuję,

Data: 2019-04-17 14:40:48
Autor: Miroo
W dniu 2019-04-17 o 14:31, Liwiusz pisze:
[...]

Manipulujesz. Człowiek nie żyje tylko jabłkami, a jak "biznesmeni" wyprowadzą z kraju całą grupę leków danego typu, to nie ma alternatywy (albo alternatywy w akceptowalnej dla wielu ludzi cenie).

Pozdrawiam

Data: 2019-04-17 14:49:07
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-04-17 o 14:40, Miroo pisze:
[...]

To zamiast jabłek wstaw sobie na przykład mąkę. Dlaczego mąki nikt nie wywozi za granicę w takich ilościach? Albo: dlaczego fabryki farmaceutyczne nie zwiększą produkcji, skoro to taki dobry biznes?

Odpowiedzią jest to, że koncerny same manipulują cenami - we Francji sprzedają za X, w Polsce za 0,5X. Stąd presja na prywatny eksport/import. To, że w Polsce brakuje leków wynika z tego, że koncernom nie chce się ich produkować w tej cenie w takiej ilości. Jeśli zatem ktoś już wykazuje działania mafijne, to same koncerny, w sztuczny sposób ograniczające swoją podaż.

--
Liwiusz

Data: 2019-04-17 13:59:54
Autor: Budzik
Nowela prawa farmaceutycznego
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

Jeśli zatem ktoś już wykazuje działania mafijne, to same koncerny, w
sztuczny sposób ograniczające swoją podaż.

Bingo! Minister o tym nie wie?

--
Pozdrawia... Budzik
Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

Data: 2019-04-17 16:47:32
Autor: nie ma emaila
Nowela prawa farmaceutycznego
w <XnsAA349E1E13B67budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1>, Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

> Jeśli > zatem ktoś już wykazuje działania mafijne, to same koncerny, w
> sztuczny sposób ograniczające swoją podaż.
> Bingo! Minister o tym nie wie?

Widać to się kiepsko sprzedaje w propagandzie :)

Data: 2019-04-17 16:27:53
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q977c3$cmk$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Ale tak jest ?
Bo jak znam zycie, to raczej bedzie w Polsce za 1.5X.

No ale skoro rzekomo tak wywoza, to chyba tansze ...

[...]

Ale skad ta cena wynika ?
Rzad sie jakos dogadal z tymi koncernami i mamy znizkowe ceny, czy cos im refunduje, czy nasze fabryki produkuja tanio, a moglyby eksportowac drogo ?

Bo jesli rzad sie jakos dogadal i kupujemy leki tanio od producentow, ktos te leki wykupuje hurtemi wywozi, koncerny sa wk* i nie chca nam dostarczac takich ilosci tanio, i skonczy sie tak, ze ceny podniosa i obywatel wiecej zaplaci ... to moze i slusznie z  "mafia lekową" walczymy.

J.

Data: 2019-04-18 09:21:31
Autor: cyklista
J.F. pisze:

Ale tak jest ?
Bo jak znam zycie, to raczej bedzie w Polsce za 1.5X.

No ale skoro rzekomo tak wywoza, to chyba tansze ...

Jedne tańsze inne droższe, jest wiele takich które do nas są przywożone bo gdzie indziej taniej.

-- -

Data: 2019-04-18 09:19:16
Autor: cyklista
Liwiusz pisze:
[...]

Dobrze powiedziane " w normalnej gospodarce rynkowej" ale w lekach nie istnieje normalna gospodarka rynkowa tylko dotacje, refundacje i inne acje plus normalna juz korpopazerność. Dlatego korpo chce sprzedać ten sam lek w Polsce za 100zł (bo państwo chce dopłacić tylko 80) a Niemczech za 100euro (do tam państwo dopłaci 50euro ale niemca stać na 50e za lek) więc gdzie tu zdziwienie że Niemiec chętnie kupi nasze pełnopłatne za 100 zł niż swoje refund0wane gdzie zapłaci za nie 50 euro?

-- -

Data: 2019-04-17 15:58:04
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q975g9$apq$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Masz na mysli ten wywoz lekow, a nie nowe przepisy karne ?
Tez nie rozumiem o co tu chodzi ...

Z refundowanymi zreszta to samo - moze trzeba zmienic sposob refundacji, a nie karac eksporterow ?

J.

Nowela prawa farmaceutycznego