Data: 2013-04-20 04:12:53 | |
Autor: Lisciasty | |
Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty. | |
On 20 Kwi, 00:19, anacron <anac...@anacron.pl> wrote:
No wła¶nie, pytanie do speców od silników, Co "grozi" za jeżdżenie autem Bessęsu trzymać na 2000 obr., skoro przy 2500 obr. masz max momentu, czyli optymalne spalanie. Warto przy przyspieszaniu jechać po pełnym zakresie obrotów (oczywi¶cie na rozgrzanym silniku), żeby trochę przedmuchać dolot, turbinę i cał± resztę. Recyrkulacja spalin poł±czona z delikatnym przepuszczaniem oleju przez turbinę skutkuje syfem w dolocie, a jeżeli kto¶ dodatkowo nie wyjeżdża poza 2000 obr. to potęguje ten efekt. Dwumasa i sprzęgło pewnie też swoje dostaj± przy czym¶ takim. Ja czekam na padnięcie sprzęgła i dwumasy, póki co pękło 232 tys. km i nic nie wskazuje, żeby się miały skończyć :] A 32 tys. km temu robiłem delikatny tuning, po którym koledzy prorokowali rychły zgon ww. czę¶ci ;) L. |
|
Data: 2013-04-20 13:31:45 | |
Autor: cef | |
Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty. | |
Lisciasty wrote:
Bessęsu trzymać na 2000 obr., skoro przy 2500 obr. masz max momentu, I tak schematy producenta zaprzeczaj± wszystkim tym analizom technicznym. Np przy automatycznych skrzyniach obroty utrzymywane s± na poziomie 1500-2000 (jak się nie depcze)- tak przewidział producent. Najwyższy czas chyba zrozumieć, że do analizy ekspoloatacji ostatnio bardziej przydaje się wiedza z ekonomii (jak zaprojektować i sprzedać silnik, który będzie mało palił i zużyje się dzień po gwarancji) niż wiedza techniczna (jak jeĽdzić i eksploatować pojazd zgodnie z regułami wynikaj±cymi z zasad fizyki) bo te dwie sprawy s± jakby na przeciwnych biegunach. |
|
Data: 2013-04-20 11:30:39 | |
Autor: masti | |
Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty. | |
Dnia pięknego Sat, 20 Apr 2013 13:31:45 +0200 osobnik zwany cef napisał:
Lisciasty wrote: no patrz pan. Moje poprzednie 3.0V6 w vanie też zmieniało przy 2krpm. I strasznie kiepski ten silnik. Miał 200kkm i nie miał zamiary się rozsypać -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-04-20 15:51:37 | |
Autor: Przemeq | |
Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty. | |
Mój ma maksymalny moment przy 1750 rpm w instrukcji piszą "Włączać wyższy bieg po osiągnięciu 2000 rpm a niższy po osiągnięciu 1000 rpm
i tak strzałki na tablicy zegarów pokazują włącz niższy lub wyższy bieg. W rozdziale ekojazda piszą "jeździć po między 1500 a 2500 rpm. To cytaty z instrukcji Megane III 1.5 dci Czyli teoretycznie można jeździć poniżej 2000 rpm. W starej thali co ma 9 lat i 130 kkm na liczniku jeżdżono dokładnie tak i nic się nie dzieje, też silnik dci Chociaż internet wiesza psy na tych silnikach i powinny sie już rozpaść. Przemeq |
|
Data: 2013-04-20 22:52:31 | |
Autor: DoQ | |
Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty. | |
W dniu 2013-04-20 13:30, masti pisze:
no patrz pan. Moje poprzednie 3.0V6 w vanie też zmieniało przy 2krpm. I A co dopiero silniki ciężarówek, gdzie zakres obrotów może zawierać się w przedziale 600-1500RPM. Takie sypią się na potęgę już po 100.000km :) |
|
Data: 2013-04-21 09:40:24 | |
Autor: J.F. | |
Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty. | |
Dnia Sat, 20 Apr 2013 11:30:39 +0000 (UTC), masti napisał(a):
Dnia pięknego Sat, 20 Apr 2013 13:31:45 +0200 osobnik zwany cef napisał: Ale to dlatego ze 3.0V6 - sam rozumiesz ze w 2.0R4 obciazenia na tlokach o 50% wieksze :-) Maks momentu nie ma nic wspolnego z optymalnym spalaniem. Owszem - zazwyczaj to optimum spalania jest w srednich obrotach, max momentu tez - ale to nie znaczy ze z dokladnoscia do 1 rpm sie pokrywaja. Maksymalny moment to tez najwieksze obciazenia w silniku (no, w za bardzo uproszczonej teorii) ... ale tylko gdy pedal do oporu wcisniemy. Tym niemniej jechalem ostatnio jakims nowoczesnym dieslem opla, i bardzo ladnie ciagnal juz od 1500, co wlasciciel wykorzystywal czesto. J. |
|
Data: 2013-04-22 12:09:10 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty. | |
W dniu 2013-04-21 09:40, J.F. pisze:
Maks momentu nie ma nic wspolnego z optymalnym spalaniem. Owszem - I w odoatku powyższe jest +/- prawdziwe tylko dla obci±żenia optymalnie dobranego (do¶ć wysokiego), a nie takiego jakie akurat wypada w danych warunkach jazdy, z reguły - niskiego, je¶li jedziemy ze stał± prędko¶ci±... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2013-04-22 12:06:19 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty. | |
W dniu 2013-04-20 13:30, masti pisze:
no patrz pan. Moje poprzednie 3.0V6 w vanie też zmieniało przy 2krpm. I Tyle to byle oplina przejeżdża z palcem w... napisz, gdy obecnemu userowi dobije do 500kkm. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2013-04-21 21:22:28 | |
Autor: megrims | |
Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty. | |
On 04/20/2013 01:12 PM, Lisciasty wrote:
Warto przy przyspieszaniu jechać po pełnym zakresie obrotów Wiedziałem. Do odcięcia. -- http://www.pobralem.pl I'm still clean.... https://www.facebook.com/PomocDlaAdasiaKalinskiego http://www.youtube.com/watch?v=eoR9JFMx_-o |