Nowoczesna i bezpieczna autostrada i nowoczesne punkty poboru op艂at

Data: 2013-11-25 17:35:58
Autor: WildS
On 2013-11-25, Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> wrote:
Wypadek na autostradzie A4. Do zderzenia dosz艂o na 157. kilometrze
autostrady A4 czyli oko艂o trzy kilometry przed w臋z艂em w Bielanach
Wroc艂awskich, od strony Opola. Policja informuje, ze w wypadku bra艂o
udzia艂 sze艣膰 tir贸w i samoch贸d osobowy.

  Dwie ci臋偶ar贸wki sta艂y przed punktem poboru op艂at w Karwianach. Przez
niedostosowanie pr臋dko艣ci do warunk贸w panuj膮cych na jezdni, auta wpad艂y
w po艣lizg i sukcesywnie naje偶d偶a艂y na ty艂y jad膮cych przed nimi
ci臋偶ar贸wek. 艁膮cznie w zdarzeniu wzi臋艂o udzia艂 sze艣膰 ci臋偶ar贸wek i jeden
samoch贸d osobowy.

http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/1050172,karambol-na-autostradzie-a4-zderzylo-sie-6-tirow-utrudnienia-i-objazdy-film-zdjecia,id,t.html

Uwielbiam bramki na A4. _Zawsze_ gdy doje偶dzam do tych viatolowych to
wpierdoli mi sie przed maske w ostatniej chwili osobowka, bo co b臋dzie
sta艂 na nieviatolowych jak moze przed tira sie wpierdolic.

--
WildS

Data: 2013-11-25 17:53:06
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-11-25 17:35, WildS pisze:
[...]

Ta jedna osob贸wka co bra艂a udzia艂 w zdarzeniu ju偶 si臋 nie b臋dzie wpierdala膰.

A na temat wpierdalania si臋 przed mask臋 (pomimo 偶e do TIRmen贸w nic nie
mam) to i tak wiedziecie prym na A4.

W sumie og贸lnie jaki kraj taka "autostrada", a jaka "autostrada" taka jazda.
--
Krzysiek
http://niewygodne.info.pl/index.htm

Data: 2013-11-25 18:08:06
Autor: WildS
On 2013-11-25, Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> wrote:
[...]

Ano, nie raz land贸wka na zachodzie w wy偶szym standardzie jest ni偶 ta A4
bez poboczy albo bez barierek, parkingi to jaki艣 dowcip. Gdzie indziej
przy autostradzie s膮 klepiska dziurawe zamiast MOP贸w. Oczywi艣cie neon
Zigaretten i p艂atny kibel. 呕al.

Co do wpierdalania - tam strasznie na CB p艂acz膮 osob贸wki. Pusto w
lusterku, ograniczenie do 110, wyprzedzam koleg臋 spokojnie, 20 sekund
nie mija i juz mi ktos p艂acze, ze go blokuj臋. Jak sie pytam, ile jecha艂,
偶e tak "nagle" za mn膮 jest to ju偶 cisza albo przekle艅stwa. Im bli偶ej
katowic tym wi臋cej biadolenia.

Na szcz臋艣cie nie moje rejony i za cz臋sto tamt臋dy nie je偶dz臋. A jak
jezdze to wylaczam czesto radio. Jak nie biadol膮 to jacy艣 debile becz膮,
k艂贸c膮 si臋 itp.

--
WildS

Data: 2013-11-25 18:00:09
Autor: Budzik
Nowoczesna i bezpieczna autostrada i nowoczesne punkty poboru op砤t
Osobnik posiadaj眂y mail falcon@nightfall.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nast阷uje:

Co do wpierdalania - tam strasznie na CB p砤cz osob體ki. Pusto w
lusterku, ograniczenie do 110, wyprzedzam koleg spokojnie, 20 sekund
nie mija i juz mi ktos p砤cze, ze go blokuj. Jak sie pytam, ile jecha,
縠 tak "nagle" za mn jest to ju cisza albo przekle駍twa. Im bli縠j
katowic tym wi阠ej biadolenia.

Na a2 140 dozwolone a tez ci陑ar體ki wyjezdzaja pod maske.
I to nawet w sytuacji gdzie autostrada pusta, poczeka砨y 20 sekund i mia砨y caly horyzont we wstecznym lusterku wolny.
kiedys mnie to rusz背, teraz odpuszczam.
Widocznie tak jest na drodze, ze taks體karze maja w d kierunkowskazy a tirmani (niektorzy) maja w d wszystkich innych.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu tak縠 "_")

Data: 2013-11-25 19:06:02
Autor: J.F
Nowoczesna i bezpieczna autostrada i nowoczesne punkty poboru op艂at
U偶ytkownik "WildS"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup
[...]

Nie przesadzaj - niektore niemieckie autostrady sa jeszcze gorsze.
Ta w koncu nie jest taka stara - ma raptem 11 lat.
W niemczech sa jeszcze kawalki na oko pamietajace jej poprzedniczke :-)

[...]

20s to jakies 300m przy roznicy 140/90. Bylo wiecej pustej drogi w lusterku ?
Szybciej jadacych jest tam niewielu :-)

Ale trzeba tez przyznac ze czasem jakiemus tirmanowi zdazy sie droge zajechac  na granicy ostrego hamowania. Rzadko, ale jednak za czesto.
No i spojrz na barierke na srodku - gesto pogieta. Widac czasem granica przekroczona.

J.

Data: 2013-11-25 19:44:41
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-11-25 18:08, WildS pisze:

[...]

Wiesz, na ka偶dego idzie si臋 wkurwi膰, nie tylko na TIRa ale i na osob贸wk臋 te偶, gdy 艣lepiec wyprzedzaj膮c zmusza kogo艣 innego do hamowania.
Ale TIRa rozumiem, tempomat, paliwko, czas...

Data: 2013-11-26 14:57:42
Autor: J.F
Nowoczesna i bezpieczna autostrada i nowoczesne punkty poboru op艂at
U偶ytkownik "Krzysztof 45"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup
[...]

Ale osobowkom sie to jakos rzadziej zdarza. Maja tirmani jakies inne lusterka, czy nie lubia w nie patrzyc ... bo co im tam jakas osobowka, szkody nie zrobi :-)

Ale WildS chyba o czym innym pisal - i tu osobowki jakos szybciej jada i krotsi sa - nie wyprzedzaja sie minutami.

J.

Data: 2013-11-26 16:30:19
Autor: Pi阫ny Marian postrach dziewic
Nowoczesna i bezpieczna autostrada i nowoczesne punkty poboru op砤t
Ale TIRa rozumiem, tempomat, paliwko, czas...
Raczej wymys m眃rali od krzywizny banana, czyli obowi眤kowy
ogranicznik ustawiony na max 90, w rzeczywisto禼i przewa縩ie mniej.

Data: 2013-11-28 09:23:59
Autor: Marek Dyjor
WildS wrote:
On 2013-11-25, Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> wrote:
[...]

czyli typowy TIR wyscig贸wka...

zmie艅 robot臋 i kup sobie osob贸wk臋 jak chcesz sie sciga膰, cie偶ar贸w膮 sie jedzie prawym pasem i nie przeszkadza innym.

Data: 2013-11-25 18:08:34
Autor: J.F
On 2013-11-25, Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> wrote:
[...]

A co bedzie stal, jak obok wolna ? Rownosc ma byc :-)
Do kasy stoi, czy tez ma viatola ?

Tak czy inaczej - ten wypadek to raczej nie przez to.
Gololedz byla, czy tirmani postanowili jednego chama w osobowce zablokowac ?
A nie, do bramek jeszcze daleko, czyli niedostosowanie predkosci i odstepu :-)

J.

Data: 2013-11-25 18:33:14
Autor: WildS
On 2013-11-25, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

nie widzia艂em jeszcze 偶adnego z viaauto. Oczywi艣cie, karta, kody, piny,
autoryzacje. 10 ci臋偶ar贸wek by swoimi bramkami przejecha艂o ale panisko
si臋 musi wepchn膮膰 na nie swoje. A potem si臋 dziwi膮, 偶e A4 si臋 korkuje.

Tak czy inaczej - ten wypadek to raczej nie przez to.
Gololedz byla, czy tirmani postanowili jednego chama w osobowce zablokowac ?
A nie, do bramek jeszcze daleko, czyli niedostosowanie predkosci i odstepu :-)

A4 to dziwna autostrada. Gdy ostatnio jecha艂em to z kolei na lewym pasie
osob贸wki sobie w dupy powje偶dza艂y ze 3km przed bramkami. Mo偶e teraz to
samo tylko na prawym ;) Nie chcieli by膰 gorsi.

--
WildS

Data: 2013-11-25 19:27:38
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nowoczesna i bezpieczna autostrada i nowoczesne punkty poboru op砤t
Hello WildS,

Uwielbiam bramki na A4. _Zawsze_ gdy doje縟zam do tych viatolowych
to wpierdoli mi sie przed maske w ostatniej chwili osobowka, bo co
b阣zie sta na nieviatolowych jak moze przed tira sie wpierdolic.
A co bedzie stal, jak obok wolna ? Rownosc ma byc :-)
Do kasy stoi, czy tez ma viatola ?
nie widzia砮m jeszcze 縜dnego z viaauto. Oczywi禼ie, karta, kody, piny,
autoryzacje.

Nie ma pin體 i autoryzacji. Nie zmy秎aj. Transakcja kark jest bardzo
szybka.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-11-29 11:02:27
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
Nowoczesna i bezpieczna autostrada i nowoczesne punkty poboru op艂at

Nie ma pin贸w i autoryzacji. Nie zmy艣laj. Transakcja kark膮 jest bardzo
szybka.

I tu Ci臋 zdziwi臋. Zdarzy艂o mi si臋 ju偶 wielokro膰 na odcinku WRO-KAT jak i na stalexportowym, 偶e transakcja by艂a autoryzowana pinem, co wywo艂ywa艂o moje (na pocz膮tku) olbrzymie zdziwienie i miotanie pannami lekkich obyczaj贸w pod nosem.

Ale PINy si臋 zdarzaj膮. Nie wiem od czego to zale偶y, bo zawsze p艂ac臋 na A4 t膮 sama kart膮, i autoryzacja czasem wymaga pinu.

--
Rafa艂 "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wroc艂aw +48 71 718 70 90

Data: 2013-11-29 11:22:58
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nowoczesna i bezpieczna autostrada i nowoczesne punkty poboru op砤t
Hello Rafa,

Friday, November 29, 2013, 11:02:27 AM, you wrote:

Nie ma pin體 i autoryzacji. Nie zmy秎aj. Transakcja kark jest bardzo
szybka.
I tu Ci zdziwi. Zdarzy硂 mi si ju wielokro na odcinku
WRO-KAT jak i na stalexportowym, 縠 transakcja by砤 autoryzowana pinem, co wywo硑wa硂 moje (na pocz眛ku) olbrzymie zdziwienie i miotanie pannami lekkich obyczaj體 pod nosem.
Ale PINy si zdarzaj. Nie wiem od czego to zale縴, bo zawsze
p砤c na A4 t sama kart, i autoryzacja czasem wymaga pinu.

Mi si nie zdarzy硂 ani razu na A4. Ani na Wroc砤w-Gliwice ani na
Katowice-Krak體. Co prawda teraz je縟筷 mniej ni dawniej ale mimo
wszystko.

W ka縟ym razie PIN i d硊ga autoryzacja na pewno nie s norm na
bramkach.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-11-29 11:58:24
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
Nowoczesna i bezpieczna autostrada i nowoczesne punkty poboru op艂at

W ka偶dym razie PIN i d艂uga autoryzacja na pewno nie s膮 norm膮 na
bramkach.

Norm膮 nie s膮. Autoryzacja PINem zdarza si臋 wtedy i tylko wtedy gdy si臋 kure*sko 艣pieszysz. :D

Data: 2013-11-29 12:59:59
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, November 29, 2013, 11:58:24 AM, you wrote:

W ka縟ym razie PIN i d硊ga autoryzacja na pewno nie s norm na
bramkach.
Norm nie s. Autoryzacja PINem zdarza si wtedy i tylko wtedy
gdy si kure*sko 秔ieszysz. :D

Ale je縟筷 t A4 i ani mi ani nikomu przede mn jeszcze pinpada nie
podawali. Ty masz po prostu z潮 karm, co nie dziwne przy takiej pracy
:P

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-11-25 19:35:50
Autor: J.F
On 2013-11-25, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Oferowali po znizkowej cenie, to pewnie ktos to kupil.

autoryzacje. 10 ci臋偶ar贸wek by swoimi bramkami przejecha艂o ale panisko
si臋 musi wepchn膮膰 na nie swoje. A potem si臋 dziwi膮, 偶e A4 si臋 korkuje.

Bez znaczenia - potrwa tyle samo niezaleznie od bramki.
A jak ruch bedzie wiekszy  .... co z tego ze 10 tirow by przejechalo, jesli kolejka osobowych zablokuje oba pasy na daleko przed bramka :-)

Tak czy inaczej - ten wypadek to raczej nie przez to.
Gololedz byla, czy tirmani postanowili jednego chama w osobowce
zablokowac ?

A4 to dziwna autostrada.

Hm, normalna. Ale ja moze tak z przyzwyczajenia :-)

Gdy ostatnio jecha艂em to z kolei na lewym pasie
osob贸wki sobie w dupy powje偶dza艂y ze 3km przed bramkami.

Pewnie im jakis tir zajechal droge, bo chcial przejechac 10s wczesniej przez bramke  :-P

J.

Data: 2013-11-26 06:39:26
Autor: dddddddd
W dniu 2013-11-25 19:35, J.F pisze:
Do kasy stoi, czy tez ma viatola ?

nie widzia艂em jeszcze 偶adnego z viaauto. Oczywi艣cie, karta, kody, piny,

mo偶e po prostu viaauto mu nie zadzia艂a艂o ;)

Oferowali po znizkowej cenie, to pewnie ktos to kupil.

ja kupi艂em  2 sztuki, ale nie mam zdrowia do u偶ywania wi臋c p艂ac臋 kart膮.
Tak przy okazji- sprzedam 2szt. ViaAuto - 60z艂/szt. :) - urz膮dzenia dzia艂aj膮ce, mo偶na je spokojnie doda膰 do swojego/nowego konta.
Og贸lnie pomys艂 systemu fajny, ale... :/
1) je艣li bramka si臋 nie otworzy, p艂acisz jak za przejazd bez biletu, bo budka na drodze to inna firma ni偶 sprzedawca urz膮dze艅 i ma ci臋 w dupie - mo偶esz zmarnowa膰 kilka minut na miejscu przy wype艂nianiu formularza + bodaj偶e poczt膮 (a mo偶e i elektronicznie- nie pami臋tam, wys艂a艂em ich tylko kilka) wys艂a膰 zg艂oszenie reklamacyjne - do dzi艣 dwa takie le偶膮 u mnie w schowku bo nie mam czasu 偶eby si臋 tym zaj膮膰. Oczywistym by艂oby dla mnie w przypadku nieotwarcia bramki r臋czny odczyt urz膮dzenia przez obs艂ug臋 i otworzenie bramki, a tak nie do艣膰 偶e masz urz膮dzenie to musisz wozi膰 got贸wk臋 na przejazd
2) System informuje o zbyt niskim stanie konta. Problem w tym, 偶e informuje o kwocie <20z艂, a gdy jest <20z艂 na koncie, to bramka si臋 nie otwiera :) czyli - podje偶d偶asz pod bramk臋, s艂yszysz 3xpik, my艣lisz 'hmm.. musz臋 do艂adowa膰' po czym bierzesz bilecik i p艂acisz got贸wk膮, bo w systemie te 20z艂 musi zosta膰, mimo 偶e przejazd kosztuje np. max.16,20z艂 (A4)
3)mimo 偶e wp艂acisz 100z艂, to mo偶esz je wrzuci膰 w koszty dopiero po zu偶yciu (czyli tych mniej ni偶 20z艂 nigdy w koszty nie wrzucisz - skurczybyki za darmo nimi obracaj膮)- nie wiem dlaczego tak jest, na ksi臋gowo艣ci si臋 nie znam, takie mam informacje od ksi臋gowej.

autoryzacje.

akurat p艂atno艣膰 kart膮 przebiega bardzo sprawnie, drobniak贸w szuka膰 nie trzeba, a i to, 偶e skurwiele z wiatola b臋d膮 musieli si臋 podzieli膰 prowizj膮 z bankiem te偶 jest jakim艣 pocieszeniem :)

Data: 2013-11-26 07:36:39
Autor: WOJO
[...]
Po takiej reklamie....? :)
Bardzo dzi臋kuj臋 za rzeczowe i bardzo konkretne opisanie problem贸w. Mam nadziej臋, 偶e przeczyta to kto艣 mog膮cy i chc膮cy co艣 z tym zrobi膰.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2013-11-26 18:16:44
Autor: dddddddd
W dniu 2013-11-26 07:36, WOJO pisze:
[...]

przecie偶 nie b臋d臋 bubla komu艣 wciska艂, niech wie na co si臋 decyduje :)
Oferta nadal aktualna, chyba 偶e wyrzuc臋 urz膮dzonka przy okazji sprz膮tania :)

艁ukasz

Data: 2013-11-26 21:55:40
Autor: WildS
On 2013-11-26, dddddddd <fejk@email.com> wrote:
1) je艣li bramka si臋 nie otworzy, p艂acisz jak za przejazd bez biletu, bo

dobrze, 偶e nie 3000 od bramownicy jak ITD ci臋偶arowym wlepia. Do tego
kar臋 administracyjn膮 i nie firmie a kierowcy. Polska pi臋kny kraj,
viatol super system, ITD w s艂u偶bie narodowi ;)

--
WildS

Data: 2013-11-28 17:01:34
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-11-26 21:55, WildS pisze:
Polska pi臋kny kraj, viatol super system

"Znikaj膮 pieni膮dze w systemie viaTOLL. Po zasileniu konta, z kt贸rego
op艂acane s膮 przejazdy ci臋偶ar贸wek i autobus贸w pod bramownicami, pieni膮dze
s膮 pobierane, zanim samochody zd膮偶膮 przejecha膰 pod urz膮dzeniami
naliczaj膮cymi e-myto."

"...pieni膮dze zosta艂y 艣ci膮gni臋te zaraz po zasileniu konta viaTOLL u
ponad 50 przedsi臋biorc贸w. Jak twierdz膮 transportowcy, nie dostali oni
jednak 偶adnego wyt艂umaczenia od operatora systemu, dlaczego pieni膮dze
znikaj膮 zaraz po do艂adowaniu konta, mimo 偶e ci臋偶ar贸wki i autobusy nie
zd膮偶y艂y jeszcze tego dnia przejecha膰 p艂atnym odcinkiem drogi."

"Operator systemu zapewnia, 偶e nie jest to b艂膮d systemu. Jak t艂umaczy,
jest to wsteczne naliczanie op艂at za bramownice, kt贸re wcze艣niej nie
dzia艂a艂y prawid艂owo."

Zajebisty system LOL

http://m.rmf24.pl/fakty/polska/news-z-systemu-viatoll-znikaja-pieniadze,nId,1064868

--
Krzysiek
http://niewygodne.info.pl/index.htm

-- -
Ta wiadomo艣膰 e-mail jest wolna od wirus贸w i z艂o艣liwego oprogramowania, poniewa偶 ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2013-11-28 17:09:45
Autor: J.F
[...]

Ale o co chodzi - prawidlowo dziala.

J.

Data: 2013-11-28 18:42:35
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-11-28 17:09, J.F pisze:
[...]

"Co innego m贸wi膮 jednak w艂a艣ciciele ci臋偶ar贸wek i autobus贸w. Twierdz膮 oni, 偶e nag艂e 艣ci膮gni臋cie op艂at narazi艂o ich na kary, bo samochody z pustymi kontami by艂y ju偶 w trasie."

W tym kraju jest tyle absurd贸w 偶e takie g贸wno to dla wielu norma.

Data: 2013-11-28 20:09:09
Autor: masti
Nowoczesna i bezpieczna autostrada i nowoczesne punkty poboru op砤t
Dnia pi臋knego Thu, 28 Nov 2013 18:42:35 +0100 osobnik zwany Krzysztof 45
napisa艂:

[...]

50? na kilkadziesi膮t tysi臋cy firm? wow. a jak by艂o naprawd臋 to tylko mo偶na si臋 domy艣la膰

mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2013-11-28 09:22:34
Autor: Marek Dyjor
WildS wrote:
On 2013-11-25, Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> wrote:
[...]

mam nadziej 偶e ty za to je藕dzisz grzecznei prawym pasem a nie robisz wyscig贸w o 1km/h z r贸wnie szybkimi kolegami.

Kierowcy cie偶ar贸wek to najgorsza zaraza drogowa, w wi臋kszo艣ci pozbawiona m贸zg贸w.

Nowoczesna i bezpieczna autostrada i nowoczesne punkty poboru op艂at