Data: 2010-09-17 07:25:26 | |
Autor: PeJot | |
"Nowoczesna" geometria ram | |
Czołem.
Córka mi rośnie, na przyszły sezon planuję posadzić ją na "dorosłym" rowerze na kołach 26''. Warunek - ma to być damka. Z tego rodzaju ram nie ma za wielkiego wyboru, na pierwszy rzut oka pojawia się Accent Parana http://www.velo.com.pl/produkty/?m=1&pk=%&id=1504 Nie znalazłem rysunku z wymiarami, nie wiem co kryje się za hasłem "nowoczesna geometria". Podejrzewam że chodzi o amortyzator ze skokiem rzędu 100 mm. Jako że w podstawowej wersji amortyzatora nie planuję, chciałbym pokombinować z tuleją pod sterami, żeby dziecko nie orało suportem po ziemi. Kluczową sprawą jest wysokość tej tulejki; w zaprzyjaźnionym serwisie podpowiadają 40 mm, mnie się wydaje że i 60 mm nie będzie za dużo. Co sądzicie na ten temat ? Nie znalazłem seryjnego roweru montowanego na tej ramie. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-09-17 03:12:28 | |
Autor: rzymo | |
"Nowoczesna" geometria ram | |
On 17 Wrz, 07:25, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
żeby dziecko nie orało suportem po ziemi Aż tak źle nie będzie, ramiona korby zapewne długie nie będą, to i o ziemię ciężko będzie zahaczyć. zaprzyjaźnionym serwisie podpowiadają 40 mm, mnie się wydaje że i 60 mm Tuleja powinna się sprawdzić, do niektórych sztywnych widelców (np. Merida z włókna) jest dołączany taki element, ale o wysokości 15mm. W każdym razie swoją rolę spełnia ;) Oprócz tulei jest jeszcze parę opcji: * zostawić jak jest - obecnie tak jeżdżę, wcześniej miałem Manitou R7 o wysokości 475mm, teraz mam sztywniaka 405mm + mostek do góry i nie ma tragedii, w terenie całkiem nieźle, o nic nie zawadzam, a na równym mogę jechać bez trzymania kierownicy, * większe koło z przodu - taką opcję też testowałem, kierownica poszła do góry o niecałe 5cm, rower się 'uspokoił', łatwiej przejeżdżał przez krawężniki czy korzenie w lesie, * wyższy widelec - np. Kona P2, cieniowane cro-mo, wersje 410 i 440mm (i 465mm dla 29er). |
|
Data: 2010-09-17 04:04:04 | |
Autor: Paweł Sz. | |
"Nowoczesna" geometria ram | |
On 17 Wrz, 07:25, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
Czołem. Od tej wiosny cora i zona jezdza wlasnie na tych ramach. Warunek byl taki sam - ramy musza byc typu damka. Mialem troche myslenic z doborem amorkow, wpierw chcialem zapodac Suntoura XCR-LO 100mm, ale okazal sie byc za wysoki, rower na nim wygladal troche jak chopper. Bardzo dobrze sprawdzily sie natomiast taniutkie XCT 80mm, kupione na allegro chyba za ok. stowke za sztuke (nowe). Wiem, ze nie jest to zaden wypas (praktycznie brak tlumienia), ale na poczatek musi wystarczyc, jak amorki nabiora luzow to poszukam czegos lepszego. W kazdym razie to chyba i tak lepsza opcja niz sztywny widelec... -- Pozdrawiam, Pawel |
|
Data: 2010-09-17 08:15:17 | |
Autor: bans | |
"Nowoczesna" geometria ram | |
W dniu 2010-09-17 07:25, PeJot pisze:
Warunek - ma to być damka. Z tego rodzaju ram Na pierwszy rzut oka to na tej samej stronie jest kilka damek Authora: http://www.velo.com.pl/rowery/?id=441 z dokładnie opisaną geometrią. -- bans |
|
Data: 2010-09-17 08:42:16 | |
Autor: PeJot | |
"Nowoczesna" geometria ram | |
bans pisze:
W dniu 2010-09-17 07:25, PeJot pisze: To jest zupełnie inna rama stalowa. Inne damki Authora ( Quanta, Vectra ) *z całą pewnością* nie są budowane na ramie którą jestem zainteresowany. Średnia wysokość widelca w tych modelach to 448 mm, może to coś mi pomoże. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-09-17 08:49:38 | |
Autor: biodarek | |
"Nowoczesna" geometria ram | |
bans pisze:
http://www.velo.com.pl/produkty/?m=1&pk=%&id=1504 To są inne ramy. Teraz nie pamiętam dokładnie (będzie to w archiwum grupy), ale M@tej miał problemy z ramą Accenta. A dokładnie to z jej geometrią - była chyba zbyt chopperowata (może to jest ta nowoczesność ;). Pomogła zmiana ramy na Authora. Moja córka przesiadała się kiedyś z roweru 24" na prawdziwego górala 26" i wybraliśmy zwykłą ramę, czyli męską, ale z mocno opadającą górną rurą. A ta rama Accenta "Parana" to strasznie ciężka - 2kg w rozmiarze 16" :( Authorowa jest jednak lżejsza: http://www.velo.com.pl/produkty/?m=0&pk=%&id=2899 No, ale i cena wyższa niestety. Szybkie zapytanie na Allegro i wychodzi 500pln: http://allegro.pl/nowa-rama-author-traction-asl-16-wys-grat-i1209534866.html -- biodarek |
|
Data: 2010-09-17 09:01:27 | |
Autor: biodarek | |
"Nowoczesna" geometria ram | |
biodarek pisze:
Authorowa jest jednak lżejsza: Na stronie jest też geometria: http://www.velo.com.pl/img/rowery/geometria/2010/author-mtb-asl.gif -- biodarek |
|
Data: 2010-09-17 09:04:51 | |
Autor: PeJot | |
"Nowoczesna" geometria ram | |
biodarek pisze:
A ta rama Accenta "Parana" to strasznie ciężka - 2kg w rozmiarze 16" :( Nie widzę problemu, ze sztywnym widelcem cały rower z pewnością wyjdzie poniżej 11 kg. A popatrz sobie na masy seryjnych rowerów. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-09-17 09:17:45 | |
Autor: biodarek | |
"Nowoczesna" geometria ram | |
PeJot pisze:
A ta rama Accenta "Parana" to strasznie ciężka - 2kg w rozmiarze 16" :( Zgadza się. Ale jak dojdzie amortyzator, to i kilogram przybędzie. Zresztą, może po prostu patrzę przez swój pryzmat czyli znoszenie i wnoszenie roweru po schodach plus ładowanie na dach samochodu. -- biodarek |
|
Data: 2010-09-17 09:30:39 | |
Autor: PeJot | |
"Nowoczesna" geometria ram | |
biodarek pisze:
Zresztą, może po prostu patrzę przez swój pryzmat czyli znoszenie i wnoszenie roweru po schodach plus ładowanie na dach samochodu. Rowery trzymam w piwnicy a wożę "na haku" albo zdemontowane w bagażniku. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-09-17 10:30:53 | |
Autor: Marcin J. | |
"Nowoczesna" geometria ram | |
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:i6uu46$4ru$1news.onet.pl...
rzędu 100 mm. Jako że w podstawowej wersji amortyzatora nie planuję, chciałbym pokombinować z tuleją pod sterami, żeby dziecko nie orało suportem po ziemi. Kluczową sprawą jest wysokość tej tulejki; w Spróbuj poszukać widelca "suspension corrected" czyli nieco dłuższego (wyższego). -- Pozdrowionka marcin |
|
Data: 2010-09-17 11:26:09 | |
Autor: kml | |
"Nowoczesna" geometria ram | |
Użytkownik "Marcin J." <xc-rider@wp.pl> napisał w wiadomości news:i6v916$1ka$1news.onet.pl... Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:i6uu46$4ru$1news.onet.pl... A one są w ogóle w sprzedaży jeszcze? -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 12/08/2010 1 część tesu lampy Stork. |
|
Data: 2010-09-17 11:58:49 | |
Autor: Marcin J. | |
"Nowoczesna" geometria ram | |
Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:i6vc7e$sqm$1inews.gazeta.pl...
Są :) http://www.jensonusa.com/store/product/FK409C01-Surly+1X1+Fork.aspx http://www.jensonusa.com/store/product/FK409C15-Dimension+Mountain+Fork.aspx http://www.nashbar.com/bikes/Product_10053_10052_174928_-1_201511_10000_201514 Z tych trzech chyba tylko ten ostatni jest naprawdę correct(ed) sądzac po A-C lenght ale jest za to "out of stock". Kiedyś na Allegro wyhaczyłem Marin'a Rockstar za ok 100 pln (uzywany, średnio corrected), a całkiem niedawno Tange'a Big Fork (ok 20 pln, not corrected at all). Trzeba by pytać sprzedawców o wymiary. -- Pozdrowionka marcin |
|
Data: 2010-09-17 15:34:59 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
"Nowoczesna" geometria ram | |
"kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> wrote in message news:i6vc7e$sqm$1inews.gazeta.pl... Spróbuj poszukać widelca "suspension corrected" czyli nieco dłuższego (wyższego). problemem staje się raczej dostępność dobrej klasy widelców "non-corrected", takich w okolicach 390-410cm długości A2C pozdr |
|
Data: 2010-09-17 15:35:17 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
"Nowoczesna" geometria ram | |
Marcin J. bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:i6uu46$4ru$1news.onet.pl... Albo Biobike. Pospawają stalowy widelec jakiCisiężywniepodoba za 150zł. :-) -- Pozdrowienia, | Próżnoś repliki się spodziewał Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Nie powiem nawet pies cię j***ł, Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | Bo to mezalians byłby dla psa. |
|
Data: 2010-09-17 11:23:37 | |
Autor: Adampio | |
"Nowoczesna" geometria ram | |
W dniu 2010-09-17 07:25, PeJot pisze:
Nie znalazłem rysunku z wymiarami, nie wiem co kryje się za hasłem Z mojego doświadczenia wynika, że rower z ramą projektowaną pod amorek na zwykłym widelcu jest strasznie niestabilny kierunkowo. Wyszło to najjaskrawiej przy rowerze góralskim Merida sprzed około lat. Kierowniczka tego roweru (używanego tylko sakwowo) miala parę poważnych upadków "bez powodu". Zdziwiony tym stanem rzeczy sam próbowałem nim pojeździć i byl to jedyny rower na którym nie bylem w stanie dłużej niż kilkanaście sekund jechać bez trzymanki. Adampio |
|
Data: 2010-09-17 11:26:55 | |
Autor: kml | |
"Nowoczesna" geometria ram | |
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:i6uu46$4ru$1news.onet.pl... Czołem. A nie lepiej kupić jakikolwiek amortyzator i mieć sprawę z głowy? Wiem, że cięzkie etc. ale jak zmiękczyć to wiesz a w ogólnym rozrachunku bedzie mniej komplikacji. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 12/08/2010 1 część tesu lampy Stork. |
|
Data: 2010-09-17 11:37:36 | |
Autor: PeJot | |
"Nowoczesna" geometria ram | |
kml pisze:
A nie lepiej kupić jakikolwiek amortyzator i mieć sprawę z głowy? Może upoluję jakiegoś starszego Bombera za 2-3 stówki. Na razie nie chcę inwestować w amortyzator dla córki, bo zaraz będę musiał kupić drugi dla syna :) Wiem, że cięzkie etc. ale jak zmiękczyć to wiesz a w ogólnym rozrachunku bedzie mniej komplikacji. Jakie tam komplikacje ? Tani sztywny widelec, tuleja wg projektu, klej i gotowe. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-09-17 11:43:21 | |
Autor: kml | |
"Nowoczesna" geometria ram | |
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:i6vct1$dbs$1news.onet.pl... kml pisze: Heh :) Wiem, że cięzkie etc. ale jak zmiękczyć to wiesz a w ogólnym rozrachunku bedzie mniej komplikacji. Powiem Ci, że nie widziałem nigdy takiego rozwiązania i oczami wyobraźni wygląda mi to nieco dziko ;) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 12/08/2010 1 część tesu lampy Stork. |
|
Data: 2010-09-17 11:48:57 | |
Autor: PeJot | |
"Nowoczesna" geometria ram | |
kml pisze:
Może upoluję jakiegoś starszego Bombera za 2-3 stówki. Na razie nie chcę inwestować w amortyzator dla córki, bo zaraz będę musiał kupić drugi dla syna :) A trzeci dla żony. Do tego bańkę oleju 5-10W i zgrzewkę uszczelek :)
Ale działa. Są fabryczne rozwiązania do tego przeznaczone, ale instalowane w główce ramy. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-09-17 11:51:23 | |
Autor: kml | |
"Nowoczesna" geometria ram | |
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:i6vdia$fd5$1news.onet.pl... kml pisze: Rodzina nie wybacza downgrade'u :D Nie kupuj mobila multigrade bo to wyjątkowy badziew jest. BTW: ostatnio na allegro sypnęło olejami do zawieszeń w niskich cenach np jwc czy jakoś tak. Ale działa. Są fabryczne rozwiązania do tego przeznaczone, ale instalowane w główce ramy. Jak działa to gitara ;) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 12/08/2010 1 część tesu lampy Stork. |
|
Data: 2010-09-17 12:15:53 | |
Autor: PeJot | |
"Nowoczesna" geometria ram | |
kml pisze:
Rodzina nie wybacza downgrade'u :D Nie kupuj mobila multigrade bo to wyjątkowy badziew jest. BTW: ostatnio na allegro sypnęło olejami do zawieszeń w niskich cenach np jwc czy jakoś tak. Akurat ceną oleju do amortyzatora się specjalnie nie przejmuję. Założyłem sobie, że familia ma jeździć na zbliżonych konstrukcyjnie rowerach. Łatwiej serwisować takie stadko. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-09-17 12:23:31 | |
Autor: kml | |
"Nowoczesna" geometria ram | |
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:i6vf4q$kbu$1news.onet.pl... kml pisze: Dobrze z Tobą mają ;) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 12/08/2010 1 część tesu lampy Stork. |
|
Data: 2010-09-17 15:33:39 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
"Nowoczesna" geometria ram | |
PeJot bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
Nie znalazłem rysunku z wymiarami, nie wiem co kryje się za hasłem "nowoczesna geometria". Podejrzewam że chodzi o amortyzator ze skokiem rzędu 100 mm. Jako że w podstawowej wersji amortyzatora nie planuję, chciałbym pokombinować z tuleją pod sterami, żeby dziecko nie orało suportem po ziemi. Kluczową sprawą jest wysokość tej tulejki; w zaprzyjaźnionym serwisie podpowiadają 40 mm, mnie się wydaje że i 60 mm nie będzie za dużo. Co sądzicie na ten temat ? Nie znalazłem seryjnego roweru montowanego na tej ramie. Bez szału. Po rozmowie z miejscowym mikim, który wymiennie ma widelec sztywny i ze skokiem 100mm stwierdziłem, że wymiana 60mm -> sztywniak mnie nie zabije. I nie zabiła. Więc Ty też nie świruj z tylejkami. Jak dzieciak zrobi raz OTB to nauczy się modulować siłę hamowania ;-)) -- Pozdrowienia, | Próżnoś repliki się spodziewał Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Nie powiem nawet pies cię j***ł, Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | Bo to mezalians byłby dla psa. |
|
Data: 2010-09-17 18:03:03 | |
Autor: ToMasz | |
"Nowoczesna" geometria ram | |
PeJot pisze:
Czołem.(...) Nie znalazłem seryjnegowitam po co za przeproszeniem bryndlujesz sie z ramą? Napisz ze kierownica ma być na 90cm, siodło na 80 (od ziemi) a chwyty od siodła na 100cm. Rama ramą, ale (po za tą grupą) wiadomo ze o siodłem "pojedziesz" o cal w każdą stronę, a rurą i wspronikiem o 2-5cali. Ile ten rower ma ważyć? ToMasz |