Data: 2011-03-09 22:13:55 | |
Autor: PaPi | |
Nowelizacja PoRD a przejazdy rowerowe | |
Czy w takim przypadku będzie można zgłaszać do wydziałów komunikacji Nie bedzie mozna. Stosuje sie jeden sygnal dla pieszych i rowerzystow. Zgodnie z polskim prawem przejscie/przejazd takie traktowane jest jako dwa. Minimalna szerokosc pasa dzielacego w miejscu gdzie jest przejscie wynosi 2 metry. |
|
Data: 2011-03-09 22:18:50 | |
Autor: mocniak | |
Nowelizacja PoRD a przejazdy rowerowe | |
W dniu 2011-03-09 22:13, PaPi pisze:
Czy w takim przypadku będzie można zgłaszać do wydziałów komunikacji Ale masz jakieś wsparcie? -- Mocniak |
|
Data: 2011-03-11 23:28:28 | |
Autor: garym | |
Nowelizacja PoRD a przejazdy rowerowe | |
W dniu 2011-03-09 22:13, PaPi pisze:
Nie zawsze tak jest i nie spotkałem żadnego rozporządzenia które by to narzucało. Minimalna szerokosc pasa dzielacego w miejscu gdzie jest przejscie Nie wiem niestety, gdzie znaleźć o tym informacje, ale sam piszesz o przejściu tylko. Czy przejazd rowerowy też ma minimum pasa dzielącego 2 metry? |
|
Data: 2011-03-12 10:27:51 | |
Autor: johnkelly | |
Nowelizacja PoRD a przejazdy rowerowe | |
W dniu 2011-03-11 23:28, garym pisze:
W dniu 2011-03-09 22:13, PaPi pisze: Jeśli, hipotetycznie, nie ma takiego przepisu, teoretycznie można iść w zaparte, że przepisy nie pozwalają na stosowanie pasa dzielącego przejazd rowerowy. ;) Pozdrawiam Maciej Różalski -- ... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu .. ...................... blog: www.maciejrozalski.eu ...................... ................. blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl .................. ... publikuję również na www.studioopinii.pl oraz johnkelly.salon24.pl .. |
|
Data: 2011-03-12 12:50:16 | |
Autor: Aleksander Buczynski | |
Nowelizacja PoRD a przejazdy rowerowe | |
johnkelly pisze:
Jeśli, hipotetycznie, nie ma takiego przepisu, teoretycznie można iść w zaparte, że przepisy nie pozwalają na stosowanie pasa dzielącego przejazd rowerowy. ;) Przede wszystkim w PoRD nie ma żadnego rowerowego odpowiednika art 13 ust. 8: Jeżeli przejście dla pieszych wyznaczone jest na drodze dwujezdniowej, przejście na każdej jezdni uważa się za przejście odrębne. Przepis ten stosuje się odpowiednio do przejścia dla pieszych w miejscu, w którym ruch pojazdów jest rozdzielony wysepką lub za pomocą innych urządzeń na jezdni. pozdrawiam, olek |
|
Data: 2011-03-12 00:04:09 | |
Autor: Marcin Hyła | |
Nowelizacja PoRD a przejazdy rowerowe | |
On 2011-03-09 22:13, PaPi wrote:
Czy w takim przypadku będzie można zgłaszać do wydziałów komunikacji Otóż będzie można. Po pierwsze - sygnalizator S-6 jest niezgodny z Konwencją Wiedeńską (tym razem o znakach i sygnałach drogowych, sygnalizatory dla pojazdów musza być trójkomorowe a nie dwukomorowe jak dla pieszych), po drugie - jest uznana przez tzw. "drugą stronę" wątpliwość dot. prędkości ewakuacji ze skrzyżowania, obecnie taka sama jak predkość pieszego. O ile sygnalizatory S-6 w obecnej formie pozostaną (nie ma sensu na siłę wymieniać wszystkiego) i tylko pojawią się nowe warianty S-6 trójkomorowe, o tyle powstaną nowe i zmienią się zasady tworzenia faz sygnalizacji. Zdaje się zresztą szerzej niż tylko w zakresie "rowerowym". Np. niedopuszczalne będzie stosowanie wiecej niż dwóch "starych" S-6 na przekroczeniu JEDNEJ drogi (zdarzają się dziś sytuacje, że aby przekroczyć _jedną_ ulicę (jeden wlot skrzyżowania) w poprzek trafiamy nawet na trzy albo cztery S-6. Doprecyzowane będą też zasady detekcji - przyciski rowerowe zostaną zalegalizowane, ale wyłacznie _poza_ skrzyżowaniami, być może na skrzyżowaniach jako _wspomagające_ (oprócz generalnej detekcji zdalnej lub powiązania detekcji rowerzystów na drodze rowerowej ze zdalną detekcją pojazdów na ulicy równoległej obok) Przypuszczam że stanie się to za jakieś 4 miesiące, może ciut dłużej. marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |