Nowenna do św. Antoniego dzień 8

Data: 2014-06-11 20:28:24
Autor: abc
Nowenna do św. Antoniego dzień 8
Nowenna do św. Antoniego z Padwy trwa od 4 do 12 czerwca.

Święty Antoni jest patronem ubogich, narzeczonych i mał­żeństw oraz
orędownikiem w poszukiwaniu zagubionych rzeczy.

O chwalebny święty Anto­ni, ciebie Bóg obdarzył wielkim i zaszczytnym
przywilejem wspomagania ludzi.

Tysiącom zwracającym się do ciebie z róż­nymi kłopotami udzielałeś pomocy:
umierającym niosłeś pociechę, trędowatym uwolnienie, chorym zdrowie,
studentom jasną myśl, żeglującym bezpieczny port, uwięzionym wolność,
okradzionym własność, a gubiącym ich zgubę.

Kto zresztą zdoła zliczyć tych wszystkich, kto przez ciebie otrzymali
pociechę i pomoc, której ciągle obficie udzielasz. Uciekamy się więc ciebie
i błagamy o pomoc i radę w tych sprawach, które pragniemy ci przedstawić.
(chwila cichej modlitwy).

Polecenie próśb i podziękowań Bogu za pośrednictwem św. Antoniego

Modlitwa na poszczególne dni nowenny

Na ósmy dzień

O święty Antoni, jakże ja ina­czej postępuję od ciebie. Nie czuwam nad
zmysłami. Zapomi­nam, że zmysły są właśnie tymi bramami, przez które śmierć
wchodzi do mojej duszy. Wyszu­kuję nawet okazje, by tylko zmys­łom dogodzić
i tak staję się spra­wcą swych duchowych upadków.

Chcę się poprawić, lecz nie znajduję dość sił do zmiany życia. Dlatego
proszę cię usilnie o święty mój Obrońco, ulituj nad mym nędznym stanem i
wyjednaj mi łaskę u Boga, bym zawsze panował nad swymi zmysłami i umartwiał
je tym więc im niżej upadłem.

..-- Nie da się oddzielić polityki od religii. Nie da się w człowieku oddzielić

Nowenna do św. Antoniego dzień 8