Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.

Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.

Data: 2013-04-20 04:12:53
Autor: Lisciasty
Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
On 20 Kwi, 00:19, anacron <anac...@anacron.pl> wrote:
No wła¶nie, pytanie do speców od silników, Co "grozi" za jeżdżenie autem
z silnikiem diesla na zbyt niskich obrotach? Te nowoczesne (małe) wcale
nie s± nisko obrotowe i z cał± pewno¶ci± przeł±czanie na wyższy bieg
przy 2000 obr./min im nie służy, ale co konkretnie można uszkodzić?

Bessęsu trzymać na 2000 obr., skoro przy 2500 obr. masz max momentu,
czyli optymalne spalanie.
Warto przy przyspieszaniu jechać po pełnym zakresie obrotów
(oczywi¶cie na rozgrzanym silniku), żeby trochę przedmuchać dolot,
turbinę i cał± resztę. Recyrkulacja spalin poł±czona z delikatnym
przepuszczaniem oleju przez turbinę skutkuje syfem w dolocie, a jeżeli
kto¶ dodatkowo nie wyjeżdża poza 2000 obr. to potęguje ten efekt.
Dwumasa i sprzęgło pewnie też swoje dostaj± przy czym¶ takim.

Ja czekam na padnięcie sprzęgła i dwumasy, póki co pękło 232 tys. km i
nic nie wskazuje, żeby się miały skończyć :] A 32 tys. km temu robiłem
delikatny tuning, po którym koledzy prorokowali rychły zgon ww.
czę¶ci ;)

L.

Data: 2013-04-20 13:31:45
Autor: cef
Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Lisciasty wrote:

Bessęsu trzymać na 2000 obr., skoro przy 2500 obr. masz max momentu,
czyli optymalne spalanie.

I tak schematy producenta zaprzeczaj± wszystkim tym
analizom technicznym. Np przy automatycznych skrzyniach
obroty utrzymywane s± na poziomie 1500-2000
(jak się nie depcze)- tak przewidział producent.
Najwyższy czas chyba zrozumieć, że do analizy
ekspoloatacji ostatnio bardziej przydaje się wiedza z ekonomii
(jak zaprojektować i sprzedać silnik, który będzie mało palił
i zużyje się dzień po gwarancji) niż wiedza techniczna
(jak jeĽdzić i eksploatować pojazd
zgodnie z regułami wynikaj±cymi z zasad fizyki)
bo te dwie sprawy s± jakby na przeciwnych biegunach.

Data: 2013-04-20 11:30:39
Autor: masti
Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Dnia pięknego Sat, 20 Apr 2013 13:31:45 +0200 osobnik zwany cef napisał:

Lisciasty wrote:

Bessęsu trzymać na 2000 obr., skoro przy 2500 obr. masz max momentu,
czyli optymalne spalanie.

I tak schematy producenta zaprzeczajÄ… wszystkim tym analizom
technicznym. Np przy automatycznych skrzyniach obroty utrzymywane sÄ… na
poziomie 1500-2000 (jak się nie depcze)- tak przewidział producent.
Najwyższy czas chyba zrozumieć, że do analizy ekspoloatacji ostatnio
bardziej przydaje się wiedza z ekonomii (jak zaprojektować i sprzedać
silnik, który będzie mało palił i zużyje się dzień po gwarancji) niż
wiedza techniczna (jak jeździć i eksploatować pojazd zgodnie z regułami
wynikajÄ…cymi z zasad fizyki) bo te dwie sprawy sÄ… jakby na przeciwnych
biegunach.

no patrz pan. Moje poprzednie 3.0V6 w vanie też zmieniało przy 2krpm. I strasznie kiepski ten silnik. Miał 200kkm i nie miał zamiary się rozsypać



--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2013-04-20 15:51:37
Autor: Przemeq
Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Mój ma maksymalny moment przy 1750 rpm w instrukcji piszą "Włączać wyższy bieg po osiągnięciu 2000 rpm a niższy po osiągnięciu 1000 rpm
i tak strzałki na tablicy zegarów pokazują włącz niższy lub wyższy bieg.
W rozdziale ekojazda piszą "jeździć po między 1500 a 2500 rpm.
To cytaty z instrukcji Megane III 1.5 dci
Czyli teoretycznie można jeździć poniżej 2000 rpm.
W starej thali co ma 9 lat i 130 kkm na liczniku jeżdżono dokładnie tak i nic się nie dzieje, też silnik dci
Chociaż internet wiesza psy na tych silnikach i powinny sie już rozpaść.

Przemeq

Data: 2013-04-20 22:52:31
Autor: DoQ
Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
W dniu 2013-04-20 13:30, masti pisze:
no patrz pan. Moje poprzednie 3.0V6 w vanie też zmieniało przy 2krpm. I
strasznie kiepski ten silnik. Miał 200kkm i nie miał zamiary się rozsypać

A co dopiero silniki ciężarówek, gdzie zakres obrotów może zawierać się w przedziale 600-1500RPM. Takie sypią się na potęgę już po 100.000km :)

Data: 2013-04-21 09:40:24
Autor: J.F.
Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Dnia Sat, 20 Apr 2013 11:30:39 +0000 (UTC), masti napisał(a):
Dnia pięknego Sat, 20 Apr 2013 13:31:45 +0200 osobnik zwany cef napisał:
Lisciasty wrote:
Bessęsu trzymać na 2000 obr., skoro przy 2500 obr. masz max momentu,
czyli optymalne spalanie.
I tak schematy producenta zaprzeczaj± wszystkim tym analizom
technicznym. Np przy automatycznych skrzyniach obroty utrzymywane s± na
poziomie 1500-2000 (jak się nie depcze)- tak przewidział producent.
no patrz pan. Moje poprzednie 3.0V6 w vanie też zmieniało przy 2krpm. I strasznie kiepski ten silnik. Miał 200kkm i nie miał zamiary się rozsypać

Ale to dlatego ze 3.0V6 - sam rozumiesz ze w 2.0R4 obciazenia na
tlokach o 50% wieksze :-)

Maks momentu nie ma nic wspolnego z optymalnym spalaniem. Owszem -
zazwyczaj to optimum spalania jest w srednich obrotach, max momentu
tez - ale to nie znaczy ze z dokladnoscia do 1 rpm sie pokrywaja.

Maksymalny moment to tez najwieksze obciazenia w silniku (no, w za
bardzo uproszczonej teorii) ... ale tylko gdy pedal do oporu
wcisniemy. Tym niemniej jechalem ostatnio jakims nowoczesnym dieslem opla, i
bardzo ladnie ciagnal juz od 1500, co wlasciciel wykorzystywal czesto.

J.

Data: 2013-04-22 12:09:10
Autor: Jakub Witkowski
Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
W dniu 2013-04-21 09:40, J.F. pisze:

Maks momentu nie ma nic wspolnego z optymalnym spalaniem. Owszem -
zazwyczaj to optimum spalania jest w srednich obrotach, max momentu
tez - ale to nie znaczy ze z dokladnoscia do 1 rpm sie pokrywaja.

I w odoatku powyższe jest +/- prawdziwe tylko dla obci±żenia optymalnie
dobranego (do¶ć wysokiego), a nie takiego jakie akurat wypada w danych
warunkach jazdy, z reguły - niskiego, je¶li jedziemy ze stał± prędko¶ci±...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub cało¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2013-04-22 12:06:19
Autor: Jakub Witkowski
Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
W dniu 2013-04-20 13:30, masti pisze:

no patrz pan. Moje poprzednie 3.0V6 w vanie też zmieniało przy 2krpm. I
strasznie kiepski ten silnik. Miał 200kkm i nie miał zamiary się rozsypać

Tyle to byle oplina przejeĹĽdĹĽa z palcem w... napisz, gdy obecnemu userowi dobije do 500kkm.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2013-04-21 21:22:28
Autor: megrims
Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
On 04/20/2013 01:12 PM, Lisciasty wrote:

Warto przy przyspieszaniu jechać po pełnym zakresie obrotów

Wiedziałem. Do odcięcia.


--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....
https://www.facebook.com/PomocDlaAdasiaKalinskiego
http://www.youtube.com/watch?v=eoR9JFMx_-o

Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona