"Nowoczesna" geometria ram

Data: 2010-09-17 04:04:04
Autor: Paweł Sz.
"Nowoczesna" geometria ram
On 17 Wrz, 07:25, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
Czołem.

Córka mi rośnie, na przyszły sezon planuję posadzić ją na "dorosłym"
rowerze na kołach 26''. Warunek - ma to być damka. Z tego rodzaju ram
nie ma za wielkiego wyboru, na pierwszy rzut oka pojawia się Accent Parana

http://www.velo.com.pl/produkty/?m=1&pk=%&id=1504

Nie znalazłem rysunku z wymiarami, nie wiem co kryje się za hasłem
"nowoczesna geometria". Podejrzewam że chodzi o amortyzator ze skokiem
rzędu 100 mm. Jako że w podstawowej wersji amortyzatora nie planuję,
chciałbym pokombinować z tuleją pod sterami, żeby dziecko nie orało
suportem po ziemi. Kluczową sprawą jest wysokość tej tulejki; w
zaprzyjaźnionym serwisie podpowiadają 40 mm, mnie się wydaje że i 60 mm
nie będzie za dużo. Co sądzicie na ten temat ? Nie znalazłem seryjnego
roweru montowanego na tej ramie.

Od tej wiosny cora i zona jezdza wlasnie na tych ramach. Warunek byl
taki sam - ramy musza byc typu damka. Mialem troche myslenic z doborem
amorkow, wpierw chcialem zapodac Suntoura XCR-LO 100mm, ale okazal sie
byc za wysoki, rower na nim wygladal troche jak chopper. Bardzo dobrze
sprawdzily sie natomiast taniutkie XCT 80mm, kupione na allegro chyba
za ok. stowke za sztuke (nowe). Wiem, ze nie jest to zaden wypas
(praktycznie brak tlumienia), ale na poczatek musi wystarczyc, jak
amorki nabiora luzow to poszukam czegos lepszego. W kazdym razie to
chyba i tak lepsza opcja niz sztywny widelec...

--
Pozdrawiam,
Pawel

"Nowoczesna" geometria ram