Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Nowelizacja PoRD a przejazdy rowerowe

Nowelizacja PoRD a przejazdy rowerowe

Data: 2011-03-09 22:13:55
Autor: PaPi
Nowelizacja PoRD a przejazdy rowerowe
Czy w takim przypadku będzie można zgłaszać do wydziałów komunikacji
prośbę, a nawet żądanie o taką synchronizację świateł by umożliwiła
przejazd w jednym cyklu?

Nie bedzie mozna. Stosuje sie jeden sygnal dla pieszych i rowerzystow. Zgodnie z polskim prawem przejscie/przejazd takie traktowane jest jako dwa. Minimalna szerokosc pasa dzielacego w miejscu gdzie jest przejscie wynosi 2 metry.

Data: 2011-03-09 22:18:50
Autor: mocniak
Nowelizacja PoRD a przejazdy rowerowe
W dniu 2011-03-09 22:13, PaPi pisze:
Czy w takim przypadku będzie można zgłaszać do wydziałów komunikacji
prośbę, a nawet żądanie o taką synchronizację świateł by umożliwiła
przejazd w jednym cyklu?

Nie bedzie mozna. Stosuje sie jeden sygnal dla pieszych i rowerzystow.

Ale masz jakieÅ› wsparcie?

--
Mocniak

Data: 2011-03-11 23:28:28
Autor: garym
Nowelizacja PoRD a przejazdy rowerowe
W dniu 2011-03-09 22:13, PaPi pisze:


Nie bedzie mozna. Stosuje sie jeden sygnal dla pieszych i rowerzystow.

Nie zawsze tak jest i nie spotkałem żadnego rozporządzenia które by to narzucało.

Minimalna szerokosc pasa dzielacego w miejscu gdzie jest przejscie
wynosi 2 metry.

Nie wiem niestety, gdzie znaleźć o tym informacje, ale sam piszesz o przejściu tylko. Czy przejazd rowerowy też ma minimum pasa dzielącego 2 metry?

Data: 2011-03-12 10:27:51
Autor: johnkelly
Nowelizacja PoRD a przejazdy rowerowe
W dniu 2011-03-11 23:28, garym pisze:
W dniu 2011-03-09 22:13, PaPi pisze:


Nie bedzie mozna. Stosuje sie jeden sygnal dla pieszych i rowerzystow.

Nie zawsze tak jest i nie spotkałem żadnego rozporządzenia które by to
narzucało.

Minimalna szerokosc pasa dzielacego w miejscu gdzie jest przejscie
wynosi 2 metry.

Nie wiem niestety, gdzie znaleźć o tym informacje, ale sam piszesz o
przejściu tylko. Czy przejazd rowerowy też ma minimum pasa dzielącego 2
metry?

Jeśli, hipotetycznie, nie ma takiego przepisu, teoretycznie można iść w zaparte, że przepisy nie pozwalają na stosowanie pasa dzielącego przejazd rowerowy. ;)

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................
................. blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl ..................
... publikuję również na www.studioopinii.pl oraz johnkelly.salon24.pl ..

Data: 2011-03-12 12:50:16
Autor: Aleksander Buczynski
Nowelizacja PoRD a przejazdy rowerowe
johnkelly pisze:
Jeśli, hipotetycznie, nie ma takiego przepisu, teoretycznie można iść w zaparte, że przepisy nie pozwalają na stosowanie pasa dzielącego przejazd rowerowy. ;)

Przede wszystkim w PoRD nie ma żadnego rowerowego odpowiednika art 13 ust. 8:

Jeżeli przejście dla pieszych wyznaczone jest na drodze dwujezdniowej, przejście na każdej jezdni uważa się za przejście odrębne. Przepis ten stosuje się odpowiednio do przejścia dla pieszych w miejscu, w którym ruch pojazdów jest rozdzielony wysepką lub za pomocą innych urządzeń na jezdni.

pozdrawiam, olek

Data: 2011-03-12 00:04:09
Autor: Marcin Hyła
Nowelizacja PoRD a przejazdy rowerowe
On 2011-03-09 22:13, PaPi wrote:
Czy w takim przypadku będzie można zgłaszać do wydziałów komunikacji
prośbę, a nawet żądanie o taką synchronizację świateł by umożliwiła
przejazd w jednym cyklu?

Nie bedzie mozna. Stosuje sie jeden sygnal dla pieszych i rowerzystow.
Zgodnie z polskim prawem przejscie/przejazd takie traktowane jest jako
dwa. Minimalna szerokosc pasa dzielacego w miejscu gdzie jest przejscie
wynosi 2 metry.

Otóż będzie można. Po pierwsze - sygnalizator S-6 jest niezgodny z Konwencją Wiedeńską (tym razem o znakach i sygnałach drogowych, sygnalizatory dla pojazdów musza być trójkomorowe a nie dwukomorowe jak dla pieszych), po drugie - jest uznana przez tzw. "drugą stronę" wątpliwość dot. prędkości ewakuacji ze skrzyżowania, obecnie taka sama jak predkość pieszego.

O ile sygnalizatory S-6 w obecnej formie pozostaną (nie ma sensu na siłę wymieniać wszystkiego) i tylko pojawią się nowe warianty S-6 trójkomorowe, o tyle powstaną nowe i zmienią się zasady tworzenia faz sygnalizacji. Zdaje się zresztą szerzej niż tylko w zakresie "rowerowym".

Np. niedopuszczalne będzie stosowanie wiecej niż dwóch "starych" S-6 na przekroczeniu JEDNEJ drogi (zdarzają się dziś sytuacje, że aby przekroczyć _jedną_ ulicę (jeden wlot skrzyżowania) w poprzek trafiamy nawet na trzy albo cztery S-6. Doprecyzowane będą też zasady detekcji - przyciski rowerowe zostaną zalegalizowane, ale wyłacznie _poza_ skrzyżowaniami, być może na skrzyżowaniach jako _wspomagające_ (oprócz generalnej detekcji zdalnej lub powiązania detekcji rowerzystów na drodze rowerowej ze zdalną detekcją pojazdów na ulicy równoległej obok)

Przypuszczam że stanie się to za jakieś 4 miesiące, może ciut dłużej.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Nowelizacja PoRD a przejazdy rowerowe

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona