Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt ni skie obroty.

Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt ni skie obroty.

Data: 2013-04-20 21:02:15
Autor: J.F.
Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt ni skie obroty.
Dnia Sat, 20 Apr 2013 00:19:33 +0200, anacron napisał(a):
No właśnie, pytanie do speców od silników, Co "grozi" za jeżdżenie autem
z silnikiem diesla na zbyt niskich obrotach? Te nowoczesne (małe) wcale
nie są nisko obrotowe i z całą pewnością przełączanie na wyższy bieg
przy 2000 obr./min im nie służy, ale co konkretnie można uszkodzić?

Na pewno ? Po cos im ten 6-ty bieg dokladaja.



J.

Data: 2013-04-22 13:54:02
Autor: anacron
Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
W dniu 20.04.2013 21:02, J.F. pisze:
Dnia Sat, 20 Apr 2013 00:19:33 +0200, anacron napisał(a):
No właśnie, pytanie do speców od silników, Co "grozi" za jeżdżenie autem
z silnikiem diesla na zbyt niskich obrotach? Te nowoczesne (małe) wcale
nie są nisko obrotowe i z całą pewnością przełączanie na wyższy bieg
przy 2000 obr./min im nie służy, ale co konkretnie można uszkodzić?

Na pewno ? Po cos im ten 6-ty bieg dokladaja.

Nie wiem, przy 100km/h na VI jest ciut powyżej 2000 obr./min. Co innego
też (tu moja wina) toczenie się na równym z równą, a co innego
przyspieszanie.

A co do VI biegu to myślałem, że to będzie tak coś na V, a zestawieniu z
"klasycznymi" 5-cio biegowymi od 1 do 4 jest tak samo, potem V skrócona
względem tożsamej w "klasyku" i 6 do tego, Parząc na prędkościomierz tak
kompromisem między ekooptymalnie a w miarę dynamicznie to wychodzi

I do 0-20 km/h (~2750 obr./min)
II do 20-40 km/h (~2750 obr./min)
III do 40-60 km/h (~2500 obr./min)
IV do 60-80 km/h (~2250 obr./min)
V do 80-90 km/h (~2250 obr./min)
VI na 90 km/h (~1900 obr./min)

A według mnie, IV powinna dawać te 1900 tak przy 120 :> Po mieście
praktycznie nie ma żadnej różnicy między 5-cio a 6-cio biegową bo i tak
rzadko powyżej IV wychodzisz.

Pozdrawiam

Data: 2013-04-22 14:32:43
Autor: J.F
Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Użytkownik "anacron"  napisał w wiadomości
W dniu 20.04.2013 21:02, J.F. pisze:
Na pewno ? Po cos im ten 6-ty bieg dokladaja.
A co do VI biegu to myślałem, że to będzie tak coś na V, a zestawieniu z
"klasycznymi" 5-cio biegowymi od 1 do 4 jest tak samo, potem V skrócona
względem tożsamej w "klasyku" i 6 do tego, Parząc na prędkościomierz tak
kompromisem między ekooptymalnie a w miarę dynamicznie to wychodzi

IV do 60-80 km/h (~2250 obr./min)
V do 80-90 km/h (~2250 obr./min)
VI na 90 km/h (~1900 obr./min)
A według mnie, IV powinna dawać te 1900 tak przy 120 :

Byc moze oni wszystko przeliczyli, i wiedza ze przy  120  ten silnik powinien miec  2500 rpm, a nie 1900 :-)

J.

Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt ni skie obroty.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona