"Nowoczesna" geometria ram

Data: 2010-09-17 08:15:17
Autor: bans
"Nowoczesna" geometria ram
W dniu 2010-09-17 07:25, PeJot pisze:

Warunek - ma to być damka. Z tego rodzaju ram
nie ma za wielkiego wyboru, na pierwszy rzut oka pojawia się Accent Parana

http://www.velo.com.pl/produkty/?m=1&pk=%&id=1504

Na pierwszy rzut oka to na tej samej stronie jest kilka damek Authora:

http://www.velo.com.pl/rowery/?id=441

z dokładnie opisaną geometrią.

--
bans

Data: 2010-09-17 08:42:16
Autor: PeJot
"Nowoczesna" geometria ram
bans pisze:
[...]

To jest zupełnie inna rama stalowa. Inne damki Authora ( Quanta, Vectra ) *z całą pewnością* nie są budowane na ramie którą jestem zainteresowany. Średnia wysokość widelca w tych modelach to 448 mm, może to coś mi pomoże.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-09-17 08:49:38
Autor: biodarek
"Nowoczesna" geometria ram
bans pisze:
http://www.velo.com.pl/produkty/?m=1&pk=%&id=1504

Na pierwszy rzut oka to na tej samej stronie jest kilka damek Authora:
http://www.velo.com.pl/rowery/?id=441

z dokładnie opisaną geometrią.

To są inne ramy. Teraz nie pamiętam dokładnie (będzie to w archiwum grupy), ale M@tej miał problemy z ramą Accenta. A dokładnie to z jej geometrią - była chyba zbyt chopperowata (może to jest ta nowoczesność ;). Pomogła zmiana ramy na Authora.

Moja córka przesiadała się kiedyś z roweru 24" na prawdziwego górala 26" i wybraliśmy zwykłą ramę, czyli męską, ale z mocno opadającą górną rurą.

A ta rama Accenta "Parana" to strasznie ciężka - 2kg w rozmiarze 16" :(
Authorowa jest jednak lżejsza:
http://www.velo.com.pl/produkty/?m=0&pk=%&id=2899
No, ale i cena wyższa niestety.

Szybkie zapytanie na Allegro i wychodzi 500pln:
http://allegro.pl/nowa-rama-author-traction-asl-16-wys-grat-i1209534866.html

--
biodarek

Data: 2010-09-17 09:01:27
Autor: biodarek
"Nowoczesna" geometria ram
biodarek pisze:
Authorowa jest jednak lżejsza:
http://www.velo.com.pl/produkty/?m=0&pk=%&id=2899

Na stronie jest też geometria:
http://www.velo.com.pl/img/rowery/geometria/2010/author-mtb-asl.gif

--
biodarek

Data: 2010-09-17 09:04:51
Autor: PeJot
"Nowoczesna" geometria ram
biodarek pisze:

A ta rama Accenta "Parana" to strasznie ciężka - 2kg w rozmiarze 16" :(

Nie widzę problemu, ze sztywnym widelcem cały rower z pewnością wyjdzie poniżej 11 kg. A popatrz sobie na masy seryjnych rowerów.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-09-17 09:17:45
Autor: biodarek
"Nowoczesna" geometria ram
PeJot pisze:
A ta rama Accenta "Parana" to strasznie ciężka - 2kg w rozmiarze 16" :(

Nie widzę problemu, ze sztywnym widelcem cały rower z pewnością wyjdzie poniżej 11 kg. A popatrz sobie na masy seryjnych rowerów.

Zgadza się. Ale jak dojdzie amortyzator, to i kilogram przybędzie.
Zresztą, może po prostu patrzę przez swój pryzmat czyli znoszenie i wnoszenie roweru po schodach plus ładowanie na dach samochodu.

--
biodarek

Data: 2010-09-17 09:30:39
Autor: PeJot
"Nowoczesna" geometria ram
biodarek pisze:

Zresztą, może po prostu patrzę przez swój pryzmat czyli znoszenie i wnoszenie roweru po schodach plus ładowanie na dach samochodu.

Rowery trzymam w piwnicy a wożę "na haku" albo zdemontowane w bagażniku.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

"Nowoczesna" geometria ram