Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   "Nowoczesna" geometria ram

"Nowoczesna" geometria ram

Data: 2010-09-17 07:25:26
Autor: PeJot
"Nowoczesna" geometria ram
Czołem.

Córka mi rośnie, na przyszły sezon planuję posadzić ją na "dorosłym" rowerze na kołach 26''. Warunek - ma to być damka. Z tego rodzaju ram nie ma za wielkiego wyboru, na pierwszy rzut oka pojawia się Accent Parana

http://www.velo.com.pl/produkty/?m=1&pk=%&id=1504

Nie znalazłem rysunku z wymiarami, nie wiem co kryje się za hasłem "nowoczesna geometria". Podejrzewam że chodzi o amortyzator ze skokiem rzędu 100 mm. Jako że w podstawowej wersji amortyzatora nie planuję, chciałbym pokombinować z tuleją pod sterami, żeby dziecko nie orało suportem po ziemi. Kluczową sprawą jest wysokość tej tulejki; w zaprzyjaźnionym serwisie podpowiadają 40 mm, mnie się wydaje że i 60 mm nie będzie za dużo. Co sądzicie na ten temat ? Nie znalazłem seryjnego roweru montowanego na tej ramie.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-09-17 03:12:28
Autor: rzymo
"Nowoczesna" geometria ram
On 17 Wrz, 07:25, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
żeby dziecko nie orało suportem po ziemi

Aż tak źle nie będzie, ramiona korby zapewne długie nie będą, to i o
ziemię ciężko będzie zahaczyć.

zaprzyjaźnionym serwisie podpowiadają 40 mm, mnie się wydaje że i 60 mm
nie będzie za dużo. Co sądzicie na ten temat?

Tuleja powinna się sprawdzić, do niektórych sztywnych widelców (np.
Merida z włókna) jest dołączany taki element, ale o wysokości 15mm. W
każdym razie swoją rolę spełnia ;)

Oprócz tulei jest jeszcze parę opcji:
* zostawić jak jest - obecnie tak jeżdżę, wcześniej miałem Manitou R7
o wysokości 475mm, teraz mam sztywniaka 405mm + mostek do góry i nie
ma tragedii, w terenie całkiem nieźle, o nic nie zawadzam, a na równym
mogę jechać bez trzymania kierownicy,
* większe koło z przodu - taką opcję też testowałem, kierownica poszła
do góry o niecałe 5cm, rower się 'uspokoił', łatwiej przejeżdżał przez
krawężniki czy korzenie w lesie,
* wyższy widelec - np. Kona P2, cieniowane cro-mo, wersje 410 i 440mm
(i 465mm dla 29er).

Data: 2010-09-17 04:04:04
Autor: Paweł Sz.
"Nowoczesna" geometria ram
On 17 Wrz, 07:25, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
Czołem.

Córka mi rośnie, na przyszły sezon planuję posadzić ją na "dorosłym"
rowerze na kołach 26''. Warunek - ma to być damka. Z tego rodzaju ram
nie ma za wielkiego wyboru, na pierwszy rzut oka pojawia się Accent Parana

http://www.velo.com.pl/produkty/?m=1&pk=%&id=1504

Nie znalazłem rysunku z wymiarami, nie wiem co kryje się za hasłem
"nowoczesna geometria". Podejrzewam że chodzi o amortyzator ze skokiem
rzędu 100 mm. Jako że w podstawowej wersji amortyzatora nie planuję,
chciałbym pokombinować z tuleją pod sterami, żeby dziecko nie orało
suportem po ziemi. Kluczową sprawą jest wysokość tej tulejki; w
zaprzyjaźnionym serwisie podpowiadają 40 mm, mnie się wydaje że i 60 mm
nie będzie za dużo. Co sądzicie na ten temat ? Nie znalazłem seryjnego
roweru montowanego na tej ramie.


Od tej wiosny cora i zona jezdza wlasnie na tych ramach. Warunek byl
taki sam - ramy musza byc typu damka. Mialem troche myslenic z doborem
amorkow, wpierw chcialem zapodac Suntoura XCR-LO 100mm, ale okazal sie
byc za wysoki, rower na nim wygladal troche jak chopper. Bardzo dobrze
sprawdzily sie natomiast taniutkie XCT 80mm, kupione na allegro chyba
za ok. stowke za sztuke (nowe). Wiem, ze nie jest to zaden wypas
(praktycznie brak tlumienia), ale na poczatek musi wystarczyc, jak
amorki nabiora luzow to poszukam czegos lepszego. W kazdym razie to
chyba i tak lepsza opcja niz sztywny widelec...

--
Pozdrawiam,
Pawel

Data: 2010-09-17 08:15:17
Autor: bans
"Nowoczesna" geometria ram
W dniu 2010-09-17 07:25, PeJot pisze:

Warunek - ma to być damka. Z tego rodzaju ram
nie ma za wielkiego wyboru, na pierwszy rzut oka pojawia się Accent Parana

http://www.velo.com.pl/produkty/?m=1&pk=%&id=1504


Na pierwszy rzut oka to na tej samej stronie jest kilka damek Authora:


http://www.velo.com.pl/rowery/?id=441

z dokładnie opisaną geometrią.



--
bans

Data: 2010-09-17 08:42:16
Autor: PeJot
"Nowoczesna" geometria ram
bans pisze:
W dniu 2010-09-17 07:25, PeJot pisze:

Warunek - ma to być damka. Z tego rodzaju ram
nie ma za wielkiego wyboru, na pierwszy rzut oka pojawia się Accent Parana

http://www.velo.com.pl/produkty/?m=1&pk=%&id=1504


Na pierwszy rzut oka to na tej samej stronie jest kilka damek Authora:


http://www.velo.com.pl/rowery/?id=441

To jest zupełnie inna rama stalowa. Inne damki Authora ( Quanta, Vectra ) *z całą pewnością* nie są budowane na ramie którą jestem zainteresowany. Średnia wysokość widelca w tych modelach to 448 mm, może to coś mi pomoże.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-09-17 08:49:38
Autor: biodarek
"Nowoczesna" geometria ram
bans pisze:
http://www.velo.com.pl/produkty/?m=1&pk=%&id=1504

Na pierwszy rzut oka to na tej samej stronie jest kilka damek Authora:
http://www.velo.com.pl/rowery/?id=441

z dokładnie opisaną geometrią.

To są inne ramy. Teraz nie pamiętam dokładnie (będzie to w archiwum grupy), ale M@tej miał problemy z ramą Accenta. A dokładnie to z jej geometrią - była chyba zbyt chopperowata (może to jest ta nowoczesność ;). Pomogła zmiana ramy na Authora.


Moja córka przesiadała się kiedyś z roweru 24" na prawdziwego górala 26" i wybraliśmy zwykłą ramę, czyli męską, ale z mocno opadającą górną rurą.

A ta rama Accenta "Parana" to strasznie ciężka - 2kg w rozmiarze 16" :(
Authorowa jest jednak lżejsza:
http://www.velo.com.pl/produkty/?m=0&pk=%&id=2899
No, ale i cena wyższa niestety.

Szybkie zapytanie na Allegro i wychodzi 500pln:
http://allegro.pl/nowa-rama-author-traction-asl-16-wys-grat-i1209534866.html

--
biodarek

Data: 2010-09-17 09:01:27
Autor: biodarek
"Nowoczesna" geometria ram
biodarek pisze:
Authorowa jest jednak lżejsza:
http://www.velo.com.pl/produkty/?m=0&pk=%&id=2899

Na stronie jest też geometria:
http://www.velo.com.pl/img/rowery/geometria/2010/author-mtb-asl.gif

--
biodarek

Data: 2010-09-17 09:04:51
Autor: PeJot
"Nowoczesna" geometria ram
biodarek pisze:

A ta rama Accenta "Parana" to strasznie ciężka - 2kg w rozmiarze 16" :(

Nie widzę problemu, ze sztywnym widelcem cały rower z pewnością wyjdzie poniżej 11 kg. A popatrz sobie na masy seryjnych rowerów.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-09-17 09:17:45
Autor: biodarek
"Nowoczesna" geometria ram
PeJot pisze:
A ta rama Accenta "Parana" to strasznie ciężka - 2kg w rozmiarze 16" :(

Nie widzę problemu, ze sztywnym widelcem cały rower z pewnością wyjdzie poniżej 11 kg. A popatrz sobie na masy seryjnych rowerów.

Zgadza się. Ale jak dojdzie amortyzator, to i kilogram przybędzie.
Zresztą, może po prostu patrzę przez swój pryzmat czyli znoszenie i wnoszenie roweru po schodach plus ładowanie na dach samochodu.

--
biodarek

Data: 2010-09-17 09:30:39
Autor: PeJot
"Nowoczesna" geometria ram
biodarek pisze:

Zresztą, może po prostu patrzę przez swój pryzmat czyli znoszenie i wnoszenie roweru po schodach plus ładowanie na dach samochodu.

Rowery trzymam w piwnicy a wożę "na haku" albo zdemontowane w bagażniku.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-09-17 10:30:53
Autor: Marcin J.
"Nowoczesna" geometria ram
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:i6uu46$4ru$1news.onet.pl...
rzędu 100 mm. Jako że w podstawowej wersji amortyzatora nie planuję, chciałbym pokombinować z tuleją pod sterami, żeby dziecko nie orało suportem po ziemi. Kluczową sprawą jest wysokość tej tulejki; w

Spróbuj poszukać widelca "suspension corrected" czyli nieco dłuższego (wyższego).

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2010-09-17 11:26:09
Autor: kml
"Nowoczesna" geometria ram

Użytkownik "Marcin J." <xc-rider@wp.pl> napisał w wiadomości news:i6v916$1ka$1news.onet.pl...
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:i6uu46$4ru$1news.onet.pl...
rzędu 100 mm. Jako że w podstawowej wersji amortyzatora nie planuję, chciałbym pokombinować z tuleją pod sterami, żeby dziecko nie orało suportem po ziemi. Kluczową sprawą jest wysokość tej tulejki; w

Spróbuj poszukać widelca "suspension corrected" czyli nieco dłuższego (wyższego).

A one są w ogóle w sprzedaży jeszcze?


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
12/08/2010 1 część tesu lampy Stork.

Data: 2010-09-17 11:58:49
Autor: Marcin J.
"Nowoczesna" geometria ram
Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:i6vc7e$sqm$1inews.gazeta.pl...

Użytkownik "Marcin J." <xc-rider@wp.pl> napisał w wiadomości news:i6v916$1ka$1news.onet.pl...
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:i6uu46$4ru$1news.onet.pl...
rzędu 100 mm. Jako że w podstawowej wersji amortyzatora nie planuję, chciałbym pokombinować z tuleją pod sterami, żeby dziecko nie orało suportem po ziemi. Kluczową sprawą jest wysokość tej tulejki; w

Spróbuj poszukać widelca "suspension corrected" czyli nieco dłuższego (wyższego).

A one są w ogóle w sprzedaży jeszcze?


Są :)
http://www.jensonusa.com/store/product/FK409C01-Surly+1X1+Fork.aspx
http://www.jensonusa.com/store/product/FK409C15-Dimension+Mountain+Fork.aspx
http://www.nashbar.com/bikes/Product_10053_10052_174928_-1_201511_10000_201514

Z tych trzech chyba tylko ten ostatni jest naprawdę correct(ed) sądzac po A-C lenght ale jest za to "out of stock". Kiedyś na Allegro wyhaczyłem Marin'a Rockstar za ok 100 pln (uzywany, średnio corrected), a całkiem niedawno Tange'a Big Fork (ok 20 pln, not corrected at all). Trzeba by pytać sprzedawców o wymiary.

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2010-09-17 15:34:59
Autor: Wojtek Paszkowski
"Nowoczesna" geometria ram

"kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> wrote in message news:i6vc7e$sqm$1inews.gazeta.pl...

Spróbuj poszukać widelca "suspension corrected" czyli nieco dłuższego (wyższego).

A one są w ogóle w sprzedaży jeszcze?

problemem staje się raczej dostępność dobrej klasy widelców "non-corrected", takich w okolicach 390-410cm długości A2C

pozdr

Data: 2010-09-17 15:35:17
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
"Nowoczesna" geometria ram
Marcin J. bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:i6uu46$4ru$1news.onet.pl...
rzędu 100 mm. Jako że w podstawowej wersji amortyzatora nie planuję, chciałbym pokombinować z tuleją pod sterami, żeby dziecko nie orało suportem po ziemi. Kluczową sprawą jest wysokość tej tulejki; w

Spróbuj poszukać widelca "suspension corrected" czyli nieco dłuższego (wyższego).

Albo Biobike. Pospawają stalowy widelec jakiCisiężywniepodoba za 150zł. :-)

--
Pozdrowienia,                            | Próżnoś repliki się spodziewał
Marek 'marcus075' Karweta                | Nie dam ci prztyczka ani klapsa.
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies cię j***ł,
Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-17 11:23:37
Autor: Adampio
"Nowoczesna" geometria ram
W dniu 2010-09-17 07:25, PeJot pisze:
Nie znalazłem rysunku z wymiarami, nie wiem co kryje się za hasłem
"nowoczesna geometria". Podejrzewam że chodzi o amortyzator ze skokiem
rzędu 100 mm. Jako że w podstawowej wersji amortyzatora nie planuję,
chciałbym pokombinować z tuleją pod sterami, żeby dziecko nie orało
suportem po ziemi.

Z mojego doświadczenia wynika, że rower z ramą projektowaną pod amorek na zwykłym widelcu jest strasznie niestabilny kierunkowo. Wyszło to najjaskrawiej przy rowerze góralskim Merida sprzed około lat. Kierowniczka tego roweru (używanego tylko sakwowo) miala parę poważnych upadków "bez powodu". Zdziwiony tym stanem rzeczy sam próbowałem nim pojeździć i byl to jedyny rower na którym nie bylem w stanie dłużej niż kilkanaście sekund jechać bez trzymanki.

Adampio

Data: 2010-09-17 11:26:55
Autor: kml
"Nowoczesna" geometria ram

Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:i6uu46$4ru$1news.onet.pl...
Czołem.

Córka mi rośnie, na przyszły sezon planuję posadzić ją na "dorosłym" rowerze na kołach 26''. Warunek - ma to być damka. Z tego rodzaju ram nie ma za wielkiego wyboru, na pierwszy rzut oka pojawia się Accent Parana

http://www.velo.com.pl/produkty/?m=1&pk=%&id=1504

Nie znalazłem rysunku z wymiarami, nie wiem co kryje się za hasłem "nowoczesna geometria". Podejrzewam że chodzi o amortyzator ze skokiem rzędu 100 mm. Jako że w podstawowej wersji amortyzatora nie planuję, chciałbym pokombinować z tuleją pod sterami, żeby dziecko nie orało suportem po ziemi. Kluczową sprawą jest wysokość tej tulejki; w zaprzyjaźnionym serwisie podpowiadają 40 mm, mnie się wydaje że i 60 mm nie będzie za dużo. Co sądzicie na ten temat ? Nie znalazłem seryjnego roweru montowanego na tej ramie.

A nie lepiej kupić jakikolwiek amortyzator i mieć sprawę z głowy? Wiem, że cięzkie etc. ale jak zmiękczyć to wiesz a w ogólnym rozrachunku bedzie mniej komplikacji.


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
12/08/2010 1 część tesu lampy Stork.

Data: 2010-09-17 11:37:36
Autor: PeJot
"Nowoczesna" geometria ram
kml pisze:

A nie lepiej kupić jakikolwiek amortyzator i mieć sprawę z głowy?

Może upoluję jakiegoś starszego Bombera za 2-3 stówki. Na razie nie chcę inwestować w amortyzator dla córki, bo zaraz będę musiał kupić drugi dla syna :)

Wiem, że cięzkie etc. ale jak zmiękczyć to wiesz a w ogólnym rozrachunku bedzie mniej komplikacji.

Jakie tam komplikacje ? Tani sztywny widelec, tuleja wg projektu, klej i gotowe.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-09-17 11:43:21
Autor: kml
"Nowoczesna" geometria ram

Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:i6vct1$dbs$1news.onet.pl...
kml pisze:

A nie lepiej kupić jakikolwiek amortyzator i mieć sprawę z głowy?

Może upoluję jakiegoś starszego Bombera za 2-3 stówki. Na razie nie chcę inwestować w amortyzator dla córki, bo zaraz będę musiał kupić drugi dla syna :)

Heh :)

Wiem, że cięzkie etc. ale jak zmiękczyć to wiesz a w ogólnym rozrachunku bedzie mniej komplikacji.

Jakie tam komplikacje ? Tani sztywny widelec, tuleja wg projektu, klej i gotowe.

Powiem Ci, że nie widziałem nigdy takiego rozwiązania i oczami wyobraźni wygląda mi to nieco dziko ;)


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
12/08/2010 1 część tesu lampy Stork.

Data: 2010-09-17 11:48:57
Autor: PeJot
"Nowoczesna" geometria ram
kml pisze:

Może upoluję jakiegoś starszego Bombera za 2-3 stówki. Na razie nie chcę inwestować w amortyzator dla córki, bo zaraz będę musiał kupić drugi dla syna :)

Heh :)

A trzeci dla żony. Do tego bańkę oleju 5-10W i zgrzewkę uszczelek :)

Jakie tam komplikacje ? Tani sztywny widelec, tuleja wg projektu, klej i gotowe.

Powiem Ci, że nie widziałem nigdy takiego rozwiązania i oczami wyobraźni wygląda mi to nieco dziko ;)

Ale działa. Są fabryczne rozwiązania do tego przeznaczone, ale instalowane w główce ramy.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-09-17 11:51:23
Autor: kml
"Nowoczesna" geometria ram

Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:i6vdia$fd5$1news.onet.pl...
kml pisze:

Może upoluję jakiegoś starszego Bombera za 2-3 stówki. Na razie nie chcę inwestować w amortyzator dla córki, bo zaraz będę musiał kupić drugi dla syna :)

Heh :)

A trzeci dla żony. Do tego bańkę oleju 5-10W i zgrzewkę uszczelek :)

Rodzina nie wybacza downgrade'u :D Nie kupuj mobila multigrade bo to wyjątkowy badziew jest. BTW: ostatnio na allegro sypnęło olejami do zawieszeń w niskich cenach np jwc czy jakoś tak.

Ale działa. Są fabryczne rozwiązania do tego przeznaczone, ale instalowane w główce ramy.

Jak działa to gitara ;)


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
12/08/2010 1 część tesu lampy Stork.

Data: 2010-09-17 12:15:53
Autor: PeJot
"Nowoczesna" geometria ram
kml pisze:

Rodzina nie wybacza downgrade'u :D Nie kupuj mobila multigrade bo to wyjątkowy badziew jest. BTW: ostatnio na allegro sypnęło olejami do zawieszeń w niskich cenach np jwc czy jakoś tak.

Akurat ceną oleju do amortyzatora się specjalnie nie przejmuję.

Założyłem sobie, że familia ma jeździć na zbliżonych konstrukcyjnie rowerach. Łatwiej serwisować takie stadko.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-09-17 12:23:31
Autor: kml
"Nowoczesna" geometria ram

Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:i6vf4q$kbu$1news.onet.pl...
kml pisze:

Rodzina nie wybacza downgrade'u :D Nie kupuj mobila multigrade bo to wyjątkowy badziew jest. BTW: ostatnio na allegro sypnęło olejami do zawieszeń w niskich cenach np jwc czy jakoś tak.

Akurat ceną oleju do amortyzatora się specjalnie nie przejmuję.

Założyłem sobie, że familia ma jeździć na zbliżonych konstrukcyjnie rowerach. Łatwiej serwisować takie stadko.

Dobrze z Tobą mają ;)


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
12/08/2010 1 część tesu lampy Stork.

Data: 2010-09-17 15:33:39
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
"Nowoczesna" geometria ram
PeJot bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
Nie znalazłem rysunku z wymiarami, nie wiem co kryje się za hasłem "nowoczesna geometria". Podejrzewam że chodzi o amortyzator ze skokiem rzędu 100 mm. Jako że w podstawowej wersji amortyzatora nie planuję, chciałbym pokombinować z tuleją pod sterami, żeby dziecko nie orało suportem po ziemi. Kluczową sprawą jest wysokość tej tulejki; w zaprzyjaźnionym serwisie podpowiadają 40 mm, mnie się wydaje że i 60 mm nie będzie za dużo. Co sądzicie na ten temat ? Nie znalazłem seryjnego roweru montowanego na tej ramie.

Bez szału. Po rozmowie z miejscowym mikim, który wymiennie ma widelec
sztywny i ze skokiem 100mm stwierdziłem, że wymiana 60mm -> sztywniak mnie
nie zabije. I nie zabiła. Więc Ty też nie świruj z tylejkami. Jak dzieciak
zrobi raz OTB to nauczy się modulować siłę hamowania ;-))

--
Pozdrowienia,                            | Próżnoś repliki się spodziewał
Marek 'marcus075' Karweta                | Nie dam ci prztyczka ani klapsa.
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies cię j***ł,
Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-17 18:03:03
Autor: ToMasz
"Nowoczesna" geometria ram
PeJot pisze:
Czołem.

Córka mi rośnie, na przyszły sezon planuję posadzić ją na "dorosłym"
rowerze na kołach 26''. Warunek - ma to być damka.
(...)
Nie znalazłem seryjnego
roweru montowanego na tej ramie.

witam

po co za przeproszeniem bryndlujesz sie z ramą? Napisz ze kierownica ma
być na 90cm, siodło na 80 (od ziemi) a chwyty od siodła na 100cm.
Rama ramą, ale (po za tą grupą) wiadomo ze o siodłem "pojedziesz"  o cal
w każdą stronę, a rurą i wspronikiem o 2-5cali. Ile ten rower ma ważyć?

ToMasz

"Nowoczesna" geometria ram

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona