Nowoczesność w autach

Data: 2019-02-27 06:15:42
Autor: sczygiel
Nowoczesność w autach
W dniu wtorek, 26 lutego 2019 21:52:58 UTC-6 użytkownik RadoslawF napisał:
https://www.chip.pl/2019/02/kierowca-tesli-model-s-splonal-w-pojezdzie/

Brak dostępu do klamek po wypadku.
Takich rozwi±zań powinni zakazać.

Liczenie ze klamka zadziala jest naiwne.
Od tego sa mlotki, gasnice.
Hint: wybijamy szybe.

Takich durnych artykulow powinno sie zakazac.

Data: 2019-02-27 16:00:26
Autor: Myjk
Nowoczesno¶ć w autach
Wed, 27 Feb 2019 06:15:42 -0800 (PST), sczygiel@gmail.com
Takich durnych artykulow powinno sie zakazac.

Ale niedawno o tym pisałem, że jak elektryk się jara to szybciutko ta
informacja trafia na tablicę. Że spalinowe dieselki BMW mog± płon±ć wręcz
hurtowo bo maj± EGR wadliwy (i pomimo wiedzy nie ma nawet akcji
serwisowej), to jakim¶ cudem nikt nie napisał -> https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/kierowca-mogl-zginac-w-pozarze-bo-bmw-nie-ma-czesci/

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-02-27 07:26:53
Autor: sczygiel
Nowoczesność w autach
W dniu ¶roda, 27 lutego 2019 09:00:26 UTC-6 użytkownik Myjk napisał:
Wed, 27 Feb 2019 06:15:42 -0800 (PST), sczygiel@gmail.com > Takich durnych artykulow powinno sie zakazac.

[...]

Kazde auto sie moze spalic.
Kazde moze miec zakleszczone drzwi (no cabrio ma ten problem mniejszy).
W kazdym mozna szybe wybic i probowac czlowieka z wnetrza wyciagnac przez okno jesli drzwi sie nie otwieraja.

Elektryk od spalinowca rozni sie niewiele. Elektryk moze miec ciekawsza strefe zgniotu (choc nie az tak ciekawa, oba silniki elektryczne sa podobnych rozmiarow i wagi jak spalinowy).
Roznia sie tez charakterem spalania.
Baterie pala sie inaczej niz ropa, benzyna czy gaz. Zreszta gaz tez ciekawy pod tym wzgledem.

Robienie zawodow co gorsze/lepsze jest bezcelowe.
Mozna by statystyki porownac ale jak zwykle, trudno bedzie je ujac tak aby porownanie bylo dobrej jakosci. Przynajmniej do czasu az sie elektryki spopularyzuja.

Data: 2019-02-27 17:11:55
Autor: Myjk
Nowoczesno¶ć w autach
Wed, 27 Feb 2019 07:26:53 -0800 (PST), sczygiel@gmail.com
Kazde auto sie moze spalic.

Oczywi¶cie, ale tylko jak się pali elektryk to media i ludzi sraczka łapie.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-02-27 08:38:25
Autor: sczygiel
Nowoczesność w autach
W dniu ¶roda, 27 lutego 2019 10:11:55 UTC-6 użytkownik Myjk napisał:
Wed, 27 Feb 2019 07:26:53 -0800 (PST), sczygiel@gmail.com > Kazde auto sie moze spalic.

Oczywi¶cie, ale tylko jak się pali elektryk to media i ludzi sraczka łapie.

Nie przesadzaj. Ostatnio byla akcja z spalonym mercedesem na autostradzie. I w nim palilo sie ze srodka przedzialu pasazerskiego. Dlatego bylo ciekawie.

Tez w mediach byla sraczka.

Tu jest sraczka bo tesla sie zapalila i fanboje i antyboje sie produkuja.
No i jeszcze do ludu nie dotarlo ze elektryk to wcale nie taka wielka roznica w stosunku do spaliniaka.
No i sie produkuja.

Data: 2019-02-27 19:17:47
Autor: T.
Nowoczesność w autach
W dniu 2019-02-27 o 16:26, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Jest pewna różnica - auto spalinowe można ugasić, elektryka - nie. Póki nie s± powszechne nie wozi się specjalnych ¶rodków służ±cych do gaszenia pal±cych się baterii, więc tylko czeka się, aż się dopali (można ew. ogrodzić). Maj± je tylko 2 straże przemysłowe w Polsce.
T.

Data: 2019-02-27 10:48:04
Autor: sczygiel
Nowoczesność w autach
W dniu ¶roda, 27 lutego 2019 12:17:49 UTC-6 użytkownik T. napisał:

> [...]
> Jest pewna różnica - auto spalinowe można ugasić, elektryka - nie. Póki nie s± powszechne nie wozi się specjalnych ¶rodków służ±cych do gaszenia pal±cych się baterii, więc tylko czeka się, aż się dopali (można ew. ogrodzić). Maj± je tylko 2 straże przemysłowe w Polsce.

Elektryka tez mozna. Tak jakby. Znaczy sie tak jak do spalinowca trzeba wody/piany tak do elektryka trzeba metode odmontowywania sekcji baterii.

Tak aby w czasie wypadku dalo sie je po prostu wypiac i odciagnac od auta. Najlepiej w paru kawalkach.

To relatywnie proste i da sie zrobic. Wtedy i postronni moga to zrobic i mozna palace sie baterie od samochodu odciagnac pozwalajac na to aby bylo wiecej czasu na ewakuacje pasazerow.

Tyle ze tego narazie chyba zaden elektryk nie przewiduje. I tu mozna by sraczke medialna usprawiedliwic.

Data: 2019-02-28 05:20:25
Autor: Bolko
Nowoczesność w autach

Tak aby w czasie wypadku dalo sie je po prostu wypiac i odciagnac od auta.. Najlepiej w paru kawalkach.

jak chcesz to zrobić jak z reguły samochody wygl±daj± tak:

https://www.google.com/search?q=wypadek+samochodowy&safe=active&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj4z-- bwt7gAhXZ4KYKHRzwDosQ_AUIDigB&biw=1366&bih=657

Data: 2019-02-28 06:35:15
Autor: sczygiel
Nowoczesność w autach
W dniu czwartek, 28 lutego 2019 07:20:27 UTC-6 użytkownik Bolko napisał:
> [...]

jak chcesz to zrobić jak z reguły samochody wygl±daj± tak:

Bolko, zablysnac chciales a wtopiles.
Na kazdym zdjeciu z pierwszego rzedu plyta podlogowa jest nienaruszona. A tam montowane sa baterie. Dalszych nie sprawdzalem bo wiem jak wyglada sytuacja i w przeciwienstwie do ciebie sprawe przemyslalem.

Wyciagac mozna w bok. Tak jak w tym twizym z watku niedawnego.
Wysil sie jak chcesz komus dowalic.

Data: 2019-02-27 22:57:17
Autor: Shrek
Nowoczesność w autach
W dniu 27.02.2019 o 16:26, sczygiel@gmail.com pisze:

Elektryk moze miec ciekawsza strefe zgniotu (choc nie az tak ciekawa, oba silniki elektryczne sa podobnych rozmiarow i wagi jak spalinowy).

Ale wydaje nie się, że w zupełnie innym miejscu.

Baterie pala sie inaczej niz ropa, benzyna czy gaz.

Zreszta gaz tez ciekawy pod tym wzgledem.

A co w nim takiego ciekawego. IMHO bezpieczniejszy niż benzyna.

Shrek

Data: 2019-02-27 14:43:02
Autor: sczygiel
Nowoczesność w autach
W dniu ¶roda, 27 lutego 2019 15:57:14 UTC-6 użytkownik Shrek napisał:
> [...]

Ale wydaje nie się, że w zupełnie innym miejscu.

https://www.tesla.com/sites/default/files/tesla-model-s.pdf

Strona czecia.
Pare innych modeli tez ma taka dziwna konfiguracje. A nawet bardziej dziwna bo czasem z przodu sa dwa silniki.

> Baterie pala sie inaczej niz ropa, benzyna czy gaz.

A co w nim takiego ciekawego. IMHO bezpieczniejszy niż benzyna.

Jak sie juz rozleje albo rozszczelni to jest sporo ciekawszy niz benzyna.
I jest nieco bardziej podstepny bo o ile benzyny sie wszyscy spodziewaja o tyle gazu w bagazniku juz nie wszyscy...

Data: 2019-02-28 08:11:06
Autor: JDX
Nowoczesno¶ć w autach
On 2019-02-27 23:43, sczygiel@gmail.com wrote:
[...]
Jak sie juz rozleje albo rozszczelni to jest sporo ciekawszy niz
benzyna. I jest nieco bardziej podstepny bo o ile benzyny sie wszyscy
spodziewaja o tyle gazu w bagazniku juz nie wszyscy...
Ja tam nie spodziewam się napotkać benzyny w bagażniku mojego
benzynowego bolida. :-) Nawet wtedy, gdy czasami wożę tam kanister z
benzyn± i piłę łańcuchow±.

Data: 2019-02-28 21:51:51
Autor: Shrek
Nowoczesność w autach
W dniu 27.02.2019 o 23:43, sczygiel@gmail.com pisze:

[...]

No wła¶nie pisałem o tym, ze to by default silnik z tyłu.

A co w nim takiego ciekawego. IMHO bezpieczniejszy niż benzyna.

Jak sie juz rozleje

Przecież on się nie rozlewa - nie występuje w stanie płynnym poza butl±.

albo rozszczelni to jest sporo ciekawszy niz benzyna.

Jak dla mnie rozlana benzynna to większe zagrożenie, niż rozszczeniona butla. Będzie sie, co najwyżej palił przy rozszczelnieniu.

I jest nieco bardziej podstepny bo o ile benzyny sie wszyscy spodziewaja o tyle gazu w bagazniku juz nie wszyscy...

Wbrew pozorom nie tak łatwo trafić w granicę wybuchowo¶ci - nie znaczy że się nie da, ale nie tak łatwo. Do rozlanej benzyny jak wrzucisz zapałkę to prawie zawsze się zapali. Jak do bagażnika z solidnie rozszczelnion± butl±, to prawie nigdy.

Shrek

Nowoczesność w autach